abonnement Unibet Coolblue
pi_180747526
Hi allemaal,

Ik wil iets kopen uit België en de verkoper stelde PayPal voor. Nu weet ik dat je vroeger problemen kreeg als je iets betaalde maar niet kreeg, en de verkoper zijn rekening leeghaalde. Is dat tegenwoordig nog steeds zo, of krijg je dan geld terug van PayPal zelf?

Wat ik eigenlijk wil vragen is: kan je als koper PayPal vertrouwen dat je je geld terug krijgt als blijkt dat je met een oplichter van doen hebt?
pi_180747784
Je kunt beter vragen of je als verkoper Paypal kunt vertrouwen. Als de koper 3x piept kun je :W naar je geld.
.
pi_180748532
Als koper is het betrouwbaarder dan als verkoper.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:50:28 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180748538
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:23 schreef Fer het volgende:
Je kunt beter vragen of je als verkoper Paypal kunt vertrouwen. Als de koper 3x piept kun je :W naar je geld.
Maar je krijgt ook je 'handel' terug.. bij een dispute kijken ze naar beide partijen.

Ik vind PP prima, gebruik het best vaak. Ooit één keer een dispute geopend, en werd gewoon gefikst.. allebei je verhaal doen, evt verklaring bladiebla, koper zijn geld gaat in de ijskast en het wordt opgelost. Als jij meldt dat je je spullen terug hebt, krijgt hij zijn centjes terug, of andersom.

Je betaalt wel soms een kleine fee, een percentage geloof ik, dus duurder is meer betalen, maar je hebt wel een redelijke zekerheid dat het goed komt. (als koper, maar het heet dan ook: kopers- of aankoop-bescherming).
Je kunt het ook gebruiken in webshops, of bij thuisbezorgd, ik gebruik het overal waar het kan.

Ik snap ook dat het als verkoper, zeker van gebruikte spullen, een risico kan zijn.. verwachtingen en eisen van kopers zijn vaak hoog.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180748741
Een keer opgelicht in de Usa, man verkocht 1500 tablets voor een leuke prijs maar leverde niets, Paypall heeft de schade vergoed.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180748824
Zolang je de betaling niet als familie verricht, is paypal als koper betrouwbaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:05:14 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180748970
Ik doe nooit meer wat met PayPal.bbestelling bij een Chinese webshop was niet compleet, 2 weken heen en weer gemaild met de shop maar nul op het rekest.

PayPal dispute geopend maar beslisten ook in het voordeel van de webshop. Zo betaalde ik 56 voor een bestelling van een 10tje, de micro SD kaart is nooit geleverd maar heb er wel voor betaald.

Bedankt PayPal. Ik gebruik alleen nog maar m'n creditcard. 1 telefoontje en het wordt geregeld door de bank.

PayPal heeft tegenwoordig ook een uitgebreide verkopersbescherming.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:09:58 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180749103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:59 schreef Jordy-B het volgende:
Zolang je de betaling niet als familie verricht, is paypal als koper betrouwbaar.
Ik heb dat nog nooit gedaan, zie het wel eens voorkomen op buitenlandse (US) forums om de fee te omzeilen (is gratis dan geloof ik), maar wat kan er dan fout gaan? krijg je dan geen bescherming?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180749293
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:05 schreef fathank het volgende:
Ik doe nooit meer wat met PayPal.bbestelling bij een Chinese webshop was niet compleet, 2 weken heen en weer gemaild met de shop maar nul op het rekest.

PayPal dispute geopend maar beslisten ook in het voordeel van de webshop. Zo betaalde ik 56 voor een bestelling van een 10tje, de micro SD kaart is nooit geleverd maar heb er wel voor betaald.

Bedankt PayPal. Ik gebruik alleen nog maar m'n creditcard. 1 telefoontje en het wordt geregeld door de bank.

PayPal heeft tegenwoordig ook een uitgebreide verkopersbescherming.
Mooi. Ik dacht net dat PayPal betrouwbaar was en dan kom jij :-)

Waarom kozen ze voor de webshop?

Verder klinkt het wel aardig. Als ik straks een baksteen opgestuurd krijg, hoe bepalen ze dan wie er gelijk heeft?
pi_180749498
quote:
5s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb dat nog nooit gedaan, zie het wel eens voorkomen op buitenlandse (US) forums om de fee te omzeilen (is gratis dan geloof ik), maar wat kan er dan fout gaan? krijg je dan geen bescherming?
Precies. De fee betaalt de bescherming. Geen fee, geen bescherming.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180751239
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Precies. De fee betaalt de bescherming. Geen fee, geen bescherming.
Is dat een toverfee?
pi_180751422
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:15 schreef lhk het volgende:
Hi allemaal,

Ik wil iets kopen uit België en de verkoper stelde PayPal voor. Nu weet ik dat je vroeger problemen kreeg als je iets betaalde maar niet kreeg, en de verkoper zijn rekening leeghaalde. Is dat tegenwoordig nog steeds zo, of krijg je dan geld terug van PayPal zelf?

Wat ik eigenlijk wil vragen is: kan je als koper PayPal vertrouwen dat je je geld terug krijgt als blijkt dat je met een oplichter van doen hebt?
Je schijnt te denken dat je bij elke transactie via PayPal kopersbescherming hebt, maar dat is niet zo. Daar zijn allerlei voorwaarden aan verbonden. Als je bijvoorbeeld iets koopt van een geregistreerd eBay lid en je handelt de transactie binnen eBay af, dan heb je kopersbescherming, met bepaalde uitzonderingen. Maar als je iets met een particulier buiten eBay afhandelt, dan heb je geen kopersbescherming.

Ik zou je aanraden voorzichtig te zijn als je de verkoper niet kent en het om een aanzienlijk bedrag gaat. Je kunt probleemloos geld overschrijven van een Nederlandse bankrekening naar een willekeurige andere bankrekening binnen de eurozone en online overschrijvingen vanuit Nederland naar België verlopen vlot, het geld is gewoonlijk binnen één werkdag bijgeschreven. Daarom vraag ik me ook af waarom de verkoper je heeft voorgesteld PayPal te gebruiken. Wellicht omdat hij of zij zijn of haar identiteit niet wil prijsgeven?
pi_180751741
Hi Riparius,

Bedankt voor de uitleg! Inmiddels heb ik al een paar rode vlaggen gezien. Na zijn NAW te hebben gekregen merkte ik dat hij niet meer in een grensplaatsje woont, maar in een stadje/dorp buiten Brussel. Daarnaast op 2dehands.be een profiel van hem gevonden met een aantal negatieve en positieve recensies. Dat icm jouw PayPal-opmerking en de deal is zo goed als afgeblazen! Alleen de prijs laat me nog twijfelen, maar dat is ook al een teken aan de wand...

PS: het voorstel PayPal deed hij trouwens met de opmerking: zo zijn we beide zeker.

Misschien is het onzin, maar het voelt niet heel betrouwbaar aan.
pi_180751979
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:16 schreef lhk het volgende:
Hi Riparius,

Bedankt voor de uitleg! Inmiddels heb ik al een paar rode vlaggen gezien. Na zijn NAW te hebben gekregen merkte ik dat hij niet meer in een grensplaatsje woont, maar in een stadje/dorp buiten Brussel. Daarnaast op 2dehands.be een profiel van hem gevonden met een aantal negatieve en positieve recensies. Dat icm jouw PayPal-opmerking en de deal is zo goed als afgeblazen! Alleen de prijs laat me nog twijfelen, maar dat is ook al een teken aan de wand...

PS: het voorstel PayPal deed hij trouwens met de opmerking: zo zijn we beide zeker.

Misschien is het onzin, maar het voelt niet heel betrouwbaar aan.
Ik koop al vele jaren geregeld spulletjes op 2dehands.be en ik moet zeggen dat dat altijd goed gaat. Maar dat gaat gewoonlijk om tweedehands CD's, DVD's en boeken e.d. waar bescheiden bedragen mee zijn gemoeid. Ik heb nog nooit van een verkoper op 2dehands.be het verzoek gekregen om de betaling via PayPal af te handelen, dus dat is zeker een rode vlag, om de reden die ik al heb genoemd. Negatieve feedback op een profiel op 2dehands.be van de persoon in kwestie is ook een rode vlag. Mijn conclusie: niet op ingaan.
pi_181071096
Vind Paypal ruk!

Heb ooit geld overgemaakt naar een webshop, heb nooit iets gekregen. Heb daarna een geschil geopend en webshop kreeg gelijk :(
Cindy De Vuyst
pi_181071326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 01:49 schreef einzeinz het volgende:
Vind Paypal ruk!

Heb ooit geld overgemaakt naar een webshop, heb nooit iets gekregen. Heb daarna een geschil geopend en webshop kreeg gelijk :(
Tja, dat zijn anekdotes die niets bewijzen. Iets rechtstreeks kopen bij een webshop en betalen met PayPal betekent niet automatisch dat je kopersbescherming geniet, je moet eerst nagaan wat de voorwaarden precies zijn om voor kopersbescherming in aanmerking te komen. Dat je je geld niet hebt teruggekregen terwijl je kennelijk wel een geschil kon openen en vervolgens ongelijk kreeg is goed mogelijk, bijvoorbeeld omdat de webshop je aankoop zonder track & trace heeft verzonden en niet kon worden bewezen dat je het artikel inderdaad niet hebt ontvangen.

Zelf heb ik één keer een geschil geopend omdat ik een aankoop ter waarde van ca. 40 euro op eBay nooit heb gekregen. De Chinese webshop kon bewijzen dat het artikel aan mij was verzonden, maar via de track & trace kon ook worden nagegaan dat de zending nooit in Nederland is gearriveerd en toen heb ik uiteraard netjes en vlot mijn geld teruggekregen. De schade was in dit geval voor rekening van PayPal, omdat de webshop niets was te verwijten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')