Ja dat geloof ik ook wel, maar stel dat Citroen wel eerlijk is en de C1 geen tellerafwijking heeft dan zou ik liever een C1 kopen dan een Pixo uit India.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ondanks die tellerafwijking (wat overigens elke auto heeft in dan wel meerdere of mindere mate, even ter info) is die Pixo alsnog superzuinig toch? Spritmonitor geeft behoorlijk goede info wat dat betreft.
Het verbruik is van veel factoren afhankelijk maar het verschil tussen verschillende auto's blijft natuurlijk bestaan. Daarbij vind ik een 10% afwijking niet te verwaarlozen.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:49 schreef mstx het volgende:
Het verbruik is van zo veel factoren afhankelijk dat de tellerafwijking (die elke auto heeft) te verwaarlozen is.
Wel als andere auto's ook 8-9% afwijking hebben.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:53 schreef tstile het volgende:
[..]
Daarbij vind ik een 10% afwijking niet te verwaarlozen.
Voor mij was dat wel de reden een elektrische bandenpomp te kopen voor een paar tientjes. Gewoon ergens op een pauzeplek onderweg al sje een keer te vroeg bent ff je bandenspanning meten en bijvullen. Kan snel uit aan minder brandstof en minder banden slijtage. Niet wekelijks maar toch snel wel maandelijks.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:48 schreef Mano_ het volgende:
Ga je dan zelf wekelijks je banden meten en daarvoor conpenseren? Want daar zit ook zomaar een procent of wat in
Alleen hoor je je bandenspanning te meten als de banden koud zijn. Dus vóór vertrekquote:Op maandag 23 juli 2018 13:17 schreef nanuk het volgende:
[..]
Voor mij was dat wel de reden een elektrische bandenpomp te kopen voor een paar tientjes. Gewoon ergens op een pauzeplek onderweg al sje een keer te vroeg bent ff je bandenspanning meten en bijvullen. Kan snel uit aan minder brandstof en minder banden slijtage. Niet wekelijks maar toch snel wel maandelijks.
alleen is dat niet zo.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:07 schreef mstx het volgende:
[..]
Wel als andere auto's ook 8-9% afwijking hebben.
Controleert u de spanning toch op warme banden, tel dan 0.3 bar bij bij de spanning die wordt aanbevolen door de autoconstructeur.quote:Op maandag 23 juli 2018 15:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen hoor je je bandenspanning te meten als de banden koud zijn. Dus vóór vertrek
Ik heb het over slijtagequote:Op maandag 23 juli 2018 13:17 schreef nanuk het volgende:
[..]
Voor mij was dat wel de reden een elektrische bandenpomp te kopen voor een paar tientjes. Gewoon ergens op een pauzeplek onderweg al sje een keer te vroeg bent ff je bandenspanning meten en bijvullen. Kan snel uit aan minder brandstof en minder banden slijtage. Niet wekelijks maar toch snel wel maandelijks.
Compenseer je ook voor de rolomtrek?quote:Op maandag 23 juli 2018 13:17 schreef nanuk het volgende:
[..]
Voor mij was dat wel de reden een elektrische bandenpomp te kopen voor een paar tientjes. Gewoon ergens op een pauzeplek onderweg al sje een keer te vroeg bent ff je bandenspanning meten en bijvullen. Kan snel uit aan minder brandstof en minder banden slijtage. Niet wekelijks maar toch snel wel maandelijks.
Welke teller en hoe beinvloedt dat je verbruik?quote:Op maandag 23 juli 2018 11:27 schreef tstile het volgende:
Goed dan denk je, klaar. Maar op Autozine lees ik gebruikerservaringen dat deze auto een 10% tellerafwijking heeft.
quote:
Een keer een wiel volledig rond laten gaan laten rijden is ongeveer 1,4 meter. Als daar 5 mm van af is gesleten dan blijft er altijd nog ruim 1,38 meter over. Dat is op geen enkele manier in de buurt van die gestelde 10% afwijking. Slijtage en grotere wielomtrek door te hard oppompen is dus pinda's als het over afwijking in wielomtrek gaat.quote:Op maandag 23 juli 2018 18:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Compenseer je ook voor de rolomtrek?
Maar die Picanto (vorig model) staat dan weer bekend vanwege z’n forse verbruik.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:20 schreef j669 het volgende:
Bijna al die turboloze A-segmenters hebben wel een laag verbruik en de forse afwijkingen tov fabrieksverbruik heeft ongeveer iedere auto even veel last van. De verschillen door een verschillende rijstijl zijn naar mijn beleving een stuk groter dan echte technische verschillen. Wil je voor goedkoop gaan en nog enigszins fatsoenlijks rijden, zou ik eerder voor de VAG-drieling (Up/Mii/Citygo) of de Koreaanse tweeling (i10/Picanto) gaan.
Ah ok, kan me nog de rechtzaak van toen herinneren. 1 op 12 ofzo reden ze er mee.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:51 schreef j669 het volgende:
Dat hangt helemaal af van je eigen rijstijl. Ik heb er toevallig zelf één en 1 op 17 is prima haalbaar zonder overdreven langzaam te rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |