abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180671989




Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Francorchamps



[ Bericht 69% gewijzigd door zoem op 30-07-2018 17:50:46 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 juli 2018 @ 12:27:46 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180672046
is er een gifje van stuurrammende Vettel? :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 12:27:54 #3
842 Zorro
Z
pi_180672049
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat iedereen die over de witte lijn rijdt die over de racelijn heen gaat, zoals op sommige circuits het geval is, bestraft zou moeten worden. Dat doen ze dus alleen als dat daadwerkelijk een gevaarlijke situatie oplevert en daarvoor dus voor de race wordt gewaarschuwd. Vandaar deze verduidelijking. Deze regel geldt dus alleen als de pitlane in gaat, niet als je alleen maar over de pit entry heen gaat.
Klopt. En het is dus aan de stewards om te bepalen of dit een "toevallige" overschrijding tijdens een race ronde is of een actie om de pit in te gaan. Dat lijkt me in dit geval vrij duidelijk.
Er staat niet voor niks "EnterING". Bezig met, dus. En dat was hij overduidelijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_180672075
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:27 schreef Zorro het volgende:

[..]

Klopt. En het is dus aan de stewards om te bepalen of dit een "toevallige" overschrijding tijdens een race ronde is of een actie om de pit in te gaan. Dat lijkt me in dit geval vrij duidelijk.
Er staat niet voor niks "EnterING". Bezig met, dus. En dat was hij overduidelijk.
Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180672096
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat staat er niet, dat verzin je zelf. Dat is dus die interpretatie.
Dat verzin ik niet. Dat is de logische conclusie naar aanleiding van de enige wijziging in artikel 4 van hoofdstuk IV van de International Sporting Code...

De regel was:
Except in cases of force majeure (accepted as such by the
Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating
the pit entry and the track is prohibited.

De regel is:
Except in cases of force majeure (accepted as such by the
Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating
the pit entry and the track by a car entering the pit lane is prohibited.

Dus is een opheffende factor voor deze regel een auto die NIET de pitlane in rijdt. Dat heet logica.
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 12:30:41 #6
842 Zorro
Z
pi_180672099
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt.
En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 23 juli 2018 @ 12:34:49 #7
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180672184
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt.
als het is zoals jij zegt, kan je dan een voorbeeld geven van wat een auto moet doen om de overtreding te begaan?
  maandag 23 juli 2018 @ 12:35:18 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672194
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dus is een opheffende factor voor deze regel een auto die NIET de pitlane in rijdt. Dat heet logica.
Nee, dat volgt daar niet uit. 'Entering the pit lane' betekent wat het zegt. 'Entering', niet 'entered'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180672195
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Zorro het volgende:

[..]

En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered"
Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven.
If at anytime before a car has entered the pit lane, the line between the pit entry and the track has been crossed in any direction, this will be an infringement of this rule.
Dezelfde regel, maar dan in voltooid verleden tijd.

Ook nu heeft HAM die regel niet gebroken, want hij has niet de pitlane ge-entered.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:36:13 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672211
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:35 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven.
If at anytime before a car has entered the pit lane, the line between the pit entry and the track has been crossed in any direction, this will be an infringement of this rule.
Dezelfde regel, maar dan in voltooid verleden tijd.

Ook nu heeft HAM die regel niet gebroken, want hij has niet de pitlane ge-entered.
Eh, ik zou het nog maar een keer lezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 12:36:24 #11
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180672216
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:35 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven.
If at anytime before a car has entered the pit lane, the line between the pit entry and the track has been crossed in any direction, this will be an infringement of this rule.
Dezelfde regel, maar dan in voltooid verleden tijd.

Ook nu heeft HAM die regel niet gebroken, want hij has niet de pitlane ge-entered.
Als hij niks heeft gebroken, had er ook niets mee gedaan geweest
pi_180672220
Als jullie er uit zijn, wat dan? Mailtje naar de stewards over hoe ze het hadden moeten doen?
pi_180672231
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als het is zoals jij zegt, kan je dan een voorbeeld geven van wat een auto moet doen om de overtreding te begaan?
Even kijken... Links over het gras rijden om een ander in te halen en dan weer terug de pit entry op...

Kijken wat je achterligger doet, en dan na de safetycar lijn (en dat paaltje) naar rechts over de streep rijden om alsnog te pitten.

Zomaar twee mogelijke overtredingen van deze regel.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:37:54 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180672260


_O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180672267
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Als jullie er uit zijn, wat dan? Mailtje naar de stewards over hoe ze het hadden moeten doen?
Oh, die heb ik al gestuurd.
Ik wacht nu op het persbericht dat de reprimande is ingetrokken.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:39:46 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180672296
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als hij niks heeft gebroken, had er ook niets mee gedaan geweest
ik snap die discussie ook niet, gelukkig is het raceweek dus snel weer wat anders om ruzie over te hebben
pi_180672307
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, ik zou het nog maar een keer lezen.
Heb je al gevonden wat normaliter de straf is?
  maandag 23 juli 2018 @ 12:41:23 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672334
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb je al gevonden wat normaliter de straf is?
Waarom vraag je dat aan mij?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180672349
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Zorro het volgende:

[..]

En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered"
Niet volgens de Engelse grammatica, imho. Entering betekent dat je dat op dat moment aan het doen bent, en dat deed hij niet want hij was nog op de pit entry. Anders had er iets gestaan van going to enter the pit lane.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180672374
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb je al gevonden wat normaliter de straf is?
5s zoals ik al in het vorige topic plaatste
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180672380
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij?
omdat de straf volgens jou lager uitgevallen is
pi_180672392
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, ik zou het nog maar een keer lezen.
Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Dat betekend dat de handeling 'entering the pit lane', uiteindelijk moet uitmonden in een voltooid tegenwoordige tijd, of present perfect in het engels: 'has entered the pit lane'... Dat is niet het geval, dus hij was niet entering the pit lane :)

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik snap die discussie ook niet, gelukkig is het raceweek dus snel weer wat anders om ruzie over te hebben
Ook Stewards maken fouten, en dat is wat ik zeg. Het is leuk dat ze hem een reprimande geven. Ik zeg alleen dat die reprimande onterecht is, ongeacht wat de heren stewards daar zelf van vinden.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:46:25 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180672437
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef TagForce het volgende:

[..]

Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Dat betekend dat de handeling 'entering the pit lane', uiteindelijk moet uitmonden in een voltooid tegenwoordige tijd, of present perfect in het engels: 'has entered the pit lane'... Dat is niet het geval, dus hij was niet entering the pit lane :)

[..]

Ook Stewards maken fouten, en dat is wat ik zeg. Het is leuk dat ze hem een reprimande geven. Ik zeg alleen dat die reprimande onterecht is, ongeacht wat de heren stewards daar zelf van vinden.
agree to disagree :) geen punt verder
  maandag 23 juli 2018 @ 12:48:59 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180672484
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef TagForce het volgende:

[..]

Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Dat betekend dat de handeling 'entering the pit lane', uiteindelijk moet uitmonden in een voltooid tegenwoordige tijd, of present perfect in het engels: 'has entered the pit lane'... Dat is niet het geval, dus hij was niet entering the pit lane :)
Textueel gezien klopt dit idd. De regel is enkel van toepassing voor auto's die de pitlane (uiteindelijk) inrijden. En dat deed hij niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180672495
Volgende regelovertreding waar we het over kunnen hebben:

F1 Sporting Regulations:
Appendix 3, Artikel 4: Trophies:
The trophies, which must be in the form of traditional cups, will be provided by the ASN and must show:
a) The FIA Formula 1 World Championship official logo.
b) The official name of the event.
c) The driver's position.
The height of the trophies shall be :
a) Winner's and constructor's trophies - no less than 50cm and no more than 65cm high.
b) Second and third drivers' trophies - no less than 35cm and no more than 45cm high.

Volgens mij is deze regel ook redelijk overtreden met die gedrochten op het podium :D
  maandag 23 juli 2018 @ 12:52:37 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672547
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef TagForce het volgende:

[..]

Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 12:52:56 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672553
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

omdat de straf volgens jou lager uitgevallen is
Wederom niet volgens mij, maar volgens de stewards.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 12:54:23 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180672578
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat.
Jij ook want die regel geld alleen als de auto daadwerkelijk in de pit komt.
En vervalt derhalve dus als dat niet het geval is. Krom maar dat is wat er letterlijk staat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:55:15 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672594
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jij ook want die regel geld alleen als de auto daadwerkelijk in de pit komt.
Nope. Dan had er gestaan 'has entered'. 'Entering' is een onvoltooide actie. Het heet dan ook niet voor niets 'pit entry'.

Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180672671
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat.
Op het moment dat hij het afbrak was hij niet meer entering the pit lane.
Maar het moment van afbreken was het omgooien van het stuur. Daarna pas ging hij over de lijn. Nog steeds geen overtreding.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:02:05 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672720
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:59 schreef TagForce het volgende:

[..]

Op het moment dat hij het afbrak was hij niet meer entering the pit lane.
...door het overschrijden van de lijn. Dat is dus verboden.

Sorry, maar je zit hier gewoon fout. Je kunt er van alles bij blijven verzinnen, maar het staat duidelijk genoeg in de regels. Daar kunnen zelfs deze stewards niet omheen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180672745
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

5s zoals ik al in het vorige topic plaatste
Daar zeg je dat die 5s straf er alleen is als er vooraf expliciet op gewezen is en die waarschuwing vooraf was bij deze GP niet het geval, toch?

Alleen firefly heeft het continu over een 'lagere straf' waar ik dat nergens in het bericht van F1 lees en hij weigert aan te geven waar hij het leest. Maar zo ging het vorige keer ook al sigh
  maandag 23 juli 2018 @ 13:06:43 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180672801
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen firefly heeft het continu over een 'lagere straf' waar ik dat nergens in het bericht van F1 lees en hij weigert aan te geven waar hij het leest. Maar zo ging het vorige keer ook al sigh
Zucht... ik heb het nou al een aantal keren aangegeven. Kap eens met dat domme gezuig.

quote:
The Stewards reviewed video and audio evidence, heard from the driver of car 44 (Lewis Hamilton) and the team representative. It was clear that there was an infringement of the above mentioned rule – the driver clearly crossed the line separating the pit entry from the track.

In deciding on the penalty for the infringement, we took into account the following mitigating factors:
i the driver and the team candidly admitted the mistake and the fact that there was confusion within the team as to whether to stay out or to enter the pits and that led to the infringement.
(ii) The fact that the infringement took place during a Safety Car period.
(iii) At no time was there any danger to any other competitor and the change in direction was executed in a safe way.

Taking all of the above into account, including considering previous infringements of the above rule, we are of the opinion that a reprimand would be the appropriate penalty for the said infringement on this occasion.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180672844
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Daar zeg je dat die 5s straf er alleen is als er vooraf expliciet op gewezen is en die waarschuwing vooraf was bij deze GP niet het geval, toch?

Klopt, dus volgens die redenatie had Hamilton geen straf moeten krijgen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 juli 2018 @ 13:12:43 #35
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180672926
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt, dus volgens die redenatie had Hamilton geen straf moeten krijgen.
jep
pi_180672967
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

...door het overschrijden van de lijn. Dat is dus verboden.

Sorry, maar je zit hier gewoon fout. Je kunt er van alles bij blijven verzinnen, maar het staat duidelijk genoeg in de regels. Daar kunnen zelfs deze stewards niet omheen.
Nee, niet door het overschrijden van de lijn... Door het omgooien van het stuur.
Op het moment dat hij zijn intentie om de pitlane in te rijden afbrak was hij nog niet over de lijn.

Je lult jezelf keer op keer vast.

quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Dan had er gestaan 'has entered'. 'Entering' is een onvoltooide actie. Het heet dan ook niet voor niets 'pit entry'.

Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Ja, dat klopt dat entering een onvoltooide actie is. Maar die actie moet afgerond worden, en dan wordt het inderdaad has entered. Echter is de regel geschreven in de 'present continuous', ofwel onvoltooid tegenwoordige tijd, en dan kan je geen vervoegingen in de 'present perfect' neerzetten, ofwel de voltooid tegenwoordige tijd.

Het overschrijden van de lijn die de pit entry van de baan scheidt, in elke richting, is, voor een auto die de pitlane is ingereden, verboden.

Dat is raar. Een auto die de pitlane al is binnengereden kan die lijn nooit overschrijden. En is alsnog Hamilton vrij want hij is de pitlane niet binnengereden.

Jij maakt het moeilijker dan het is.
pi_180672971
Iemand nog een Ted's notebook van na de race gevonden?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180673164
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht... ik heb het nou al een aantal keren aangegeven. Kap eens met dat domme gezuig.

[..]

Dit is de eerste keer. Typisch dat je zo geagiteerd reageert als ik al vier keer om heb gevraagd.

Er staat volgens mij nog steeds niet dat er een lagere straf opgelegd is. Wel wordt er gerefereerd aan soortgelijke overtredingen in het verleden (waarbij wij weten dat er bij 7 soortgelijke overtredingen geen tijdstraf gegeven is). De stewards hebben het inderdaad over "verzachtende omstandigheden" wat als we die 7 andere gevallen negeren suggereert dat er anders een tijdstraf uitgesproken zou zijn en dat is wel een belangrijke "als"
pi_180673295
Wat een discussies zeg, over die actie van Hamilton. _O- Hetgene wat ik erover denk, waar ik niemand nog over gehoord heb:

De reden dat Hamilton uiteindelijk niet de pit in ging, is dat de pitstop van Bottas aan het mislukken was? Betekent dat dat hij wel de pit in was gegaan als de stop van Bottas wel soepel ging? Echter, als hij wel had gepit, had hij die race waarschijnlijk niet gewonnen.

Kortom, de pech van Bottas heeft weer geleid tot een overwinning voor Hamilton? _O-
gr gr
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:40:45 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180673610
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat een discussies zeg, over die actie van Hamilton. _O- Hetgene wat ik erover denk, waar ik niemand nog over gehoord heb:

De reden dat Hamilton uiteindelijk niet de pit in ging, is dat de pitstop van Bottas aan het mislukken was? Betekent dat dat hij wel de pit in was gegaan als de stop van Bottas wel soepel ging? Echter, als hij wel had gepit, had hij die race waarschijnlijk niet gewonnen.

Kortom, de pech van Bottas heeft weer geleid tot een overwinning voor Hamilton? _O-
Ze wisten toen nog niet dat de stop van Bottas ging mislukken, want Bottas reed op dat moment vlak voor Hamilton op de baan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:43:16 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180673664
Zoals al in het vorige topic gemeld: ik vermoed dat volgend jaar de regel zal worden dat wanneer je rechts (of links als de pits links zit) van de bollard gaat dat je dan verplicht bent naar de pitsstraat te gaan. Tenzij er een expliciete boodschap van de wedstrijdleiding is dat dit niet mogelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180673962
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze wisten toen nog niet dat de stop van Bottas ging mislukken, want Bottas reed op dat moment vlak voor Hamilton op de baan.
Ik denk, persoonlijk want Mercedes gaat dit nooit toegeven, dat Bottas niet binnen had moeten komen of dat ze op het allerlaatste moment besloten Bottas andere banden te geven dan degenen die ze hadden staan, en dat ze op dat moment ook tegen HAM zeiden dat ie buiten moest blijven. Bandenwissel voor HAM was op dat moment van minder belang want met Bottas achter zich kon hij toch wel voor blijven.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Zoals al in het vorige topic gemeld: ik vermoed dat volgend jaar de regel zal worden dat wanneer je rechts (of links als de pits links zit) van de bollard gaat dat je dan verplicht bent naar de pitsstraat te gaan. Tenzij er een expliciete boodschap van de wedstrijdleiding is dat dit niet mogelijk is.
Ja, ik denk dat er óf een toevoeging komt in de vorm van een extra lid op artikel 4 in de trant van "wanneer je aan de kant van de pitlane het paaltje voorbij gaat ben je verplicht de pitlane in te rijden en de pits weer via de pit exit lijn te verlaten.", óf de toevoeging 'by a car entering the pitlane' weer verwijdert wordt.

Of er wordt in de F1 Sporting Regulation een duidelijke regel met betrekking tot de hele pitstop procedure voor coureurs opgenomen (de FIA international sporting code geldt voor ALLE door de FIA georganiseerde klassen dus wijzigingen daar zijn ze niet zo happig op als het alleen voor de F1 is).
  maandag 23 juli 2018 @ 13:59:41 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180674032
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:14 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, niet door het overschrijden van de lijn... Door het omgooien van het stuur.
Op het moment dat hij zijn intentie om de pitlane in te rijden afbrak was hij nog niet over de lijn.

Je lult jezelf keer op keer vast.
_O-. Ok man.

Je kunt ook gewoon de tekst letterlijk nemen. Zoals de stewards doen. En niet allemaal dingen erbij verzinnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 14:00:36 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180674057
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer. Typisch dat je zo geagiteerd reageert als ik al vier keer om heb gevraagd.

Er staat volgens mij nog steeds niet dat er een lagere straf opgelegd is. Wel wordt er gerefereerd aan soortgelijke overtredingen in het verleden (waarbij wij weten dat er bij 7 soortgelijke overtredingen geen tijdstraf gegeven is). De stewards hebben het inderdaad over "verzachtende omstandigheden" wat als we die 7 andere gevallen negeren suggereert dat er anders een tijdstraf uitgesproken zou zijn en dat is wel een belangrijke "als"
Dat de stewards zichzelf tegenspreken is geen nieuws.

Overigens had je dit allemaal heel makkelijk zelf kunnen opzoeken zonder mij lastig te vallen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180674087
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-. Ok man.

Je kunt ook gewoon de tekst letterlijk nemen. Zoals de stewards doen. En niet allemaal dingen erbij verzinnen.
Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet. Alle andere vormen van uitleg zijn een interpretatie van wat er al dan niet staat.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:03:16 #46
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180674122
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:01 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet. Alle andere vormen van uitleg zijn een interpretatie van wat er al dan niet staat.
Wanneer rijd je de pitstraat in?
  maandag 23 juli 2018 @ 14:11:04 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180674327
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:01 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet.
Dat blijf je claimen maar het blijft onzin. Lees de definitie van de 'pit entry' nog maar een keertje, waarom is die zo duidelijk gedefinieerd denk je?

Dat je verder ook een van de weinigen bent die dit allemaal verzint zou je ook aan het denken moeten zetten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180674411
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:37 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning,
  maandag 23 juli 2018 @ 14:15:36 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180674451
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning,
Denk je echt dat Hamilton nog die 10+ seconden had kunnen goedmaken? Alleen al Raikkonen inhalen zou hem een aantal ronden kosten denk ik. Mijn gok is dat het wederom een 2e plaats was geworden zonder Vettel crash.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 14:18:51 #50
80382 manny
30 is best veel
pi_180674540
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning,
ik kan me wel voorstellen dat je dan even die halve auto verbouwt inderdaad. Man wat zal die gebaald hebben. In het kwadraat
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180674745
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Denk je echt dat Hamilton nog die 10+ seconden had kunnen goedmaken? Alleen al Raikkonen inhalen zou hem een aantal ronden kosten denk ik. Mijn gok is dat het wederom een 2e plaats was geworden zonder Vettel crash.
Het gat naar Vettel ging in 7 rondjes van 23s naar 12s en hij was ongeveer 3 seconden per ronde sneller dan Raikkonen dus die had hij wel redelijk snel kunnen inhalen denk ik. Blijft in ieder geval zonde voor de race.
pi_180674818
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat blijf je claimen maar het blijft onzin. Lees de definitie van de 'pit entry' nog maar een keertje, waarom is die zo duidelijk gedefinieerd denk je?

Dat je verder ook een van de weinigen bent die dit allemaal verzint zou je ook aan het denken moeten zetten.
Om aan te geven dat de Pit Entry niet gelijk is aan de Pit Lane.
a) The section of track leading to the pit lane shall be referred to as
the “pit entry”.

Voor de duidelijkheid:
28.1 The section of track between the first safety car line (dat is waar dat paaltje staat) and the beginning of the pit lane (daar waar je 80 moet rijden op de limiter) will be designated the “pit entry”.
28.2 The section of track between the end of the pit lane and the second safety car line will be designated the “pit exit”.

de Pit Lane is dus alles wat daar tussen ligt (ie. Het deel vanaf het bord wat de snelheidslimiet aangeeft, tot de stoplichten aan het eind van de pit lane).

Nergens staat een definitie van wat "entering the pit lane" is in de regels. Het enige wat uit entering the pit lane voortvloeit is dat na afloop van entering the pit lane de auto 'in pit lane' is.

Hamilton reed niet na afloop van zijn actie 'in the pit lane', dus hij was niet 'entering the pit lane'. Misschien was dat wel zijn initiele intentie, maar die heeft ie afgebroken (en nogmaals, niet door over de lijn te rijden, maar door naar links te sturen al voor hij over de lijn reed).
  maandag 23 juli 2018 @ 14:45:11 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180675130
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:29 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nergens staat een definitie van wat "entering the pit lane" is in de regels.
Dat hoeft ook niet, want voor iedereen is dat wel duidelijk. Behalve voor jou, blijkbaar :).

Tip: wat is de functie van de 'pit entry'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 14:46:34 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180675156
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het gat naar Vettel ging in 7 rondjes van 23s naar 12s en hij was ongeveer 3 seconden per ronde sneller dan Raikkonen dus die had hij wel redelijk snel kunnen inhalen denk ik. Blijft in ieder geval zonde voor de race.
Mja ik weet het niet hoor, ook Hamilton's bandjes gingen vrij hard aan gort en Vettel deed wel heel rustig aan (gek genoeg misschien wel te rustig :P ).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180675383
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, want voor iedereen is dat wel duidelijk. Behalve voor jou, blijkbaar :).

Tip: wat is de functie van de 'pit entry'?
En weer interpreteer je iets op jouw manier. Er is geen regel die stelt dat de pit entry alleen gebruikt mag worden om de pits in te rijden. Er is wel een regel die stelt dat je alleen de pits in mag rijden via de pit entry:

IV.4.b) During competition, access to the pit lane is allowed only through the pit entry.

Om het even door te trekken naar de set regels omtrent de pit exit:
IV.5: Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), any line painted on the track at the pit exit for the purpose of separating cars leaving the pits from those on the track
must not be crossed by any part of a car leaving the pits.

En dat betekent dus dat een auto die NIET de pits uitrijdt (dus die al op de baan rijdt) gewoon over die lijn mag, wat we ook veelvuldig zien als de pit exit op het rechte stuk voor de eerste bocht ligt.
Als die pit exit regel als zodanig geinterpreteerd moet worden, dan moet de pit entry regel op dezelfde manier geinterpreteerd worden. Dus een auto die vervolgens NIET de pits inrijdt mag dan ook over die lijn weer de baan op rijden.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:03:00 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180675431
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:00 schreef TagForce het volgende:

[..]

En weer interpreteer je iets op jouw manier. Er is geen regel die stelt dat de pit entry alleen gebruikt mag worden om de pits in te rijden.
Jawel, want het overschrijden van de lijn tussen de pit entry en de baan is verboden. :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180675573
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jawel, want het overschrijden van de lijn tussen de pit entry en de baan is verboden. :).
Nog 1 keer dan: verboden voor auto's die de pits inrijden, net zoals het voor auto's die de pits uitrijden verboden is om over de lijn bij de pit exit te rijden, maar voor auto's die al op de baan rijden niet. 2 regels die hetzelfde omschreven zijn (met beiden een inclusief criterium die het alleen voor bepaalde auto's verboden maakt en voor anderen niet) met als enige verschil dat ze gelden voor tegenoverliggende einden van de pitstraat dienen op dezelfde wijze gelezen te worden. Dus als er bij de 1 staat dat het geldt voor auto's die de pits uitrijden en we laten het niet gelden voor auto's die niet de pits uitrijden, dan moet het bij de andere regel ook zo zijn dat als er staat dat het geldt voor auto's die de pits inrijden dat het dan niet geldt voor auto's die niet de pits inrijden.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:11:55 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180675583
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:11 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nog 1 keer dan: verboden voor auto's die de pits inrijden, net zoals het voor auto's die de pits uitrijden verboden is om over de lijn bij de pit exit te rijden, maar voor auto's die al op de baan rijden niet
Reed Hamilton op de baan toen hij over de lijn ging ja of nee?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180675743
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Reed Hamilton op de baan toen hij over de lijn ging ja of nee?
Dat doet er niet toe voor de toepassing van IV.4.d... Reed ie niet op de baan, dan hebben we leaving the track and gaining an advantage.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:22:26 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180675761
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe voor de toepassing van IV.4.d...
Dus waarom begin je er dan over :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180675817
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus waarom begin je er dan over :D.
Ik begin er niet over... Ik geef aan wat een toepassing is van een auto die "niet uit de pits komt". En dat is bijvoorbeeld een auto die al op de baan rijdt. "niet uit de pits komen" is hetzelfde als "reed direct hiervoor niet door de pitstraat", en "niet de pits binnenkomt" is hetzelfde als "rijdt direct hierna niet door de pitstraat".
  maandag 23 juli 2018 @ 15:27:39 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180675869
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ik begin er niet over... Ik geef aan wat een toepassing is van een auto die "niet uit de pits komt". En dat is bijvoorbeeld een auto die al op de baan rijdt. "niet uit de pits komen" is hetzelfde als "reed direct hiervoor niet door de pitstraat", en "niet de pits binnenkomt" is hetzelfde als "rijdt direct hierna niet door de pitstraat".
Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180675886
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 23-07-2018 15:41:18 ]
pi_180676084
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen.
Als het niet mocht had hij wel straf gekregen.
.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 15:41:46 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180676105
Zullen we het niet persoonlijk gaan maken hier?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180676135
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen.
Mijn woordspelletjes?
Jij begint ineens over of Hamilton op de baan reed of niet, terwijl ik het rijden op de baan alleen maar gebruikte om een voorbeeld te geven van een auto die niet de pits uit rijdt...

Maar dat hele deel, dat als je 1 regel op een bepaalde manier leest, dat je dan een gelijke regel op dezelfde manier moet interpreteren, negeer je even. Net als ongeveer 3/4 van de post waarin ik de regel voor de pit exit quote, direct uit het regelboek...

Je moet wat om je gelijk te halen, al is het hele delen bewijs gewoon negeren.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:44:24 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180676161
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:42 schreef TagForce het volgende:

[..]

Maar dat hele deel, dat als je 1 regel op een bepaalde manier leest, dat je dan een gelijke regel op dezelfde manier moet interpreteren, negeer je even.
Er komt gewoon helemaal geen interpretatie bij kijken. De regels zijn duidelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 juli 2018 @ 15:44:34 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180676164
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Als het niet mocht had hij wel straf gekregen.
Dat heeft hij dan ook. Niet opgelet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180676221
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er komt gewoon helemaal geen interpretatie bij kijken. De regels zijn duidelijk.
Inderdaad... Er staat heel duidelijk "een auto die de pit straat in rijdt"... En dat staat er op exact dezelfde manier zoals het staat bij de regels voor de pit exit... Daar staat "een auto die de pits uitrijdt". Als bij de pit exit geldt dat een auto die niet de pits uitrijdt wel over die lijn mag, dan mag het bij de pit entry ook voor een auto die niet de pits in rijdt (maar weer de baan op stuurt).

Elke andere vorm van interpretatie is incorrect. En dat is inclusief de interpretatie die de Stewards hadden/hebben.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:48:01 #70
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_180676245
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Als het niet mocht had hij wel straf gekregen.
Hij kreeg ook een straf.
Een reprimande is niet hetzelfde als een waarschuwend vingertje.
Je merkt er alleen pas iets van als je er drie te pakken hebt geloof ik,
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 23 juli 2018 @ 15:52:23 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180676381
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:47 schreef TagForce het volgende:

[..]

Als bij de pit exit geldt dat een auto die niet de pits uitrijdt wel over die lijn mag, dan mag het bij de pit entry ook
Dit volgt nergens uit. Elke regel staat gewoon op zich.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180676585
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit volgt nergens uit. Elke regel staat gewoon op zich.
Op die manier wordt begrijpend lezen van de regels wel heel erg lastig, niet? Daarom letterlijk nemen wat er staat... En dus niet allerlei randregels erbij verzinnen die niet bestaan (zoals wat "entering the pit lane" inhoudt bijvoorbeeld).

Als mensen bij de ene regel een bepaalde uitspraak op een bepaalde manier bedoelen, dan mag je er vanuit gaan dat diezelfde mensen bij de andere regel dezelfde uitspraak op dezelfde manier bedoelen. Als ze iets anders bedoelen schrijven ze wel iets anders op.

Maar we gaan er niet uitkomen. Ik verwacht slechts excuses als de reprimande teruggedraaid wordt (wat niet gaat gebeuren) >:)
  maandag 23 juli 2018 @ 16:20:43 #73
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180676990
Stormloop-topic van hoog niveau dit.
pi_180677129
Hoelang gaat het nou nog door over de eventuele straf van Hamilton die hij wel of niet zou moeten krijgen?
Hij kreeg een tik op de vingers van de FIA, meer niet. Punt, einde verhaal, Get over it.
Nieuwe raceweek -> Hungaroring.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 16:35:00 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180677286
Het is pas raceweek als de OP er is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 17:46:15 #76
446930 crew  ESF1Gamer
pi_180678530
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:35 schreef Nattekat het volgende:
Het is pas raceweek als de OP er is.
Nee, als het maandag is en aanstaande zondag een race is
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 17:48:31 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180678566
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:46 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Nee, als het maandag is en aanstaande zondag een race is
De race wordt gewoon afgelast als de OP er nog niet is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 23 juli 2018 @ 17:59:42 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180678805
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:35 schreef Nattekat het volgende:
Het is pas raceweek als de OP er is.
Maak 'm zelf dan...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 19:03:47 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180680297
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maak 'm zelf dan...
Ok
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 23 juli 2018 @ 19:04:21 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180681004
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ok
Deze OP _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180682423




Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Hungaroring



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2018 20:40:54 ]
pi_180682527
Raceweek *O*
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 juli 2018 @ 20:48:49 #84
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180682661
Ondanks dat ik al jaren F1 volg moet ik bekennen het bandenreglement nog steeds niet 100% te kennen. Op basis waarvan selecteert men nu de 3 banden die gebruikt mogen worden? En waren kosten/logistiek de enige reden dat er niet meer dan 3 gebruikt mogen worden?
  maandag 23 juli 2018 @ 21:03:07 #85
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_180683077
Hij is weer fijn Crash. _O_ _O_ _O_
pi_180683330
Plek 3 t/m 6 zit slecht 26 punten tussen in het kampioenschap, Max kan nog een paar plekjes stijgen hopelijk. Sterker nog, plek 3 is nog nog mogelijk. (wishfull thinking?)
  maandag 23 juli 2018 @ 21:17:30 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180683429
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:03 schreef Klummie het volgende:
Hij is weer fijn Crash. _O_ _O_ _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180683451
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ondanks dat ik al jaren F1 volg moet ik bekennen het bandenreglement nog steeds niet 100% te kennen. Op basis waarvan selecteert men nu de 3 banden die gebruikt mogen worden? En waren kosten/logistiek de enige reden dat er niet meer dan 3 gebruikt mogen worden?
Pirelli maakt ruim van tevoren welke 3 bandensoorten er beschikbaar zijn voor het weekend en de coureur / race engineer kiezen hoeveel banden ze van welke set willen hebben.
Waarop Pirelli de keuze baseert? Waarschijnlijk op griplevel van de baan, lengte van het circuit, gemiddelde bandentemperatuur.
Hypersoft lijkt me een goede keuze voor korte circuits (zoals Monaco en Red Bull Ring).
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juli 2018 @ 22:53:58 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180685570
quote:
99s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:31 schreef CrashO het volgende:

[..]

Deze OP _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar vervolgens wel vragen of ie vervangen kan worden ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 01:27:51 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180688524
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:41 schreef sasquatsch het volgende:

Niet volgens de Engelse grammatica, imho. Entering betekent dat je dat op dat moment aan het doen bent, en dat deed hij niet want hij was nog op de pit entry. Anders had er iets gestaan van going to enter the pit lane.
Entering betekent dat je er nog mee bezig bent en dus nog niet hebt afgerond. Je bent dus nog niet de pit ingereden, maar er naar toe onderweg. Anders zou je ook niet de witte lijn kunnen overschrijden, want die is er niet meer na de witte lijn die de pit entry markeert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180690555
quote:
Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ? :D
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:12:06 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180690703
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ? :D
zal wel wat dieper zitten, de grootste coureurs laten zich geen kampioenschap afpakken in de beste auto, wel leuk van Nico :)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:23:41 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180690805
verder even los van de rijders kwaliteiten maar wat voor jankertje ben je dan dat je niet geïnterviewd wil worden door je ex teammaat die je fair and square verslagen heeft
pi_180690850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:23 schreef Tarado het volgende:
verder even los van de rijders kwaliteiten maar wat voor jankertje ben je dan dat je niet geïnterviewd wil worden door je ex teammaat die je fair and square verslagen heeft
Dat dus. Over het paard getilde lamlul :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180690859
Maargoed, ik vind dat alle podium interviews door Davide gedaan moeten worden :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180690953
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:31 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik vind dat alle podium interviews door Davide gedaan moeten worden :+
Nee, door Kai !
En dan wel elke keer in een ander kleurig pak
pi_180691018
Vettel laat zich ook gewoon door webber interviewen en dat waren ook niet bepaald vrienden
pi_180691098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:40 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Nee, door Kai !
En dan wel elke keer in een ander kleurig pak
ok dan wisselen we ebel en valgekkie af. Om en om. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180691110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:47 schreef opreis het volgende:
Vettel laat zich ook gewoon door webber interviewen en dat waren ook niet bepaald vrienden
webber heeft geen kampioenschap van Vettel gestolen. Denk dat Lewis daar zo over denkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:04:26 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180691200
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:56 schreef vosss het volgende:

[..]

webber heeft geen kampioenschap van Vettel gestolen. Denk dat Lewis daar zo over denkt.
dat maakt die titel nog meer de moeite waard :)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:09:53 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180691257
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ? :D
Nico is happy, vrouw, kinderen en is populair. Lewis heeft niks, behalve veel geld.
pi_180692558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Entering betekent dat je er nog mee bezig bent en dus nog niet hebt afgerond. Je bent dus nog niet de pit ingereden, maar er naar toe onderweg. Anders zou je ook niet de witte lijn kunnen overschrijden, want die is er niet meer na de witte lijn die de pit entry markeert.
Het vette deel klopt, alleen er naar toe onderweg niet (dan is het namelijk going to enter). Entering is imho het moment waarop je de witte lijn, die de pit entry en de pit lane scheidt, overschrijdt. De pit entry is namelijk de weg van de baan naar de pit lane en niet die witte lijn.

Maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd de afgelopen dagen, dus let's agree to disagree.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:13:29 #103
21467 franske19
Hit the deck!
pi_180696582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Nico is happy, vrouw, kinderen en is populair. Lewis heeft niks, behalve veel geld.
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:24:32 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180696831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:

[..]

Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
ach ja, doel bereikt en money in the bank
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:24:47 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180696834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:

[..]

Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
dat vind ik dan weer mooi, ook hierover zijn de meningen verdeeld :)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:51:04 #106
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180697355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:

[..]

Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
Prachtig toch. De ultieme troll.

Tegen de verwachting in je eerste rijder aftroeven en dan geen kans op revanche geven.

Ik vind het mooi. Lekker Hamilton in de zeik nemen en dan afzwaaien.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:54:09 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180697419
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Prachtig toch. De ultieme troll.

Tegen de verwachting in je eerste rijder aftroeven en dan geen kans op revanche geven.

Ik vind het mooi. Lekker Hamilton in de zeik nemen en dan afzwaaien.
same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is :) maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
  dinsdag 24 juli 2018 @ 14:57:27 #108
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180697484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is :) maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
Exact. Gewoon heerlijk. Maar ik ben dan ook geen Hamilton-fan. Goede coureur hoor, zet hem 100x in dezelfde auto als Rosberg en hij wordt 99x wereldkampioen. Maar Rosberg is gewoon een veel prettiger mens, of komt althans zo over. Minder gemaakt.

Des te mooier dat juist hij Hamilton zo te pakken neemt _O-
pi_180698575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
Hoe dat?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 15:48:18 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180698716
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:43 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Hoe dat?
Verloren van Rosberg in dezelfde auto :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180698843
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:57 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Exact. Gewoon heerlijk. Maar ik ben dan ook geen Hamilton-fan. Goede coureur hoor, zet hem 100x in dezelfde auto als Rosberg en hij wordt 99x wereldkampioen.
Nee hoor. Dat werd vantevoren geroepen, en dan 9 van de 10 keer, maar toen bleek Rosberg behoorlijk aan hem gewaagd. In de andere kampioenschappen in de superieure Mercedes moest hij ook een handje geholpen worden. Daarvoor had Button hem netto over drie jaar verslagen, terwijl daarvan ook gezegd werd dat hij geen kans zou maken. Bottas doet het ook weer 'verrassend' goed tov Hamilton en presteert dit jaar tot nu toe zelfs beter.

