abonnement Unibet Coolblue
pi_180673692
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:10 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Maar heeft hij die 2/3 zonder opleiding omdat de democratische stemmer massaal thuisbleef/niet kon stemmen, of omdat ze geswitched zijn? Volgens mij proberen ze juist in het artikel voor dat 1e een punt te maken.

[..]

Het lijkt mij dat veel independents anders gekozen hebben en dat Trump gewoon veel meer mensen naar de stembus wist te krijgen dan Clinton.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180675105
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat?
Vrij naar Louis C.K. ;)


Al gaat dat laatste niet op voor jou, want jij bent al gekwetst als iemand je een witte man noemt.

Louis C.K. - Explain the meaning of being white is ook erg leuk.
pi_180675125
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat als je als doorsnee blanke man terug gaat in de tijd en uitstapt ergens in donker Afrika, ergens bij de indianen, of op veel andere plaatsen waar weinig/geen blanke mensen zijn, je gelijk vermoord wordt. Ook binnen Nederland zal het sterk afhankelijk zijn wanneer je uitstapt, welk geloof je aanhangt, tot welke klasse je behoort, etc. om te bepalen of het 'helemaal prima' zal aflopen met jou (slechts weinig blanke mensen hadden het 'helemaal prima').

Ik geef een donker iemand een grotere kans om niet direct van kant te worden gemaakt in donker Afrika vergeleken met mijzelf.
Als we met veel komen daarentegen, kunnen we ze tot slaven maken _O_
  maandag 23 juli 2018 @ 14:52:00 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180675236
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:57 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Most struggling whites I know here live a life of quiet desperation, mad at their white bosses, not resentful toward their co-workers or neighbors of color........
Die redenering gaat voorbij aan de kern waarom mensen klagen over de boze blanke man die op Trump stemt.

De meeste mensen denken namelijk niet dat de gemiddelde boze blanke man gestemd heeft op Trump om zwarten en homo's te pesten. Natuurlijk zitten er vieze racisten tussen die het maar wat prachtig vinden, maar de meeste Trump-stemmers zijn op z'n minst niet openlijk en bewust racistisch.

De klagers begrijpen dat de boze blanke man gestemd heeft op Trump uit protest tegen het systeem of om de democraten te pesten of zo. Dat is op zich niet het probleem (voor de meesten, tenminste): het probleem is wel dat ze daarbij tegelijk een president hebben verkozen die openlijk vijandig tegenover de rechten van minderheden staat.

De klagers hebben dus niet per se problemen met de reden waarom er op Trump gestemd is. Ze zijn vooral kwaad dat anderen de belangen van kwetsbare minderheden hebben opgeofferd om dat te doen.
pi_180675312
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als we met veel komen daarentegen, kunnen we ze tot slaven maken _O_
Ja slavernij werd ook totaal niet door andere volken gedaan. En nog steeds :')
Allemaal whitey's fault.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180675321
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vrij naar Louis C.K. ;)


Al gaat dat laatste niet op voor jou, want jij bent al gekwetst als iemand je een witte man noemt.

Louis C.K. - Explain the meaning of being white is ook erg leuk.
Leuk zeg een cabaretier als bron opvoeren. Hij zit ernaast, het is feitelijk gewoon verkeerd wat hij zegt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180675371
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja slavernij werd ook totaal niet door andere volken gedaan. En nog steeds :')
Allemaal whitey's fault.
Ik raad je aan, voor je eigen bestwil, wat luchtiger en met meer zelfspot naar de kwestie te kijken. Scheelt je een hoop frustratie :)
pi_180675419
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Leuk zeg een cabaretier als bron opvoeren. Hij zit ernaast, het is feitelijk gewoon verkeerd wat hij zegt.
Ik ben helemaal geen discussie aan het voeren. Of nouja, de discussie die ik voer is of het een keuze is om boos te worden van de term witte man.
pi_180676180
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ik laatst in een ander topic ook al zei: de leiderschapsstijl van Trump is er in die in alle boeken wordt afgeraden. Mensen bruuskeren, onvoorspelbaar zijn, ruzie zoeken, slecht communiceren; op die manier krijg je niemand gemotiveerd om te doen wat je wilt.
Klopt.

Trump meent dat alles blijkbaar gedaan moet worden zoals in een oorlog en ziet zichzelf daarom als een briljant strateeg, maar begrijpt simpelweg de metaforen niet. Daarbij was z'n opmerking dat hij onvoorspelbaar wilde blijven juist eentje die 'm niet onvoorspelbaar maakt.

quote:
Natuurlijk krijg je af en toe je zin, zeker als je de militaire en politieke macht van de VS achter je hebt staan, maar je wint er geen hearts en minds mee, en laat dat nou de crux zijn voor een structurele oplossing.
Inderdaad. Nu heb je een Amerika dat op z'n slechtst enige progressie in de wereld tegenwerkt en op z'n best gewoon niet aanwezig is om dingen in samenwerking aan te pakken. Trump vormt met zn geklooi, getwitter en gedraai een bak ruis waar je u tegen zegt en zet alle meters die gemaakt hadden kunnen worden op een stilstand van 4 tot 8 jaar. Afhankelijk van hoe lang hij blijft zitten.

quote:
Het ergste vind ik nog dat de meeste mensen dit echt wel doorhebben. Als hun leidinggevende zo zou handelen, of als een ander staatshoofd zo over de VS zou spreken, zouden ze dat afkeuren. Maar nu het Trump betreft, wordt het opeens volledig anders geëvalueerd. Dat is ofwel hypocrisie, ofwel domheid.
Is het zeker.

Er zijn aan de andere kant wel steeds meer kleine ondernemers die eerst niets van Trump moesten hebben en later na het lezen van z'n boek geinspireerd zijn om zelf ook maar wat te kloten en als een ouderwetse "19e eeuwse" baas te opereren.

De auteur van zn boek Art of the Deal vond het zelf het meest warrige interview die ooit door iemand is gegeven. Trump raaskalde maar wat volgens hem.
pi_180687160
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als we met veel komen daarentegen, kunnen we ze tot slaven maken _O_
Je hoeft ze alleen maar een miele wasmachine te beloven, en ze komen in hordes!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 01:55:39 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180688609
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Waarom kunnen we het niet over een witte man en een zwarte man hebben? Iedereen tevreden zou ik zeggen.
Ik ben nu een tevreden blanke man en zie geen enkele reden om dat te veranderen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:11:22 #237
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_180690219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben nu een tevreden blanke man en zie geen enkele reden om dat te veranderen. :)
'Melanine gemankeerd' lijkt me de juiste terminologie.

Btw, iemand die even zijn persoonlijke frustratie over Eva Jinek uit is geen nieuws.

Waarom de NWS mods deze clickbait bullshit toestaan is mij een raadsel.

[ Bericht 5% gewijzigd door DustPuppy op 24-07-2018 07:39:02 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_180690814
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen discussie aan het voeren. Of nouja, de discussie die ik voer is of het een keuze is om boos te worden van de term witte man.
"Witte man" is volgens mij gewoon een te letterlijke vertaling van "white man". In correct Nederlands noemen wij het "blanke man" en heet de huidskleur "blank", niet "wit". De term "witte man" wordt eigenlijk alleen gebruikt/gepusht door "anti-racisme" groepjes en personen om neerbuigend te doen richting (de volgens hun kwaadaardige) blanke mannen. Het is een beetje zoals "nigger", maar dan richting blanken :)

Mij zal het verder een rotzorg zijn, dit soort terminologie zorgt er ook voor dat je meteen weet welk mensen je niet al te serieus moet nemen, in dit geval personen die het over "witten" hebben :) (idem voor personen die over "niggers"/"nikkers" spreken)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:46:28 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180691014
Waarom zou je niet over “witte mensen” spreken als je wel over “zwarte mensen” spreekt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180691060
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:
Waarom zou je niet over “witte mensen” spreken als je wel over “zwarte mensen” spreekt?
Omdat we nou eenmaal hebben afgesproken dat het "blanke man" is. Ofzo.
pi_180691160
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom kunnen we het niet over een witte man en een zwarte man hebben? Iedereen tevreden zou ik zeggen.
Witte man is een term die uitgevonden is door racisten. Dus daar ga ik sowieso al niet in mee. Daarbij is het altijd 'blank' geweest en daar heeft niemand ooit een probleem van gemaakt.

En dan nog het belangrijkste argument. Ik ben niet 'wit'. Melk is wit. Mijn koelkast is wit. Maar ik ben niet wit. De term dekt de lading dus niet.

Negers zijn (neger komt van negro, wat zwart betekent) weldegelijk zwart. Al is er ook een grote groep die varieert van bruin tot donkerbruin. 'Bruine man' had dan van mij ook gemogen, maar dat noemen ze in de volksmond vaak al 'getinte man'. Ook prima.

Blanke mensen die zelf het woord 'witte' gebruiken zijn niet goed bij hun hoofd. Lekker deugen en iedereen proberen te pleasen. Grow a pair.
pi_180691285
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:
Waarom zou je niet over “witte mensen” spreken als je wel over “zwarte mensen” spreekt?
Waarom laat je mensen niet zelf bepalen hoe zij genoemd willen worden, zonis dat met zwarte mensen toch ook gegaan? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180691353
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:
Waarom zou je niet over “witte mensen” spreken als je wel over “zwarte mensen” spreekt?
Volgens mij spreken we in het (beschaafd) Nederlands eerder over "donkere mensen" (of "getint" oid) niet over "zwarte mensen" en "zwarten".
pi_180691374
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Omdat we nou eenmaal hebben afgesproken dat het "blanke man" is. Ofzo.
Over "witte mannen" spreken is echt iets van de laatste paar jaar en ook alleen maar door personen als Sunny Bergman, Sylvana Simons en andere drammers. Daarnaast wordt het als denigrerende term gebruikt, i.e. het kwaad volgens de mensen die overal racisme in zien (of iig in alles wat blanke mensen doen).
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22:59 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_180691423
I would also take 'pigmentally challenged'.

Maar wit en zwart slaat nergens op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 24 juli 2018 @ 10:00:48 #246
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180691891
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haha, nee. Daar komt het niet vandaan.

Het is ontstaan als spel met de term 'angry black man'. Die werd gebruikt om afro-Amerikanen aan te duiden die klaagden over sociale ongelijkheid. Door die mensen af te schilderen als 'angry black men', kon men hun argumenten makkelijk negeren. Het waren immers toch maar emotionele, boze mensen, geen rationele mensen met rationele eisen. Het paste ook mooi in het plaatje van de neger als dierlijk wezen, agressief en onnadenkend. Maar het was vooral een mooie manier om niet te luisteren naar wat ze zeiden. Ik hoef je hopelijk niet te vertellen bij welke groep mensen die term ontstaan is.
Uiteindelijk heeft de andere kant die uitdrukking gespiegeld, en gezegd: "Als iedereen die strijdt voor gelijkheid een 'angry black man' is, dan zijn al onze tegenstanders 'angry white men'. Die term is in Nederland uiteindelijk ook overgenomen als 'boze witte man'.

Kortom, de term heeft inderdaad racistische roots, maar dat racisme komt niet van 'links' of van de 'progressieven'.
Wel in Nederland. In Nederland hebben we het principe van de ''angry black man'' namelijk nooit gehad (ook omdat hier pas sinds na de 2e Wereldoorlog donkere mensen wonen). Het is dus inderdaad een Anglicisme dat door linkse progressieven is overgenomen om blanke Nederlandse mannen te vernederen en monddood te maken.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 10:04:02 #247
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180691952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Omdat we nou eenmaal hebben afgesproken dat het "blanke man" is. Ofzo.
Nee, omdat blanke mensen blank zijn, en niet wit. De enige reden dat men nu ''wit'' gebruikt is omdat men het woord ''blank'' als ''koloniaal'' betitelt. Het klinkt te mooi, te nobel, en daarom moet het kapot. In plaats van voor henzelf een beter woord te bedenken (Ik vind het Amerikaanse ''Ebony'' bijvoorbeeld mooi) hebben ze besloten om dan blanken maar naar beneden te halen.

Als iemand spreekt over ''wit'' is dat altijd in een negatieve context. Witte onschuld, witte kwetsbaarheid, witheid, witte overheersing. Vind je het dan zo bijzonder dat blanke mensen hier de term niet massaal omarmen?

Als wij allemaal besluiten dat we donkere mensen voortaan ook weer ''neger'' noemen, verwachten we dan ook dat ze opspringen van blijdschap? Nee, want het is een beladen woord. Net zoals ''wit''.
pi_180692011
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, omdat blanke mensen blank zijn, en niet wit. De enige reden dat men nu ''wit'' gebruikt is omdat men het woord ''blank'' als ''koloniaal'' betitelt. Het klinkt te mooi, te nobel, en daarom moet het kapot. In plaats van voor henzelf een beter woord te bedenken (Ik vind het Amerikaanse ''Ebony'' bijvoorbeeld mooi) hebben ze besloten om dan blanken maar naar beneden te halen.

Als iemand spreekt over ''wit'' is dat altijd in een negatieve context. Witte onschuld, witte kwetsbaarheid, witheid, witte overheersing. Vind je het dan zo bijzonder dat blanke mensen hier de term niet massaal omarmen?

Als wij allemaal besluiten dat we donkere mensen voortaan ook weer ''neger'' noemen, verwachten we dan ook dat ze opspringen van blijdschap? Nee, want het is een beladen woord. Net zoals ''wit''.
Waar je je wel niet druk om kunt maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 juli 2018 @ 10:13:55 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180692104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, omdat blanke mensen blank zijn, en niet wit. De enige reden dat men nu ''wit'' gebruikt is omdat men het woord ''blank'' als ''koloniaal'' betitelt. Het klinkt te mooi, te nobel, en daarom moet het kapot. In plaats van voor henzelf een beter woord te bedenken (Ik vind het Amerikaanse ''Ebony'' bijvoorbeeld mooi) hebben ze besloten om dan blanken maar naar beneden te halen.

Als iemand spreekt over ''wit'' is dat altijd in een negatieve context. Witte onschuld, witte kwetsbaarheid, witheid, witte overheersing. Vind je het dan zo bijzonder dat blanke mensen hier de term niet massaal omarmen?

Als wij allemaal besluiten dat we donkere mensen voortaan ook weer ''neger'' noemen, verwachten we dan ook dat ze opspringen van blijdschap? Nee, want het is een beladen woord. Net zoals ''wit''.
Vergeet niet je schuimbek af te vegen :)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180692574
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom laat je mensen niet zelf bepalen hoe zij genoemd willen worden, zonis dat met zwarte mensen toch ook gegaan? :?
Oké, ik kies Ubermensch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')