abonnement Unibet Coolblue
pi_180674595
Hoe kan je op een zolder ingerichte kamer aan schuine zijwanden plinten plaatsen?

Ik heb een zolder kamer met twee schuine wanden tot aan de grond ingericht als slaapkamer. De vloer is tot aan de schuine zijkanten voorzien van laminaat. In de te realiseren plinten aan weerszijde van de kamer wil ik ook twee wandcontact dozen plaatsen; in iedere hoek 1.

Zelf zit ik er aan te denken om mastiekribben aan de schuine wand te plaatsen zodat ik een goede rechte verbinding kan maken met de plint. Verders twijfel ik waarvan ik de plinten moet maken. Zou een wit meubelpaneel, wat ik op de gewenste hoogte laat zagen, een goede basis zijn?

Zit ik hiermee in de goede richting of hebben jullie andere/betere ideeën? :)

P.s Ik zou ook de bovenkant van de plint in dezelfde hoek van de schuine wand kunnen zagen maar heb hier het gereedschap niet voor. Kunnen ze verstek zagen in de zagerij van een bouwmarkt?
  maandag 23 juli 2018 @ 14:22:33 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180674652
Waarom die je het niet zoals ze het in de bouwmarkt doen, achter zo'n latje op drie kwart?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180674901
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:22 schreef VleesLollie het volgende:
Waarom die je het niet zoals ze het in de bouwmarkt doen, achter zo'n latje op drie kwart?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt :@
  maandag 23 juli 2018 @ 14:37:13 #4
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180675002
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:32 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt :@

zo schuin tegen de muur?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180675023
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:20 schreef lichtknopje het volgende:
Ik heb een zolder kamer met twee schuine wanden tot aan de grond ingericht als slaapkamer. De vloer is tot aan de schuine zijkanten voorzien van laminaat. In de te realiseren plinten aan weerszijde van de kamer wil ik ook twee wandcontact dozen plaatsen; in iedere hoek 1.

Zelf zit ik er aan te denken om mastiekribben aan de schuine wand te plaatsen zodat ik een goede rechte verbinding kan maken met de plint.

P.s Ik zou ook de bovenkant van de plint in dezelfde hoek van de schuine wand kunnen zagen maar heb hier het gereedschap niet voor.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:32 schreef lichtknopje het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt :@
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180675056
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:37 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zo schuin tegen de muur?
Dank je maar dat gaat m niet worden denk ik. In de hoek van de vloer en schuine wand zie je nog ruwbouw hout waarmee de dakplaten aan de vloer gebout zijn. Ik moet dus zelf een vrij hoge plint - zo'n 20 cm - maken waarin ik tegelijkertijd de wandcontactdozen kan plaatse die ik voeding geef vanuit de bestaande electra kabel die al in de hoek ligt.
pi_180675422
Ik denk dat je eigen idee en prima start is.

Eerst een haakse constructie maken en daar je plinten tegenaan.

In verstek doen ze niet in de bouwmarkt.
Laat die handjes wapperen!
pi_180685123
Ok. Ik ga er mee aan de slag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')