abonnement Unibet Coolblue
pi_180650675
Ik heb een klant in het buitenland. Zijn aankoop verzond ik getraceerd. Het verzendbedrijf leverde niet omdat het aan mij door de verkoper doorgegeven adres niet correct zou zijn. (Hij gaf ook aan, en dat vind ik aannemelijk, dat het hij dat adres veel vaker gebruikt, het is een postbus). Toen dit bekend werd stuurde koper mij een ander adres met het verzoek aan mij om het verzendbedrijf het adres aan te laten passen, maar ik was niet in gelegenheid om dit tijdig te doen. Daarop is het pakket terug richting Nederland gegaan, maar volgens de laatste informatie is het nog in Duitsland, inmiddels tien dagen. Geen idee of het nog los komt (ik bel begin volgende week met het verzendbedrijf).

In geval ik als verkoper een verzendbewijs heb, maar verzonden item komt niet aan, zal Paypal een claim van de verkoper dan toekennen, m.a.w. aankoopbedrag terug naar koper, en moet ik maar afwachten of ik de items nog terug krijg? Of kiest Paypal dan voor de verkoper, die wel kan bewijzen dat het pakket verzonden is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frank_NL op 22-07-2018 19:24:45 ]
pi_180650861
Paypal kiest altijd voor de koper.

Zelfs als de koper een fout adres heeft opgegeven krijgt men het geld terug en draai jij voor de kosten op.
pi_180650914
Oké. Goed, als ik dat weet start ik geen claimprocedure, maar besluit ik zelf om de koper terug te betalen.
pi_180657583
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Paypal kiest altijd voor de koper.

Zelfs als de koper een fout adres heeft opgegeven krijgt men het geld terug en draai jij voor de kosten op.
Bron?

Ik heb hele andere ervaringen. Als je als verkoper je zaakjes op orde hebt is er niks aan de hand.
pi_180658198
Volgens mij staat er te vaak ‘verkoper’ in je post waar je ‘koper’ bedoelt...

Lees het nog eens door, nu is het echt een heel warrig verhaal! :o
pi_180658554
Aangepast Scarlet_Dragonfly.

Bami_haar, het is getraceerd verzonden aan door verkoper opgegeven adres (als postbus gaf hij aan BOX 123, heb per abuis BOX 123 123 gezet).

Maar Bami_haar, als de koper iets niet ontvangt, kiest Paypal dan vaak niet voor de koper, ook als je een verzendbewijs kan overleggen en de verzenddienst een steek heeft laten vallen? (ik geef toe dat het adres mogelijk toch verwarrend is, hoewel iemand met een paar hercensellen begrijpt dat met BOX 123 123 ook BOX 123 kan worden bedoeld).

Hg.
pi_180658873
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:27 schreef Frank_NL het volgende:
Aangepast Scarlet_Dragonfly.

Bami_haar, het is getraceerd verzonden aan door verkoper opgegeven adres (als postbus gaf hij aan BOX 123, heb per abuis BOX 123 123 gezet).
De verkoper ben jij toch?

quote:
Maar Bami_haar, als de koper iets niet ontvangt, kiest Paypal dan vaak niet voor de koper, ook als je een verzendbewijs kan overleggen en de verzenddienst een steek heeft laten vallen?
Dat is een probleem wat de verkoper en de verzenddienst samen maar moeten oplossen. Daar heeft de koper helemaal niets mee te maken. Als het pakket kwijt is, heeft de koper dus alle recht zijn geld terug te claimen.
De verkoper mag dan met de verzenddienst uitvechten over hoe die zijn geld terug krijgt.
pi_180658888
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:39 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Bron?

Ik heb hele andere ervaringen. Als je als verkoper je zaakjes op orde hebt is er niks aan de hand.
Bron?
Ervaring na al duizenden pakjes (webshops) verzonden te hebben.

Voorbeeld:1
-Klant vult verkeerd adres in, pakje raakt daardoor kwijt. PayPal zegt tegen mij dat ik het had moeten controleren voordat u het verzond.

Voorbeeld: 2
-Klant doet een bestelling van 4 producten, ik verzend het in één doosje. Klant zegt dat er maar één in de doos zat. PayPal vraag foto's van de inhoud, anders krijgt de klant haar geld terug.

En zo kan ik wel doorgaan....
pi_180659508
Klopt Scarlet_Dragonfly, ik ben de verkoper. Het was (weer) een foutje van me, verkeerde woord gebruikt: verwarrend.
pi_180660021
Je moet een verzend en ontvangst bewijs kunnen overleggen als er een claim word ingediend, en dat heb je niet.. helaas pindakaas voor jou dus.

Paypal kiest vrijwel altijd de kant van de verkoper, tenzij je dus goed gedekt bent met bewijzen.. en zelfs dan moet je er vaak nog een moord voor doen om je gelijk te krijgen.
No Guts, No Glory
pi_180667672
quote:
99s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:42 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Bron?
Ervaring na al duizenden pakjes (webshops) verzonden te hebben.

Voorbeeld:1
-Klant vult verkeerd adres in, pakje raakt daardoor kwijt. PayPal zegt tegen mij dat ik het had moeten controleren voordat u het verzond.

Voorbeeld: 2
-Klant doet een bestelling van 4 producten, ik verzend het in één doosje. Klant zegt dat er maar één in de doos zat. PayPal vraag foto's van de inhoud, anders krijgt de klant haar geld terug.

En zo kan ik wel doorgaan....
In het geval van je eerste voorbeeld is bij mij nog altijd het pakketje retour gekomen. DHL heeft z'n track en trace aardig op orde.

Het tweede voorbeeld is mij gelukkig nog nooit overkomen. Wat wordt je dan gepakt door een 'koper'
  maandag 23 juli 2018 @ 13:49:22 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180673782
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:17 schreef bami_haar het volgende:
In het geval van je eerste voorbeeld is bij mij nog altijd het pakketje retour gekomen. DHL heeft z'n track en trace aardig op orde.
niet als het verkeerde adres gewoon bestaat. dan geeft de t&t aan dat het is ontvangen.

zelfs dan kiest paypal voor de koper. zelfs als in de bestelbevestiging wordt gevraagd om de bestelling te controleren.

Dit was de dag dat ik als verkoper ben gestopt met paypal.

Later heb ik de koper alsnog een rekening gestuurd met de dreiging van een incassobureau. Omdat ik alle coorespondentie en ontvangstdocument had. Toen koos hij toch eieren voor zijn geld.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 23-07-2018 13:58:36 ]
Tot nooit .......
  maandag 23 juli 2018 @ 14:01:18 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180674077
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:17 schreef bami_haar het volgende:
DHL heeft z'n track en trace aardig op orde.
Had vorige week van DHL en PostNL beide pakketjes wat volgens de t&t bezorgd zou zijn maar ik heb toch echt niets ontvangen. En ook al is het de bezorger die iets verneukt heeft, ze blijven wijzen naar de verkoper. Booooh.
Ik ga naar huis.
pi_180675091
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:01 schreef nietzman het volgende:

[..]

Had vorige week van DHL en PostNL beide pakketjes wat volgens de t&t bezorgd zou zijn maar ik heb toch echt niets ontvangen. En ook al is het de bezorger die iets verneukt heeft, ze blijven wijzen naar de verkoper. Booooh.
Als jij iets niet ontvangen hebt, dan moet je inderdaad bij de verkoper zijn. Het is vervolgens aan de verkoper om bij de bezorger aan te kloppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')