abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:18:19 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180739383
Geen Nederlandstalige bron, dus een eigen samenvatting met een Engelstalige bron erbij:

quote:
Vijfendertig jaar geleden overleed Lizzie, een tien maanden oud meisje. De ouders, Beverly Wilson en haar (tegenwoordig ex-)man Michael Hugill waren er zo kapot van, dat ze het regelen van de begrafenis overlieten aan familieleden. Zonder het Wilson en Hugill te vertellen, werd het meisje in gewijde grond begraven.

Nu wilde de moeder, Beverly Wilson, haar as laten bijzetten in het graf van haar dochtertje. Maar toen ze ging uitzoeken of dat mogelijk zou zijn, kwam ze er pas achter dat het meisje in gewijde grond begraven is. Dit gaat in tegen het atheïsme van beide ouders.

Die hebben daarom de Anglicaanse kerk het verzoek gedaan om Lizzie op te mogen graven en te mogen herbegraven in niet-gewijde grond. Gewoonlijk worden zulke verzoeken afgewezen, maar omdat het volgens een kerkrechtbank om een oprecht misverstand ging, hebben ze het verzoek nu toegewezen.

Bron: Hertfordshire Mercury
Allereerst respect voor die kerkelijke rechtbank dat ze dit verzoek hebben toegekend. Gewoonlijk staan kerken niet bekend om hun buigzaamheid in zulke zaken, dus chapeau.

Maar ik vraag me wel af waarom dit zo'n dingetje is voor de ouders? Als atheïst zou het je toch niet uit moeten maken of de grond gewijd is of niet? Een beetje zwaaien met een pleeborstel maakt geen verschil als je al geen waarde hecht aan die verhalen.
pi_180739411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar ik vraag me wel af waarom dit zo'n dingetje is voor de ouders? Als atheïst zou het je toch niet uit moeten maken of de grond gewijd is of niet?
Omdat apetheisten sowieso niet bekend staan om hun gevoel voor relativeren.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 juli 2018 @ 11:21:11 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180739436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Die hebben daarom de Anglicaanse kerk het verzoek gedaan om Lizzie op te mogen graven en te mogen herbegraven in gewijde grond.
Herbegraven in niet-gewijde grond, neem ik aan? Anders lijkt het een beetje zinloos :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:22:48 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180739474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Herbegraven in niet-gewijde grond, neem ik aan? Anders lijkt het een beetje zinloos :P
Juist! Bij dezen aangepast.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:29:07 #5
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_180739588
Al 35 jaar sta je bij dat graf te rouwen en nu is het opeens een probleem?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_180739857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:19 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Omdat apetheisten sowieso niet bekend staan om hun gevoel voor relativeren.
Gelukkig staan gelovigen daar wel om bekend!
  Redactie Frontpage donderdag 26 juli 2018 @ 11:50:08 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180739992
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:44 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Gelukkig staan gelovigen daar wel om bekend!
Ik heb minder last van de christenen om me heen dan van de schreeuwende en hatende atheïsten. Die laatste groep kijkt op iedereen neer die anders in het leven staat dan hen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180740223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:19 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Omdat apetheisten sowieso niet bekend staan om hun gevoel voor relativeren.
Gedurfde uitspraak.
pi_180740227
Atheïst uit soort van 'rebellie'; anders zou het idd niet uitmaken waar het kind was begraven.
pi_180740264
Ik wist niet dat atheïsten überhaupt begraven mochten worden in gewijde grond, dacht dat daar toch wel regeltjes aan zaten? Zelfmoorden mochten ook heel lang niet.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 12:03:31 #11
74056 crew  ToT
pi_180740292
Wat een bullshit van die ouders.
Begraaf me later op gewijde grond, laat me halal vlees vreten, wat boeit al dat bijgelovige gedoe nou?
Ja als anderen jou benadelen / de macht over willen nemen / whatever met hun geloof is het wat anders maar om hier nou een punt van te maken? :')
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:05:00 #12
471419 Otger
Reconquista
pi_180740326
Niet je urn in een grafheuvel begraven. :`)

In pseudo-Joodse religies geloven :`)
pi_180740783
Blijkbaar geloven deze mensen toch een beetje O~)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:34:17 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180740883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:02 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik wist niet dat atheïsten überhaupt begraven mochten worden in gewijde grond, dacht dat daar toch wel regeltjes aan zaten? Zelfmoorden mochten ook heel lang niet.
Dat is inderdaad denk ik het probleem. De kerk zal het mogelijk niet toestaan dat de moeder bij haar kind begraven zou worden in gewijde grond. Fijn dat ze dan wel zonder gezeur toelaten dat de resten van het kind herbegraven kunnen worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:37:34 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180740943
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:02 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik wist niet dat atheïsten überhaupt begraven mochten worden in gewijde grond, dacht dat daar toch wel regeltjes aan zaten? Zelfmoorden mochten ook heel lang niet.
Ik dacht eigenlijk ook dat dat de reden is van verplaatsen. Omdat moeder graag haar eigen as bij dochter wil hebben, maar dat dat daar niet kan omdat ze atheïst is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:37:46 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180740949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:28 schreef Sigaartje het volgende:
Blijkbaar geloven deze mensen toch een beetje O~)
Dat bedacht ik me ook net. Op zich maakt het voor mij eigenlijk niet uit wat er met mijn lichaam gebeurt als ik dood ben. Ik geloof niet dat er iets is na de dood, dus maakt niet uit waar die homp vlees eindigt. Voor nabestaanden is het misschien makkelijker als ik bij familie lig ofzo..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180740988
Als atheist betekent dit gewoon dat iemand een beker water over de begraafplaats heeft gegooid en er wat woordjes bij genoemd heeft. Wat is het probleem. :')
pi_180743100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik heb minder last van de christenen om me heen dan van de schreeuwende en hatende atheïsten. Die laatste groep kijkt op iedereen neer die anders in het leven staat dan hen.
Ik moet zeggen dat ik zeer weinig schreeuwende en hatende atheïsten tegenkom. Waar kom je deze zoal tegen?

Het neerkijken op mensen die anders in het leven staan is overigens ook vooral iets wat ik bij gelovigen zie.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:44:13 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180743495
Als atheïst zou je dat inderdaad weinig uit moeten maken. Voor hun is het gewoon grond.

Hier zit dus hoogstwaarschijnlijk haat bij.

Over het algemeen is er weinig geschreeuw en gehaat onder atheïsten vergeleken met de gelovigen en hun aanslagen altijd.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:48:33 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180743585
Extremistische atheïsten, het moet niet gekker worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:52:02 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180743684
Wat waren de wensen van de dochter?
And so is the past
pi_180743769
Je hebt passieve atheisten; degenen die niets om geloof of religie geven, of er iig vrijwel niet mee bezig zijn.

En je hebt actieve atheisten; degenen die het belangrijk vinden om op een of andere manier uiting te geven aan hun hekel / afkeur van bv georganiseerde religie. Denk bv aan een Dawkins figuur.

Kan best dat die ouders meer van het tweede slag zijn dan van het eerste. Dat is natuurlijk hun goed recht, en hoewel ik mezelf onder de eerste groep schaar, zou ik het dan toch best snappen dat ze hun kind niet in gewijde grond begraven willen zien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180743924
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:48 schreef jogy het volgende:
Extremistische atheïsten, het moet niet gekker worden.
Bij extremisme denk ik toch eerder aan 'je zin koste wat kost doordrijven, zelfs als dat tegen wetgeving of maatschappelijke normen in gaat'.

Een verzoek aan de kerk maken valt dan toch eerder onder 'vragen staat vrij'. Beetje overtrokken om ze dan extremistisch te noemen. Eerder overtuigend atheïstisch.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:05:09 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180743975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Bij extremisme denk ik toch eerder aan 'je zin koste wat kost doordrijven, zelfs als dat tegen wetgeving of maatschappelijke normen in gaat'.

Een verzoek aan de kerk maken valt dan toch eerder onder 'vragen staat vrij'. Beetje overtrokken om ze dan extremistisch te noemen. Eerder overtuigend atheïstisch.
True, als de kerk nee had gezegd en ze zouden dat kind dan maar eigenhandig opgraven was het toepasselijker geweest. Misschien nog een molotov coctail om het af te maken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180744057
Van den wiki (omdat ze het daar aardig beschrijven):

Atheïsme kent meerdere elkaar soms overlappende, soms uitsluitende betekenissen, maar het begrip omvat vrijwel altijd de afwezigheid van geloof in een of meer goden. Om haar wetenschappelijke bruikbaarheid als overkoepelend begrip wordt daarom deze definitie gehanteerd in het Oxford Handbook of Atheism (2013).[1]

Deze ruime definitie sluit aan bij de Griekse herkomst van het woord 'atheïsme' - a- (zonder) en theos (god) - en overkoepelt zowel het agnosticisme als de nadrukkelijke verwerping van iedere vorm van religiositeit, zowel de overtuiging dat er onvoldoende bewijsmateriaal is om tot de aanname of afwijzing van een godheid te kunnen komen, als de overtuiging dat de wetenschap heeft bewezen dat er geen god bestaat of kan bestaan, zowel sterke (of positieve) als zwakke (of negatieve) vormen van atheïsme, zowel de opvatting dat het godsbegrip geen waarde of betekenis toekomt als de opvatting dat het godsbegrip nuttig kan zijn voor onontwikkelden, zowel de opvatting dat godsdienst slechts de wetenschap hindert als de opvatting dat de godsdienst altijd leidt tot persoonlijke en/of maatschappelijke ellende. De gegeven definitie omvat kortom alle ongeloofsposities van het spectrum dat aan de ene zijde wordt begrensd door louter intellectueel niet-weten en aan de andere zijde door politiek-maatschappelijke bestrijding van de godsdienst en werving voor het atheïsme.

Het algemeen spraakgebruik gaat over het algemeen een stap verder dan de ruime definitie en verstaat onder atheïsme niet alleen de afwezigheid van enige vorm van godsgeloof, maar ook de actieve verwerping (niet noodzakelijk tevens de bestrijding) ervan. In de gegeven (ruime) definitie is met 'afwezigheid' geen negatief oordeel of gebrek geïmpliceerd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Athe%C3%AFsme
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')