abonnement Unibet Coolblue
pi_180761148
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180761157
Is ook wel zo SQ. :) Ik merk het ook direct als ik te veel doe.

Ding is wel dat ik heel slecht 'niks' kan doen en dat ik daar gefrustreerd van raak. Ik zit mezelf gewoon in de weg. :r blegh.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:22:07 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_180761165
Ja, dat is ook niks. Anderzijds: het is toch veel te warm voor iets, dus je kunt beter nu gehandicapt zijn dan als t straks weer koel is :7
disclaimer
pi_180761167
On a positive note: Gisteren met wat mensen afgesproken de Strong Viking Run te doen, in maart. *O*

Leuk en nu al zin in. Soberso de 7 km, maar misschien kan ik me wel voorbereiden op 13. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:23:55 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_180761181
Strong viking run, dat klinkt als lederen schorten en ruffelige baarden :D
disclaimer
pi_180761221
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
Dat viel nog best tegen, naar kantoor rennen :')
Woah, respect _O_ Ik heb net een half uurtje gewandeld. Was warm :7 Maar dat was slechts wandelen. Kwam overigens nog zo'n gek, ik bedoel hardloper tegen. Dus je bent niet de enige bikkel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180761223
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:23 schreef Stormqueen het volgende:
Strong viking run, dat klinkt als lederen schorten en ruffelige baarden :D
Smerig worden en obstacles doen. :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180761225
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:27 schreef Lonaa het volgende:

Smerig worden en obstacles doen. :P
Leuk *O* Is dit ook zo'n idioot dure run of valt deze mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180761233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk *O* Is dit ook zo'n idioot dure run of valt deze mee.
Ze kosten allemaal wel ergens tusen de 50 en 70 euro in normale verkoopprijs.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:29:43 #10
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180761247
pfff blij als de voorspellingen uitkomen en het morgen een beetje afkoelt. Wel fijn als het niet zo bloedjeheet is op een festival :)

Nog een weekje werken en dan drie weken vakantie *O* Waarvan de tweede ook écht weg dus dan ga ik écht even rust nemen, alle trainingen op pauze. Wat zal dat gek zijn. Ik heb eigenlijk sinds half oktober vorig jaar geen énkele week gehad waarbij ik minder dan 4 trainingen per week had (deze week houd ik het dan toevallig voor het eerst bij 3 omdat de kickbokstraining was uitgevallen).

Ik kijk er wel naar uit, want het is ook best wel zwaar geweest allemaal (though worth it :)).

Hopelijk helpt het nu ook een beetje om van m'n slepende liesblessure bij te komen.

Dat laatste kwam nog bijna in een ander daglicht te staan nadat ik vorige week een knobbeltje op mijn bal ontdekte :X woensdag bij de huisarts geweest en komende dinsdag krijg ik een echo in het ziekenhuis.

Gelukkig ben ik nuchter en maak ik me geen zorgen. En dat van die lies heb ik wel vaker gehad vroeger, dus het lijkt me sterk dat het gereletaard is. Eerder gewoon overbelasting. Nouja wish me luck he volgende week :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:30:00 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_180761251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Woah, respect _O_ Ik heb net een half uurtje gewandeld. Was warm :7 Maar dat was slechts wandelen. Kwam overigens nog zo'n gek, ik bedoel hardloper tegen. Dus je bent niet de enige bikkel.
klopt, ik ben nog 2 anderen tegen gekomen!
Wel allebei vrouwen :7
Ik moet echt zeggen dat het goed te doen is. Langs de begroeiing en het water richting het zuidwesten, dus geen volle zon op de kop. Natuurlijk was het vandaag afzien, maar na 4 uur kwalitatieve slaap, én gisteravond 7 km marcheren in 36 graden is dat niet vreemd. Ik ga dit zeker vaker doen.
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:30:53 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_180761258
Succes lunatic! Hopelijk is het gewoon een talgbult ofzo :*
disclaimer
pi_180761293
Volgens mij moet ik dadelijk mijn best doen om niet in slaap te vallen bij de diëtist...ik zou zo nog een paar uur kunnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:49:23 #14
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_180761495
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:30 schreef Stormqueen het volgende:
Succes lunatic! Hopelijk is het gewoon een talgbult ofzo :*
Thanks! komt vast wel goed. Normaal gesproken had ik er niet eens iets mee gedaan. Maar mijn vriendin is zelf arts dus kon makkelijk een first opinion krijgen :+

nouja die verwees me toch maar door naar de huisarts. En die was het blijkbaar met haar eens. We wachten af!

Eerst vandaag maar eens doorkomen. Ze verwachten de heetste dag ooit gemeten in Nederland? :o Nog steeds zonder airco hier op kantoor (tweede en bovenste verdieping, plat dak, op het zuiden). Ze zijn inmiddels wel allerlei koelingssystemen aan het plaatsen, maar dat is op zijn vroegst eind volgende week pas in gebruik na verwachting. Net in mn vakantie dus eigenlijk, profiteer er waarschijnlijk niet zoveel meer van, over een maandje zal de hittegolf toch ook wel weer voorbij zijn.

Ik heb vandaag wel recalcitrant een korte broek aangedaan :6 . Aan de ene kant vinden ze het hier denk ik niet zo erg, maar het blijft toch een beetje not done voor mannen om het op kantoor te dragen. Maar goed: (casual :+) vrijdag, heetste dag ooit gemeten, geen airco, geen klanten of leveranciers die ik hoef te ontvangen... ik vind het wel even prima :+ (wordt denk ik de 3e keer ooit dat ik dat heb gedaan).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:51:30 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_180761515
Hier bij het autistischste bedrijf van NL lopen er vandaag ook erg veel in shorts. Ik vind het volslagen geoorloofd ;)

Omg ik zag er zelfs net 1 met zo'n korte camouflage box O+
disclaimer
pi_180761534
vanavond een keer met de trein ipv met de auto naar mijn moeder. Vorige week 2.5 uur gedaan over een stukje van een half uur. En dat leek een goed plan maar al die warme lijven in de trein... -O-
pi_180761554
Met deze temperatuur vind ik een langebroek eerder not done
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:55:01 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_180761567
Oh, ik zie ze ook in pak lopen hoor. De contrasten hier zijn fascinerend.

Toch is het gek dat we van vrouwen wel accepteren dat ze slechts half bedekt op kantoor lopen, en van mannen niet.
disclaimer
pi_180761689
Met dit soort temperaturen in een korte broek werken is prima. Of je moet bij het ijspaleis werken ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180761714
Ik moet vanavond op mijn werk toch echt een lange broek aan :D Heb geen nette rok in mijn maat :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:12:13 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_180761731
Dat je collega's 1 voor 1 afbellen omdat ze niet willen reizen vandaag.
Eentje wil een 4 uur durende planningssessie via Skype doen.
For fucks sake zeg.
disclaimer
pi_180761818
4 uur via Skype.. Is die bevangen door de warmte ofzo..
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:21:54 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_180761842
En dan gaan piepen over reistijd (1 uur enkele reis). Verman jezelf ofzo. Tering.
Ja ik heb nu flink de pest in. Ik had vandaag 5 afspraken. 3 bellen last minute af en 2 willen skypen.
Ik denk dat ik ze de volgende keer ook allemaal laat barsten :{w
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:22:42 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180761849
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
En dan gaan piepen over reistijd (1 uur enkele reis). Verman jezelf ofzo. Tering.
Ja ik heb nu flink de pest in. Ik had vandaag 5 afspraken. 3 bellen last minute af en 2 willen skypen.
Ik denk dat ik ze de volgende keer ook allemaal laat barsten :{w
Dat is wel fucked up ja :(
pi_180762476
Goed, ik ben wakker gebleven ;)

De diëtist is een schat van een vrouw, ze was heel begripvol en lief. Ik moet wel wat meer eten (mag niet meer vijf kilo in een maand afvallen. Max. 2kg) en ik moest wat meer eiwitten binnen krijgen. Dus zuivel (ook voor de vitamine). En zeker twee keer per week wat snoepen, want ze wilde dat ik een beter leefpatroon kreeg en niet een dieet. Ze vond dat ik het heel goed deed, alleen iets te goed ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180762687
Ik twijfel om te gaan sporten. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 10:19:43 #27
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180762772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed, ik ben wakker gebleven ;)

De diëtist is een schat van een vrouw, ze was heel begripvol en lief. Ik moet wel wat meer eten (mag niet meer vijf kilo in een maand afvallen. Max. 2kg) en ik moest wat meer eiwitten binnen krijgen. Dus zuivel (ook voor de vitamine). En zeker twee keer per week wat snoepen, want ze wilde dat ik een beter leefpatroon kreeg en niet een dieet. Ze vond dat ik het heel goed deed, alleen iets te goed ;)
Dat klinkt als een goeie! O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
En dan gaan piepen over reistijd (1 uur enkele reis). Verman jezelf ofzo. Tering.
Ja ik heb nu flink de pest in. Ik had vandaag 5 afspraken. 3 bellen last minute af en 2 willen skypen.
Ik denk dat ik ze de volgende keer ook allemaal laat barsten :{w
Lekker dan. :{

Alle onzin die zich normaliter verspreidt over de week, moet nu ineens op vrijdagochtend geloof ik. Nu moet ik ineens vanalles, geen vegeteren naast een ventilator voor IJs. ;( (Zal ik een nickchange aanvragen naar Waterdraakje?)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180763136
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
En dan gaan piepen over reistijd (1 uur enkele reis). Verman jezelf ofzo. Tering.
Ja ik heb nu flink de pest in. Ik had vandaag 5 afspraken. 3 bellen last minute af en 2 willen skypen.
Ik denk dat ik ze de volgende keer ook allemaal laat barsten :{w
op mijn werk verandert iedereen ook opeens in gekkies. Klanten die uit hun stekker gaan om niets, collega's die het spoor bijster lijken te zijn en alles moet snel, sneller, snelst. Afspraken die niet nagekomen worden....

ik vind het maar bijzonder.

en @CoTS meer eiwitten helpen mij ook om een voller gevoel te krijgen
pi_180763196
Zei zij ook inderdaad, al heb ik geen honger :)

Naja... maandag start ik ermee. Zondag ga ik op vakantie en ik ga niet allerlei zuivel e.d. in huis halen wat ik dan weer weg moet gooien. Maar op Ameland houd ik me gewoon aan haar eetlijst en in oktober zie ik d'r weer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180763524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zei zij ook inderdaad, al heb ik geen honger :)

Naja... maandag start ik ermee. Zondag ga ik op vakantie en ik ga niet allerlei zuivel e.d. in huis halen wat ik dan weer weg moet gooien. Maar op Ameland houd ik me gewoon aan haar eetlijst en in oktober zie ik d'r weer
Portiebakjes voor het weekend kopen :Y

Mijn lijf is raar :+ Vanochtend ondanks liters water en teveel kcals gister een drop van een halve kilo terwijl ik al 2 weken zeer stabiel bleef hangen _O- Oh well..
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:06:12 #31
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180763732
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Portiebakjes voor het weekend kopen :Y

Mijn lijf is raar :+ Vanochtend ondanks liters water en teveel kcals gister een drop van een halve kilo terwijl ik al 2 weken zeer stabiel bleef hangen _O- Oh well..
Al die liters water ben je (helemaal met dat hete weer) sneller kwijt dan je in de gaten hebt. :9

Ik sta stil. Ook goed, ik had me ingesteld op stijgen en vervolgens dalen, maar stabiel is ook helemaal prima. :+ Ook omdat ik blijkbaar bij op gevoel eten op een mooie cal in = cal out kom, als ik naar mijn gemiddelde van afgelopen week kijk. Handig, zo'n fitbit. Meteen weer lol in het invoeren van mijn voer. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180763804
die salted caramel ijsjes zijn zo lekker dat ik ze maar uitgedeeld heb :9
Geen kans om een tweede te pakken :P
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:31:27 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_180766745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed, ik ben wakker gebleven ;)

De diëtist is een schat van een vrouw, ze was heel begripvol en lief. Ik moet wel wat meer eten (mag niet meer vijf kilo in een maand afvallen. Max. 2kg) en ik moest wat meer eiwitten binnen krijgen. Dus zuivel (ook voor de vitamine). En zeker twee keer per week wat snoepen, want ze wilde dat ik een beter leefpatroon kreeg en niet een dieet. Ze vond dat ik het heel goed deed, alleen iets te goed ;)
Fijn om te horen dat het een positieve ervaring was voor je. Klinkt zinnig wat ze zegt O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:06 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Al die liters water ben je (helemaal met dat hete weer) sneller kwijt dan je in de gaten hebt. :9

Ik sta stil. Ook goed, ik had me ingesteld op stijgen en vervolgens dalen, maar stabiel is ook helemaal prima. :+ Ook omdat ik blijkbaar bij op gevoel eten op een mooie cal in = cal out kom, als ik naar mijn gemiddelde van afgelopen week kijk. Handig, zo'n fitbit. Meteen weer lol in het invoeren van mijn voer. :')
Wat verbruik jij nou op een dag volgens jouw fitbit?

Ik vind het hilarisch dat mijn Fatsecret app vindt dat ik 3000 kcal verbruik en mijn samsung Health app 2100 ish zegt. Da's nogal een verschil ook :')

Nadeel van met zonder eten naar kantoor gaan: je moet alles uit de kantine halen.

En iedereen die wel eens op vrijdagen in kantines komt kent de struggle denk ik wel :')
Maar tot nu toe gaat het goed :)

O: twee sneetjes brood met ham en 2 spiegeleieren. Grote emmer koffie met suiker.
T: 1 koffie met suiker en een sesamreep van 25 gram
L: Schaaltje rauwkost met een hardgekookt ei, bakje halfvolle yoghurt met een banaan
T: Appel uit de kantine meegenomen *D
D: Of de bloemkool, of iets wat mijn man nog gaat bedenken.
disclaimer
pi_180766812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat het een positieve ervaring was voor je. Klinkt zinnig wat ze zegt O+

[..]

Wat verbruik jij nou op een dag volgens jouw fitbit?

Ik vind het hilarisch dat mijn Fatsecret app vindt dat ik 3000 kcal verbruik en mijn samsung Health app 2100 ish zegt. Da's nogal een verschil ook :')

Nadeel van met zonder eten naar kantoor gaan: je moet alles uit de kantine halen.

En iedereen die wel eens op vrijdagen in kantines komt kent de struggle denk ik wel :')
Maar tot nu toe gaat het goed :)

O: twee sneetjes brood met ham en 2 spiegeleieren. Grote emmer koffie met suiker.
T: 1 koffie met suiker en een sesamreep van 25 gram
L: Schaaltje rauwkost met een hardgekookt ei, bakje halfvolle yoghurt met een banaan
T: Appel uit de kantine meegenomen *D
D: Of de bloemkool, of iets wat mijn man nog gaat bedenken.
Lekker bezig, meid!
pi_180766825
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat het een positieve ervaring was voor je. Klinkt zinnig wat ze zegt O+

[..]

Wat verbruik jij nou op een dag volgens jouw fitbit?

Ik vind het hilarisch dat mijn Fatsecret app vindt dat ik 3000 kcal verbruik en mijn samsung Health app 2100 ish zegt. Da's nogal een verschil ook :')

Nadeel van met zonder eten naar kantoor gaan: je moet alles uit de kantine halen.

En iedereen die wel eens op vrijdagen in kantines komt kent de struggle denk ik wel :')
Maar tot nu toe gaat het goed :)

O: twee sneetjes brood met ham en 2 spiegeleieren. Grote emmer koffie met suiker.
T: 1 koffie met suiker en een sesamreep van 25 gram
L: Schaaltje rauwkost met een hardgekookt ei, bakje halfvolle yoghurt met een banaan
T: Appel uit de kantine meegenomen *D
D: Of de bloemkool, of iets wat mijn man nog gaat bedenken.
Zeker zinnig. Toch nog even zuivel in huis gehaald voor vandaag.

Je doet het wel netjes met de kantine! Goed dat je de verleidingen kan weerstaan.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180766888
Mijn lijstje van vandaag:
O. 2 boterhammen met roomkaas sweetpepper
T. Doosje bevroren fruit
L. 2 boterhammen halvarine en roomkaas sweetpepper (die is nu op, op Ameland koop ik het advies van de diëtiste)
T. IJsje (is even een struggle merk ik, maar ik doe het toch)
T. Glas melk
D. Salade en een schaaltje yoghurt
T. Meloen met een cracker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:40:44 #37
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180766972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Wat verbruik jij nou op een dag volgens jouw fitbit?

Ik vind het hilarisch dat mijn Fatsecret app vindt dat ik 3000 kcal verbruik en mijn samsung Health app 2100 ish zegt. Da's nogal een verschil ook
Het verschilt een beetje per dag wat 'ie zegt, maar over afgelopen zondag (geen reet uitgevoerd, dus op zich als dagelijks minimum wel een aardige indicatie) zegt 'ie dat ik 1974 kcal verbruikt heb. Op een actieve dag (zoals m'n normale woensdag met hups-les of met een aardig eind fietsen + wandelen) maakt 'ie daar eerder 2900/3000 van.

