redenering dat ze het wk niet verpestenquote:Op zondag 22 juli 2018 20:18 schreef Fir3fly het volgende:
Belachelijke uitkomst, wederom. Hij overtreedt een regel maar omdat hij het 'veilig' doet en omdat er 'confusion' was mag het ineens? Bizar .
De motivatie is dan ook echt onzin.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:28 schreef vosss het volgende:
@whiskers2009:
Ik weet dat het stewardsreport hier gepost is. Daar wordt echter met geen woord gerept over force majeur en dat is de enige reden, indien het team die aannemelijk kan maken, dat er geen straf op zou staan indien de stewards het er mee eens zijn.
In de regel staat niet dat het best wel eventueel ok is om te doen tijdens een SC.
Ik mis de uitleg bij hun besluit.
spreekt iig wel tegen dat Ferrari altijd voordeel krijgtquote:Op zondag 22 juli 2018 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De motivatie is dan ook echt onzin.
Er staat toch een uitleg, en er is ook een straf. Het is alleen allemaal niet zo zwaar en streng als men had verwacht of graag gezien zou willen hebben.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:28 schreef vosss het volgende:
@whiskers2009:
Ik weet dat het stewardsreport hier gepost is. Daar wordt echter met geen woord gerept over force majeur en dat is de enige reden, indien het team die aannemelijk kan maken, dat er geen straf op zou staan indien de stewards het er mee eens zijn.
In de regel staat niet dat het best wel eventueel ok is om te doen tijdens een SC.
Ik mis de uitleg bij hun besluit. Die is er simpelweg niet.
het lijkt erop of ze het gedaan hebben om de social media backlash de mond te snoeren.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:31 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Er staat toch een uitleg, en er is ook een straf. Het is alleen allemaal niet zo zwaar en streng als men had verwacht of graag gezien zou willen hebben.
Het gaat erom dat de redenen die gegeven worden voor het afzwakken van de straf complete bullshit zijn.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:31 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Er staat toch een uitleg, en er is ook een straf. Het is alleen allemaal niet zo zwaar en streng als men had verwacht of graag gezien zou willen hebben.
Als ze bijvb 10 sec hadden gegeven, dan was het weer, ja GP van Duitsland dus voordeel vettel, tegen Lewis. ze pijpen Vettel, bla, blaquote:Op zondag 22 juli 2018 20:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de redenen die gegeven worden voor het afzwakken van de straf complete bullshit zijn.
Exact.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de redenen die gegeven worden voor het afzwakken van de straf complete bullshit zijn.
Nee, Hamilton krijgt niet alleen marge, hij krijgt ook nieuwe toepassing van regels in zijn voordeel en zelfs geheel nieuwe regels. Iedereen die hem in de weg zit bij het winnen van de titel wordt heel streng beoordeeld, maar iedereen die zijn concurrenten in de weg zit komt daar mee weg of komt er makkelijk vanaf.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:21 schreef potjecreme het volgende:
FIA is al jaren apart. Laten we het daar over hebben. Toppers hebben meer marge dan rookies.
nou vorig seizoen was erger falen, maar het lijkt of de vier-voudige champ de druk niet echt aan kanquote:Op zondag 22 juli 2018 20:36 schreef DeeBee het volgende:
Belachelijke beslissing.
Vettel is wel gigantisch aan het falen dit seizoen daarnaast, die had al 30+ punten voor moeten staan.
Jammer dat de regen niet doorzette, ok race van Max.
Hoe kom jij aan deze punten?quote:Op zondag 22 juli 2018 20:36 schreef DeeBee het volgende:
Belachelijke beslissing.
Vettel is wel gigantisch aan het falen dit seizoen daarnaast, die had al 30+ punten voor moeten staan.
Die crash van vandaag kost hem al 30+ punten.quote:
5 maximaal lijkt me.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die crash van vandaag kost hem al 30+ punten.
Crashen betekent 0 punten, eerste worden 25. En Hamilton had minimaal 7 punten minder gehaald.quote:
Oh tweede plaats is 18 en niet 20, my bad.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Crashen betekent 0 punten, eerste worden 25. En Hamilton had minimaal 7 punten minder gehaald.
