abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180754096
Beste fokleden,

Ik heb sinds kort een sollicitatiegesprek gehad waarbij mij de vraag werd gesteld of ik een strafblad had, ik heb hier in principe "nee" op geantwoord. Maar ik heb naar mijn idee wel degelijk iets geregistreerd staan. Namelijk winkeldiefstal. Ik heb ongeveer 6 jaar geleden babyvoeding gestolen uit de winkel en hier op gepakt. Ik kreeg een geldboete van 230 euro totaal.

In de functie waarvoor ik solliciteer moet ik af en toe naar een vliegveld voor de werkzaamheden omdat deze een klant zijn van de organisatie. Ze gaven aan dat daar word gekeken of je binnengelaten word en als je een strafblad zou hebben zou je daar geweigerd worden.

Enig idee of dat met de caterogie waar ik strafbaar voor ben geweest een belemmering zal zijn bij zo'n vliegveld?

Ik vind het moeilijk want ze willen me wel aannemen maar ik heb gelogen op het antwoord omdat ik eerst wilde uitzoeken of dat strafbaar feit nou echt meegeteld moet worden of niet gezien het een stom eenmalig iets geweest.... wellicht dat zo'n douane die die achtergrond check doet daar niet zo moeilijk over doet?

Groeten
Marc
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:01:05 #2
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_180754237
Je moet wellicht een VOG aanvragen. Hij mag niet vragen naar een strafblad.
Prrrrr
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:01:41 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_180754251
Lijkt mij ook wel interessant om bij die douane dan te checken en je verhaal daar een beetje te doen.

Zij zijn namelijk degene die blijkbaar voor een probleem zouden kunnen zorgen als je daar je functie uit zou moeten voeren. Als je daar standaard niet zou worden doorgelaten, denk ik dat je al genoeg informatie hebt, hoe je nu verder moet.....

Blijkt het voor de douane geen probleem, dan zou je kunnen kiezen voor wat voor jou het beste voelt.
pi_180754256
Ik zou me niet te druk maken TS, winkeldiefstal lijkt me niet relevant voor de douane op Schiphol.


Andere kant is, mochten ze erachter komen dan kan het ontslag op staande voet zijn.

[ Bericht 28% gewijzigd door Armani XL op 27-07-2018 07:23:45 ]
Weggegaan en opgerot
pi_180754276
Werkgever mag niet naar een strafblad vragen. Werkgever mag om een verklaring omtrent gedrag (VOG) vragen. Op grond van de informatie in de OP denk ik dat je die zonder meer krijgt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180754303
Wat een rare vraag. Een betere vraag is dat je een verklaring van gedrag opvraagt bij Justitie.Moest ik ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180754325
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Andere kant is, mochten ze erachter komen dan kan het ontslag op staande voet zijn.
Hoe dan? Werkgever mag er niet naar vragen en ik zie ook niet hoe ze er achter kunnen komen, anders dan dat de TS het ze zelf verteld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180754402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:05 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoe dan? Werkgever mag er niet naar vragen en ik zie ook niet hoe ze er achter kunnen komen, anders dan dat de TS het ze zelf verteld.
Nja als je liegt tijdens een sollicitatie...

Maar idd, die vraag mag je niet stellen.
Weggegaan en opgerot
pi_180754417
VOG krijg je wellicht wel.
Als de marechaussee je gaat screenen kun je het vrijwel schudden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Spellchecker donderdag 26 juli 2018 @ 22:14:02 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180754542
Die topics waar de TS het benauwd van krijgt .....

Sterkte :+
pi_180754604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:05 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoe dan? Werkgever mag er niet naar vragen en ik zie ook niet hoe ze er achter kunnen komen, anders dan dat de TS het ze zelf verteld.
Ze vinden het topic en koppelen het aan de sollicitatie van een Marc.
pi_180754657
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:16 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ze vinden het topic en koppelen het aan de sollicitatie van een Marc.
Dan nemen ze hem niet aan en kunnen ze hem ook niet ontslaan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:23:41 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_180754792
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ik zou me niet te druk maken TS, winkeldiefstal lijkt me niet relevant voor de douane op Schiphol.

Mwah, het stelen van babyvoeding is nou niet echt iets dat je als domme puber doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Armani XL op 27-07-2018 07:24:27 ]
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:26:32 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_180754878
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Mwah, het stelen van babyvoeding is nou niet echt iets dat je als domme puber doet.
TS kan dan ook wss beter solliciteren op een soortgelijke functie, maar dan bij de georganiseerde misdaad.
pi_180754987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:26 schreef Tengano het volgende:

[..]

TS kan dan ook wss beter solliciteren op een soortgelijke functie, maar dan bij de georganiseerde misdaad.
Misschien kan hij bij het euro-parlament beginnen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180755131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
VOG krijg je wellicht wel.
Als de marechaussee je gaat screenen kun je het vrijwel schudden.
In de VOG staat dat er wel of geen aanmerkingen zijn in het kader van de functie die je gaat uitoefenen.

Als jij dat wilt worden wat je beschrijft durf ik er gif op in te nemen dat die diefstal genoemd gaat worden.

Niet handig.
En dan nog het lef hebben om te solliciteren ook nog. Als je een beetje IQ hebt weet je dat ze jou gaan screenen.

En dan nog liegen ook.

Tjonge.
Wat een clown ben je.
Heb er geen andere woorden voor.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180755158
verlooptndat niet na 5 jaar?
:]
pi_180755185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:36 schreef wootahH het volgende:
verlooptndat niet na 5 jaar?
10

Het verdwijnt wel. Ben 35 jaar geleden gepakt met een slok op achter het stuur. Strafblad. Na 10 jaar ben je het kwijt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180756543
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:08 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nja als je liegt tijdens een sollicitatie...
Voor zover ik weet /mag/ je liegen als antwoord bij vragen die uberhaubt niet gesteld mogen worden. Zo mag je als zwangere vrouw gewoon zeggen dat je niet zwanger bent als er naar een zwangerschap gevraagd wordt.

Hier is een VOG gewoon voor bedacht, en als de werkgever erg benauwd is dan geeft hij aan dat de VOG aanwezig moet zijn voor aanvang van contract.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180756655
Ik zou naar de douane gaan en je situatie uitleggen, zij kennen hun eigen protocollen het best.
-nee-
  donderdag 26 juli 2018 @ 23:51:25 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180757089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 23:29 schreef shazaam het volgende:

[..]

Voor zover ik weet /mag/ je liegen als antwoord bij vragen die uberhaubt niet gesteld mogen worden. Zo mag je als zwangere vrouw gewoon zeggen dat je niet zwanger bent als er naar een zwangerschap gevraagd wordt.

Hier is een VOG gewoon voor bedacht, en als de werkgever erg benauwd is dan geeft hij aan dat de VOG aanwezig moet zijn voor aanvang van contract.
De VOG moet sowieso komen, voor werken op Schiphol. Afhankelijk van het werk is stelen dus wel of niet relevant.
Dum de dum
  vrijdag 27 juli 2018 @ 00:29:47 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180757868
Probeer een verklaring goed gedrag aan te vragen.

Er is best een kans dat het incident er niet op vermeld staat en dan kun je dat gewoon geven.

Stelen is altijd dom, vooral zoiets kleins. Al vind ik dat je dit niet mag verwarren met zware criminaliteit.
pi_180758071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:01 schreef Tengano het volgende:
Lijkt mij ook wel interessant om bij die douane dan te checken en je verhaal daar een beetje te doen.

Zij zijn namelijk degene die blijkbaar voor een probleem zouden kunnen zorgen als je daar je functie uit zou moeten voeren. Als je daar standaard niet zou worden doorgelaten, denk ik dat je al genoeg informatie hebt, hoe je nu verder moet.....

Blijkt het voor de douane geen probleem, dan zou je kunnen kiezen voor wat voor jou het beste voelt.
Koninklijke Marechaussee. Douane heeft er niets mee te maken. Om wat voor functie gaat het?
pi_180758808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:01 schreef Tengano het volgende:
Lijkt mij ook wel interessant om bij die douane dan te checken en je verhaal daar een beetje te doen.

Zij zijn namelijk degene die blijkbaar voor een probleem zouden kunnen zorgen als je daar je functie uit zou moeten voeren. Als je daar standaard niet zou worden doorgelaten, denk ik dat je al genoeg informatie hebt, hoe je nu verder moet.....

Blijkt het voor de douane geen probleem, dan zou je kunnen kiezen voor wat voor jou het beste voelt.
Bedankt, dat klinkt inderdaad als iets wat ik zou kunnen proberen! Ik heb zoiezo nog een paar weken om het uit te zoeken. Zou het me te onduidelijk blijken, of echt niet lukken dan kan ik altijd de baan nog weigeren...
pi_180758811
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 00:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Koninklijke Marechaussee. Douane heeft er niets mee te maken. Om wat voor functie gaat het?
Het gaat om een externe functie binnen de ICT van een vrij kleinschalig bedrijfje, waarbij het kan voorkomen dat ik voor bepaalde opdrachten/storingen/werkzaamheden naar het vliegveld moet en daar dus de werknemersgebieden binnen moet komen als externe medewerker wellicht. Dat vliegveld is dan in principe gewoon de "klant"
pi_180760497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:58 schreef Marc65 het volgende:

[..]

Bedankt, dat klinkt inderdaad als iets wat ik zou kunnen proberen! Ik heb zoiezo nog een paar weken om het uit te zoeken. Zou het me te onduidelijk blijken, of echt niet lukken dan kan ik altijd de baan nog weigeren...
Sowieso*.

Denk persoonlijk niet dat je gescreened zal worden, als je ziet hoe laks de verschillende justitiële afdelingen zijn in Nederland.
pi_180760796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 00:29 schreef Ixnay het volgende:
Probeer een verklaring goed gedrag aan te vragen.

Er is best een kans dat het incident er niet op vermeld staat en dan kun je dat gewoon geven.

Stelen is altijd dom, vooral zoiets kleins. Al vind ik dat je dit niet mag verwarren met zware criminaliteit.
Dat hangt er toch vanaf voor welke punten de vog wordt aangevraagd?
Bij mij op het werk moest ik ook een vog aanvragen maar dat ging over bepaalde punten.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:40:26 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_180760881
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 06:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Sowieso*.

Denk persoonlijk niet dat je gescreened zal worden, als je ziet hoe laks de verschillende justitiële afdelingen zijn in Nederland.
Als de TS wat ze noemen in de airside gebieden moet gaan werken zal de screening best streng zijn tegenwoordig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_180760947
TS

Verzonden vanaf mijn gestolen iPhone

???
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')