abonnement Unibet Coolblue
pi_180636518
Zal ongetwijfeld een hele domme vraag zijn, maar ik ga het toch doen.
Ik heb een lege zekering in mijn auto's zekeringen kast (waar wel 12v op staat als het contact aan staat). Daar wil ik een extra sigaretten plug op aansluiten. Ook wil ik dat die gezekerd is, dus heb ik een "add a fuse" gekocht, alleen de functie van de auto waarvoor die zekering dus eigenlijk was, zit er niet op, moet ik dan eigenlijk beide zekering houders vullen of maar 1?

En daarnaast, hoe sluit ik dit op elkaar aan? De add-a-fuse heeft alleen een +, maar de sigaretten aansteker heeft ook een - ? Terwijl ze zekeringen toch beide ook een - hebben??

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180636614
Kan ik de - niet verlengen en tussen de zekering en de houder (van de add-a-fuse) steken?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180636655
Je moet die zekeringhouder steken waar geen zekering zit, alleen een zekering in je nieuwe aansluiting (max5A) de rode aan elkaar en de zwarte aan de massa van je auto
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_180636700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:12 schreef densmee het volgende:
Je moet die zekeringhouder steken waar geen zekering zit, alleen een zekering in je nieuwe aansluiting (max5A) de rode aan elkaar en de zwarte aan de massa van je auto
Ok.. maar de zekeringhouder heeft toch ook 2x - ? waarom zou hij dan niet via die route naar de auto lopen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180636728
Of kan ik misschien ook de - gewoon naar een andere lege zekeringhouder lijden, en dan uiteraard naar de - kant en niet de voeding kant wat ik van tevoren test.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180636766
de zekeringen hebben nooit een min zijde, je monteert een zekering in serie (het is geen gebruiker.
dus een zekering bij een auto is "altijd" aan beide zijde plus, een kant van de accu en de andere kant gaat naar de gebruiker.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_180636781
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_180636797
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:17 schreef densmee het volgende:
de zekeringen hebben nooit een min zijde, je monteert een zekering in serie (het is geen gebruiker.
dus een zekering bij een auto is "altijd" aan beide zijde plus, een kant van de accu en de andere kant gaat naar de gebruiker.
Ok, maar de kant van de gebruiker die niet gebruikt word, eindigt dan toch uiteindelijk ook weer bij de massa dus die zou ik dan toch kunnen gebruiken als afvoer van de - van de sigaretten aansteker?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180636859
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok, maar de kant van de gebruiker die niet gebruikt word, eindigt dan toch uiteindelijk ook weer bij de massa dus die zou ik dan toch kunnen gebruiken als afvoer van de - van de sigaretten aansteker?
die zwarte draad in mijn tekening is eigenlijk het ijzer van de auto
en al jouw zekering zijn aan een kant verbonden aan de + van de accu en aan de afgaande kant met een gebruiker zoals: sigarettenaansteker, knipperlicht, ruitenwisser.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_180636946
Ik bedoel zo:



Waarom zou dit niet kunnen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180637056
omdat de afgaande kant de + is van een accessoire die je niet hebt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_180637068
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:30 schreef densmee het volgende:
omdat de afgaande kant de + is van een accessoire die je niet hebt
En dat komt dan niet uit bij de massa oid?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180637429
Dus nergens in de zekeringenkast zit massa?

Edit: er is wel een schroef binnen bereik maar die is zwart. Geleid dat dan genoeg of moet ik eerst de verf weg krabben?

[ Bericht 50% gewijzigd door DX11 op 21-07-2018 21:04:33 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180638589
Heb je het artikel uit je OP in China besteld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180638601
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
Heb je het artikel uit je OP in China besteld?
Beide delen, ja.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180638653
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Beide delen, ja.
Veel succes met geld van de verzekering krijgen als je auto affikt, dan. -O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180638677
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:44 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Veel succes met geld van de verzekering krijgen als je auto affikt, dan. -O-
Het viel me wel op dat de draadjes van de sigaretten aansteker bijzonder dun waren, dat wel.
Maar als het werkt werkt het, toch?
En ik ga er alleen 1 dashcam op aansluiten a max 1amp, dus hoe veel kan er fout gaan?
Daarnaast heb ik er dus een zekering tussen zitten, wat niet eens perse had gehoeven.
Ik voorzie geen problemen. Maar heb een brandblusser aan boord O-)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180638782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het viel me wel op dat de draadjes van de sigaretten aansteker bijzonder dun waren, dat wel.
Maar als het werkt werkt het, toch?
Todat je op een dag net iets meer vermogen trekt. Of er ergens een contact op de verkeerde plek verslijt etc etc.
quote:
En ik ga er alleen 1 dashcam op aansluiten a max 1amp, dus hoe veel kan er fout gaan?
Tja, het is jouw auto. Die som moet je maar zelf maken, niemand in Europa die dat weet, gezien jij de importeur bent en jij er onvoldoende onderzoek naar hebt gedaan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:36:28 #19
54408 Parzival
Where it happens
pi_180639791
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En ik ga er alleen 1 dashcam op aansluiten a max 1amp, dus hoe veel kan er fout gaan?