Hamilton is gewoon niet zo heel goed, en veel minder dan beweerd. Ik zie ook wel dat hij wat extra's op subtoppers als Button, Rosberg en Bottas, die zul je niet zo snel een subliem rondje zien maken gewoon omdat ze die snelheid niet hebben. Maar hij mist ook dingen die zij wel hebben. De combinatie van de meest superieure auto uit de geschiedenis van de F1 in combinatie met vooraf niet al te hoog aangeschreven teamgenoten Rosberg en Bottas heeft van hem meer gemaakt dan een incidentele wereldkampioen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180699371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat werd vantevoren geroepen, en dan 9 van de 10 keer, maar toen bleek Rosberg behoorlijk aan hem gewaagd. In de andere kampioenschappen in de superieure Mercedes moest hij ook een handje geholpen worden. Daarvoor had Button hem netto over drie jaar verslagen, terwijl daarvan ook gezegd werd dat hij geen kans zou maken. Bottas doet het ook weer 'verrassend' goed tov Hamilton en presteert dit jaar tot nu toe zelfs beter.

Hamilton is gewoon niet zo heel goed, en veel minder dan beweerd. Ik zie ook wel dat hij wat extra's op subtoppers als Button, Rosberg en Bottas, die zul je niet zo snel een subliem rondje zien maken gewoon omdat ze die snelheid niet hebben. Maar hij mist ook dingen die zij wel hebben. De combinatie van de meest superieure auto uit de geschiedenis van de F1 in combinatie met vooraf niet al te hoog aangeschreven teamgenoten Rosberg en Bottas heeft van hem meer gemaakt dan een incidentele wereldkampioen.
Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:15:36 #113
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_180699389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:

[..]

Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
Z'n huwelijk had nog zo'n jaar niet overleefd. Nu is Nico happy
Feyenoord!!! * Barça
pi_180699473
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:15 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Z'n huwelijk had nog zo'n jaar niet overleefd. Nu is Nico happy
Was ook heel verstandig. Alles viel op zijn plek dat jaar door o.a. wat mechanische problemen bij Hamilton.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:07:54 #115
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180700596
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan.
Weltschmerz is niet altijd even objectief :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2018 @ 18:16:05 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180702032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is :) maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
Hamilton heeft al meerdere malen titels weggegooid terwijl hij toch echt de beste auto had.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180702653
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180702937
Heeft Hamilton nog een woord gerept over zijn egocentrische mallotenvertoning tijdens de afgelopen qualificatie? Jammer dat ie daar de boel niet in de soep draaide, had ie in Hongarije weer achteraan kunnen starten })
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:59:35 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180702978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
Ja bizar... Ik zat me al af te vragen waarom ze niet alles vervangen hadden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_180703628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
Abite Bullshit weer. Ricciardo zit al op 3 ICE/TC/H, iedere volgende motor is weer een gridpenaly, hadden ze beter deze kunnen meepakken voor een extra reservemotor in de poule.

quote:
Abiteboul wil eveneens benadrukken dat het voorval niets met de beschikbaarheid van de onderdelen te maken had. “Er is niets aan de hand qua beschikbaarheid van onderdelen. Allereerst zitten we nu net tussen twee versies van de krachtbron in en dan is het beter om op Spec C [de nieuwe versie] te wachten”, legt hij uit dat Renault liever meteen de geüpdatete versie wil leveren. “Ten tweede had deze krachtbron qua kilometers ook nog voldoende levensduur om het tot Spec C te kunnen redden.”
.
pi_180703753
Ik snapte het ook al niet, voor Ric was er niets te verliezen. De enige reden om het niet te doen zou zijn om de centen. Maar iets zegt me dat RB daar geen problemen mee heeft.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_180704271
Gewoon beetje zieken van Renault :Y
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:17:41 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180704643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar. o|O
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:18:51 #124
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180704672
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar. o|O
Ze hoeven ook maar een motor minder per rijder te maken dit jaar
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:19:04 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180704676
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:36 schreef Fer het volgende:

[..]

Abite Bullshit weer. Ricciardo zit al op 3 ICE/TC/H, iedere volgende motor is weer een gridpenaly, hadden ze beter deze kunnen meepakken voor een extra reservemotor in de poule.

[..]

ooh spec C? wanneer komt die dan uit
pi_180704851
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ooh spec C? wanneer komt die dan uit
na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd.
https://www.auto-motor-un(...)be6337.1532456765580
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180705363
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd.
https://www.auto-motor-un(...)be6337.1532456765580
Zomerstop 2020 ja
Jack does it in real time...
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:15:55 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180705825
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Heeft Hamilton nog een woord gerept over zijn egocentrische mallotenvertoning tijdens de afgelopen qualificatie? Jammer dat ie daar de boel niet in de soep draaide, had ie in Hongarije weer achteraan kunnen starten })
Alleen bij de kwali? Volgens mij heeft hij het hele weekend wel diva gedrag vertoond :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180705994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar. o|O
Geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen, begrijp ik.

Nu snap ik waarom RBR weg wil bij Renault. Hier kun je niet op bouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180706096
Dit is echt bizar :o
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:51:25 #131
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_180706573
Niet meer dan logisch, volgend jaar wil Renault op het niveau van Redbull zitten schat ik zo in.


Ik verwacht eigenlijk dat als Max en Ric nog wat punten binnen halen Redbull het laatste stuk met Honda gaan rijden.

Constructeurs is dan toch al binnen en de extra data en exposure met zo'n stunt zijn het overwegen wel waard
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:33:44 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180707584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd.
https://www.auto-motor-un(...)be6337.1532456765580
oooh, weer die valse beloftes van Renault :')
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:34:45 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180707605
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:51 schreef bokkepoot het volgende:
Niet meer dan logisch, volgend jaar wil Renault op het niveau van Redbull zitten schat ik zo in.

Ik verwacht eigenlijk dat als Max en Ric nog wat punten binnen halen Redbull het laatste stuk met Honda gaan rijden.

Constructeurs is dan toch al binnen en de extra data en exposure met zo'n stunt zijn het overwegen wel waard
dat kan niet
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:43:51 #134
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_180707821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat kan niet
Er mag halverwege seizoen van motor gewisseld worden. Echter gaan de punten dan wel weg.

Of zie ik iets over het hoofd?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:17:19 #135
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180708791
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Heeft Hamilton nog een woord gerept over zijn egocentrische mallotenvertoning tijdens de afgelopen qualificatie? Jammer dat ie daar de boel niet in de soep draaide, had ie in Hongarije weer achteraan kunnen starten })
Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_180708879
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat kan niet
officieel is het een TAG motor, geen Renault.. wellicht dat er via een omweg iets te regelen is, maar ik zie het ook niet gebeuren.. de aanpassingen aan het chassis en de bak alleen al.. het is niet zo dat die motoren plug en play inwisselbaar zijn.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_180709274
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:43 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Er mag halverwege seizoen van motor gewisseld worden. Echter gaan de punten dan wel weg.

Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt deels. Red Bull Racing - TAG Heuer en Red Bull Racing - Honda worden dan gezien als twee verschillende constructeurs. Dus de punten blijven staan en de punten die ze daarna krijgen (met de Honda motor) worden apart geteld.

De vraag is of het kan. Hoewel de ophangingspunten van de motoren gestandaardiseerd zijn, moet de motor wel passen binnen de behuizing en moet er een nieuwe versnellingsbak gemaakt worden (of moeten ze die van Toro Rosso gebruiken). Het zal in ieder geval niet eenvoudig zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180709569
Teveel gedoe omdat het ook races ver weg zijn, Amerika, Azie. Denk dat wr moeten wachten tot de Abu Dahbi test.
.
pi_180710094
Honda zit in Milton Keanes, RBR zit in Milton Keanes. Nu is RedBull van alle teams op de grid denk ik wel het best in 'omdenken'.

Wat zou voor beide teams, RBR en STR + Honda nu de beste strategie zijn om meeste profijt te hebben bij dit laatste (tweede) deel van het seizoen en de aanloop naar 2019 ?

Dan denk ik dat de Honda faciliteit als databank/center geldt voor beide teams. RBR zou eenvoudig al gps en overige data kunnen vergelijken met de STR's en hun eigen Renault motoren, dus staat er (in mijn verwachting) bij Honda in MK in een hoekje een computer + RBR chassis te loeien ende schudden met Honda en chassis gegevens van STR.

Het zou qua PR een erg sterke actie zijn van RBR en Honda om de laatste races al met Honda te gaan rijden, een dikkere middelvinger naar Renault kunnen ze niet trekken :D
Alleen als hun 3e plek in het constructeurs veilig is gesteld en er geen zich meer is op P2. En die stand in het WCC is al vrij dichtbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 25-07-2018 00:35:47 ]
  woensdag 25 juli 2018 @ 00:17:45 #140
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_180710315
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt deels. Red Bull Racing - TAG Heuer en Red Bull Racing - Honda worden dan gezien als twee verschillende constructeurs. Dus de punten blijven staan en de punten die ze daarna krijgen (met de Honda motor) worden apart geteld.

De vraag is of het kan. Hoewel de ophangingspunten van de motoren gestandaardiseerd zijn, moet de motor wel passen binnen de behuizing en moet er een nieuwe versnellingsbak gemaakt worden (of moeten ze die van Toro Rosso gebruiken). Het zal in ieder geval niet eenvoudig zijn.
Er gaan geruchten dat er al een RB14 is met een Honda motor.

Versnellingsbak kan idd van Torro Rosso.

Ik verwacht ook niet dat Redbull de stap waagt, maar aan de andere kant :P weet je het nooit met die gasten
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:16:01 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180712527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:17 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn.

[ afbeelding ]
waar heeft die het nu weer over :?
Scheelt toch iets in die gast zijn bovenpan :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:49:02 #142
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180712675
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

waar heeft die het nu weer over :?
Scheelt toch iets in die gast zijn bovenpan :')
Nog steeds erg, erg mad dat Rosberg WK is geworden. _O-
pi_180713486
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan.
Het maakt elkaar niet zoveel he? Hamilton iets meer sterke staaltjes, Bottas wat constanter, Hamilton veruit de gelukkigste.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180714820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het maakt elkaar niet zoveel he? Hamilton iets meer sterke staaltjes, Bottas wat constanter, Hamilton veruit de gelukkigste.
Uiteindelijk is Hamilton het merendeel van de races gewoon sneller geweest in kwalificatie en op racepace. Puntenverschil valt idd wel wat groot uit voorlopig door een paar pechgevallen bij Bottas.

Dat Hamilton bovenaan staat heeft met de fouten van Vettel te maken. Zonder 3 grote fouten had hij gewoon bovenaan gestaan. Hamilton blijft wel de punten halen. Pech/geluk zijn bij hem redelijk in balans. Hockenheim had hij zonder SC ook gewonnen en in Silverstone werd hij van de baan gereden.
  woensdag 25 juli 2018 @ 11:44:29 #145
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_180715256
Je kunt sowieso niet ontkennen dat Bottas dit jaar behoorlijk wat pech heeft gehad.
Flesje bier
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2018 @ 11:56:15 #146
842 Zorro
Z
pi_180715436
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:09:43 #147
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180715638
quote:
Wow dat is snel gegaan :o
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_180715650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Uiteindelijk is Hamilton het merendeel van de races gewoon sneller geweest in kwalificatie en op racepace. Puntenverschil valt idd wel wat groot uit voorlopig door een paar pechgevallen bij Bottas.

Dat Hamilton bovenaan staat heeft met de fouten van Vettel te maken. Zonder 3 grote fouten had hij gewoon bovenaan gestaan. Hamilton blijft wel de punten halen. Pech/geluk zijn bij hem redelijk in balans. Hockenheim had hij zonder SC ook gewonnen en in Silverstone werd hij van de baan gereden.
Veruit de grootste fout van Vettel was dan ook proberen om Bottas te passeren in Baku, hij had zich gelukkig moeten prijzen met de situatie dat Bottas Hamilton voorbij ging in de WK stand. Contact bij de start of de bocht niet halen met slicks op een veranderlijke baan zijn fouten maar wel fouten die er een beetje bijhoren. Baku was een verkeerde beslissing terwijl hij de tijd had achter de SC om erover na te denken.

De ene fout pakt slechter uit dan de ander, maar Hamilton verneukte natuurlijk wel gewoon zelf de start in Silverstone. Bij fatsoenlijke wedstrijdleiding en bestraffing was Hamilton in Silverstone geen 2e geworden en had hij Hockenheim niet gewonnen. Bottas strategie is ook al een paar keer geofferd voor Hamilton en dat Hamilton bijvoorbeeld uitviel met pech in Oostenrijk neemt niet weg dat hij gewoon heel matig aan het rijden was, net als in Baku trouwens waar hij ondanks dat won.

Hamilton is in de kwalificatie gemiddeld nog geen 10e sneller dan Bottas. Dat is te weinig voor een kwalificatiespecialist, het is te weinig tov een Bottas, het is dan ook wéér veel minder dan vooraf ingeschat door de Hamiltonfanclub en het is ook niet consistent maar gemiddeld. Leuk, eens in de 5 races zo'n superrondje, maar 6-5 in het kwalificatieduel is gewoon te mager.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:32:53 #149
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180715994
Hier ook nog maar even dan

bericht van 2015
Sorry! |:(
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:37:40 #150
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180716081
2015 :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:18:51 #151
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180716853
_O- Goed bezig hoor
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:22:14 #152
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180716931
start van de tour
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:26:44 #153
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180717020
Ze hebben Vettel verkeerd geschreven
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_180718071
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:26 schreef Rossdale het volgende:
Ze hebben Vettel verkeerd geschreven
_O-
pi_180718962
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:26 schreef Rossdale het volgende:
Ze hebben Vettel verkeerd geschreven
En dan moet het nog op een “BLUE FLAG!” geschreven worden...
  woensdag 25 juli 2018 @ 15:01:27 #156
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_180719137
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:26 schreef Rossdale het volgende:
Ze hebben Vettel verkeerd geschreven
En Vettel rijdt helemaal niet in een Skoda
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:17:57 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180725702
Typisch Ocon. Altijd een sneer naar Max...
https://www.gpblog.com/nl(...)k-inconsistent-.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:23:00 #158
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_180725808
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Typisch Ocon. Altijd een sneer naar Max...
https://www.gpblog.com/nl(...)k-inconsistent-.html
Verstappen zou Ocon in die tijd (GP3) toch ook eens een klap hebben verkocht?
Flesje bier
pi_180725973
Ach, Ocon rijdt Perez nou ook niet bepaald naar huis en heel consistent is hij zelf ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:26:15 #160
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180730504
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:23 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Verstappen zou Ocon in die tijd (GP3) toch ook eens een klap hebben verkocht?
karting tijd. Max heeft nooit GP3 gereden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180734627
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

karting tijd. Max heeft nooit GP3 gereden.
Formule 3 hebben ze tegen elkaar één seizoen gereden...waar Ocon overigens kampioen werd.
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:25:24 #162
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180736438
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 03:03 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Formule 3 hebben ze tegen elkaar één seizoen gereden...waar Ocon overigens kampioen werd.
klopt. Maar dat handgemeen speelde zich voor de eenzitters af. Dus dan moet het wel in de karting geweest zijn aangezien de F3 het enige jaar van Max is geweest vóór F1.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180736600
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

klopt. Maar dat handgemeen speelde zich voor de eenzitters af. Dus dan moet het wel in de karting geweest zijn aangezien de F3 het enige jaar van Max is geweest vóór F1.
Ik weet niet of Max zoiets gedaan heeft maar ik heb in zijn kartingtijd vader Jos wel meerdere malen “zijn mouwen zien opstropen” tegenover concurrentie en baancommissarissen als hij het idee kreeg dat Max benadeeld werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:08:25 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180736695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:
Ach, Ocon rijdt Perez nou ook niet bepaald naar huis en heel consistent is hij zelf ook niet.
De driver lineup van force India is dan ook niet slecht. Beetje foutgevoelig, maar wellicht de beste lineup na Red Bull en wellicht ook na Mercedes... moeilijk te zeggen hoe goed Bottas nu precies is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:24:05 #165
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180736826
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:51 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik weet niet of Max zoiets gedaan heeft maar ik heb in zijn kartingtijd vader Jos wel meerdere malen “zijn mouwen zien opstropen” tegenover concurrentie en baancommissarissen als hij het idee kreeg dat Max benadeeld werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, maar je was wel een concurrent dus ook alles behalve objectief.
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:26:07 #166
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180736848
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Typisch Ocon. Altijd een sneer naar Max...
https://www.gpblog.com/nl(...)k-inconsistent-.html
Die Ocon heeft ook geen gebrek aan zelfvertrouwen hè. Manmanman. :')
pi_180736904
Key naar McLaren volgens de BBC. Hij werd altijd als troonopvolger van Newey gezien, maar de laatste jaren is het enthousiasme wat minder geworden. Weer een flater van McLaren?
pi_180736990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:30 schreef aesop het volgende:
Key naar McLaren volgens de BBC. Hij werd altijd als troonopvolger van Newey gezien, maar de laatste jaren is het enthousiasme wat minder geworden. Weer een flater van McLaren?
Denk dat hij bij McLaren meer vrijheid krijgt dan bij RB/RBT. Vooral dit jaar zal hij waarschijnlijk flink hebben moeten inboeten op zijn filosofie.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:47:07 #169
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180737853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:30 schreef aesop het volgende:
Key naar McLaren volgens de BBC. Hij werd altijd als troonopvolger van Newey gezien, maar de laatste jaren is het enthousiasme wat minder geworden. Weer een flater van McLaren?
Goede keuze van McLaren lijkt me. Hebben ze dan toch eindelijk door dat ze bij lange na niet het beste chassis van het veld hebben? _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:37:07 #170
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180740929
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die Ocon heeft ook geen gebrek aan zelfvertrouwen hè. Manmanman. :')
dat is dan ook absoluut geen verkeerde eigenschap als (wereld)kampioen worden je doel is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 26-07-2018 14:59:56 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:10:08 #171
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180741579
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dat is dan ook absoluut geen verkeerde eigenschap als (wereldkampioen) worden je doel is.
Zelfkennis is misschien belangrijker.
pi_180742448
Ocon zou eigenlijk moeten zeggen: "Wat doe ik hier nog? Van Max kan ik nooit winnen, ik kan maar beter stoppen."

Dan hebben we de komende jaren F1-races tussen Verstappen en Stroll.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:52:39 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180743696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:
Ach, Ocon rijdt Perez nou ook niet bepaald naar huis en heel consistent is hij zelf ook niet.
Niet alleen dat, maar Max was voornamelijk inconsistent door zijn materiaal terwijl Ocon bij een topteam reed. Maar dat vertelt hij er natuurlijk niet bij...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:57:15 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180743781
Hier trouwens een iets uitgebreider artikel over wat Ocon zei: https://www.f1today.net/n(...)en-heftige-gevechten
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:58:47 #175
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180743822
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar Max was voornamelijk inconsistent door zijn materiaal terwijl Ocon bij een topteam reed. Maar dat vertelt hij er natuurlijk niet bij...
Ze hebben (Sainz ook) niet echt door dat het feit dat ze zichzelf afmeten aan de prestaties van Max al genoeg zegt :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180743925
quote:
3s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:47 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Goede keuze van McLaren lijkt me. Hebben ze dan toch eindelijk door dat ze bij lange na niet het beste chassis van het veld hebben? _O-
Dat hadden ze al door
quote:
“Did we have the best chassis last year? No, definitely not. Did we have probably a better chassis? I think because of all the different variables, it would be hard to definitively say yes or no, but we know we have less downforce this year than last year.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:14:11 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180744153
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze hebben (Sainz ook) niet echt door dat het feit dat ze zichzelf afmeten aan de prestaties van Max al genoeg zegt :D
Scherp!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:19:08 #178
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180767982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:17 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn.

[ afbeelding ]
om hier nog eens op terug te komen:

quote:
Hamilton verwijderde bericht met kritiek op Sky: "Goede commentaren kwamen aan het eind"

Lewis Hamilton zorgde afgelopen week voor opgetrokken wenkbrauwen nadat hij in een Instagram-post kritiek leverde op de berichtgeving van Sky Sports. De Brit was van mening dat de commentatoren geen waardering hadden voor zijn prestaties op Hockenheim, maar uiteindelijk verwijderde Hamilton het bericht. Volgens de Mercedes-rijder waren de commentatoren aan het einde van de race positiever gestemd.

"Ik keek een race die zo geweldig voelde op de baan, maar er gebeurde dingen die niet op die manier werden overgebracht", vertelt Hamilton. "Er was een moment in de race waarop ik drie seconden per ronde sneller was dan de andere rijders. De verschillen die ik maakte in de auto en de afwijkende lijnen die ik koos, werden niet uitgelegd."

Uiteindelijk besloot Hamilton het bericht toch te verwijderen van zijn Instagram-pagina, al werd dat volgens Mercedes-chef Toto Wolff niet van hogerhand opgedragen. "Ik verwijderde het bericht omdat ik het schreef in het midden van de race, maar aan het einde van de wedstrijd waren er wat positieve commentaren van oud-coureurs. Ze hebben ook een lastige baan om goed uit te leggen wat er gebeurt tijdens een race."

Slappe zak hooi :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:20:55 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180768032
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

om hier nog eens op terug te komen:

[..]

Slappe zak hooi :')
vermoeiend mannetje is het wel ja, ik gun het Vettel met de dag meer
pi_180768975
Force India naar de rechtbank. Voor een naderend faillissement?
wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 27-07-2018 om 14:11:41 Both Wolff and Szafnauer confirm Force India is in court today, as we speak. Exact reason (administration / winding up) could not be given at the time. Szafnauer convinced whatever the outcome, result will be positive for the team and concluded in 2 weeks. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180800585
Built for Speed
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 28 juli 2018 @ 22:01:01 #182
176766 crew  zoem
zoemt
pi_180801356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
Force India naar de rechtbank. Voor een naderend faillissement?
wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 27-07-2018 om 14:11:41 Both Wolff and Szafnauer confirm Force India is in court today, as we speak. Exact reason (administration / winding up) could not be given at the time. Szafnauer convinced whatever the outcome, result will be positive for the team and concluded in 2 weeks. reageer retweet
Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat.

Verder is er potentieel interesse vanuit de familie Stroll. Pa zou mogelijk geldt in het team willen investeren in ruil voor een stoeltje voor Lance.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 22:12:03 #183
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180801632
Liever de Andretti's dan Stroll.

Dan valt Williams straks helemaal om, schiet je dus weinig mee op
Please sir. When moon? When Mustang?
  zaterdag 28 juli 2018 @ 22:22:30 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180801887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:12 schreef Rossdale het volgende:
Liever de Andretti's dan Stroll.

Dan valt Williams straks helemaal om, schiet je dus weinig mee op
juist 14.gif

En als we even chauvinistisch mogen doen: wie weet maakt Robin Frijns dan alsnog een kans in F1, die staat nogal hoog aangeschreven bij de Andretti's :7 kan Max un plat onder-uske met 'm hebben 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 28 juli 2018 @ 23:26:09 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_180803482
Andretti zou kwa naam wel geweldig zijn natuurlijk.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 23:33:28 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180803636
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

juist [ afbeelding ]

En als we even chauvinistisch mogen doen: wie weet maakt Robin Frijns dan alsnog een kans in F1, die staat nogal hoog aangeschreven bij de Andretti's :7 kan Max un plat onder-uske met 'm hebben 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb ik ermee van doen? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180804387
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:01 schreef zoem het volgende:

[..]

Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat.

Verder is er potentieel interesse vanuit de familie Stroll. Pa zou mogelijk geldt in het team willen investeren in ruil voor een stoeltje voor Lance.
Niet alleen Pa Stroll. Er zouden al een tijdje vijf gegadigden zijn en daar is deze week nog een bijgekomen, Pa Mazepin.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180808046
Waarom was Max gister zo sloom in de regen eig?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 29 juli 2018 @ 09:49:19 #189
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_180808072
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:46 schreef habitue het volgende:
Waarom was Max gister zo sloom in de regen eig?
Geen grip.
pi_180808252
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat heb ik ermee van doen? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 29 juli 2018 @ 10:11:30 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180808427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:01 schreef zoem het volgende:

[..]

Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat.

Verder is er potentieel interesse vanuit de familie Stroll. Pa zou mogelijk geldt in het team willen investeren in ruil voor een stoeltje voor Lance.
vroeger zou bernie dit regelen, weet niet of merc dit wil tenzij het de hele F1 treft.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 29 juli 2018 @ 10:12:21 #192
176766 crew  zoem
zoemt
pi_180808443
pi_180808562
Wel goed van hem.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180809049
quote:
11s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 29 juli 2018 @ 11:53:45 #195
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_180809967
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:20 schreef vosss het volgende:
Wel goed van hem.
Zeker, die is de held van de fabriek op dit moment ^O^

Als het team nu wordt verkocht dan kan ik me niet voorstellen dat ze zijn zitje aan iemand anders kunnen gaan weggeven.
Please sir. When moon? When Mustang?
  zondag 29 juli 2018 @ 14:15:47 #196
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_180812322
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 00:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet alleen Pa Stroll. Er zouden al een tijdje vijf gegadigden zijn en daar is deze week nog een bijgekomen, Pa Mazepin.
Volgens Mol wil Mercedes en Liberty een betrouwbare partij: Andretti
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_180812564
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:53 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zeker, die is de held van de fabriek op dit moment ^O^

Als het team nu wordt verkocht dan kan ik me niet voorstellen dat ze zijn zitje aan iemand anders kunnen gaan weggeven.
Volgens mijn had Perez toch ook interesse om weer naar Sauber te gaan? Of zou dat een maniertje zijn om zijn prijs op te drijven voor de nieuwe teameigenaar ?!
pi_180813007
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 14:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Volgens mijn had Perez toch ook interesse om weer naar Sauber te gaan? Of zou dat een maniertje zijn om zijn prijs op te drijven voor de nieuwe teameigenaar ?!
Niet Sauber, maar Haas, volgens mij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180813301
max eindigt in de top 3
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 juli 2018 @ 15:05:06 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180813312
Intromuziekgenot
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180813323
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:05 schreef Nattekat het volgende:
Intromuziekgenot
o ben jij er ook weer
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_180813821
balkenden kan nu weer opdonderen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 30 juli 2018 @ 13:03:14 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180832850
GPUpdate_nl twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:40:15 Max Verstappen biedt zijn excuses aan: "Ik had die woorden niet moeten gebruiken." https://t.co/BWJXAdGcvM https://t.co/JN1JoSnF4d reageer retweet
  maandag 30 juli 2018 @ 13:08:41 #204
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180832970
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:03 schreef THEFXR het volgende:
GPUpdate_nl twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:40:15 Max Verstappen biedt zijn excuses aan: "Ik had die woorden niet moeten gebruiken." https://t.co/BWJXAdGcvM https://t.co/JN1JoSnF4d reageer retweet
Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook...
Don't let my username fool you...
  maandag 30 juli 2018 @ 13:41:47 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180833726
Ik vroeg me al af of er binnen RBR is besloten dat er meer naar buiten gecommuniceerd mag worden nu de deal met Honda rond is. Wat Max zei wat niet mals en ik kan me niet herinneren eerder zo tekeer te zijn gegaan over Renault. Ook Horner is het goed praten flink aan het minderen zullen we maar zeggen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180834012
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook...
Fucks en shits liggen ook nogal gevoelig in de Angelsaksische (media)wereld, dus ik denk dat dat wellicht een belangrijkere rol heeft gespeeld dan het feit dat Renault het mikpunt was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 juli 2018 @ 14:07:24 #207
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180834197
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook...
"Ik ben dus voorzitter van de vereniging voor mensen met kutkankertyfus en wij zijn niet gecharmeerd van de uitspraken van de heer Verstappen. De telefoon heeft hier roodgloeiend gestaanet mensen die zich in hun eer aangetast voelde. Wij eisen verontschuldigen en dat de heer Verstappen eens een dagje komt kijken bij één van onze lotgenotenweekenden, zodat hij kan ervaren hoe het leven met deze aandoening is. Misschien denkt hij dan in de toekomst een beetje na over zijn bewoordingen. Kutkankertyfus is een zeer serieuze ziekte waar je niet mee spot."

Geen idee waar hij daadwerkelijk mee schold overigens.
  maandag 30 juli 2018 @ 14:16:45 #208
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180834438
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

"Ik ben dus voorzitter van de vereniging voor mensen met kutkankertyfus en wij zijn niet gecharmeerd van de uitspraken van de heer Verstappen. De telefoon heeft hier roodgloeiend gestaanet mensen die zich in hun eer aangetast voelde. Wij eisen verontschuldigen en dat de heer Verstappen eens een dagje komt kijken bij één van onze lotgenotenweekenden, zodat hij kan ervaren hoe het leven met deze aandoening is. Misschien denkt hij dan in de toekomst een beetje na over zijn bewoordingen. Kutkankertyfus is een zeer serieuze ziekte waar je niet mee spot."

Geen idee waar hij daadwerkelijk mee schold overigens.
Een paar keer fuck over die shit tyfuszooi.
Geen idee wie je daar mee zou beledigen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 30 juli 2018 @ 14:17:57 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180834462
quote:
"Our bosses have stopped reading what Christian Horner is saying about us since 2015," he said.
Motorsport twitterde op maandag 30-07-2018 om 13:44:41 Renault responds to Horner's Hungary criticism #F1https://t.co/cJazmN0Z0p reageer retweet
  maandag 30 juli 2018 @ 14:18:44 #210
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_180834485
tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:32:41 A little treat for all our F1 tech friends out there. We've got an exclusive first pic of a frontwing in new 2019 dimensions!AMuS story & gallery: https://t.co/fQ97xZoAee https://t.co/NF6F64IjXg reageer retweet


Een 2019-spec voorvleugel.
De terugkeer naar normale wing-end plates.
pi_180834538
Jammer, dat Max zijn excuses aanbiedt. Dat vond ik vroeger altijd mooi aan Jacques Villeneuve. Nu is het vaak een zeikerd, maar vroeger zei hij altijd waar het op stond. En daar nam hij nooit iets van terug.
  maandag 30 juli 2018 @ 14:29:15 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180834775
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Jammer, dat Max zijn excuses aanbiedt. Dat vond ik vroeger altijd mooi aan Jacques Villeneuve. Nu is het vaak een zeikerd, maar vroeger zei hij altijd waar het op stond. En daar nam hij nooit iets van terug.
in het Duitse interview erna deed hij het nog eens dunnetjes over, scheisse dit scheisse dat, kan je ook op een andere manier zeggen
pi_180835028
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Motorsport twitterde op maandag 30-07-2018 om 13:44:41 Renault responds to Horner's Hungary criticism #F1https://t.co/cJazmN0Z0p reageer retweet
Blijkt dus maar weer eens temeer dat Red Bull een goede keuze heeft gemaakt door Renault achter zich te laten en verder te gaan met Honda.

Te belachelijk voor woorden dat ze blijkbaar al sinds 2015 bijna niets meer doen met kritische geluiden van een goed betalende klant....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 30 juli 2018 @ 14:43:55 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180835097
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:40 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Blijkt dus maar weer eens temeer dat Red Bull een goede keuze heeft gemaakt door Renault achter zich te laten en verder te gaan met Honda.

Te belachelijk voor woorden dat ze blijkbaar al sinds 2015 bijna niets meer doen met kritische geluiden van een goed betalende klant....
Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 14:45:52 #215
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180835149
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
Lijkt me ook gewoon kut hoor, als je als fabrieksteam al jaren het snot voor de ogen gereden krijgt door een klant, die vervolgens ook nog eens klaagt dat hun gebrek aan vooruitgang aan het onderdeel ligt wat jij levert. _O-

Dan word je gewoon 2x om je oren geslagen met je eigen onvermogen.
  maandag 30 juli 2018 @ 14:47:04 #216
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180835179
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Lijkt me ook gewoon kut hoor, als je als fabrieksteam al jaren het snot voor de ogen gereden krijgt door een klant, die vervolgens ook nog eens klaagt dat hun gebrek aan vooruitgang aan het onderdeel ligt wat jij levert. _O-

Dan word je gewoon 2x om je oren geslagen met je eigen onvermogen.
If you can't stand the heat, get out of the fire ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 15:11:53 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180835602
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebben :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 juli 2018 @ 15:15:01 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180835645
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebben :+
Tot ze de gevraagde onderdelen niet geleverd krijgen :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 15:16:10 #219
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180835674
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

in het Duitse interview erna deed hij het nog eens dunnetjes over, scheisse dit scheisse dat, kan je ook op een andere manier zeggen
Ben je anders op je teentjes getrapt :?

Als hij het toch zo wil verwoorden in zijn complete frustratie, dan is dat toch zijn goed recht? Waarom kan tegenwoordig niemand meer achter zijn/haar woorden staan, hoe fel ze ook zijn?Altijd moet er een of andere kunstmatige excuses gemaakt worden waar degene meestal totaal niets van meent, maar er zijn dan tenminste weer wat partijen tevreden.

Die reactie van Renault is overigens wel echt tenenkrommend, ik denk dat Christian Horner nu naar Frankrijk op weg is om een fabriek in de fik te zetten...
Don't let my username fool you...
  FOK!fotograaf maandag 30 juli 2018 @ 15:18:44 #220
842 Zorro
Z
pi_180835716
Ik vond het jammer dat Max niet even expliciet Honda noemde. Zo van, gelukkig rijden we volgend jaar met Honda motoren.

Maar dat zal al wel helemaal niet kunnen. Jammer.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 30 juli 2018 @ 15:21:03 #221
21467 franske19
Hit the deck!
pi_180835761
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:18 schreef Zorro het volgende:
Ik vond het jammer dat Max niet even expliciet Honda noemde. Zo van, gelukkig rijden we volgend jaar met Honda motoren.

Maar dat zal al wel helemaal niet kunnen. Jammer.
Kan wel hoor. Alonso heeft dat vorig seizoen ook gedaan. Maar dat pakte niet zo goed uit.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 30 juli 2018 @ 15:22:51 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180835786
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ben je anders op je teentjes getrapt :?

Als hij het toch zo wil verwoorden in zijn complete frustratie, dan is dat toch zijn goed recht? Waarom kan tegenwoordig niemand meer achter zijn/haar woorden staan, hoe fel ze ook zijn?Altijd moet er een of andere kunstmatige excuses gemaakt worden waar degene meestal totaal niets van meent, maar er zijn dan tenminste weer wat partijen tevreden.

Die reactie van Renault is overigens wel echt tenenkrommend, ik denk dat Christian Horner nu naar Frankrijk op weg is om een fabriek in de fik te zetten...
Ik niet maar hij vertegenwoordigt grote merken wereldwijd en dan heb je gewoon fatsoensregels in acht te houden
pi_180835823
Built for Speed
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 15:30:21 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180835911
quote:
Nee. Dat is een update die 2 jaar geleden al had moeten komen. Dat Red Bull geen gridstraf wil incasseren is meer dan logisch, en als Renault gewoon die update op tijd had uitgebracht was het niet nodig geweest ook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 30 juli 2018 @ 15:38:16 #225
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180836037
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee. Dat is een update die 2 jaar geleden al had moeten komen. Dat Red Bull geen gridstraf wil incasseren is meer dan logisch
Waarom hebben ze hem dan niet geïnstalleerd bij Ricciardo in Duitsland?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180836067
quote:
Nee, want de reden dat ze die nieuwe versie nog niet gebruikt hebben is dat ze als voordat die geïntroduceerd werd al een tweede MGU-K hebben moeten plaatsen omdat die kapot ging, terwijl je er maar twee in een seizoen mag gebruiken. Renault is gewoon schuld omdat de oude niet lang genoeg meegaat en de nieuwe te laat (2 jaar!) is geïntroduceerd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 15:40:19 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180836073
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom hebben ze hem dan niet geïnstalleerd bij Ricciardo in Duitsland?
De nieuwe MGU-K waarmee hij weldegelijk gereden heeft?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180836085
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ben je anders op je teentjes getrapt :?

Als hij het toch zo wil verwoorden in zijn complete frustratie, dan is dat toch zijn goed recht? Waarom kan tegenwoordig niemand meer achter zijn/haar woorden staan, hoe fel ze ook zijn?Altijd moet er een of andere kunstmatige excuses gemaakt worden waar degene meestal totaal niets van meent, maar er zijn dan tenminste weer wat partijen tevreden.

Die reactie van Renault is overigens wel echt tenenkrommend, ik denk dat Christian Horner nu naar Frankrijk op weg is om een fabriek in de fik te zetten...
Helemaal mee eens.
  maandag 30 juli 2018 @ 15:41:37 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180836092
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De nieuwe MGU-K waarmee hij weldegelijk gereden heeft?
Maar dan klopt het dus niet wat je zegt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180836108
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dan klopt het dus niet wat je zegt.
De vorige was kapot, dus hij moest wel. Die van Verstappen nog niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 30 juli 2018 @ 15:43:37 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180836132
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De vorige was kapot, dus hij moest wel. Die van Verstappen nog niet.
Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 15:47:02 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180836202
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
Achteraf is het mooi wonen.
Renault is rommel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 15:48:12 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180836219
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dan klopt het dus niet wat je zegt.
Ricciardo moest een nieuwe MGU-K installeren, belangrijk verschil.
En diezelfde race ging de helft van de nieuwe onderdelen kapot :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 30 juli 2018 @ 15:49:00 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180836239
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ricciardo moest een nieuwe MGU-K installeren, belangrijk verschil.
En koos dus voor de nieuwe versie, niet de oude.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 15:49:49 #235
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180836255
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik niet maar hij vertegenwoordigt grote merken wereldwijd en dan heb je gewoon fatsoensregels in acht te houden
Ah, dan worden ineens op magische wijze je emoties ontnomen door sponsoring van een bedrijf?
Die bedrijven lopen ook veel teveel op hun tenen, als er iemand ook maar durft om openlijk kritiek te hebben op hun bedrijf, dan weten ze niet in welke bochten ze zichzelf moeten wringen om maar zo snel mogelijk excuses aan te bieden. Het is allemaal veel te kunstmatig tegenwoordig, maar dat komt vooral ook doordat alles en iedereen zich beledigd lijkt te voelen, dat lijkt te moeten delen met de hele wereld en meent recht te moeten hebben op excuses.
Don't let my username fool you...
pi_180836262
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
Klopt, het heeft niks opgeleverd. Had hij een nieuwe geplaatst en die was kapot gegaan, dan had jij geconcludeerd: "waarom een nieuwe geplaatst en niet nog een keer met de oude geprobeerd. Dit heeft niks opgeleverd en nu moet hij 2x gridstraffen incasseren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 15:50:49 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180836271
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En koos dus voor de nieuwe versie, niet de oude.
En Max hoefde helemaal niks te vervangen, makkelijke keuze dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 30 juli 2018 @ 15:52:17 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180836304
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah, dan worden ineens op magische wijze je emoties ontnomen door sponsoring van een bedrijf?
Die bedrijven lopen ook veel teveel op hun tenen, als er iemand ook maar durft om openlijk kritiek te hebben op hun bedrijf, dan weten ze niet in welke bochten ze zichzelf moeten wringen om maar zo snel mogelijk excuses aan te bieden. Het is allemaal veel te kunstmatig tegenwoordig, maar dat komt vooral ook doordat alles en iedereen zich beledigd lijkt te voelen, dat lijkt te moeten delen met de hele wereld en meent recht te moeten hebben op excuses.
zo magisch is het niet natuurlijk, hij wordt er goed voor betaald
pi_180836311
Maar Renault legt zichzelf wel op de penaltystip. Wat moeten ze in Spa zeggen als de MGU-K weer faalt. Dan blijkt dus dat de uitlating van deze week onzin zijn. Niet echt goed voor de betrouwbaarheid van Renault.
  maandag 30 juli 2018 @ 15:53:49 #240
80382 manny
30 is best veel
pi_180836329
Volgend jaar scheldt hij net zo hard op Honda als het misloopt. In the heat of the moment doe je dat toch gewoon. Hoe frustrerend is het als coureur als je auto het begeeft.

Wat denk je dat Dumoulin zegt als zijn fiets kapot gaat. Dan vloekt ie ook de wereld bij elkaar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180836336
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

zo magisch is het niet natuurlijk, hij wordt er goed voor betaald
Net zoals alle andere coureurs die tijdens of direct na de race vol adrenaline hun frustraties uiten?
Ik hoor het Hamilton, Vettel, Alonso en co ook regelmatig doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 30 juli 2018 @ 15:55:09 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180836364
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Net zoals alle andere coureurs die tijdens of direct na de race vol adrenaline hun frustraties uiten?
Ik hoor het Hamilton, Vettel, Alonso en co ook regelmatig doen.
die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggen
pi_180836424
Hamilton doet alvast een Alonsootje:

quote:
Hamilton vreest snellere Ferrari

BOEDAPEST - Ferrari is nog altijd sneller dan Mercedes, meent Lewis Hamilton.
De Brit van Mercedes won weliswaar zondag de Grote Prijs van Hongarije en hij vergrootte ook zijn voorsprong in het kampioenschap, maar hij gaat allerminst met een gerust hart de zomerbreak in.

Bekijk ook:
Hamilton de baas in Hongarije

„Ik mag absoluut nog niet aan de wereldtitel denken. Ferrari heeft nog altijd de snelste auto en Mercedes zal echt moeten verbeteren”, zei de viervoudig wereldkampioen, die na 12 van de 21 races 24 punten voorsprong heeft op de Duitser Sebastian Vettel van Ferrari.

„We hebben dit jaar kunnen zien dat Ferrari de snelste auto heeft, maar met alleen snelheid win je het kampioenschap niet. Strategie speelt een rol, maar je moet ook zoveel mogelijk fouten vermijden”, aldus Hamilton, die bijvoorbeeld de Grote Prijs van Duitsland kon winnen omdat Vettel zich verkeek op een nat stuk asfalt en van de baan gleed. „We hebben dit jaar goed geprofiteerd van de fouten van de ander.”
https://www.telegraaf.nl/(...)est-snellere-ferrari

"Hij won maar ik had zo'n slechte auto, ik word de morele kampioen"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 juli 2018 @ 15:59:34 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180836447
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En Max hoefde helemaal niks te vervangen, makkelijke keuze dus.
En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 16:00:07 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180836463
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, het heeft niks opgeleverd. Had hij een nieuwe geplaatst en die was kapot gegaan, dan had jij geconcludeerd: "waarom een nieuwe geplaatst en niet nog een keer met de oude geprobeerd. Dit heeft niks opgeleverd en nu moet hij 2x gridstraffen incasseren.
Leuk verzonnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180836468
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:18 schreef Zorro het volgende:
Ik vond het jammer dat Max niet even expliciet Honda noemde. Zo van, gelukkig rijden we volgend jaar met Honda motoren.

Maar dat zal al wel helemaal niet kunnen. Jammer.
RB stapt niet over omdat Honda zo geweldig is, ze stappen over omdat Renault zo brak is. Of ze betere resultaten gaan halen met Honda is nog maar de vraag.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_180836488
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggen
Mwoah, toen Vettel crashte in Hockenheim werd het nodige weggepiept en ook Hamilton kan er wel wat van. Schelden zit echter wel wat meer in de Nederlandse cultuur dan in de Britse. Ik weet niet helemaal hoe Duitsers daarin staan.
Alonso is echt volkomen cynisch geworden. Zijn rocket ship radiobericht dit weekend was een mooi voorbeeld. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 juli 2018 @ 16:02:03 #248
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_180836501
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebben :+
Wie maakt die GP2 motoren eigenlijk? >:)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 30 juli 2018 @ 16:04:17 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180836532
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, toen Vettel crashte in Hockenheim werd het nodige weggepiept en ook Hamilton kan er wel wat van. Schelden zit echter wel wat meer in de Nederlandse cultuur dan in de Britse. Ik weet niet helemaal hoe Duitsers daarin staan.
Alonso is echt volkomen cynisch geworden. Zijn rocket ship radiobericht dit weekend was een mooi voorbeeld. :P
hij moet doen wat hij niet laten kan maar dat hij nu zijn excuses aanbiedt of aan heeft moeten bieden zegt toch genoeg
pi_180836538
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
Die hebben nu al spijt. Dachten dat ze als Redbull wel een paar wins zouden pakken met Renooit, maar zien nu de realiteit.
.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 16:04:57 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180836543
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima.
Gelukkig kan de wijze Fir3fly precies voorspellen wanneer bepaalde onderdelen de geest geven.

Renault had 1 taak: onderdelen maken die de helft van het seizoen mee gaan. En ze hebben compleet gefaald.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180836576
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig kan de wijze Fir3fly precies voorspellen wanneer bepaalde onderdelen de geest geven.

De teams zullen voor hem in de rij staan
pi_180836647
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggen
Vettel de vorige race in Hockenheim nog.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 30 juli 2018 @ 16:14:13 #254
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180836721
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Renault had 1 taak: onderdelen maken die de helft van het seizoen mee gaan. En ze hebben compleet gefaald.
Dit dus. Die MGU-K die nu defect gaat is gewoon een onderdeel uit het pakket waarmee ze dit seizoen gestart zijn en hoort in ieder geval betrouwbaar te zijn. Of er dan inmiddels wel of niet (na 2 jaar...) een update is is niet zo relevant.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180836745
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:02 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wie maakt die GP2 motoren eigenlijk? >:)
Mecachrome, maar het zijn al een tijdje geen gebadgte Renault motoren meer. :)

https://en.wikipedia.org/(...)rmula_2_Championship
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_180836934
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
Ze moesten wel, dit was 1 van de circuits waar ze gewoon kans hadden op een podium als de boel heel blijft. Dat kon je ook zien, Verstappen pakt er op de start al 2, en rijd vervolgens op de minder snelle band een pace waarmee hij in de buurt van de top 4 kon blijven. Die strategie klopte gewoon, hij had er nog 2 kunnen pakken op de ultrasofts, misschien 3 zelfs met die stunt van Bottas. En dan houd die kutrenault het weer eens niet uit, terwijl de ferrari's en mercedes motoren en betrouwbaarder zijn, en sneller. Spa is een circuit waar ze minder kans maken en dat weet RB. Dus hier probeerden ze optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die ze hadden. Daarom werd ie ook zo pissig, hij zag een podium in rook opgaan.
  maandag 30 juli 2018 @ 16:26:35 #257
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180837020
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima.
Die ging een raceweekend of 5 of zo eerder stuk dan eigenlijk zou moeten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 16:29:17 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180837087
Niet de eerste keer, het is nu al bijna 3 jaar aan de gang dat hij op kansrijke posities uitvalt. Van een niet vastgedraaide bougie tot falende elektro, het is altijd wat. Vorig jaar bleef hij er rustig onder toen zijn seizoen toch al verknald was, nu had hij de kans om echt te klimmen in het wdc en gaat die Dacia weer kapot. Geduld raakt een keer op, ik had mn helm vorig jaar al een paar keer door de pitbox gesmeten. Wat dat betreft blijft hij er voor een 20 jarige erg koel onder.


Vettel en Hamilton lachen zich dood. Ricciardo is niet snel genoeg, Bottas en Kimi kunnen ze met team orders keurig een plaats terug verwijzen. Er is behalve voor elkaar geen dreiging meer op p1/2.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 juli 2018 @ 16:32:59 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180837174
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:29 schreef daNpy het volgende:
Niet de eerste keer, het is nu al bijna 3 jaar aan de gang dat hij op kansrijke posities uitvalt. Van een niet vastgedraaide bougie tot falende elektro, het is altijd wat. Vorig jaar bleef hij er rustig onder toen zijn seizoen toch al verknald was, nu had hij de kans om echt te klimmen in het wdc en gaat die Dacia weer kapot. Geduld raakt een keer op, ik had mn helm vorig jaar al een paar keer door de pitbox gesmeten. Wat dat betreft blijft hij er voor een 20 jarige erg koel onder.

Vettel en Hamilton lachen zich dood. Ricciardo is niet snel genoeg, Bottas en Kimi kunnen ze met team orders keurig een plaats terug verwijzen. Er is behalve voor elkaar geen dreiging meer op p1/2.
het is toch voor hem geen groot nieuws dat hij met Renault gewoon kansloos is om WK te worden
  maandag 30 juli 2018 @ 16:34:51 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837225
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:23 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Ze moesten wel, dit was 1 van de circuits waar ze gewoon kans hadden op een podium als de boel heel blijft.
Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 16:35:50 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837247
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die ging een raceweekend of 5 of zo eerder stuk dan eigenlijk zou moeten.
Die nieuwe niet he.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 16:37:40 #262
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180837282
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is toch voor hem geen groot nieuws dat hij met Renault gewoon kansloos is om WK te worden
Dat zeg ik ook niet, maar hij kon wel klimmen in de wdc stand. Hoger dan de 6e plek komen na zo'n eerste seizoenshelft is nog best knap namelijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 juli 2018 @ 16:38:01 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180837290
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die nieuwe niet he.
Dus?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_180837312
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
Als ze zo gedacht hadden, hadden ze Oostenrijk dan gewonnen? Daarom. Omdat ze weten dat ze 2 rijders hebben die wel degelijk verschil kunnen maken als het mee zit. Maar dan moet het wel mee zitten. Mercedessen en Ferarri's gaan niet vaak stuk, maar het gebeurt wel. en dan heb je ook nog factors als Crashjean etc, die soms onbezonnen dingen doen en zomaar iemand uit kunnen schakelen. Niemand weet wat er in de eerste bocht gebeurt.
  maandag 30 juli 2018 @ 16:42:38 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837395
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus?
Ik had het over de nieuwe, niet de oude.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 16:43:11 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180837408
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik had het over de nieuwe, niet de oude.
Dus de oude mag gewoon crap zijn? Is dat het?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 16:43:54 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837426
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:38 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Als ze zo gedacht hadden, hadden ze Oostenrijk dan gewonnen? Daarom. Omdat ze weten dat ze 2 rijders hebben die wel degelijk verschil kunnen maken als het mee zit. Maar dan moet het wel mee zitten. Mercedessen en Ferarri's gaan niet vaak stuk, maar het gebeurt wel. en dan heb je ook nog factors als Crashjean etc, die soms onbezonnen dingen doen en zomaar iemand uit kunnen schakelen. Niemand weet wat er in de eerste bocht gebeurt.
Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken.

Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 16:44:12 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837429
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus de oude mag gewoon crap zijn? Is dat het?
Geen idee waarom je dat nou weer verzint.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 16:46:32 #269
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180837464
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
Achteraf gezien blijkt het ding stuk te gaan. Maar ad random een penalty pakken als daar geen directe aanleiding voor is slaat nergens op.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 30 juli 2018 @ 16:47:02 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180837474
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen idee waarom je dat nou weer verzint.
Dat maak jij er blijkbaar van.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 16:47:29 #271
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180837482
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
Een verbeterde ja, een upgrade. Wat dus niet maak dat je dus maar moet verwachten dat de niet geupgrade stuk gaat. Gewoon een hele logische keus om pas te vervangen als de noodzaak er is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 30 juli 2018 @ 16:47:36 #272
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180837485
Die mgu deed het al sinds 2016.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180837532
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken.

Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
Omdat de geupgrade MGU-K niet in het pakket bij Red Bull past. Dus RB rijd alsnog op oude "zooi" zou maar zeggen.
  maandag 30 juli 2018 @ 16:59:42 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837702
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:47 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Gewoon een hele logische keus om pas te vervangen als de noodzaak er is.
De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 17:00:16 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180837709
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat maak jij er blijkbaar van.
Moet je toch even lezen wat er staat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180837718
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken.

Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
Die ze 2 jaar geleden al hadden moeten leveren volgens contract. 2 jaar TE LAAT. Je betaalt miljoenen per unit voor zo'n ding dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij mee gaat, zo lang hij mee hoort te gaan. Maar dat doen ze dus niet. Als jij een nieuwe auto koopt, en de motor zegt boem tijdens de garantieperiode, maar je garage zegt gewoon "ja, maar je kan de schijt krijgen, je krijgt geen geld terug en geen nieuwe", dan ga je toch ook steigeren? dit is EXACT dat, alleen dan niet met de nieuwprijs van een auto, maar met miljoenen en een potientele wereldtitel op het spel.
  maandag 30 juli 2018 @ 17:04:20 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_180837787
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Moet je toch even lezen wat er staat.
Die van Max ging stuk. Dat vind je RBRs eigen schuld. Dus blijkbaar is het ok dat die stuk ging.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juli 2018 @ 17:20:55 #278
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180838029
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak?
Wie zegt dat die zou verkleinen met het nieuwe onderdeel?
  maandag 30 juli 2018 @ 17:40:03 #279
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180838307
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:32:41 A little treat for all our F1 tech friends out there. We've got an exclusive first pic of a frontwing in new 2019 dimensions!AMuS story & gallery: https://t.co/fQ97xZoAee https://t.co/NF6F64IjXg reageer retweet
[ afbeelding ]

Een 2019-spec voorvleugel.
De terugkeer naar normale wing-end plates.
Mooi ^O^
in a crowd you lose humanity
  maandag 30 juli 2018 @ 18:07:00 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180838707
Wraak? Aparte verwoording.. Wraak op wie of wat precies?
https://www.gpblog.com/nl(...)r-de-zomerstop-.html

Al kan RIC idd goed wrok koesteren, zo zagen we vorig jaar. En echt rustig is hij ook niet (middelvingergalore).

Aan de andere kant staat op de website van RBR dat RIC zelf aangeeft dat hij een donkere kant heeft.

Ff kijken of ik dat nog kan vinden.

EDIT
Laatste alinea: http://redbullracing.redbull.com/athlete/daniel-ricciardo#

Don't be fooled by the sunshine exterior, press the right buttons and I can be a very dark individual.

[ Bericht 11% gewijzigd door Whiskers2009 op 30-07-2018 18:12:18 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 juli 2018 @ 18:12:09 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180838791
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:20 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wie zegt dat die zou verkleinen met het nieuwe onderdeel?
Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180838800
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wraak? Aparte verwoording.. Wraak op wie of wat precies?
https://www.gpblog.com/nl(...)r-de-zomerstop-.html

Al kan RIC idd goed wrok koesteren, zo zagen we vorig jaar. En echt rustig is hij ook niet (middelvingergalore).

Aan de andere kant staat op de website van RBR dat RIC zelf aangeeft dat hij een donkere kant heeft.

Ff kijken of ik dat nog kan vinden.

EDIT
Laatste alinea: http://redbullracing.redbull.com/athlete/daniel-ricciardo#
Heet jij Gigi? Zelfde reactie op de site waarvan je net de link post. :P
  maandag 30 juli 2018 @ 18:12:53 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180838807
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 17:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die van Max ging stuk. Dat vind je RBRs eigen schuld. Dus blijkbaar is het ok dat die stuk ging.
Zoals al gezegd, je verzint er van alles zelf bij. Veel plezier verder in je eigen wereldje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2018 @ 18:15:26 #284
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180838843
Achter die brede glimlach schuilt een heel geniepig mannetje.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180838868
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
Neemt niet weg dat Renault aan het begin van het seizoen een MGU-K had moeten leveren die minimaal een half seizoen mee gaat. Daar hebben ze gefaald, RBR wordt dan in een positie gedrukt om een goed moment uit te zoeken om hem wel in te zetten. Helaas pakt het verkeerd uit.
pi_180838902
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak?
Dat gat is kleiner met die nieuwe MGU-K ja?
  maandag 30 juli 2018 @ 18:21:31 #287
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180838912
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
Dat is wel ultiem kortzichtig en simpel geredeneerd als Horner aangeeft dat het niet past in de auto.

Wie zegt dat het gewichtsvoordeel opweegt tegen, ik roep maar iets, aerodynamische of koelingsaanpassingen die gedaan moeten worden voor de installatie?
  maandag 30 juli 2018 @ 18:22:41 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180838932
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Heet jij Gigi? Zelfde reactie op de site waarvan je net de link post. :P
Beter goed gejat... :D
Toevoegingen hier zijn wel van mij...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180838934
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
Hoeveel lichter? We hebben het hier over een zeer marginale verbetering, iets wat vorig jaar niet eens nodig was om te verbeteren en pas recent vernieuwd is.
  maandag 30 juli 2018 @ 18:23:57 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180838950
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is wel ultiem kortzichtig en simpel geredeneerd als Horner aangeeft dat het niet past in de auto.

Wie zegt dat het gewichtsvoordeel opweegt tegen, ik roep maar iets, aerodynamische of koelingsaanpassingen die gedaan moeten worden voor de installatie?
Heb je nog niet door dat hij in zijn fantasie wereld als enige gelijk heeft?
"Die mgu had vervangen moeten worden, dan was Max niet uitgevallen".
Er zijn nog 1 miljoen scenario's te verzinnen waarom Max wel of niet had kunnen finishen in die 1.5 uur maar die doen er allemaal niet toe.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180838959
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
Omdat dat zou betekenen dat er een reeele kans op nog een penalty aan het einde van het seizoen zou zijn. Dus twee keer een straf ipv één
pi_180838962
Nu ik er over na denk vind ik het trouwens belachelijk dat je als team gestraft wordt voor iets waarvan je zelf totaal geen controle over hebt.
  maandag 30 juli 2018 @ 18:25:51 #293
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180838977
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:24 schreef BroesWillems het volgende:
Nu ik er over na denk vind ik het trouwens belachelijk dat je als team gestraft wordt voor iets waarvan je zelf totaal geen controle over hebt.
Maar dan moet je zelf motoren gaan bouwen...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 juli 2018 @ 18:26:30 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180838988
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:15 schreef daNpy het volgende:
Achter die brede glimlach schuilt een heel geniepig mannetje.
Dat zeg ik nu ook weer niet, maar door de blinkende smile en de grapjes wordt hem veel vergeven en wordt hij als zeer sympathiek gezien.

Hij is meer dan dat, en dat geeft hij zelf aan/toe. En laat hij af en toe ook gewoon zien de afgelopen seizoenen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180839017
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar dan moet je zelf motoren gaan bouwen...
Het is geïntroduceerd als kostenbesparende maatregel, even een nieuwe motor bouwen is natuurlijk totaal niet kostenbesparend. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2018 18:28:08 ]
pi_180839034
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wraak? Aparte verwoording.. Wraak op wie of wat precies?
https://www.gpblog.com/nl(...)r-de-zomerstop-.html

Al kan RIC idd goed wrok koesteren, zo zagen we vorig jaar. En echt rustig is hij ook niet (middelvingergalore).

Aan de andere kant staat op de website van RBR dat RIC zelf aangeeft dat hij een donkere kant heeft.

Ff kijken of ik dat nog kan vinden.

EDIT
Laatste alinea: http://redbullracing.redbull.com/athlete/daniel-ricciardo#

Don't be fooled by the sunshine exterior, press the right buttons and I can be a very dark individual.
Revancheren zou een betere vertaling zijn geweest, dit omdat wij bij het woord wraak negatieve connotatie hebben.
Ik denk dat je iets te veel zoekt achter de woorden van Ricciardo
  maandag 30 juli 2018 @ 18:29:56 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180839049
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:17 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Renault aan het begin van het seizoen een MGU-K had moeten leveren die minimaal een half seizoen mee gaat. Daar hebben ze gefaald, RBR wordt dan in een positie gedrukt om een goed moment uit te zoeken om hem wel in te zetten. Helaas pakt het verkeerd uit.
Begin vorig seizoen. Of zelfs Spa 2016 al
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 juli 2018 @ 18:30:26 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180839056
Misschien is wraak niet de juiste vertaling?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180839102
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:30 schreef daNpy het volgende:
Misschien is wraak niet de juiste vertaling?
Het gaat ook al fout dat over twee uitgesproken zinnen een artikel wordt geschreven. De woorden van Max worden ook continu uit zijn verband getrokken, puur om veel artikelen te schrijven die clicks genereren.
  maandag 30 juli 2018 @ 18:33:23 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180839113
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Revancheren zou een betere vertaling zijn geweest, dit omdat wij bij het woord wraak negatieve connotatie hebben.
Ik denk dat je iets te veel zoekt achter de woorden van Ricciardo
Nee hoor, ik wil gewoon naar aanleiding daarvan zijn andere kant ook even belichten ;)

Die wordt nog wel eens vergeten/niet gezien :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 juli 2018 @ 18:34:17 #301
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180839126
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 18:30 schreef daNpy het volgende:
Misschien is wraak niet de juiste vertaling?

Tekst uit Engelse interview.
quote:
“We had a triple header to try to get one [win], and now this double header and at least up until today it hasn’t really turned around, or I’ve got any revenge so to speak. So, it’s a good time for the break,” he said
Revenge betekent ook wraak, maar in een mildere vorm als vengeance. Meer revanche dus, inderdaad.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')