Ik lees daar nergens dat het team zich beroept op force majeur. Ik lees ook nergens dat de stewards die force majeur beoordeeld hebben.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:31 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Er staat toch een uitleg, en er is ook een straf. Het is alleen allemaal niet zo zwaar en streng als men had verwacht of graag gezien zou willen hebben.
Dat weten we al evenquote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef vosss het volgende:
Met Sergio Marchionne gaat het ook niet heel tof las ik. Berichtje in het nieuwstopic gezet. 66 jaar pas.
Ja ik las het al; was ff weg enzo.quote:
Ja, als hij binnen was gekomen dan had hij in de rij mogen aansluiten.quote:Op zondag 22 juli 2018 22:07 schreef Twieki het volgende:
Had Bottas niet in dezelfde ronde zijn hopeloos mislukte pitstop waardoor het beter voor HAM was om buiten te blijven?
Dan doen ze maar een dubbele pitstopquote:Op zondag 22 juli 2018 22:07 schreef Twieki het volgende:
Had Bottas niet in dezelfde ronde zijn hopeloos mislukte pitstop waardoor het beter voor HAM was om buiten te blijven?
Dat kwalificeert toch niet als force majeur?quote:Op zondag 22 juli 2018 22:07 schreef Twieki het volgende:
Had Bottas niet in dezelfde ronde zijn hopeloos mislukte pitstop waardoor het beter voor HAM was om buiten te blijven?
Op Racefans.net komen ze tot de conclusie dat het vrij consequent is. Van de 22 incidenten voor het overschrijden van de witte lijn die under investigation waren tussen 2011 en 2017 zijn er slechts vier bestraft. Alle vier de keren waren de coureurs vooraf gewaarschuwd. Alle andere keren niet.quote:Op zondag 22 juli 2018 22:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kwalificeert toch niet als force majeur?
Ik blijf erbij; het is compleet achterlijk weer wat ze laten zien.
Kijk, interessant. Thanksquote:Op zondag 22 juli 2018 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Op Racefans.net komen ze tot de conclusie dat het vrij consequent is. Van de 22 incidenten voor het overschrijden van de witte lijn die under investigation waren tussen 2011 en 2017 zijn er slechts vier bestraft. Alle vier de keren waren de coureurs vooraf gewaarschuwd. Alle andere keren niet.
https://www.racefans.net/(...)ent/#comment-3810935
Wow. Blijkt even dat er weer veel te snel is geoordeeld hier, waarschijnlijk omdat het Hamilton betrof. Ben benieuwd of ervan geleerd wordtquote:Op zondag 22 juli 2018 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Op Racefans.net komen ze tot de conclusie dat het vrij consequent is. Van de 22 incidenten voor het overschrijden van de witte lijn die under investigation waren tussen 2011 en 2017 zijn er slechts vier bestraft. Alle vier de keren waren de coureurs vooraf gewaarschuwd. Alle andere keren niet.
https://www.racefans.net/(...)ent/#comment-3810935
Ja kost hem minimaal 32 punten t.o.v. Hamilton en dan nog de fouten in Ricard en Baku erbij.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die crash van vandaag kost hem al 30+ punten.
Dat zou best kunnen, ik hou dat allemaal niet bij. Maar wat voor zin heeft een regel als deze slechts in 18% van de gevallen toegepast wordt volgens de letter der wet?quote:Op zondag 22 juli 2018 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Op Racefans.net komen ze tot de conclusie dat het vrij consequent is. Van de 22 incidenten voor het overschrijden van de witte lijn die under investigation waren tussen 2011 en 2017 zijn er slechts vier bestraft. Alle vier de keren waren de coureurs vooraf gewaarschuwd. Alle andere keren niet.
https://www.racefans.net/(...)ent/#comment-3810935
Topinfoquote:Op zondag 22 juli 2018 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Op Racefans.net komen ze tot de conclusie dat het vrij consequent is. Van de 22 incidenten voor het overschrijden van de witte lijn die under investigation waren tussen 2011 en 2017 zijn er slechts vier bestraft. Alle vier de keren waren de coureurs vooraf gewaarschuwd. Alle andere keren niet.
https://www.racefans.net/(...)ent/#comment-3810935
* Felipe Massa, 2013 Brazilian Grand Prixquote:Op zondag 22 juli 2018 22:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, ik hou dat allemaal niet bij. Maar wat voor zin heeft een regel als deze slechts in 18% van de gevallen toegepast wordt volgens de letter der wet?
Weet je zo ook wat die 4 straffen precies waren?
Ik vroeg om de straffen; niet om wie en wanneerquote:Op zondag 22 juli 2018 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
* Felipe Massa, 2013 Brazilian Grand Prix
* Carlos Sainz Jnr, 2015 Russian Grand Prix
* Kimi Raikkonen, 2016 European Grand Prix
* Pascal Wehrlein, 2017 Spanish Grand Prix
Massa in Brazilië 2013 een drive-through (wat toen de standaard straf was) en daarna alleen maar 5 seconden voor Sainz in Rusland 2015, Raikkonen in Baku 2016 en Wehrlein in Spanje 2017.quote:Op zondag 22 juli 2018 22:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, ik hou dat allemaal niet bij. Maar wat voor zin heeft een regel als deze slechts in 18% van de gevallen toegepast wordt volgens de letter der wet?
Weet je zo ook wat die 4 straffen precies waren?
.............quote:Op zondag 22 juli 2018 23:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg om de straffen; niet om wie en wanneer
Enig idee wat al die andere incidenten precies waren en wanneer en op welke circuits?quote:Op zondag 22 juli 2018 23:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Massa in Brazilië 2013 een drive-through (wat toen de standaard straf was) en daarna alleen maar 5 seconden voor Sainz in Rusland 2015, Raikkonen in Baku 2016 en Wehrlein in Spanje 2017.
Die post die aangehaald werd had het over vanaf 2011. Waarom kregen die anderen dan geen DT als dat toen standaard was of was dat alleen standaard in 2013 en was Massa de enige die in 2013 dit deed?quote:Op zondag 22 juli 2018 23:12 schreef sasquatsch het volgende:
Massa in Brazilië 2013 een drive-through (wat toen de standaard straf was)
Na 2013 (of 2014) zijn de mogelijke straffen uitgebreid die de stewards ter beschikking hebben naar 5 en 10s die je bij je pitstop moet inlossen. Die straffen waren er in 2013 nog niet. Toen was de minimumstraf een DT of 20s aan het eind van de race.quote:Op zondag 22 juli 2018 23:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Die post die aangehaald werd had het over vanaf 2011. Waarom kregen die anderen dan geen DT als dat toen standaard was of was dat alleen standaard in 2013 en was Massa de enige die in 2013 dit deed?
Nopequote:Op zondag 22 juli 2018 23:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Enig idee wat al die andere incidenten precies waren en wanneer en op welke circuits?
Stel je niet zo aan. Hamilton is anders ja dan de meeste coureurs. Ik ben zelf geen fan van Ham. Maar een goede coureur issie en je kan fouten van stewards hem niet aanrekenen.quote:Op zondag 22 juli 2018 22:44 schreef Zorro het volgende:
En dan vinden ze het gek dat Hamilts%$^$ zo gehaat wordt
En dan vinden ze het gek dat er BOE geroepen wordt
Met zijn Madela gejank. Volgende keer komt Martin Luther King en Jesse Owens er waarschijnlijk ook nog bij.
Een verwend kind is beter uit te staan. Zelfs Froome... Nee dat gaat te ver. Hetzelfde dan.
twitter:VanGamerenF1 twitterde op zondag 22-07-2018 om 18:08:27 We vroegen om een beetje meer regen na die druppels halverwege de race. En na de race viel het volop... En inmiddels stroomt de boel over! 😅 #F1 #GermanGP https://t.co/N38Tb0BPVy reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |