abonnement Unibet Coolblue
pi_180662544
Ik vraag dit voor een vriendin (ja echt!)

Vriendin van mij heeft ongeveer een maand geleden aangegeven aan haar wederhelft dat zij wil scheiden. Gevolg: wederhelft is hem sindsdien compleet geflipt en naar mijn idee met de dag meer ontoerekeningsvatbaar c.q. gevaarlijk aan het worden. Vriendin heeft nog geen aangifte tegen hem gedaan want ze wil de lieve vrede bewaren en zoveel mogelijk drama voorkomen voor de kinderen, dus ze incasseert meer dan mij lief is op dit moment.

Ze hadden, voordat zij aangaf te willen scheiden, al een vakantie geboekt staan naar Italië. Na heel veel drama is zij uiteindelijk vorige week met de kinderen (zij zijn 6 en 3) naar Italië gegaan. Na een week kwam hij erbij. Mijn vriendin is vervolgens naar een hotel gegaan. Hij heeft aangegeven dat hij niet alleen terug naar NL durfde te rijden met de kinderen. Dus de afspraak was gemaakt dat zij een paar dagen in een hotel zou verblijven en hij een paar dagen alleen met de kinderen zou hebben op het vakantieadres.

Nu is deze beste man naar mijn idee dusdanig aan het doordraaien in Italië, dat het zowel mijn vriendin als mijn inziens gewoon niet verantwoord is dat zij 'gezellig' met hem en de kinderen terug naar NL rijdt over een paar dagen.

Nu is er het idee dat ik vanavond nog in de auto naar Italië stap, haar oppik en vervolgens door rijd naar het vakantie adres waar haar wederhelft en de kindjes nu zitten. Hem uitleg (of eventueel wordt hij daar nu al op voorbereid) dat het geen goed idee is om met zijn allen de terugreis in te zetten. Maar zij is als de dood, dat als zij dit doet, haar ontvoering van de kinderen ten laste kan worden gelegd. Dat we bij de Italiaanse grens al aangehouden worden door de autoriteiten.

Ideeën? Tips?
Het is echt een k-situatie en ik wil haar heel graag helpen. De optie 'dat moeten ze onderling maar uitzoeken' is er gewoonweg niet.
pi_180662625
Ze kan natuurlijk ook gewoon naar de lokale politie gaan en daar aangeven dat haar vent een beetje aan het doordraaien is en ze vreest voor haar veiligheid en die van de kinderen en om hulp vragen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Spellchecker zondag 22 juli 2018 @ 22:38:22 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180662655
Ik hoop dat je/jullie goeie support krijgt/krijgen ....
pi_180662861
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:37 schreef valentijn101 het volgende:
Ze kan natuurlijk ook gewoon naar de lokale politie gaan en daar aangeven dat haar vent een beetje aan het doordraaien is en ze vreest voor haar veiligheid en die van de kinderen en om hulp vragen.
Ik kan me indenken dat zo'n gesprek in het buitenland niet echt naar behoren gaat verlopen. Ik denk dat je beter hier naar de politie kan bellen/gaan en vragen wat wettelijk gezien haalbaar is wat jullie kunnen doen.
  zondag 22 juli 2018 @ 22:49:07 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180662907
Arme kinderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180663242
quote:
15s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
Arme kinderen.
Dit vooral. En handig in zo'n situatie in het buitenland te gaan zitten met z'n allen
pi_180663294
Vrezen jullie voor de veiligheid van de kinderen op dit moment?
  zondag 22 juli 2018 @ 23:07:27 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180663376
Trouwens, omdat het nu eenmaal WGR is:

Ik verwacht ten eerste al niet dat de Italiaanse politie zijn vingers wil gaan branden aan deze situatie, en ten tweede kun je niet aan de grens worden aangehouden als je om Zwitserland heen rijdt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180663409
Ik denk niet dat de politie zo snel aan de grens staat om je tegen te houden, zeker niet als de moeder erbij is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_180663447
En als die vader naar de politie daar gaat en zegt dat de moeder ongevraagd de kinderen mee heeft? Ik denk dat ze dan zeker staande gehouden kan worden tijdens de rit.
  zondag 22 juli 2018 @ 23:12:34 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180663480
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
En als die vader naar de politie daar gaat en zegt dat de moeder ongevraagd de kinderen mee heeft? Ik denk dat ze dan zeker staande gehouden kan worden tijdens de rit.
Moeten ze haar eerst vinden. De kans dat de Gendarmeria een belletje pleegt naar de politie in de woonplaats van de moeder in Nederland lijkt me een stuk groter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180663510
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
En als die vader naar de politie daar gaat en zegt dat de moeder ongevraagd de kinderen mee heeft? Ik denk dat ze dan zeker staande gehouden kan worden tijdens de rit.
Zorgen dat de vader het nummerbord van de auto van ts niet ziet/weet..
pi_180663535
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zorgen dat de vader het nummerbord van de auto van ts niet ziet/weet..
Als je het zo gaat oplossen dan werkt dit nadelig voor de moeder mocht er ooit een rechtzaak komen. Dit is in principe gewoon strafbaar toch?
pi_180663607
Vermijd Zwitserland dan word je helemaal niet gecontroleerd.

Verder aardig van je dat je een vriendin uit de shit wilt helpen ^O^
pi_180663647
Volgens mij is er geen sprake van kinderontvoering als je de kinderen terugbrengt naar hun “gewone verblijfplaats”, maar het kan zijn dat het wel op een andere manier strafbaar kan zijn. Lijkt me echter van niet. De woonplaats van de man is immers ook Nederland(?).

Overigens kan je vriendin wel meldingen maken bij de politie, zonder meteen aangifte te doen, als ze zich zorgen maakt. Dan heeft de politie achtergrondinformatie mocht er inderdaad iets mis gaan.

Of het allemaal ook verstandig is, is een ander verhaal.
  zondag 22 juli 2018 @ 23:22:15 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180663680
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je het zo gaat oplossen dan werkt dit nadelig voor de moeder mocht er ooit een rechtzaak komen. Dit is in principe gewoon strafbaar toch?
Misschien, maar het is nooit te bewijzen. Zijn woord tegen het hare.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180663684
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je het zo gaat oplossen dan werkt dit nadelig voor de moeder mocht er ooit een rechtzaak komen. Dit is in principe gewoon strafbaar toch?
Ze neemt de kinderen mee naar huis, zolang ze hem verteld waar ze naar toe gaan en hij de kinderen daar gewoon kan zien, is het volgens mij niet strafbaar.

Ervoor zorgen dat de kentekenplaat niet bekend is bij de vader, voorkomt iig dat ze niet zo makkelijk aangehouden worden mocht hij een onterechte melding van ontvoering doen.
pi_180663798
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:33 schreef Twinkle20 het volgende:

Na heel veel drama is zij uiteindelijk vorige week met de kinderen (zij zijn 6 en 3) naar Italië gegaan. Na een week kwam hij erbij. Mijn vriendin is vervolgens naar een hotel gegaan.
Was het wel in overeenstemming dat zij dan alleen op vakantie ging met de kinderen?

quote:
Hij heeft aangegeven dat hij niet alleen terug naar NL durfde te rijden met de kinderen. Dus de afspraak was gemaakt dat zij een paar dagen in een hotel zou verblijven en hij een paar dagen alleen met de kinderen zou hebben op het vakantieadres.

Nu is deze beste man naar mijn idee dusdanig aan het doordraaien in Italië, dat het zowel mijn vriendin als mijn inziens gewoon niet verantwoord is dat zij 'gezellig' met hem en de kinderen terug naar NL rijdt over een paar dagen.
Waarom kan zij niet alleen met de kinderen terug, zoals ze ook naar Italië is gegaan? Of wil hij juist per se ‘gezellig’ met z’n vieren terugreizen?
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 06:18:47 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180667425
Nederlandse politie consulteren
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180667668
Hij wil koste wat het kost inderdaad naar de buitenwereld nog steeds de one big happy family uithangen. Ondertussen is het de grootste psychopaat aan het worden die ik in mijn leven tegen ben gekomen.

Hij roept om de haverklap dat ie zelfmoord gaat plegen (en nu zijn de kindjes bij hem .. ken nog wel wat verhalen uit het verleden uit het nieuws hoe dat is afgelopen :X )
Hij roept de hele tijd dat hij haar wat aan gaat doen (ook via whatsapp)
En soms is ie in een vlaag weer bij zijn positieven en dan is het sorry sorry.

Het is gewoon een complete mindfuck. Een schizofreen zou er jaloers op zijn, zoveel persoonlijkheden als die man nu lijkt te hebben. Echt eng gewoon.

Ze heeft nu aangegeven aan hem dat ze hoopt dat hij inziet dat hij nu de verstandige ouder moet zijn. En dat het beter is als de kinderen met trein, vliegtuig of auto (door mij bijvoorbeeld, mij kent hij) terug naar NL komen.

Kinderen zijn met toestemming naar Italie gegaan. Is ook een toestemmingsverklaring voor getekend enzo. Dus het leek allemaal vlak voor vertrek eindelijk in kannen en kruiken (de weken voorafgaand waren hel, want iedere minuut van de dag dacht hij er weer anders over en hij schroomde niet om dat kenbaar te maken :X ).
pi_180667988
Maar als er een toestemmingsverklaring is, dan is er toch geen probleem? Dan zou ik wel alsnog van te voren de Nederlandse politie inseinen en alvast een melding maken dat je aangifte gaat doen. En als je naar de camping gaat, zorg dan ook dat er iemand bij hem blijft. Zijn hele gedrag spreekt ook paniek, je weet niet wat hij zal doen. Als er iemand bij hem blijft is de kans kleiner dat hij achter jullie aan komt of dat hij zichzelf wat aandoet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180668029
En als de politie niet wil luisteren, bel dan eens met Veilig Thuis, dat is bij uitstek de instantie die kan helpen bij dit soort situaties.
pi_180668073
Het volgende wat ik nu ga zeggen daar heb je vrij weinig aan nu, maar ik snap niet met de wetenschap hoe hij kan zijn je kinderen alleen bij hem laat. Want dat was vooraf afgesproken toch? Ik zou echt geen oog dicht doen. Ze had voor de vakantie al aan de bel moeten trekken...
  maandag 23 juli 2018 @ 08:38:54 #24
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180668180
Ik kan me wel voorstellen dat ze bang is voor gedoe met de politie. Maar ik denk ook dat de politie het verhaal van die man niet serieus gaat nemen. Een moeder neemt haar kinderen mee naar hun huis wanneer de vakantie is afgelopen, meer is er toch niet aan de hand?
Spoilers!
pi_180668204
Maar zij zit daar toch nog? Wat is het probleem als zij haar eigen kinderen mee terug neemt? Dat is heen toch ook gelukt?

En man man man, waarom in godsnaam in zo'n situatie in het buitenland gaan zitten en hem alleen laten met die kinderen? Hij kan hem ook smeren met die kinderen hè, of erger. Van haar kant uit nou ook niet echt 'de verstandigste ouder zijn', maar vooral gericht op hem ondanks alles te vriend houden blijkbaar
pi_180668228
Licht de Nederlandse politie in. Ik heb ook zo'n verhaal gehad toen mijn ouders gingen scheiden (vader draaide door) en dat werd alleen maar erger, tot stalking aan toe.
Hoe meer de politie van de situatie weet, hoe beter zij kunnen helpen.
Je kan al zeer vroeg een melding maken van de situatie.
Twiddel
pi_180668264
Is het uberhaubt niet zo dat zoland ze gezamelijk gezag hebben over de kinderen de vader, juridisch, niets kan?
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180668476
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:13 schreef d.k. het volgende:
Maar als er een toestemmingsverklaring is, dan is er toch geen probleem?
Aangezien TS hier doorlopend zijn toerekeningsvatbaarheid in twijfel trekt impliceert dat ook indirect de nietigheid van dat document.
pi_180668667
Sorry, mss heb ik niet alles gelezen.
Maar waarom gaat ze niet zo snel mogelijk naar huis in NL met de kinderen. Breek die vakantie af.
En trek hier asap aan de bel. Huisarts, politie etc.
  maandag 23 juli 2018 @ 09:35:27 #30
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180668801
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:49 schreef shazaam het volgende:
Is het uberhaubt niet zo dat zoland ze gezamelijk gezag hebben over de kinderen de vader, juridisch, niets kan?
De intentie om te scheiden is al uitgesproken, dus dat is niet meer zo. Juridisch gezien moeten beide ouders nu toestemming geven afaik. Praktisch gezien is er echter weinig aan de hand wanneer je de kinderen en moeder naar Nederland rijdt en de vader verder zijn kinderen wel mag blijven zien (dat recht is bijzonder moeilijk om te verspelen) als hij weer terug in Nederland is.

Ik zou niet uit voorzorg naar de politie in Italië gaan, straks zit je daar op een bureau tot eea is uitgezocht. Mocht de vader instanties waarschuwen dan zal de moeder door de politie uit Nederland (of Italië) gebeld worden, even aangenomen dat ze een mobiel heeft. Als het verhaal wat hier staat klopt dan zal er weinig verder mee gedaan worden, hooguit wordt er gevraagd wanneer en of je je even meldt als je in Nederland komt. Wel netjes melden bij de vader wat je intentie is, waarom, en dat hij in Nederland zijn kinderen weer mag zien.

En dan advocaten tijd en een van de twee ouders zal het huis moeten (evt. met de kinderen mee) en logboek/archief bijhouden en politie in NL inlichten.
Dum de dum
pi_180669217
Mijn tip zou zijn beperk je inmenging tot het zijn van een luisterend oor.

Het zijn niet jouw zaken.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:02:35 #32
33189 RM-rf
1/998001
pi_180670271
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat we bij de Italiaanse grens al aangehouden worden door de autoriteiten.
Als zij gewoon ouderlijk gezag heeft, kan ze niet aangehouden worden tenzij er een rechterlijke beslissing door een nederlandse of italiaanse rechter zou voorliggen, waarin dat ouderlijk gezag aan de andere ouder toegekend is, en de vrouw uitreizen verboden is.

