abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 20:45:43 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181064086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:27 schreef LXIV het volgende:
Artsen schrijven daar heel snel opiaten voor. Sowieso schrijft men sneller medicijnen voor. Als die kuur dan stopt gaan mensen over op drugs.
Ze maken er ook massaal reclame voor diezelfde medicijnen gewoon op tv, in nederland blijft het bij vogels en occilococinum maar daar gaat het veelal over vrij zware pijnstillers...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181064959
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze maken er ook massaal reclame voor diezelfde medicijnen gewoon op tv, in nederland blijft het bij vogels en occilococinum maar daar gaat het veelal over vrij zware pijnstillers...
Waarbij de lichamelijke ontwenning soms nog wel vele malen erger is dan dat van heroïne. Je zou maar met een half oor geluisterd hebben of te weinig ingelicht zijn door een behandelend arts en na drie maanden denken van "oh, mijn kuur is ook voorbij. Ik hoef m'n 'medicijnen' niet meer te slikken!"

Jezus, wat moet dat een hel zijn...

Zie ook dit filmpje;

A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_181066948
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze maken er ook massaal reclame voor diezelfde medicijnen gewoon op tv, in nederland blijft het bij vogels en occilococinum maar daar gaat het veelal over vrij zware pijnstillers...
Ik weet nog toen ik voor het eerst naar Amerika ging (New York) en in de avond de TV aanzette. Meteen talkshows over wie de baby daddy zou zijn en tussendoor vrijwel uitsluitend reclames over (inderdaad) medicatie en advocaten die zeggen dat je rijk kan worden als je tussen 2004 en 2006 ergens je teen hebt gestoten omdat dat de schuld van de overheid zou zijn.
Conscience do cost.
pi_181067071
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:07 schreef ABombali het volgende:
Heel kort samengevat hoe ik het zie:

Ze hebben zich decennialang gefocust op drugs die vooral door zwarte Amerikanen werden gebruikt, zoals wiet.

Andere drugs en pijnstillers waren nooit een prioriteit en die kon je heel makkelijk krijgen bij apotheken. Als je naar een arts ging en zei dat je een beetje hoofdpijn had, kreeg je direct een recept mee voor zware pijnstillers. Langzamerhand begonnen steeds meer (vooral blanke) Amerikanen verslaafd te raken aan deze zware pijnstillers. Als je eenmaal verslaafd bent aan pijnstillers dan stap je makkelijker over naar andere harddrugs.

Het racistische beleid heeft er dus eigenlijk toe geleid dat er zoveel witte Amerikanen nu drugsverslaafd zijn. Karma w/
Hier zit wel wat in. Ooit een docu gezien van Louis Theroux waarin hij een Amerikaanse stad bezoekt die gebukt gaat onder de hoeveelheid verslaafden die daar wonen. Bij heel veel van deze gevallen werd er begonnen met oxycodon. Toen ze dat niet meer kregen van de dokter, stapten ze over -in de meeste gevallen- op heroïne.

Uitermate trieste bedoening.
pi_181067204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Correct, zo is in portugal en uruguay de crimerate bizar naar beneden gegaan, zo ook in california, toen wiet legaal werd.
Als ze de snelheidslimieten afschaffen zal het aantal snelheidsovertredingen ook drastisch dalen.
pi_181070463
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:29 schreef Deshain het volgende:

[..]

Als ze de snelheidslimieten afschaffen zal het aantal snelheidsovertredingen ook drastisch dalen.
Met criminaliteit wordt niet bedoeld dat er jointjes gerookt worden. Een domme vergelijking dus.
Lambo of Rekt
pi_181080652
Veel drugs hebben in Amerika ook gewoon andere namen dan hier
pi_181159335
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:18 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik weet nog toen ik voor het eerst naar Amerika ging (New York) en in de avond de TV aanzette. Meteen talkshows over wie de baby daddy zou zijn en tussendoor vrijwel uitsluitend reclames over (inderdaad) medicatie en advocaten die zeggen dat je rijk kan worden als je tussen 2004 en 2006 ergens je teen hebt gestoten omdat dat de schuld van de overheid zou zijn.
Het mooie is dat ze bij die reclames voor medicatie wel altijd aangeven wat de bijwerkingen kunnen zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181257272
In de VS is er veel meer uitzichtloosheid dan hier. In Nederland zijn de inkomensverschillen relatief klein, is de werkloosheid relatief laag en is er een degelijk sociaal vangnet inclusief fatsoenlijke gezondheidszorg.

In de VS bestaan zulke zekerheden lang niet voor iedereen. De verdeling van welvaart is daar extreem scheef; een veel groter deel van de bevolking leeft in armoede. Wie wil ontsnappen uit zijn ellendige, dagelijkse, uitzichtloze bestaan grijpt gemakkelijker naar de drugs.
pi_181339869
Ik heb indirect genoeg drugsleed meegemaakt hier in Nederland. Zo zonnig als jij zie ik het niet.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:44:42 #36
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181537439
quote:
9s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:37 schreef wollah het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon het IQ van theezakje. Praat jij ook over Azië als je Thailand bedoelt? Nee dus
Hij heeft helemaal gelijk. Hoewel het in feite incorrect is staat Amerika voor velen synoniem met de US of A. Als er gezegd wordt "De Amerikanen en Canadezen hebben ons bevrijd" dan weet iedereen dat met Amerikanen hier mensen uit de USA worden bedoeld. En Amerikaanse auto's snapt ook iedereen, die komen uit de USA en niet uit Mexico of Guatemala.

Azie is een heel ander verhaal.
pi_181537600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 00:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Welke opiaten schirjven ze voor dan? Morfine?
Grootste probleem in Amerika is volgens mij de oxycodon en de fentanyl. Als men die wat langer heeft voorgeschreven gekregen krijgt men bij het stoppen van het recept ontwenningsverschijnselen. Die mensen gaan dus vaak over op heroine gebruik. Die heroine is dan goedkoper als het medicijn ;)


Het trieste in dit hele verhaal is dat het heroine gebruik in Amerika begin jaren 90 zwaar aan het afnemen was, maar sinds de het agressief promoten van de opiaten pijnstillers door de industrie heroine gebruik weer helemaal terug is in de VS

[ Bericht 3% gewijzigd door Boris_Karloff op 29-08-2018 09:04:13 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181537697
Misschien nog ergens te zien: https://www.google.nl/amp(...)review-bleak-as-hell


Geeft heel goed het probleem weer.
pi_181638637
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze maken er ook massaal reclame voor diezelfde medicijnen gewoon op tv, in nederland blijft het bij vogels en occilococinum maar daar gaat het veelal over vrij zware pijnstillers...
Occilococinum is geen medicijn maar een homeopathisch middel.

Kijk maar eens goed naar reclames voor dit soort middelen, waarbij ze wél mogen zeggen dat je het kan gebruiken bij kwaal x, y en z, maar niet mogen zeggen dat het geneeskrachtige werking heeft. ;)
1 + 1 = blauw
  zondag 30 september 2018 @ 11:43:38 #40
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_182223383
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Door de verschillende mentaliteit. Hier zien we drugs vooral als een gevaarlijke hobby, daar als een misdaad. Dat wil zeggen dat wij minder fanatiek jagen op drugs en minder hysterisch doen. Dan krijg je vanzelf een relatief gezondere drugscultuur dan in de VS.
Denk toch dat je daar een fout maakt, kijk maar eens naar alle nieuws berichten hier over opgerolde wietplantages, xtc Labs, gedumpte vaten afval en de drugsvangsten in containers in de haven van Rotterdam.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 30 september 2018 @ 11:46:32 #41
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_182223442
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:47 schreef lnloggen het volgende:
Vanwege die debiele War on Drugs daar.

In landen waar drugs grotendeels zijn gelegaliseerd of gedecriminaliseerd, zie je juist dat het veel beter gaat. Zoals bijvoorbeeld Portugal. Die gingen enorm gebukt onder veel problematisch drugsgebruik, en sinds ze de boel daar gedecriminaliseerd is het gigantisch verbeterd.

Maar ja, ook al wijst de praktijk uit dat het slimmer is, verstokte conservatieven blijven stug volhouden dat ze drugs met geweld moeten blijven bestrijden ;( Met alle shit van dien, zie Amerika.
Eindelijk iemand die het snapt. _O_ _O_
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_182256218
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:00 schreef Loll het volgende:
Laatste tijd volg ik de serie drugs Inc. Op tv en het valt me op (ik weet dat is aangedikt) dat iedereen daar aan de meest vage en verwoestende/verslavende drugs zit. Terwijl ik in Nederland er nog nooit overgehoord heb laat staan het zelf gezien.

Zijn er users die weten waarom die problematiek daar veel erger is?
Arme mensen in de USA hebben nog veel meer een ontzettend kutleven dan hier. Wat doe je om uit dat kutleven te ontsnappen? Dan gebruik je drugs om eventjes happy te zijn. Dat je daarna nog kutter bent nemen ze op de koop toe.

Vergeet niet, de USA is een 2e of zelfs 3e wereldland voor niet-middenklassers.

Ook de medicijncultuur is bizar daar. Zet wel eens stream aan van Fox ofzo en die reclames elke 5 minuten... Bijna alleen maar medicijnen 8)7

Volgens mij wil de VVD dat hier ook niet meer verbieden, want tja hun grote voorbeeld is de USA :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182267919
Iedereen is toch wel ergens verslaafd aan?
Zuurstof bijvoorbeeld ;)
Ik bedoel, de ene sport vrijwel elke dag, de ander drinkt graag koffie in de ochtend. Weer iemand anders heeft een koop- of gokverslaving.
Volgens mij heeft iedereen wel iets in zich waar hij of zij tot zekere hoogte verslaafd aan is.
Niet zozeer alleen drugs of alcohol gerelateerd.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:28:56 #44
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_182268529
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:22 schreef Antaris het volgende:
Iedereen is toch wel ergens verslaafd aan?
Zuurstof bijvoorbeeld ;)
Ik bedoel, de ene sport vrijwel elke dag, de ander drinkt graag koffie in de ochtend. Weer iemand anders heeft een koop- of gokverslaving.
Volgens mij heeft iedereen wel iets in zich waar hij of zij tot zekere hoogte verslaafd aan is.
Niet zozeer alleen drugs of alcohol gerelateerd.
Nu is er natuurlijk wel een groot verschil van impact op je eigen (en soms ook andermans) leven, afhankelijk van het soort verslaving. De harddrugsproblematiek is niet echt vergelijkbaar met een koffieverslaving vaak.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:35:36 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182268621
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Grootste probleem in Amerika is volgens mij de oxycodon en de fentanyl. Als men die wat langer heeft voorgeschreven gekregen krijgt men bij het stoppen van het recept ontwenningsverschijnselen. Die mensen gaan dus vaak over op heroine gebruik. Die heroine is dan goedkoper als het medicijn ;)


Het trieste in dit hele verhaal is dat het heroine gebruik in Amerika begin jaren 90 zwaar aan het afnemen was, maar sinds de het agressief promoten van de opiaten pijnstillers door de industrie heroine gebruik weer helemaal terug is in de VS
Vreemd, ik gebruik die ook indien nodig maar heb nooit de neiging om maar een schotje heroïne te zetten als vervanging.
And so is the past
pi_182562967
ook een reden is dat wij hollanders al sinds 1100 op deze plek wonen, en die lange tijd geeft een grote stabiliteit, usa echter wonen er pas zo een 250 jaar en ook nog eens een mix van ieren, fransen , engelsen, spanjaarden, afrikanen , indianen, italianen, enz enz enz, en dan allemaal dwars door elkaar heen dus, dat geeft gebrek aan stabiliteit..
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:25:54 #47
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182566347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 00:46 schreef possetje het volgende:
ook een reden is dat wij hollanders al sinds 1100 op deze plek wonen, en die lange tijd geeft een grote stabiliteit, usa echter wonen er pas zo een 250 jaar en ook nog eens een mix van ieren, fransen , engelsen, spanjaarden, afrikanen , indianen, italianen, enz enz enz, en dan allemaal dwars door elkaar heen dus, dat geeft gebrek aan stabiliteit..
Wij Hollanders wonen hier al langer en ons volk is ook een mengsel. Van Germanen, Friezen, Batavieren, Cananefaten, Vikingen, Franken, Spanjaarden, Saksen en ga maar door.
pi_182566583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wij Hollanders wonen hier al langer en ons volk is ook een mengsel. Van Germanen, Friezen, Batavieren, Cananefaten, Vikingen, Franken, Spanjaarden, Saksen en ga maar door.
er zijn bepaalde structuren in nederland of duitsland enz enz die oeroud zijn
pi_182566746
Men gebruikt ook dat meth wat volgens mij niet zo duur is dus makkelijk te kopen, maar wel verschrikkelijk desastreus voor je gezondheid.

Hebben we dat in Nederland eigenlijk wel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:08:59 #50
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182566941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:43 schreef possetje het volgende:

[..]

er zijn bepaalde structuren in nederland of duitsland enz enz die oeroud zijn
Zoals de Harz of het Teutoburger Woud? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')