Goed punt maar het gaat hem om KVS en niet om de olie.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:49 schreef Anthonie1 het volgende:
Ik zie meestal auto's die stationair geen blauwe rook hebben, maar als ze rijden wel. Als bestuurder valt het je alsnog niet op.
Damp ga je met deze buitentemperaturen niet zien.quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:25 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een BMW 528I uit 1999 (M52TU Blok)
Deze verbruikt aardig wat koelvloeistof, ik heb nu de laatste 600km zo'n 4 liter moeten bijvullen.
Ik kan geen lekkage's ontdekken, de olie blijft netjes op peil en is niet waterig.
In het KVS reservoir meen ik uitlaatgassen te ruiken maar ik ben niet helemaal zeker.
Bij kouder motor staan de slangen niet op druk en als je het reservoir opendraait dan sist het maar een klein beetje.
Mocht de koppakking lek zijn, dan moet ik met dat KVS verbruik toch rookwolken hebben uit de uitlaat?
Met koude of warme motor heb ik totaal geen damp uit de uitlaat.
De motor blijft ook met deze temperaturen netjes rond de 96/97 graden wat heel normaal is voor dit blok, thermostaat opent bij 97 graden.
Km stand is nu 355.000.
Iemand een idee? Is zo'n snuffelaar boven het KVS reservoir een goede indicatie?
Een koppakking ga je niet vervangen als het niet nodig is, tenminste ik niet.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:49 schreef Anthonie1 het volgende:
Rookwolken bij een lekke koppakking is niet perse het geval. Pas bij een grote hoeveelheid ga je dat zien. Ik zie meestal auto's die stationair geen blauwe rook hebben, maar als ze rijden wel. Als bestuurder valt het je alsnog niet op.
Even voor de beeldvorming: als je 4 liter hebt weggereden in 600 km, dan komt dat neer op 2/3 deciliter per kilometer. Dit is dus effectief 5/11 deciliter per minuut als je bijvoorbeeld 50 km per uur rijdt, oftewel 0,75 milliliter (ongeveer 1/5 theelepel) per seconde... Stationair is waarschijnlijk verwaarloosbaar weinig dus.
Als ik jou was zou ik toch even naar de koppakking kijken. Helemaal met die kilometerstand. Zeker niet vervangen om de zoveel kilometer?
KVS geeft blauwige wittige rook en olie zwart?quote:Op woensdag 25 juli 2018 04:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed punt maar het gaat hem om KVS en niet om de olie.
Als ik een auto echt nodig heb dan beschouw ik dat gewoon als periodiek onderhoud. Helemaal als hij koelvloeistof verbruikt... Want normaliter hoort dat vrijwel nul te zijn. Je wil niet hebben dat die pakking op een verkeerd moment het volledig begeeft...quote:Op woensdag 25 juli 2018 05:13 schreef halfway het volgende:
[..]
Een koppakking ga je niet vervangen als het niet nodig is, tenminste ik niet.
een liter verbruik op 150km classificeer jij als 'niet nodig'?quote:Op woensdag 25 juli 2018 05:13 schreef halfway het volgende:
[..]
Een koppakking ga je niet vervangen als het niet nodig is, tenminste ik niet.
Weet je eigenlijk wel waar die zit?quote:Op woensdag 25 juli 2018 11:56 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
KVS geeft blauwige wittige rook en olie zwart?
[..]
Als ik een auto echt nodig heb dan beschouw ik dat gewoon als periodiek onderhoud. Helemaal als hij koelvloeistof verbruikt... Want normaliter hoort dat vrijwel nul te zijn. Je wil niet hebben dat die pakking op een verkeerd moment het volledig begeeft...
quote:
Nee dat bedoel ik niet, als het moet zoals bij deze dan moet het.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een liter verbruik op 150km classificeer jij als 'niet nodig'?
nee, tuurlijk niet.. Je vervangt je zuigerveren ook niet tegelijk met de olie, duh. Maar je post kwam een beetje over alsof je TS aanraadde om er gewoon mee door te rijden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:06 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, als het moet zoals bij deze dan moet het.
Maar je gaat dat ding toch niet vervangen voor de lol tijdens iedere oliewissel.
KVS is witte rook (JEUH!! Nieuwe paus!) en olie geeft blauwe rook.quote:Op woensdag 25 juli 2018 11:56 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
KVS geeft blauwige wittige rook en olie zwart?
Maakt anthonie niet uit, die vervangt die in no-time met 2 vingers in de neus.quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
KVS is witte rook (JEUH!! Nieuwe paus!) en olie geeft blauwe rook.
Zwarte rook zie je meestal bij diesels, vooral als ze getuned zijn.
Maar bevinden die twee vingers zich dan tegelijkertijd in hetzelfde neusgat of bevindt iedere vinger zich in een apart neusgat? Dit alles voor de beeldvorming...quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Maakt anthonie niet uit, die vervangt die in no-time met 2 vingers in de neus.
Bedankt, daar gaat een halve pizza de kliko in.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:12 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Maar bevinden die twee vingers zich dan tegelijkertijd in hetzelfde neusgat of bevindt iedere vinger zich in een apart neusgat? Dit alles voor de beeldvorming...
Geen dank hoorquote:Op woensdag 25 juli 2018 17:33 schreef halfway het volgende:
[..]
Bedankt, daar gaat een halve pizza de kliko in.
dus daar komt je naam vandaanquote:Op woensdag 25 juli 2018 17:33 schreef halfway het volgende:
[..]
Bedankt, daar gaat een halve pizza de kliko in.
Zijn eigen vingers offeuh.....?quote:Op woensdag 25 juli 2018 15:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Maakt anthonie niet uit, die vervangt die in no-time met 2 vingers in de neus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |