abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180705670
Ja ik weet het gevaarlijk.

Maar ik heb op dit moment eentje met 7 en dat is veelste weinig.
Ik denk er eigenlijk een stuk of 16 nodig te gaan hebben en het liefst ook nog goedkoop.

Ik heb nu een stekkerblok in een volgende in serie en snap dat het gevaarlijk is maar hoe zou ik het anders kunnen doen?

Zover ik weet zijn er niet zulke grote stekkerblokken.
pi_180705711
(Van die rot stekkers die meerdere plekken innemen)
pi_180705951
Het kan op zich helemaal geen kwaad, je loopt alleen sneller het risico dat je de eerste stekkerdoos in de rij te zwaar belast en die kan dan te warm worden.
Je moet dus even de maximale belasting op de stekkerdoos controleren en daar niet overheen gaan.

Ook is het in dat geval onverstandig om de schakelaar op de stekkerdoos te gebruiken, omdat je dan een enorme piekspanning kan veroorzaken (eveneens afhankelijk van het totale vermogen van alle apparaten die eraan hangen).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180706114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:21 schreef Jordy-B het volgende:
Het kan op zich helemaal geen kwaad, je loopt alleen sneller het risico dat je de eerste stekkerdoos in de rij te zwaar belast en die kan dan te warm worden.
Je moet dus even de maximale belasting op de stekkerdoos controleren en daar niet overheen gaan.

Ook is het in dat geval onverstandig om de schakelaar op de stekkerdoos te gebruiken, omdat je dan een enorme piekspanning kan veroorzaken (eveneens afhankelijk van het totale vermogen van alle apparaten die eraan hangen).
het is op dit moment.

Laptop lader, beeldscherm, mixer, draaitafel/soldeerbout, usb Hub , speakers, amazon echo.

Maar liefst wil ik mijn magnetron en koelkast er ook aansluiten en wat andere dingen.

Zijn wel goedkope ikea stekkerblokken is het niet beter als ik een koop met een fuse?
pi_180706375
Je kan het zelf gewoon uitrekenen. Op alle apparaten staat het vermogen wat ze kunnen trekken, dat tel je bij elkaar op en dan weet je of de eerste stekkerbak in de serie het overleeft als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt.

Een magnetron is al gauw 900-1000 Watt. Een koelkast is al gauw 200-300 Watt, een mixer kan ook zomaar 500-800 Watt trekken. Dan zit je alleen met die drie apparaten al ergens tussen de 1600-2100 Watt. Ik vermoed dat de stekkerdoos een maximale belasting van zo'n 3600 Watt trekt, maar het staat vast op de onderkant.

De groep (dwz, de stop in de stoppenkast) trekt vermoedelijk een maximale belasting van zo'n 3500 Watt dus de kans dat de stop eruit schiet is groter dan dat je echt in de problemen komt met de stekkerdozen. Houd desalniettemin de temperatuur in de gaten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180706492
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

het is op dit moment.

Laptop lader, beeldscherm, mixer, draaitafel/soldeerbout, usb Hub , speakers, amazon echo.

Maar liefst wil ik mijn magnetron en koelkast er ook aansluiten en wat andere dingen.

Zijn wel goedkope ikea stekkerblokken is het niet beter als ik een koop met een fuse?
Je maakt mij niet wijs dat je zo weinig stopcontacten in je woning hebt dat je genoodzaakt bent om 16 dingen gelijktijdig op één wandcontactdoos te moeten aansluiten. Gewoon niet doen.
pi_180706583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:46 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat je zo weinig stopcontacten in je woning hebt dat je genoodzaakt bent om 16 dingen gelijktijdig op één wandcontactdoos te moeten aansluiten. Gewoon niet doen.
Ik vind het ook een vreemde gang van zaken, maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit of je dat nou op één wcd aansluit of op meerdere wcd's in dezelfde groep. Hoe je het ook wendt of keert, alles komt in dat geval toch op de twee/drie koperdraadjes die de meterkast ingaan.

En de groep klapt eruit voordat er echt stront aan de knikker is. Als de TS maar niet met oprolbare verlengsnoeren gaat lopen kloten.

Ik heb in mijn woning ook een slaapkamer/kantoortje met slechts één wcd. Daar heb ik er wel gelijk wat meer aangelegd en over verschillende groepen verdeeld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180706598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan het zelf gewoon uitrekenen. Op alle apparaten staat het vermogen wat ze kunnen trekken, dat tel je bij elkaar op en dan weet je of de eerste stekkerbak in de serie het overleeft als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt.

Een magnetron is al gauw 900-1000 Watt. Een koelkast is al gauw 200-300 Watt, een mixer kan ook zomaar 500-800 Watt trekken. Dan zit je alleen met die drie apparaten al ergens tussen de 1600-2100 Watt. Ik vermoed dat de stekkerdoos een maximale belasting van zo'n 3600 Watt trekt, maar het staat vast op de onderkant.

De groep (dwz, de stop in de stoppenkast) trekt vermoedelijk een maximale belasting van zo'n 3500 Watt dus de kans dat de stop eruit schiet is groter dan dat je echt in de problemen komt met de stekkerdozen. Houd desalniettemin de temperatuur in de gaten.
trekken die dingen zoveel?
Dacht eigenlijk dat ze een de helf konden trekken.

Maar goed dan 2e eraan en temp monitoren. *O*
pi_180706643
Ik doe de stekker in het stekkerblok zelf. Gratis stroom.
.
pi_180706644
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

trekken die dingen zoveel?
Dacht eigenlijk dat ze een de helf konden trekken.

Maar goed dan 2e eraan en temp monitoren. *O*
Ga nou gewoon eerst even rekenen, flapdrol.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180706652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:46 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat je zo weinig stopcontacten in je woning hebt dat je genoodzaakt bent om 16 dingen gelijktijdig op één wandcontactdoos te moeten aansluiten. Gewoon niet doen.
ik heb in mijn kantoor maar 2 stopcontacten.
Al die zooi moet stroom hebben.
1 is groep keuken en andere groep gang.
pi_180706880
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik heb in mijn kantoor maar 2 stopcontacten.
Al die zooi moet stroom hebben.
1 is groep keuken en andere groep gang.
Magnetron en koelkast lijken me geen zaken voor in een kantoorruimte, die kun je beter in de keuken laten staan, net als een waterkoker bijvoorbeeld.

En: gewoon een beetje de nominale vermogens van al je toestellen optellen is geen betrouwbare methode om te bepalen of het allemaal wel kan, dat geldt alleen voor zogeheten ohmse belastingen.
pi_180707162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:04 schreef Riparius het volgende:

[..]

Magnetron en koelkast lijken me geen zaken voor in een kantoorruimte, die kun je beter in de keuken laten staan, net als een waterkoker bijvoorbeeld.

En: gewoon een beetje de nominale vermogens van al je toestellen optellen is geen betrouwbare methode om te bepalen of het allemaal wel kan, dat geldt alleen voor zogeheten ohmse belastingen.
heb geen ruimte in keuken.
pi_180707292
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

heb geen ruimte in keuken.
Je hebt in de keuken geen ruimte voor een koelkast en een magnetron? :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')