Oh, en die zondag is nog een beetje scheef ook, want data van zaterdagnacht naar huis fietsen zit er ook bij. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48:54 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_180767202
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:34 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Lekker bezig, meid!
Nou inderdaad! Fijn dat je het zegt!
disclaimer
pi_180767680
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Fijn dat je het zegt!
Ik zie dat je progressie boekt.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:12:14 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_180767795
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:07 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ik zie dat je progressie boekt.
aan mijn posts?
disclaimer
pi_180767831
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

aan mijn posts?
Ja. Ik zie dat je een positieve weg bent ingeslagen.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:14:08 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_180767859
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:13 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ja. Ik zie dat je een positieve weg bent ingeslagen.
Juist ja, da's al een tijdje hoor.
Wie ben je eigenlijk? :')
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:18:19 #43
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180767962
Mogen we weer op trollklonenjacht? :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180768279
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Juist ja, da's al een tijdje hoor.
Wie ben je eigenlijk? :')
Ik vind het gewoon leuk om te zien dat het goed met gaat!
En ik ben Mariocash. Aangenaam kennis te maken.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:10:59 #45
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180769238
Ja die SQ, gelukkig is ze net de goeie weg ingeslagen deze week, poeh poeh. :+

Hier ook de laatste hete dag. Zo maar weer eens een stukje wandelen.

Gisteren werd ik na een wandelingetje in een nationaal park, terwijl vriend en kind een ijsje haalden, gezellig uitgelachen door een Nederlands toeristengezin “kijk, ze hebben hier niet alleen zeldzame bomen, ook zeldzaam dikke vrouwen hihi haha hoho”.

Leuk man. Ik vond t wel goed van mezelf dat ik reageerde met een “pardon! Is het nou echt nodig om zoiets te zeggen?”. Ik vond het minder dat ik daana keihard moest huilen en een uitgestelde vreetbui kreeg s avonds. Wel weer goed dat die zich beperkte tot een bakje kaaszoutjes en twee handjes nootjes. En dat ondanks de bijkomende ergste rode klats van het afgelopen half jaar en zwabberende weegschaal.
Kwak
pi_180769460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ja die SQ, gelukkig is ze net de goeie weg ingeslagen deze week, poeh poeh. :+

Hier ook de laatste hete dag. Zo maar weer eens een stukje wandelen.

Gisteren werd ik na een wandelingetje in een nationaal park, terwijl vriend en kind een ijsje haalden, gezellig uitgelachen door een Nederlands toeristengezin “kijk, ze hebben hier niet alleen zeldzame bomen, ook zeldzaam dikke vrouwen hihi haha hoho”.

Leuk man. Ik vond t wel goed van mezelf dat ik reageerde met een “pardon! Is het nou echt nodig om zoiets te zeggen?”. Ik vond het minder dat ik daana keihard moest huilen en een uitgestelde vreetbui kreeg s avonds. Wel weer goed dat die zich beperkte tot een bakje kaaszoutjes en twee handjes nootjes. En dat ondanks de bijkomende ergste rode klats van het afgelopen half jaar en zwabberende weegschaal.
-O-

leest het drie keer door en volgens mij begrijp ik het echt goed... -O-

Dat meen je niet... wat een ongelooflijk asociale rotmensen... Ze zouden zich moeten schamen... Een hele dikke knuffel voor jou *;

Je bent heel assertief geweest en daar mag je trots op zijn! Ik ben trots op jou, heel erg zelfs! Natuurlijk heeft zoiets zijn weerslag. Natuurlijk is dat op zijn zachts gezegd minder, maar zij zijn de mindere mensen. Niet jij! En dat je dan een eetbui krijgt, so be it. Kan gebeuren. Hoort bij het leven en hoort bij emoties. Ik wil niet therapeuten of me ergens mee bemoeien, maar is het misschien een idee om copingen op te schrijven voor zulke gevallen zodat je niet op eten terugvalt? Ik heb voor mezelf een hele lijst met dingen die ik voor een eetbui af aan moet doen. Gevolg, de drang is weg. Dit is absoluut niet om je de les te lezen! Ik probeer mee te denken omdat eetbuien super naar zijn en je verdient dat niet. Ik ben echt boos op die mensen.... Nogmaals een hele dikke knuffel voor jou *;
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:24:37 #47
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180769643
Hi COTS, lieve reactie! Ik heb ook zo’n lijst. Maar het lukt niet altijd om er op tijd bij te zijn/het in te zien/handigere actie te ondernemen.

Heb al heel veel therapie voor zelfbeeld enzo gehad, en dat heeft ook echt geholpen. Gisteren was er een combinatie van dingen waardoor t er toch zo inhakte dat ik slecht eetgedrag ging vertonen. Thuis is het ook makkelijker dan op vakantie om me af te leiden.

Ben vandaag wel weer boven Jan hoor!
Kwak
pi_180769667
IJsje gehad (voelt bizar om dat hier te posten) en was heel erg lekker :Y) . Ook wel moeilijk om eerlijk te zijn, maaaaaaaaar het genot overwint zeker (en voor mij een overwinning met ijs: geen eetbui geworden, gewoon een gecontroleerde portie) . Ik vind het grappig dat ik tweemaal per week moet snoepen/snacken van de diëtist.

Ik ga haar niet ondermijnen en me aan haar advies houden: maar vinden jullie twee kilo per maand max afvallen ook niet traag? Haar argumenten zijn goed, alleen ik ben veel sneller gewend. Dan duurt het wel een jaar voordat ik weer ondik ben... maar goed, ik houd me aan haar advies. Ik wandel elke dag, eet haar lijst.

En ik heb besloten me eens per maand maar te wegen. Dagelijks wordt zo frustrerend
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180769750
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
Hi COTS, lieve reactie! Ik heb ook zo’n lijst. Maar het lukt niet altijd om er op tijd bij te zijn/het in te zien/handigere actie te ondernemen.

Heb al heel veel therapie voor zelfbeeld enzo gehad, en dat heeft ook echt geholpen. Gisteren was er een combinatie van dingen waardoor t er toch zo inhakte dat ik slecht eetgedrag ging vertonen. Thuis is het ook makkelijker dan op vakantie om me af te leiden.

Ben vandaag wel weer boven Jan hoor!
Wat goed van je! Dat wist ik niet :) anders had ik mijn therapeutengedrag voor me gehouden. En op vakantie, ach, mensen eten dan wel erger hoor. Mens, relativeer ;) :*

En logisch dat het erin hakt. Zulke dingen heb ik ook meegemaakt en je gaat dan een beetje dood van binnen...

Be proud!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180769800
2 kilo per maand klinkt gewoon gezond. Daar doe je je lijf geen geweld mee aan. Waarom moet het zo snel?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:37:06 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_180769981
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:29 schreef Black_Baron het volgende:
2 kilo per maand klinkt gewoon gezond. Daar doe je je lijf geen geweld mee aan. Waarom moet het zo snel?
Nou ja, mensen met een eetstoornis zijn doorgaans niet bezig met gezond, daar zit een beetje de crux.

CotS, als jij je gewoon aan je eetplan houdt en niet doorslaat, zou ik me niet te zeer focussen op "xx kilo per week". De ene week zul je meer afvallen dan de andere. Niet te vaak wegen lijkt me prima, al weet ik uit ervaring dat dat niet eenvoudig is. Als ik nu terugkijk naar mijn curve ben ik de ene maand 4 kilo afgevallen en de andere maand 800 gram, maar ik zit over de afgelopen 6 maanden op een gemiddelde van 470 gram per week en da's eigenlijk perfect. Kun jij ook! :*
disclaimer
pi_180769987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:29 schreef Black_Baron het volgende:
2 kilo per maand klinkt gewoon gezond. Daar doe je je lijf geen geweld mee aan. Waarom moet het zo snel?
Geen flauw idee. Gebrek aan kennis
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180769993
:N ik kan me zo slecht voorstellen dat je het in je hoofd halt zo iets te zeggen.. Ik begrijp daar niets van. Heel goed van je dat je een assertief weerwoord gaf Kwak! _O_ :* Hoop dat die mensen zich rot geschrokken zijn en zo iets nooit meer doen }:| :X

@ CoS: 2 kilo per maand is prima wmb!! Liever langzaam en duurzaam dan te snel zonder nieuw gezond leefpatroon aan te leren :Y
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:38:44 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_180770007
En kwak, ik heb er werkelijk geen woorden voor. Wat een malloten zeg. Ik vind het echt ridicuul, dat fatshaming :(
natuurlijk hakt dat er in. Je bent maar een mens he. :*
disclaimer
pi_180770014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, mensen met een eetstoornis zijn doorgaans niet bezig met gezond, daar zit een beetje de crux.

CotS, als jij je gewoon aan je eetplan houdt en niet doorslaat, zou ik me niet te zeer focussen op "xx kilo per week". De ene week zul je meer afvallen dan de andere. Niet te vaak wegen lijkt me prima, al weet ik uit ervaring dat dat niet eenvoudig is. Als ik nu terugkijk naar mijn curve ben ik de ene maand 4 kilo afgevallen en de andere maand 800 gram, maar ik zit over de afgelopen 6 maanden op een gemiddelde van 470 gram per week en da's eigenlijk perfect. Kun jij ook! :*
Dank je wel! De batterijen van de weegschaal houd ik voorlopig bij de vriendin. Dat ding is niet goed voor me. Doel: Gezonde levensstijl. Dik of slank, gezond is het doel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:43:06 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180770088
Spuit elf, de rest zei het beter.
Kwak
pi_180770180
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Voor twee kilo per maand moet je per week 3500 kcal minder eten dan je verbruikt.

Als je normaal ca 2000 kcal verbruikt betekent dat dus 1500 kcal per dag eten.

Dat wordt wel gezien door veel dietisten als het minimum om zonder gekke bokkensprongen aan voldoende voedingsstoffen te komen en niet ontzettend te hongeren.

Ik snoep ook gewoon. De kern van gezond en duurzaam afvallen zonder eetgestoord gedrag (natuurlijk, sommige van de bodybuilders / fitgirls eten wel anders en zijn niet eetgestoord) is nu juist dat je een houdbare levensstijl creeert waarin in principe niks verboden is. Slanke mensen snoepen toch ook weleens. Het keywoord is “weleens”!

Ik mag alles, alleen niet alles altijd of alles nu. Ik eet deze vakantie bijv. elke dag een ijsje, ik plan het in in mijn kcal, eet hier elke dag tussen de 1800 en 2000 (is voor mij voldoende om af te vallen).
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben een beetje van alles of niets. Dus dat laat ik los. Alleen ik ben een beetje bang om niet af te vallen. Maar goed. Adem in en adem uit. Diëtisten veroorzaken altijd een beetje (boel) paniek bij mij. Ik moet dat gewoon even voor me houden ;) en niet hier spuien. Alleen dit was even een "wtf" die ik echt even moest vragen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180770204
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:43 schreef kwakz0r het volgende:
Spuit elf, de rest zei het beter.
*tik op de vingers* :(
Lief zijn voor jezelf ja *; Je bent een engel en verdient heel veel lief *;
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180770416
Of juist wel spuien, dan ben je het kwijt! ^O^ Gewoon doen hoor, als het nodig is!
pi_180770439
indien je er niet op antwoorden wilt snap ik dat heel goed. Maar hoe zien dat soort copingplannen er dan uit CoTS? Wat doe je dan?

Ik vind het heel goed van de diëtiste om je af te remmen. 2 kilo per maand is echt heel netjes. Zolang je jezelf niet dwars gaat zitten als het een keertje niet lukt.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:57:52 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_180770520
Het zou best goed zijn voor me als ik van mezelf eerst 10 kilometer moest rennen voor ik een pak koekjes mag leegeten.
Een soort energieneutrale aanpak hanteren :')
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:58:52 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_180770563
En ik blijf honger houden vandaag, dat is wel echt het pokkenadeel van zo vroeg hardlopen. Je lichaam loopt de hele dag achter de feiten aan.
Ik ga maar es wat bedenken. Weekend! :W
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:59:39 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180770588
Mijn trendje gaat overigens ook niet heel erg lekker ondanks gevoel van flow. :+ juli was gewichtsgewijs veel van hetzelfde


Kwak
pi_180770671
Ik at alles. Nu ben ik misselijk.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180770837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:56 schreef DrSauvignon het volgende:
indien je er niet op antwoorden wilt snap ik dat heel goed. Maar hoe zien dat soort copingplannen er dan uit CoTS? Wat doe je dan?

Ik vind het heel goed van de diëtiste om je af te remmen. 2 kilo per maand is echt heel netjes. Zolang je jezelf niet dwars gaat zitten als het een keertje niet lukt.
Ik heb eigenlijk geen eetbuiendrang meer maar het is een belachelijke lijst:
- Half uur wandelen
- G-schema maken
- Douchen
- Opruimen
- Schoonmakne
- Knutselen
- 1 aflevering van een serie kijken

Naja, en dan is het wel klaar :)

Stiekem denk ik wel een goede diëtist getroffen te hebben. Ik zie haar eind oktober weer. Eens zien waar ik dan sta
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180771147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
En ik blijf honger houden vandaag, dat is wel echt het pokkenadeel van zo vroeg hardlopen. Je lichaam loopt de hele dag achter de feiten aan.
Ik ga maar es wat bedenken. Weekend! :W
ja dat herken ik heel goed. Als ik sochtends hardloop dan ben ik de hele dag moe en hongerig. Als ik savonds hardloop eet ik een sinaasappel of wat yoghurt en val gelukzalig in slaap.
pi_180771376
Lijstje is ietwat vreemd vandaag, dadelijk boodschapppen doen.

O yoghurt met kaneel, lijnzaad, chiazaad, havermout en gedroogd fruit
T 2 automaat cappuccino
L 3 sneetjes mueslibrood met roomboter
T zakje notenmix cranberry, thee met suiker, kip cupasoup (voelde me wat vreemd in m'n hoofd, suiker en zout boost hielp wel wat)
D paella
T zal nog wel iets van groente/fruit bijkomen, of wat yoghurt na sporten
B totaal zo'n uur en een kwartier fietsen
S 1.5u sportschool

Zo'n copinglijst zou voor mij niet werken; "nog poetsen en rennen voor ik dat mag. Nu alleen nog rennen voor ik dat mag!" - fijn dat het voor anderen wel werkt :P Maar goed, ik zit al jaren op, of iets boven gezond gewicht, dan maar met af en toe schranzen, ook al is het niet gezond of fijn nadien. Wil me er ook niet te druk om maken, dat helpt ook flink (anders meer kans op drama-mode tisnutochalverlohoooren).

Kwak, ik mag hopen dat die mensen van je dappere reactie leren dat het, ook in een anderstalig land, niet ok is. Triest wel.
pi_180771530
Kwak, wat zijn er toch een onbeschofte mensen. Knap dat je er wat van gezegd hebt :*
(Hadden ze nog een reactie of echt een enorm bord voor hun kop?)
pi_180771558
We zouden de fokknokploeg op die mensen af moeten sturen ;) Dit hele topic in een kringetje eromheen... "wat had je tegen onze kwak te zeggen!?"

Het beeld in mijn hoofd is fantastisch
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180771612
:D
pi_180772046
Ik vind het eigenlijk nog erger maken dat hun kinderen er bij waren (dat haal ik tenminste uit 'gezin'). Die groeien dus op met het idee dat dat gedrag 'normaal' is :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180772377
Mijn moeder is ook zo... Ik word dan altijd zo pissig op haar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180772717
Kwak, fijn dat je de volgende dag de draad weer op kon pakken ^O^ Wat een kutopmerkingen :'(

En die kinderen.. daar maak ik me ook wel zorgen om. Mijn neefje van 12 had commentaar op mijn buik toen we lagen te zonnebaden. Dat is ook het dikste deel van mijn lijf. Hij vond dat ik moest gaan sporten. Ik heb gezegd dat mijn lijf goed is zoals het is; dat mijn buik heerlijk zacht is 'voel maar' en vervolgens een heel betoog gehouden over dat het fijn is als een lichaam goed functioneert en dat je je er goed in voelt. Dat het dan niet uitmaakt hoe dik je bent of hoe je er precies uit ziet.
Ik hoop dat het helpt ;)
Heb het nog wel tegen zijn ouders gezegd, die er wat van schrokken. Zij zijn ook helemaal niet zo met uiterlijk bezig maar zijn vader is het laatste jaar wel veel meer bezig met gezond leven dus misschien is dat het. Of hij komt dit soort dingen tegen op internet ofzo.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_180772745
ik heb vandaag al meerdere keren dat mannen me net even iets langer aankijken en een klant (echt heel knap) moest flirten. Dus of de hyaluronzuur werkt en mijn rimpels vallen niet op of ik straal mijn nieuw herwonnen zelfvertrouwen uit
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:22:56 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180772878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het eigenlijk nog erger maken dat hun kinderen er bij waren (dat haal ik tenminste uit 'gezin'). Die groeien dus op met het idee dat dat gedrag 'normaal' is :{
De kinderen riepen het, ouders lachten mee.

