Klopt. En het is dus aan de stewards om te bepalen of dit een "toevallige" overschrijding tijdens een race ronde is of een actie om de pit in te gaan. Dat lijkt me in dit geval vrij duidelijk.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat iedereen die over de witte lijn rijdt die over de racelijn heen gaat, zoals op sommige circuits het geval is, bestraft zou moeten worden. Dat doen ze dus alleen als dat daadwerkelijk een gevaarlijke situatie oplevert en daarvoor dus voor de race wordt gewaarschuwd. Vandaar deze verduidelijking. Deze regel geldt dus alleen als de pitlane in gaat, niet als je alleen maar over de pit entry heen gaat.
Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klopt. En het is dus aan de stewards om te bepalen of dit een "toevallige" overschrijding tijdens een race ronde is of een actie om de pit in te gaan. Dat lijkt me in dit geval vrij duidelijk.
Er staat niet voor niks "EnterING". Bezig met, dus. En dat was hij overduidelijk.
Dat verzin ik niet. Dat is de logische conclusie naar aanleiding van de enige wijziging in artikel 4 van hoofdstuk IV van de International Sporting Code...quote:Op maandag 23 juli 2018 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet, dat verzin je zelf. Dat is dus die interpretatie.
En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered"quote:Op maandag 23 juli 2018 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt.
als het is zoals jij zegt, kan je dan een voorbeeld geven van wat een auto moet doen om de overtreding te begaan?quote:Op maandag 23 juli 2018 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt.
Nee, dat volgt daar niet uit. 'Entering the pit lane' betekent wat het zegt. 'Entering', niet 'entered'.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus is een opheffende factor voor deze regel een auto die NIET de pitlane in rijdt. Dat heet logica.
Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered"
Eh, ik zou het nog maar een keer lezen.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven.
If at anytime before a car has entered the pit lane, the line between the pit entry and the track has been crossed in any direction, this will be an infringement of this rule.
Dezelfde regel, maar dan in voltooid verleden tijd.
Ook nu heeft HAM die regel niet gebroken, want hij has niet de pitlane ge-entered.
Als hij niks heeft gebroken, had er ook niets mee gedaan geweestquote:Op maandag 23 juli 2018 12:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven.
If at anytime before a car has entered the pit lane, the line between the pit entry and the track has been crossed in any direction, this will be an infringement of this rule.
Dezelfde regel, maar dan in voltooid verleden tijd.
Ook nu heeft HAM die regel niet gebroken, want hij has niet de pitlane ge-entered.
Even kijken... Links over het gras rijden om een ander in te halen en dan weer terug de pit entry op...quote:Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als het is zoals jij zegt, kan je dan een voorbeeld geven van wat een auto moet doen om de overtreding te begaan?
Oh, die heb ik al gestuurd.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Als jullie er uit zijn, wat dan? Mailtje naar de stewards over hoe ze het hadden moeten doen?
ik snap die discussie ook niet, gelukkig is het raceweek dus snel weer wat anders om ruzie over te hebbenquote:Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als hij niks heeft gebroken, had er ook niets mee gedaan geweest
Heb je al gevonden wat normaliter de straf is?quote:Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, ik zou het nog maar een keer lezen.
Waarom vraag je dat aan mij?quote:Op maandag 23 juli 2018 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je al gevonden wat normaliter de straf is?
Niet volgens de Engelse grammatica, imho. Entering betekent dat je dat op dat moment aan het doen bent, en dat deed hij niet want hij was nog op de pit entry. Anders had er iets gestaan van going to enter the pit lane.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered"
5s zoals ik al in het vorige topic plaatstequote:Op maandag 23 juli 2018 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je al gevonden wat normaliter de straf is?
Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?quote:Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, ik zou het nog maar een keer lezen.
Ook Stewards maken fouten, en dat is wat ik zeg. Het is leuk dat ze hem een reprimande geven. Ik zeg alleen dat die reprimande onterecht is, ongeacht wat de heren stewards daar zelf van vinden.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik snap die discussie ook niet, gelukkig is het raceweek dus snel weer wat anders om ruzie over te hebben
agree to disagree geen punt verderquote:Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Dat betekend dat de handeling 'entering the pit lane', uiteindelijk moet uitmonden in een voltooid tegenwoordige tijd, of present perfect in het engels: 'has entered the pit lane'... Dat is niet het geval, dus hij was niet entering the pit lane
[..]
Ook Stewards maken fouten, en dat is wat ik zeg. Het is leuk dat ze hem een reprimande geven. Ik zeg alleen dat die reprimande onterecht is, ongeacht wat de heren stewards daar zelf van vinden.
Textueel gezien klopt dit idd. De regel is enkel van toepassing voor auto's die de pitlane (uiteindelijk) inrijden. En dat deed hij niet.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Dat betekend dat de handeling 'entering the pit lane', uiteindelijk moet uitmonden in een voltooid tegenwoordige tijd, of present perfect in het engels: 'has entered the pit lane'... Dat is niet het geval, dus hij was niet entering the pit lane
Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch?
Wederom niet volgens mij, maar volgens de stewards.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
omdat de straf volgens jou lager uitgevallen is
Jij ook want die regel geld alleen als de auto daadwerkelijk in de pit komt.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat.
Nope. Dan had er gestaan 'has entered'. 'Entering' is een onvoltooide actie. Het heet dan ook niet voor niets 'pit entry'.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij ook want die regel geld alleen als de auto daadwerkelijk in de pit komt.
Op het moment dat hij het afbrak was hij niet meer entering the pit lane.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat.
...door het overschrijden van de lijn. Dat is dus verboden.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Op het moment dat hij het afbrak was hij niet meer entering the pit lane.
Daar zeg je dat die 5s straf er alleen is als er vooraf expliciet op gewezen is en die waarschuwing vooraf was bij deze GP niet het geval, toch?quote:Op maandag 23 juli 2018 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
5s zoals ik al in het vorige topic plaatste
Zucht... ik heb het nou al een aantal keren aangegeven. Kap eens met dat domme gezuig.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen firefly heeft het continu over een 'lagere straf' waar ik dat nergens in het bericht van F1 lees en hij weigert aan te geven waar hij het leest. Maar zo ging het vorige keer ook al sigh
quote:The Stewards reviewed video and audio evidence, heard from the driver of car 44 (Lewis Hamilton) and the team representative. It was clear that there was an infringement of the above mentioned rule – the driver clearly crossed the line separating the pit entry from the track.
In deciding on the penalty for the infringement, we took into account the following mitigating factors:
the driver and the team candidly admitted the mistake and the fact that there was confusion within the team as to whether to stay out or to enter the pits and that led to the infringement.
(ii) The fact that the infringement took place during a Safety Car period.
(iii) At no time was there any danger to any other competitor and the change in direction was executed in a safe way.
Taking all of the above into account, including considering previous infringements of the above rule, we are of the opinion that a reprimand would be the appropriate penalty for the said infringement on this occasion.
Klopt, dus volgens die redenatie had Hamilton geen straf moeten krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar zeg je dat die 5s straf er alleen is als er vooraf expliciet op gewezen is en die waarschuwing vooraf was bij deze GP niet het geval, toch?
jepquote:Op maandag 23 juli 2018 13:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt, dus volgens die redenatie had Hamilton geen straf moeten krijgen.
Nee, niet door het overschrijden van de lijn... Door het omgooien van het stuur.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
...door het overschrijden van de lijn. Dat is dus verboden.
Sorry, maar je zit hier gewoon fout. Je kunt er van alles bij blijven verzinnen, maar het staat duidelijk genoeg in de regels. Daar kunnen zelfs deze stewards niet omheen.
Ja, dat klopt dat entering een onvoltooide actie is. Maar die actie moet afgerond worden, en dan wordt het inderdaad has entered. Echter is de regel geschreven in de 'present continuous', ofwel onvoltooid tegenwoordige tijd, en dan kan je geen vervoegingen in de 'present perfect' neerzetten, ofwel de voltooid tegenwoordige tijd.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Dan had er gestaan 'has entered'. 'Entering' is een onvoltooide actie. Het heet dan ook niet voor niets 'pit entry'.
Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
Dit is de eerste keer. Typisch dat je zo geagiteerd reageert als ik al vier keer om heb gevraagd.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht... ik heb het nou al een aantal keren aangegeven. Kap eens met dat domme gezuig.
[..]
Ze wisten toen nog niet dat de stop van Bottas ging mislukken, want Bottas reed op dat moment vlak voor Hamilton op de baan.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat een discussies zeg, over die actie van Hamilton. Hetgene wat ik erover denk, waar ik niemand nog over gehoord heb:
De reden dat Hamilton uiteindelijk niet de pit in ging, is dat de pitstop van Bottas aan het mislukken was? Betekent dat dat hij wel de pit in was gegaan als de stop van Bottas wel soepel ging? Echter, als hij wel had gepit, had hij die race waarschijnlijk niet gewonnen.
Kortom, de pech van Bottas heeft weer geleid tot een overwinning voor Hamilton?
Ik denk, persoonlijk want Mercedes gaat dit nooit toegeven, dat Bottas niet binnen had moeten komen of dat ze op het allerlaatste moment besloten Bottas andere banden te geven dan degenen die ze hadden staan, en dat ze op dat moment ook tegen HAM zeiden dat ie buiten moest blijven. Bandenwissel voor HAM was op dat moment van minder belang want met Bottas achter zich kon hij toch wel voor blijven.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze wisten toen nog niet dat de stop van Bottas ging mislukken, want Bottas reed op dat moment vlak voor Hamilton op de baan.
Ja, ik denk dat er óf een toevoeging komt in de vorm van een extra lid op artikel 4 in de trant van "wanneer je aan de kant van de pitlane het paaltje voorbij gaat ben je verplicht de pitlane in te rijden en de pits weer via de pit exit lijn te verlaten.", óf de toevoeging 'by a car entering the pitlane' weer verwijdert wordt.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Zoals al in het vorige topic gemeld: ik vermoed dat volgend jaar de regel zal worden dat wanneer je rechts (of links als de pits links zit) van de bollard gaat dat je dan verplicht bent naar de pitsstraat te gaan. Tenzij er een expliciete boodschap van de wedstrijdleiding is dat dit niet mogelijk is.
. Ok man.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, niet door het overschrijden van de lijn... Door het omgooien van het stuur.
Op het moment dat hij zijn intentie om de pitlane in te rijden afbrak was hij nog niet over de lijn.
Je lult jezelf keer op keer vast.
Dat de stewards zichzelf tegenspreken is geen nieuws.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer. Typisch dat je zo geagiteerd reageert als ik al vier keer om heb gevraagd.
Er staat volgens mij nog steeds niet dat er een lagere straf opgelegd is. Wel wordt er gerefereerd aan soortgelijke overtredingen in het verleden (waarbij wij weten dat er bij 7 soortgelijke overtredingen geen tijdstraf gegeven is). De stewards hebben het inderdaad over "verzachtende omstandigheden" wat als we die 7 andere gevallen negeren suggereert dat er anders een tijdstraf uitgesproken zou zijn en dat is wel een belangrijke "als"
Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet. Alle andere vormen van uitleg zijn een interpretatie van wat er al dan niet staat.quote:Op maandag 23 juli 2018 13:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
. Ok man.
Je kunt ook gewoon de tekst letterlijk nemen. Zoals de stewards doen. En niet allemaal dingen erbij verzinnen.
Wanneer rijd je de pitstraat in?quote:Op maandag 23 juli 2018 14:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet. Alle andere vormen van uitleg zijn een interpretatie van wat er al dan niet staat.
Dat blijf je claimen maar het blijft onzin. Lees de definitie van de 'pit entry' nog maar een keertje, waarom is die zo duidelijk gedefinieerd denk je?quote:Op maandag 23 juli 2018 14:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet.
Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning,quote:
Denk je echt dat Hamilton nog die 10+ seconden had kunnen goedmaken? Alleen al Raikkonen inhalen zou hem een aantal ronden kosten denk ik. Mijn gok is dat het wederom een 2e plaats was geworden zonder Vettel crash.quote:Op maandag 23 juli 2018 14:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning,
ik kan me wel voorstellen dat je dan even die halve auto verbouwt inderdaad. Man wat zal die gebaald hebben. In het kwadraatquote:Op maandag 23 juli 2018 14:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning,
Het gat naar Vettel ging in 7 rondjes van 23s naar 12s en hij was ongeveer 3 seconden per ronde sneller dan Raikkonen dus die had hij wel redelijk snel kunnen inhalen denk ik. Blijft in ieder geval zonde voor de race.quote:Op maandag 23 juli 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk je echt dat Hamilton nog die 10+ seconden had kunnen goedmaken? Alleen al Raikkonen inhalen zou hem een aantal ronden kosten denk ik. Mijn gok is dat het wederom een 2e plaats was geworden zonder Vettel crash.
Om aan te geven dat de Pit Entry niet gelijk is aan de Pit Lane.quote:Op maandag 23 juli 2018 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat blijf je claimen maar het blijft onzin. Lees de definitie van de 'pit entry' nog maar een keertje, waarom is die zo duidelijk gedefinieerd denk je?
Dat je verder ook een van de weinigen bent die dit allemaal verzint zou je ook aan het denken moeten zetten.
Dat hoeft ook niet, want voor iedereen is dat wel duidelijk. Behalve voor jou, blijkbaar .quote:Op maandag 23 juli 2018 14:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nergens staat een definitie van wat "entering the pit lane" is in de regels.
Mja ik weet het niet hoor, ook Hamilton's bandjes gingen vrij hard aan gort en Vettel deed wel heel rustig aan (gek genoeg misschien wel te rustig ).quote:Op maandag 23 juli 2018 14:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het gat naar Vettel ging in 7 rondjes van 23s naar 12s en hij was ongeveer 3 seconden per ronde sneller dan Raikkonen dus die had hij wel redelijk snel kunnen inhalen denk ik. Blijft in ieder geval zonde voor de race.
En weer interpreteer je iets op jouw manier. Er is geen regel die stelt dat de pit entry alleen gebruikt mag worden om de pits in te rijden. Er is wel een regel die stelt dat je alleen de pits in mag rijden via de pit entry:quote:Op maandag 23 juli 2018 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, want voor iedereen is dat wel duidelijk. Behalve voor jou, blijkbaar .
Tip: wat is de functie van de 'pit entry'?
Jawel, want het overschrijden van de lijn tussen de pit entry en de baan is verboden. .quote:Op maandag 23 juli 2018 15:00 schreef TagForce het volgende:
[..]
En weer interpreteer je iets op jouw manier. Er is geen regel die stelt dat de pit entry alleen gebruikt mag worden om de pits in te rijden.
Nog 1 keer dan: verboden voor auto's die de pits inrijden, net zoals het voor auto's die de pits uitrijden verboden is om over de lijn bij de pit exit te rijden, maar voor auto's die al op de baan rijden niet. 2 regels die hetzelfde omschreven zijn (met beiden een inclusief criterium die het alleen voor bepaalde auto's verboden maakt en voor anderen niet) met als enige verschil dat ze gelden voor tegenoverliggende einden van de pitstraat dienen op dezelfde wijze gelezen te worden. Dus als er bij de 1 staat dat het geldt voor auto's die de pits uitrijden en we laten het niet gelden voor auto's die niet de pits uitrijden, dan moet het bij de andere regel ook zo zijn dat als er staat dat het geldt voor auto's die de pits inrijden dat het dan niet geldt voor auto's die niet de pits inrijden.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, want het overschrijden van de lijn tussen de pit entry en de baan is verboden. .
Reed Hamilton op de baan toen hij over de lijn ging ja of nee?quote:Op maandag 23 juli 2018 15:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan: verboden voor auto's die de pits inrijden, net zoals het voor auto's die de pits uitrijden verboden is om over de lijn bij de pit exit te rijden, maar voor auto's die al op de baan rijden niet
Dat doet er niet toe voor de toepassing van IV.4.d... Reed ie niet op de baan, dan hebben we leaving the track and gaining an advantage.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Reed Hamilton op de baan toen hij over de lijn ging ja of nee?
Dus waarom begin je er dan over .quote:Op maandag 23 juli 2018 15:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe voor de toepassing van IV.4.d...
Ik begin er niet over... Ik geef aan wat een toepassing is van een auto die "niet uit de pits komt". En dat is bijvoorbeeld een auto die al op de baan rijdt. "niet uit de pits komen" is hetzelfde als "reed direct hiervoor niet door de pitstraat", en "niet de pits binnenkomt" is hetzelfde als "rijdt direct hierna niet door de pitstraat".quote:
Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:25 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik begin er niet over... Ik geef aan wat een toepassing is van een auto die "niet uit de pits komt". En dat is bijvoorbeeld een auto die al op de baan rijdt. "niet uit de pits komen" is hetzelfde als "reed direct hiervoor niet door de pitstraat", en "niet de pits binnenkomt" is hetzelfde als "rijdt direct hierna niet door de pitstraat".
Als het niet mocht had hij wel straf gekregen.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen.
Mijn woordspelletjes?quote:Op maandag 23 juli 2018 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen.
Er komt gewoon helemaal geen interpretatie bij kijken. De regels zijn duidelijk.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dat hele deel, dat als je 1 regel op een bepaalde manier leest, dat je dan een gelijke regel op dezelfde manier moet interpreteren, negeer je even.
Dat heeft hij dan ook. Niet opgelet?quote:Op maandag 23 juli 2018 15:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Als het niet mocht had hij wel straf gekregen.
Inderdaad... Er staat heel duidelijk "een auto die de pit straat in rijdt"... En dat staat er op exact dezelfde manier zoals het staat bij de regels voor de pit exit... Daar staat "een auto die de pits uitrijdt". Als bij de pit exit geldt dat een auto die niet de pits uitrijdt wel over die lijn mag, dan mag het bij de pit entry ook voor een auto die niet de pits in rijdt (maar weer de baan op stuurt).quote:Op maandag 23 juli 2018 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er komt gewoon helemaal geen interpretatie bij kijken. De regels zijn duidelijk.
Hij kreeg ook een straf.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Als het niet mocht had hij wel straf gekregen.
Dit volgt nergens uit. Elke regel staat gewoon op zich.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als bij de pit exit geldt dat een auto die niet de pits uitrijdt wel over die lijn mag, dan mag het bij de pit entry ook
Op die manier wordt begrijpend lezen van de regels wel heel erg lastig, niet? Daarom letterlijk nemen wat er staat... En dus niet allerlei randregels erbij verzinnen die niet bestaan (zoals wat "entering the pit lane" inhoudt bijvoorbeeld).quote:Op maandag 23 juli 2018 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit volgt nergens uit. Elke regel staat gewoon op zich.
Nee, als het maandag is en aanstaande zondag een race isquote:
De race wordt gewoon afgelast als de OP er nog niet is.quote:Op maandag 23 juli 2018 17:46 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Nee, als het maandag is en aanstaande zondag een race is
Maak 'm zelf dan...quote:
Deze OPquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Pirelli maakt ruim van tevoren welke 3 bandensoorten er beschikbaar zijn voor het weekend en de coureur / race engineer kiezen hoeveel banden ze van welke set willen hebben.quote:Op maandag 23 juli 2018 20:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ondanks dat ik al jaren F1 volg moet ik bekennen het bandenreglement nog steeds niet 100% te kennen. Op basis waarvan selecteert men nu de 3 banden die gebruikt mogen worden? En waren kosten/logistiek de enige reden dat er niet meer dan 3 gebruikt mogen worden?
quote:Op maandag 23 juli 2018 19:31 schreef CrashO het volgende:
[..]
Deze OPMaar vervolgens wel vragen of ie vervangen kan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Entering betekent dat je er nog mee bezig bent en dus nog niet hebt afgerond. Je bent dus nog niet de pit ingereden, maar er naar toe onderweg. Anders zou je ook niet de witte lijn kunnen overschrijden, want die is er niet meer na de witte lijn die de pit entry markeert.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:41 schreef sasquatsch het volgende:
Niet volgens de Engelse grammatica, imho. Entering betekent dat je dat op dat moment aan het doen bent, en dat deed hij niet want hij was nog op de pit entry. Anders had er iets gestaan van going to enter the pit lane.
Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ?quote:
zal wel wat dieper zitten, de grootste coureurs laten zich geen kampioenschap afpakken in de beste auto, wel leuk van Nicoquote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ?
Dat dus. Over het paard getilde lamlulquote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:23 schreef Tarado het volgende:
verder even los van de rijders kwaliteiten maar wat voor jankertje ben je dan dat je niet geïnterviewd wil worden door je ex teammaat die je fair and square verslagen heeft
Nee, door Kai !quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:31 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ik vind dat alle podium interviews door Davide gedaan moeten worden
ok dan wisselen we ebel en valgekkie af. Om en om.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:40 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Nee, door Kai !
En dan wel elke keer in een ander kleurig pak
webber heeft geen kampioenschap van Vettel gestolen. Denk dat Lewis daar zo over denkt.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:47 schreef opreis het volgende:
Vettel laat zich ook gewoon door webber interviewen en dat waren ook niet bepaald vrienden
dat maakt die titel nog meer de moeite waardquote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:56 schreef vosss het volgende:
[..]
webber heeft geen kampioenschap van Vettel gestolen. Denk dat Lewis daar zo over denkt.
Nico is happy, vrouw, kinderen en is populair. Lewis heeft niks, behalve veel geld.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ?
Het vette deel klopt, alleen er naar toe onderweg niet (dan is het namelijk going to enter). Entering is imho het moment waarop je de witte lijn, die de pit entry en de pit lane scheidt, overschrijdt. De pit entry is namelijk de weg van de baan naar de pit lane en niet die witte lijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 01:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Entering betekent dat je er nog mee bezig bent en dus nog niet hebt afgerond. Je bent dus nog niet de pit ingereden, maar er naar toe onderweg. Anders zou je ook niet de witte lijn kunnen overschrijden, want die is er niet meer na de witte lijn die de pit entry markeert.
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 09:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nico is happy, vrouw, kinderen en is populair. Lewis heeft niks, behalve veel geld.
ach ja, doel bereikt en money in the bankquote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
dat vind ik dan weer mooi, ook hierover zijn de meningen verdeeldquote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
Prachtig toch. De ultieme troll.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horenquote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Prachtig toch. De ultieme troll.
Tegen de verwachting in je eerste rijder aftroeven en dan geen kans op revanche geven.
Ik vind het mooi. Lekker Hamilton in de zeik nemen en dan afzwaaien.
Exact. Gewoon heerlijk. Maar ik ben dan ook geen Hamilton-fan. Goede coureur hoor, zet hem 100x in dezelfde auto als Rosberg en hij wordt 99x wereldkampioen. Maar Rosberg is gewoon een veel prettiger mens, of komt althans zo over. Minder gemaakt.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
Hoe dat?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
Verloren van Rosberg in dezelfde autoquote:
Nee hoor. Dat werd vantevoren geroepen, en dan 9 van de 10 keer, maar toen bleek Rosberg behoorlijk aan hem gewaagd. In de andere kampioenschappen in de superieure Mercedes moest hij ook een handje geholpen worden. Daarvoor had Button hem netto over drie jaar verslagen, terwijl daarvan ook gezegd werd dat hij geen kans zou maken. Bottas doet het ook weer 'verrassend' goed tov Hamilton en presteert dit jaar tot nu toe zelfs beter.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Exact. Gewoon heerlijk. Maar ik ben dan ook geen Hamilton-fan. Goede coureur hoor, zet hem 100x in dezelfde auto als Rosberg en hij wordt 99x wereldkampioen.
Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat werd vantevoren geroepen, en dan 9 van de 10 keer, maar toen bleek Rosberg behoorlijk aan hem gewaagd. In de andere kampioenschappen in de superieure Mercedes moest hij ook een handje geholpen worden. Daarvoor had Button hem netto over drie jaar verslagen, terwijl daarvan ook gezegd werd dat hij geen kans zou maken. Bottas doet het ook weer 'verrassend' goed tov Hamilton en presteert dit jaar tot nu toe zelfs beter.
Hamilton is gewoon niet zo heel goed, en veel minder dan beweerd. Ik zie ook wel dat hij wat extra's op subtoppers als Button, Rosberg en Bottas, die zul je niet zo snel een subliem rondje zien maken gewoon omdat ze die snelheid niet hebben. Maar hij mist ook dingen die zij wel hebben. De combinatie van de meest superieure auto uit de geschiedenis van de F1 in combinatie met vooraf niet al te hoog aangeschreven teamgenoten Rosberg en Bottas heeft van hem meer gemaakt dan een incidentele wereldkampioen.
Z'n huwelijk had nog zo'n jaar niet overleefd. Nu is Nico happyquote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen.
Was ook heel verstandig. Alles viel op zijn plek dat jaar door o.a. wat mechanische problemen bij Hamilton.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:15 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Z'n huwelijk had nog zo'n jaar niet overleefd. Nu is Nico happy
Weltschmerz is niet altijd even objectiefquote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan.
Hamilton heeft al meerdere malen titels weggegooid terwijl hij toch echt de beste auto had.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen
Ja bizar... Ik zat me al af te vragen waarom ze niet alles vervangen hadden.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
Abite Bullshit weer. Ricciardo zit al op 3 ICE/TC/H, iedere volgende motor is weer een gridpenaly, hadden ze beter deze kunnen meepakken voor een extra reservemotor in de poule.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
quote:Abiteboul wil eveneens benadrukken dat het voorval niets met de beschikbaarheid van de onderdelen te maken had. “Er is niets aan de hand qua beschikbaarheid van onderdelen. Allereerst zitten we nu net tussen twee versies van de krachtbron in en dan is het beter om op Spec C [de nieuwe versie] te wachten”, legt hij uit dat Renault liever meteen de geüpdatete versie wil leveren. “Ten tweede had deze krachtbron qua kilometers ook nog voldoende levensduur om het tot Spec C te kunnen redden.”
man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend:
https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html
Ze hoeven ook maar een motor minder per rijder te maken dit jaarquote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar.
ooh spec C? wanneer komt die dan uitquote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Abite Bullshit weer. Ricciardo zit al op 3 ICE/TC/H, iedere volgende motor is weer een gridpenaly, hadden ze beter deze kunnen meepakken voor een extra reservemotor in de poule.
[..]
na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd.quote:
Zomerstop 2020 jaquote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd.
https://www.auto-motor-un(...)be6337.1532456765580
Alleen bij de kwali? Volgens mij heeft hij het hele weekend wel diva gedrag vertoondquote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Heeft Hamilton nog een woord gerept over zijn egocentrische mallotenvertoning tijdens de afgelopen qualificatie? Jammer dat ie daar de boel niet in de soep draaide, had ie in Hongarije weer achteraan kunnen starten
Geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen, begrijp ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar.
oooh, weer die valse beloftes van Renaultquote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd.
https://www.auto-motor-un(...)be6337.1532456765580
dat kan nietquote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:51 schreef bokkepoot het volgende:
Niet meer dan logisch, volgend jaar wil Renault op het niveau van Redbull zitten schat ik zo in.
Ik verwacht eigenlijk dat als Max en Ric nog wat punten binnen halen Redbull het laatste stuk met Honda gaan rijden.
Constructeurs is dan toch al binnen en de extra data en exposure met zo'n stunt zijn het overwegen wel waard
Er mag halverwege seizoen van motor gewisseld worden. Echter gaan de punten dan wel weg.quote:
Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Heeft Hamilton nog een woord gerept over zijn egocentrische mallotenvertoning tijdens de afgelopen qualificatie? Jammer dat ie daar de boel niet in de soep draaide, had ie in Hongarije weer achteraan kunnen starten
officieel is het een TAG motor, geen Renault.. wellicht dat er via een omweg iets te regelen is, maar ik zie het ook niet gebeuren.. de aanpassingen aan het chassis en de bak alleen al.. het is niet zo dat die motoren plug en play inwisselbaar zijn.quote:
Klopt deels. Red Bull Racing - TAG Heuer en Red Bull Racing - Honda worden dan gezien als twee verschillende constructeurs. Dus de punten blijven staan en de punten die ze daarna krijgen (met de Honda motor) worden apart geteld.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 22:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Er mag halverwege seizoen van motor gewisseld worden. Echter gaan de punten dan wel weg.
Of zie ik iets over het hoofd?
Er gaan geruchten dat er al een RB14 is met een Honda motor.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt deels. Red Bull Racing - TAG Heuer en Red Bull Racing - Honda worden dan gezien als twee verschillende constructeurs. Dus de punten blijven staan en de punten die ze daarna krijgen (met de Honda motor) worden apart geteld.
De vraag is of het kan. Hoewel de ophangingspunten van de motoren gestandaardiseerd zijn, moet de motor wel passen binnen de behuizing en moet er een nieuwe versnellingsbak gemaakt worden (of moeten ze die van Toro Rosso gebruiken). Het zal in ieder geval niet eenvoudig zijn.
waar heeft die het nu weer overquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn.
[ afbeelding ]
Nog steeds erg, erg mad dat Rosberg WK is geworden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 07:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
waar heeft die het nu weer over
Scheelt toch iets in die gast zijn bovenpan
Het maakt elkaar niet zoveel he? Hamilton iets meer sterke staaltjes, Bottas wat constanter, Hamilton veruit de gelukkigste.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan.
Uiteindelijk is Hamilton het merendeel van de races gewoon sneller geweest in kwalificatie en op racepace. Puntenverschil valt idd wel wat groot uit voorlopig door een paar pechgevallen bij Bottas.quote:Op woensdag 25 juli 2018 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maakt elkaar niet zoveel he? Hamilton iets meer sterke staaltjes, Bottas wat constanter, Hamilton veruit de gelukkigste.
Wow dat is snel gegaanquote:Op woensdag 25 juli 2018 11:56 schreef Zorro het volgende:
Marchionne overleden
https://www.nu.nl/economi(...)ionne-overleden.html
Veruit de grootste fout van Vettel was dan ook proberen om Bottas te passeren in Baku, hij had zich gelukkig moeten prijzen met de situatie dat Bottas Hamilton voorbij ging in de WK stand. Contact bij de start of de bocht niet halen met slicks op een veranderlijke baan zijn fouten maar wel fouten die er een beetje bijhoren. Baku was een verkeerde beslissing terwijl hij de tijd had achter de SC om erover na te denken.quote:Op woensdag 25 juli 2018 11:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Hamilton het merendeel van de races gewoon sneller geweest in kwalificatie en op racepace. Puntenverschil valt idd wel wat groot uit voorlopig door een paar pechgevallen bij Bottas.
Dat Hamilton bovenaan staat heeft met de fouten van Vettel te maken. Zonder 3 grote fouten had hij gewoon bovenaan gestaan. Hamilton blijft wel de punten halen. Pech/geluk zijn bij hem redelijk in balans. Hockenheim had hij zonder SC ook gewonnen en in Silverstone werd hij van de baan gereden.
bericht van 2015twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 19-08-2015 om 18:13:04 Scuderia Ferrari - Raikkonen’s contract extended http://t.co/KMm7SCFgoe #redseason #Kimi7 http://t.co/QybmtlZJJQ reageer retweet
En Vettel rijdt helemaal niet in een Skodaquote:
Verstappen zou Ocon in die tijd (GP3) toch ook eens een klap hebben verkocht?quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Typisch Ocon. Altijd een sneer naar Max...
https://www.gpblog.com/nl(...)k-inconsistent-.html
karting tijd. Max heeft nooit GP3 gereden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Verstappen zou Ocon in die tijd (GP3) toch ook eens een klap hebben verkocht?
Formule 3 hebben ze tegen elkaar één seizoen gereden...waar Ocon overigens kampioen werd.quote:Op woensdag 25 juli 2018 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
karting tijd. Max heeft nooit GP3 gereden.
klopt. Maar dat handgemeen speelde zich voor de eenzitters af. Dus dan moet het wel in de karting geweest zijn aangezien de F3 het enige jaar van Max is geweest vóór F1.quote:Op donderdag 26 juli 2018 03:03 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Formule 3 hebben ze tegen elkaar één seizoen gereden...waar Ocon overigens kampioen werd.
Ik weet niet of Max zoiets gedaan heeft maar ik heb in zijn kartingtijd vader Jos wel meerdere malen “zijn mouwen zien opstropen” tegenover concurrentie en baancommissarissen als hij het idee kreeg dat Max benadeeld werd.quote:Op donderdag 26 juli 2018 07:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
klopt. Maar dat handgemeen speelde zich voor de eenzitters af. Dus dan moet het wel in de karting geweest zijn aangezien de F3 het enige jaar van Max is geweest vóór F1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De driver lineup van force India is dan ook niet slecht. Beetje foutgevoelig, maar wellicht de beste lineup na Red Bull en wellicht ook na Mercedes... moeilijk te zeggen hoe goed Bottas nu precies is.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:
Ach, Ocon rijdt Perez nou ook niet bepaald naar huis en heel consistent is hij zelf ook niet.
quote:Op donderdag 26 juli 2018 07:51 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ik weet niet of Max zoiets gedaan heeft maar ik heb in zijn kartingtijd vader Jos wel meerdere malen “zijn mouwen zien opstropen” tegenover concurrentie en baancommissarissen als hij het idee kreeg dat Max benadeeld werd.Neuh, maar je was wel een concurrent dus ook alles behalve objectief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Ocon heeft ook geen gebrek aan zelfvertrouwen hè. Manmanman.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Typisch Ocon. Altijd een sneer naar Max...
https://www.gpblog.com/nl(...)k-inconsistent-.html
Denk dat hij bij McLaren meer vrijheid krijgt dan bij RB/RBT. Vooral dit jaar zal hij waarschijnlijk flink hebben moeten inboeten op zijn filosofie.quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:30 schreef aesop het volgende:
Key naar McLaren volgens de BBC. Hij werd altijd als troonopvolger van Newey gezien, maar de laatste jaren is het enthousiasme wat minder geworden. Weer een flater van McLaren?
Goede keuze van McLaren lijkt me. Hebben ze dan toch eindelijk door dat ze bij lange na niet het beste chassis van het veld hebben?quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:30 schreef aesop het volgende:
Key naar McLaren volgens de BBC. Hij werd altijd als troonopvolger van Newey gezien, maar de laatste jaren is het enthousiasme wat minder geworden. Weer een flater van McLaren?
dat is dan ook absoluut geen verkeerde eigenschap als (wereld)kampioen worden je doel is.quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Die Ocon heeft ook geen gebrek aan zelfvertrouwen hè. Manmanman.
Zelfkennis is misschien belangrijker.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is dan ook absoluut geen verkeerde eigenschap als (wereldkampioen) worden je doel is.
Niet alleen dat, maar Max was voornamelijk inconsistent door zijn materiaal terwijl Ocon bij een topteam reed. Maar dat vertelt hij er natuurlijk niet bij...quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:30 schreef Monolith het volgende:
Ach, Ocon rijdt Perez nou ook niet bepaald naar huis en heel consistent is hij zelf ook niet.
Ze hebben (Sainz ook) niet echt door dat het feit dat ze zichzelf afmeten aan de prestaties van Max al genoeg zegtquote:Op donderdag 26 juli 2018 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar Max was voornamelijk inconsistent door zijn materiaal terwijl Ocon bij een topteam reed. Maar dat vertelt hij er natuurlijk niet bij...
Dat hadden ze al doorquote:Op donderdag 26 juli 2018 09:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Goede keuze van McLaren lijkt me. Hebben ze dan toch eindelijk door dat ze bij lange na niet het beste chassis van het veld hebben?
quote:“Did we have the best chassis last year? No, definitely not. Did we have probably a better chassis? I think because of all the different variables, it would be hard to definitively say yes or no, but we know we have less downforce this year than last year.”
Scherp!quote:Op donderdag 26 juli 2018 14:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze hebben (Sainz ook) niet echt door dat het feit dat ze zichzelf afmeten aan de prestaties van Max al genoeg zegt
om hier nog eens op terug te komen:quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn.
[ afbeelding ]
Slappe zak hooiquote:Hamilton verwijderde bericht met kritiek op Sky: "Goede commentaren kwamen aan het eind"
Lewis Hamilton zorgde afgelopen week voor opgetrokken wenkbrauwen nadat hij in een Instagram-post kritiek leverde op de berichtgeving van Sky Sports. De Brit was van mening dat de commentatoren geen waardering hadden voor zijn prestaties op Hockenheim, maar uiteindelijk verwijderde Hamilton het bericht. Volgens de Mercedes-rijder waren de commentatoren aan het einde van de race positiever gestemd.
"Ik keek een race die zo geweldig voelde op de baan, maar er gebeurde dingen die niet op die manier werden overgebracht", vertelt Hamilton. "Er was een moment in de race waarop ik drie seconden per ronde sneller was dan de andere rijders. De verschillen die ik maakte in de auto en de afwijkende lijnen die ik koos, werden niet uitgelegd."
Uiteindelijk besloot Hamilton het bericht toch te verwijderen van zijn Instagram-pagina, al werd dat volgens Mercedes-chef Toto Wolff niet van hogerhand opgedragen. "Ik verwijderde het bericht omdat ik het schreef in het midden van de race, maar aan het einde van de wedstrijd waren er wat positieve commentaren van oud-coureurs. Ze hebben ook een lastige baan om goed uit te leggen wat er gebeurt tijdens een race."
vermoeiend mannetje is het wel ja, ik gun het Vettel met de dag meerquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
om hier nog eens op terug te komen:
[..]
Slappe zak hooi
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 27-07-2018 om 14:11:41 Both Wolff and Szafnauer confirm Force India is in court today, as we speak. Exact reason (administration / winding up) could not be given at the time. Szafnauer convinced whatever the outcome, result will be positive for the team and concluded in 2 weeks. reageer retweet
Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
Force India naar de rechtbank. Voor een naderend faillissement?twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 27-07-2018 om 14:11:41 Both Wolff and Szafnauer confirm Force India is in court today, as we speak. Exact reason (administration / winding up) could not be given at the time. Szafnauer convinced whatever the outcome, result will be positive for the team and concluded in 2 weeks. reageer retweet
juistquote:Op zaterdag 28 juli 2018 22:12 schreef Rossdale het volgende:
Liever de Andretti's dan Stroll.
Dan valt Williams straks helemaal om, schiet je dus weinig mee op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 22:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
juist [ afbeelding ]
En als we even chauvinistisch mogen doen: wie weet maakt Robin Frijns dan alsnog een kans in F1, die staat nogal hoog aangeschreven bij de Andretti's kan Max un plat onder-uske met 'm hebbenWat heb ik ermee van doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Niet alleen Pa Stroll. Er zouden al een tijdje vijf gegadigden zijn en daar is deze week nog een bijgekomen, Pa Mazepin.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 22:01 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat.
Verder is er potentieel interesse vanuit de familie Stroll. Pa zou mogelijk geldt in het team willen investeren in ruil voor een stoeltje voor Lance.
Geen grip.quote:Op zondag 29 juli 2018 09:46 schreef habitue het volgende:
Waarom was Max gister zo sloom in de regen eig?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
vroeger zou bernie dit regelen, weet niet of merc dit wil tenzij het de hele F1 treft.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 22:01 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat.
Verder is er potentieel interesse vanuit de familie Stroll. Pa zou mogelijk geldt in het team willen investeren in ruil voor een stoeltje voor Lance.
quote:Op zondag 29 juli 2018 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Zeker, die is de held van de fabriek op dit momentquote:
Volgens Mol wil Mercedes en Liberty een betrouwbare partij: Andrettiquote:Op zondag 29 juli 2018 00:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen Pa Stroll. Er zouden al een tijdje vijf gegadigden zijn en daar is deze week nog een bijgekomen, Pa Mazepin.
Volgens mijn had Perez toch ook interesse om weer naar Sauber te gaan? Of zou dat een maniertje zijn om zijn prijs op te drijven voor de nieuwe teameigenaar ?!quote:Op zondag 29 juli 2018 11:53 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zeker, die is de held van de fabriek op dit moment
Als het team nu wordt verkocht dan kan ik me niet voorstellen dat ze zijn zitje aan iemand anders kunnen gaan weggeven.
Niet Sauber, maar Haas, volgens mij.quote:Op zondag 29 juli 2018 14:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mijn had Perez toch ook interesse om weer naar Sauber te gaan? Of zou dat een maniertje zijn om zijn prijs op te drijven voor de nieuwe teameigenaar ?!
o ben jij er ook weerquote:
twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:40:15 Max Verstappen biedt zijn excuses aan: "Ik had die woorden niet moeten gebruiken." https://t.co/BWJXAdGcvM https://t.co/JN1JoSnF4d reageer retweet
Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook...quote:Op maandag 30 juli 2018 13:03 schreef THEFXR het volgende:twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:40:15 Max Verstappen biedt zijn excuses aan: "Ik had die woorden niet moeten gebruiken." https://t.co/BWJXAdGcvM https://t.co/JN1JoSnF4d reageer retweet
Fucks en shits liggen ook nogal gevoelig in de Angelsaksische (media)wereld, dus ik denk dat dat wellicht een belangrijkere rol heeft gespeeld dan het feit dat Renault het mikpunt was.quote:Op maandag 30 juli 2018 13:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook...
"Ik ben dus voorzitter van de vereniging voor mensen met kutkankertyfus en wij zijn niet gecharmeerd van de uitspraken van de heer Verstappen. De telefoon heeft hier roodgloeiend gestaanet mensen die zich in hun eer aangetast voelde. Wij eisen verontschuldigen en dat de heer Verstappen eens een dagje komt kijken bij één van onze lotgenotenweekenden, zodat hij kan ervaren hoe het leven met deze aandoening is. Misschien denkt hij dan in de toekomst een beetje na over zijn bewoordingen. Kutkankertyfus is een zeer serieuze ziekte waar je niet mee spot."quote:Op maandag 30 juli 2018 13:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook...
Een paar keer fuck over die shit tyfuszooi.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
"Ik ben dus voorzitter van de vereniging voor mensen met kutkankertyfus en wij zijn niet gecharmeerd van de uitspraken van de heer Verstappen. De telefoon heeft hier roodgloeiend gestaanet mensen die zich in hun eer aangetast voelde. Wij eisen verontschuldigen en dat de heer Verstappen eens een dagje komt kijken bij één van onze lotgenotenweekenden, zodat hij kan ervaren hoe het leven met deze aandoening is. Misschien denkt hij dan in de toekomst een beetje na over zijn bewoordingen. Kutkankertyfus is een zeer serieuze ziekte waar je niet mee spot."
Geen idee waar hij daadwerkelijk mee schold overigens.
quote:"Our bosses have stopped reading what Christian Horner is saying about us since 2015," he said.
twitter:Motorsport twitterde op maandag 30-07-2018 om 13:44:41 Renault responds to Horner's Hungary criticism #F1https://t.co/cJazmN0Z0p reageer retweet
twitter:tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:32:41 A little treat for all our F1 tech friends out there. We've got an exclusive first pic of a frontwing in new 2019 dimensions!AMuS story & gallery: https://t.co/fQ97xZoAee https://t.co/NF6F64IjXg reageer retweet
in het Duitse interview erna deed hij het nog eens dunnetjes over, scheisse dit scheisse dat, kan je ook op een andere manier zeggenquote:Op maandag 30 juli 2018 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Jammer, dat Max zijn excuses aanbiedt. Dat vond ik vroeger altijd mooi aan Jacques Villeneuve. Nu is het vaak een zeikerd, maar vroeger zei hij altijd waar het op stond. En daar nam hij nooit iets van terug.
Blijkt dus maar weer eens temeer dat Red Bull een goede keuze heeft gemaakt door Renault achter zich te laten en verder te gaan met Honda.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:Motorsport twitterde op maandag 30-07-2018 om 13:44:41 Renault responds to Horner's Hungary criticism #F1https://t.co/cJazmN0Z0p reageer retweet
Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:40 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Blijkt dus maar weer eens temeer dat Red Bull een goede keuze heeft gemaakt door Renault achter zich te laten en verder te gaan met Honda.
Te belachelijk voor woorden dat ze blijkbaar al sinds 2015 bijna niets meer doen met kritische geluiden van een goed betalende klant....
Lijkt me ook gewoon kut hoor, als je als fabrieksteam al jaren het snot voor de ogen gereden krijgt door een klant, die vervolgens ook nog eens klaagt dat hun gebrek aan vooruitgang aan het onderdeel ligt wat jij levert.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
If you can't stand the heat, get out of the firequote:Op maandag 30 juli 2018 14:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Lijkt me ook gewoon kut hoor, als je als fabrieksteam al jaren het snot voor de ogen gereden krijgt door een klant, die vervolgens ook nog eens klaagt dat hun gebrek aan vooruitgang aan het onderdeel ligt wat jij levert.
Dan word je gewoon 2x om je oren geslagen met je eigen onvermogen.
Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebbenquote:Op maandag 30 juli 2018 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
Tot ze de gevraagde onderdelen niet geleverd krijgenquote:Op maandag 30 juli 2018 15:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebben
Ben je anders op je teentjes getraptquote:Op maandag 30 juli 2018 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
in het Duitse interview erna deed hij het nog eens dunnetjes over, scheisse dit scheisse dat, kan je ook op een andere manier zeggen
Kan wel hoor. Alonso heeft dat vorig seizoen ook gedaan. Maar dat pakte niet zo goed uit.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:18 schreef Zorro het volgende:
Ik vond het jammer dat Max niet even expliciet Honda noemde. Zo van, gelukkig rijden we volgend jaar met Honda motoren.
Maar dat zal al wel helemaal niet kunnen. Jammer.
Ik niet maar hij vertegenwoordigt grote merken wereldwijd en dan heb je gewoon fatsoensregels in acht te houdenquote:Op maandag 30 juli 2018 15:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben je anders op je teentjes getrapt
Als hij het toch zo wil verwoorden in zijn complete frustratie, dan is dat toch zijn goed recht? Waarom kan tegenwoordig niemand meer achter zijn/haar woorden staan, hoe fel ze ook zijn?Altijd moet er een of andere kunstmatige excuses gemaakt worden waar degene meestal totaal niets van meent, maar er zijn dan tenminste weer wat partijen tevreden.
Die reactie van Renault is overigens wel echt tenenkrommend, ik denk dat Christian Horner nu naar Frankrijk op weg is om een fabriek in de fik te zetten...
Nee. Dat is een update die 2 jaar geleden al had moeten komen. Dat Red Bull geen gridstraf wil incasseren is meer dan logisch, en als Renault gewoon die update op tijd had uitgebracht was het niet nodig geweest ook.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:24 schreef HansvanOchten het volgende:
Eigen schuld van Red Bull?
https://racingnews365.nl/(...)-schuld-red-bull/amp
Waarom hebben ze hem dan niet geïnstalleerd bij Ricciardo in Duitsland?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Dat is een update die 2 jaar geleden al had moeten komen. Dat Red Bull geen gridstraf wil incasseren is meer dan logisch
Nee, want de reden dat ze die nieuwe versie nog niet gebruikt hebben is dat ze als voordat die geïntroduceerd werd al een tweede MGU-K hebben moeten plaatsen omdat die kapot ging, terwijl je er maar twee in een seizoen mag gebruiken. Renault is gewoon schuld omdat de oude niet lang genoeg meegaat en de nieuwe te laat (2 jaar!) is geïntroduceerd.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:24 schreef HansvanOchten het volgende:
Eigen schuld van Red Bull?
https://racingnews365.nl/(...)-schuld-red-bull/amp
De nieuwe MGU-K waarmee hij weldegelijk gereden heeft?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom hebben ze hem dan niet geïnstalleerd bij Ricciardo in Duitsland?
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben je anders op je teentjes getrapt
Als hij het toch zo wil verwoorden in zijn complete frustratie, dan is dat toch zijn goed recht? Waarom kan tegenwoordig niemand meer achter zijn/haar woorden staan, hoe fel ze ook zijn?Altijd moet er een of andere kunstmatige excuses gemaakt worden waar degene meestal totaal niets van meent, maar er zijn dan tenminste weer wat partijen tevreden.
Die reactie van Renault is overigens wel echt tenenkrommend, ik denk dat Christian Horner nu naar Frankrijk op weg is om een fabriek in de fik te zetten...
Maar dan klopt het dus niet wat je zegt.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De nieuwe MGU-K waarmee hij weldegelijk gereden heeft?
De vorige was kapot, dus hij moest wel. Die van Verstappen nog niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dan klopt het dus niet wat je zegt.
Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De vorige was kapot, dus hij moest wel. Die van Verstappen nog niet.
Achteraf is het mooi wonen.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
Ricciardo moest een nieuwe MGU-K installeren, belangrijk verschil.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dan klopt het dus niet wat je zegt.
En koos dus voor de nieuwe versie, niet de oude.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ricciardo moest een nieuwe MGU-K installeren, belangrijk verschil.
Ah, dan worden ineens op magische wijze je emoties ontnomen door sponsoring van een bedrijf?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik niet maar hij vertegenwoordigt grote merken wereldwijd en dan heb je gewoon fatsoensregels in acht te houden
Klopt, het heeft niks opgeleverd. Had hij een nieuwe geplaatst en die was kapot gegaan, dan had jij geconcludeerd: "waarom een nieuwe geplaatst en niet nog een keer met de oude geprobeerd. Dit heeft niks opgeleverd en nu moet hij 2x gridstraffen incasseren.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
En Max hoefde helemaal niks te vervangen, makkelijke keuze dus.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En koos dus voor de nieuwe versie, niet de oude.
zo magisch is het niet natuurlijk, hij wordt er goed voor betaaldquote:Op maandag 30 juli 2018 15:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, dan worden ineens op magische wijze je emoties ontnomen door sponsoring van een bedrijf?
Die bedrijven lopen ook veel teveel op hun tenen, als er iemand ook maar durft om openlijk kritiek te hebben op hun bedrijf, dan weten ze niet in welke bochten ze zichzelf moeten wringen om maar zo snel mogelijk excuses aan te bieden. Het is allemaal veel te kunstmatig tegenwoordig, maar dat komt vooral ook doordat alles en iedereen zich beledigd lijkt te voelen, dat lijkt te moeten delen met de hele wereld en meent recht te moeten hebben op excuses.
Net zoals alle andere coureurs die tijdens of direct na de race vol adrenaline hun frustraties uiten?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo magisch is het niet natuurlijk, hij wordt er goed voor betaald
die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggenquote:Op maandag 30 juli 2018 15:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Net zoals alle andere coureurs die tijdens of direct na de race vol adrenaline hun frustraties uiten?
Ik hoor het Hamilton, Vettel, Alonso en co ook regelmatig doen.
https://www.telegraaf.nl/(...)est-snellere-ferrariquote:Hamilton vreest snellere Ferrari
BOEDAPEST - Ferrari is nog altijd sneller dan Mercedes, meent Lewis Hamilton.
De Brit van Mercedes won weliswaar zondag de Grote Prijs van Hongarije en hij vergrootte ook zijn voorsprong in het kampioenschap, maar hij gaat allerminst met een gerust hart de zomerbreak in.
Bekijk ook:
Hamilton de baas in Hongarije
„Ik mag absoluut nog niet aan de wereldtitel denken. Ferrari heeft nog altijd de snelste auto en Mercedes zal echt moeten verbeteren”, zei de viervoudig wereldkampioen, die na 12 van de 21 races 24 punten voorsprong heeft op de Duitser Sebastian Vettel van Ferrari.
„We hebben dit jaar kunnen zien dat Ferrari de snelste auto heeft, maar met alleen snelheid win je het kampioenschap niet. Strategie speelt een rol, maar je moet ook zoveel mogelijk fouten vermijden”, aldus Hamilton, die bijvoorbeeld de Grote Prijs van Duitsland kon winnen omdat Vettel zich verkeek op een nat stuk asfalt en van de baan gleed. „We hebben dit jaar goed geprofiteerd van de fouten van de ander.”
En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En Max hoefde helemaal niks te vervangen, makkelijke keuze dus.
Leuk verzonnen.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, het heeft niks opgeleverd. Had hij een nieuwe geplaatst en die was kapot gegaan, dan had jij geconcludeerd: "waarom een nieuwe geplaatst en niet nog een keer met de oude geprobeerd. Dit heeft niks opgeleverd en nu moet hij 2x gridstraffen incasseren.
RB stapt niet over omdat Honda zo geweldig is, ze stappen over omdat Renault zo brak is. Of ze betere resultaten gaan halen met Honda is nog maar de vraag.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:18 schreef Zorro het volgende:
Ik vond het jammer dat Max niet even expliciet Honda noemde. Zo van, gelukkig rijden we volgend jaar met Honda motoren.
Maar dat zal al wel helemaal niet kunnen. Jammer.
Mwoah, toen Vettel crashte in Hockenheim werd het nodige weggepiept en ook Hamilton kan er wel wat van. Schelden zit echter wel wat meer in de Nederlandse cultuur dan in de Britse. Ik weet niet helemaal hoe Duitsers daarin staan.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggen
Wie maakt die GP2 motoren eigenlijk?quote:Op maandag 30 juli 2018 15:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebben
hij moet doen wat hij niet laten kan maar dat hij nu zijn excuses aanbiedt of aan heeft moeten bieden zegt toch genoegquote:Op maandag 30 juli 2018 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, toen Vettel crashte in Hockenheim werd het nodige weggepiept en ook Hamilton kan er wel wat van. Schelden zit echter wel wat meer in de Nederlandse cultuur dan in de Britse. Ik weet niet helemaal hoe Duitsers daarin staan.
Alonso is echt volkomen cynisch geworden. Zijn rocket ship radiobericht dit weekend was een mooi voorbeeld.
Die hebben nu al spijt. Dachten dat ze als Redbull wel een paar wins zouden pakken met Renooit, maar zien nu de realiteit.quote:Op maandag 30 juli 2018 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk.
Gelukkig kan de wijze Fir3fly precies voorspellen wanneer bepaalde onderdelen de geest geven.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima.
De teams zullen voor hem in de rij staanquote:Op maandag 30 juli 2018 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig kan de wijze Fir3fly precies voorspellen wanneer bepaalde onderdelen de geest geven.
Vettel de vorige race in Hockenheim nog.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggen
Dit dus. Die MGU-K die nu defect gaat is gewoon een onderdeel uit het pakket waarmee ze dit seizoen gestart zijn en hoort in ieder geval betrouwbaar te zijn. Of er dan inmiddels wel of niet (na 2 jaar...) een update is is niet zo relevant.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Renault had 1 taak: onderdelen maken die de helft van het seizoen mee gaan. En ze hebben compleet gefaald.
Mecachrome, maar het zijn al een tijdje geen gebadgte Renault motoren meer.quote:
Ze moesten wel, dit was 1 van de circuits waar ze gewoon kans hadden op een podium als de boel heel blijft. Dat kon je ook zien, Verstappen pakt er op de start al 2, en rijd vervolgens op de minder snelle band een pace waarmee hij in de buurt van de top 4 kon blijven. Die strategie klopte gewoon, hij had er nog 2 kunnen pakken op de ultrasofts, misschien 3 zelfs met die stunt van Bottas. En dan houd die kutrenault het weer eens niet uit, terwijl de ferrari's en mercedes motoren en betrouwbaarder zijn, en sneller. Spa is een circuit waar ze minder kans maken en dat weet RB. Dus hier probeerden ze optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die ze hadden. Daarom werd ie ook zo pissig, hij zag een podium in rook opgaan.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden.
Die ging een raceweekend of 5 of zo eerder stuk dan eigenlijk zou moeten.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima.
het is toch voor hem geen groot nieuws dat hij met Renault gewoon kansloos is om WK te wordenquote:Op maandag 30 juli 2018 16:29 schreef daNpy het volgende:
Niet de eerste keer, het is nu al bijna 3 jaar aan de gang dat hij op kansrijke posities uitvalt. Van een niet vastgedraaide bougie tot falende elektro, het is altijd wat. Vorig jaar bleef hij er rustig onder toen zijn seizoen toch al verknald was, nu had hij de kans om echt te klimmen in het wdc en gaat die Dacia weer kapot. Geduld raakt een keer op, ik had mn helm vorig jaar al een paar keer door de pitbox gesmeten. Wat dat betreft blijft hij er voor een 20 jarige erg koel onder.
Vettel en Hamilton lachen zich dood. Ricciardo is niet snel genoeg, Bottas en Kimi kunnen ze met team orders keurig een plaats terug verwijzen. Er is behalve voor elkaar geen dreiging meer op p1/2.
Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ze moesten wel, dit was 1 van de circuits waar ze gewoon kans hadden op een podium als de boel heel blijft.
Die nieuwe niet he.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die ging een raceweekend of 5 of zo eerder stuk dan eigenlijk zou moeten.
Dat zeg ik ook niet, maar hij kon wel klimmen in de wdc stand. Hoger dan de 6e plek komen na zo'n eerste seizoenshelft is nog best knap namelijk.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is toch voor hem geen groot nieuws dat hij met Renault gewoon kansloos is om WK te worden
Dus?quote:
Als ze zo gedacht hadden, hadden ze Oostenrijk dan gewonnen? Daarom. Omdat ze weten dat ze 2 rijders hebben die wel degelijk verschil kunnen maken als het mee zit. Maar dan moet het wel mee zitten. Mercedessen en Ferarri's gaan niet vaak stuk, maar het gebeurt wel. en dan heb je ook nog factors als Crashjean etc, die soms onbezonnen dingen doen en zomaar iemand uit kunnen schakelen. Niemand weet wat er in de eerste bocht gebeurt.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
Ik had het over de nieuwe, niet de oude.quote:
Dus de oude mag gewoon crap zijn? Is dat het?quote:Op maandag 30 juli 2018 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik had het over de nieuwe, niet de oude.
Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ze zo gedacht hadden, hadden ze Oostenrijk dan gewonnen? Daarom. Omdat ze weten dat ze 2 rijders hebben die wel degelijk verschil kunnen maken als het mee zit. Maar dan moet het wel mee zitten. Mercedessen en Ferarri's gaan niet vaak stuk, maar het gebeurt wel. en dan heb je ook nog factors als Crashjean etc, die soms onbezonnen dingen doen en zomaar iemand uit kunnen schakelen. Niemand weet wat er in de eerste bocht gebeurt.
Geen idee waarom je dat nou weer verzint.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus de oude mag gewoon crap zijn? Is dat het?
Achteraf gezien blijkt het ding stuk te gaan. Maar ad random een penalty pakken als daar geen directe aanleiding voor is slaat nergens op.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
Dat maak jij er blijkbaar van.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee waarom je dat nou weer verzint.
Een verbeterde ja, een upgrade. Wat dus niet maak dat je dus maar moet verwachten dat de niet geupgrade stuk gaat. Gewoon een hele logische keus om pas te vervangen als de noodzaak er is.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
Omdat de geupgrade MGU-K niet in het pakket bij Red Bull past. Dus RB rijd alsnog op oude "zooi" zou maar zeggen.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken.
Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak?quote:Op maandag 30 juli 2018 16:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Gewoon een hele logische keus om pas te vervangen als de noodzaak er is.
Moet je toch even lezen wat er staat.quote:
Die ze 2 jaar geleden al hadden moeten leveren volgens contract. 2 jaar TE LAAT. Je betaalt miljoenen per unit voor zo'n ding dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij mee gaat, zo lang hij mee hoort te gaan. Maar dat doen ze dus niet. Als jij een nieuwe auto koopt, en de motor zegt boem tijdens de garantieperiode, maar je garage zegt gewoon "ja, maar je kan de schijt krijgen, je krijgt geen geld terug en geen nieuwe", dan ga je toch ook steigeren? dit is EXACT dat, alleen dan niet met de nieuwprijs van een auto, maar met miljoenen en een potientele wereldtitel op het spel.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken.
Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier.
Die van Max ging stuk. Dat vind je RBRs eigen schuld. Dus blijkbaar is het ok dat die stuk ging.quote:Op maandag 30 juli 2018 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Moet je toch even lezen wat er staat.
Wie zegt dat die zou verkleinen met het nieuwe onderdeel?quote:Op maandag 30 juli 2018 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak?
Mooiquote:Op maandag 30 juli 2018 14:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:[ afbeelding ]twitter:tgruener twitterde op maandag 30-07-2018 om 12:32:41 A little treat for all our F1 tech friends out there. We've got an exclusive first pic of a frontwing in new 2019 dimensions!AMuS story & gallery: https://t.co/fQ97xZoAee https://t.co/NF6F64IjXg reageer retweet
Een 2019-spec voorvleugel.
De terugkeer naar normale wing-end plates.
Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.quote:Op maandag 30 juli 2018 17:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wie zegt dat die zou verkleinen met het nieuwe onderdeel?
Heet jij Gigi? Zelfde reactie op de site waarvan je net de link post.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wraak? Aparte verwoording.. Wraak op wie of wat precies?
https://www.gpblog.com/nl(...)r-de-zomerstop-.html
Al kan RIC idd goed wrok koesteren, zo zagen we vorig jaar. En echt rustig is hij ook niet (middelvingergalore).
Aan de andere kant staat op de website van RBR dat RIC zelf aangeeft dat hij een donkere kant heeft.
Ff kijken of ik dat nog kan vinden.
EDIT
Laatste alinea: http://redbullracing.redbull.com/athlete/daniel-ricciardo#
Zoals al gezegd, je verzint er van alles zelf bij. Veel plezier verder in je eigen wereldje.quote:Op maandag 30 juli 2018 17:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die van Max ging stuk. Dat vind je RBRs eigen schuld. Dus blijkbaar is het ok dat die stuk ging.
Neemt niet weg dat Renault aan het begin van het seizoen een MGU-K had moeten leveren die minimaal een half seizoen mee gaat. Daar hebben ze gefaald, RBR wordt dan in een positie gedrukt om een goed moment uit te zoeken om hem wel in te zetten. Helaas pakt het verkeerd uit.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
Dat gat is kleiner met die nieuwe MGU-K ja?quote:Op maandag 30 juli 2018 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak?
Dat is wel ultiem kortzichtig en simpel geredeneerd als Horner aangeeft dat het niet past in de auto.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
Beter goed gejat...quote:Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Heet jij Gigi? Zelfde reactie op de site waarvan je net de link post.
Hoeveel lichter? We hebben het hier over een zeer marginale verbetering, iets wat vorig jaar niet eens nodig was om te verbeteren en pas recent vernieuwd is.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel.
Heb je nog niet door dat hij in zijn fantasie wereld als enige gelijk heeft?quote:Op maandag 30 juli 2018 18:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is wel ultiem kortzichtig en simpel geredeneerd als Horner aangeeft dat het niet past in de auto.
Wie zegt dat het gewichtsvoordeel opweegt tegen, ik roep maar iets, aerodynamische of koelingsaanpassingen die gedaan moeten worden voor de installatie?
Omdat dat zou betekenen dat er een reeele kans op nog een penalty aan het einde van het seizoen zou zijn. Dus twee keer een straf ipv éénquote:Op maandag 30 juli 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar.
Maar dan moet je zelf motoren gaan bouwen...quote:Op maandag 30 juli 2018 18:24 schreef BroesWillems het volgende:
Nu ik er over na denk vind ik het trouwens belachelijk dat je als team gestraft wordt voor iets waarvan je zelf totaal geen controle over hebt.
Dat zeg ik nu ook weer niet, maar door de blinkende smile en de grapjes wordt hem veel vergeven en wordt hij als zeer sympathiek gezien.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:15 schreef daNpy het volgende:
Achter die brede glimlach schuilt een heel geniepig mannetje.
Het is geïntroduceerd als kostenbesparende maatregel, even een nieuwe motor bouwen is natuurlijk totaal niet kostenbesparend.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan moet je zelf motoren gaan bouwen...
Revancheren zou een betere vertaling zijn geweest, dit omdat wij bij het woord wraak negatieve connotatie hebben.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wraak? Aparte verwoording.. Wraak op wie of wat precies?
https://www.gpblog.com/nl(...)r-de-zomerstop-.html
Al kan RIC idd goed wrok koesteren, zo zagen we vorig jaar. En echt rustig is hij ook niet (middelvingergalore).
Aan de andere kant staat op de website van RBR dat RIC zelf aangeeft dat hij een donkere kant heeft.
Ff kijken of ik dat nog kan vinden.
EDIT
Laatste alinea: http://redbullracing.redbull.com/athlete/daniel-ricciardo#
Don't be fooled by the sunshine exterior, press the right buttons and I can be a very dark individual.
Begin vorig seizoen. Of zelfs Spa 2016 alquote:Op maandag 30 juli 2018 18:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Renault aan het begin van het seizoen een MGU-K had moeten leveren die minimaal een half seizoen mee gaat. Daar hebben ze gefaald, RBR wordt dan in een positie gedrukt om een goed moment uit te zoeken om hem wel in te zetten. Helaas pakt het verkeerd uit.
Het gaat ook al fout dat over twee uitgesproken zinnen een artikel wordt geschreven. De woorden van Max worden ook continu uit zijn verband getrokken, puur om veel artikelen te schrijven die clicks genereren.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:30 schreef daNpy het volgende:
Misschien is wraak niet de juiste vertaling?
Nee hoor, ik wil gewoon naar aanleiding daarvan zijn andere kant ook even belichtenquote:Op maandag 30 juli 2018 18:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Revancheren zou een betere vertaling zijn geweest, dit omdat wij bij het woord wraak negatieve connotatie hebben.
Ik denk dat je iets te veel zoekt achter de woorden van Ricciardo
Tekst uit Engelse interview.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:30 schreef daNpy het volgende:
Misschien is wraak niet de juiste vertaling?
Revenge betekent ook wraak, maar in een mildere vorm als vengeance. Meer revanche dus, inderdaad.quote:“We had a triple header to try to get one [win], and now this double header and at least up until today it hasn’t really turned around, or I’ve got any revenge so to speak. So, it’s a good time for the break,” he said
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |