abonnement Unibet Coolblue
pi_180637836
Op 11 juli 2014 stuurde ik ze onderstaande e-mail




Nu lees ik op nos.nl het volgende

quote:
Zijn collega, arts-microbioloog Anne Wensing (UMC Utrecht), probeert de behandeling waarmee de Amerikaan Timothy Brown van hiv genas, te herhalen. Brown is de enige ter wereld die ooit van het virus afkwam. Hij onderging een zeer ingrijpende kankerbehandeling waarbij niet alleen de kanker verdween, maar ook zijn hiv.

Het gaat om een behandeling met stamceltransplantatie die nu alleen aan mensen met kanker wordt aangeboden, geeft Wensing aan. "De risico's zijn te groot: 40 tot 60 procent overleeft een stamceltransplantatie niet." Maar als ze eenzelfde resultaat kan behalen als bij Brown, laat dat wel zien dat het niet een puur een kwestie van geluk was.
"Omdat we dit proces nu heel goed bestuderen, kan dit een aanzet zijn voor het ontwikkelen van een gentherapie. En dan zetten we echt een enorme stap op weg naar genezing. Ik ben daar heel positief over", zegt Wensing.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-15-jaar-zijn.html


Ze zijn er naar mijn mening met mijn methode ervandoor gegaan, zonder dat ze dit aan mij meldden of zonder dat ze mij vernoemen.

Welke stappen kan ik ondernemen?
pi_180638034
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:07 schreef polderturk het volgende:
Welke stappen kan ik ondernemen?
One step forward, two steps back _O_

pindazakje
pi_180638097
He polderturk, ik denk dat je idee al ver voor 2014 door een ander was voorgesteld in de medische wetenschap, sorry dat je het zo moet horen.

Met vriendelijke groet,
-nee-
pi_180638142
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:20 schreef Marsenal het volgende:
He polderturk, ik denk dat je idee al ver voor 2014 door een ander was voorgesteld in de medische wetenschap, sorry dat je het zo moet horen.

Met vriendelijke groet,
Ik denk het niet. Ik had het eerder al aan verschillende professoren voorgelegd en die hadden aangegeven dat ze het een interessant idee vonden en dat het mogelijk is.
pi_180638276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik had het eerder al aan verschillende professoren voorgelegd en die hadden aangegeven dat ze het een interessant idee vonden en dat het mogelijk is.
Oh ja, als je het zo stelt, dan zou ik wel een advocaat inschakelen
-nee-
pi_180638329
Ik had een keer een stuk geschreven over hoe de spin van een neutronenster bijdraagt aan de kracht van een supernova explosie. Het volgende jaar zie ik in een popular science video een stuk over hoe de spin van een neutronenster bijdraagt aan de kracht van een supernova explosie

:'(

Ik ben slecht in het verkopen van mijn ideeën. Dat is vooral het gevolg van mijn ADD. Ik heb iemand nodig die mijn ideeën verkoopt. Een manager. Misschien kan ik met die persoon een bedrijf beginnen.
pi_180645507
Je hebt gewoon last van selectief geheugenverlies.
pi_180652677
Je vraagt om een mening, hebt geen patent of wat dan ook op het idee of concept.
Geen peer-reviewed artikel van jezelf, hoogstens een idee wat je hebt aangedragen.

Je hebt geen poot om op te staan.
Daarbij is stamcel onderzoek zeker in combinatie met het kweken en resistent maken van het een of ander middels stamcellen al vrij oud qua concept.

Je zal dan ook niet de eerste zijn geweest zeer waarschijnlijk.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 11:29:25 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180693149
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:29 schreef polderturk het volgende:
Ik had een keer een stuk geschreven over hoe de spin van een neutronenster bijdraagt aan de kracht van een supernova explosie. Het volgende jaar zie ik in een popular science video een stuk over hoe de spin van een neutronenster bijdraagt aan de kracht van een supernova explosie

:'(

Ik ben slecht in het verkopen van mijn ideeën. Dat is vooral het gevolg van mijn ADD. Ik heb iemand nodig die mijn ideeën verkoopt. Een manager. Misschien kan ik met die persoon een bedrijf beginnen.
je hebt geen manager nodig maar een leuke wetenschappelijk baan, zoek een onderwerp dat je helemaal ligt en een onderzoeksgroep en vraag of je daar een keer vrijblijvend stage mag lopen ofzo, of solliciteer op een PhD plek. Als je daadwerkelijk zulke goede ideeën hebt dan moet het je vast lukken om beurzen aan te schrijven of geld ergens los te peuteren en het dan zelf te publiceren...

Kleine kanttekening, vaak zijn ideeën niet zo uniek als je denkt en leven ze (soms zelfs ongepubliceerd) al in de betreffende velden, dan is het een kwestie van alle tools en resources hebben om het succesvol uit te voeren en/of te bewijzen. Daarvoor is het ook handig om je bij een veld aan te sluiten zodat je doorkrijgt wat er leeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180693340
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:29 schreef polderturk het volgende:
Ik ben slecht in het verkopen van mijn ideeën. Dat is vooral het gevolg van mijn ADD. Ik heb iemand nodig die mijn ideeën verkoopt. Een manager. Misschien kan ik met die persoon een bedrijf beginnen.
Misschien (ik bedoel eigenlijk: zeer waarschijnlijk) check je de literatuur niet goed. Dat kan vaak ook niet, want je hebt de toegang er vaak ook niet voor. Mijn promotor zei wel es iets in de trend van: "als je iets nieuws denkt te hebben bedacht over zwaartekracht, check de literatuur, van in 99% van de gevallen heeft iemand anders hier ook al over nagedacht." Wat Bosbeetle hierboven zegt, dus.

Maar als jij daadwerkelijk overtuigd bent dat je geplagieerd bent, kunt aantonen dat je die mails hebt gestuurd en erop is gereageerd, dan kun je er misschien wel een zaak van maken. Maar hoe dat juridisch precies zit, moet je bij een juridisch loket vragen, die hebben gewoon inloopuurtjes waar ze dit soort vragen kunnen beantwoorden.
-
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 11:45:26 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180693398
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24308835
quote:
Stem cell transplantation in the context of HIV--how can we cure HIV infection?
Bauer G1, Anderson JS.
Author information
Abstract
All HIV target cells are derived from hematopoietic stem cells. More than two decades ago, a hypothesis was postulated that a cure for HIV may be possible by performing a transplant with HIV-resistant hematopoietic stem cells that would allow for an HIV-resistant immune system to arise. HIV-resistant stem cells could be generated by genetically modifying them with gene therapy vectors transferring anti-HIV genes. First attempts of stem cell gene therapy for HIV were carried out in the USA in the 1990s demonstrating safety, but also little efficacy at that time. The first demonstration that the postulated hypothesis was correct was the cure of an HIV-infected individual in Berlin in 2009 who received an allogeneic bone marrow transplant from a donor who lacked the CCR5 chemokine receptor, a naturally arising mutation rendering HIV target cells resistant to infection with macrophage tropic strains of HIV. In 2013, reports were published about a possible cure of HIV-infected individuals who received allogeneic bone marrow transplants with cells not resistant to HIV. We will review these stem cell transplant procedures and discuss their utility to provide a cure for HIV infection, including efficacious future stem cell gene therapy applications.
Is gepubliceerd in jan 2014 jouw mail is van juli 2014 dus hoogstwaarschijnlijk ga je niets kunnen claimen.

Dat was trouwens niet lang zoeken :P

correctie stond online dec 2013 https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1586/1744666X.2014.861326
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180693754
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:45 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24308835

[..]

Is gepubliceerd in jan 2014 jouw mail is van juli 2014 dus hoogstwaarschijnlijk ga je niets kunnen claimen.

Dat was trouwens niet lang zoeken :P

correctie stond online dec 2013 https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1586/1744666X.2014.861326
Literatuuronderzoek is inderdaad erg belangrijk voordat je het wiel opnieuw wilt gaan uitvinden. Ik heb het zelf ook es meegemaakt, dat ik nieuwe resultaten meende te hebben en dat achteraf bleek dat er ergens een artikel over was geschreven waarin iets soortgelijks werd gedaan. Achteraf was mijn resultaat toch publiceerbaar omdat het vanuit een andere invalshoek was en gelukkig was het desbetreffende andere paper zo belabberd geschreven dat het amper werd geciteerd, maar het was een wijze les :) Ik had niet goed genoeg mijn literatuuronderzoek gedaan voordat ik een paar maand was gaan rekenen.

En ergens was het ook jammer, omdat je daadwerkelijk meent iets totaal nieuws te hebben bedacht. Om er dan na maanden onderzoek achter te komen dat iemand anders het kernidee ervan 20 jaar terug ook al es had aangestipt en dat je als onderzoeker een beginnersfout hebt gemaakt, was best wel een deceptie eigenlijk :')
-
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 12:05:47 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180693800
Soms is het ook gewoon zo massaal vergeten dat het pas veel later aan het licht komt dat het al veel eerder bekend was. Zo worden ook vaak ontdekkingen aan verkeerde mensen toegedicht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180724085
Stuur ze een reminder of desnoods naar RTL nieuws.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_180737027
Het komt maar zelden voor dat je een idee hebt wat niemand anders heeft. In deze tijd hebben we namelijk bijna allemaal toegang tot dezelfde kennis.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180927869
Sorry, maar dit is echt van het niveau:
Nieuws: "Het is mogelijk een maanbasis te maken."
Polderturk: "Hey NASA, jullie moeten een maanbasis bouwen dan kunnen jullie veel goedkoper het zonnestelsel verkennen!"
10 jaar later maakt NASA inderdaad plannen voor een maanbasis.
Polderturk: "Ze hebben mijn idee gestolen!"

Zie je een beetje hoe belachelijk je overkomt? Het zou geen eens verbazen als je niet eens weet waarom een stamceltransplantatie aids kan genezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')