abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 14:19:11 #1
8781 crew  Frutsel
pi_180742876
quote:
Temperatuur zeewater uitzonderlijk hoog: 'Vergelijkbaar met Franse kust'

Goed nieuws voor liefhebbers van het strand. Door het schitterende zomerweer is het water van de Noordzee lekker warm. De temperatuur aan de kust ligt nu al boven de 20 graden.

"Normaal gesproken bereiken we die temperatuur pas eind augustus. Nu zitten we daar aan de kust al boven. Dit is uitzonderlijk", zegt weerman Maurice Middendorp van Buienradar.

"Als het warm wordt in augustus, zouden er zomaar nog twee graden bovenop kunnen komen. Dat zijn echt aangename zeewatertemperaturen, vergelijkbaar met het water voor de kust van Bordeaux."


De actuele temperatuur van de Noordzee (zwart is land)

In België werd vandaag de hoogste zeewatertemperatuur ooit gemeten. Voor de kust van Zeebrugge is het water van de Noordzee 22,9 graden, een halve graad warmer dan vorig jaar.

Rijkswaterstaat bewaart gegevens niet
Of er ook in Nederland sprake is van een historisch record, is niet te zeggen. Rijkswaterstaat bewaart die gegevens niet langer dan vier weken.
Dat zal best na enkele maanden mooi weer :Y Ik zie op het kaartje dat het zeewater aan de Duitse/Deense kust ook lekker warm is.
pi_180742885
Niet alleen van het zeewater.
pi_180743184
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:19 schreef LurkJeRot het volgende:
Niet alleen van het zeewater.
Als het water aan het eind van de zomer richting de 37c* kruipt weet je genoeg toch.
Weggegaan en opgerot
pi_180743527
Tornados
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 15:36:55 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180744672
Een zeiknatte herfst en een sneeuwrijke winter? Kustconvergentie _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 15:38:04 #6
8781 crew  Frutsel
pi_180744705
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:19 schreef LurkJeRot het volgende:
Niet alleen van het zeewater.
Goed opgemerkt, het ziet er inderdaad ook geler en ongestelder uit op dat kaartje :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')