Ik neem aan dat de vader dat niet heeft; In dat geval is er geen enkele grond om een ouder met gezag te hinderen aan het uitreizen (als de vader wel kennelijk aangifte van ontvoering zou doen zou dat een valse aangifte zijn, waarvoor hijzelf dan mogelijk vervolgd kan worden)

Los daarvan is het misschien wel goed eerst goed te overleggen, juist óók met die vader en niet bij voorbaat af te gaan op een bewering van de ene partij 'dat met de andere partij niet te praten valt' of 'dat hij aan het doordraaien is':
Ga geen partij kiezen voor één van de ouders, maar handel gewoon op een manir die juist het conflict beperkt en en situuatie schept die vooral de kinderen het meest nut brengt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 23 juli 2018 @ 11:12:32 #33
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180670493
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:02 schreef RM-rf het volgende:
Ik neem aan dat de vader dat niet heeft; In dat geval is er geen enkele grond om een ouder met gezag te hinderen aan het uitreizen (als de vader wel kennelijk aangifte van ontvoering zou doen zou dat een valse aangifte zijn, waarvoor hijzelf dan mogelijk vervolgd kan worden)

Waarom neem je aan van niet? Ze zijn getrouwd.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:22:25 #34
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180670652
Dus vrouw zegt voor de vakantie eventjes te willen scheiden en je vindt het raar dat de vader flipt? Hij ziet z'n hele leven ineenstorten. Waarom wordt er hier geen rekening gehouden met de wens van de vader?
pi_180670672
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:22 schreef xzaz het volgende:
Dus vrouw zegt voor de vakantie eventjes te willen scheiden en je vindt het raar dat de vader flipt? Hij ziet z'n hele leven ineenstorten. Waarom wordt er hier geen rekening gehouden met de wens van de vader?
Jij vind het normaal dat iemand gaat dreigen zelfmoord te plegen, omdat er een scheiding aangekondigd wordt? Of dat hij zijn ex wat aan gaat doen?

Sorry, ik snap dat zijn wereld op zijn kop staat. En dat je het een seconde denkt, prima. Maar dit gedrag gaat echt wel grenzen over en dat kan niet.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:33:04 #36
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180670879
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Jij vind het normaal dat iemand gaat dreigen zelfmoord te plegen, omdat er een scheiding aangekondigd wordt? Of dat hij zijn ex wat aan gaat doen?
JA JA JA JA JA JA JA
quote:
Sorry, ik snap dat zijn wereld op zijn kop staat. En dat je het een seconde denkt, prima. Maar dit gedrag gaat echt wel grenzen over en dat kan niet.
Lekker makkelijk; ff scheiden jho boeien.

quote:
. Na heel veel drama is zij uiteindelijk vorige week met de kinderen (zij zijn 6 en 3) naar Italië gegaan. Na een week kwam hij erbij.
Dit is gewoon ontvoering wanneer papa geen toestemming heeft gegeven.

[ Bericht 8% gewijzigd door xzaz op 23-07-2018 11:39:46 ]
  maandag 23 juli 2018 @ 11:39:57 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180670984
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:22 schreef xzaz het volgende:
Dus vrouw zegt voor de vakantie eventjes te willen scheiden en je vindt het raar dat de vader flipt? Hij ziet z'n hele leven ineenstorten. Waarom wordt er hier geen rekening gehouden met de wens van de vader?
De veiligheid van de kinderen lijkt me nu even voorgaan op de wensen van de vader.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 juli 2018 @ 11:40:15 #38
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180670988
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De veiligheid van de kinderen lijkt me nu even voorgaan op de wensen van de vader.
Zeker, moeder de vrouw had nooit op vakantie moeten gaan.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:41:03 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180671000
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zeker, moeder de vrouw had nooit op vakantie moeten gaan.
Mee eens, maar dat is niet meer terug te draaien. Zorgen dat de kinderen veilig en wel thuiskomen heeft nu prioriteit 1.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 juli 2018 @ 11:41:59 #40
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671018
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:33 schreef xzaz het volgende:
Dit is gewoon ontvoering wanneer papa geen toestemming heeft gegeven.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Kinderen zijn met toestemming naar Italie gegaan. Is ook een toestemmingsverklaring voor getekend enzo.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:42:24 #41
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671025
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat is niet meer terug te draaien. Zorgen dat de kinderen veilig en wel thuiskomen heeft nu prioriteit 1.
Lijkt mij simpel; in overleg met de vader naar huis rijden.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:41 schreef Elpis het volgende:

[..]


[..]

Arme vent. Arme kinderen, speelbal geworden van moeder.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:43:42 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180671050
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:42 schreef xzaz het volgende:
Lijkt mij simpel; in overleg met de vader naar huis rijden.
Als er met vader te praten valt, heeft dat wel de voorkeur inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 juli 2018 @ 11:48:07 #43
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671129
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:42 schreef xzaz het volgende:
Arme vent. Arme kinderen, speelbal geworden van moeder.
Hoe is dit in hemelsnaam een reactie op mijn verwijzing naar het feit dat vader wel toestemming heeft gegeven?

Haar timing is ronduit kut ja. Ze had beter kunnen wacht tot na de vakantie, maar waar je uithaalt dat de kinderen een speelbal zijn is mij een raadsel.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:49:04 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671149
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:48 schreef Elpis het volgende:

[..]

Hoe is dit in hemelsnaam een reactie op mijn verwijzing naar het feit dat vader wel toestemming heeft gegeven?

Haar timing is ronduit kut ja. Ze had beter kunnen wacht tot n de vakantie, maar waar je uithaalt dat de kinderen een speelbal zijn is mij een raadsel.
Moeder vlucht van de situatie en blijkbaar zit het allemaal nog niet heel lekker bij de vader van de kinderen. Hoe kan je in hemelsnaam op vakantie gaan in zo'n situatie.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:51:02 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180671187
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Moeder vlucht van de situatie en blijkbaar zit het allemaal nog niet heel lekker bij de vader van de kinderen. Hoe kan je in hemelsnaam op vakantie gaan in zo'n situatie.
De kinderen niet de vakantie willen ontnemen waar ze lang naar hebben uitgekeken, waarschijnlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 juli 2018 @ 11:51:12 #46
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671191
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Moeder vlucht van de situatie en blijkbaar zit het allemaal nog niet heel lekker bij de vader van de kinderen. Hoe kan je in hemelsnaam op vakantie gaan in zo'n situatie.
Ik denk eerder dat moeder het geld van de eerder geboekte vakantie niet wilde weggooien.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:51:40 #47
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671203
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De kinderen niet de vakantie willen ontnemen waar ze lang naar hebben uitgekeken, waarschijnlijk.
O ja dat is nog logischer. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180671218
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De kinderen niet de vakantie willen ontnemen waar ze lang naar hebben uitgekeken, waarschijnlijk.
Dat kan natuurlijk ook zonder ze alleen daar te laten met een vader die aldus TS compleet aan het doordraaien is, al vóór men op vakantie vertrok
  maandag 23 juli 2018 @ 11:52:17 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671223
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De kinderen niet de vakantie willen ontnemen waar ze lang naar hebben uitgekeken, waarschijnlijk.
Dat had ze eerder moeten bedenken.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Elpis het volgende:

[..]

O ja dat is nog logischer. :)
Het komt moeder wel heel goed uit.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:53:12 #50
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671246
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:52 schreef xzaz het volgende:
Het komt moeder wel heel goed uit.
Ah je kent haar?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:53:33 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671253
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ah je kent haar?
Ah je kent haar? Mooi altijd hoe in dit soort situaties de moeder alles goed voor heeft voor de kinderen en de vader gelijk doe boeman is.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:53:40 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180671256
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:52 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook zonder ze alleen daar te laten met een vader die aldus TS compleet aan het doordraaien is, al vóór men op vakantie vertrok
Dat klopt. Ik wil ook nergens beweren dat moeder (of vader) een al te slimme keuze maakt door dit te doen, maar ik acht het waarschijnlijker dat ze dit doen om de kinderen zo min mogelijk last te laten hebben van de situatie, dan om ze als inzet van een vechtscheiding te gebruiken.

Hoe dan ook, de kinderen zijn harder de sjaak dan moeder of vader.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 juli 2018 @ 12:00:57 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_180671437
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:12 schreef Elpis het volgende:

[..]

Waarom neem je aan van niet? Ze zijn getrouwd.
:? en waaruit haal je op basis van die vaststelling 'dat ze getrouwd zijn', dat de vader dan óók "een rechterlijk bevel zou hebben die de andere ouder uitreizen zou verbieden" ?

(het gaat er niet om of de vader ouderlijk gezag heeft maar vooral of de vrouw verboden zou zijn een onderdeel van ouderlijk gezag en dat is het reizen met kinderen ontzegt kan worden, dat kan enkel een rechter)

Normaal heeft een ouder gewoon het recht een kind waarover hij/zij ouderlijk gezag heeft te begeleiden en bv een land uit te reizen.... enkel als er een uitreisverbod voorligt kan dit gestopt worden en dat moet dan eerst door een rechter afgegeven worden.

As dat hier voorligt zou het de zaak veranderen, maar zolang dat niet zo is en ik lees nergens dat de vader dus al de gang naar de (italiaanse) rechter gemaakt heeft is uitreizen geen enkel probleem (sowieso zal de kans klein zijn dat er een pas-controle volgt als je bv via de itaiaans-franse grens reist....

Maar ook dan is het af te raden af te reizen met die kinderen zonder eerst ook zelf contact met die vader te hebben en enkel op basis van een verhaal van die (ex-)partner aan te nemen dat 'er met hem niet te praten valt'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 23 juli 2018 @ 12:02:19 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671474
Vrouw: ik wil alleen met de kinderen naar Nederland rijden
Man: ik wil mee
Vrouw: er valt niet met je te praten

Zoiets zie ik voor me.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:06:27 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180671564
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:02 schreef xzaz het volgende:
Vrouw: ik wil alleen met de kinderen naar Nederland rijden
Man: ik wil mee
Vrouw: er valt niet met je te praten

Zoiets zie ik voor me.
Man dreigt met zelfmoord, man dreigt vrouw iets aan te doen. Vrouw is bang dat man auto met vrouw en kinderen erbij een ravijn in rijdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180671611
Bel je reisverzekering of desnoods de ANWB. Het gebeurt helaas wel vaker dat mensen doordraaien op vakantie.
Als je bang bent om veilig naar huis te rijden, bel gewoon de ANWB.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:12:08 #57
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671704
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:00 schreef RM-rf het volgende:
en waaruit haal je op basis van die vaststelling dat de vader dan "een rechterlijk bevel zou hebben die de andere ouder uitreizen zou verbieden" ?

Ow ik dacht dat je met dat stukje bedoelde dat vader geen gezag zou hebben. Ik vond het al zo raar. :@

Het Haags Kinderontvoeringsverdrag regelt al dat dat je niet zomaar zonder toestemming het land uit mag.
Lijkt me dat terugreizen geen probleem moet leveren, maar dat is alleen mijn logica en niet juridisch onderbouwt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:12:28 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671712
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Man dreigt met zelfmoord, man dreigt vrouw iets aan te doen. Vrouw is bang dat man auto met vrouw en kinderen erbij een ravijn in rijdt.
Man is bang dat hij z'n kinderen nooit meer ziet.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:13:49 #59
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180671733
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Man is bang dat hij z'n kinderen nooit meer ziet.
Zoals de vader van de broertjes Ruben en Julian bang was?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:14:45 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180671753
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Man is bang dat hij z'n kinderen nooit meer ziet.
Hij is ongelukkig met de scheiding, dat snap ik. Maar vooralsnog heeft zijn aanstaande ex de gezamenlijke vakantie wel door laten gaan.

Punt blijft de angst dat vader aan het doordraaien is en rare dingen doet en kan gaan doen. Wat zou jouw oplossing zijn om die kinderen weer veilig thuis te krijgen?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:18:07 #61
408813 crew  trein2000
pi_180671834
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? en waaruit haal je op basis van die vaststelling 'dat ze getrouwd zijn', dat de vader dan óók "een rechterlijk bevel zou hebben die de andere ouder uitreizen zou verbieden" ?

(het gaat er niet om of de vader ouderlijk gezag heeft maar vooral of de vrouw verboden zou zijn een onderdeel van ouderlijk gezag en dat is het reizen met kinderen ontzegt kan worden, dat kan enkel een rechter)

Normaal heeft een ouder gewoon het recht een kind waarover hij/zij ouderlijk gezag heeft te begeleiden en bv een land uit te reizen.... enkel als er een uitreisverbod voorligt kan dit gestopt worden en dat moet dan eerst door een rechter afgegeven worden.

As dat hier voorligt zou het de zaak veranderen, maar zolang dat niet zo is en ik lees nergens dat de vader dus al de gang naar de (italiaanse) rechter gemaakt heeft is uitreizen geen enkel probleem (sowieso zal de kans klein zijn dat er een pas-controle volgt als je bv via de itaiaans-franse grens reist....

Maar ook dan is het af te raden af te reizen met die kinderen zonder eerst ook zelf contact met die vader te hebben en enkel op basis van een verhaal van die (ex-)partner aan te nemen dat 'er met hem niet te praten valt
Nee, bij gezamelijk gezag moeten beide ouders toestemming geven. Wel wordt dat bij een stel vaak stilzwijgend gedaan/aangenomen. Maar als vader expliciet stelt geen toestemming te geven dan heeft moeder strikt juridisch wel een probleem
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 23 juli 2018 @ 12:18:38 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671847
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:14 schreef Lienekien het volgende:

Punt blijft de angst dat vader aan het doordraaien is en rare dingen doet en kan gaan doen. Wat zou jouw oplossing zijn om die kinderen weer veilig thuis te krijgen?
Luisteren naar de wensen van de vader. En zien te passen en meten hoe daarmee de kinderen veilig thuis komen. De staat van de vader is alleen op het verhaal van de ex een beetje een te eenzijdig verhaal om te bepalen als hij 'gek aan het worden is'.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:20:28 #63
408813 crew  trein2000
pi_180671892
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Luisteren naar de wensen van de vader. En zien te passen en meten hoe daarmee de kinderen veilig thuis komen. De staat van de vader is alleen op het verhaal van de ex een beetje een te eenzijdig verhaal om te bepalen als hij 'gek aan het worden is'.
Kortom, met z’n allen in de auto met een derde, bv. TS, als chauffeur?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 23 juli 2018 @ 12:21:23 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671910
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kortom, met z’n allen in de auto met een derde, bv. TS, als chauffeur?
Zoiets, ik zou als vader moeder ook niet meer vertrouwen. Vliegtuig terug is ook een optie; auto door familie terug laten rijden.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:22:01 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180671923
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Luisteren naar de wensen van de vader. En zien te passen en meten hoe daarmee de kinderen veilig thuis komen. De staat van de vader is alleen op het verhaal van de ex een beetje een te eenzijdig verhaal om te bepalen als hij 'gek aan het worden is'.
Maar daar draait dit verhaal nou juist om, de angst dat vader zodanig gaat doordraaien dat hij de kinderen wat gaat aandoen. En dat wil moeder voorkomen.

Dan kun jij natuurlijk zeggen: ‘dat zegt zij, dus het kan ook niet zo zijn’, maar dan kunnen we wel ophouden met dit topic.

Hoe ga je ‘passen en meten’ als vader met zijn allen per auto terug wil en vader gaat onder het rijden door het lint?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:22:42 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180671937
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe ga je ‘passen en meten’ als vader met zijn allen per auto terug wil en vader gaat onder het rijden door het lint?
En wat als moeder dat doet?
  maandag 23 juli 2018 @ 12:22:56 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180671945
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zoiets, ik zou als vader moeder ook niet meer vertrouwen. Vliegtuig terug is ook een optie; auto door familie terug laten rijden.
Ja, is een optie.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:23:42 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180671961
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:22 schreef xzaz het volgende:

[..]

En wat als moeder dat doet?
Als moeder onderweg door het lint gaat? Sorry, maar waarom moet die optie meegenomen worden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180671966
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kortom, met z’n allen in de auto met een derde, bv. TS, als chauffeur?
anwb bellen.
Dit gebeurt echt wel vaker, hoor.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:26:29 #70
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180672018
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als moeder onderweg door het lint gaat? Sorry, maar waarom moet die optie meegenomen worden?
Omdat de waarheid in 't midden ligt; niet bij de vrouw.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:26:54 #71
408813 crew  trein2000
pi_180672025
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als moeder onderweg door het lint gaat? Sorry, maar waarom moet die optie meegenomen worden?
Omdat we het verhaal maar van 1 kant horen. Je weet niet wat er speelt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:27:18 #72
408813 crew  trein2000
pi_180672037
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

anwb bellen.
Dit gebeurt echt wel vaker, hoor.
Moet je daar wel lid van zijn.
En vraag 2, wat gaan die dan doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180672094
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat de waarheid in 't midden ligt; niet bij de vrouw.
Wellicht bedoelt Lienekien dat de kans dat een van beide door het lint gaat groter is wanneer de twee samen terug naar Nederland reizen dan wanneer ze beide apart reizen. De man wil (volgens TS) per se samen reizen, hij wil niet alleen met de kinderen terug.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:30:43 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180672100
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat de waarheid in 't midden ligt; niet bij de vrouw.
En wat heeft TS daaraan?

Dit topic gaat toch niet om een soort algemene waarheidsvinding. TS heeft een vriendin met een probleem en zoekt mee naar een oplossing. Users die gaan lopen roepen ‘we horen het verhaal maar van één kant’ vullen leuk het topic, maar dragen niet bij tot een oplossing voor TS.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:32:11 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180672140
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wellicht bedoelt Lienekien dat de kans dat een van beide door het lint gaat groter is wanneer de twee samen terug naar Nederland reizen dan wanneer ze beide apart reizen. De man wil (volgens TS) per se samen reizen, hij wil niet alleen met de kinderen terug.
Je hebt wel een punt dat beide ouders in een auto ws. niet een goed idee is vanwege mogelijke escalatie.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:35:31 #76
408813 crew  trein2000
pi_180672198
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat heeft TS daaraan?

Dit topic gaat toch niet om een soort algemene waarheidsvinding. TS heeft een vriendin met een probleem en zoekt mee naar een oplossing. Users die gaan lopen roepen ‘we horen het verhaal maar van één kant’ vullen leuk het topic, maar dragen niet bij tot een oplossing voor TS.
Die constatering/wetenschap is wel essentieel om de positie van vader te begrijpen. Wat een onderdeel van de oplossing kan zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:37:14 #77
408813 crew  trein2000
pi_180672237
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt dat beide ouders in een auto ws. niet een goed idee is vanwege mogelijke escalatie.
Dat is wel een ding idd. Als je iets moet voorkomen is het échte escalatie in de auto. Je kunt geen kant op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Eindredactie Games maandag 23 juli 2018 @ 12:37:16 #78
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180672239
En wie zegt dat de moeder niet de boeman is en dit allemaal verzint?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 23 juli 2018 @ 12:38:20 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180672270
Juist met het oog op de toekomstige relatie tussen kinderen en vader is het van belang dat moeder voorkomt dat het onderweg totaal gaat escaleren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:40:51 #80
408813 crew  trein2000
pi_180672323
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:38 schreef Janneke141 het volgende:
Juist met het oog op de toekomstige relatie tussen kinderen en vader is het van belang dat moeder voorkomt dat het onderweg totaal gaat escaleren.
En misschien is het, als je dat als prioriteit ziet, wel het beste om niet het hele gezin in een auto te zetten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 23 juli 2018 @ 12:43:51 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180672387
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:37 schreef Oscar. het volgende:
En wie zegt dat de moeder niet de boeman is en dit allemaal verzint?
Maakt dat voor nu heel erg uit? Ook dan is het zeer onverstandig om samen met elkaar zo lang in een auto te zitten.

Wie ook de aanstichter is, op dit moment is het ronduit verstandig om los van elkaar terug te reizen.
Eenmaal weer veilig hier kan de omgeving van beide kanten helpen met de boel kalmeren. En vooral kijken of het nodig is de kinderen op te vangen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180672414
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt dat beide ouders in een auto ws. niet een goed idee is vanwege mogelijke escalatie.
Als ze nu al niet samen op een camping willen of kunnen doorbrengen, lijkt me urenlang in een kleine auto een slecht idee. Dan doet het er verder weinig toe aan wie dat dan ligt.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:45:31 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_180672415
Gewoon moeder en kinderen oppikken en via frankrijk naar nederland. Oostenrijk heeft ook controles.

Maar serieus, hoe snel zal een kenteken geregistreerd staan zodat ze je eruit pikken? Bovendien is er een toestemmingsverklaring dat ze in het buitenland zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180672463
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moet je daar wel lid van zijn.
En vraag 2, wat gaan die dan doen?
Dan word je lid.
Echt, ze hebben vaker met dit soort situaties te maken. Familiecrises in het buitenland. Komt vaker voor dan je denkt.

Had een kennis die in paniek doordraaide. Ook via de ANWB met gezin en al naar huis gebracht.
pi_180672535
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Luisteren naar de wensen van de vader. En zien te passen en meten hoe daarmee de kinderen veilig thuis komen. De staat van de vader is alleen op het verhaal van de ex een beetje een te eenzijdig verhaal om te bepalen als hij 'gek aan het worden is'.
als zij zich er niet prettig bij voelt om met hem en de kinderen naar huis te rijden, maakt het niet uit of dat terecht is of niet, dan kunnen ze dat beter niet doen.
compact en kleverig.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 12:54:39 #86
408813 crew  trein2000
pi_180672583
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

als zij zich er niet prettig bij voelt om met hem en de kinderen naar huis te rijden, maakt het niet uit of dat terecht is of niet, dan kunnen ze dat beter niet doen.
Dat hoeft geen probleem te zijn, rijdt zij lekker met TS mee terwijl vader met de kinderen rijdt. Maar dat lijkt me ongewenst. Dat maakt het lastig en daarvoor moet een oplossing gezorgd worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180672585
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zoiets, ik zou als vader moeder ook niet meer vertrouwen. Vliegtuig terug is ook een optie; auto door familie terug laten rijden.
waatom zou je moeder niet meer vertrouwen dan? Je weet helemaal niets van hoe zij zich gedraagt tov hem of de kinderen.
compact en kleverig.
pi_180672623
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat de waarheid in 't midden ligt; niet bij de vrouw.
als de man bang is dat zij de kinderen wat aan doet, is dat best een optie, maar daar weten wij niets van, dus waarom moet het daarover gaan?

Dan belt hij vast een vriend en hebben die nu hetzelfde gesprek.
compact en kleverig.
pi_180672689
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat hoeft geen probleem te zijn, rijdt zij lekker met TS mee terwijl vader met de kinderen rijdt. Maar dat lijkt me ongewenst. Dat maakt het lastig en daarvoor moet een oplossing gezorgd worden.
De vader wíl dus niet alleen met de kinderen terug.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:02:46 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180672733
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vader wíl dus niet alleen met de kinderen terug.
Staat er niet - hij wil niet alleen terug rijden. Een tweede chauffeur bij hem terwijl moeder alleen terugreist behoort volgens mij ook tot de opties.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:03:27 #91
408813 crew  trein2000
pi_180672749
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

De vader wíl dus niet alleen met de kinderen terug.
Excuus, ik zie het. Dat compliceert de zaak nog een beetje meer. Maar de beste oplossing lijkt me dan idd dat Ts of een andere derde chauffeur speelt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180672751
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Staat er niet - hij wil niet alleen terug rijden. Een tweede chauffeur bij hem terwijl moeder alleen terugreist behoort volgens mij ook tot de opties.
In de OP:
quote:
Hij heeft aangegeven dat hij niet alleen terug naar NL durfde te rijden met de kinderen.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:05:36 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180672780
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

In de OP:

[..]

Die is multi-interpretabel, zie ik nu.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180672956
Ik snap die vent wel
pi_180673052
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:14 schreef KopjeNespresso het volgende:
Ik snap die vent wel
ik snap de onmacht en boosheid. Ik snap niet het dreigen.
compact en kleverig.
pi_180673060
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die is multi-interpretabel, zie ik nu.

Hoe dan? :)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:21:10 #97
408813 crew  trein2000
pi_180673100
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe dan? :)
Alleen als in als enige volwassene/chauffeur. Of alleen als in zonder moeder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:22:04 #98
408813 crew  trein2000
pi_180673116
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik snap de onmacht en boosheid. Ik snap niet het dreigen.
Ik snap het in die zin dat ik me kan voorstellen dat het dreigen voortkomt uit die eerste twee. Die arme man is niet meer rationeel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180673156
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik snap het in die zin dat ik me kan voorstellen dat het dreigen voortkomt uit die eerste twee. Die arme man is niet meer rationeel.
en dat gaat wat mij betreft te ver en Vind ik niet sneu voor hem.
compact en kleverig.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:26:04 #100
408813 crew  trein2000
pi_180673189
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en dat gaat wat mij betreft te ver en Vind ik niet sneu voor hem.
Niet specifiek voor hem. Wel vind ik het heel erg voor alle betrokkenen, en niet meer of minder voor hem, dat ze in deze situatie verzeild zijn geraakt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 23 juli 2018 @ 13:27:07 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180673224
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe dan? :)
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. de enige chauffeur zijn?
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. zonder dat er verder iemand bij is?
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. zonder moeder?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180673274
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet specifiek voor hem. Wel vind ik het heel erg voor alle betrokkenen, en niet meer of minder voor hem, dat ze in deze situatie verzeild zijn geraakt.
Ik ken de situatie niet goed genoeg om daarover een oordeel te kunnen vellen, maar als je gaat dreigen met zelfmoord en om je ex wat aan te doen, heb je wat mij betreft toch echt wel een achterstand.
En dat is het enige wat ik weet, als moeder net zo achterlijk doet, geldt voor haar hetzelfde.
compact en kleverig.
pi_180673383
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. de enige chauffeur zijn?
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. zonder dat er verder iemand bij is?
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. zonder moeder?
Oh, op die manier. Ja, dat klopt. :)
Het ging mij er om dat het idee waar trein2000 mee kwam: TS met vrouw mee terug en de man met de kinderen mee terug, geen optie was.
Ik had jouw post daarna niet goed gelezen. Met een extra persoon in het verhaal zou het wel kunnen.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:34:47 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180673456
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, op die manier. Ja, dat klopt. :)
Het ging mij er om dat het idee waar trein2000 mee kwam: TS met vrouw mee terug en de man met de kinderen mee terug, geen optie was.
Ik had jouw post daarna niet goed gelezen. Met een extra persoon in het verhaal zou het wel kunnen.
In feite is TS ook zo'n extra persoon. Ik kan me levendig voorstellen dat moeder óók geen zin heeft om 1200 (?) km terug te rijden met een paar kinderen op de achterbank. Blijft overigens de vraag hoe ze er dan gekomen zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 13:37:13 #105
408813 crew  trein2000
pi_180673505
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In feite is TS ook zo'n extra persoon. Ik kan me levendig voorstellen dat moeder óók geen zin heeft om 1200 (?) km terug te rijden met een paar kinderen op de achterbank. Blijft overigens de vraag hoe ze er dan gekomen zijn.
Staat in de op, moeder alleen met de kids. Pa kwam later
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180673511
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In feite is TS ook zo'n extra persoon. Ik kan me levendig voorstellen dat moeder óók geen zin heeft om 1200 (?) km terug te rijden met een paar kinderen op de achterbank. Blijft overigens de vraag hoe ze er dan gekomen zijn.
Vroeg ik me ook al af. 😅
pi_180673541
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Hij wil koste wat het kost inderdaad naar de buitenwereld nog steeds de one big happy family uithangen. Ondertussen is het de grootste psychopaat aan het worden die ik in mijn leven tegen ben gekomen.

Hij roept om de haverklap dat ie zelfmoord gaat plegen (en nu zijn de kindjes bij hem .. ken nog wel wat verhalen uit het verleden uit het nieuws hoe dat is afgelopen :X )
Hij roept de hele tijd dat hij haar wat aan gaat doen (ook via whatsapp)
En soms is ie in een vlaag weer bij zijn positieven en dan is het sorry sorry.

Het is gewoon een complete mindfuck. Een schizofreen zou er jaloers op zijn, zoveel persoonlijkheden als die man nu lijkt te hebben. Echt eng gewoon.

Ze heeft nu aangegeven aan hem dat ze hoopt dat hij inziet dat hij nu de verstandige ouder moet zijn. En dat het beter is als de kinderen met trein, vliegtuig of auto (door mij bijvoorbeeld, mij kent hij) terug naar NL komen.

Kinderen zijn met toestemming naar Italie gegaan. Is ook een toestemmingsverklaring voor getekend enzo. Dus het leek allemaal vlak voor vertrek eindelijk in kannen en kruiken (de weken voorafgaand waren hel, want iedere minuut van de dag dacht hij er weer anders over en hij schroomde niet om dat kenbaar te maken :X ).
heb je dit ook echt zelf meegemaakt of hoor je dit allemaal van je vriendin?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180673585
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Moeder vlucht van de situatie en blijkbaar zit het allemaal nog niet heel lekker bij de vader van de kinderen. Hoe kan je in hemelsnaam op vakantie gaan in zo'n situatie.
Dit ja, blijkbaar begint het mamaspelletje om de kinderen bij de vader weg te houden nu al.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180673611
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat moeder het geld van de eerder geboekte vakantie niet wilde weggooien.
dat krijg je gewoon terug van je reis- en annuleringsverzekering. kan nog best wel eens lekker uitkomen bij een scheiding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 13:41:49 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180673633
quote:
18s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit ja, blijkbaar begint het mamaspelletje om de kinderen bij de vader weg te houden nu al.
Ja? Daarom zijn ze toch samen op vakantie?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:43:46 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180673678
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat krijg je gewoon terug van je reis- en annuleringsverzekering. kan nog best wel eens lekker uitkomen bij een scheiding.
Alleen als ze überhaupt getrouwd waren én het officiële traject van een scheiding al in gang hebben gezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180673685
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja? Daarom zijn ze toch samen op vakantie?
Terwijl vader nu met de kinderen op de camping zit. xD
pi_180673686
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:13 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zoals de vader van de broertjes Ruben en Julian bang was?
doe niet zo fucking dramatisch mens, gelijk iemand die je totaal niet kent en van wie je enkel wat eenzijdige berichtgeving hebt gelezen op een forum (van iemand die goede vriendinnen is met de moeder nog wel) vergelijken met een kindermoordenaar.

8)7
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180673698
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja? Daarom zijn ze toch samen op vakantie?
ze zijn niet samen gegaan, hij mocht er later bij komen van haar...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 13:46:09 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180673722
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ze zijn niet samen gegaan, hij mocht er later bij komen van haar...
Waar lees je dat, dat het ‘mocht’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180673738
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 06:18 schreef Renesite het volgende:
Nederlandse politie consulteren
Dit lijkt mij een goede ja.

Saúdos Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180673748
quote:
18s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit ja, blijkbaar begint het mamaspelletje om de kinderen bij de vader weg te houden nu al.
hoe kómen jullie daar toch allemaal bij? :')
compact en kleverig.
pi_180673779
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als moeder onderweg door het lint gaat? Sorry, maar waarom moet die optie meegenomen worden?
Omdat vrouwen net zo goed door het lint kunnen gaan en vervolgens richting de buitenwereld de man daar prima van kunnen beschuldigen terwijl ze zelf de vermoorde (no pun intented) onschuld spelen. Ik heb het bij mijn eigen ouders meegemaakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180673805
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hoe kómen jullie daar toch allemaal bij? :')
misschien op dezelfde manier waarop bepaalde vrouwen die man hier al als toekomstige kindermoordenaar zien op basis van de OP?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 13:51:11 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180673814
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat vrouwen net zo goed door het lint kunnen gaan en vervolgens richting de buitenwereld de man daar prima van kunnen beschuldigen terwijl ze zelf de vermoorde (no pun intented) onschuld spelen. Ik heb het bij mijn eigen ouders meegemaakt.
Sorry hoor, ik heb hier geen geduld voor. Het overdreven dramatisch noemen als iemand een voorbeeld aanhaalt van een vader die écht compleet door het lint ging, maar wel zelf lekker speculeren dat de vrouw hier in kwestie ook vast tot heel rare dingen in staat is.

Compleet nutteloos geblaat, dit.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:51:23 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180673821
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

doe niet zo fucking dramatisch mens, gelijk iemand die je totaal niet kent en van wie je enkel wat eenzijdige berichtgeving hebt gelezen op een forum (van iemand die goede vriendinnen is met de moeder nog wel) vergelijken met een kindermoordenaar.

8)7
Iemand die dreigt met zelfmoord en die vrouw wat aan te doen. We hebben het hier niet over iemand die even fiks moest janken over de situatie.

Dit is de enige info die we hebben. Ja, heel misschien is het gelogen, maar dat weten we niet. Afgaande op de situatie die beschreven wordt mag je dat best als een risico situatie inschatten.

De vader in dat verhaal is over de toppen van zijn emotie, niet rationeel. Dreigt en zegt zelf niet alleen met de kinderen terug te willen/kunnen.
Op die beschreven situatie wordt gereageerd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180673860
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

De vader in dat verhaal is over de toppen van zijn emotie, niet rationeel. Dreigt en zegt zelf niet alleen met de kinderen terug te willen/kunnen.
Op die beschreven situatie wordt gereageerd.
Lijkt mij een goede, rationele inschatting van die man. Lijkt meer bij zinnen dan die vrouw die lekker naar Italië vertrekt nadat ze even aangeeft te willen scheiden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 13:52:46 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180673864
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hoe kómen jullie daar toch allemaal bij? :')
Mannen zijn nooit fout, dat weet je toch?
Vrouwen zijn leugenachtige wezens en als een man dan te ver gaat is het haar schuld, heeft zij hem daartoe gedreven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180673888
Maar goed, een labiele man die met zelfmoord driegt die alleen met kleine kinderen is, lijkt mij de hoogste tijd om hulp in te roepen en niet op een forum ffs. :{

Bel de Nederlandse politie of zo TS.

Med venlig hilsen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 23 juli 2018 @ 13:54:14 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180673893
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lijkt mij een goede, rationele inschatting van die man. Lijkt meer bij zinnen dan die vrouw die lekker naar Italië vertrekt nadat ze even aangeeft te willen scheiden.
Jij bent het weer leuk aan het verdraaien. Ghèghèghè, en die fokwijven maar happen. 8-)
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:54:57 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180673918
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lijkt mij een goede, rationele inschatting van die man. Lijkt meer bij zinnen dan die vrouw die lekker naar Italië vertrekt nadat ze even aangeeft te willen scheiden.
Die samen afspreken de vakantie door te laten gaan bedoel je? Waarbij die vakantie opgedeeld wordt zodat ook paps vakantie met zijn kinderen heeft?

In de beschrijving zoals die is is er geen sprake van zomaar even naar italie vertrekken van die vrouw. Maar over afspraken hoe dat 'eerlijk' te verdelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180673949
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij bent het weer leuk aan het verdraaien. Ghèghèghè, en die fokwijven maar happen. 8-)
de kans is groter dat TS de boel aan het verdraaien is om straks met een mooi verhaal voor de rechter te staan :Y
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 13:57:05 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180673972
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

de kans is groter dat TS de boel aan het verdraaien is om straks met een mooi verhaal voor de rechter te staan :Y
Waarom moet TS voor de rechter? 8-)
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:59:01 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180674016
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

aggut, vrouwtje moet het weer in het belachelijke trekken om haar medevrouwtjes bij te staan...

genoeg bewijs dat redelijke wat vrouwen (uiteraard niet allemaal) van alles en iedereen manipuleren om hen tegen de vader op te zetten bij een scheiding...
Tuurlijk, het 'vrouwtje' hier trekt het in het belachelijke (ik ga uit van wat geschreven wordt ipv mijn fantasie erop los te laten). Een vent die akkoord gaat met de verdeling van de vakantie en daar met zelfmoord dreigt en dreigt zijn ex wat aan te doen is heel normaal. Die zelf zegt niet alleen met de kinderen terug te willen reizen.
Het is echt heel normaal om vooral alles in twijfel te trekken en vooral te stellen dat de vrouwelijke ex in dit verhaal dit allemaal doet on die fijne vent een oor aan te naaien. Mannen die doordraaien bij een scheiding komen namelijk niet voor, dat is altijd de schuld van de vrouw.

Valt wel een beetje op dat die twijfels er vooral zijn als een vrouw wat zegt...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180674068
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom moet TS voor de rechter? 8-)
om te bepleiten waarom de vader niet meer met de kinderen in contact zou mogen komen en zij het volledige ouderschap zou moeten krijgen uiteraard
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 14:03:17 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180674123
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

om te bepleiten waarom de vader niet meer met de kinderen in contact zou mogen komen en zij het volledige ouderschap zou moeten krijgen uiteraard
Alsof dat zo simpel is tegenwoordig.

Echt, dat angstbeeld van sommige mannen is buiten proportioneel. Je vraagt je af wat dat vandaan komt...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180674170
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alsof dat zo simpel is tegenwoordig.

Echt, dat angstbeeld van sommige mannen is buiten proportioneel. Je vraagt je af wat dat vandaan komt...
dat is tegenwoordig inderdaad nog steeds heel makkelijk...

dat angstbeeld komt gewoon uit de realiteit, omdat nog steeds blijkt dat heel veel instanties en rechters op hand van de vrouwen zijn... er zijn niet voor niets nog heel veel vaders die tevergeefs moeten opboksen tegen allerlei bureaucratische rompslomp en hun ex om zo nu en dan hun kind te mogen zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180674209
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

de kans is groter dat TS de boel aan het verdraaien is om straks met een mooi verhaal voor de rechter te staan :Y
groter dan wat? En waar maak je dat uit op?
:?
compact en kleverig.
pi_180674273
quote:
9s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat is tegenwoordig inderdaad nog steeds heel makkelijk...

dat angstbeeld komt gewoon uit de realiteit, omdat nog steeds blijkt dat heel veel instanties en rechters op hand van de vrouwen zijn... er zijn niet voor niets nog heel veel vaders die tevergeefs moeten opboksen tegen allerlei bureaucratische rompslomp en hun ex om zo nu en dan hun kind te mogen zien.
ik zie om me heen echt totaal wat anders, ik ken meer vaders die volledige voogdij hebben dan moeders en redelijk wat exen die het gewoon redelijk 50/50 geregeld hebben naar ieders tevredenheid.

De enige vrouw van wie de vader de kinderen niet meer ziet die ik ken, ben ik zelf :+
compact en kleverig.
pi_180674315
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De kinderen niet de vakantie willen ontnemen waar ze lang naar hebben uitgekeken, waarschijnlijk.
Exact
Ik heb het ook sterk afgeraden.

Maar geen annuleringsverzekering en ¤ 2800 in de plomp gooien, zagen ze beide ook niet zitten.

En wat men hier ook al verschillende keren aan geeft, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met melding maken bij politie/veilig thuis/aanverwant. Wil ze nog niet aan. Tis allemaal nog niet erg genoeg blijkbaar.

En scheiden is klote en ja ik wil best geloven dat je hele leven ineen lijkt te storten en dat je alleen maar kan janken en op bed liggen.
Dit gedrag gaat mijn inziens te ver.

Ik (mijn man ook) ben met beide goed bevriend, maar ik ben momenteel ook erg bang voor het gedrag van de man in kwestie. Ik wil geen partij kiezen voor een van beiden en momenteel gaat het me voornamelijk om de veiligheid van de kinderen en haar.
pi_180674357
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

misschien moet ik erbij vertellen dat hij ze niet meer wilde zien.

Uiteraard wist ik toen ik dit postte dat ik in dat hoekje gedeukt zou worden.
"hij wilde ze echt niet meer zien hoor!"

gek genoeg ben ik dat juist nog nooit tegen gekomen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 14:13:07 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180674379
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Exact
Ik heb het ook sterk afgeraden.

Maar geen annuleringsverzekering en ¤ 2800 in de plomp gooien, zagen ze beide ook niet zitten.

En wat men hier ook al verschillende keren aan geeft, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met melding maken bij politie/veilig thuis/aanverwant. Wil ze nog niet aan. Tis allemaal nog niet erg genoeg blijkbaar.

En scheiden is klote en ja ik wil best geloven dat je hele leven ineen lijkt te storten en dat je alleen maar kan janken en op bed liggen.
Dit gedrag gaat mijn inziens te ver.

Ik (mijn man ook) ben met beide goed bevriend, maar ik ben momenteel ook erg bang voor het gedrag van de man in kwestie. Ik wil geen partij kiezen voor een van beiden en momenteel gaat het me voornamelijk om de veiligheid van de kinderen en haar.
Kan er niet iemand heen die vader vertrouwt, een vriend of broer van hem?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180674391
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan er niet iemand heen die vader vertrouwt, een vriend of broer van hem?
kijk, eindelijk zeg je iets verstandigs
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180674402
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:? en waaruit haal je op basis van die vaststelling 'dat ze getrouwd zijn', dat de vader dan óók "een rechterlijk bevel zou hebben die de andere ouder uitreizen zou verbieden" ?

(het gaat er niet om of de vader ouderlijk gezag heeft maar vooral of de vrouw verboden zou zijn een onderdeel van ouderlijk gezag en dat is het reizen met kinderen ontzegt kan worden, dat kan enkel een rechter)

Normaal heeft een ouder gewoon het recht een kind waarover hij/zij ouderlijk gezag heeft te begeleiden en bv een land uit te reizen.... enkel als er een uitreisverbod voorligt kan dit gestopt worden en dat moet dan eerst door een rechter afgegeven worden.

As dat hier voorligt zou het de zaak veranderen, maar zolang dat niet zo is en ik lees nergens dat de vader dus al de gang naar de (italiaanse) rechter gemaakt heeft is uitreizen geen enkel probleem (sowieso zal de kans klein zijn dat er een pas-controle volgt als je bv via de itaiaans-franse grens reist....

Maar ook dan is het af te raden af te reizen met die kinderen zonder eerst ook zelf contact met die vader te hebben en enkel op basis van een verhaal van die (ex-)partner aan te nemen dat 'er met hem niet te praten valt'
Het is geen aanname dat er niet met hem te praten. Mijn man heeft momenteel veel contact met hem, ik voornamelijk met haar op dit moment. Zodoende krijgen wij beide kanten van het verhaal mee.
pi_180674404
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

"hij wilde ze echt niet meer zien hoor!"

gek genoeg ben ik dat juist nog nooit tegen gekomen...
oudste dochter sprak hem tegen, hij zei dat ze maar beter niet meer in zijn buurt kon komen en jongste sprak hem daarop aan, waarop zij ook maar beter uit de buurt kon blijven.

