abonnement Unibet Coolblue
pi_180737494
Die hosanna stemming hier :D

Wedstrijd niet gezien, maar net de samenvatting wel. Een penalty en een zondagsschot en jullie zijn overtuigd? Dit is gewoon een campingelftal he, met een fatsoenlijke keeper win je maar 1-0. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Sturm Graz misschien ook nog wel een penalty verdiende..
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:27:20 #227
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_180737509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:26 schreef nickhguitar het volgende:
Die hosanna stemming hier :D

Wedstrijd niet gezien, maar net de samenvatting wel. Een penalty en een zondagsschot en jullie zijn overtuigd? Dit is gewoon een campingelftal he, met een fatsoenlijke keeper win je maar 1-0. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Sturm Graz misschien ook nog wel een penalty verdiende..
90 minuten lang vermaakt en 2-0 gewonnen in de seizoensopener. Ik ben tevreden.
pi_180737527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:27 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

90 minuten lang vermaakt en 2-0 gewonnen in de seizoensopener. Ik ben tevreden.
Zeker, de eindstand en uitgangspositie is ook prima. Maar aan de wedstrijdstatistieken gezien heeft Ajax ook niet echt legio aan kansen gehad ofzo. Dat je dan op zo'n manier wint vind ik niet bepaald overtuigend ofzo.

Een penalty kan je altijd krijgen, dat is een leuke bonus. Maar als dat schot er niet in was gegaan en het was 0-0 geworden, was iedereen dan nog zo lyrisch geweest? Of verbloemt de stand een boel?
pi_180737541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zeker, de eindstand en uitgangspositie is ook prima. Maar aan de wedstrijdstatistieken gezien heeft Ajax ook niet echt legio aan kansen gehad ofzo. Dat je dan op zo'n manier wint vind ik niet bepaald overtuigend ofzo.

Een penalty kan je altijd krijgen, dat is een leuke bonus. Maar als dat schot er niet in was gegaan en het was 0-0 geworden, was iedereen dan nog zo lyrisch geweest? Of verbloemt de stand een boel?
Ga je ons nog dingen proberen wijs te maken over een wedstrijd die je zelf niet hebt gezien. Dat is niet zo handig.
pi_180737555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:26 schreef nickhguitar het volgende:
Die hosanna stemming hier :D

Wedstrijd niet gezien, maar net de samenvatting wel. Een penalty en een zondagsschot en jullie zijn overtuigd? Dit is gewoon een campingelftal he, met een fatsoenlijke keeper win je maar 1-0. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Sturm Graz misschien ook nog wel een penalty verdiende..
En bij ons een goal onterecht werd afgekeurd.
pi_180737581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:30 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ga je ons nog dingen proberen wijs te maken over een wedstrijd die je zelf niet hebt gezien. Dat is niet zo handig.
Ik plaats toch een kanttekening? Het kan best zijn dat Ajax goed heeft gevoetbald, maar uiteindelijk draait het om doelpunten, die zijn ook gemaakt. Maar er zijn ook wedstrijden waar er wel een goede doelman opgesteld staat en waar je geen penalty krijgt. In hoeverre is Ajax dan verder dan het gebrei waar ze al 4 jaar mee bezig zijn?
pi_180737593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:31 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En bij ons een goal onterecht werd afgekeurd.
Prima, dat zal best. Nogmaals: verder niks gezien. Maar tegen SG moet je toch niet afhankelijk zijn van afstand schoten, afgekeurde goals en penalty's?
pi_180737595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik plaats toch een kanttekening? Het kan best zijn dat Ajax goed heeft gevoetbald, maar uiteindelijk draait het om doelpunten, die zijn ook gemaakt. Maar er zijn ook wedstrijden waar er wel een goede doelman opgesteld staat en waar je geen penalty krijgt. In hoeverre is Ajax dan verder dan het gebrei waar ze al 4 jaar mee bezig zijn?
Dit was geen gebrei.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:34:42 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180737616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:26 schreef nickhguitar het volgende:
Die hosanna stemming hier :D

Wedstrijd niet gezien, maar net de samenvatting wel. Een penalty en een zondagsschot en jullie zijn overtuigd? Dit is gewoon een campingelftal he, met een fatsoenlijke keeper win je maar 1-0. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Sturm Graz misschien ook nog wel een penalty verdiende..
is ook wel terecht hoor, tenminste ik had echt oogaids verwacht, dat het allemaal nog veel beter moet weten we ook wel maar qua spelintentie heb ik leuke dingen gezien, verdedigend mag het allemaal nog wat stabieler
pi_180737617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Prima, dat zal best. Nogmaals: verder niks gezien. Maar tegen SG moet je toch niet afhankelijk zijn van afstand schoten, afgekeurde goals en penalty's?
Ja, en ook niet afhankelijk van kopballen, schoten met links en schoten met rechts. Eigenlijk moet je gewoon kunnen winnen door de ballen in het doel te lopen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:38:47 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180737690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, en ook niet afhankelijk van kopballen, schoten met links en schoten met rechts. Eigenlijk moet je gewoon kunnen winnen door de ballen in het doel te lopen.
met een scherpe Huntelaar is het 4-0
pi_180737717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

met een scherpe Huntelaar is het 4-0
Inderdaad.
pi_180737760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik plaats toch een kanttekening? Het kan best zijn dat Ajax goed heeft gevoetbald, maar uiteindelijk draait het om doelpunten, die zijn ook gemaakt. Maar er zijn ook wedstrijden waar er wel een goede doelman opgesteld staat en waar je geen penalty krijgt. In hoeverre is Ajax dan verder dan het gebrei waar ze al 4 jaar mee bezig zijn?
en als Huntelaar een beetje scheper is, wordt het 5-0, of als de scheids oplet dan is het voor rust al beslist. Kijk het is maar op basis van een wedstrijd tegen Sturm Graz, dus N=1, maar het is niet zo dat de doelpunten hier uit de lucht kwamen vallen.
pi_180737764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Prima, dat zal best. Nogmaals: verder niks gezien. Maar tegen SG moet je toch niet afhankelijk zijn van afstand schoten, afgekeurde goals en penalty's?
als je niets gezien hebt, wat kom je dan doen met je nutteloze mening hier?
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:43:19 #240
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_180737795
Expected goals zullen hier wel een mooie onderbouwing zijn van de discussie maar kan ze helaas nergens vinden.
pi_180737940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

is ook wel terecht hoor, tenminste ik had echt oogaids verwacht, dat het allemaal nog veel beter moet weten we ook wel maar qua spelintentie heb ik leuke dingen gezien, verdedigend mag het allemaal nog wat stabieler
Helemaal eens.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:54:14 #242
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180737945
Mwah, ik denk dat Sturm Graz ook wel minimaal 1 keer had moeten scoren (die kans van Loch was bv. de grootste van de wedstrijd na de kopbal van KJH). Uiteindelijk hebben ze niet eens heel veel minder geschoten (10(2)) dan Ajax (10(6)).

Maar wat nickhguitar zegt is een wel heel ongenuanceerde conclusie. Op basis van kansen had het misschien 4-1 moeten worden. Op basis van voetbal was Ajax veel dominanter en wisten we vanaf het begin de muur al aan het wankelen te brengen. Op basis van de aanvallen van Sturm Graz is er defensief nog genoeg te doen, ook in de communicatie is het niet altijd even overtuigend (zie waar die kans van Loch uit ontstaat).

Dus al met al genoeg positiefs, zeker voetballend en qua uitslag; de uitslag was hier het allerbelangrijkste, het goede voetbal is lekker en de defensieve kwetsbaarheid zet ons (of in ieder geval mij) nog met beide beentjes op de grond.
pi_180738089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:54 schreef vinnypassy het volgende:
Mwah, ik denk dat Sturm Graz ook wel minimaal 1 keer had moeten scoren (die kans van Loch was bv. de grootste van de wedstrijd na de kopbal van KJH). Uiteindelijk hebben ze niet eens heel veel minder geschoten (10(2)) dan Ajax (10(6)).

Maar wat nickhguitar zegt is een wel heel ongenuanceerde conclusie. Op basis van kansen had het misschien 4-1 moeten worden. Op basis van voetbal was Ajax veel dominanter en wisten we vanaf het begin de muur al aan het wankelen te brengen. Op basis van de aanvallen van Sturm Graz is er defensief nog genoeg te doen, ook in de communicatie is het niet altijd even overtuigend (zie waar die kans van Loch uit ontstaat).