Ik zei “wat bent u voor voorbeeld voor uw kinderen” toen zeiden ze dat ze niet lachten en dat hun kind sorry moest zeggen (maar ze lachten wel, scheinheilig). Kind zei geen sorry. Moeder kwam nog wel even sorry zeggen omdat ik zo moest huilen.

Niet echt op ingegaan meer, wilde alleen maar weg weg weg. In mn mooiste jurk.
Kwak
pi_180772922
-O-

En jij bent degene die de jurk mooi maakt he
Wat een rotmensen :(
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180773029
och jezus, hoe oud waren die kinderen?
pi_180773036
Kwak wat een rotopmerking zeg.
pi_180773372
Simpele zielen die ouders. Laat je niet gek maken door een stel hersenloze Kwak
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:45:20 #80
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180774313
Ik heb al veel gewandeld in Zuid Afrika.

Koud en vandaag regende het.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180774328
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:45 schreef sararaats het volgende:
Ik heb al veel gewandeld in Zuid Afrika.

Koud en vandaag regende het.
Ga je helemaal naar Zuid-Afrika en tref je Nederlands weer, terwijl wij in de tropen zitten.
Geniet je wel een beetje?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180774337
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:45 schreef sararaats het volgende:
Ik heb al veel gewandeld in Zuid Afrika.

Koud en vandaag regende het.
Winter daar, hè.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:49:22 #83
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180774362
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ga je helemaal naar Zuid-Afrika en tref je Nederlands weer, terwijl wij in de tropen zitten.
Geniet je wel een beetje?
Ja hoor. Vandaag Monkeyland bezocht. Opvang voor verwaarloosde apies.

Ze spreken af en toe afrikaans.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 27-07-2018 19:05:00 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180774378
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:49 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ja hoor. Vandaag Monkey Land bezocht. Opvang voor verwaarloosde apies.

Ze spreken af en toe afrikaans.
prachtige taal
pi_180774391
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:49 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ja hoor. Vandaag Monkey Land bezocht. Opvang voor verwaarloosde apies.

Ze spreken af en toe afrikaans.
Geweldig :)! Ik word helemaal blij van jou!
Was het leuk in Monkey Land? Is het een soort (grote) Apenheul?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:54:10 #86
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180774416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Geweldig :)! Ik word helemaal blij van jou!
Was het leuk in Monkey Land? Is het een soort (grote) Apenheul?
Die apen zitten in de openlucht. Er was een gids bij met een grote stok.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180774423
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:54 schreef sararaats het volgende:

[..]

Die apen zitten in de openlucht. Er was een gids bij met een grote stok.
Gaaaaaaf!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180774751
Ah saraats ik ben jaloers ! Staat echt nog op mijn lijstje om ooit heen te gaan!

Kwak, goed dat je er wat van hebt gezegd. Niet over je heen laten lopen !

Mijn lijstje van vandaag is best wel oke voor een vrijdag:
O: Havermoutcake
T: halve bak kwark
T: 150 gr. blauwe bessen
L: italiaanse bol met kip en tzatziki
T: snoeptomaatjes
T: split ijsje
D: rijst met curry en groente
pi_180774884
Sq you did it wat super van he zeg *O*
Cots ze klinkt als erg aardig.

Ik ga momenteel dood in de sportschool. Ook even daar op de weegschaal gestaan.

pi_180775045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Sq you did it wat super van he zeg *O*
Cots ze klinkt als erg aardig.

Ik ga momenteel dood in de sportschool. Ook even daar op de weegschaal gestaan.

[ link | afbeelding ]
Keurig!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180775222
Lijnzaadeters: vraagje: Als je het in een smoothie doet of in de kwark, hoeveel lepels (en wat voor lepels) doe je dat? Dat spul vind ik vet lekker en 's avonds moet ik mijn cracker vervangen voor kwark met wat erdoor. Dus ik dacht lijnzaad en fruit. Alleen ik weet niet hoeveel?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02:36 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_180775230
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

De kinderen riepen het, ouders lachten mee.

Ik zei “wat bent u voor voorbeeld voor uw kinderen” toen zeiden ze dat ze niet lachten en dat hun kind sorry moest zeggen (maar ze lachten wel, scheinheilig). Kind zei geen sorry. Moeder kwam nog wel even sorry zeggen omdat ik zo moest huilen.

Niet echt op ingegaan meer, wilde alleen maar weg weg weg. In mn mooiste jurk.
ik word er gewoon heel boos van. Dat verdien jij niet. ;(
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 20:03:05 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_180775237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Sq you did it wat super van he zeg *O*
Cots ze klinkt als erg aardig.

Ik ga momenteel dood in de sportschool. Ook even daar op de weegschaal gestaan.

[ link | afbeelding ]
wat een prachtstatistieken zeg!
disclaimer
  vrijdag 27 juli 2018 @ 20:05:06 #94
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180775278
Ik eet hier hele normale dingen.

Het is wel zo dat ik hier vroeger opsta dan thuis.

Morgen naar de struisvogels. Change of plan.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_180775300
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wat een prachtstatistieken zeg!
Ik vind het echt netjes als ik kijk naar mijn eetpatroon. Waarschijnlijk een goede mix gevonden tussen verantwoord met wat lekkers want anders hou ik het niet vol.
pi_180775315
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vind het echt netjes als ik kijk naar mijn eetpatroon. Waarschijnlijk een goede mix gevonden tussen verantwoord met wat lekkers want anders hou ik het niet vol.
Be proud! _O_
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 juli 2018 @ 20:08:32 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_180775343
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vind het echt netjes als ik kijk naar mijn eetpatroon. Waarschijnlijk een goede mix gevonden tussen verantwoord met wat lekkers want anders hou ik het niet vol.
mja, maar hoe jij naar je eigen eetpatroon kijkt is ook niet helemaal objectief :+
Fijn wel dat je de balans hebt gevonden, nu lekker vasthouden *O*
disclaimer
pi_180775353
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijnzaadeters: vraagje: Als je het in een smoothie doet of in de kwark, hoeveel lepels (en wat voor lepels) doe je dat? Dat spul vind ik vet lekker en 's avonds moet ik mijn cracker vervangen voor kwark met wat erdoor. Dus ik dacht lijnzaad en fruit. Alleen ik weet niet hoeveel?
Ik deed 1 of 2 theelepels maar vond het niet lekker. Vloeibaar geprobeerd maar vond ik ook niks.
pi_180775365
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mja, maar hoe jij naar je eigen eetpatroon kijkt is ook niet helemaal objectief :+
Fijn wel dat je de balans hebt gevonden, nu lekker vasthouden *O*
Ik eet naar wat mijn maag en middenrif aankan. Minder dan vl maar wel voldoende.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 20:18:25 #100
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180775474
Echt, mensen. ;(

Zelf net terug van mijn sportschooldate, blijkbaar ben ik lekker bezig. Vetpercentage is omlaag, fittest is omhoog, gewicht is omlaag, afstand van vijf minuten roeien is omhoog en mijn oefeningen staan zwaarder. Positief wel. :P
En een paar nieuwe oefeningen met losse gewichten, was geen verkeerd idee met mijn slappe linkerkant. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180777825
Lijnzaad doe ik max een eetlepel, anders ga ik aan de dunne O-)
Ik gooi het 's ochtends door de havermout. Gegarandeerd poepen daarna ^O^
Maar het is ook goed voor omega 3 vetzuren.
Oh ja en gebroken lijnzaad nemen, niet heel en niet tot meel gemalen. En luchtdicht bewaren want anders wordt het erg snel ranzig. Überhaupt niet superlang bewaren
pi_180777948
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 22:32 schreef Tele6 het volgende:
Lijnzaad doe ik max een eetlepel, anders ga ik aan de dunne O-)
Ik gooi het 's ochtends door de havermout. Gegarandeerd poepen daarna ^O^
Maar het is ook goed voor omega 3 vetzuren.
Oh ja en gebroken lijnzaad nemen, niet heel en niet tot meel gemalen. En luchtdicht bewaren want anders wordt het erg snel ranzig. Überhaupt niet superlang bewaren
Thnx! Dan probeer ik dat :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180777950
Goed bezig ijs

Sara wauw wat gaaf.

Wij zijn een paar dorpen verderop gefietst voor een ijsje. Toch in totaal een uur stevig doorgefietst.
pi_180787148
o: cottage cheese, hennepzaad en laatste restje zelfgemaakte appelmoes
t: drie pruimen en een platte nectarine
l: een tosti (twee boterhammen, 1 plak kaas - een klein beetje sambal met een kwak cottagecheese)
t: een waterijsje
d: sushi - een eenpersoonsportie (ipv de gebruikelijke 4inmijneentje) vriend wil pizza en ik vind dat de calorieen niet waard ten opzichte van hoeveel zin ik er in heb. Dus haal ik sushi en kan hij naar hartelust pizza eten.
t: sterke koffie en twee chocoladekoekjes
pi_180787257
O. 2 boterhammen met halverine (morgen op vakantie, dus als ik terugkom koop ik weer beleg)
T. Meloen
L. 2 boterhammen met halvarine
T. Drinkyoghurt light
T. Cracker en meloen
D. Salade met aardappeltjes, kaas en groentes
T. Snoepgroentes met drinkyoghurt light
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180787815
Iemand nog een lekkere proteïne snack aan te raden bij B&F? Moet weer eens een 'grote' bestelling doen (50 euro) en wil mezelf op wat lekkers voor erbij trakteren omdat ik de laatste tijd zo goed bezig ben...
pi_180788080
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:01 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog een lekkere proteïne snack aan te raden bij B&F? Moet weer eens een 'grote' bestelling doen (50 euro) en wil mezelf op wat lekkers voor erbij trakteren omdat ik de laatste tijd zo goed bezig ben...
https://www.bodyenfitshop(...)EgKn3_D_BwE#236=6698
pi_180788187
Ik had deze: https://www.bodyenfitshop.nl/surprise-protein-bar-box/ Kan je een beetje uitvogelen wat lekker is. Tot nu toe heb ik ze allemaal goedgekeurd :P
pi_180788281
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had deze: https://www.bodyenfitshop.nl/surprise-protein-bar-box/ Kan je een beetje uitvogelen wat lekker is. Tot nu toe heb ik ze allemaal goedgekeurd :P
Qua proteine bar heb ik altijd de perfections bars (apple pie) en vitamin/protein bars van Fulfill. Vind die echt de beste tot nu toe.

Zoek meer iets 'kleins'.
pi_180789440
die tosti met cottagecheese en sambal was echt heel lekker
pi_180789487
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:36 schreef Pinuts het volgende:

[..]

[..]

Qua proteine bar heb ik altijd de perfections bars (apple pie) en vitamin/protein bars van Fulfill. Vind die echt de beste tot nu toe.

Zoek meer iets 'kleins'.
Ze hebben ook van die kleine blokjes, die zijn ook lekker..
pi_180789490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 13:39 schreef DrSauvignon het volgende:
die tosti met cottagecheese en sambal was echt heel lekker
Ik heb 1x in mijn leven cottagecheese gehad, in een quiche bij vrienden: Is dat op brood lekker? Of doe je er wat op (zoals komkommer of tomaat)? En ik heb nog nooit Huttenkase gehad... same question... Sorry ik wil nieuwe dingen proberen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 28 juli 2018 @ 13:46:39 #113
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_180789567
Huttenkase heeft een intens gore structuur. Een beetje alsof je bedorven yoghurt eet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_180789984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 13:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb 1x in mijn leven cottagecheese gehad, in een quiche bij vrienden: Is dat op brood lekker? Of doe je er wat op (zoals komkommer of tomaat)? En ik heb nog nooit Huttenkase gehad... same question... Sorry ik wil nieuwe dingen proberen
Cottage cheese = huttenkase
Ik vind het heerlijk! op brood met er onder een plakje kipfilet of rookvlees oid. Of met komkommer en tomaat idd.. Kwestie van smaak dus vooral ;)
pi_180790015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 14:08 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Cottage cheese = huttenkase
Ik vind het heerlijk! op brood met er onder een plakje kipfilet of rookvlees oid. Of met komkommer en tomaat idd.. Kwestie van smaak dus vooral ;)
Ah dan ga ik het met tomaat of komkommer proberen (vega). Ik wist niet dat het hetzelfde is ;)

Even kijken, vega hartig beleg:
- Cottage Cheese
- Humus
- Kaasdingen
- Zuivelspread light
- Vega vleeswaren
- Sandwichspread
- Eitje...

...

Genoeg keus
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 28 juli 2018 @ 16:19:43 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180793296
Gister al patat op, vandaag hamburger en nu aan broodje Nutella. Gaat een leuke vakantie worden :9 :')
pi_180795599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 16:19 schreef Cue_ het volgende:
Gister al patat op, vandaag hamburger en nu aan broodje Nutella. Gaat een leuke vakantie worden :9 :')
Lekker toch :*

Ik compenseer voor jou... De salade die ik eet is me wat te gezond. Grote bak groen :9 met hier en daar een aardappel of blokje kaas verstopt. Ik voel me een konijn. ;(
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180809274
gister gecapituleerd voor caramel popcorn ipv mijn vaste favoriet zoetzout. En de zak ging op ipv mijn gebruikelijke handje.
En nu keek ik vanmorgen op de zak en heb ik denk ik zo rond de 700 kcal weggegeten :P

o: lindahls kvarg met een platte perzik en een lepel hennepzaad
t: drie pruimen en een mineola
l: net zoals gister weer een tosti met cottagecheese/huttenkase en sambal :)
t: koffie met een koekje. of twee
d: risotto met pompoen en bitterkoekjes (recept)
pi_180809740
Onderweg naar vakantie. Dus even een rare dag met eten. Morgen doe ik normaal

O. Twee boterhammen chocopasta
L. Kant en klaar broodje van de AH
T. Snoepgroente
D. Uiteten. Ik denk tegen mijn principes in een lekker visje
T. Tucjes
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 29 juli 2018 @ 12:08:06 #120
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180810181
Joehoe ik ben er weer. Na een drukke afsluiting van een bewogen schooljaar en 2 weken Frankrijk met slecht internetbereik en veel stokbrood, wijn, Boursin en brie etc. ben ik er weer.
Weegschaal zei vanmorgen 82,9. Ik had hem hoger verwacht. Voordat we op vakantie gingen zat ik tussen de 81 en 82 in met uitschieters tot 83. Genoeg gezwommen en bewogen blijkbaar om niet te veel aan te komen 😂.
Nu even de draad goed oppakken, want de laatste weken voor de vakantie ging het ook niet echt lekker. Ik moet voor mezelf weer een duidelijk doel stellen en daar aan gaan werken.
pi_180810303
Ik kom ook weer eens aansluiten. Na 3 weken veel prednison ben ik aan het afbouwen, dus ik durf weer eens echt te wegen. Ik ben door de kuur (en meer hongergevoel daardoor denk ik) zo’n 2kg aangekomen, dus ik zit nu rond de 76,5kg. Nu weer op naar onder de 75!
  zondag 29 juli 2018 @ 12:34:25 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180810548
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Onderweg naar vakantie. Dus even een rare dag met eten. Morgen doe ik normaal

O. Twee boterhammen chocopasta
L. Kant en klaar broodje van de AH
T. Snoepgroente
D. Uiteten. Ik denk tegen mijn principes in een lekker visje
T. Tucjes
Sorry maar wat is hier raar aan dan? Is toch prima? Afhankelijk van wat je naast je visje eet?

Tucjes zijn ook prima, als je t bij een normale portie houdt (stuk of 6).
Kwak
  zondag 29 juli 2018 @ 12:39:57 #123
217702 Lonaa
Honger!
pi_180810645
Workout gedaan net. Met zwemmen. Soberso duizend overwinning om in mn bikini bij de, in mijn ogen, fitte Crossfitters te staan. Maar was cool O+
100 meter zwemmen, 30 push ups, 30 squats, 100 meter zwemmen, 20/20, 100 meter zwemmen, 10/10 en nog 100 meter zwemmen.
Stuk nu :')

O: Boterham met hummus en kaas.
S: zie hierboven ;(
T: 300 gram magere melk, 12 gram whey (toen was ie op ;( )
L: omelet met wat groenterestjes van de BBQ gisteren (courgette, champginons, spek)
D: een verjaardagsBBQ.

Ik twijfel nog een beetje of ik naar die BBQ heen fiets. Is 9 km enkele reis en er is me een mee-rij-plek aangeboden.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 29 juli 2018 @ 12:50:02 #124
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_180810821
Klinkt wel als een hele toffe workout lonaa. Maar wel zwaar idd.

Ik ga maar weer eens skiën. Kou en sneeuw *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 29 juli 2018 @ 13:28:48 #125
217702 Lonaa
Honger!
pi_180811502
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Klinkt wel als een hele toffe workout lonaa. Maar wel zwaar idd.

Ik ga maar weer eens skiën. Kou en sneeuw *O*
ja! Was m'n eerste zwem WOD. Was ook gezellig. Beetje badderen na afloop.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180812075
Ik heb altijd moeite om lekkere en gezonde lunch recepten te bedenken om mee te nemen naar werk. Op dit moment varieer ik meestal tussen salade en wraps. Iemand nog leuke ideeën?
pi_180812339
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry maar wat is hier raar aan dan? Is toch prima? Afhankelijk van wat je naast je visje eet?

Tucjes zijn ook prima, als je t bij een normale portie houdt (stuk of 6).
Oooh het is ook geen grote zonde of zo, maar allemaal anders dan anders. Ik bedoelde het niet als "fout".
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180815371
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb altijd moeite om lekkere en gezonde lunch recepten te bedenken om mee te nemen naar werk. Op dit moment varieer ik meestal tussen salade en wraps. Iemand nog leuke ideeën?
Omeletje, linzen of kikkererwten toevoegen, couscous, soepje, banaan-havermout pannenkoeken of proteïne pancakes vind ik ook erg lekker, sla wraps?
pi_180815566
Lijstje gisteren:
O: proteïne pannenkoek met stroop
L: groene cesearsalade met biefstukc
D: Volkoren wraps met kruidenkaas, zoete aardappel, mais, geroosterde paprika, tomaat en sla.

Vandaag:
O: proteïne pannenkoek met stroop
L: leftoverwraps van gisteravond
D: aardappelovenschotel met oa linzen en kikkererwten
T: stukje pure chocola
pi_180815648
Lijstje vandaag:
O: kwark met meloen,banaan en muesli
S: rondje sportschool
T: whey shake
L: 4 roggevolkorencrackers met hummus, ham en tomaat
T: klein schaaltje borrelmix
D: ciabatta met pulled pork en coleslaw
T: borrel bij schoonouders
pi_180816332
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:16 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Omeletje, linzen of kikkererwten toevoegen, couscous, soepje, banaan-havermout pannenkoeken of proteïne pancakes vind ik ook erg lekker, sla wraps?
Soep is inderdaad zeker een goede (als het wat minder warm is). En die pannenkoekjes moet ik ook zeker weer eens maken! Thanks
pi_180816355
Mijn lijstje:
O: kwark, 2 crackers met rauwe ham
S: 1.25 uur boksen
T: handje walnoten, sinaasappel
L: pistolet met rauwe ham
T: ijsje met 2 bolletjes italiaans ijs
D: japanse noodle soep.

Voor het weekend een prima dag voor mij.
pi_180816388
Er klopt de ballen niet meer van. Dus even aanpassen

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Onderweg naar vakantie. Dus even een rare dag met eten. Morgen doe ik normaal

O. Twee boterhammen chocopasta
L. Kant en klaar broodje van de AH
T. Snoepgroenten + paar tucjes en een koffie met melk en suiker
D. Uiteten. Ik denk tegen mijn principes in een lekker visje
T. Tucjes chocolade dat klaar lag in het huisje
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180818634
Afgelopen dagen hier niet echt gevolgd, mijn weekend was heerlijk, ook qua eten. Dat uitschrijven tot lijstjes begin ik niet eens aan :') Morgen weer normaal, en 's avonds sporten. Heb nog een kickass bodycon jurkje gescoord 8-)
pi_180821608
Zo, mijn sportschema voor deze week weer gemaakt !
Vandaag 74.6 kg. Hopelijk volgend weekend weer eens in de 73 nog iets.
pi_180828558
Klinkt goed, Pinuts! Ik heb net Google Fit erop gezet, mijn sportschool heeft een app die trackt wat ik in de sportschool doe en ook synchroniseert met andere trackers. Heb alleen geen fitbit oid, dus kijken of die app van Google voldoende is.
pi_180828821
Of dit daadwerkelijk uitgevoerd wordt is nog de vraag, maar dit is het idee van vandaag
O. Twee boterhammen chocopasta
L. Twee kleine harde broodjes (geen beleg, want harde broodjes onderweg)
T. Cappuccino, suiker en koekje dat erbij zit
T. Schaaltje magere yoghurt
D. Pasta met champignons en kaas en tomatensaus (eventueel los een visspies...)
T. Twee porties vers fruit, yoghurt
Beweging: Rondfietsen en wandelen

Alleen mijn huisje heeft geen bestek kwam ik bij het ontbijt achter... Dadelijk maar even vragen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 30 juli 2018 @ 08:42:52 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_180828921
Ik at afhaal dus ik ben weer dik (sorry, dit is niet kwetsend bedoeld naar dikkere mensen). Stom zout :') ik ben veel te goed in het saboteren van mijn eigen tussendoelen.

Vandaag maar even compenseren.

O: yoghurt, bessen, pruimen, muesli, suiker in de koffie
T: 300g cherrytomaten
L: spinazie, komkommer, forel
T: sesamreep, meloen
D: kip tikka masala met rijst

1400 kcal.
disclaimer
pi_180828958
Lijstje
O Optimel appel/kaneel met the usual aan aanvullingen
T 2x automaat cappu
L paprika rauwkost, komkommer, tomaat, wrap met kipfilet, mogelijk wat aanvulling van collega
B/S fietsen van/naar werk en sportschool, 1.5u sporten
D iets van pasta? Iig fruit, mogelijk nog wat Oppo in de avond

Wil leren gewoon een bakje ijs te pakken ipv de hele verpakking, vorige keer ging dat goed met 2 smaken in een bakje.
pi_180828963
Je at teveel afhaal of je bent nu zwaarder omdat je door het zout vocht vasthoudt? In geval van het laatste is compenseren niet nodig toch :9
  maandag 30 juli 2018 @ 08:50:10 #141
217702 Lonaa
Honger!
pi_180828985
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:48 schreef VitaBella het volgende:
Je at teveel afhaal of je bent nu zwaarder omdat je door het zout vocht vasthoudt? In geval van het laatste is compenseren niet nodig toch :9
Soberso ben ik niet zo'n fan van compenseren, eigenlijk. :@ Het is een marathon, geen sprint. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 30 juli 2018 @ 08:51:14 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_180828999
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:48 schreef VitaBella het volgende:
Je at teveel afhaal of je bent nu zwaarder omdat je door het zout vocht vasthoudt? In geval van het laatste is compenseren niet nodig toch :9
ik at niet alleen afhaal. Laten we het daar maar bij houden :') en dat compenseren heb ik nodig om het in mijn hoofd weer goed te krijgen ;) het enige wat ik anders doe is geen snoep eten vandaag.
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 08:52:40 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_180829018
He maar mijn lijstje is toch niet gek of extreem? Het enige wat ik doe zijn de snoepen en ijzen enzo er uit schrappen :? Voor een dagje. Of mis ik iets en is dit wel zorgwekkend?
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 08:53:54 #144
217702 Lonaa
Honger!
pi_180829029
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:52 schreef Stormqueen het volgende:
He maar mijn lijstje is toch niet gek of extreem? Het enige wat ik doe zijn de snoepen en ijzen enzo er uit schrappen :? Voor een dagje. Of mis ik iets en is dit wel zorgwekkend?
Ho! Niks zorgwekkends aan. Ik weet alleen dat het voor mij juist niet werkt, compenseren. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180829034
Nee hoor, ik reageerde puur op het zwaarder zijn en zout stukje in je bericht. Prima lijstje lijkt me zo :)
  maandag 30 juli 2018 @ 08:55:27 #146
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180829040
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Soberso ben ik niet zo'n fan van compenseren, eigenlijk. :@ Het is een marathon, geen sprint. :)
Hmmm ik denk dat heel veel slanke mensen in de praktijk ook compenseren.

Dat het voor mensen met een eetstoornis/bingeverleden zoals ik wel lastiger is want restrictie —> binge.

Daarom plan ik nu lekkers wat meer in, of ik compenseer over een paar dagen steeds een klein beetje, zodat het niet als restrictie voelt.

Ik word ook getrold. Eet echt netjes hier maar sinds ik zei dat ik weer in de flow zat ben ik elke dag weer ietsje zwaarder. Wtf. Zal ook wel zout of vocht zijn maar ik ben dat gehang rond 2 kilo gedurende een hele maand nu wel een beetje zat...
Kwak
  maandag 30 juli 2018 @ 08:55:34 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_180829042
ik at ook een pond M&M's namelijk.
De anderhalve kilo komt van het zout, dat weet ik, het compenseren doe ik voor de 2500 onnodige chocoladecalorieën _O-
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 08:57:28 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_180829068
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hmmm ik denk dat heel veel slanke mensen in de praktijk ook compenseren.

Dat het voor mensen met een eetstoornis/bingeverleden zoals ik wel lastiger is want restrictie —> binge.

Daarom plan ik nu lekkers wat meer in, of ik compenseer over een paar dagen steeds een klein beetje, zodat het niet als restrictie voelt.

Ja, zoiets is het, geloof ik.

Ik kan wel 'compenseren' maar dan moet ik het niet zo noemen en mijn brein om de tuin leiden. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180829087
Meer mensen die het in de zomer makkelijker vinden om binnen de lijntjes te eten? Veel fruit en geen trek in zware, warme kost. Ook plakkerig snoep of chocola laat ik liggen omdat ik liever een waterijsje pak O+ ik heb de groenteijsjes van de Jumbo ontdekt :9 omdat ik niet echt een zoetekauw ben zijn die echt perfect voor mij en maar 28 kcal ofzo :7

Oh en dat je in de zomer wat schaarser gekleed gaat werkt ook goed qua motivatie om mijn hoofd niet vol troep te stoppen :D
  maandag 30 juli 2018 @ 09:00:12 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_180829099
Ik ga juist bingen momenteel als ik mezelf iets lekkers toesta (en met iets lekkers bedoel ik dus snoep, want gewoon normaal lekker eten gaat prima ;)).
Geen idee waarom, maar het lijkt alsof de leeuw dan losgaat. Op andere momenten kan ik het beter copen, maar momenteel even niet.
Maar ik begrijp jullie gedachtengang hoor :Y
Alleen had ik achteraf graag een handje M&M's genomen, en niet anderhalve stazak. :')
disclaimer
pi_180829141
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga juist bingen momenteel als ik mezelf iets lekkers toesta (en met iets lekkers bedoel ik dus snoep, want gewoon normaal lekker eten gaat prima ;)).
Geen idee waarom, maar het lijkt alsof de leeuw dan losgaat. Op andere momenten kan ik het beter copen, maar momenteel even niet.
Maar ik begrijp jullie gedachtengang hoor.
Dit heb ik ook, alsof ik dan de smaak geproefd heb en mijn brein alleen maar kan denken MOARRRR.

Een vriend nam laatst een doos zelfgemaakte koekjes mee, ik had er braaf twee dagen ééntje gepakt, want geen idee hoeveel kcal en dat vind ik lastig. Toen had ik vrijdag oa m’n moeder op bezoek, dus ik denk: ‘mooi, daar gaan de koekjes’ heb ik er toch zelf ook weer twee gepakt en toen ik dat hardop zei, zei m’n moeder: ‘oh ik heb er al 4 weggestouwd hoor’.

Weten we ook gelijk waar ik die drang vandaan heb :')
pi_180829152
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga juist bingen momenteel als ik mezelf iets lekkers toesta (en met iets lekkers bedoel ik dus snoep, want gewoon normaal lekker eten gaat prima ;)).
Geen idee waarom, maar het lijkt alsof de leeuw dan losgaat. Op andere momenten kan ik het beter copen, maar momenteel even niet.
Maar ik begrijp jullie gedachtengang hoor :Y
Alleen had ik achteraf graag een handje M&M's genomen, en niet anderhalve stazak. :')
Wees niet te hard voor jezelf. Je bent op de goede weg.
  maandag 30 juli 2018 @ 09:05:41 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_180829156
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:04 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dit heb ik ook, alsof ik dan de smaak geproefd heb en mijn brein alleen maar kan denken MOARRRR.

Een vriend nam laatst een doos zelfgemaakte koekjes mee, ik had er braaf twee dagen ééntje gepakt, want geen idee hoeveel kcal en dat vind ik lastig. Toen had ik vrijdag oa m’n moeder op bezoek, dus ik denk: ‘mooi, daar gaan de koekjes’ heb ik er toch zelf ook weer twee gepakt en toen ik dat hardop zei, zei m’n moeder: ‘oh ik heb er al 4 weggestouwd hoor’.

Weten we ook gelijk waar ik die drang vandaan heb :')
Ik vind het nog best netjes :Y :D

Vliegen de kilo's er nog niet af bij jou?
Toen ik nog bv gaf ging het echt met een kilo per week bij mij :')

Oh ja, ik ben ook nog ongesteld trouwens :') fml
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 09:06:12 #154
217702 Lonaa
Honger!
pi_180829163
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja, ik ben ook nog ongesteld trouwens :') fml
Boosdoener gespot. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 30 juli 2018 @ 09:06:22 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_180829167
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:05 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Wees niet te hard voor jezelf. Je bent op de goede weg.
Ik begin echt hele vervelende stalkervibes te krijgen bij jou inmiddels. Ik zou het prettig vinden als je daar mee ophoudt. Thanks.
disclaimer
pi_180829169
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:05 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Wees niet te hard voor jezelf. Je bent op de goede weg.
Ze zegt juist net dat ze dat wel moet zijn als ze op die goede weg wil blijven _O-
pi_180829203
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind het nog best netjes :Y :D

Vliegen de kilo's er nog niet af bij jou?
Toen ik nog bv gaf ging het echt met een kilo per week bij mij :')

Oh ja, ik ben ook nog ongesteld trouwens :') fml
Ja inmiddels moet ik er nog 5 tot ik op gewicht van voor de zwangerschap zit! Maar de ongeduld in mij denkt dan: Hm dat duurt nog 5! weken minimaal :(

Zat voor de zwangerschap al net te hoog naar mijn zin, dus dan heb ik voor m’n gevoel pas de nullijn bereikt.

Borstvoeding aan het afbouwen trouwens, moet binnenkort weer werken en vind het wel mooi geweest zo.

Ongesteldheid is bij mij altijd gratis een pond extra 8-)
pi_180829205
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik begin echt hele vervelende stalkervibes te krijgen bij jou inmiddels. Ik zou het prettig vinden als je daar mee ophoudt. Thanks.
Nou, ik hou het voor gezien. Je post gezellig mee en dan krijg je zo de deksel op je neus hier. Ik ga een admin contacten, want zo laat ik me niet behandelen. Mod onwaardig dit gedrag van je. Zo ga je niet met users om.

Ik hoop dat je trots bent op jezelf.
  maandag 30 juli 2018 @ 09:10:42 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_180829214
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:09 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Nou, ik hou het voor gezien. Je post gezellig mee en dan krijg je zo de deksel op je neus hier. Ik ga een admin contacten, want zo laat ik me niet behandelen. Mod onwaardig dit gedrag van je. Zo ga je niet met users om.

Ik hoop dat je trots bent op jezelf.
:')_!
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 09:11:02 #160
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180829216
Is er een keer iemand die een positieve noot brengt hier pesten jullie 'm weg!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180829223
Mja, je hebt compenseren en compenseren.

Ik eet vandaag alleen wortels en ga 3u op de hometrainer terwijl mijn hoofd aan vreten denkt en ik wel kan janken omdat ik zo stom ben dat ik heb gegeten en nou wil ik alleen maar meer eten.
Of
Ik eet voldoende, maar doe vandaag even wat rustig aan qua eten.

Vandaag compenseer ik ook, op een gezonde manier welteverstaan :) SQ, goed dat je vandaag niet doorgaat met die geniepige M&Ms :P
  maandag 30 juli 2018 @ 09:11:41 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_180829226
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:11 schreef Rauw. het volgende:
Is er een keer iemand die een positieve noot brengt hier pesten jullie 'm weg!
Jeweet, hongerige chagrijnige vrouwen :7
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 09:12:03 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_180829229
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:11 schreef Holyme het volgende:
Mja, je hebt compenseren en compenseren.

Ik eet vandaag alleen wortels en ga 3u op de hometrainer terwijl mijn hoofd aan vreten denkt en ik wel kan janken omdat ik zo stom ben dat ik heb gegeten en nou wil ik alleen maar meer eten.
Of
Ik eet voldoende, maar doe vandaag even wat rustig aan qua eten.

Vandaag compenseer ik ook, op een gezonde manier welteverstaan :) SQ, goed dat je vandaag niet doorgaat met die geniepige M&Ms :P
Heel goed! gezonderen ftw!
disclaimer
pi_180829287
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Heel goed! gezonderen ftw!
Ja, gaat wel lekker nu! Lijkt wel of elke mindere periode gevolgd wordt door een goeie periode waarbij ik steeds beter leer om te gaan met. Bv dat het ok is en ik het wel overleef als de weegschaal 2 hele fucking kilo's hoger stond vanochtend dan vrijdag :') Jammer wel dat ik blijkbaar leer gezond om te gaan met mezelf door mindere eetperiodes, zou het liever zonder die periodes leren :P
  maandag 30 juli 2018 @ 09:19:16 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180829294
Ik was een weekendje weg, at alles , stond gister avond(!!) op de weegschaal en was +1..
Vannacht bij schoonouders blijven slapen, dus niet goed voorbereid.
lijstje :
O: 1 toast met marmalade, 1 balisto, 1 banana 8)7
t: 1 peer
L: salade met soep ( hoop ik .. ik heb HONGERRRR!!! )
t: nootjes
D: kip met sperziebonen en rijst
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_180829336
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jeweet, hongerige chagrijnige vrouwen :7
Wees er maar niet trots. Je hebt een voorbeeldfunctie. Het zou fijn als je respectvol met andere mensen op kunt gaan (ook als je honger hebt).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2018 09:23:36 ]
  maandag 30 juli 2018 @ 09:24:35 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_180829352
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:23 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Wees maar niet trots. Je hebt een voorbeeldfunctie. Het zou fijn als je respectvol met andere mensen op kunt gaan (ook als je honger hebt).
Ik ben niet disrespectvol. Ik geef aan dat ik het als persoon erg vervelend vind dat je hier steeds alleen op mij komt reageren. Daar voel ik me als persoon zeer onbehaaglijk bij. Dat heeft verder geen klap te maken met het feit dat ik modereer.
Ik zou het waarderen als je er rekening mee zou houden. Thanks.
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 09:24:38 #168
217702 Lonaa
Honger!
pi_180829354
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:23 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Wees er maar niet trots. Je hebt een voorbeeldfunctie. Het zou fijn als je respectvol met andere mensen op kunt gaan (ook als je honger hebt).
Maar is er dan een reden dat je eigelijk alleene maar op SQ reageert, en verder zo goed als niet?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180829366
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben niet disrespectvol. Ik geef aan dat ik het als persoon erg vervelend vind dat je hier steeds alleen op mij komt reageren. Daar voel ik me als persoon zeer onbehaaglijk bij. Dat heeft verder geen klap te maken met het feit dat ik modereer.
Ik zou het waarderen als je er rekening mee zou houden. Thanks.
Ik zoek aansluiting bij de groep. Je moet toch ergens beginnen.
pi_180829371
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar is er dan een reden dat je eigelijk alleene maar op SQ reageert, en verder zo goed als niet?
Zie bovenstaande.
  maandag 30 juli 2018 @ 09:26:55 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_180829379
Absoluut. Vertel eens wat over jezelf! Dat is meestal een goed uitgangspunt.
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 09:27:27 #172
217702 Lonaa
Honger!
pi_180829382
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:26 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Ik zoek aansluiting bij de groep. Je moet toch ergens beginnen.
Sure. Maar dan zou ik me iets breder mengen en iets over jezelf vertellen en shit. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180829409
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben niet disrespectvol. Ik geef aan dat ik het als persoon erg vervelend vind dat je hier steeds alleen op mij komt reageren. Daar voel ik me als persoon zeer onbehaaglijk bij. Dat heeft verder geen klap te maken met het feit dat ik modereer.
Ik zou het waarderen als je er rekening mee zou houden. Thanks.
Sorry SQ, maar respectloos, niet dat lelijke diswoord.

Dat andere was zelfs mij al opgevallen en ik lurk hier nog maar iets van 2 minuten per dag.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 30 juli 2018 @ 09:32:46 #174
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180829433
Wel veel emoties trouwens de afgelopen pagina's.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 juli 2018 @ 09:34:50 #175
217702 Lonaa
Honger!
pi_180829450
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:32 schreef Rauw. het volgende:
Wel veel emoties trouwens de afgelopen pagina's.
Vrouwentopic. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 30 juli 2018 @ 09:39:47 #176
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180829500
Trollweegschaal, beetje beginnen op 79.2 en daarna niet van de 79.4 af te rammen zijn. :')

* IJsdraakje heeft de 79.4 wel weer een tijdje gezien

En ja, ik weet dat het gewoon prima gaat qua vetverlies en omvang verkleinen, maar ik vind het nog steeds stom. :')

En zooi. Zolang ik er af blijf, is het geen probleem, maar zodra ik wat pak, komt de junk in me boven. Mijn enige verslaving, suiker. _O-

Voedseltechnisch geen briljant weekend, maar het kon veel erger. Zaterdag uit eten geweest, zondag het gevreet beperkt. Wel een voordeel aan mijn collectie allergieën, ik kon geen van de desserts hebben, dus ik had alleen het koekje bij de koffie. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180829639
ik ben ook ongesteld en de chocolade. Maar het is beperkt gebleven tot die zak popcorn zaterdag van (800!!!) kcal en patatjes gister ipv risotto maar kwa kcal maakte dat amper uit.

en
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Boosdoener gespot. :7
check.

En hier ook :'(
  maandag 30 juli 2018 @ 09:54:14 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_180829727
Sorry vanyel, komt omdat ik zoveel english speak op mijn werk :')
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 09:57:59 #179
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180829779
800 Kcal voor popcorn? :o
was ie zo groot of had je er een special topping overheen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 30 juli 2018 @ 09:58:25 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180829784
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry vanyel, komt omdat ik zoveel english speak op mijn werk :')
mijn excuus is engelse spellingscheck ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 30 juli 2018 @ 09:59:39 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_180829804
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:57 schreef Barreltje het volgende:
800 Kcal voor popcorn? :o
was ie zo groot of had je er een special topping overheen?
zo'n zak caramel popcorn van 200 gram doet dat wel ja.

Die caramel weegt relatief veel ;)
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 10:01:57 #182
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180829836
Caramel. O+

Gesmolten suiker. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 juli 2018 @ 10:03:32 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180829848
ahh .. ik heb "altijd" zoute popcorn.. dat valt meestal wat meer mee.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 30 juli 2018 @ 10:03:32 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_180829849
Ja kak, daar gaan mijn suikerduivels weer :')

Iets positiefs dan maar: ik ontdekte net dat ik dagdoelen kan instellen in fatsecret. Dat is prettig, want ik wil in het weekend graag wat meer ruimte dan doordeweeks!
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 10:04:27 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_180829869
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:03 schreef Barreltje het volgende:
ahh .. ik heb "altijd" zoute popcorn.. dat valt meestal wat meer mee.. :+
zout is per 100 gram meer calorieën. Alleen oogt 100 gram zout qua volume in de bak wel meer dan 100 gram caramel. :+
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 10:05:46 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180829885
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zout is per 100 gram meer calorieën. Alleen oogt 100 gram zout qua volume in de bak wel meer dan 100 gram caramel. :+
wsl ligt het er aan dat ik niet 100 gram opeet.. en alleen maar als ik naar de bios ga.. dus.. dat is niet zo vaak
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 30 juli 2018 @ 10:06:37 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_180829894
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wsl ligt het er aan dat ik niet 100 gram opeet.. en alleen maar als ik naar de bios ga.. dus.. dat is niet zo vaak
nee, je eet er vaak minder van daardoor, dat klopt :Y
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 10:07:20 #188
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180829905
Oeh, dat klinkt handig!

Ik ben erg fan van de aanpak van fitbit, geen harde grens maar "under", "over" en "in the zone". Het duurde alleen even voor ik doorhad dat mijn doel op een (klein, 250kcal) tekort staat, dus mijn rekensommetje klopte steeds niet. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 juli 2018 @ 10:09:48 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_180829947
IJs :D

Ik heb nu een stappenteller app. Volgens die app zat ik laatst 25 kcal onder mijn caloriedoel. Ik quote even:

"Het lijkt er op dat u erg actief bent geweest. Pas op dat u niet overdrijft"

:')
disclaimer
pi_180829967
Zoute popcorn O+

Mijn zin naar ongezonde meuk is ook weer duidelijk.

Verder beweeg ik echt veel te weinig met deze warmte. :@
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 30 juli 2018 @ 10:12:51 #191
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180829990
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
IJs :D

Ik heb nu een stappenteller app. Volgens die app zat ik laatst 25 kcal onder mijn caloriedoel. Ik quote even:

"Het lijkt er op dat u erg actief bent geweest. Pas op dat u niet overdrijft"

:')
_O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180830003
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
IJs :D

Ik heb nu een stappenteller app. Volgens die app zat ik laatst 25 kcal onder mijn caloriedoel. Ik quote even:

"Het lijkt er op dat u erg actief bent geweest. Pas op dat u niet overdrijft"

:')
haha
pi_180830008
Hoi :W
Ik baal, want ik heb een spijkerbroek net uit de was aan en dan zit hij eigenlijk net te strak. Stom dat je je daar meteen minder mooi van kunt voelen. |:(

Lijstje gisteren:
O: brood met hummus en komkommer 2x, pindakaas en komkommer 2x, abrikozenjam 1x, halve plak roggebrood met abrikozenjam. 3/4 appel, en nog wat komkommer
B: wandelen, klusjes op boerderij, halfuur yoga
L: brood met hummus en komkommer, pindakaas en komkommer, roze muisjes 2x. (dit keer wel een max gezet op 4 boterhammen. Dat gaat meer in de richting :') )
B: meer klusjes op de boerderij
T: 4 janhagel koekjes
D: Thaise curry met linzen, veel bloemkool, wortel, spinazie. Zilvervliesrijst
T: 2 handen cranberrymix (ongezouten nootjes en cranberry's)
S: halfuur poweryoga

Waarschijnlijk had ik zaterdag wat weinig gegeten, want ik had echt duizend trek voor het ontbijt gisteren.

Vandaag:
O: havermout met ongezoete sojamelk, peer, lijnzaad, rozijnen. Klein handje cranberrymix
B: kwartier fietsen, 5 trappen omhoog
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen hummus cranberry-vijg, 10 cm komkommer, anderhalve wortel
B: 5 trappen op, halfuur wandelen, kwartier fietsen
D: Thaise curry zoals gisteren
S: krachttraining voor lopers + 200 m sprint op 5-km-tempo (ik ben van plan om er 8 te lopen, en mijn schema voor kracht af te werken)
T: sojayoghurt met graanvlokkenmix

Mijn doel vanaf nu is om weer netjes 2-3 keer per week flink te sporten, en de rest van de tijd de yoga vol te houden.
pi_180830017
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
IJs :D

Ik heb nu een stappenteller app. Volgens die app zat ik laatst 25 kcal onder mijn caloriedoel. Ik quote even:

"Het lijkt er op dat u erg actief bent geweest. Pas op dat u niet overdrijft"

:')
Wauw :')
pi_180830046
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry vanyel, komt omdat ik zoveel english speak op mijn werk :')
Ellende dat hè. Ik krijg er soms ook geen normaal Nederlands meer uit. :')
Nog erger: alleen maar Engels praten met niet-moedertaalsprekers. Volgens mij heb ik ook echt het lelijkste Engels ooit, mooie mix van Deens-Engels en NederEngels.
pi_180830050
De diëtist zei dat het op vakantie de bedoeling was dat je stabiel bleef of afviel... Waardoor ik nu als een malle loop te compenseren en te bewegen

CotS CHILL! GENIET! ONTSPAN! LAAT DIE WEEGSCHAAL LOS...

Fuck diëtist, ik doe lekker gewoon (oh ja... dat bedoelde ze ook). Af en toe gun ik mezelf wat lekkers (wat haar advies btw was) en ik laat het idee dieet los ;) (oh en dat bedoelde ze ook)

Nu rustig even thee en koffie en niks. Straks even kaartjes kopen en na de lunch pas weer een fietstocht. Net een lekkere strandwandeling gemaakt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180830144
ik pms echt als een malle. Vorige maand niets dus het is vast overcompensatie :P
Ik was echt niet te genieten gisteren en vandaag zou ik het liefst op de bank het nieuwe seizoen orange is the new black kijken met een pot nutella en een lepel :D vind het echt fascinerend dat ik deze maand zo ontzettend stereotype ben.

o: Lindahls met een lepel hennepzaad
l: twee boterhammen met iets. Zal wel kaas worden of baba ganoush. Of baba ganoush met kaas
t: twee platte perziken
d: pittige thaise pasta met kokos en tofupinda crumble van marley spoon
t: twee mineola's

s: hardlopen
pi_180830165
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:24 schreef DrSauvignon het volgende:
ik pms echt als een malle. Vorige maand niets dus het is vast overcompensatie :P
Ik was echt niet te genieten gisteren en vandaag zou ik het liefst op de bank het nieuwe seizoen orange is the new black kijken met een pot nutella en een lepel :D vind het echt fascinerend dat ik deze maand zo ontzettend stereotype ben.

o: Lindahls met een lepel hennepzaad
l: twee boterhammen met iets. Zal wel kaas worden of baba ganoush. Of baba ganoush met kaas
t: twee platte perziken
d: pittige thaise pasta met kokos en tofupinda crumble van marley spoon
t: twee mineola's

s: hardlopen
Wat een keurig lijstje voor bij PMS... Heel veel sterkte en wees een beetje lief voor jezelf
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180830177
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:24 schreef DrSauvignon het volgende:
ik pms echt als een malle. Vorige maand niets dus het is vast overcompensatie :P
Ik was echt niet te genieten gisteren en vandaag zou ik het liefst op de bank het nieuwe seizoen orange is the new black kijken met een pot nutella en een lepel :D vind het echt fascinerend dat ik deze maand zo ontzettend stereotype ben.

o: Lindahls met een lepel hennepzaad
l: twee boterhammen met iets. Zal wel kaas worden of baba ganoush. Of baba ganoush met kaas
t: twee platte perziken
d: pittige thaise pasta met kokos en tofupinda crumble van marley spoon
t: twee mineola's

s: hardlopen
Gek hè. Dat heb ik ook, dat ik me de ene maand wel gewoon voel en de andere maand is alle stereotypes bij elkaar. :') Ik had vorige week een van die laatste :') maar gelukkig niet de Nutella, voornamelijk rare emoties en krampen.

Jouw lijstje ziet er lekker uit! Fijn, perziken en mineola's :9
  maandag 30 juli 2018 @ 10:28:19 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_180830184
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat een keurig lijstje voor bij PMS... Heel veel sterkte en wees een beetje lief voor jezelf
't is het planlijstje he, niet het retrospect uitvoering lijstje :P

Sterkte, Sauvignon!

En jij ook CotS, probeer een beetje van je vakantie te genieten :) Met wie ben je?
disclaimer
pi_180830213
Ik heb dat ook. De ene maand echt niet te genieten andere maand niks aan het handje. Het lichaam is raar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180830223
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mijn excuus is engelse spellingscheck ;)
No excuses :{w
Doe het dan helemaal in het Engels. Niet deze oogverkrachting.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_180830224
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

't is het planlijstje he, niet het retrospect uitvoering lijstje :P

Sterkte, Sauvignon!

En jij ook CotS, probeer een beetje van je vakantie te genieten :) Met wie ben je?
Hahahahaha, een goede planning is het begin ;)

Ja :) Ik geniet met volle teugen. Alleen het tempo moet eventjes omlaag. En sowieso later naar bed en later eruit. Gewoon chill... en zo even eitjes halen voor het ontbijt ;)

Misschien stom, maar ik ben heerlijk alleen. Ik had even geen behoefte aan mensen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180830245
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahahaha, een goede planning is het begin ;)

Ja :) Ik geniet met volle teugen. Alleen het tempo moet eventjes omlaag. En sowieso later naar bed en later eruit. Gewoon chill... en zo even eitjes halen voor het ontbijt ;)

Misschien stom, maar ik ben heerlijk alleen. Ik had even geen behoefte aan mensen
Fijn toch!
Ik ga eind deze zomer ook nog zelf een paar dagen alleen op stedentrip... lekker met niemand rekening houden. :)
  maandag 30 juli 2018 @ 10:33:43 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_180830260
ik geloof dat ik nooit echt last heb van menstrueel gezeik, maar dat ik het wel graag als kutsmoes gebruik om chocolade te mogen eten. Best erg eigenlijk.

Ja okee, sinds ik ouder ben heb ik meer last van het gevoel alsof mijn baarmoeder mee naar buiten komt gezakt, maar ik moet zeggen dat die cup daar echt wonderen voor doet _O-

En alleen op vakantie klinkt als de hemel met engelengezang O+
disclaimer
pi_180830285
Het voelt ook als engelengezang om eerlijk te zijn.. Het is perfect in mijn ogen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 30 juli 2018 @ 10:37:03 #207
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180830298
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het voelt ook als engelengezang om eerlijk te zijn.. Het is perfect in mijn ogen
waar ben je heen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_180830312
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

waar ben je heen?
Ameland :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180830315
Mijn man is met vrienden op vakantie momenteel. Kei leuk voor hem. Maar ik ben wel een beetje klaar met alle rondjes met de hond lopen in die warmte :@ gelukkig maar kleine rondjes want het arme beest heeft het zo warm.

Meer mensen die niet echt koken als ze alleen zijn? :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180830428
het avondeten is volgens marley spoon bijna 1100 kcal per portie dus vandaar een keurig lijstje :P
maar het is idd mijn planlijstje hoewel dat doordeweeks ook bijna altijd mijn eetlijstje is. De weekenden daarentegen :'( :'(

@tele6 het troost toch om te weten dat ik er niet alleen in ben :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
ik geloof dat ik nooit echt last heb van menstrueel gezeik, maar dat ik het wel graag als kutsmoes gebruik om chocolade te mogen eten. Best erg eigenlijk.

Ja okee, sinds ik ouder ben heb ik meer last van het gevoel alsof mijn baarmoeder mee naar buiten komt gezakt, maar ik moet zeggen dat die cup daar echt wonderen voor doet _O-

En alleen op vakantie klinkt als de hemel met engelengezang O+
cup O+ dat is echt een hele verbetering.
Bij mij zijn het (en daar kom ik weer, daar zeur ik echt vaak over) de tetten die zo ontzettend zeer doen waardoor het echt niet te harden is. Trappen lopen is dan al vervelend, een sprintje trekken voor de trein is echt not done en knuffelen ook niet.
  maandag 30 juli 2018 @ 10:47:02 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_180830494
tsja, weekends.
De reden dat ik niet weer aan het aankomen ben is omdat ik me doordeweeks zo goed aan mijn plannen kan houden. _O-
Maar goed, stabiliteit is ook wat waard ;)

Ik kook ook nooit als ik alleen ben hoor Think. Al eet ik al jaren niet meer alleen nu ik er zo over nadenk :D
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 10:53:08 #212
217702 Lonaa
Honger!
pi_180830600
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn man is met vrienden op vakantie momenteel. Kei leuk voor hem. Maar ik ben wel een beetje klaar met alle rondjes met de hond lopen in die warmte :@ gelukkig maar kleine rondjes want het arme beest heeft het zo warm.

Meer mensen die niet echt koken als ze alleen zijn? :X
Voor mezelf koken vind ik echt ruk. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180830638
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn man is met vrienden op vakantie momenteel. Kei leuk voor hem. Maar ik ben wel een beetje klaar met alle rondjes met de hond lopen in die warmte :@ gelukkig maar kleine rondjes want het arme beest heeft het zo warm.

Meer mensen die niet echt koken als ze alleen zijn? :X
Ik woon alleen, dus dat zou niet zo'n succes zijn als ik dat had :P
Ik vind het juist wel makkelijk, kan ik rare combinaties uitproberen zonder dat er iemand onder hoeft te lijden. En als ik vier dagen achter elkaar curry wil eten, moppert er ook niemand. O-)
Ik kook wel altijd voor 2 keer. Dan vries ik de tweede portie in of ik eet het de volgende dag of de dag daarna. Dat is vooral handig voor avonden waarop ik wil sporten, dan kan ik wat vroeger eten en houd ik meer tijd over voor sport.
  maandag 30 juli 2018 @ 11:02:49 #214
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180830749
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
tsja, weekends.

BBQ's, etentjes, gewoon achterlijk vreten zonder reden _O- _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 30 juli 2018 @ 11:04:08 #215
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180830780
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Meer mensen die niet echt koken als ze alleen zijn? :X
Ik woon alleen. Ik kook meestal 1 dag en prep dan 2 dagen vooruit met zowel lunch als diner.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180830799
Ik vind het juist heel erg leuk om voor mezelf te koken :@ Gewoon mezelf verwennen en alles precies naar mijn smaak. Niemand die klaagt dat ik geen zout gebruik.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180830862
Ik kook wel als ik alleen ben maar vind het maar saai.
pi_180830943
Ik heb vooral veel maaltijd salades gehaald :+

Vanavond curry vind ik wel een goed idee trouwens.

Heb vanavond weer ski les maar ik heb me toch rugpijn :X
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 30 juli 2018 @ 11:42:45 #219
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180831323
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb dat ook. De ene maand echt niet te genieten andere maand niks aan het handje. Het lichaam is raar.
Check. Altijd als rechts aan de beurt is iig. :')

En voor mij alleen koken, bij voorkeur niet. :+ Om de woensdag ben ik alleen thuis, maar tot nu toe zat ik de helft van die woensdagen (12 oid dus afgelopen jaar) elders. _O- De rest van de tijd heb ik of een bakje uit de vriezer of ik probeer op mijn gemak iets compleet nieuws qua recept. Want ik vind het vervelend om iets nieuws uit te proberen als Joop op mijn vingers komt kijken. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 juli 2018 @ 11:45:22 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180831366
Ik eet altijd alleen, kook dus enkel voor mezelf.
Kook dagelijks. Wel vaak hetzelfde. Vind koken niet leuk en houd toch niet van moeilijk gedoe of veel ingrediënten, dus dat maakt 't makkelijk.
  maandag 30 juli 2018 @ 11:48:48 #221
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180831414
Het is bij mij ook vooral het afwijken van mijn normale patroon. Als ik iedere dag voor mezelf moet koken, pas ik gewoon mijn weekplannen daarop aan. Zelfde dat het op maandag en donderdag in principe altijd avg is, op dinsdag eigenlijk altijd pasta en woensdag dus vaak nogmaals die pasta. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180831660
Ik ben gek op koken. Heb niet voor niets die koksopleiding gedaan. Maar alleen niet voor mezelf. Niet dat ik het mezelf niet gun ofzo hoor. Maar dat is hetzelfde dat ik alleen niet aan tafel eet.. Behalve dan nu af en toe in de tuin.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180833270
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het juist heel erg leuk om voor mezelf te koken :@ Gewoon mezelf verwennen en alles precies naar mijn smaak.
Ja, zelfde hier! *O* Gewoon maken waar ik zin in heb O+ Zonder dat iemand liever iets anders eet.

quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 08:55 schreef kwakz0r het volgende:

Ik word ook getrold. Eet echt netjes hier maar sinds ik zei dat ik weer in de flow zat ben ik elke dag weer ietsje zwaarder. Wtf. Zal ook wel zout of vocht zijn maar ik ben dat gehang rond 2 kilo gedurende een hele maand nu wel een beetje zat...
kwak: lees dit!!
https://caliberstrong.com/how-whooshes-impact-your-weight-loss/

Dit komt bij mij heel veel voor. Zolang jij weet dat je alles goed doet, dan komt het ook goed :* (als je weet dat je dat niet doet, fix it, maar dat was nu bij jou niet van toepassing :7 )

Verder weer een super slanke collega die uitriep dat ik zo slank werd en hoe ik dat toch deed, want bij haar hielp niks. Bij haar hielp niks... Ik heb net even haar bmi uitgerekend: 21 :')
Maar goed, ik vertel meestal niet hoe ik het doe, want niemand is echt geïnteresseerd in een trage methode waar je veel tijd aan kwijt bent :+ En als er al iemand oprecht wil proberen wat ik doe dan halen ze er 'calorieën tellen' (lees: max 1200 op een dag of zo) uit en dat is nou niet echt de kern van wat ik doe :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180833282
mijn vriend eet om de week met me mee. In de weken dat ik alleen eet kook ik wel voor twee en maak ik dus 1 portie voor vriend om mee te nemen naar zijn werk. Dat dwingt me gewoon te koken
  maandag 30 juli 2018 @ 13:27:32 #225
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180833404
Whoosh. O+ Die is hier ook zichtbaar ja. :+

En als ik de "hoe doe je het"-vraag krijg (ineens zien mensen het ook ofzo), hou ik het meestal op een "minder onzin eten en wat meer bewegen", is op zich waarheid en scheelt een hoop moeten uitleggen. De serieus geïnteresseerden vragen toch wel door. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180833478
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Whoosh. O+ Die is hier ook zichtbaar ja. :+

En als ik de "hoe doe je het"-vraag krijg (ineens zien mensen het ook ofzo), hou ik het meestal op een "minder onzin eten en wat meer bewegen", is op zich waarheid en scheelt een hoop moeten uitleggen. De serieus geïnteresseerden vragen toch wel door. :+
"Ik doe eindelijk normaal" - is mijn standaardantwoord :+ (en daar hoort nog bij: en beweeg véél meer en sport een paar keer per week). En de twee mensen die doorvroegen en wilden doen wat ik doe, die zijn op een low calorie diet gegaan en dat is het tegenovergestelde van de essentie van wat ik doe :') Dus ik hou er maar mee op, die uitleg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 juli 2018 @ 13:35:38 #227
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180833561
Mensen. :')

Maar goed, iedereen wil natuurlijk gewoon die knop om in te drukken en *poef* je hebt het lijf van je dromen. Dat daar daadwerkelijk onderzoek achter zit (al was het maar het ondervinden wat werkt/lijkt te werken en hoe houdbaar dat is), is vaak al teveel moeite. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180834559
ik heb vaak het idee dat mensen pas tevreden zijn als je vertelt dat je een magisch dieet volgt waarin je 6 donuts op een dag eet en voor de rest niets.

Want gewoon normaal doen dat doen ze tenslotte al. Denken ze.
Ik hoor dat het meest. "ja, maar ik eet al zo weinig!"

en dag zeg ik...doe jezelf een lol, download een voedselapp en weeg een maand lang alles wat je normaal eet af en vul dat in op MFP of wat dan ook. Wedden dat je je doodschrikt? En wel echt alles invullen he. Niet stiekem dingen weglaten.
pi_180834761
Ik ben eerder heel erg veel afgevallen (125 naar 50) en toen vinden mensen het idee van weinig eten en veel bewegen raar.

Nu ik door mijn medicatie (93 en nu 88) veel ben aangekomen zeggen mensen letterlijk zie je wel dat het niet vol te houden is... Behalve de mensen die weten wat ik slik
Desondanks erg beschamend. Maar goed... De lijn omlaag is ingezet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180834798
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:22 schreef DrSauvignon het volgende:
ik heb vaak het idee dat mensen pas tevreden zijn als je vertelt dat je een magisch dieet volgt waarin je 6 donuts op een dag eet en voor de rest niets.

Want gewoon normaal doen dat doen ze tenslotte al. Denken ze.
Ik hoor dat het meest. "ja, maar ik eet al zo weinig!"

en dag zeg ik...doe jezelf een lol, download een voedselapp en weeg een maand lang alles wat je normaal eet af en vul dat in op MFP of wat dan ook. Wedden dat je je doodschrikt? En wel echt alles invullen he. Niet stiekem dingen weglaten.
Ik vind het grootste voordeel tot nu toe van mijn 2000 kcal per dag 'dieet' dat ik zo enorm helder zie wat normaal is. En ik begrijp nu zo enorm goed waarom zoveel mensen overgewicht hebben. Nee, je kan op een dag niet èn havermoutpap als ontbijt, 3 boterhammen met pindakaas als lunch èn spaghetti als avondeten, èn een donut èn een flesje bier èn een bakje chips. Dan kom je gewoon al aan. Je moet keuzes maken.

Je kan idioot veel eten als je je focust op groente en dergelijke. Je kan opvallend weinig eten als je graag een gevulde koek, patat of chips eet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 juli 2018 @ 14:35:38 #231
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180834927
Dat inschatten van calorieën is inderdaad een skill op zich, een hoop dingen weet ik ondertussen uit mijn hoofd, maar sommige dingen blijven pijnlijk bij invoeren. _O-

Mijn huidige plan van aanpak is dan ook doordeweeks een klein tekort, in het weekend wat losser en daarmee per week gezien overall een tekort. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 juli 2018 @ 14:37:12 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_180834956
"Weinig" is inderdaad een relatief begrip. Als ik kip op mijn brood eet kan ik twee keer zoveel brood eten als wanneer ik kaas op mijn brood doe.
Dus ja, wat isa zegt.
disclaimer
pi_180835276
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:35 schreef IJsdraakje het volgende:
Dat inschatten van calorieën is inderdaad een skill op zich, een hoop dingen weet ik ondertussen uit mijn hoofd, maar sommige dingen blijven pijnlijk bij invoeren. _O-

Mijn huidige plan van aanpak is dan ook doordeweeks een klein tekort, in het weekend wat losser en daarmee per week gezien overall een tekort. :+
Ik had afgelopen week twee (2) handjes (zag er heus niet als veel uit!) macadamianoten. Dus..... Ik schoot zelfs in de lach na invoeren en het zien van de kcal :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 juli 2018 @ 14:53:30 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_180835284
Ooooohhh macadamianoten O+
disclaimer
pi_180835291
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ooooohhh macadamianoten O+
Ze waren wel heul lekker O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180835313
Ik heb papieren patiëntinfo in mijn tas gestopt in slaperige toestand :X En aangezien ik pas eind van de week weer in het ziekenhuis ben, maar snel opsturen met de post. Dat is me nou nog nóóit overkomen :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 juli 2018 @ 14:57:36 #237
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_180835360
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had afgelopen week twee (2) handjes (zag er heus niet als veel uit!) macadamianoten. Dus..... Ik schoot zelfs in de lach na invoeren en het zien van de kcal :')
Pehehehehe :')

Rip aan de supermarktinhoud, ik heb trek en wil straks via de supermarkt naar huis. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_180835652
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb papieren patiëntinfo in mijn tas gestopt in slaperige toestand :X En aangezien ik pas eind van de week weer in het ziekenhuis ben, maar snel opsturen met de post. Dat is me nou nog nóóit overkomen :@
Zo zie je: zulke dingen overkomen de besten :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 30 juli 2018 @ 15:22:02 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_180835773
Je kunt het idd beter op een usb stick naar buiten smokkelen, dan valt het minder op :Y
disclaimer
pi_180836130
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het grootste voordeel tot nu toe van mijn 2000 kcal per dag 'dieet' dat ik zo enorm helder zie wat normaal is. En ik begrijp nu zo enorm goed waarom zoveel mensen overgewicht hebben. Nee, je kan op een dag niet èn havermoutpap als ontbijt, 3 boterhammen met pindakaas als lunch èn spaghetti als avondeten, èn een donut èn een flesje bier èn een bakje chips. Dan kom je gewoon al aan. Je moet keuzes maken.

Je kan idioot veel eten als je je focust op groente en dergelijke. Je kan opvallend weinig eten als je graag een gevulde koek, patat of chips eet.
Ik begon dit te lezen en ik dacht, dat kan toch wel.
En toen de donut en het bier en de chips, nee inderdaad, daar ergens gaat het mis. :D
pi_180836183
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, zelfde hier! *O* Gewoon maken waar ik zin in heb O+ Zonder dat iemand liever iets anders eet.

[..]

kwak: lees dit!!
https://caliberstrong.com/how-whooshes-impact-your-weight-loss/

Dit komt bij mij heel veel voor. Zolang jij weet dat je alles goed doet, dan komt het ook goed :* (als je weet dat je dat niet doet, fix it, maar dat was nu bij jou niet van toepassing :7 )

Verder weer een super slanke collega die uitriep dat ik zo slank werd en hoe ik dat toch deed, want bij haar hielp niks. Bij haar hielp niks... Ik heb net even haar bmi uitgerekend: 21 :')
Maar goed, ik vertel meestal niet hoe ik het doe, want niemand is echt geïnteresseerd in een trage methode waar je veel tijd aan kwijt bent :+ En als er al iemand oprecht wil proberen wat ik doe dan halen ze er 'calorieën tellen' (lees: max 1200 op een dag of zo) uit en dat is nou niet echt de kern van wat ik doe :{
Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die wél een realistisch beeld van hun lijf hebben. Ik zou zo jouw collega kunnen zijn geweest, behalve dat ik me heb aangewend om mijn mond te houden over dit soort zaken. Ik post hier lijstjes van mijn pogingen om gezond en een zinnige hoeveelheid te eten, en probeer verder maar een beetje mijn mond te houden :@ :') |:(
pi_180836794
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik begon dit te lezen en ik dacht, dat kan toch wel.
En toen de donut en het bier en de chips, nee inderdaad, daar ergens gaat het mis. :D
Ik begon met een lichte paniekaanval, tot de rest kwam :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180836811
Toen de diëtist zei dat een bak yoghurt vullender was, en langer vulde dan een cracker dacht ik bullshit, maar ze heeft toch wel gelijk... Weer wat geleerd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180836844
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toen de diëtist zei dat een bak yoghurt vullender was, en langer vulde dan een cracker dacht ik bullshit, maar ze heeft toch wel gelijk... Weer wat geleerd
Ja handig hè :Y
Ik probeer ook meer eiwitrijke tussendoortjes te eten, helpt echt. (En in mijn geval kan ik de eiwitten ook wel gebruiken, want ik eet veganistisch en dan heb je al gauw minder eiwitten in je dagelijkse maaltijden.)
pi_180836936
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja handig hè :Y
Ik probeer ook meer eiwitrijke tussendoortjes te eten, helpt echt. (En in mijn geval kan ik de eiwitten ook wel gebruiken, want ik eet veganistisch en dan heb je al gauw minder eiwitten in je dagelijkse maaltijden.)
Medevega meld! Volgens de diëtist was de balans tussen koolhydraten en eiwitten uit balans. Dus moest ik 's avonds een bak kwark of yoghurt nemen ipv een cracker (ook om zonder honger wakker te worden) en verder op de dag een halve liter zuivel nemen. Op vakantie is dat wat lastiger (helaas hebben ze geen kwark hier :')) dus nam ik net yoghurt. Honger weg en ook voor een tijd weg
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180837387
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Medevega meld! Volgens de diëtist was de balans tussen koolhydraten en eiwitten uit balans. Dus moest ik 's avonds een bak kwark of yoghurt nemen ipv een cracker (ook om zonder honger wakker te worden) en verder op de dag een halve liter zuivel nemen. Op vakantie is dat wat lastiger (helaas hebben ze geen kwark hier :')) dus nam ik net yoghurt. Honger weg en ook voor een tijd weg
Leuk, hoi medevega :W

Ik heb nu een paar opties voor eiwitbevattende tussendoortjes:
- handje nootjes
- cracker met hummus/pindakaas (veel beleg, weinig cracker)
- sojayoghurt/sojakwark
Daarvoor at ik eigenlijk alleen maar fruit en groente als tussendoortjes. Wel gezond en slank natuurlijk, maar er moeten ook genoeg eiwitten in. De tussendoortjes die ik nu heb zijn nog niet eens zo eiwitrijk, maar het is in ieder geval iets. Ik heb ook geen zin om alleen maar heel veel sojayoghurt of -kwark te gaan eten, want te veel van alleen maar soja is ook niet de bedoeling. Ingewikkeld :')
pi_180837449
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Leuk, hoi medevega :W

Ik heb nu een paar opties voor eiwitbevattende tussendoortjes:
- handje nootjes
- cracker met hummus/pindakaas (veel beleg, weinig cracker)
- sojayoghurt/sojakwark
Daarvoor at ik eigenlijk alleen maar fruit en groente als tussendoortjes. Wel gezond en slank natuurlijk, maar er moeten ook genoeg eiwitten in. De tussendoortjes die ik nu heb zijn nog niet eens zo eiwitrijk, maar het is in ieder geval iets. Ik heb ook geen zin om alleen maar heel veel sojayoghurt of -kwark te gaan eten, want te veel van alleen maar soja is ook niet de bedoeling. Ingewikkeld :')
Dat zijn inderdaad de goede tussendoortjes.
Ik at eerst een cracker zonder beleg. Brood als lunch en ontbijt zonder beleg etc. Dus dan krijg je wel de koolhydraten en niet de eiwitten. Daarnaast viel ik te snel af (hoe zou dan nou komen). Dus hartig beleg In de ochtend kwark met muesli en lijnzaad. Lunch met hartig beleg. Halve liter zuivel en dan kom ik wel aan mijn eiwitten, vitamine en mineralen.

Groentes en fruit neem ik inderdaad ook als tussendoortje. Alleen ik eet nogal veel. Dus ook die andere tussendoortjes
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180837555
Leuk dat hier vega’s/vegans zitten! Ik ga jullie lijstjes wat meer in de gaten houden. Probeer zelf te minderen met dierlijke producten en dat lukt aardig. Ontbijt en avondeten zijn meestal al vegan.

Lijstje van vandaag:

O: gebruikelijke smoothie
L (pas om 16:30, Yay voor slapende baby’s op je borst :')): laatste leftover wrap van zaterdag met zoete aardappel, tomaat, mais en paprika
T: twee crackers met blauwe kaas
D: champignonnensoepje met een half volkoren stokbroodje belegd met vegan roomkaas, tomaat, sla en komkommer.

Nog 150 kcal over, wellicht dat er nog een blokje pure chocolade bij komt.
pi_180837631
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de goede tussendoortjes.
Ik at eerst een cracker zonder beleg. Brood als lunch en ontbijt zonder beleg etc. Dus dan krijg je wel de koolhydraten en niet de eiwitten. Daarnaast viel ik te snel af (hoe zou dan nou komen). Dus hartig beleg In de ochtend kwark met muesli en lijnzaad. Lunch met hartig beleg. Halve liter zuivel en dan kom ik wel aan mijn eiwitten, vitamine en mineralen.

Groentes en fruit neem ik inderdaad ook als tussendoortje. Alleen ik eet nogal veel. Dus ook die andere tussendoortjes
Nee, ja, dat snap ik als je helemaal geen beleg eet! :o
Ik eet liever een boterham minder en meer beleg erop, dan een extra boterham en geen beleg eigenlijk. Het moet wel heel goed, vers brood zijn wil ik het zonder beleg eten. Ik vind het heerlijk als ik thuis kan eten in plaats van uit mijn broodtrommel, want dan kan ik ook nog sla en komkommer en tomaat op mijn brood doen. Yay voor stapelbeleg :P

Je zegt eerst dat je te snel afvalt, en daarna dat je nogal veel eet. Dat laatste kan ik me niet voorstellen dan ;)
Ik eet vrij grote maaltijden, en daarom weinig tussendoortjes. Het is net hoe je het indeelt ;)
pi_180837700
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, ja, dat snap ik als je helemaal geen beleg eet! :o
Ik eet liever een boterham minder en meer beleg erop, dan een extra boterham en geen beleg eigenlijk. Het moet wel heel goed, vers brood zijn wil ik het zonder beleg eten. Ik vind het heerlijk als ik thuis kan eten in plaats van uit mijn broodtrommel, want dan kan ik ook nog sla en komkommer en tomaat op mijn brood doen. Yay voor stapelbeleg :P

Je zegt eerst dat je te snel afvalt, en daarna dat je nogal veel eet. Dat laatste kan ik me niet voorstellen dan ;)
Ik eet vrij grote maaltijden, en daarom weinig tussendoortjes. Het is net hoe je het indeelt ;)
Hahaha, ik wist geen goed beleg te verzinnen. Daarom stel ik hier zoveel vragen, ben nogal nieuw in het gezond afvallen. Kaas met groentes is ook lekker! Doe ik morgen!

En tja... ik eet liever zes/zeven keer op een dag wat dan drie grote maaltijden. Ik weet niet, anders krijg ik toch lekkere trek. Ik ga eens voor de grap de kcal van mijn nieuwe eetstijl berekenen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180837770
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:51 schreef VitaBella het volgende:
Leuk dat hier vega’s/vegans zitten! Ik ga jullie lijstjes wat meer in de gaten houden. Probeer zelf te minderen met dierlijke producten en dat lukt aardig. Ontbijt en avondeten zijn meestal al vegan.

Lijstje van vandaag:

O: gebruikelijke smoothie
L (pas om 16:30, Yay voor slapende baby’s op je borst :')): laatste leftover wrap van zaterdag met zoete aardappel, tomaat, mais en paprika
T: twee crackers met blauwe kaas
D: champignonnensoepje met een half volkoren stokbroodje belegd met vegan roomkaas, tomaat, sla en komkommer.

Nog 150 kcal over, wellicht dat er nog een blokje pure chocolade bij komt.
Wat leuk/mooi dat je ook probeert te minderen met dierlijke dingen! Op die manier ben ik ook begonnen. Voordeel tov in één keer alle dierlijke dingen eruit gooien, is dat je langzamer kunt wennen aan plantaardige alternatieven en de andere smaken, en je omgeving kan er langzamer aan wennen dat je sommige dingen niet meer zo graag eet. Ik ben nu thuis veganist, maar buiten de deur vegetariër (waarbij ik meestal een optie kies die niet totaal vol zit met kaas, ei en room), en dat is heel gemakkelijk gegaan :)
Ik weet niet hoeveel je hebt aan mijn lijstjes hoor. Ze zijn niet heel inspirerend denk ik, ik eet vrij vaak ongeveer hetzelfde. :')
Ontbijt altijd havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, peer/banaan/appel en een lepel rozijnen.
Lunch altijd 4 volkoren boterhammen met hummus/pindakaas (soms 1 of 2 van die boterhammen appelstroop of jam), en de rest van mijn broodtrommel volgepropt met snackgroentes (wortel, paprika, komkommer)
Avondeten altijd een vorm van peulvruchten, een heleboel groenten en vaak een volkoren graan (rijst, volkoren pasta). Vaak Thaise curry met linzen, Indiase curry met linzen of kikkererwten, pastasaus met linzen, salade met linzen of kikkererwten of andere bonen, chili sin carne.
Tussendoortjes noemde ik hierboven al. En vaak nog wat fruit of groente tussendoor.

Jongens wat ben ik saai :D
pi_180837793
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahaha, ik wist geen goed beleg te verzinnen. Daarom stel ik hier zoveel vragen, ben nogal nieuw in het gezond afvallen. Kaas met groentes is ook lekker! Doe ik morgen!

En tja... ik eet liever zes/zeven keer op een dag wat dan drie grote maaltijden. Ik weet niet, anders krijg ik toch lekkere trek. Ik ga eens voor de grap de kcal van mijn nieuwe eetstijl berekenen
Ik zeg al, als dat bij je past is het toch helemaal goed?!
Ik zou niet aan de kcal-berekeningen gaan. Als dit is wat de diëtiste je aanraadde, en als je het er goed op doet, klaar, afblijven ;)
pi_180837802
(ah, zo'n 1500kcal max Dat is toch goed)?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180837821
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik zeg al, als dat bij je past is het toch helemaal goed?!
Ik zou niet aan de kcal-berekeningen gaan. Als dit is wat de diëtiste je aanraadde, en als je het er goed op doet, klaar, afblijven ;)
Ooooh ik doe het ook zeker hoor :) Gewoon nieuwsgierig. En er is maar 300~500kcal bijgekomen. Dus geen paniek :) Nieuwsgierigheid bevredigd.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180837874
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Tele6 het volgende:

Ik begon dit te lezen en ik dacht, dat kan toch wel.
En toen de donut en het bier en de chips, nee inderdaad, daar ergens gaat het mis. :D
Donut, bier en chips met mate kan heus wel, maar dan moeten je maaltijden slank zijn :Y
Dus niet en kcalrijke maaltijden en kcalrijke tussendoortjes, maar of het één of het ander.

Die maaltijden zonder die snacks kan prima 8-) (en veel mensen eten natuurlijk niet 1 donut, er zitten er meestal 5 in zo'n supermarktverpakking en een dag later niet vers meer hè :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180837884
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Donut, bier en chips met mate kan heus wel, maar dan moeten je maaltijden slank zijn :Y
Dus niet en kcalrijke maaltijden en kcalrijke tussendoortjes, maar of het één of het ander.

Die maaltijden zonder die snacks kan prima 8-) (en veel mensen eten natuurlijk niet 1 donut, er zitten er meestal 5 in zo'n supermarktverpakking en een dag later niet vers meer hè :') )
Supermarktdonuts :r beginnen die ooit vers?
Maar dat klopt inderdaad. Het is een balans :Y
pi_180837902
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Donut, bier en chips met mate kan heus wel, maar dan moeten je maaltijden slank zijn :Y
Dus niet en kcalrijke maaltijden en kcalrijke tussendoortjes, maar of het één of het ander.

Die maaltijden zonder die snacks kan prima 8-) (en veel mensen eten natuurlijk niet 1 donut, er zitten er meestal 5 in zo'n supermarktverpakking en een dag later niet vers meer hè :') )
Ik voel me ineens zo verantwoord :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180837928
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Supermarktdonuts :r beginnen die ooit vers?
Maar dat klopt inderdaad. Het is een balans :Y
Die zijn stiekem zoooooooo lekker. Mijn moeder haalt ze wel eens. Maar dan is het toch echt 1 pp
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 30 juli 2018 @ 17:17:37 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_180837982
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ooooh ik doe het ook zeker hoor :) Gewoon nieuwsgierig. En er is maar 300~500kcal bijgekomen. Dus geen paniek :) Nieuwsgierigheid bevredigd.
Dan at je dus eerst wel minder dan 1000 kcal.
Ik neem aan dat je diëtiste afweet van je eetstoornisverleden? Want sommige dingen die ik lees baren me toch wel een beetje zorgen :@
disclaimer
pi_180838007
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan at je dus eerst wel minder dan 1000 kcal.
Ik neem aan dat je diëtiste afweet van je eetstoornisverleden? Want sommige dingen die ik lees baren me toch wel een beetje zorgen :@
Oh echt? Dan zal ik beter op mijn woorden letten...:@ Heel erg sorry! Dat was echt niet mijn bedoeling en ik heb echt geen terugval en ik doe precies wat ze zegt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180838045
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

Oh echt? Dan zal ik beter op mijn woorden letten...:@ Heel erg sorry! Dat was echt niet mijn bedoeling en ik heb echt geen terugval en ik doe precies wat ze zegt
Maar ze kent je verleden wel, toch?

Ik had jou niet op een dieet gezet, eerlijk gezegd. Ik had je normaal leren eten :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180838061
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh echt? Dan zal ik beter op mijn woorden letten...:@ Heel erg sorry!
Wat een vreemde reactie.. :D Je post hier toch niet om SQ te pleasen? ;)
  maandag 30 juli 2018 @ 17:23:27 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_180838069
Hoooo meisje. Doe eens rustig aan. Ik veroordeel je niet en ik hoef ook geen sorry.
Ik geloof oprecht dat je het goed wil doen, heus. Maar tussen de regels door zie ik ook denkpatronen die me zorgen baren. En daarmee bedoel ik zorgen, geen boze beschuldigingen.
Ik hoop gewoon oprecht dat je goede begeleiding krijgt. Het gaat niet om het pleasen van anderen. Het gaat om doen wat goed is voor jóu :*
disclaimer
pi_180838265
Na de vakantie is het weer tijd voor lijstjes:

O: smoothie met kokoswater, banaan, appel, avocado en boerenkool
T: havermoutreep
L: salade met boontjes, aardbei,geitenkaas, avocado en bacon
T: paprika met een beetje aioli
D: Chinese tomatensoep met spelt broodje
T: magere kwark met aardbeien en pure hagelslag

Ongeveer 1600kcal
  Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 17:58:07 #265
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180838571
Andere medevega meldt zich ook trouwens

65,8kg vanochtend. Ik stagneer wat, maar ik at de afgelopen dagen wat meer dan anders. Geeft niet, nu ik op dit gewicht zit heb ik niet zo'n haast meer on naar mijn streefgewicht te gaan.

Lijstje:
O: sneetje brood met 100% pindakaas en twee mandarijnen
S: 30km op de racefiets
T: banaan
L: bekertje chocomel en drie sneeen zelfgebakken brood met chocopasta, hagelslag en oude kaas + twee aardbeien.
T: 1 blokje pure chocolade met hazelnoot
D: plaatpizza met vanalles en nogwat, veel groenten in mijn geval

Vandaag bij schoonouders dus een wat vreemd lijstje voor mijn doen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180838572
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ze kent je verleden wel, toch?

Ik had jou niet op een dieet gezet, eerlijk gezegd. Ik had je normaal leren eten :*
Ja :) Ze heeft me ook niet op een dieet gezet :) Ze wil ook dat ik regelmatig snoep en zo. En ze houdt me in de gaten en er is een psych die me in de gaten houdt. Ze wil me leren normaal te eten. Alleen ik noem het dieet bij gebrek aan een beter woord

quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:23 schreef Stormqueen het volgende:
Hoooo meisje. Doe eens rustig aan. Ik veroordeel je niet en ik hoef ook geen sorry.
Ik geloof oprecht dat je het goed wil doen, heus. Maar tussen de regels door zie ik ook denkpatronen die me zorgen baren. En daarmee bedoel ik zorgen, geen boze beschuldigingen.
Ik hoop gewoon oprecht dat je goede begeleiding krijgt. Het gaat niet om het pleasen van anderen. Het gaat om doen wat goed is voor jóu :*
Nu probeer ik een reactie zonder sorry te verzinnen ;)
Uhm, er wordt op me gelet en ik doe mijn best. Ik merk zelf ook dat ik sinds ik bewust wil afvallen en contact heb gezocht met een diëtist wat obsessief doe. Dus goed dat je "me even op de vingers tikt", want nu let ik erop :) en ik houd me zeker aan de adviezen :) Dus ik eet voldoende, krijg alles binnen en geniet regelmatig van iets "ongezonds" (wat voor mij juist heel gezond is). En om daad bij woord te stellen, net even dadeltjes met roomkaas gekocht voor vanavond (en verder deze week), omdat ik daar zin in heb
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 30 juli 2018 @ 18:17:32 #267
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180838867
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
ik geloof dat ik nooit echt last heb van menstrueel gezeik, maar dat ik het wel graag als kutsmoes gebruik om chocolade te mogen eten. Best erg eigenlijk.

Ja okee, sinds ik ouder ben heb ik meer last van het gevoel alsof mijn baarmoeder mee naar buiten komt gezakt, maar ik moet zeggen dat die cup daar echt wonderen voor doet _O-

En alleen op vakantie klinkt als de hemel met engelengezang O+
Dat een na laatste ja! En dan ben ik maar half ontsloten geweest. Al was deze laatste keer wel fijn dat het gebeurde toen ik wakker was, want daardoor bloedde ik gewoon in dertig minuten helemaal leeg (wat best eng was) ipv dat ik lig t slapen en het een paar dagen doorgaat. (Klopt af)

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 30-07-2018 18:33:27 ]
Kwak
  maandag 30 juli 2018 @ 18:28:20 #268
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180839023
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, zelfde hier! *O* Gewoon maken waar ik zin in heb O+ Zonder dat iemand liever iets anders eet.

[..]

kwak: lees dit!!
https://caliberstrong.com/how-whooshes-impact-your-weight-loss/

Dit komt bij mij heel veel voor. Zolang jij weet dat je alles goed doet, dan komt het ook goed :* (als je weet dat je dat niet doet, fix it, maar dat was nu bij jou niet van toepassing :7 )

Verder weer een super slanke collega die uitriep dat ik zo slank werd en hoe ik dat toch deed, want bij haar hielp niks. Bij haar hielp niks... Ik heb net even haar bmi uitgerekend: 21 :')
Maar goed, ik vertel meestal niet hoe ik het doe, want niemand is echt geïnteresseerd in een trage methode waar je veel tijd aan kwijt bent :+ En als er al iemand oprecht wil proberen wat ik doe dan halen ze er 'calorieën tellen' (lees: max 1200 op een dag of zo) uit en dat is nou niet echt de kern van wat ik doe :{
Thanks! Ik houd nu bij wat ik per week gemiddeld aan kcal eet en wat ik gemiddeld weeg. Ook gemiddeld sta ik al een maand stil, maar heb ook echt wel een week of twee wat meer gegeten (voor de vakantie).

Deze klinkt interessant:
quote:
It has been demonstrated that people with higher levels of water retention experience more extreme whooshes. Therefore, it follows that if you reduce your water retention, you have a good chance at reducing the severity of each whoosh.
The topic of water retention is beyond the scope of this article, but I will be following up with an article on that next week which I’ll link to then.
That being said, there is one simple thing that you can do to encourage the whoosh: you should have a large, carb-heavy meal.
Ik denk dat ik me maar zonder schuldgevoel op het buffet stort vanavond (op de boog) ik heb t idee dat ik na zo’n maaltijd altijd vocht verlies doordat ik aan de rees raak, misschien is dat wel precies wat er gebeurt.

En ik hou altijd veel vocht vast dus extremere wooshes klinkt ook wel logisch.

Misschien moet ik maar cms gaan meten ook.
Kwak
pi_180839279
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Thanks! Ik houd nu bij wat ik per week gemiddeld aan kcal eet en wat ik gemiddeld weeg. Ook gemiddeld sta ik al een maand stil, maar heb ook echt wel een week of twee wat meer gegeten (voor de vakantie).

Deze klinkt interessant:

[..]

Ik denk dat ik me maar zonder schuldgevoel op het buffet stort vanavond (op de boog) ik heb t idee dat ik na zo’n maaltijd altijd vocht verlies doordat ik aan de rees raak, misschien is dat wel precies wat er gebeurt.

En ik hou altijd veel vocht vast dus extremere wooshes klinkt ook wel logisch.

Misschien moet ik maar cms gaan meten ook.
Gewoon zonder schuldgevoelens genieten :* Hoe vaak doe je nou zoiets? Vakantietijd. Andere dag weer een balansdagje :* Genieten jij en lief zijn voor jezelf
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180839723
Net voor het eten gesport ipv vroeg eten en dan tijdje wachten en gaan, dit ging lekker! En de eerste sets gingen stuk voor stuk erg soepel, de tweede al beter, en de derde waren minder tandjes op elkaar en gromkreunhijgen bij de laatste reps 8-) Nu aan een bak groenvoer met kikkererwten e.d., strak nog wat Oppo.
pi_180840018
Wow jullie gaan hard. Moet ineens 5 pagina's bijlezen in 1 dag.

Net gesport, maar moet nog eten, dus heb zo'n kant en klare lasagne :@
pi_180840064
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 19:05 schreef Holyme het volgende:
Net voor het eten gesport ipv vroeg eten en dan tijdje wachten en gaan, dit ging lekker! En de eerste sets gingen stuk voor stuk erg soepel, de tweede al beter, en de derde waren minder tandjes op elkaar en gromkreunhijgen bij de laatste reps 8-) Nu aan een bak groenvoer met kikkererwten e.d., strak nog wat Oppo.
Welke Oppo? :9

Voor het eten geniet ook mijn voorkeur :Y Net gesport na 3 uur slapen en dat merk je wel aan je kracht. Lijf was Moe. Maar wel alles gedaan wat ik wilde doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180840886
Morgen trouwens pizza eten met vrienden. Heb besloten er gewoon lekker van te genieten, maar wel een 'slanke' pizza te nemen voor zover dat mogelijk is :P Dus bijv. zonder salami.

Hoeveel kcal zou zo'n pizza gemiddeld hebben? 1000? Heb tot nu toe voor morgen slechts 695 kcal gepland. Eet normaal 1600 kcal dus zou er dan maar iets boven zitten. Waarschijnlijk nog steeds wel onder/op onderhoud. Dan kan ik mentaal gewoon meer genieten dan dat ik denk oh ik verpest al mijn progressie weer.
  maandag 30 juli 2018 @ 20:14:51 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_180840917
Ligt er aan. Bak je zelf, is het van de Italiaan, diepvries, domino's?

Diepvries is nog tamelijk gunstig. Zelfbak geeft de meeste controle. Voor een afhaalpizza zou ik op minimaal 1200 rekenen. Tonijn is niet lighter dan salami op een pizza.
disclaimer
pi_180840985
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ligt er aan. Bak je zelf, is het van de Italiaan, diepvries, domino's?

Diepvries is nog tamelijk gunstig. Zelfbak geeft de meeste controle. Voor een afhaalpizza zou ik op minimaal 1200 rekenen. Tonijn is niet lighter dan salami op een pizza.
nee, de crux zit hem meestal in dat deeg, niet het beleg. Dus indien mogelijk een zo dun mogelijke pizza bestellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180841059
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ligt er aan. Bak je zelf, is het van de Italiaan, diepvries, domino's?

Diepvries is nog tamelijk gunstig. Zelfbak geeft de meeste controle. Voor een afhaalpizza zou ik op minimaal 1200 rekenen. Tonijn is niet lighter dan salami op een pizza.
Italiaan. Heb een vriendin met gluten allergie en die had nu helemaal een restaurant uitgezocht waar ze gluten vrij pizza's verkochten. Dus wil dan ook niet degene zijn die moeilijk gaat doen.

Scheelt dat ik vegetarische pizza's altijd het lekkerste vind :)
  maandag 30 juli 2018 @ 20:24:38 #277
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180841118
Lijstje
O: yoghurt, muesli, banaan
T: 4 koekjes
L: 9 kipnuggets met bbqsaus
T: 1 koekje
D: salade (rucola, rode ui, paprika, wortel, gerookte kip, mozzarella balletjes, beetje dressing)

Geen sport, maar wel de schuur opgeruimd (was heel hard nodig).
Niet het beste lijstje, maar we doen het er maar mee voor vandaag.
  maandag 30 juli 2018 @ 20:26:58 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_180841159
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

nee, de crux zit hem meestal in dat deeg, niet het beleg. Dus indien mogelijk een zo dun mogelijke pizza bestellen.
Daarom zelfmaak, dan heb je er de meeste invloed op :P
disclaimer
pi_180841336
5 pagina's gemist terwijl ik vandaag de hele dag in de auto zat terug van vakantie.
Redelijk gezond gekookt, maar ook makkelijke (en dus minder gezonde) broodjes en tussendoortjes meegenomen. Wel veel gelopen in de bergen (voor zover dat kan met een peuter, al zorgde die soms ook voor extra gewicht).
Vanaf morgen weer aan de lijstjes.
pi_180841725
Welkom terug Hupje! Hopelijk was het een mooie vakantie :)
Goed bezig met opruimen Shopaholic. Je avondeten klinkt lekker :)

Bohhhh, ik heb goed hard gesport O+
Eerst een uurtje krachttraining voor lopers (enkels, billen, core) en daarna 12 keer 200 meter in telkens 45 seconden, met 100 m wandelpauze ertussen. Ik had 8*200 gepland, maar het ging zo lekker dat ik er nog even 4 gedaan heb :o Volgende keer het tempo omhoog dus, of ik ga 400jes lopen. :9
pi_180842845
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 19:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welke Oppo? :9

Voor het eten geniet ook mijn voorkeur :Y Net gesport na 3 uur slapen en dat merk je wel aan je kracht. Lijf was Moe. Maar wel alles gedaan wat ik wilde doen.
Cookie dough en die choco/hazelnoot. Tis geen B&J maar ik vind het verrekte goed te nassen. En 2 smaken combineren in een beschaafd bakje, dat gaat beter dan 1 smaak (dat wordt al snel de hele pot, zo blijkt). Has laatst ander ijs, Breyers geloof ik, maar dat vond ik maar chemisch en rare structuur.

Sporten blijf ik voortaan voor het eten doen! Fijn dat je toch alles hebt kunnen doen. Je draait nachtdiensten, toch? Die tijden lijken me een extra uitdaging, netjes dat je je eten/sporten zo weet te combineren ^O^

Tele6, dat klinkt als een goede workout! Ik moet zeggen, tot dusver vind ik zo trainen wel fijn, allemaal van die korte blokjes oefeningen. En lopen ben ik heel voorzichtig aan het opbouwen, lijkt me best tof om ook zoiets te kunnen doen als jij net hebt gedaan. Helemaal als je meer kan dan je van plan was :7
pi_180842921
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:46 schreef Holyme het volgende:

[..]

Tele6, dat klinkt als een goede workout! Ik moet zeggen, tot dusver vind ik zo trainen wel fijn, allemaal van die korte blokjes oefeningen. En lopen ben ik heel voorzichtig aan het opbouwen, lijkt me best tof om ook zoiets te kunnen doen als jij net hebt gedaan. Helemaal als je meer kan dan je van plan was :7
Ja, was fijn O+
Soms vergt zo'n hardlooptraining veel wilskracht, maar vandaag ging het ondanks de hitte (ik heb op de atletiekbaan bij de sportschool gerend) heel goed O+

(Hierbij negeer ik even dat ik ooit mijn 200jes in 30 seconden liep O-) )

Leuk dat jij ook wilt gaan hardlopen! Bouw vooral echt rustig op, het zou zonde zijn als je een blessure oploopt. Ik loop al ruim 7 jaar, dat scheelt ;)
pi_180843026
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, was fijn O+
Soms vergt zo'n hardlooptraining veel wilskracht, maar vandaag ging het ondanks de hitte (ik heb op de atletiekbaan bij de sportschool gerend) heel goed O+

(Hierbij negeer ik even dat ik ooit mijn 200jes in 30 seconden liep O-) )

Leuk dat jij ook wilt gaan hardlopen! Bouw vooral echt rustig op, het zou zonde zijn als je een blessure oploopt. Ik loop al ruim 7 jaar, dat scheelt ;)
Ja, ik doe het heel rustig. Heb het een aantal jaar terug met Evy proberen op te bouwen, maar toen woog ik meer + slechtere schoenen + Evy was te snelle opbouw. Schenen en knieën :X Dus nu als warming up op de loopband voorzichtig wandelen afwisselen met rennen en zo opbouwen, so far so good.

Kan me voorstellen dat het heul erg warm was! Maar lijkt me wel lekker lopen, zo'n baan! Die loopbanden word ik soms wat wobbly van, ofzo :') Brengt me wel op een idee, ik zal eens kijken of hier ergens zo'n baan is.
pi_180844608
Ik vind het maar niks dat Fitbit me tegenwoordig dagelijks 'overachiever' noemt, ook al ga je maar iets over je stappendoel heen. Ik lees steeds 'uitslover' :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180844967
Lijstje van vandaag:

O: Griekse yoghurt met scheutje limonadesiroop
L: twee boterhammen, een kipfilet en een hagelslag
T: stukje pure chocolade met zout
D: patat met mayonaise en een kaassoufflé
T: glas wijn en wat blauwschimmelkaas

Die wijn was niet echt nodig, maar wel lekker :9 ben benieuwd of ik dit ook terugzie op de weegschaal.
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 30 juli 2018 @ 23:55:16 #286
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_180845579
quote:
16s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het maar niks dat Fitbit me tegenwoordig dagelijks 'overachiever' noemt, ook al ga je maar iets over je stappendoel heen. Ik lees steeds 'uitslover' :')
Stappendoel hoger zetten dan!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_180847959
Over stappen gesproken... Achter m'n bureau zitten en mijn telefoon oppakken telde voor Google Fit al. Die ligt er dus weer vanaf :')

O Optimel kers met havermout, chia, lijnzaad, gedroogd fruit
T 2x automaat cappu
L wrap met pesto en kipfilet, paprika rauwkost, snoeptomaatjes, komkommer
T flesje light ice tea
D maaltijdsalade? Straks effe boodschappen doen. Appel erbij, misschien klein bakje Oppo
B van/naar werk en winkels fietsen, uurtje bij elkaar
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:31:01 #288
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180848255

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180848315
Jullie gaan snel zeg.

Als mijn kinderen nu eens wakker worden kan ik zo gaan hobbelen.
pi_180848408
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:31 schreef Rauw. het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Da's een knap staaltje rukken, dat zo de vellen eraan hangen. Iew. Maar wel een gespierde arm! :')
pi_180848415
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:56 schreef Holyme het volgende:

:D Da's een knap staaltje rukken, dat zo de vellen eraan hangen. Iew. Maar wel een gespierde arm! :')
12.000 rukjes :o Oh dear, dat is wel heel triest ook.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180848524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

12.000 rukjes :o Oh dear, dat is wel heel triest ook.
Ik word al moe als ik eraan denk. En tegelijkertijd vraag ik me af hoe lang je daar over zou doen :P
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:15:58 #293
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180848559
Wat moet je anders op een eenzame zondag.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:20:32 #294
217702 Lonaa
Honger!
pi_180848580
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:15 schreef Rauw. het volgende:
Wat moet je anders op een eenzame zondag.
Pizza eten.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:21:30 #295
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180848588
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Pizza eten.
Het een bijt het ander niet natuurlijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:21:55 #296
217702 Lonaa
Honger!
pi_180848596
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het een bijt het ander niet natuurlijk.
Glijdt ook lekker, met die vette kaashanden. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:50:37 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_180848883
quote:
16s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het maar niks dat Fitbit me tegenwoordig dagelijks 'overachiever' noemt, ook al ga je maar iets over je stappendoel heen. Ik lees steeds 'uitslover' :')
en als je 25 stappen te weinig zet ben je zeker een lui mormel? :D

Ik flushte vanmorgen gelukkig alweer bijna een kilo. Het zou helemaal mooi zijn als ik augustus weer onder de 72 kan beginnen. Want 2 kilo in 31 dagen is zeer haalbaar!

Heb gisteren toch nog wat gesnoept. 30 gram m&m's. Ik heb er een ruim half uur over gedaan, 1 voor 1 opgesabbeld en ik weet zeker dat ik er meer van heb genoten dan van het pond van zondag, wat ik nogal naar binnen schrokte.
Al met al nét onder de 1600 kcal uitgekomen gisteren. Tevreden!
disclaimer
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:52:33 #298
217702 Lonaa
Honger!
pi_180848902
De weegschaal deed cool. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:54:30 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_180848924
Fijn, lonaa! Komt vast door het zwemmen *O*
disclaimer
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:55:01 #300
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_180848931
quote:
16s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het maar niks dat Fitbit me tegenwoordig dagelijks 'overachiever' noemt, ook al ga je maar iets over je stappendoel heen. Ik lees steeds 'uitslover' :')
Ja leuk is dat als je midden in je wandeltocht zit. Net alsof je dan gelijk moet stoppen ofzo :') :')
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:55:04 #301
217702 Lonaa
Honger!
pi_180848932
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 08:54 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, lonaa! Komt vast door het zwemmen *O*
Of omdat ik gewoon weer normaal doe en meer verbrand dan ik binnenkrijg *O*

Nu volhouden. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:55:05 #302
149959 SQ
snelle trees
pi_180848933
Vandaag is roll or bowl weer terug van vakantie, dus ik krijg mijn fastfoodshot weer O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')