abonnement Unibet Coolblue
pi_180648230
Ik hou er niet van om dit soort topics te maken maar ik weet nu niet meer wat ik moet doen.

Ik kamp al jaren met verschijnselen van depressie en persoonlijkheids stoornissen, maar sinds ik in behandeling ben gaat het eigenlijk overal slechter. Ik verlies steeds meer vrienden, ik ga niet meer uit (simpelweg omdat ik niet meer gevraagd wordt terwijl ik wel aangeef graag te gaan) ik ben een vrienden groep kwijt waar ik vorig jaar nog veel mee heb ondernomen, en ik begin mij steeds eenzamer te voelen.

Ik ben op dit moment de wanhoop een beetje nabij, mijn zelfbeeld wordt steeds slechter ik begin me steeds eenzamer te voelen tot een zekere hoogte dat ik soms avonden lang lig te huilen, kortom ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Ik wil gewoon een leuke vrienden groep hebben zoals vorig jaar om festivals te bezoeken uit te gaan etc. Maar ik heb na het vervallen van mijn huidige vriendengroep geen flauw idee meer hoe ik dit ooit weer terug kan krijgen. Ik zit er aan te denken om te verhuizen naar een nieuwe stad en bij een studenten vereniging te gaan, maar ik weet niet of dit wel een goed plan is gezien mijn huidige mentale situatie.

Ik heb dit topic daarom gemaakt omdat ik benieuwd ben of jullie nog tips hebben voor mij of iets soortgelijks hebben mee gemaakt.

Alvast bedankt
  zondag 22 juli 2018 @ 12:12:50 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180649549
Neem zelf het initiatief en vraag mensen om mee uit te gaan ipv wachten op een uitnodiging? Misschien zijn ze wel zat van je dat jij nooit wat van je laat horen, bijvoorbeeld
#KICKOUTZP
  zondag 22 juli 2018 @ 13:08:53 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180650426
Sowieso, geen echte vrienden hebben maar alleen een 'vriendengroep' :')
Ik zou me distantiëren van vriendengroepen.
pindazakje
pi_180650432
Hoeveel uur slaap je per nacht? Hoeveel groente en fruit , zuivel, vlees/vis enz eet je? Beweeg je minimaal 30 min per dag? Hoeveel caffeine neem je? Bij mij verbetert koffie of energy drank altijd direct mijn stemming als ik me depressief voel. Je kunt er weer problemen van krijgen als je er teveel van drinkt masr dat is weer een ander verhaal.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180662541
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef wollah het volgende:
Neem zelf het initiatief en vraag mensen om mee uit te gaan ipv wachten op een uitnodiging? Misschien zijn ze wel zat van je dat jij nooit wat van je laat horen, bijvoorbeeld
Doe ik al,en dat heeft lang gewerkt maar sinds een half jaar is het helemaal uit elkaar gevallen en word ik 9/10 keer genegeerd. Ik denk dat het komt door mijn mentale situatie...
pi_180662562
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso, geen echte vrienden hebben maar alleen een 'vriendengroep' :')
Ik zou me distantiëren van vriendengroepen.
Zonder vrienden groep geen festivals, uitgaan etc. Ik heb daarnaast gewoon losstaande vrienden maar uitgaan met z'n 2en is zeer saai.
pi_180663255
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:56 schreef dardevil18 het volgende:
Ik hou er niet van om dit soort topics te maken maar ik weet nu niet meer wat ik moet doen.

Ik kamp al jaren met verschijnselen van depressie en persoonlijkheids stoornissen, maar sinds ik in behandeling ben gaat het eigenlijk overal slechter. Ik verlies steeds meer vrienden, ik ga niet meer uit (simpelweg omdat ik niet meer gevraagd wordt terwijl ik wel aangeef graag te gaan) ik ben een vrienden groep kwijt waar ik vorig jaar nog veel mee heb ondernomen, en ik begin mij steeds eenzamer te voelen.
Het is heel vervelend om al zo lang last te hebben van zulke mentale problemen. Weet je behandelaar dat het voor jou vooralsnog niet als een stijgende lijn voelt?

Je stelt niet meer uit te gaan, omdat je niet meer mee gevraagd wordt. Dat kan een bepaald afhankelijkheidsgevoel geven aan je mede-stappers. Ga je dan mee omdat je het met hen zo gezellig vindt of voelen zij zich misschien een beetje gebruikt omdat het overkomt alsof zij het middel zijn dat jou kan laten stappen?

quote:
Ik ben op dit moment de wanhoop een beetje nabij, mijn zelfbeeld wordt steeds slechter ik begin me steeds eenzamer te voelen tot een zekere hoogte dat ik soms avonden lang lig te huilen, kortom ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Die wanhoop is niet leuk en begrijpelijk dat je zelfbeeld er niet beter op wordt als je een vriendengroep kwijt raakt.
Heeft je psych geen tips gegeven aan je?

quote:
Ik wil gewoon een leuke vrienden groep hebben zoals vorig jaar om festivals te bezoeken uit te gaan etc. Maar ik heb na het vervallen van mijn huidige vriendengroep geen flauw idee meer hoe ik dit ooit weer terug kan krijgen. Ik zit er aan te denken om te verhuizen naar een nieuwe stad en bij een studenten vereniging te gaan, maar ik weet niet of dit wel een goed plan is gezien mijn huidige mentale situatie.
Het klinkt zo alsof je inderdaad hen vooral nodig hebt om erop uit te kunnen gaan en dan is het misschien ook niet zo raar dat zij net als jij nu die vriendschap niet meer zo ervaren.

Waarom noem je de uitstapjes en niet bijvoorbeeld onderlinge appjes, iemand die eens vraagt hoe het met jou en je issues gaat? Waarom geen één op één uitstapjes?

Zijn die festivals niet stiekem jouw tijdelijke uitstapje, alsof je even zonder issues bent en op kan gaan in een groep enzo?

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:33 schreef dardevil18 het volgende:

[..]

Doe ik al,en dat heeft lang gewerkt maar sinds een half jaar is het helemaal uit elkaar gevallen en word ik 9/10 keer genegeerd. Ik denk dat het komt door mijn mentale situatie...
Dat is wat je denkt, maar is dat je zelfbeeld wat je stiekem bevestigd krijgt of misschien zelfs wil krijgen? Of is het simpelweg het enige wat je kan bedenken?
Heb je ze wel gevraagd waarom je niet meer uitgenodigd wordt? Zo nee, is het angst, desinteresse of heb je er niet zo over nagedacht ofzo?

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:34 schreef dardevil18 het volgende:

[..]

Zonder vrienden groep geen festivals, uitgaan etc. Ik heb daarnaast gewoon losstaande vrienden maar uitgaan met z'n 2en is zeer saai.
Waarom vindt je dat saai? Ervaart die ene ander dat ook zo? Waar praten jullie zoal over buiten stappen om?

quote:
Ik heb dit topic daarom gemaakt omdat ik benieuwd ben of jullie nog tips hebben voor mij of iets soortgelijks hebben mee gemaakt.

Alvast bedankt
Van de andere kant meegemaakt. Soms zitten mensen zo in de shit dat het alles overheersend. Dat is best begrijpelijk, maar op een gegeven moment kan het voor de ander teveel als éénrichtingsverkeer aan voelen en dan kun je ondanks begrip voor de situatie het gewoon niet meer onder de noemer vriendschap blijven schuiven. Waarom zou je de ander een prioriteit blijven maken als je dat omgekeerd te lang al niet meer zo ervaart?

Ik zou nog eens nadenken over hoe bepaalde dingen op andere mensen over kunnen komen. Voorbeeldje is jouw aangeven dat je wel zin hebt om uit te gaan. Dat kan overkomen alsof je gewoon makkelijk aan wil haken, maar gaat het je dan wel om deze boys als mensen of zijn ze vooral your ride to club Escape?
Waarom moeten zij jou op sleeptouw blijven nemen? Wat voeg jij toe aan deze groep?

M.a.w. wat geef je terug? Hoe laat jij mensen omgekeerd merken wat hun waarde is voor jou? Wat betekent vriendschap in het algemeen en met hen in het bijzonder, afgezien van aanhaken naar festivals?
Daar ligt een boodschap van meerwaarde, die je wellicht duidelijker zou kunnen leren verwoorden. Dat kan heel spannend zijn, want kwetsbaar opstellen en wellicht afgewezen worden is jakkiebah eng enzo, maar voor vriendschap is dat soms wel de manier om extra te investeren.
Omdat je ermee kan laten zien dat het jou wel echt zo een risico waard is, dat je openstaat voor feedback en echt communiceren. Dat hun mening en ervaringen naast je overheersende negatieve zelfbeeld ook ruimte kunnen krijgen, zodat je hen en jezelf al dan niet onbewust blokkeert.
pi_180678268
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:34 schreef dardevil18 het volgende:

[..]

Zonder vrienden groep geen festivals, uitgaan etc. Ik heb daarnaast gewoon losstaande vrienden maar uitgaan met z'n 2en is zeer saai.
Ah ok misschien is dat de reden dat ik nooit uitga of op festivals kom op Carnaval Festival na
pindazakje
pi_180682618
Wat is de link ermee dat je in behandeling bent gegaan en dat de vriendengroep uit elkaar is gevallen naar jouw idee? Je zegt dus dat het met elkaar te maken heeft maar hoe?
pi_180694984
Ik zou ook nog 2x nadenken voordat ik vrienden blijf met iemand die de vijand financieel steunt. Als het niet anders kan, gedwongen opname door schizofrenie, is het een ander verhaal, maar dan speelt de medicatie ook een rol en het ziekenhuis als externe objectievere partij met bloedtesten en hersenscans. Of als ze ook al bij het ziekenhuis zijn geweest voor hun psychische klachten omdat het simpelweg niet anders kon.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')