abonnement Unibet Coolblue
pi_180655076
Laat die Amerikanen maar lekker in de VS blijven. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 22 juli 2018 @ 16:59:18 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180655557
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenaardige paradox natuurlijk nationalisme willen stimuleren door een supra-nationale organisatie op te zetten.

Verder geef ik hem weinig kans:
1. zijn gedachtegoed is toch vooral voortkomend uit de geschiedenis van de de VS. Die hebben echt een heel andere geschiedenis. Met name op sociaaleconomisch gebied.
2. extreemrechtse organisaties vallen sws snel uit elkaar, vanwege de strijd tussen alle egootjes. Of je zult echt een Leider moeten aanstellen. Maar ik neem aan dat dat nog steeds een beetje gevoelig ligt. En uit welk land moet zo'n Leider dan komen? Of moet Bannon dat worden, die toch het charisma heeft van het eerste pannekoekje dat altijd mislukt en wordt weggegooid?
3. loopt een hele grote kans om een one-issue beweging te worden, geen invloed te krijgen en dus te verzandend in het bekende roepen langs de zij-lijn, als ze het hierboven gestelde al weten te tackelen. Geen enkele andere politieke stroming zie ik hier gewild mee samenwerken. Ja, of echt extreemrechtse bewegingen: erkenbrand, voorpost, identiaire bewegingen, nog wat extreemrechtse bandjes en wat zich op dat gebied in de rest van Europa voordoet.
4. en wat users hierboven aangeven, te grote onderlinge culturele verschillen in EU.
1. Eens, maar ik verwacht niet echt een hands-on rol van Bannon. Die zal een soort directeur van de achterliggende organisatie worden. Hij zal mensen om zich heen verzamelen die Europa wél kennen.
2. Ik verwacht eigenlijk dat 'The Movement' een soort paraplu wordt waar nationaal-populistische partijen hun krachten kunnen bundelen en netwerken. Misschien een gezamenlijk fonds. Dat zou namelijk overeen komen met Bannon's wens om Soros te bestrijden. Laatstgenoemde zit zelf ook niet in de politiek, maar heeft daar mensen voor. Kortom, ik verwacht dat ieder land z'n eigen baasje zal blijven houden, maar dat Bannon vooral ook grassroots wil werken aan nationalistische bewegingen steunen, financieren, invloed vergroten via eigen media etc.
3. Bannon heeft al uitgebreid gesproken met Front National, Orban, vergelijkbare mensen in Polen, Tsjechië. Reken maar dat Salvini hem ook verwelkomt. PVV en FvD zullen ook best met hem willen praten. Ik denk dat het hele idee juist is om de 'salonfähige' nationaal-populistische beweging te bundelen met het hardrechtse groepen van het type die jij opnoemde. Zo is Bannon te werk gegaan in de VS.
4. Geen probleem als je ieder z'n eigen 'jachtterrein' gunt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180655676
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit.

Maar dit mag ook breder getrokken worden toch?
Als in linkse inmenging ook niet welkom?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 22 juli 2018 @ 17:12:19 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180655725
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als in linkse inmenging ook niet welkom?
geen enkele inmenging lijkt me welkom. En sowieso gaat er geen linkse inmenging vanuit de VS komen lol, die gasten weten niet eens wat links is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 22 juli 2018 @ 17:22:49 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180656166
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals die vulkaan ook al zegt, geen enkele inmenging.
Ja dat bedoelde ik ook met laat die Amerikanen maar lekker in de VS. :P Niet alleen deze gekkies maar gewoon allemaal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 22 juli 2018 @ 17:35:24 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180656185
Waar kan ik me opgeven?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180656392
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:06 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

3. Bannon heeft al uitgebreid gesproken met Front National, Orban, vergelijkbare mensen in Polen, Tsjechië. Reken maar dat Salvini hem ook verwelkomt. PVV en FvD zullen ook best met hem willen praten. Ik denk dat het hele idee juist is om de 'salonfähige' nationaal-populistische beweging te bundelen met het hardrechtse groepen van het type die jij opnoemde. Zo is Bannon te werk gegaan in de VS
Waarom zouden de salonfähige partijen geassocieerd willen worden met die andere nationaal populistische partijen? Wanneer je je presenteert als 1 blok stralen ook extreme uitspraken en schandalen van andere verbonden partijen op je af. En laten die er nou net aardig wat zijn.
  zondag 22 juli 2018 @ 17:57:57 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180656820
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Kortom, de geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Inderdaad. We worden jarenlang binnengevallen door primitieve barbaren die een fascistische middeleeuwse religie aanhangen. Een fel tegengeluid is nu hard nodig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180657742
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Kortom, de geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Que?
pi_180658148
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Kortom, de geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Klopt, we hebben al eens eerder een man gehad die in een vreemd land een nationalistisch-rechtse pan-Europese beweging opzette. O-)
pi_180658568
Er is toch al zo’n groep met FN, FPÖ en UKIP. Die groep waar Wilders niet bij mocht... Europa van Naties en Vrijheid. Nu 35 zetels en dat moet dus naar 266 ofzo.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Europe_of_Nations_and_Freedom
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180658825
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:06 schreef ietjefietje het volgende:
Spreekt hij frans? of duits? anders geef ik hem weinig kans!
Nou, de anti-EU brigade uit elk land weet hem te vinden in Brussel. Wat coördinatie en het word een grote kans. Ik geef hem dus heel veel kans van slagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bedachtzaam op 22-07-2018 19:51:56 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_180659245
Je zou je moeten afvragen welk belang een Amerikaan heeft bij het aanwakkeren van nationalisme in Europa. Ik kan me geen belang bedenken dat congruent is met de belangen van Europese landen.
pi_180659299
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou je moeten afvragen welk belang een Amerikaan heeft bij het aanwakkeren van nationalisme in Europa. Ik kan me geen belang bedenken dat congruent is met de belangen van Europese landen.
Nou ja als die zich als voorvechter van het blanke ras ziet of zo... Maar als die dat niet claimt te zijn heb je zeker een punt denk ik.

Maar kan je niet hetzelfde zeggen van Soros?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180659371
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou je moeten afvragen welk belang een Amerikaan heeft bij het aanwakkeren van nationalisme in Europa. Ik kan me geen belang bedenken dat congruent is met de belangen van Europese landen.
Je hebt kanonnenvoer nodig in je strijd tegen communisten(Rusland).
pi_180659534
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou je moeten afvragen welk belang een Amerikaan heeft bij het aanwakkeren van nationalisme in Europa. Ik kan me geen belang bedenken dat congruent is met de belangen van Europese landen.
De EU kapot maken natuurlijk. Daar heeft de VS belang bij.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_180659643
Bannon is een soort van Soros maar dan vanuit de andere kant. Net zo radicaal, net zo manipulatief, net zo bemoeizuchtig. Zijn rol in de Amerikaanse politiek en zijn rol bij Breitbart zijn voorlopig uitgespeeld dus gaat hij het nu maar in Europa proberen. Weg met deze conservatieve, destructieve, onbetrouwbare, maatschappij-ontwrichter.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 23 juli 2018 @ 08:53:54 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180668310
quote:
Volgens The Daily Beast voerde Bannon hierover vorig jaar al gesprekken met de Britse eurocriticus Nigel Farage, partijgenoten van Marine Le Pen, de Hongaarse premier Viktor Orban en Poolse populisten.
Orban heeft laatst nog een anti-Soros-wet uitgevaardigd, en nu zou hij wel voor zijn als een rechtse ophitser hetzelfde komt doen? Dat is pas hypocriet.
  maandag 23 juli 2018 @ 08:58:20 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180668362
Overigens is het wel opvallend dat al die zogenaamd nette partijen samen willen werken met het mondstuk van Alt-Right. Dan val je ook behoorlijk door de mand.
pi_180668395
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je zou je moeten afvragen welk belang een Amerikaan heeft bij het aanwakkeren van nationalisme in Europa. Ik kan me geen belang bedenken dat congruent is met de belangen van Europese landen.
Ieder land heeft al zn nationalistische partijen die op Europees niveau proberen samen te werken, met de nadruk op proberen. Veel nationalistischer dan het nu is zal hij het niet kunnen krijgen, er vallen geen nieuwe bronnen aan te boren.
pi_180668531
Lekker doen, al verwacht ik er weinig van verder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:56:55 #49
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_180672625
Totaal kansloos.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_180673822
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Orban heeft laatst nog een anti-Soros-wet uitgevaardigd, en nu zou hij wel voor zijn als een rechtse ophitser hetzelfde komt doen? Dat is pas hypocriet.
Bannon heeft geen NGO, dus die valt niet onder de wet. Tevens deelt hij het standpunt van de regering over vluchtelingen en is hij dus niet strafbaar onder die wet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')