abonnement Unibet Coolblue
pi_180682218
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:22 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Welke grootte zou jij dan doen als alleenstaande?
Fuck grootte. Niet gehorig, dan kunnen ze lekker schreeuwen van genot zonder klachten van de buren. ;)
  maandag 23 juli 2018 @ 20:51:45 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180682755
Probleem lijkt me vrij duidelijk. Als je meerdere malen een ONS kan regelen is er niks mis met je aantrekkingskracht of je versierkwaliteiten.

Het lijkt er vooral op dat je teveel in je comfortzone blijft hangen. Enkel dingen doen die vertrouwd zijn en onbekende dingen vermijden. He op jezelf wonen is daar een belangrijk voorbeeld van.
pi_180684127
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:22 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Welke grootte zou jij dan doen als alleenstaande?
Wat denk je zelf?

Zou een woning met 8 slaapkamers en 3 badkamers iets voor je zijn? Kan je dat betalen met een maandsalaris van 2000 euro?
pi_180685987
- Waarom wil je een relatie? Wil je dat wel echt of lopen mensen te zeuren dat het er eens van moet komen?
- Waarom wil je per se kopen? Is echt niet te doen in de huidige markt, je kan beter eerst een tijdje huren (in de sociale sector bijv zodat de kosten niet te hoog oplopen) en dan een paar jaar later kopen. Andere optie is een woning met anderen delen als de kosten de pan uit rijzen.
Maar ga eerst eens op jezelf, dat helpt al een hoop. Niks zo vervelend als intiem willen zijn terwijl je ouders in het zelfde huis rondlopen. Dat werkt dus echt niet. Heb je wel op jezelf gewoond? Tip: ga eerst een paar jaar echt alleen wonen en leer je eigen shit fixen. Dat scheelt een hoop gezeik mocht je ooit met een relatie samen gaan wonen.
pi_180687653
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Fuck grootte. Niet gehorig, dan kunnen ze lekker schreeuwen van genot zonder klachten van de buren. ;)
zonder grootte valt er weinig te schreeuwen
pi_180687948
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:13 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

zonder grootte valt er weinig te schreeuwen
Och.. :@ grootte is niet alles.
-
pi_180688012
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:13 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

zonder grootte valt er weinig te schreeuwen
Dat draait meer om dikte. Maar dat even terzijde.
pi_180690820
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:26 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Och.. :@ grootte is niet alles.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat draait meer om dikte. Maar dat even terzijde.
?
pi_180691172
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:25 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]


[..]

?
Voor het gevoel is de lengte zelden een issue. Maar een beetje opgerekt worden bevalt de meesten wel. Dus je scoort echt meer punten met de omtrek, dan met de lengte.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:21:39 #160
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180691404
Prima om op jezelf te gaan wonen hoor, maar dat is natuurlijk een randzaak. Er zijn daklozen en mensen in een vluchtelingenopvang met relaties en alleenstaanden die op zichzelf wonen. Het komt op mij een beetje over als een easy fix. Vooral ook van de mensen die advies geven 'O je woont niet op jezelf? Dan ligt het daaraan. Doe daar eerst maar wat aan, want dan hoef ik verder niet na te denken over echt advies.'

Ik denk dat je woonstatus maar een klein deel van het probleem is. Je geeft ook aan dat je gesprekken via tinder maar kort zijn en dat one night stands en vakantiescharrels wel lukken. Blijkbaar komt het versieren van vrouwen voor jou niet zo natuurlijk en heb je het jezelf vooral aangeleerd in een bepaalde setting (en waarschijnlijk ook met een bepaalde methode die niet het gevoel geeft dat je meer wil).

Op reis vrouwen versieren is goed om te ontdekken dat het eigenlijk helemaal niet zulke enge wezens zijn en je het echt wel kan. Alleen denk ik dat jij nu meer op een punt zit waarop je je vaardigheden en zelfvertrouwen moet uitdiepen in een andere omgeving. Eentje die meer past bij je dagelijkse sleur, waar je iemand kan ontmoeten die bijdraagt aan je leven in plaats van buiten je normale leven staat.
pi_180691642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
Prima om op jezelf te gaan wonen hoor, maar dat is natuurlijk een randzaak. Er zijn daklozen en mensen in een vluchtelingenopvang met relaties en alleenstaanden die op zichzelf wonen. Het komt op mij een beetje over als een easy fix. Vooral ook van de mensen die advies geven 'O je woont niet op jezelf? Dan ligt het daaraan. Doe daar eerst maar wat aan, want dan hoef ik verder niet na te denken over echt advies.'

Ik denk dat je woonstatus maar een klein deel van het probleem is. Je geeft ook aan dat je gesprekken via tinder maar kort zijn en dat one night stands en vakantiescharrels wel lukken. Blijkbaar komt het versieren van vrouwen voor jou niet zo natuurlijk en heb je het jezelf vooral aangeleerd in een bepaalde setting (en waarschijnlijk ook met een bepaalde methode die niet het gevoel geeft dat je meer wil).

Op reis vrouwen versieren is goed om te ontdekken dat het eigenlijk helemaal niet zulke enge wezens zijn en je het echt wel kan. Alleen denk ik dat jij nu meer op een punt zit waarop je je vaardigheden en zelfvertrouwen moet uitdiepen in een andere omgeving. Eentje die meer past bij je dagelijkse sleur, waar je iemand kan ontmoeten die bijdraagt aan je leven in plaats van buiten je normale leven staat.
Dat op zichzelf wonen is niet het enige (volgens mij beweert niemand dat ook), maar wel iets belangrijks om aan te pakken. Het werkt namelijk door in alles.

Kom op zeg, je hoort gewoon op eigen benen te kunnen staan vanaf een zekere leeftijd. Tenzij je iets mankeert. Hoe dan ook: het is voor velen een turn off.

Daklozen hebben ook echt zelden relaties. En ik vermoed dat als ze wel een relatie hebben dat dat vaak met een lotgenoot is.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 10:21:32 #162
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180692201
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat op zichzelf wonen is niet het enige (volgens mij beweert niemand dat ook), maar wel iets belangrijks om aan te pakken. Het werkt namelijk door in alles.

Kom op zeg, je hoort gewoon op eigen benen te kunnen staan vanaf een zekere leeftijd. Tenzij je iets mankeert. Hoe dan ook: het is voor velen een turn off.
TS heeft nog nooit een relatie gehad. Ook niet toen hij een leeftijd had waarop op jezelf wonen de uitzondering was, maar nu hij 27 heeft is dat opeens de sleutel? Want dan leert hij automatisch om nuchter een gesprek te voeren met een vrouw dat ook ergens naartoe beweegt? En zo niet, dan kunnen we in het volgende topic weer mooi met zijn allen roepen dat het geen kwestie is van achievements unlocken en beloond worden met een vrouw, maar wel telkens advies blijven geven met die implicatie.

quote:
Daklozen hebben ook echt zelden relaties. En ik vermoed dat als ze wel een relatie hebben dat dat vaak met een lotgenoot is.
De daklozen die jou om een kleine bijdrage komen vragen voor de nachtopvang niet nee, want hun dakloosheid hangt vaak samen met het uitgaan van hun relatie (door bijvoorbeeld drank- of drugsmisbruik). Er zijn er echter ook genoeg die geen eigen woning hebben, maar toch een relatie of zelfs meerdere hebben, waar ze naar wens af en aan lopen en op termijn zelfs bij intrekken. Ik wil niet zeggen dat dat het streven voor TS moet zijn, maar met die kennis vind ik de focus op zijn woonsituatie een tikje overdreven.
pi_180694232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

TS heeft nog nooit een relatie gehad. Ook niet toen hij een leeftijd had waarop op jezelf wonen de uitzondering was, maar nu hij 27 heeft is dat opeens de sleutel? Want dan leert hij automatisch om nuchter een gesprek te voeren met een vrouw dat ook ergens naartoe beweegt? En zo niet, dan kunnen we in het volgende topic weer mooi met zijn allen roepen dat het geen kwestie is van achievements unlocken en beloond worden met een vrouw, maar wel telkens advies blijven geven met die implicatie.