Dus al met al genoeg positiefs, zeker voetballend en qua uitslag; de uitslag was hier het allerbelangrijkste, het goede voetbal is lekker en de defensieve kwetsbaarheid zet ons (of in ieder geval mij) nog met beide beentjes op de grond.
Voetballend zit het al jaren wel goed. Als je daadwerkelijk zoveel beter bent dan hier wordt beweerd dan verwacht je dat toch ook terug te zien in de statistieken? In de doelpunten, maar ook zeker in de kansenverhoudingen.
pi_180738114
Een scorende Huntelaar had de marge al met minimaal 3 goals vergroot.
[P]otverdorie
pi_180738121
Tadic was wel erg lekker bezig hoor, samen met Ziyech is dat wel genieten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_180738122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:26 schreef nickhguitar het volgende:
Die hosanna stemming hier :D

Wedstrijd niet gezien, maar net de samenvatting wel. Een penalty en een zondagsschot en jullie zijn overtuigd? Dit is gewoon een campingelftal he, met een fatsoenlijke keeper win je maar 1-0. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat Sturm Graz misschien ook nog wel een penalty verdiende..
In andere jaren gingen ze in dit soort wedstrijden nog gewoon onderuit of speelden ze gelijk... het is in ieder geval een fijn begin
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 26 juli 2018 @ 10:09:49 #247
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180738185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:03 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Voetballend zit het al jaren wel goed. Als je daadwerkelijk zoveel beter bent dan hier wordt beweerd dan verwacht je dat toch ook terug te zien in de statistieken? In de doelpunten, maar ook zeker in de kansenverhoudingen.
De hosannastemming is hier vooral omdat er voor het eerst sinds Bosz weer snel en effectief druk werd gezet en er voorin creativiteit te zien was. Dat hebben we afgelopen jaar wel gemist, zeker onder Ten Hag. Dat is een goede basis om op voort te borduren. Als we beter om waren gesprongen met de kansen had je dat teruggezien in de doelpunten.

Qua kansen (schoten) zie je dat niet, omdat we defensief gewoon nog niet goed genoeg stonden. En wat hierboven gezegd wordt; dit soort wedstrijden gingen vaak verloren. Nu is het lekker dat dit gewonnen wordt. Hopelijk schept dat vertrouwen.
pi_180738284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:09 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

De hosannastemming is hier vooral omdat er voor het eerst sinds Bosz weer snel en effectief druk werd gezet en er voorin creativiteit te zien was. Dat hebben we afgelopen jaar wel gemist, zeker onder Ten Hag. Dat is een goede basis om op voort te borduren. Als we beter om waren gesprongen met de kansen had je dat teruggezien in de doelpunten.

Qua kansen (schoten) zie je dat niet, omdat we defensief gewoon nog niet goed genoeg stonden. En wat hierboven gezegd wordt; dit soort wedstrijden gingen vaak verloren. Nu is het lekker dat dit gewonnen wordt. Hopelijk schept dat vertrouwen.
Dit inderdaad, je zag gewoon dat er nog heel veel rek in zit. Terwijl je vorig seizoen steeds moedeloos werd als je naar Ajax keek.

Punt van aandacht is meer het voorkomen van concentratieverlies en verbeteren van standaardsituaties achterin.
pi_180738336
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad, je zag gewoon dat er nog heel veel rek in zit. Terwijl je vorig seizoen steeds moedeloos werd als je naar Ajax keek.

Punt van aandacht is meer het voorkomen van concentratieverlies en verbeteren van standaardsituaties achterin.
Ik denk dat dat wel goed komt als ze een beetje wedstrijd ritme krijgen en de temperaturen weer normaal zijn. De omstandigheden waren gisteren toch wel erg zwaar, dus die paar momenten concentratieverlies zijn acceptabel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180738821
Het belangrijkste is dat Ajax bleef voetballen en dat dit ook nog prima ging ondanks de enorm kleine ruimtes. Voorheen was het tempo te laag en begonnen ze kansloos te breien. Nu met dit team zit er een idee achter en hebben ze ook de techniek om het uit te voeren.

De meeste kneuzen teams in de eredivisie spelen zo namelijk tegen Ajax.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')