1 Amp op 12Volt is best wel veel hoor.. das 12Watt.. wat in dit geval over een foeki dun draadje gaat..

maar goed wat iedereen al zegt.. de zekeringenkast in een auto is altijd ALLEEN maar 12V.. er is geen aarde (-) te vinden daar.. want.. de hele rest van de auto is -
dus als je dat ding wil aansluiten.. is alles wat een draadje heeft (rood) de + .. en de - sluit je aan op een ongeschilderd deel van de auto.. of ergens waar een zwarte draad zit dicht bij waar je dat ding wil aansluiten.. bijv de autoradio

maar met zulke dunne draadjes.. ik zou het niet doen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_180641200
Welke dikte koperdraad raden jullie minimaal aan voor 1amp dan? De draad van de tap was vrij dik, denk 1,5mm, maar de draad van de sigaretten aansteker was vrij dun. Die kan ik wel vervangen.

Overigens is het in de praktijk nog veel minder. De adapter kan max 1amp doorgeven maar:

quote:
The MAX value registered was about 400 mA, which happened during startup. Steady recording figures with the screen ON were around 300 mA, and with the screen OFF were around 250 mA.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_180643300


Oogje of vorkje onder een boutje draaien en je hebt massa. Bijv de bout waar het dashboard aan het chassis vast zit.
.
  zondag 22 juli 2018 @ 01:11:29 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180644374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:30 schreef delano.888 het volgende:
Welke dikte koperdraad raden jullie minimaal aan voor 1amp dan? De draad van de tap was vrij dik, denk 1,5mm, maar de draad van de sigaretten aansteker was vrij dun. Die kan ik wel vervangen.

Overigens is het in de praktijk nog veel minder. De adapter kan max 1amp doorgeven maar:

[..]

de adaptor levert wel 12 volt he? Of is dat usb? Usb is namelijk maar 5 volt, en dat kan makkelijk op dat draadje.. 12 volt ook wel trouwens, zo spannend is 1A niet.
Voor iets wat permanenter is zoals een camera zou ik wel een iets degelijkere aansluiting nemen hoor, dit is wel een beetje ehm.. Hobbybob :+

Maar nogmaals, misschien ten overvloede; je pakt met die zekeringtap dus een plus uit de zekeringkast, die gaat op rood, dat is doorgaans de plus. De min die weer uit die aansteker komt is het zwarte draadje, die zet je gewoon vast op het dichtstbijzijnde punt wat massa is, dus metaal of een boutje van de auto. Wel netjes een oogje aan zetten, niet gaan padvinderen dat levert op termijn ellende op.

De min van je accu hangt ook direct aan de massa/carrosserie/chassis van je auto, dus waar je in je auto ook metaal pakt, daar heb je altijd een connectie naar de min van je accu. Om iets aan te sluiten op je auto heb je dus altijd alleen maar een gezekerde, liefst ook geschakelde plus nodig, de min verbind je gewoon ergens aan de carrosserie en het werkt ^O^.

Ik zou liever zoiets pakken;

klikkie

Heb je meteen ook usb, en je schroeft het gewoon netjes ergens met 2 parkertjes vast onder je dash.. Ik heb ook zoiets, alleen dan merkspul, dit is nog steeds een beetje twijfelachtig chinees spul, alleen wel met CE keur.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180644623
Mijn cam was trouwens geleverd met 2 van die aftappers.
.
pi_180645524
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 01:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de adaptor levert wel 12 volt he? Of is dat usb? Usb is namelijk maar 5 volt, en dat kan makkelijk op dat draadje.. 12 volt ook wel trouwens, zo spannend is 1A niet.
Voor iets wat permanenter is zoals een camera zou ik wel een iets degelijkere aansluiting nemen hoor, dit is wel een beetje ehm.. Hobbybob :+

Maar nogmaals, misschien ten overvloede; je pakt met die zekeringtap dus een plus uit de zekeringkast, die gaat op rood, dat is doorgaans de plus. De min die weer uit die aansteker komt is het zwarte draadje, die zet je gewoon vast op het dichtstbijzijnde punt wat massa is, dus metaal of een boutje van de auto. Wel netjes een oogje aan zetten, niet gaan padvinderen dat levert op termijn ellende op.

De min van je accu hangt ook direct aan de massa/carrosserie/chassis van je auto, dus waar je in je auto ook metaal pakt, daar heb je altijd een connectie naar de min van je accu. Om iets aan te sluiten op je auto heb je dus altijd alleen maar een gezekerde, liefst ook geschakelde plus nodig, de min verbind je gewoon ergens aan de carrosserie en het werkt ^O^.

Ik zou liever zoiets pakken;

klikkie

Heb je meteen ook usb, en je schroeft het gewoon netjes ergens met 2 parkertjes vast onder je dash.. Ik heb ook zoiets, alleen dan merkspul, dit is nog steeds een beetje twijfelachtig chinees spul, alleen wel met CE keur.
China export, klinkt inderdaad betrouwbaar.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_180645530
maar als je dashcam max 1a trekt dan steek maar een 2a ampere zekering.
per 1mm² kun je 8A trekken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')