[..]

De daklozen die jou om een kleine bijdrage komen vragen voor de nachtopvang niet nee, want hun dakloosheid hangt vaak samen met het uitgaan van hun relatie (door bijvoorbeeld drank- of drugsmisbruik). Er zijn er echter ook genoeg die geen eigen woning hebben, maar toch een relatie of zelfs meerdere hebben, waar ze naar wens af en aan lopen en op termijn zelfs bij intrekken. Ik wil niet zeggen dat dat het streven voor TS moet zijn, maar met die kennis vind ik de focus op zijn woonsituatie een tikje overdreven.
Met alle respect, maar wat hebben al die randzaken er mee te maken. Op je 27e is het simpelweg niet handig nog bij pappie en mammie te wonen (ik zeg het maar even wat gechargeerd).

Dan sta je eigenlijk al met 2-0 achter als je überhaupt een poging doet om te daten. Het komt ontzettend onzelfstandig over.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:36:13 #164
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180694539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Met alle respect, maar wat hebben al die randzaken er mee te maken. Op je 27e is het simpelweg niet handig nog bij pappie en mammie te wonen (ik zeg het maar even wat gechargeerd).

Dan sta je eigenlijk al met 2-0 achter als je überhaupt een poging doet om te daten. Het komt ontzettend onzelfstandig over.
Als je nog nooit een relatie hebt gehad, dan is het idee dat dat komt omdat je op je 27e nog bij je ouders woont gewoon erg kortzichtig. Het is lekker makkelijk advies. TS krijgt een opdracht mee en die moet hij eerst maar gaan volbrengen. Tot die tijd hoef je namelijk niet verder te kijken, want dan kun je terug verwijzen naar het eerdere advies en zeggen dat hij eerst daar maar eens naar moet luisteren. En als hij straks op zichzelf woont, dan blijkt opeens dat dat niet de oplossing van het probleem was en als hij daar dan een topic over maakt, kun je weer zeggen "o had je gedacht dat dit alles op zou lossen? ik weet niet hoe je daarbij komt hoor, zoiets hebben wij nooit beweerd."

Verder heeft op die leeftijd bij je ouders wonen inderdaad nadelen en is het prima om op jezelf te gaan wonen, maar het is niet de oplossing voor zijn probleem. Dus lijkt het mij geen goed idee om dat zo voor te stellen, waardoor die jongen straks alsnog van een koude kermis thuiskomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 24-07-2018 12:56:00 ]
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:52:24 #165
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180694812
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De daklozen die jou om een kleine bijdrage komen vragen voor de nachtopvang niet nee, want hun dakloosheid hangt vaak samen met het uitgaan van hun relatie (door bijvoorbeeld drank- of drugsmisbruik). Er zijn er echter ook genoeg die geen eigen woning hebben, maar toch een relatie of zelfs meerdere hebben, waar ze naar wens af en aan lopen en op termijn zelfs bij intrekken. Ik wil niet zeggen dat dat het streven voor TS moet zijn, maar met die kennis vind ik de focus op zijn woonsituatie een tikje overdreven.
Ja, wauw, ga TS meteen vergelijken met van die drugsverslaafde daklozen met drie tanden in hun bek die niet fatsoenlijk tot tien kunnen tellen, met dito vrouwen erbij die al drie kinderen van vier mannen hebben...

Ik denk echt dat het wel een enorme afknapper is als TS nog thuis woont. Ik kan me overigens niet voorstellen dat er nergens onder de 2 ton een woning te vinden is, tenzij binnenstad Amsterdam, maar goed, dan moet je toch echt je eisen gaan bijstellen als alleenverdiener met dat salaris. Maar TS, zorg dat je eerst goed in je vel zit en zelfstandig overkomt, dan ben je ook interessanter voor vrouwen.

Ik dacht vroeger ook zo, maar 9 jaar geleden had ik eigenlijk net de knop omgezet naar "ach, fuck it, ik vermaak me wel alleen" toen ik mijn huidige vriendin tegenkwam en alles op zijn plaats viel. Klinkt cliché, maar is wel de waarheid.
Don't let my username fool you...
pi_180695229
Ik ben het eens met Piye. Het is helemaal niet relevant wat zijn thuissituatie is. Tuurlijk zullen er vrouwen op afknappen, maar er zullen ook vrouwen afknappen als je oren te ver naar buiten staan of dikke wenkbrauwen hebt. Daar hoef je het niet voor te laten en moet TS dus op zoek naar iemand die kijkt naar de persoon en niet om wat degene heeft. Daarbij is 27 niet zo heel extreem en kan het best gemotiveerd worden onder het mom van financiële stabiliteit/sparen.

Om met zo'n iemand in aanraking te komen moet je eerst in contact zien te komen met vrouwen. Als je 27 bent zonder ooit een relatie te hebben gehad dan mis je wellicht sociale vaardigheden die dat in de weg staan. Dan kan je beter daar energie in stoppen om je daarin te ontwikkelen dan eenzaam in je studio'tje te gaan zitten onder het mom van 'zelfstandigheid'. Het is niet zo dat dan ineens de vrouwen voor je in de rij staan.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_180698498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

TS heeft nog nooit een relatie gehad. Ook niet toen hij een leeftijd had waarop op jezelf wonen de uitzondering was, maar nu hij 27 heeft is dat opeens de sleutel? Want dan leert hij automatisch om nuchter een gesprek te voeren met een vrouw dat ook ergens naartoe beweegt? En zo niet, dan kunnen we in het volgende topic weer mooi met zijn allen roepen dat het geen kwestie is van achievements unlocken en beloond worden met een vrouw, maar wel telkens advies blijven geven met die implicatie.

[..]

De daklozen die jou om een kleine bijdrage komen vragen voor de nachtopvang niet nee, want hun dakloosheid hangt vaak samen met het uitgaan van hun relatie (door bijvoorbeeld drank- of drugsmisbruik). Er zijn er echter ook genoeg die geen eigen woning hebben, maar toch een relatie of zelfs meerdere hebben, waar ze naar wens af en aan lopen en op termijn zelfs bij intrekken. Ik wil niet zeggen dat dat het streven voor TS moet zijn, maar met die kennis vind ik de focus op zijn woonsituatie een tikje overdreven.
Je blijft nu maar herhalen dat beweerd zou worden dat dat de sleutel is, terwijl dat helemaal niet beweerd wordt. Het is denk ik wel heel belangrijk.

Maar als ts wil vissen in een vijver met vrouwen die dat allemaal prima vinden en ook wil accepteren dat die vrouwen waarschijnlijk veel minder leuk zijn (gemiddeld zal dat zeker zo zijn), dan vind ik dat allemaal ook ok hoor.
pi_180734145
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:16 schreef Kiid het volgende:
Ik ben het eens met Piye. Het is helemaal niet relevant wat zijn thuissituatie is. Tuurlijk zullen er vrouwen op afknappen, maar er zullen ook vrouwen afknappen als je oren te ver naar buiten staan of dikke wenkbrauwen hebt. Daar hoef je het niet voor te laten en moet TS dus op zoek naar iemand die kijkt naar de persoon en niet om wat degene heeft. Daarbij is 27 niet zo heel extreem en kan het best gemotiveerd worden onder het mom van financiële stabiliteit/sparen.

Om met zo'n iemand in aanraking te komen moet je eerst in contact zien te komen met vrouwen. Als je 27 bent zonder ooit een relatie te hebben gehad dan mis je wellicht sociale vaardigheden die dat in de weg staan. Dan kan je beter daar energie in stoppen om je daarin te ontwikkelen dan eenzaam in je studio'tje te gaan zitten onder het mom van 'zelfstandigheid'. Het is niet zo dat dan ineens de vrouwen voor je in de rij staan.
Helemaal mee eens, goed gezegd!
Bovendien , kijk niet alleen naar boven maar ook eens naar onderen. Je hebt toch 4 meiden gestift ondanks je sociale “beperkingen” als ik het goed begrijp dus de reden is waarschijnlijk niet dat je er heel bagger uitziet ( waar niet aan te werken is) , maar social skills, waar juist wel aan te werken is.