Maar goed, dat heeft niets met dit topic te maken. ^O^
compact en kleverig.
pi_180674442
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het is geen aanname dat er niet met hem te praten. Mijn man heeft momenteel veel contact met hem, ik voornamelijk met haar op dit moment. Zodoende krijgen wij beide kanten van het verhaal mee.
is het dan geen optie dat jullie beiden gaan?
Jij met haar terug, hij met hem?
compact en kleverig.
pi_180674545
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

is het dan geen optie dat jullie beiden gaan?
Jij met haar terug, hij met hem?
Ze kunnen toch ook met het vliegtuig naar huis?
Nogmaals: er zijn genoeg bedrijven (alla de ANWB) die de auto (caravan what ever) voor je repatriëren, hebben daar mensen voor in dienst.
Ja. het kost geld.
Maar wel zo veilig.
pi_180674661
is er al aan de man zelf gevraagd wat zijn oplossing zou zijn om allemaal thuis te komen? hij geeft zelf al aan niet met de kinderen naar huis te willen rijden, dus wellicht vindt hij het wel prima als de moeder met de kinderen gaat rijden en hij een vliegtuig pakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180674732
Buiten het getroll van sommigen zit hier wel goede informatie en ideeen tussen waar we wat mee kunnen ^O^

En inderdaad begin ik en nog een paar andere mensen die dicht bij hen staan wel aan Julian en Ruben praktijken te denken. Er waren wel wat signalen waarvan je kan denken: is dit wel zo slim om het op deze manier te doen? Maar in een paar dagen tijd is de situatie totaal geescaleerd van 0 naar 100. Dat verwacht je dan ook weer niet, met deze mensen ben ik al ruim 7 jaar bevriend.

De enige waarmee de man nog contact lijkt te hebben, is mijn man. Maar dat gaat ook niet van een leien dakje. Ook zijn ouders kunnen niet tot hem doordringen en zien de ernst van de situatie niet.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:29:36 #145
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180674831
quote:
9s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat is tegenwoordig inderdaad nog steeds heel makkelijk...

dat angstbeeld komt gewoon uit de realiteit, omdat nog steeds blijkt dat heel veel instanties en rechters op hand van de vrouwen zijn... er zijn niet voor niets nog heel veel vaders die tevergeefs moeten opboksen tegen allerlei bureaucratische rompslomp en hun ex om zo nu en dan hun kind te mogen zien.
Nou nee, dat is helemaal niet zo simpel. Was zelfs niet zo simpel.
Een verklaring van mams is niet voldoende, daar komt hulpverlening bij kijken die een inschatting maakt.

Een co ouderschap is het meest gewenste tegenwoordig. Om de week een weekend is ouderwets. Het is absoluut niet makkelijk om een ouder weg te houden bij zijn kind. Zelfs met risico gedrag (drugs e.d) is dat erg lastig (alhoewel een co ouderschap daar wel op stuk kan lopen).
Maar op geen enkel moment is zij zegt zus en zo voldoende om de man zijn rechten te ontnemen.

Dat teveel mannen zich in de afspraken tussen partners laten naaien tot een eens per 14 dagen regeling doet daar niets aan af. Want als die vader, hede ten dage, zijn recht opeist om meer dan dat te krijgen moeten er zwaar wegende redenen zijn om dat niet toe te kennen. She said is dan echt niet voldoende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 23-07-2018 14:35:31 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180674846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Buiten het getroll van sommigen zit hier wel goede informatie en ideeen tussen waar we wat mee kunnen ^O^

En inderdaad begin ik en nog een paar andere mensen die dicht bij hen staan wel aan Julian en Ruben praktijken te denken. Er waren wel wat signalen waarvan je kan denken: is dit wel zo slim om het op deze manier te doen? Maar in een paar dagen tijd is de situatie totaal geescaleerd van 0 naar 100. Dat verwacht je dan ook weer niet, met deze mensen ben ik al ruim 7 jaar bevriend.

De enige waarmee de man nog contact lijkt te hebben, is mijn man. Maar dat gaat ook niet van een leien dakje. Ook zijn ouders kunnen niet tot hem doordringen en zien de ernst van de situatie niet.
blijft wen klote situatie..
hoe lang speelt dit nu? Is er de verwachting/hoop dat het vanzelf bijtrekt?
Staat hij open voor hulp?
compact en kleverig.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:32:13 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180674894
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan er niet iemand heen die vader vertrouwt, een vriend of broer van hem?
Dat zou een goed idee zijn. Iemand die hij vertrouwt en hem misschien kan kalmeren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:33:40 #148
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180674923
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

is het dan geen optie dat jullie beiden gaan?
Jij met haar terug, hij met hem?
Iemand die hem veilig terug begeleid vind ik idd ook een goed plan.
Het gaat duidelijk niet goed met hem, hem nu alleen laten is ook een slecht plan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 14:34:08 #149
408813 crew  trein2000
pi_180674932
TS, spring met je man in de auto naar Italië, hotel boeken vlak bij die van hun. Dan ben je iig in de buurt en kun je iets doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180674987
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:25 schreef Twinkle20 het volgende:

En inderdaad begin ik en nog een paar andere mensen die dicht bij hen staan wel aan Julian en Ruben praktijken te denken.
dan moet je ook gewoon de politie bellen en moet zij naar een onderduikadres...

maar goed, het is nogal wat om een man die nu even intens verdrietig is te vergelijken met een kindermoordenaar die al jaren zijn kinderen niet mocht zien en die moorden tot in de detail had voorbereid...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 23 juli 2018 @ 14:46:08 #151
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180675152
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:19 schreef Black_Baron het volgende:
Ze kunnen toch ook met het vliegtuig naar huis?
Dat betekent wel met zijn vieren tegelijk het vliegtuig in, want juist bij vliegen wordt er doorgaans strenger gecontroleerd als er gereist wordt met kinderen zonder dat de andere ouder erbij is.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180675197
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:46 schreef Elpis het volgende:

[..]

Dat betekent wel met zijn vieren tegelijk het vliegtuig in, want juist bij vliegen wordt er doorgaans strenger gecontroleerd als er gereist wordt met kinderen zonder dat de andere ouder erbij is.
Als je terugreist naar het thuisland doen ze dat nooit heb ik al meerdere keren ervaren, eigenlijk alleen als je vertrekt vanuit Nederland. Bovendien is er al zo'n formulier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180675217
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:46 schreef Elpis het volgende:

[..]

Dat betekent wel met zijn vieren tegelijk het vliegtuig in, want juist bij vliegen wordt er doorgaans strenger gecontroleerd als er gereist wordt met kinderen zonder dat de andere ouder erbij is.
Ze heeft zo'n formulier, lees ik. Ze vliegt binnen Schengen naar huis. Kind heeft gewoon een paspoort. Lijkt me geen probleem.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 15:25:17 #154
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180675825
Laten we even wat minder op de persoon gaan spelen en niet meteen allemaal aannames gaan doen :)

Verder dit:

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Buiten het getroll van sommigen zit hier wel goede informatie en ideeen tussen waar we wat mee kunnen ^O^

En natuurlijk als er ook maar enige twijfel is over veiligheid de politie inschakelen
pi_180675969
Italie heeft speciale telefoonnummers, voor geweld naar vrouwen of kinderen:

Blauwe nummers (numeri azzurri): Meldingspunt voor kindermishandeling (bijvoorbeeld Telefono azzurro 19696 Kindertelefoon / 114 noodgevallen voor de jeugd of pedografisch materiaal / 116 vermiste kinderen.
Roze nummers (numeri rosa): vrouwenmishandeling (bijvoorbeeld Telefono rosa : 1522)
Violet nummers (numeri viola) voor elke soort mishandeling (bijvoorbeeld Telefono viola).

Ze spreken vaak Engels of Duits, maar dat is niet gegarandeerd.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:36:01 #156
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_180675987
TS: jij met je man ASAP naar Italië rijden.

Terugrijden met twee auto's met alle betrokkenen.

Jouw man en mannelijke helft van het stel in auto 1.
Jij, vrouwelijke helft van stel en kinderen in auto 2.

Regelmatig stoppen, de-escaleren en vooral rust bewaren.

De situatie zelf in Nederland oplossen al dan niet met behulp van autoriteiten.
pi_180676013
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zou een goed idee zijn. Iemand die hij vertrouwt en hem misschien kan kalmeren.
De enige persoon met wie hij nog contact heeft is mijn man. Zijn ouders of andere mensen die voorheen dichtbij hem stonden, dringen niet tot hem door. Hij luistert alleen naar wat hij wil horen.
Het contact met mijn man is ook aardig bekoeld. Ik denk dat dit temeer komt omdat mijn man vrij direct is en ook dingen heeft gezegd die hem totaal niet aan stonden. Hij laat aan niemand meer het achterste van zijn tong zien en juist dat maakt het eng.

Ook wij konden in eerste instantie niet geloven dat hij bepaalde dingen heeft gedaan in de afgelopen 2 weken. Hij probeert ons ook van de domme te houden, maar daar trappen we niet meer in.

Zodra de veiligheid in het gedrang komt, schromen we inderdaad niet om bij de autoriteiten ana de bel te trekken.

Die verklaring ligt in Italie, bij de man in kwestie. Niet bij de vrouw in het hotel.

Ik heb veel contact met haar gehad vandaag. Ze weet het gewoon niet. Of ja, ze weet eigenlijk wel wat ze moet doen. Maar ze durft niet omdat ze bang is dat hij er 1 grote scene van gaat maken daar op het vakantieadres.

Ik denk inderdaad dat wij er naartoe moeten. Maar zo lang ze zelf niet aan geeft dat ze graag wil dat wij komen.... Misschien dat ze vindt dat ze dat niet van ons kan verlangen of zich daar te trots voor voelt. Of denkt dat ze dit varkentje zelf wel kan wassen .. ik weet het niet.

Ik vind het echt heel moeilijk. zij is uiteindelijk degene die knopen door moet gaan hakken en dat we tot dat moment maar lijdzaam af moeten wachten?

Moet ik wachten tot zij vraagt of we die kant op komen of zelf pro actief zijn en gewoon die auto in springen.

Ik weet het echt niet.
pi_180676020
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:34 schreef Black_Baron het volgende:
Italie heeft speciale telefoonnummers, voor geweld naar vrouwen of kinderen:

Blauwe nummers (numeri azzurri): Meldingspunt voor kindermishandeling (bijvoorbeeld Telefono azzurro 19696 Kindertelefoon / 114 noodgevallen voor de jeugd of pedografisch materiaal / 116 vermiste kinderen.
Roze nummers (numeri rosa): vrouwenmishandeling (bijvoorbeeld Telefono rosa : 1522)
Violet nummers (numeri viola) voor elke soort mishandeling (bijvoorbeeld Telefono viola).

Ze spreken vaak Engels of Duits, maar dat is niet gegarandeerd.
Dank!
  maandag 23 juli 2018 @ 15:42:09 #159
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180676115
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk inderdaad dat wij er naartoe moeten. Maar zo lang ze zelf niet aan geeft dat ze graag wil dat wij komen.... Misschien dat ze vindt dat ze dat niet van ons kan verlangen of zich daar te trots voor voelt. Of denkt dat ze dit varkentje zelf wel kan wassen .. ik weet het niet.

Al je er bereid toe bent, waarom bied je het niet zelf aan?
Ik zou me ook te beschroomd voelen zoiets aan vrienden te vragen. :@

Enne misschien je man iets minder direct laten zijn tot ze weer in Nederland zijn? :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:45:31 #160
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_180676186
Bel voor advies met Veilig Thuis.
Prrrrr
pi_180676457
Als je ertoe bereid bent altijd aanbieden, duidelijk aangeven dat ze zich niet bezwaard hoeft te voelen, als je het niet zou willen bied je het niet aan. Maak dat ook duidelijk.

Op deze manier al paar keer mijn buren geholpen en dat ze het accepteerden enkel omdat ik het erbij zei (dat ik het geen probleem vind) wel in minder moeilijke situaties en voor wat kleinere dingen.... echter de gedachte erachter is hetzelfde. Ik weet zeker dat je vriendin zich minder bezwaard voelt als je het aanbied en erbij zegt dat het geen probleem voor jullie is.
  maandag 23 juli 2018 @ 15:57:48 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180676506
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:37 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik heb veel contact met haar gehad vandaag. Ze weet het gewoon niet. Of ja, ze weet eigenlijk wel wat ze moet doen. Maar ze durft niet omdat ze bang is dat hij er 1 grote scene van gaat maken daar op het vakantieadres.
Op basis van de verhalen die je geeft denk ik dat de optie 'rustig naar huis tuffen en doen alsof er niets gebeurd is' niet meer tot de mogelijkheden behoort. Een scene op het vakantie-adres is vervelend, maar niet het ergste wat er kan gebeuren. Dat moet dan maar.

Ik kan me voorstellen dat ze het niet aandurft om daar alleen die kinderen in de auto te laaien en weg te rijden, en het fijn vindt dat daar iemand bij is. De optie dat jullie samen gaan zodat je man de vader een beetje kan kalmeren (of in ieder geval het gevoel te geven dat hij niet alleen staat) is een mooie - maar persoonlijk zou ik pas gaan rijden als moeder daarop aanstuurt. Even voor niks naar de Veluwe rijden is net ff anders dan een retourtje Italië.

Vergeet niet: meer mensen op de scene kunnen er ook júist toe leiden dat het escaleert. Moeilijk in te schatten vanaf hier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180676914
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:20 schreef Physsic het volgende:
Volgens mij is er geen sprake van kinderontvoering als je de kinderen terugbrengt naar hun “gewone verblijfplaats”, maar het kan zijn dat het wel op een andere manier strafbaar kan zijn. Lijkt me echter van niet. De woonplaats van de man is immers ook Nederland(?).

Overigens kan je vriendin wel meldingen maken bij de politie, zonder meteen aangifte te doen, als ze zich zorgen maakt. Dan heeft de politie achtergrondinformatie mocht er inderdaad iets mis gaan.

Of het allemaal ook verstandig is, is een ander verhaal.
Dan wel de Nederlandse politie. Als je geen Italiaans kan, wil je gewoon echt niet zo'n gesprek met een Italiaanse agent hebben (waarvan de kans groot is dat hij ook niet of slecht Engels kan).
"Pools are perfect for holding water"
pi_180676964
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik snap het in die zin dat ik me kan voorstellen dat het dreigen voortkomt uit die eerste twee. Die arme man is niet meer rationeel.
Zijn gedachte dat hij niet alleen vanuit Italië naar Nederland terug wilt rijden met een stel kinderen in de auto, is zo'n beetje het enige rationele wat ik hier over hem lees.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180676977
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. de enige chauffeur zijn?
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. zonder dat er verder iemand bij is?
Wil hij niet alleen rijden met de kinderen d.w.z. zonder moeder?
Goed punt. Bij mijn vorige post niet bij stilgestaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180677226
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Exact
Ik heb het ook sterk afgeraden.

Maar geen annuleringsverzekering en ¤ 2800 in de plomp gooien, zagen ze beide ook niet zitten.

En wat men hier ook al verschillende keren aan geeft, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met melding maken bij politie/veilig thuis/aanverwant. Wil ze nog niet aan. Tis allemaal nog niet erg genoeg blijkbaar.

En scheiden is klote en ja ik wil best geloven dat je hele leven ineen lijkt te storten en dat je alleen maar kan janken en op bed liggen.
Dit gedrag gaat mijn inziens te ver.

Ik (mijn man ook) ben met beide goed bevriend, maar ik ben momenteel ook erg bang voor het gedrag van de man in kwestie. Ik wil geen partij kiezen voor een van beiden en momenteel gaat het me voornamelijk om de veiligheid van de kinderen en haar.
Hoe goed is jouw man met hem bevriend? Via jullie als vriendinnen, of zijn zij ook echte vrienden?

Edit: De rest van het topic gelezen. De rest van mijn post blijft wel gelden.

Want het lijkt me voor die kerel ook niet heel erg goed om daar dan alleen achter te blijven in zijn huidige emotionele staat. Ik bedoel .. zou ook leuk zijn als die kinderen na de zomervakantie nog een vader hebben. En als er dan een kans bestaat op zo'n Ruben en Julian scenario, is de kans op een scenario waar die man alleen zichzelf wat aan doet, nog vele malen groter.

Dus .. hoewel het waarschijnlijk een enorme last is voor jou en je vriend .. kunnen jullie daar niet samen heen? Dan kan jij haar een beetje opvangen, je vriend hem. En dan zou je zelfs nog kunnen besluiten dat je vriend en hij samen terug rijden mét de kinderen (terwijl je vriend rijdt natuurlijk). En jij met haar. Om bij hem 'ow help ik raak mijn kinderen kwijt' gedachten te voorkomen. Want juist dát lijkt me de basis voor zo'n beetje elk scenario waarin hij mogelijk de kinderen iets aan zou kunnen doen / in een onveilige situatie brengt.

Probeer bij hem die 'ik raak alles kwijt' situaties te voorkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 23-07-2018 16:37:38 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_180679799
quote:
5s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:22 schreef Nielsch het volgende:
is er al aan de man zelf gevraagd wat zijn oplossing zou zijn om allemaal thuis te komen? hij geeft zelf al aan niet met de kinderen naar huis te willen rijden, dus wellicht vindt hij het wel prima als de moeder met de kinderen gaat rijden en hij een vliegtuig pakt.
En, wat zei hij?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 18:43:19 #168
408813 crew  trein2000
pi_180679866
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe goed is jouw man met hem bevriend? Via jullie als vriendinnen, of zijn zij ook echte vrienden?

Edit: De rest van het topic gelezen. De rest van mijn post blijft wel gelden.

Want het lijkt me voor die kerel ook niet heel erg goed om daar dan alleen achter te blijven in zijn huidige emotionele staat. Ik bedoel .. zou ook leuk zijn als die kinderen na de zomervakantie nog een vader hebben. En als er dan een kans bestaat op zo'n Ruben en Julian scenario, is de kans op een scenario waar die man alleen zichzelf wat aan doet, nog vele malen groter.

Dus .. hoewel het waarschijnlijk een enorme last is voor jou en je vriend .. kunnen jullie daar niet samen heen? Dan kan jij haar een beetje opvangen, je vriend hem. En dan zou je zelfs nog kunnen besluiten dat je vriend en hij samen terug rijden mét de kinderen (terwijl je vriend rijdt natuurlijk). En jij met haar. Om bij hem 'ow help ik raak mijn kinderen kwijt' gedachten te voorkomen. Want juist dát lijkt me de basis voor zo'n beetje elk scenario waarin hij mogelijk de kinderen iets aan zou kunnen doen / in een onveilige situatie brengt.

Probeer bij hem die 'ik raak alles kwijt' situaties te voorkomen.
Eens met probeer. Probeer, als het even kan, man bij de kids in de auto te zetten. Ik ben het helemaal eens dat die “ik raak alles kwijt gedachte” het enige is wat de boel écht kan doen escaleren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180680162
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens met probeer. Probeer, als het even kan, man bij de kids in de auto te zetten. Ik ben het helemaal eens dat die “ik raak alles kwijt gedachte” het enige is wat de boel écht kan doen escaleren.
dat is niet het enige wat zoiets kan laten escaleren.
compact en kleverig.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 19:13:08 #170
408813 crew  trein2000
pi_180680529
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is niet het enige wat zoiets kan laten escaleren.
Wat nog meer dan?
Verder heb je natuurlijk escaleren en escaleren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180680697
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat nog meer dan?
Verder heb je natuurlijk escaleren en escaleren.
ruzie bijvoorbeeld.
En niet iedereen heeft natuurlijk dezelfde of evwn zwaarwegende redenen nodig om te flippen. Je kan simpelweg niet in iemands hoofd kijken, dus je hebt geen idee waarom iemand doorslaat.
Je is algemeen bedoeld btw.
compact en kleverig.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 19:27:01 #172
408813 crew  trein2000
pi_180680888
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ruzie bijvoorbeeld.
En niet iedereen heeft natuurlijk dezelfde of evwn zwaarwegende redenen nodig om te flippen. Je kan simpelweg niet in iemands hoofd kijken, dus je hebt geen idee waarom iemand doorslaat.
Je is algemeen bedoeld btw.
Ik nam hem ook niet persoonlijk, moest zelfs even kijken wat je bedoelde. ;)
Maar wat je nu aanhaalt is precies wat ik bedoel met verschil tussen escaleren en escaleren. Een ruzie, van een kant, want moeder laat zich daar natuurlijk niet toe verleiden. Is wel van een andere orde dan die auto het ravijn in rijden natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180681027
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik nam hem ook niet persoonlijk, moest zelfs even kijken wat je bedoelde. ;)
Maar wat je nu aanhaalt is precies wat ik bedoel met verschil tussen escaleren en escaleren. Een ruzie, van een kant, want moeder laat zich daar natuurlijk niet toe verleiden. Is wel van een andere orde dan die auto het ravijn in rijden natuurlijk.
Boos worden kan ertoe leiden dat iemand een ruk aan het stuur geeft bv. Opzet om allemaal dood te gaan, is er dan niet, maar het gevolg is hetzelfde.
compact en kleverig.
pi_180682227
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe goed is jouw man met hem bevriend? Via jullie als vriendinnen, of zijn zij ook echte vrienden?

Edit: De rest van het topic gelezen. De rest van mijn post blijft wel gelden.

Want het lijkt me voor die kerel ook niet heel erg goed om daar dan alleen achter te blijven in zijn huidige emotionele staat. Ik bedoel .. zou ook leuk zijn als die kinderen na de zomervakantie nog een vader hebben. En als er dan een kans bestaat op zo'n Ruben en Julian scenario, is de kans op een scenario waar die man alleen zichzelf wat aan doet, nog vele malen groter.

Dus .. hoewel het waarschijnlijk een enorme last is voor jou en je vriend .. kunnen jullie daar niet samen heen? Dan kan jij haar een beetje opvangen, je vriend hem. En dan zou je zelfs nog kunnen besluiten dat je vriend en hij samen terug rijden mét de kinderen (terwijl je vriend rijdt natuurlijk). En jij met haar. Om bij hem 'ow help ik raak mijn kinderen kwijt' gedachten te voorkomen. Want juist dát lijkt me de basis voor zo'n beetje elk scenario waarin hij mogelijk de kinderen iets aan zou kunnen doen / in een onveilige situatie brengt.

Probeer bij hem die 'ik raak alles kwijt' situaties te voorkomen.
Nee het zijn wel echt matties van elkaar geworden in de loop der jaren. Daarom is het des te enger dat zelfs mijn man nu niet meer tot hem door lijkt te kunnen dringen. Niemand niet.

We staan standby, kunnen zo de auto in. Ik ben het echt volkomen eens met heel veel reacties hier. Jullie steunen me echt in wat ik denk en voel, en kunnen dit beter verwoorden als ik.

Voor nu is het (schijn)rustig. Weinig te melden.

Iemand vroeg nog over die man in kwestie:

Hij wil niet alleen naar NL (snap ik ergens wel)

Hij wil niet alleen naar NL met kindjes (snap ik ook, heb zelf 3 kleintjes en zou dat ook niet trekken denk ik)

De enige optie wat hem betreft is dat zij met hem en de kindjes in 1 auto gaat en dat hij rijdt. En gezien zijn gedrag van metname de laatste twee weken, maar meer nog van de afgelopen dagen waarin e.e.a. geescaleerd is, is dat voor haar geen optie. Wat ik ook weer begrijp.

Denk dat ik straks weer contact met haar heb en dat we dan knopen door gaan hakken. Wordt vervolgd.

Bedankt voor jullie tips, ideeen, meedenken en luisterend oor! Wordt zeer gewaardeerd ^O^
pi_180682498
Maar goed, zo houden ze het dus vooral SAMEN in stand en hij is blijkbaar wel bij de tijd genoeg om in te zien dat alleen of met de kinderen rijden een slecht idee is.

Zo'n ontvoer-actie lijkt me dan ook schromelijk overdreven en duw je hem helemaal de put mee in, dan zit hij daar in z'n eentje, hoe komt hij dan thuis?

Waarom stelt je vriendin niet voor dat jouw man (mee) terugrijdt?
pi_180682567
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:41 schreef Cyanide- het volgende:
Maar goed, zo houden ze het dus vooral SAMEN in stand en hij is blijkbaar wel bij de tijd genoeg om in te zien dat alleen of met de kinderen rijden een slecht idee is.

Zo'n ontvoer-actie lijkt me dan ook schromelijk overdreven en duw je hem helemaal de put mee in, dan zit hij daar in z'n eentje, hoe komt hij dan thuis?

Waarom stelt je vriendin niet voor dat jouw man (mee) terugrijdt?
En als hij dan toch iets als 'het is niet verstandig om hem met de kinderen te laten rijden' van iemand moet horen, lijkt het me het beste als dat van de vriend van TS komt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180682614
nvm
"Pools are perfect for holding water"
pi_180682820
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:45 schreef probeer het volgende:

[..]

En als hij dan toch iets als 'het is niet verstandig om hem met de kinderen te laten rijden' van iemand moet horen, lijkt het me het beste als dat van de vriend van TS komt.
Als ik TS goed begrijp ziet hij dus zelf dondersgoed in dat dat niet handig is, maar wil hij met vriendin van TS samen gaan rijden.

Die heeft daar (begrijpelijk) geen trek in, maar het is nou niet echt lekker deëscalerend bezig zijn om dan de kinderen maar te 'ontvoeren' en hem in z'n uppie daar helemaal verslagen achter te laten
pi_180683137
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:53 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Als ik TS goed begrijp ziet hij dus zelf dondersgoed in dat dat niet handig is, maar wil hij met vriendin van TS samen gaan rijden.

Die heeft daar (begrijpelijk) geen trek in, maar het is nou niet echt lekker deëscalerend bezig zijn om dan de kinderen maar te 'ontvoeren' en hem in z'n uppie daar helemaal verslagen achter te laten
Zo lees ik het ook. Lastig. Denk echt dat de prio van jouw vriendin nu even moet liggen op goed thuiskomen met zn allen.
Alius aliud dicit
pi_180683167
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:53 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Als ik TS goed begrijp ziet hij dus zelf dondersgoed in dat dat niet handig is, maar wil hij met vriendin van TS samen gaan rijden.

Die heeft daar (begrijpelijk) geen trek in, maar het is nou niet echt lekker deëscalerend bezig zijn om dan de kinderen maar te 'ontvoeren' en hem in z'n uppie daar helemaal verslagen achter te laten
Zoals oa Janneke al aanhaalt, weten we niet echt wat zijn motivaties zijn om niet alleen (met de kinderen) te willen reizen. Is dat omdat geen enkele volwassene het moet willen om alleen met een stel kinderen van 6 en 3 vanuit Italië naar Nederland te rijden? Of is dat omdat hij emotioneel onstabiel is? Want voor elke andere betrokkene lijkt het dat laatste te zijn. Maar als hij nog vanuit dat 1e denkt, kan het zijn dat een bezoek van twee vrienden die om reden twee langs komen (en ook niet zomaar 'langs' komen maar in totaal 2000+ kilometers maken) ook weer een en ander teweeg brengt.

Maar ja .. dat zijn wel dingen waar je vanaf hier natuurlijk ook niet echt een goede kijk op hebt. Dan lijkt me het beste dat TS en haar vriend daar samen heen gaan. En dan met z'n allen terug in twee auto's. Dan hoeft er ook niemand alleen terug.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 juli 2018 @ 22:17:59 #181
408813 crew  trein2000
pi_180684780
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Zoals oa Janneke al aanhaalt, weten we niet echt wat zijn motivaties zijn om niet alleen (met de kinderen) te willen reizen. Is dat omdat geen enkele volwassene het moet willen om alleen met een stel kinderen van 6 en 3 vanuit Italië naar Nederland te rijden? Of is dat omdat hij emotioneel onstabiel is? Want voor elke andere betrokkene lijkt het dat laatste te zijn. Maar als hij nog vanuit dat 1e denkt, kan het zijn dat een bezoek van twee vrienden die om reden twee langs komen (en ook niet zomaar 'langs' komen maar in totaal 2000+ kilometers maken) ook weer een en ander teweeg brengt.

Maar ja .. dat zijn wel dingen waar je vanaf hier natuurlijk ook niet echt een goede kijk op hebt. Dan lijkt me het beste dat TS en haar vriend daar samen heen gaan. En dan met z'n allen terug in twee auto's. Dan hoeft er ook niemand alleen terug.
Dat lijkt mij ook. Die man nu alleen laten is ook vragen om moeilijkheden. Ik heb namelijk het idee dat hij emotioneel helemaal stuk zit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180691570
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:53 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Als ik TS goed begrijp ziet hij dus zelf dondersgoed in dat dat niet handig is, maar wil hij met vriendin van TS samen gaan rijden.

Die heeft daar (begrijpelijk) geen trek in, maar het is nou niet echt lekker deëscalerend bezig zijn om dan de kinderen maar te 'ontvoeren' en hem in z'n uppie daar helemaal verslagen achter te laten
dit ja, al die vrouwen maar miepen over die kerel maar inzien dat wat TS voorstelt ook gewoon een hele domme actie is ho maar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:43:22 #183
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180691646
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dit ja, al die vrouwen maar miepen over die kerel maar inzien dat wat TS voorstelt ook gewoon een hele domme actie is ho maar.
Zo ver ik kan lezen vinden al die vrouwen het ook een goed idee als de man van ts (vriend van hem) meegaat om hem terug te begeleiden/op te vangen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180691652
zit TS al in Italië?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180702834
Nope.. ts is nog in NL. Wel standby.

Vriendin heeft gisteren app gestuurd naar de man, dat ze de terugreis alleen samen wil doen als hij weer met beide beentjes aan de grond staat. Man appte terug in de trand van 'sorry voor mijn gedrag ik zal normaal doen'.

En iedereen zal daar een mening over hebben. Ik al zeker. Ik vind dat ie verrekte makkelijk weg komt met zijn 'sorry' gezien zijn gedrag van de afgelopen weken. Maar ik ben niet zijn vrouw.. dit zijn niet mijn kinderen. Kortom: het is ook makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

Hij heeft vriendin vanochtend opgehaald in het hotel waar ze de afgelopen dagen verbleef. Ze vertrekken donderdagochtend naar NL als alles pais en vree blijft. Indien toch escalatie, dan ga ik alsnog die kant op.

Ik heb gedaan wat ik kon. En kan alleen maar hopen dat ze veilig en zonder al teveel gedoe in NL komen. Voor nu.

Mochten er veranderingen zijn dan zal ik nog wel een update geven. Bedankt voor alle hulp en tips dusverre!
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:57:46 #186
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180754157
En? Zijn ze onderweg?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Spellchecker donderdag 26 juli 2018 @ 22:03:09 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180754285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Nope.. ts is nog in NL. Wel standby.

Vriendin heeft gisteren app gestuurd naar de man, dat ze de terugreis alleen samen wil doen als hij weer met beide beentjes aan de grond staat. Man appte terug in de trand van 'sorry voor mijn gedrag ik zal normaal doen'.

En iedereen zal daar een mening over hebben. Ik al zeker. Ik vind dat ie verrekte makkelijk weg komt met zijn 'sorry' gezien zijn gedrag van de afgelopen weken. Maar ik ben niet zijn vrouw.. dit zijn niet mijn kinderen. Kortom: het is ook makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

Hij heeft vriendin vanochtend opgehaald in het hotel waar ze de afgelopen dagen verbleef. Ze vertrekken donderdagochtend naar NL als alles pais en vree blijft. Indien toch escalatie, dan ga ik alsnog die kant op.

Ik heb gedaan wat ik kon. En kan alleen maar hopen dat ze veilig en zonder al teveel gedoe in NL komen. Voor nu.

Mochten er veranderingen zijn dan zal ik nog wel een update geven. Bedankt voor alle hulp en tips dusverre!
Dit is voor jou ook de hel ..... :*
pi_180754317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:03 schreef maily het volgende:

[..]

Dit is voor jou ook de hel ..... :*
Ik sluit me hierbij aan. Ik duim dat ze veilig thuis komen.
pi_180754558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:57 schreef Elpis het volgende:
En? Zijn ze onderweg?
Hoe is het TS?
Alius aliud dicit
pi_180755227
Nah vannacht om 12 uur zat ik standby. Op mijn ene beeldscherm google maps. Op mijn andere beeldscherm een hotel voor de terugreis en een optie voor reisverzekering. Het ging er gisteravond weer op omdat er weer een hoop gezeik was om niks waardoor meneer weer helemaal flipte. Ik gaf aan dat ik met 1 druk op de knop alles zou regelen en alsnogdie kant op zou komen. Na heel lang getwijfel van haar kant vroeg ik nog een keer ja of nee? En ze zei nee. Meer kon ik niet doen.

En misschien dat ik er even mee had moeten wachten maar..

Gisteravond was ze dus aan het appen dat hij weer aan het flippen was.. ik vroeg haar op de man af of hij weer agressief was tegen haar en ze bevestigde dit. Zei dat ze noet weg durfde te lopen bij de kindjes om met mij te kunnen bellen hoe we een plan konden maken zodat ik haar alsnog samen met de kinderen op zou kunnen laden. Ze gaf aan dat ze bang was dat er letterlijk ( :X ) getrokken zou gaan worden aan de kinderen. Ik heb haar aangeboden de lokale auroriteiten in te schakelen.. maar ze durfde niet. Zei dat het dat alleen maar erger zou maken. Zo tegen je gevoel in..

Vervolgens gaat haar bijna ex, wat infeite ook nog soort van vriend is of was of althans van mijn wederhelft mij poeslief appen en me vriendelijk te verzoeken om me er niet mee te bemoeien.

Toen plofte er iets in me...
In de wetenschap dat ie haar daar door de glamping heen slaat waarschijnlijk en de kinderen bedreigt.. gaat ie mij poeslief appen en verzoeken om mij erbuiten te houden. Toen ben ik echt helemaal uit mijn dakpan gegaan tegen hem :X . Dat wij zijn mooie praatjes niet meer geloven en dat ie niet meer welkom is bij ons zolang hij agressief is en niet normaal doet. Toen kreeg ie dus wel in de gaten dat er wel degelijk iemand in vertrouwen was genomen door haar. En dat wilde hij natuurlijk niet. Want naar de buitenwereld is het one big hapoy family als het aan hem ligt.

Ja ik weet het. Hele slechte timing.. zeker voor haar. Maar ik heb een gloeiende hekel aan schijnheiligheid en doen alsof alles koek en ei is. Ik kon er gewoon niet meer omheen draaien. Iemand moest hem duidelijk malen dat het spelletje nu echt uit is. Dat ik zijn kloten er eigenhandig af zou draaien als iennog 1 poot uit zou steken naar vriendin of de kindjes. Naast ons heeft ie niemand meer. Zelfs zijn ouders lieten hem keihard vallen. En nu dus van mij de boodschap dat voorlopig se deur ook bij ons gesloten blijft..

:'(

Kreeg net een berichtje dat de terugreis is ingezet, met zijn viertjes. Ik kan alleen maar hopen dat ze veilig thuis komen. En daarna zien we wel weer :X :'(
pi_180755592
Poeh. HEftig. Snap je reactie wel hoor.
Arme kindjes ;(
Alius aliud dicit
  Spellchecker donderdag 26 juli 2018 @ 23:02:21 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180755891
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah vannacht om 12 uur zat ik standby. Op mijn ene beeldscherm google maps. Op mijn andere beeldscherm een hotel voor de terugreis en een optie voor reisverzekering. Het ging er gisteravond weer op omdat er weer een hoop gezeik was om niks waardoor meneer weer helemaal flipte. Ik gaf aan dat ik met 1 druk op de knop alles zou regelen en alsnogdie kant op zou komen. Na heel lang getwijfel van haar kant vroeg ik nog een keer ja of nee? En ze zei nee. Meer kon ik niet doen.

En misschien dat ik er even mee had moeten wachten maar..

Gisteravond was ze dus aan het appen dat hij weer aan het flippen was.. ik vroeg haar op de man af of hij weer agressief was tegen haar en ze bevestigde dit. Zei dat ze noet weg durfde te lopen bij de kindjes om met mij te kunnen bellen hoe we een plan konden maken zodat ik haar alsnog samen met de kinderen op zou kunnen laden. Ze gaf aan dat ze bang was dat er letterlijk ( :X ) getrokken zou gaan worden aan de kinderen. Ik heb haar aangeboden de lokale auroriteiten in te schakelen.. maar ze durfde niet. Zei dat het dat alleen maar erger zou maken. Zo tegen je gevoel in..

Vervolgens gaat haar bijna ex, wat infeite ook nog soort van vriend is of was of althans van mijn wederhelft mij poeslief appen en me vriendelijk te verzoeken om me er niet mee te bemoeien.

Toen plofte er iets in me...
In de wetenschap dat ie haar daar door de glamping heen slaat waarschijnlijk en de kinderen bedreigt.. gaat ie mij poeslief appen en verzoeken om mij erbuiten te houden. Toen ben ik echt helemaal uit mijn dakpan gegaan tegen hem :X . Dat wij zijn mooie praatjes niet meer geloven en dat ie niet meer welkom is bij ons zolang hij agressief is en niet normaal doet. Toen kreeg ie dus wel in de gaten dat er wel degelijk iemand in vertrouwen was genomen door haar. En dat wilde hij natuurlijk niet. Want naar de buitenwereld is het one big hapoy family als het aan hem ligt.

Ja ik weet het. Hele slechte timing.. zeker voor haar. Maar ik heb een gloeiende hekel aan schijnheiligheid en doen alsof alles koek en ei is. Ik kon er gewoon niet meer omheen draaien. Iemand moest hem duidelijk malen dat het spelletje nu echt uit is. Dat ik zijn kloten er eigenhandig af zou draaien als iennog 1 poot uit zou steken naar vriendin of de kindjes. Naast ons heeft ie niemand meer. Zelfs zijn ouders lieten hem keihard vallen. En nu dus van mij de boodschap dat voorlopig se deur ook bij ons gesloten blijft..

:'(

Kreeg net een berichtje dat de terugreis is ingezet, met zijn viertjes. Ik kan alleen maar hopen dat ze veilig thuis komen. En daarna zien we wel weer :X :'(
Jij hebt je best gedaan; en wij duimen allemaal met jou mee, for what it's worth :*
  donderdag 26 juli 2018 @ 23:07:36 #193
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180756005
Oef. Oftewel hij heeft nog minder te verliezen dan hij al had. :{

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Gisteravond was ze dus aan het appen dat hij weer aan het flippen was.. ik vroeg haar op de man af of hij weer agressief was tegen haar en ze bevestigde dit.
Ik zal wel een slechte vriendin zijn maar eerlijk gezegd zou dit het moment zijn waarop ik had gezegd: you've made your bed, now lie in it.
Gek wellicht, maar ik vind dat gedraai van je vriendin een stuk frustrerender dan zijn idiote gedrag.

Nou duimen maar dat de reis goed verloopt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180756322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 23:07 schreef Elpis het volgende:
Oef. Oftewel hij heeft nog minder te verliezen dan hij al had. :{

[..]

Ik zal wel een slechte vriendin zijn maar eerlijk gezegd zou dit het moment zijn waarop ik had gezegd: you've made your bed, now lie in it.
Gek wellicht, maar ik vind dat gedraai van je vriendin een stuk frustrerender dan zijn idiote gedrag.

Nou duimen maar dat de reis goed verloopt.
Ja dat ben ik wel met je eens. Dan gaat er bij mij ook een knopje om. Sterkte en duimen maar inderdaad
Alius aliud dicit
pi_180756330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah vannacht om 12 uur zat ik standby. Op mijn ene beeldscherm google maps. Op mijn andere beeldscherm een hotel voor de terugreis en een optie voor reisverzekering. Het ging er gisteravond weer op omdat er weer een hoop gezeik was om niks waardoor meneer weer helemaal flipte. Ik gaf aan dat ik met 1 druk op de knop alles zou regelen en alsnogdie kant op zou komen. Na heel lang getwijfel van haar kant vroeg ik nog een keer ja of nee? En ze zei nee. Meer kon ik niet doen.

En misschien dat ik er even mee had moeten wachten maar..

Gisteravond was ze dus aan het appen dat hij weer aan het flippen was.. ik vroeg haar op de man af of hij weer agressief was tegen haar en ze bevestigde dit. Zei dat ze noet weg durfde te lopen bij de kindjes om met mij te kunnen bellen hoe we een plan konden maken zodat ik haar alsnog samen met de kinderen op zou kunnen laden. Ze gaf aan dat ze bang was dat er letterlijk ( :X ) getrokken zou gaan worden aan de kinderen. Ik heb haar aangeboden de lokale auroriteiten in te schakelen.. maar ze durfde niet. Zei dat het dat alleen maar erger zou maken. Zo tegen je gevoel in..

Vervolgens gaat haar bijna ex, wat infeite ook nog soort van vriend is of was of althans van mijn wederhelft mij poeslief appen en me vriendelijk te verzoeken om me er niet mee te bemoeien.

Toen plofte er iets in me...
In de wetenschap dat ie haar daar door de glamping heen slaat waarschijnlijk en de kinderen bedreigt.. gaat ie mij poeslief appen en verzoeken om mij erbuiten te houden. Toen ben ik echt helemaal uit mijn dakpan gegaan tegen hem :X . Dat wij zijn mooie praatjes niet meer geloven en dat ie niet meer welkom is bij ons zolang hij agressief is en niet normaal doet. Toen kreeg ie dus wel in de gaten dat er wel degelijk iemand in vertrouwen was genomen door haar. En dat wilde hij natuurlijk niet. Want naar de buitenwereld is het one big hapoy family als het aan hem ligt.

Ja ik weet het. Hele slechte timing.. zeker voor haar. Maar ik heb een gloeiende hekel aan schijnheiligheid en doen alsof alles koek en ei is. Ik kon er gewoon niet meer omheen draaien. Iemand moest hem duidelijk malen dat het spelletje nu echt uit is. Dat ik zijn kloten er eigenhandig af zou draaien als iennog 1 poot uit zou steken naar vriendin of de kindjes. Naast ons heeft ie niemand meer. Zelfs zijn ouders lieten hem keihard vallen. En nu dus van mij de boodschap dat voorlopig se deur ook bij ons gesloten blijft..

:'(

Kreeg net een berichtje dat de terugreis is ingezet, met zijn viertjes. Ik kan alleen maar hopen dat ze veilig thuis komen. En daarna zien we wel weer :X :'(
Heb je daar sterke aanwijzingen voor?
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:06:19 #196
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180786065
En is de kudde inmiddels veilig aangekomen? :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180786109
Je vriendin doet er ook echt wel alles aan om deze situatie in stand te houden, misschien moet je bij terugkomst daar eens over babbelen...
pi_180786985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 23:07 schreef Elpis het volgende:
Oef. Oftewel hij heeft nog minder te verliezen dan hij al had. :{

[..]

Ik zal wel een slechte vriendin zijn maar eerlijk gezegd zou dit het moment zijn waarop ik had gezegd: you've made your bed, now lie in it.
Gek wellicht, maar ik vind dat gedraai van je vriendin een stuk frustrerender dan zijn idiote gedrag.

Nou duimen maar dat de reis goed verloopt.
Hier kan ik het wel mee eens zijn :N
Somebody that I used to know
pi_180788008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 23:07 schreef Elpis het volgende:
Oef. Oftewel hij heeft nog minder te verliezen dan hij al had. :{

[..]

Ik zal wel een slechte vriendin zijn maar eerlijk gezegd zou dit het moment zijn waarop ik had gezegd: you've made your bed, now lie in it.
Gek wellicht, maar ik vind dat gedraai van je vriendin een stuk frustrerender dan zijn idiote gedrag.

Nou duimen maar dat de reis goed verloopt.
Ik merk dat ik me daar ook erg aan stoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180788380
Lekker TS, beetje de boel laten escaleren vlak voor zo’n terugreis. Echt heel handig gedaan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180788450
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Lekker TS, beetje de boel laten escaleren vlak voor zo’n terugreis. Echt heel handig gedaan...
Sowieso dat bemoeien. Bemoei je gewoon met je eigen zaken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 juli 2018 @ 13:05:12 #202
408813 crew  trein2000
pi_180788784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:42 schreef Nielsch het volgende:
Lekker TS, beetje de boel laten escaleren vlak voor zo’n terugreis. Echt heel handig gedaan...
Dit dus he. Of ingrijpen of niets doen. Dit halve gedoe levert alleen maar ellende op
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 28 juli 2018 @ 13:11:15 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180788897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ben ik echt helemaal uit mijn dakpan gegaan tegen hem
Goed bezig :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180788959
Ja weet je, aan elk verhaal zitten 2 kanten. De man van jouw vriendin wordt hier afgeschilderd als de boeman, terwijl jouw vriendin er (ongemerkt misschien) ook niet helemaal jofel doet. Ik snap dat je jouw vriendin wilt steunen Twinkle, maar zolang jij niet objectief naar de situatie kan kijken is het wijs om je je hier niet aan te branden.
pi_180788964
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:46 schreef T-D het volgende:

[..]

Sowieso dat bemoeien. Bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Precies, lekker wegkijken toch.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180788990
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 13:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Precies, lekker wegkijken toch.
Je hoeft niet weg te kijken maar je hoeft jezelf er ook niet zo in te mengen of partij te kiezen. Die vriendin is een volwassen vrouw.
pi_180795596
Topic gevolgd en benieuwd naar de 'afloop'... Nou ja, afloop...
Ik vind het bijzonder dat vriendin zich alleen maar druk maakt over de reis. Ik lees namelijk alleen maar over 'de intentie uitgesproken' om uit elkaar te gaan, maar niets over haar noodplan na de reis. Want daarna is alle gevaar geweken? Kunnen ze gewoon weer rustig in één huis wonen en verstandig bespreken over hoe nu verder? Misschien zelfs nog een keer samen proberen omdat de kinderen daar zo aan gewend zijn? :')

Of heeft ze je gevraagd een plek in het 'blijf van mijn lijf' huis hier te regelen? Of een ander plan waarmee ze na de reis veilig zijn?
  zaterdag 28 juli 2018 @ 18:12:49 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180795904
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 17:53 schreef Mammietje het volgende:
Topic gevolgd en benieuwd naar de 'afloop'... Nou ja, afloop...
Ik vind het bijzonder dat vriendin zich alleen maar druk maakt over de reis. Ik lees namelijk alleen maar over 'de intentie uitgesproken' om uit elkaar te gaan, maar niets over haar noodplan na de reis. Want daarna is alle gevaar geweken? Kunnen ze gewoon weer rustig in één huis wonen en verstandig bespreken over hoe nu verder? Misschien zelfs nog een keer samen proberen omdat de kinderen daar zo aan gewend zijn? :')

Of heeft ze je gevraagd een plek in het 'blijf van mijn lijf' huis hier te regelen? Of een ander plan waarmee ze na de reis veilig zijn?
Waarom zou dat hier allemaal besproken moeten worden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_180796068
De hele situatie komt nogal fake en/of overdreven over. Of in ieder geval vanaf 1 kant bericht

Zeker met onderstaande (dikgedrukte) gedeelte.
Je gaat en in het buitenland zitten en laat je kinderen alleen bij zo'n "psychopaat"

Dit allemaal omdat iemand teveel zou balen v wat geld voor een vakantie of omdat de kinderen voor een moment balen en vervolgens gewoon in eigen land leuke dingen hadden kunnen gaan doen waardoor zij dit (zeker op die leeftijden) zo vergeten waren en lekker hun ding gingen doen.

Klinkt echt als iets wat je in zo'n situatie zou doen

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Hij wil koste wat het kost inderdaad naar de buitenwereld nog steeds de one big happy family uithangen. Ondertussen is het de grootste psychopaat aan het worden die ik in mijn leven tegen ben gekomen.

Hij roept om de haverklap dat ie zelfmoord gaat plegen (en nu zijn de kindjes bij hem .. ken nog wel wat verhalen uit het verleden uit het nieuws hoe dat is afgelopen :X )
Hij roept de hele tijd dat hij haar wat aan gaat doen (ook via whatsapp)
En soms is ie in een vlaag weer bij zijn positieven en dan is het sorry sorry.


Het is gewoon een complete mindfuck. Een schizofreen zou er jaloers op zijn, zoveel persoonlijkheden als die man nu lijkt te hebben. Echt eng gewoon.

Ze heeft nu aangegeven aan hem dat ze hoopt dat hij inziet dat hij nu de verstandige ouder moet zijn. En dat het beter is als de kinderen met trein, vliegtuig of auto (door mij bijvoorbeeld, mij kent hij) terug naar NL komen.

Kinderen zijn met toestemming naar Italie gegaan. Is ook een toestemmingsverklaring voor getekend enzo. Dus het leek allemaal vlak voor vertrek eindelijk in kannen en kruiken (de weken voorafgaand waren hel, want iedere minuut van de dag dacht hij er weer anders over en hij schroomde niet om dat kenbaar te maken :X ).
pi_180796406
Ik kan me best voorstellen dat TS zich het lot van haar vriendin en die kinderen aantrekt.
Vriendin zit, net als haar bijna ex, in crisis en dan kun je niet altijd even helder nadenken. Kinderen veilig thuiskrijgen is nu prioriteit. En niet de ‘stel dat..’ en ‘ had je maar...’ enzovoort.

Als ze veilig terug zijn is het tijd om te bekijken tot hoever de zorg en verantwoordelijkheid reikt en wanneer je je als vriendin terug moet trekken omdat de dame in kwestie telkens iets anders wil.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180798743
Ze zijn allemaal veilig thuis gekomen gelukkig.

En ja, mij app op dat moment was niet helemaal lekker getimed.

En nee, helaas is niets van wat hierboven beschreven is overdreven of aangedikt.

Nu ze weer allemaal in mijn woonplaats zijn, kunnen we als e.e.a. toch zou escaleren binnen 5 minuten hulp bieden als daarom gevraagd wordt. Maar ze zaten 12 uur verderop.. dan kun je gewoon zo goed als niks.

Nu kunnen ze beide afstand nemen of ergens anders slapen als een van hen dit wenst en hoeven ze niet bij elkaar op de lip te zitten. Daar zijn duidelijke afspraken over, het naleven ervan is een tweede dingetje maar nu mijn vriendin weer in haar eigen omgeving is kan ze beter haar grenzen aangeven. Mocht het dan alsnog uit de klauwen lopen, dan kan ze naar ons of haar ouders of andere vrienden. In een vreemd land 12 uur verderop kon ze gewoonweg geen kant op.

Ik laat het nu ook rusten in de wetenschap dat ze vanzelf wel belt als ze hulp nodig heeft. Ze zullen het nu tich onderling moeten gaan bepalen en regelen, daar ga ik mij niet in mengen.

Het was mij daar echt om de veiligheid van eenieder te doen en dat niemand eigenlijk geen kant op kon en het de spuigaten uit liep. Daar heb ik nu een heel stuk minder zorgen om doordat ze weer in de vertrouwde omgeving zijn.

Het zal op den duur hopelijk wel een plaatsje krijgen voor eenieder, zodat het leven wellicht weer opgepakt kan worden op den duur.
pi_180799387
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zijn allemaal veilig thuis gekomen gelukkig.

En ja, mij app op dat moment was niet helemaal lekker getimed.

En nee, helaas is niets van wat hierboven beschreven is overdreven of aangedikt.

Nu ze weer allemaal in mijn woonplaats zijn, kunnen we als e.e.a. toch zou escaleren binnen 5 minuten hulp bieden als daarom gevraagd wordt. Maar ze zaten 12 uur verderop.. dan kun je gewoon zo goed als niks.

Nu kunnen ze beide afstand nemen of ergens anders slapen als een van hen dit wenst en hoeven ze niet bij elkaar op de lip te zitten. Daar zijn duidelijke afspraken over, het naleven ervan is een tweede dingetje maar nu mijn vriendin weer in haar eigen omgeving is kan ze beter haar grenzen aangeven. Mocht het dan alsnog uit de klauwen lopen, dan kan ze naar ons of haar ouders of andere vrienden. In een vreemd land 12 uur verderop kon ze gewoonweg geen kant op.

Ik laat het nu ook rusten in de wetenschap dat ze vanzelf wel belt als ze hulp nodig heeft. Ze zullen het nu tich onderling moeten gaan bepalen en regelen, daar ga ik mij niet in mengen.

Het was mij daar echt om de veiligheid van eenieder te doen en dat niemand eigenlijk geen kant op kon en het de spuigaten uit liep. Daar heb ik nu een heel stuk minder zorgen om doordat ze weer in de vertrouwde omgeving zijn.

Het zal op den duur hopelijk wel een plaatsje krijgen voor eenieder, zodat het leven wellicht weer opgepakt kan worden op den duur.
Fijn dat ze veilig zijn thuis gekomen. Ik kan me goed voorstellen dat het voor iedereen een stuk fijner is dat ze weer hier zijn en dat je minder zorgen hebt nu ze weer in de buurt zijn.
pi_180799534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zijn allemaal veilig thuis gekomen gelukkig.
^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180799553
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zijn allemaal veilig thuis gekomen gelukkig.

En ja, mij app op dat moment was niet helemaal lekker getimed.

En nee, helaas is niets van wat hierboven beschreven is overdreven of aangedikt.

Nu ze weer allemaal in mijn woonplaats zijn, kunnen we als e.e.a. toch zou escaleren binnen 5 minuten hulp bieden als daarom gevraagd wordt. Maar ze zaten 12 uur verderop.. dan kun je gewoon zo goed als niks.

Nu kunnen ze beide afstand nemen of ergens anders slapen als een van hen dit wenst en hoeven ze niet bij elkaar op de lip te zitten. Daar zijn duidelijke afspraken over, het naleven ervan is een tweede dingetje maar nu mijn vriendin weer in haar eigen omgeving is kan ze beter haar grenzen aangeven. Mocht het dan alsnog uit de klauwen lopen, dan kan ze naar ons of haar ouders of andere vrienden. In een vreemd land 12 uur verderop kon ze gewoonweg geen kant op.

Ik laat het nu ook rusten in de wetenschap dat ze vanzelf wel belt als ze hulp nodig heeft. Ze zullen het nu tich onderling moeten gaan bepalen en regelen, daar ga ik mij niet in mengen.

Het was mij daar echt om de veiligheid van eenieder te doen en dat niemand eigenlijk geen kant op kon en het de spuigaten uit liep. Daar heb ik nu een heel stuk minder zorgen om doordat ze weer in de vertrouwde omgeving zijn.

Het zal op den duur hopelijk wel een plaatsje krijgen voor eenieder, zodat het leven wellicht weer opgepakt kan worden op den duur.
Fijn dat ze veilig thuis zijn :)
  Spellchecker zaterdag 28 juli 2018 @ 21:17:10 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180800302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zijn allemaal veilig thuis gekomen gelukkig.

En ja, mij app op dat moment was niet helemaal lekker getimed.

En nee, helaas is niets van wat hierboven beschreven is overdreven of aangedikt.

Nu ze weer allemaal in mijn woonplaats zijn, kunnen we als e.e.a. toch zou escaleren binnen 5 minuten hulp bieden als daarom gevraagd wordt. Maar ze zaten 12 uur verderop.. dan kun je gewoon zo goed als niks.

Nu kunnen ze beide afstand nemen of ergens anders slapen als een van hen dit wenst en hoeven ze niet bij elkaar op de lip te zitten. Daar zijn duidelijke afspraken over, het naleven ervan is een tweede dingetje maar nu mijn vriendin weer in haar eigen omgeving is kan ze beter haar grenzen aangeven. Mocht het dan alsnog uit de klauwen lopen, dan kan ze naar ons of haar ouders of andere vrienden. In een vreemd land 12 uur verderop kon ze gewoonweg geen kant op.

Ik laat het nu ook rusten in de wetenschap dat ze vanzelf wel belt als ze hulp nodig heeft. Ze zullen het nu tich onderling moeten gaan bepalen en regelen, daar ga ik mij niet in mengen.

Het was mij daar echt om de veiligheid van eenieder te doen en dat niemand eigenlijk geen kant op kon en het de spuigaten uit liep. Daar heb ik nu een heel stuk minder zorgen om doordat ze weer in de vertrouwde omgeving zijn.

Het zal op den duur hopelijk wel een plaatsje krijgen voor eenieder, zodat het leven wellicht weer opgepakt kan worden op den duur.
👍
pi_180800854
Fijn dat ze goed thuis zijn gekomen. Thanx voor de update TS
Alius aliud dicit
  zondag 29 juli 2018 @ 18:19:17 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180818156
Ik had dit tijdens mijn vakantie min of meer gevolgd, maar ik snap niet waarom die vriendin niet gewoon met de kinderen terug kon rijden?
Desnoods met hem als passagier?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')