abonnement Unibet Coolblue
pi_180661668
Hallo,

Ik zit al een tijdje te twijfelen welke Playstation nu ik zou moeten kopen. Nou is dit natuurlijk heel simpel, PS4 Pro kopen en klaar. Maar nee, ik zoek eigenlijk nog naar wat feedback naar het desbetreffende idee dat ik op dit moment heb.

Relevante software en hardware, programma's, game's die ik graag wil gebruiken:
- Netflix (4k),
- Eigen gedownloade films/series en BluRay's,

- Games zoals The Last Of Us, Ratchet & Clank tot de komende SpiderMan game.

Wat is mijn idee op dit moment:
Ik denk er nu zelf aan om de Playstation 4 Slim, en de Playstation 4 Pro aan te schaffen. De slim wil ik graag gebruiken voor o.a. Netflix, BluRay's kijken, tot mijn eigen series en films te zien op een eventuele aangesloten harde schijf. Dus geen enkele gaming komt hierbij kijken, puur 'TV vermaak'. De slim wil ik dan ook eventueel uitbreiden qua harde schijf, zodat ik er ook films/series zelf er op kan zetten. Al met al moet ik erbij zeggen dat ik geen enkel verstand heb van console's en PC's. Ik kan voor de PC gaan, maar om er alleen achter te zitten vindt ik niks. Ik zit veel liever van een afstandje op een TV of monitor te genieten met een controller in de hand. Ook vindt ik het fijner wanneer iemand anders mee kan kijken en/of spelen. De ultieme PC graphics geef ik haast niks om, geef mij maar een leuke game met een mooi verhaallijn erin.

Verder wou ik de Pro dan gebruiken voor het gamen. Dit voor verschillende spellen, van A tot Z.

Nou wou ik graag wat feedback hierbij horen. Is dit wel verstandig om te doen? Of kan ik het gewoon beter om het bij een PS console te houden? Iemand anders die een PS console alleen gebruikt voor het kijken van ... ? In 2021 zal waarschijnlijk de PS5 komen, dus ik heb nog zo'n 2.5 jaar om ervan te genieten. Mocht ik dit idee aanhouden, dan zal ik waarschijnlijk de Pro verkopen, en dan de PS5 aanschaffen. Hierdoor houdt ik er dan nog steeds 2 PS consoles.

Ik zag een nieuwe PS4 Slim bundel tevoorschijn komen met een Fortnite skin erbij. Wellicht is dat wel wat. Hiernaast had ik als doelstelling om de normale PS4 Pro te kopen, en deze in goede staat behouden zodat ik die later eventueel kan doorverkopen. (ivm PS5)

Ook ben ik nog op zoek naar een goede (4K/HDR) monitor/TV, maar hierover zal ik een andere keer over beginnen in een nieuw topic. Voor nu wou ik het graag hierop richten.

Alvast bedankt voor de feedback.

Fijne avond,

- qvdbrandhof
  Forum Admin / PR zondag 22 juli 2018 @ 22:01:50 #2
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180661774
Je wilt een Playstation kopen voor het afspelen van wat mp4tjes enzo?
pi_180661796
Dus een aparte PS voor media? Koop dan gewoon een media/android/tv box. Dat is goedkoper/kleiner/meer opties
pi_180661855
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:02 schreef ABombali het volgende:
Dus een aparte PS voor media? Koop dan gewoon een media/android/tv box. Dat is goedkoper/kleiner/meer opties
Klopt, maar is deze niet vrij nutteloos bij een aanschaf van een smart TV?
pi_180661882
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:01 schreef Sked het volgende:
Je wilt een Playstation kopen voor het afspelen van wat mp4tjes enzo?
Niet bepaald, dit doe ik al vooral op mijn mobiel en stereo. Voornamelijk voor oude series/films die niet meer op Netflix staan, etc. (deze download ik dan.)
  Forum Admin / PR zondag 22 juli 2018 @ 22:11:24 #6
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180661990
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:06 schreef qvdbrandhof het volgende:

[..]

Niet bepaald, dit doe ik al vooral op mijn mobiel en stereo. Voornamelijk voor oude series/films die niet meer op Netflix staan, etc. (deze download ik dan.)
Met mp4tjes bedoelde ik gewoon video in het algemeen. Als dat is wat je ermee wil zijn er inderdaad heel veel betere opties. En waarom zou je een Playstation niet voor zowel media en gaming kunnen gebruiken? :P

Vind het nogal raar.
pi_180662125
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:05 schreef qvdbrandhof het volgende:

[..]

Klopt, maar is deze niet vrij nutteloos bij een aanschaf van een smart TV?
Mwah, hangt er van af welke opties je smart tv heeft, maar dan is een aparte PS voor media ook vrij nutteloos vind ik. Twee consoles zou ik sowieso afraden, nergens voor nodig
pi_180662435
Het probleem met Sony is dat ze vaak niet toestaan dat je gedownloade films erop af kan spelen.
  zondag 22 juli 2018 @ 22:30:25 #9
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180662459
:?

Dit is als een nieuwe iPhone kopen voor de apps, en daarnaast een wat mindere iPhone puur om mee te bellen.

Leg je denkwijze eens uit, want op geen enkele manier die ik kan bedenken is dit de beste optie...
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180662481
Als je een smart tv hebt, kan je ook een externe harde schijf eraan koppelen en daar de films vanaf spelen. Je kan ook een Raspberry pi kopen en aan je tv hangen.
  zondag 22 juli 2018 @ 22:33:02 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_180662519
Koop een Shield TV voor je media wensen. Daarmee kun je alles wat je wil en meer.

Een PS Pro voor games is ook prima.

Twee Playstation consoles is dom.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_180907047
Maar waarom niet media & spellen op de Pro?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_180979439
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:31 schreef polderturk het volgende:
Als je een smart tv hebt, kan je ook een externe harde schijf eraan koppelen en daar de films vanaf spelen. Je kan ook een Raspberry pi kopen en aan je tv hangen.
Dit dus!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')