Denk dat je het je alleen maar lastiger maakt op dit moment als je op jezelf gaat gezien je inkomen en de huidige woningmarkt. Je zal dan net kunnen rondkomen , en geen knaak overhouden als je huur en je eten eraf zijn. Dus geld voor een leuk etentje of uitje met een meid heb je dan sowieso niet.
Tuurlijk moet je op den duur op jezelf! maar daar ligt op dit moment totaal niet de essentie van jouw probleem.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:25:16 #169
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180877582
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 01:44 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, goed gezegd!
Bovendien , kijk niet alleen naar boven maar ook eens naar onderen. Je hebt toch 4 meiden gestift ondanks je sociale “beperkingen” als ik het goed begrijp dus de reden is waarschijnlijk niet dat je er heel bagger uitziet ( waar niet aan te werken is) , maar social skills, waar juist wel aan te werken is.

Denk dat je het je alleen maar lastiger maakt op dit moment als je op jezelf gaat gezien je inkomen en de huidige woningmarkt. Je zal dan net kunnen rondkomen , en geen knaak overhouden als je huur en je eten eraf zijn. Dus geld voor een leuk etentje of uitje met een meid heb je dan sowieso niet.
Tuurlijk moet je op den duur op jezelf! maar daar ligt op dit moment totaal niet de essentie van jouw probleem.
Tja, ik had er nog veel meer kunnen hebben dan 4. Op stapvakanties was ik altijd de persoon die scoorde (zoenen), soms meerdere op een avond. Maar altijd te verlegen om verder te gaan, of bij het nuchter zijn een fatsoenlijk gesprek te voeren.

Ja ik vind dat huis- gedoe echt lastig. Ben er enorm aan toe en het zal ome ongetwijfeld helpen. Veel afwegingen maken. Misschien nog half jaartje wachten een 8 weken reizen (veel vakantie en overuren nog staan).

Heb pas weer Tinder geinstalleerd en heb binnenkort een afspraakje met een aardige meid. Ben benieuwd.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 03:55:46 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180889167
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:03 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Je moet niet denken dat als je nu een huis koopt dat dan ineens de vrouwen aan je deur staan. Ik vind het sowieso echt onzin, als een vrouw je leuk vindt dan boeit het haar echt niks dat je nog thuis bent. Zolang je je zaakjes maar op orde hebt. Je werkt, onderneemt dingen dus is toch prima, en kan een huis betalen. Als je nou een zolderkamernerd was, geen geld had en bijna nooit buiten kwam met hobby gamen was het een ander verhaal.

Je komt vast iemand tegen tijdens het dingen ondernemen en anders ga op een datingsite. Doe het thuiswonen gewoon af als 'sparen zodat ik later minder zorgen heb als ik op mezelf ga, met eventueel een gezin'. Je houd nu meer geld over in de maand. 'Echte' vrouwen knappen echt niet af op zo'n persoon. Zeker niet als je ook nog eens aangeeft dat je al een beetje op zoek bent naar een woning (boeiend als dat gelul is, weet zij niet).
Het duurde nog best lang voordat ik een fatsoenlijke reactie kon vinden over dat op jezelf wonen gelul, maar hulde voor deze post.

Blijf nog even sparen voor iets fatsoenlijks, TS, in plaats van je geld te vergooien aan een huurhuis. Dat is echt zonde. Verder is op jezelf wonen helemaal niks bijzonders en heb je dat op jouw leeftijd niet nodig om een vrouw van begin 20 te veroveren.
Bedankt Hans.
pi_180892718
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Als je nog nooit een relatie hebt gehad, dan is het idee dat dat komt omdat je op je 27e nog bij je ouders woont gewoon erg kortzichtig.
Ik vind daar niks kortzichtigs aan. Er zijn niet zoveel vrouwen die pappa en mamma er graag bij willen hebben.

Het gevoel niet zelfstandig te zijn en je daarvoor schamen, lijkt mij een zeer logisch iets waardoor iemand zich niet aan een ander durft te binden.

Ik kan uiteraard niet garanderen dat het op zichzelf wonen garandeert dat hij een relatie kan krijgen. Los daarvan lijkt het mij een goede stap. Hij voelt zich niet meer gebonden aan zijn ouders - het maakt overigens daarbij niet uit hoe vrij zijn ouders hem laten - als je volwassen bent, wil je in principe het nest verlaten.

Het geeft sowieso een prettig gevoel als je vrienden maar ook dates kan uitnodigen in je eigen huis... wat je zelf runt en zelf hebt ingericht.

Er zal ongetwijfeld meer achter zitten waarom hij geen relatie heeft gehad. So what? Moet hij zich binnenstebuiten laten keren bij een psycholoog?

TS moet in mijn opinie in het leven gaan staan. Dan wordt hem ook duidelijker wat hem blokkeert en hoe hij het anders kan doen.

Ik heb in mijn eigen leven met problemen één ding geleerd: je staat er alleen voor en je moet het zelf doen. Je moet er zelf achterkomen hoe je in elkaar steekt en hoe je in het leven wilt staan.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:49:50 #172
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181077319
Ugh..

Ik zou dit weekend 2 dates hebben, met 2 verschillende dames. De 1 reageert sinds 4 dagen niet meer, ineens. En die ander (die ik al een keer had gedate en ook regelmatig spreek op Wapp) blijkt dus al een ander te hebben.

Lekker begin van het weekend. Alle plannen in duigen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:23:15 #173
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_181078088
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een inkomen van nog geen 1200,- per maand en toch lukt het me om op mezelf te wonen en relaties gehad te hebben. En om op vakantie te gaan eens per jaar. Het is een kwestie van keuzes maken. Maar dat is ook omdat ik nu al aan het sparen ben om over een jaar te verhuizen. En ja, dan is het een jaar geen vakantie, maar wel een betere plek. En mijn inkomsten gaan dan omhoog, dus het jaar erop kan ik weer weg. Alleen tja... keuzes
Ja, maar jij bent een vrouw. En dat is echt een wereld van verschil. Als een vrouw 1150 euro per maand verdient.
Vrouwen nemen zeer zelden een man die financieel niet een stuk sterker staat dan haar. En naar vrouwen met 1150 euro in de maand, daar wordt al gauw van gezegd, och, is toch leuk meegenomen. Dan betaalt de man van zijn betere salaris alle vaste lasten, hypotheek of huur, lwater gas electric, gemeentelijke belastingen, verzekering en auto. Dan doet de vrouw het eten inkopen, wat spulletjes voor in huis en wat sparen. En ALS ZIJ HET EEN GOED DOEL vindt, dan besluit ze met een groot gebaar om haar (nou ja, haar) gespaarde geld daaraan te besteden.
Voor een vrouw geldt als ze 28 uren in de week werkt dat ze goed bezig is. Als een man 28 uur in de week werkt dan fronsen de schoonouders, de familie, de kennissenkring en de collega's de wenkbrauwen, zo van hoe moet dat financieel nou gaan.

Ouderwets? Van vroeger? Nu, dan kijk maar eens om je heen. Geen peren met appels, of mannen en vrouwen vergelijken svp. Daar wordt heel wat anders van verwacht. Misschien niet op papier, en in de wet, maar wel degelijk in de praktijk. Nogmaals, kijk gewoon om je heen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:54:39 #174
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_181078975
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zoek dan in de particuliere huur of begin met een kamer of een studio. En spaar dan omhoog
Ik quote jou weer, maar neem het niet persoonlijk. Maar gewoon om hier mooi bij te kunnen aansluiten.

Huur iets en spaar dan omhoog.
Huur niks want als je niet al teveel geld hebt dan houd je helemaal niks over. en in een flut studio leven is ook niet alles. En daar trek je ook geen vrouw mee aan. Die willen al gauw een halfvrijstaand huisje met garage, voor en achtertuin, in een leuke landelijke omgeving op loopafstand van het centrum met supermarkten, arts, apotheek, bank, paar leuke boetiekjes, kapper, chinees en frituur, cafeetjes met terras, ijssalon, school en kinderopvang voor knderen vanaf 2 jr tot ze gaan studeren. Dicht bij voebalveld, sporthal en zwembad, Had ik de bosrijke omgeving met fietsepaden al genoemd?

Ts-er, ik heb het al zo vaak geschreven, rond de 30 verandert het leven voor een man. Niet plosklaps, maar geleidelijk. De vrouwen hebben genoeg van de spannende en verkeerde types die veel emoties in hun leven brengen. Die willen huisje, boompje beestje en meestal kindje op die leeftijd. En die spannende verkeerde, tja, die is daar niet het type voor. Die zit net even vast of wil eerst afkicken of zo.
JIj wordt steeds interessanter, gewilder. Bij ongeveer 30 ligt ergens het omslagpunt, waarin vrouwen (vanaf jaar of 26) zich gaan interesseren in serieuze nette mannen met baan van 'n jaar of 30.

Je bent nog wat onzeker. Je woont nog thuis. Heel goed. Mijn stappenplan voor de komende 3 jaren voor jou:
-spaar maandelijks de helft van wat het je zou kosten op jezelf te wonen. Je hoeft niet te rekenen, Op jezelf wonen kost met alles bij elkaar gauw 1250. Dat is 10.000 per jaar sparen, daar moet je naar streven.
-Daar mag van af, de kosten om jezelf verder te ontwikkelen. Die avondopleiding van 3 jaren die jou toch dat diploma brengt waarmee je een stuk verder komt in je carriére.
-Maar ook persoonlijke ontwikkeling. Als jij iets vindt waarvan je denkt, dat zou mij helpen wat meer zelfvertrouwen te krijgen, dan doe dat. Cursus, vereniging, sport, dansen, vakantie met aparte reisdoelen. Iets filosofisch of een cursus erotische (Tantra is beter dat horen vrouwen liever dan erotische) massage, schilderles, autorijbewijs enz. Dat mag jij allemaal zelf weten.

En dan dat schamen over thuis wonen. Zo gauw je in gesprek of in contact komt met mensen en het gaat over waar woon je, maak van de nood een deugd. Zeg dan, ik woon nog thuis, heb het druk want naast mijn werk studeer ik nog, en wil over 3 jaar of zo een huis kopen. Nu, wat ik aan huur en kosten uitspaar leg ik terzijde zodat ik straks wat eigen geld heb als ik een huis ga kopen.Ik ga wel op vakantie, ik werk en studeer ook hard. Dus ik ben maar weinig thuis en mijn ouders vinden het fijn dat ik nog thuis ben.

Gek, die jonge mannen van jouw leeftijd hebben vaak hetzelfde probleem, maar ze zien gewoon niet hoe levens in bepaalde fases verlopen. En dat de fase voor een gewone nette man die iets, een relatie, een gezin, een leven, wil opbouwen pas begint (BEGINT) bij 30. En dan gaat het ook hard !!

Als je nog vragen hebt, quote me dan en stel je vraag (dan mis ik het niet) of stuur een dm pm oid.

Succes ^O^ :Y :W

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 10-08-2018 14:01:03 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:11:24 #175
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_181079450
Nog iets, dat mijn woorden onderstreept.
Je schrijft dat je daar in die verre landen meemaakt dat vrouwen best wel contact met je willen, zoeken, en zelfs meer. Dat zegt mij alles. Ik heb jaren in Azie gewoond, maar Zuid Amerika en Oost europa, Afrika enz. .... allemaal hetzelfde. Zij hebben andere normen en waarden. Of nog beter, Hier in West Europa heeft men andere waarden dan nagenoeg de rest van de wereld.
Daar hoeven ze geen spannende mysterieuze types. Die hebben al genoeg spanning in hun dagelijks leven, om te overleven. Daar is een goede man een Godsgeschenk. Dáárom ben jij daar veel populairder dan hier. En vergis je niet, als je veel meegemaakt hebt, doe je ook snel en veel mensenkennis op. En dat hebben die. Die hebben 3 seconden nodig om jou in te schatten en dan 15 minuten om te controleren of hun eerste impressie van jou klopt. En dan kennen die jou beter dan jij jezelf kent, en vermoedelijk beter dan je moeder je kent. En wat ze zien, bevalt hen. En daarom heb jij zoveel meer sjans (chance = kansen) daar als hier. Daar heeft een meid van 20 al zoveel gezien en meegemaakt als hier een van 35-40.
Geloof me maar, voor de vrouwen word jij nu pas langzaam interessant.

Ben best beetje jaloers op je, wil blindelings ruilen.

:Y :Y :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_181079478
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:23 schreef LeesFoknl het volgende:

Ja, maar jij bent een vrouw. En dat is echt een wereld van verschil. Als een vrouw 1150 euro per maand verdient.
Vrouwen nemen zeer zelden een man die financieel niet een stuk sterker staat dan haar. En naar vrouwen met 1150 euro in de maand, daar wordt al gauw van gezegd, och, is toch leuk meegenomen. Dan betaalt de man van zijn betere salaris alle vaste lasten, hypotheek of huur, lwater gas electric, gemeentelijke belastingen, verzekering en auto. Dan doet de vrouw het eten inkopen, wat spulletjes voor in huis en wat sparen. En ALS ZIJ HET EEN GOED DOEL vindt, dan besluit ze met een groot gebaar om haar (nou ja, haar) gespaarde geld daaraan te besteden.
Voor een vrouw geldt als ze 28 uren in de week werkt dat ze goed bezig is. Als een man 28 uur in de week werkt dan fronsen de schoonouders, de familie, de kennissenkring en de collega's de wenkbrauwen, zo van hoe moet dat financieel nou gaan.

Ouderwets? Van vroeger? Nu, dan kijk maar eens om je heen. Geen peren met appels, of mannen en vrouwen vergelijken svp. Daar wordt heel wat anders van verwacht. Misschien niet op papier, en in de wet, maar wel degelijk in de praktijk. Nogmaals, kijk gewoon om je heen.
Het is zo duidelijk te merken dat jij van een andere generatie bent dat ik me afvraag ben je serieus of is dit een grap. Jaar lang ongeveer 60 uur of meer gewerkt, toen tijdje parttime en nu weer 40 uur met soms overwerk , moet wel he voor een behoorlijk inkomen, daarnaast paar uurtjes vrijwilligerswerk.
Je bent duidelijk wereldvreemd, ik ken genoeg vrouwen die tussen de 45-60 uur werken. Maar dan ga je weer zeggen dat het niet zwaar genoeg is en de vrouw daarom privileges heeft of zo, alsof er geen mannen zijn die kantoorwerk doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-08-2018 16:24:45 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:35:24 #177
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_181080141
Haha, ik ben wereldvreemd. Jij kent veel vrouwen die 45-60 uren werken per week. IN Azie werkt iedereen er minstens 70, die het geluk hebben te werken.
Ik ben afgegaan op wat jij schrijft, dat je nog geen 1200 verdient per maand. Nu, dan kom ik op 120 uren per maand, gemakshalve. En ook gemakshalve gedeeld door 4 zijn dat er hooguit 30.

Hoe kun je nou minder dan 1200 euro verdienen met 40 uur per week en soms nog overwerk?

Maar ik heb niets tegen jou persoonlijk. Ik ben van een andere generatie, van net na de oorlog. Dat moet je me niet verwijten. Ik verwijt jou ook niet dat je jong bent, andere ervaringen hebt gehad in je leven, en daardoor een andere kijk hebt op het leven en op mensen.
Vroeger werd een single voor gek verklaard als ie ongetrouwd thuis weg ging, als dat niet nodig was vanwege een baan oid. Toen spaarde men liever. de vrouw kocht de uitzet, en de man spaarde geld voor een huis en de duurdere stukken. Waarom met 20 het huis uit? Om volwassen en zelfstandig te worden? Nou, dat word je vanzelf wel, maak je maar geen zorgen. Profiteer liever van het leven. Straks heb je zoveel aan je hoofd dat er niet veel te profiteren meer valt.

Jullie hebben jullie "wijsheid", wij de onze. Sinds wanneer word je wijs? Vanaf je 15-de? En hoe oud ben jij? Neem ts-er. die is pas goed 10 jaar wijs aan het worden. Ik al 55 !!!!

Dus jongeman, luister nou maar naar de ouderen. Wij hebben geen belangen of verlangen meer mbt jou. Zo een meid die heeft haar eigen agenda, dus wees voorzichtig !!

_O- _O- _O- _O-

Zo, nu mijn medicijnen en dan een middagdutje doen. ^O^ :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_181080515
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het is zo duidelijk te merken dat jij van een andere generatie bent dat ik me afvraag ben je serieus of is dit een grap.
(...)

Je bent duidelijk wereldvreemd, ik ken genoeg vrouwen die tussen de 45-60 uur werken. Maar dan ga je weer zeggen dat het niet zwaar genoeg is en de vrouw daarom privileges heeft of zo, alsof er geen mannen zijn die kantoorwerk doen.
Volgens mij heb jij zelf een slecht beeld van de feiten :

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nste-uren-van-europa

Het globale beeld dat leesfok schept klopt wel degelijk.
Relatief veel vrouwen “kiezen” een mannelijke kostwinner en wat zij dan verdient is gewoon een mooi extraatje, of wellicht noodzakelijk voor leuke dingen te doen.

Zullen er altijd nog meer dan genoeg zijn die wel 40-60 uur werken ( kan een WO meid zijn die zelf een carrière ambieert maar ook gewoon het andere uiterste , omdat er anders niet genoeg brood op de plank komt door een relatief laag inkomen van de man) maar in NL zijn die er relatief minder dan waar dan ook in Europa. Dus laten we het erop houden dat de waarneming uit jouw omgeving in ieder geval geen goede steekproef van het werkelijke algemene beeld is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pleaserr op 10-08-2018 15:17:05 ]
pi_181082671
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:35 schreef LeesFoknl het volgende:
Haha, ik ben wereldvreemd. Jij kent veel vrouwen die 45-60 uren werken per week. IN Azie werkt iedereen er minstens 70, die het geluk hebben te werken.
Ik ben afgegaan op wat jij schrijft, dat je nog geen 1200 verdient per maand. Nu, dan kom ik op 120 uren per maand, gemakshalve. En ook gemakshalve gedeeld door 4 zijn dat er hooguit 30.

Hoe kun je nou minder dan 1200 euro verdienen met 40 uur per week en soms nog overwerk?

Maar ik heb niets tegen jou persoonlijk. Ik ben van een andere generatie, van net na de oorlog. Dat moet je me niet verwijten. Ik verwijt jou ook niet dat je jong bent, andere ervaringen hebt gehad in je leven, en daardoor een andere kijk hebt op het leven en op mensen.
Vroeger werd een single voor gek verklaard als ie ongetrouwd thuis weg ging, als dat niet nodig was vanwege een baan oid. Toen spaarde men liever. de vrouw kocht de uitzet, en de man spaarde geld voor een huis en de duurdere stukken. Waarom met 20 het huis uit? Om volwassen en zelfstandig te worden? Nou, dat word je vanzelf wel, maak je maar geen zorgen. Profiteer liever van het leven. Straks heb je zoveel aan je hoofd dat er niet veel te profiteren meer valt.

Jullie hebben jullie "wijsheid", wij de onze. Sinds wanneer word je wijs? Vanaf je 15-de? En hoe oud ben jij? Neem ts-er. die is pas goed 10 jaar wijs aan het worden. Ik al 55 !!!!

Dus jongeman, luister nou maar naar de ouderen. Wij hebben geen belangen of verlangen meer mbt jou. Zo een meid die heeft haar eigen agenda, dus wees voorzichtig !!

_O- _O- _O- _O-

Zo, nu mijn medicijnen en dan een middagdutje doen. ^O^ :W
Jij komt op een ander aantal uren uit per week maar ik zou het op prijs stellen als je geen aannames doet omdat je mijn situatie niet kende. Ik ging werken vanuit een uitkering (omdat ik na weken soliciteren geen baan kon krijgen en men mij dit asviseerde) en vanuit die uitkering heb ik het eerste beste werk geaccepteerd, alleen dat gaf mij niet voldoende inkomen om van te leven ondanks het feit dat ik veel werkte (ik geef geen details ivm privacy maar het was gewoon normaal werk), vandaar dat ik TOEN weinig verdiende. Inmiddels wel een normaak inkomen, zij het geen vetpot.
Ik ben bijna 30 en woon nog thuis noodgedwongen maar ja
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181084291
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:28 schreef Googke het volgende:
Echt alleen wonen is ook maar oersaai. Thuiskomen in een lege woning, dat is toch deprimerend. Hopelijk zijn je vrienden toch in pakweg een halfuur bereikbaar.

En dat relaties komen aanwaaien is zever. Zijn vooral vrouwen die dat zeggen, ja voor hun komt dat letterlijk aanwaaien. Daar moet je gewoon ook goed voor in je vel zitten. Lach meer, probeer met 1 onbekenden te praten per week en het gesprek lopende te houden. Niet verwachten dat je direct prijs hebt, maar dat smalltalken beter verloopt.
Dit!

TS moet zijn sociale omgevening zo snel mogelijk de wacht aanzetten en in zijn eentje gaan zitten verpieteren in klein kutdorp (de enige plek waar je met zijn modale salaris nog een hut kan kopen of huren, als je geluk hebt) :')

Ook die fixatie op 1 punt van de fokkertjes. Ja, bij je ouders inwonen is niet superstoer op je 27ste. Echter hoeveel is daarvan zichtbaar als TS met vrouwen omgaat!?? Ik heb nog niet gelezen dat er ook maar 1 beginnende relatie op stuk gelopen is. Hij komt simpelweg niet eens bij dat station aan dat je na een aantal dates en nachten samen (kan makkelijk bij haar) langzaam naar een relatie overgaat en als vrouw ook eens bij hem langs wil (tot die tijd kan ie gewoon zeggen WAAR ie woont en niet dat dat bij zijn ouders is).

En dan nog. TS is 27. Ziet er jonger uit en kan dus makkelijk door voor 24 ofzo. De vrouwen die dan op je vallen zullen weer een paar jaar jonger zijn.
Je gaat mij niet vertellen dat een chickie van 22 niks met TS wil omdat hij bij zijn ouders wil. Ja, natuurlijk zal ze het wel een beetje suf vinden, maar als hij uitlegt waarom dat komt en dat hij binnenkort (beetje een smoesje natuurlijk) een eigen hut zal betrekken, dan lijkt me niet dat ze per se niks met hem zal willen hebben.

Nog een keer over de sufheid van thuiswoners. Ik snap echt wel wat jullie bedoelen. Als TS zo'n type is waarbij hij van zijn moeder 7 tupperwarebakjes met voorgekookt avondeten krijgt als zijn ouders een keer een weekje op vakantie willen, dan is ie verre van aantrekkelijk voor vrouwen. Echter verandert daar zo veel aan als hij vanuit zijn ouderlijk huis een eigen hut in één of ander provinciedorpje betrekt!?? In mijn ervaring blijven zulke mannen nog net zulke moederskindjes. Alleen dan een stuk eenzamer en daardoor nog onaantrekkelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 10-08-2018 18:17:49 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181084762
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Als je nog nooit een relatie hebt gehad, dan is het idee dat dat komt omdat je op je 27e nog bij je ouders woont gewoon erg kortzichtig. Het is lekker makkelijk advies. TS krijgt een opdracht mee en die moet hij eerst maar gaan volbrengen. Tot die tijd hoef je namelijk niet verder te kijken, want dan kun je terug verwijzen naar het eerdere advies en zeggen dat hij eerst daar maar eens naar moet luisteren. En als hij straks op zichzelf woont, dan blijkt opeens dat dat niet de oplossing van het probleem was en als hij daar dan een topic over maakt, kun je weer zeggen "o had je gedacht dat dit alles op zou lossen? ik weet niet hoe je daarbij komt hoor, zoiets hebben wij nooit beweerd."

<knipje>
R&P ten voe-ten uit!!

En als je dan die hooguit halfrelevante achievement hebt unlocked, dan wordt het volgende punt, dat je eerst eens moet oplossen, uit de mouw geschud. Bij voorkeur iets wat op zijn minst jaren tijd en veel energie kost. Gewoon even je hele karakter veranderen bijvoorbeeld :')
En als er geen advies meer verzonnen kan worden, dan komt men wel met 'wachten' en 'het komt vanzelf'. Uiteraard vooral bij mannen, want als ze tegen een vrouw van begin dertig zeggen dat ze gewoon een paar jaar moet wachten, dan snappen de meeste fokkertjes nog wel dat dat niet gaat als je ook een kinderwens hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puntenjager op 10-08-2018 18:55:00 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181084792
Helemaal waar, plus al genoemd het punt dat, in zijn jongere jaren, wanneer thuis wonen voor bijna iedereen standaard is ( bv tot je 18 of 20) en voor niemand een issue, een relatie voor TS blijkbaar ook al niet lukte.
En dan zou dat nu ineens de sleutel zijn...
pi_181084798
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je blijft nu maar herhalen dat beweerd zou worden dat dat de sleutel is, terwijl dat helemaal niet beweerd wordt. Het is denk ik wel heel belangrijk.

Maar als ts wil vissen in een vijver met vrouwen die dat allemaal prima vinden en ook wil accepteren dat die vrouwen waarschijnlijk veel minder leuk zijn (gemiddeld zal dat zeker zo zijn), dan vind ik dat allemaal ook ok hoor.
Dat wordt wel degelijk beweerd. Meer dan 100 posts lang wordt uitsluitend op zijn woonsituatie gehamerd en wordt hem verteld dat ie eerst dat eens moet oplossen voordat ie ook maar mag dromen over een relatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 11-08-2018 11:19:05 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181084907
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat wordt wel degelijk beweerd. Meer dan 100 post lang wordt uitsluitend op zijn woonsituatie gehamerd en wordt hem verteld dat ie eerst dat eens moet oplossen voordat ie ook maar mag dromen over een relatie.
Jij leest iets wat ik niet lees.

Ook goed.
pi_181084949
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:29 schreef Puntenjager het volgende:

R&P ten voe-ten uit!!

En als dan die hooguit halfrelevante achievement hebt unlocked, dan wordt het volgende punt dat je eerst eens moet oplossen uit de mouw geschud.
Bij voorkeur iets wat op zijn minst een jaren tijd en veel energie kost. Gewoon even je hele karakter veranderen bijvoorbeeld.
En als er geen advies meer verzonnen kan worden, komt men wel met 'wachten' en 'het komt vanzelf' Uiteraard vooral bij mannen, want als ze tegen een vrouw van begin dertig zeggen dat ze gewoon een paar jaar moet wachten, dan snappen de meeste fokkertjes nog wel dat dat niet gaat als je ook een kinderwens hebt.
Vervang ongewenst single zijn door elk ander psychisch probleem en de antwoorden zijn exact hetzelfde
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181087367
TS, je begon je openings-post met dat je geen zolderkamer-autist bent. Het valt me wel op dat je je niet goed lijkt te kunnen verbeelden hoe het zou kunnen zijn als je bepaalde dingen in je leefpatroon gaat veranderen en daarom ook heel veel vragen stelt hier. Bijvoorbeeld hoe groot het huis moet zijn waar je zou kunnen wonen. Diezelfde soort onzekerheid merk ik ook in jouw hulpvraag om meer toenadering te zoeken bij vrouwen.

Dit kan door zoveel redenen komen. Ik weet zelf hoe ontzettend kut en vernederend het voelt als anderen denken dat je autisme hebt. Maar stel dat het nou wel zo is? Heb jij je weleens verdiept in wat autisme eigenlijk is. Ken jij mensen die dat hebben?

Het zou wel een belangrijke factor kunnen zijn waarom je bij relaties maar ook bij zelfstandig leven niet verder komt. En als dat zo zou zijn, heb je niet veel aan de adviezen die veel mensen jou geven, omdat ze niet begrijpen tegen welke blokkades je aanloopt.

Ik zeg trouwens niet dat je het hebt hoor. Ik hoor het ook al mijn hele leven terwijl ik mij meerdere keren heb laten testen, het niet heb en inmiddels ook weet wat het bij mij dan wel is. Mensen kunnen je alleen beoordelen op je gedrag. Jij bent de enige die ervaart wat er vanbinnen in jou gebeurt.

Maar als je er nog verder niks mee gedaan hebt, zou je bijvoorbeeld het programma van Filemon Wesselink eens kunnen bekijken om te bepalen of je je erin herkent of juist helder krijgt dat het dat niet is.
pi_181087848
Ik wil eraan toevoegen. Het gaat er dan niet om dat je een label krijgt. Maar dat je begrijpt hoe je in elkaar zit, want dan weet je hoe je bepaalde problemen met jezelf kan aanpakken.

Ik heb zelf ADHD. Nu dat voor mezelf duidelijk is, wordt mij ook steeds duidelijker waarom ik precies tegen bepaalde dingen aanloop en ga ik ook meer inzien hoe ik er mee moet omgaan. Ik kan voor mezelf de dingen beter in de juiste contex plaatsen. Toen ik de diagnose nog niet had, constateerde ik vooral dat dingen die voor de meeste mensen wel werken mij te moeilijk afgaan, dus ik dacht dat ik daarom lui moet zijn en een loser.

Labels zoals autisme en ADHD kunnen wel behoorlijk veel impact hebben in hoe jij jezelf ziet. Maar uiteindelijk kom je er wel mee in het reine en zie je jezelf weer als een volwaardig mens. En boeit het je niet meer wat anderen ervan vinden :)
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:35:16 #188
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_181095457
Autisme, ADHD, had je vroeger helemaal niet. Hooguit mensen die een beetje anders, een beetje apart waren. Laat je toch niet gek maken en je labeltjes en etiketjes op laten plakken. Realiseer je eens dat degenen die die etiketjes plakken en dan proberen je er van af te helpen er verrekte goed van eten. Beetje psycholoog gaat tegen de 100 euro per uur aan. Nu, die praat jou wel een heel groot ADHD of autisme of PTSS probleem aan. Kassa !!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 13-08-2018 01:22:59 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_181098088
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:35 schreef LeesFoknl het volgende:
Autisme, ADHD, had je vroeger helemaal niet. Hooguit mensen die een beetje anders, een beetje apart waren. Laat je toch niet gek maken en je labeltjes en etiketjes op laten plakken. Realiseer je eens dat degnen die die etiketjes plakken en dan proberen je er van af te helpen er verrekte goed van eten. Beetje psycholoog gaat tegen de 100 euro per uur aan. Nu, die praat jou wel een heel groot ADHD of autisme of PTSS probleem aan. Kassa !!
Denk je dat die andere mensen vroeger gelukkiger waren of zo, als de samenleving toen ook al hetzelfde was ingericht op succesvollen en het survival of the fittest idee?
Maar ik ben het wel met je eens. Doen alsof lichamelijke ziekten waarvan je de oorzaak en behandeling niet weet tussen de oren zitten en met wat vage zinnen zonder verantwoordelijkheid voor jou een therapie bedenken die niet hoeft te werken en alsnog 100 euro per uur verdienen, inderdaad kassa.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181100403
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 01:35 schreef LeesFoknl het volgende:
Autisme, ADHD, had je vroeger helemaal niet. Hooguit mensen die een beetje anders, een beetje apart waren. Laat je toch niet gek maken en je labeltjes en etiketjes op laten plakken. Realiseer je eens dat degnen die die etiketjes plakken en dan proberen je er van af te helpen er verrekte goed van eten. Beetje psycholoog gaat tegen de 100 euro per uur aan. Nu, die praat jou wel een heel groot ADHD of autisme of PTSS probleem aan. Kassa !!
ADHD en autisme bestond vroeger ook, maar er werd nog geen naam aan gegeven. Vroeger werd gewoon maar aangenomen dat iemand dom, lui of raar was. En dat is voor diegenen ook geen pretje.

Ik ben met je eens dat de maatschappij van nu daar teveel op gefixeerd is.

Het punt is dat TS vastloopt in zijn leven op deze gebieden en dat wilt gaan aanpakken. Ik geef alleen het advies dat TS zich wat meer verdiept in autisme om voor zichzelf op te maken of hij zich erin herkent of niet. Niet met de bedoeling dat hij zichzelf autisme moet gaan aanpraten. Maar om te voorkomen dat hij nog jarenlang allemaal adviezen gaat aanhoren waarbij hij niet goed weet wat hij ermee aanmoet en uiteindelijk op de koop toe verwijten krijgt dat hij zijn best niet doet om te veranderen.

Ik kwam toevallig gisteren iemand tegen waarbij je nooit autisme zou vermoeden. De meesten weten ook niet dat hij het heeft en dat gaat die mensen ook niks aan. Verder is hij intelligent genoeg. Hij heeft jarenlang een relatie, maar dat kwam pas na zijn diagnose. Hij heeft daarmee wel meer rust en duidelijkheid gekregen.

Nadat ik hem was tegengekomen en later op FOK! dit topic weer tegenkwam, dacht ik eraan. Ik twijfelde of ik het moest posten, juist vanwege om weer met zo'n label aan te komen. Maar uiteindelijk beslist toch zelf wat hij aan wilt met alles wat hier gepost wordt. Als hij niks wilt doen met wat ik gepost heb, is dat natuurlijk zijn goed recht.
pi_181100562
Maar het label creeert dus een privilege om gedrag te vertonen dat door anderen als dom of lui wordt beschouwd. Dan kan ik begrijpen dat als mensen die erkenning hebben dat het door autisme komt, ze zich opgelucht kunnen voelen. In eerste instantie, misschien kan het lotgenotencontact inderdaad echt helpen, maar verder helpt het denk ik vooral als ze naief en goed van vertrouwen zijn.
Want iedereen die niet zomaar iets aanneemt zal zeggen "kan best zijn, maar hoe hebben ze bewezen dan dat deze problemen komen omdat je autisme hebt?"
En dan moet diegene antwoorden, als diegene eerlijk wil zijn en niets wil achterhouden ten minste:"dat is nooit bewezen door de psycholoog. Dat is een aanname die de psycholoog heeft gedaan op basis van wat vage klachten die bijna iedereen wel herkent maar omdat ik ervoor naar de psycholoog ging, heb ik nu een officiele verklaring dat deze psychiater/psycholoog deze door psychiaters bedachte aandoening, die nooit lichamelijk bij mij is aangetoond, vermoedt".
En als die persoon dan een behandeling wil, bijvoorbeeld omdat diegene niet blij is om gedrag te vertonen dat door anderen als dom of lui wordt gezien, dan zal diegene uiteraard bij de psycholoog aankloppen, maar dit keer het antwoord krijgen "je moet accepteren dat je anders bent en je gebrek aan succes in het leven accepteren".
Met wat "mazzel" wordt er direct overgegaan op revalidatie en wordt diegene afgezonderd van de rest van de maatschappij alsof de aandoening besmettelijk is.

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 11-08-2018 12:12:53 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181106133
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar het label creeert dus een privilege om gedrag te vertonen dat door anderen als dom of lui wordt beschouwd.
Ik vind dat je sowieso geen privileges moet afdwingen met diagnosen. Daarmee doe je jezelf ook tekort in je gevoel voor eigenwaarde.

Om een voorbeeld te noemen: Als jij dyslexie zou hebben en je doet een opleiding, dan krijg je nog steeds dezelfde opdrachten als iedereen.

Het is wel handig dat je weet dat je dyslexie hebt. Anders denk je bij de moeilijkheden die je tegenkomt dat je bijvoorbeeld dom bent. En ook weet je niet hoe je met je problemen moet omgaan, omdat je niet helder hebt wat jouw problemen zijn. Maar verder ben je niet anders of minderwaardig dan anderen.

In zo'n context bedoel ik het.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:24:11 #193
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_181106338
Niks om je voor te schamen. Ik zelf ben nu 44 jaar oud en heb ook nog nooit een relatie gehad. Zelf larp ik veel en daar heb ik wel wat contacten opgedaan waaronder gezoend op de mond. Ik denk dat ik te zelfverzekerd ben en daardoor de vrouwen afstoot. Misschien heb jij hetzelfde.

Overigens ben ik bezig met afvallen. Weeg nu nog maar 134 kilo (ben 1,72). Ik probeer tegenwoordig bewust wat onzeker over te komen om de vrouwen niet af te schrikken.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:42:23 #194
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181106734
Heb een tijdje bij een pyscholoog gelopen ivm een ptss. Dmv EMDR heel goed geholpen en ben sindsdien ook veel zelfverzekerder. Bij mijn weten mankeer ik helemaal niks, buiten dat ik altijd erg verlegen ben geweest, maar daar heb ik op het moment ook een stuk minder last van. Ik bedoel, anders zou ik het toch niet uithouden en in m'n eentje kunnen reizen? Wel denk ik dat ik wat hooggevoelig ben. Zonder hem de schuld te geven , mijn vader is ook niet de meest zekere persoon in de wereld en heeft vaak alcohol nodig vooraleer ergens naar toe te gaan. Ik denk dat ik qua karakter wel wat op m lijk. Beetje angstig enzo. Wat vaak irrationeel is uiteraard.
pi_181106869
PTSS kan ook heel goed verklaren dat je tegen deze problemen aanloopt. Dat je je niet durft te binden aan mensen.

Wat vind je verder van adviezen dat je op jezelf zou moeten wonen? Is dat iets wat je ook echt wilt? Of leg je het jezelf op omdat het hoort?

Wat verwacht je wat er dan voor je gaat veranderen?
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:57:26 #196
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181107025
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:49 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
PTSS kan ook heel goed verklaren dat je tegen deze problemen aanloopt. Dat je je niet durft te binden aan mensen.

Wat vind je verder van adviezen dat je op jezelf zou moeten wonen? Is dat iets wat je ook echt wilt? Of leg je het jezelf op omdat het hoort?

Wat verwacht je wat er dan voor je gaat veranderen?
ptss heb ik opgelopen toen ik 24 was. Heb toen een jaar/anderhalf jaar in een diepe depressie gezeten. In combinatie met OCD. Maar daarvoor was ik al verlegen.. ja ik zou dolgraag op m'n zelf willen wonen, maar niet voor een huur van 1100 pm of een eind weg van al m'n maten. Tevens zou ik veel liever iets kopen. Ik denk ook wel dat het wat helpt met mijn zelfbeeld in positieve zin.
pi_181107057
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:24 schreef damsco het volgende:
Niks om je voor te schamen. Ik zelf ben nu 44 jaar oud en heb ook nog nooit een relatie gehad. Zelf larp ik veel en daar heb ik wel wat contacten opgedaan waaronder gezoend op de mond. Ik denk dat ik te zelfverzekerd ben en daardoor de vrouwen afstoot. Misschien heb jij hetzelfde.

Overigens ben ik bezig met afvallen. Weeg nu nog maar 134 kilo (ben 1,72). Ik probeer tegenwoordig bewust wat onzeker over te komen om de vrouwen niet af te schrikken.
Hoooly FOK! Dan ben je echt een kanonskogel _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 11-08-2018 20:40:06 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181107675
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Ik vind dat je sowieso geen privileges moet afdwingen met diagnosen. Daarmee doe je jezelf ook tekort in je gevoel voor eigenwaarde.

Om een voorbeeld te noemen: Als jij dyslexie zou hebben en je doet een opleiding, dan krijg je nog steeds dezelfde opdrachten als iedereen.

Het is wel handig dat je weet dat je dyslexie hebt. Anders denk je bij de moeilijkheden die je tegenkomt dat je bijvoorbeeld dom bent. En ook weet je niet hoe je met je problemen moet omgaan, omdat je niet helder hebt wat jouw problemen zijn. Maar verder ben je niet anders of minderwaardig dan anderen.

In zo'n context bedoel ik het.
Dat klopt, maar waarom zou een diagnose dyslexie dan een reden zijn voor degene met leesproblemen om zich ineens niet meer dom of lui te voelen of voor de omgeving om diegene ineens niet meer zo te zien als ze die persoon eerst zo zagen?
Immers, er wordt per individu niet bewezen waar het door komt lichamelijk/genetisch. Dyslexie is dan niet meer dan een omschrijving voor een verzameling van klachten die verachillende mensen ervaren. Als er een genetische oorzaak van dyslexie bekend is, dan is dat alsnog niet het bewijs dat , zonder individueel onderzoek, Jan niet dyslectisch is omdat hij dom en lui is. Voor hetzelfde geld is Piet dyslectisch vanwege genetische reden en is Jan gewoon dyslectisch omdat hij dom en lui is. Daarnaast kunnen mensen ook begrip opbrengen voor de moeilijkheden van anderen of zichzelf en iemand met leesproblemen niet dom en lui vinden zonder dat daar direct een label bij komt kijken. Of, sterker nog, mensen niet afrekenen op het feit dat ze dom en lui zijn. Iemand met een begripvolle omgeving zal dan even goed omgaan met leesproblemen dan iemand met diagnose. Als het verder dan dus geen functie heeft voor het zelfvertrouwen, en ook niet voor extra hulpmiddelen, waarom zou je dan een diagnose willen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:24 schreef damsco het volgende:
Niks om je voor te schamen. Ik zelf ben nu 44 jaar oud en heb ook nog nooit een relatie gehad. Zelf larp ik veel en daar heb ik wel wat contacten opgedaan waaronder gezoend op de mond. Ik denk dat ik te zelfverzekerd ben en daardoor de vrouwen afstoot. Misschien heb jij hetzelfde.

Overigens ben ik bezig met afvallen. Weeg nu nog maar 134 kilo (ben 1,72). Ik probeer tegenwoordig bewust wat onzeker over te komen om de vrouwen niet af te schrikken.
Jij snapt het tenminste! Lees vaak posts als "je moet zelfverzekerder overkomen op vrouwen" blabla. Maar er is ook iets als te zelfverzekerd. Dat heb je wel goed in de gaten. Denk dat je hier meer succes mee zult hebben dan mannen die zelfverzekerder proberen over te komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 11-08-2018 19:59:15 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181108334
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:57 schreef Ciclon het volgende:

[..]

ptss heb ik opgelopen toen ik 24 was. Heb toen een jaar/anderhalf jaar in een diepe depressie gezeten. In combinatie met OCD. Maar daarvoor was ik al verlegen.. ja ik zou dolgraag op m'n zelf willen wonen, maar niet voor een huur van 1100 pm of een eind weg van al m'n maten. Tevens zou ik veel liever iets kopen. Ik denk ook wel dat het wat helpt met mijn zelfbeeld in positieve zin.
Je zou ook op kamers kunnen gaan of bij iemand kunnen intrekken. Probeer dat voor een poosje vol te houden en ervaar hoe je dat beleeft. Je was etc kan je nog bij je ouders doen.

Het is sowieso voor een dame wel een afknapper als je geen eigen plek hebt, maar vooral in de zin van dat het awkward is als jouw ouders in de buurt zijn. Het is per situatie anders, maar toch...

Dit kan je wel een nieuwe impuls geven in je leven.

Wel goed trouwens dat je dit er allemaal bij vertelt. Het lijkt me nu minder relevant om uit te zoeken of er autisme is. Zo te lezen heb je al helder waardoor dingen zijn ontstaan. Probeer eerst bijvoorbeeld het op jezelf wonen.

Na de zomervakantie starten er weer cursussen enzo. Of ga ergens vrijwillig bardienst draaien. Daarmee kan je ook je social skills verbeteren.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:10:22 #200
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181127058
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 19:05 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Je zou ook op kamers kunnen gaan of bij iemand kunnen intrekken. Probeer dat voor een poosje vol te houden en ervaar hoe je dat beleeft. Je was etc kan je nog bij je ouders doen.

Het is sowieso voor een dame wel een afknapper als je geen eigen plek hebt, maar vooral in de zin van dat het awkward is als jouw ouders in de buurt zijn. Het is per situatie anders, maar toch...

Dit kan je wel een nieuwe impuls geven in je leven.

Wel goed trouwens dat je dit er allemaal bij vertelt. Het lijkt me nu minder relevant om uit te zoeken of er autisme is. Zo te lezen heb je al helder waardoor dingen zijn ontstaan. Probeer eerst bijvoorbeeld het op jezelf wonen.

Na de zomervakantie starten er weer cursussen enzo. Of ga ergens vrijwillig bardienst draaien. Daarmee kan je ook je social skills verbeteren.
Ik snap je punt, maar wat voor nut heeft het als ik op kamers ga? Ik denk niet dat ik hoef te wennen aan zelfstandigheid. Ik bedoel, mijn ouders zijn nu bijvoorbeeld 3 weken op reis. Alles zelf doen heb ik absoluut geen moeite. Sterker nog, doordat ik aan het sporten ben, is het makkelijker op mijn voedingspatroon te letten doordat ik geen suikergoed in huis haal. En ook op reis had ik geen enkele moeite, maandenlang..

Tevens, is het idee van kamers niet meer iets voor (rijke)studenten? In mijn omgeving/kennissenkring die hebben gestudeerd, bleef het gros 'gewoon' thuiswonen tijdens de studie.

Ik ben afgelopen week bij de bank geweest, daar kwam het op neer dat ik 176.000 euro kan lenen, en aangezien mijn gemeente ook nog een startersbudget in petto heeft, kom ik op 206.000 euro lenen plus het spaargeld dat ik heb opgespaard. Jammer genoeg is er op dit moment niks interessants te koop in mijn buurt (randstad) en heb ik geen zin om in een dorp als Zoeterwoude te gaan wonen.

Op mijn eigen gaan is absoluut een prio, maar niet ten koste van alles.
Dat het een afknapper is ben ik wel met je eens, ondanks dat de dames die ik gedated en gesproken heb, niemand er per definitie negatief op was. De buitenlandse dames (Zuid- Europese en Zuid Amerikaanse) vonden het zelfs normaal.

Mijn huisarts en ook 1 psycholoog dachten wel eens dat ik ADD kon hebben, maar van het overgrote gedeelte van de symptomen scoor ik negatief. Dusja. En ik vind het hebben van een label ook niet zo belangrijk, je bent tenslotte de persoon die je ben. Ik ken mijn valkuilen vrij goed over het algemeen (irrationele angsten ----> waar natuurlijk ook mijn ocd uit voortvloeit in het samengaan van mijn trauma).

Mijn grootste hekel in mijn leven is geweest, dat ik 'spannende' situaties altijd uit de weg ben gegaan, ipv te blootstellen. Dit begon al van kinds af aan. Enkele voorbeelden: Boekbesprekingen, autorijden, seks, nuchter de kroeg/disco in, naar een feestje gaan met vreemde mensen etc. en dus ook het huis uit gaan, hoewel de mogelijkheid er ook niet was. Depressie/ptss, vast contract, salaris, afgebroken studie, prio aan backpacken, huizenmarkt etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciclon op 12-08-2018 13:37:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')