abonnement Unibet Coolblue
pi_180634869
Dit pik je toch niet kerel, en dan nog die bijdehante kut opmerkingen van die vlegel ook. :N

З повагою Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180634921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:59 schreef Stratotanker het volgende:
Ik kan mijn vinger er niet precies opleggen hoe ik hierbij kom, maar het eerste dat de OP mij ingeeft is een enorme en langdurig gapende onzekerheid dat zichzelf openbaart als een ultieme drang naar macht in de relatie. Een powerstruggle.
ik dacht aan importbruidje die de verblijfsvergunning binnen heeft.
pi_180635393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:06 schreef Wolf11 het volgende:
Mijn vrouw heeft sinds 2 maanden een vriend met wie ze regelmatig afspreekt bij hem thuis. Hij is vrijgezel en woont in een buitengebied. Mijn vrouw heeft eigenlijk nooit geen echte vriend(in) gehad en heeft daar begrijpelijk wel behoefte aan. Ze heeft via markplaats een jongen uit de buurt ontmoet met wie ze heeft afgesproken zonder dat ik het wist. Sindsdien spreken ze meerdere keren per week spontaan af en dat betekent dus dat op de dag zelf de afspraak wordt gemaakt wordt. Na het eten is ze dan gevlogen, na pas vaak mij op dat moment in te lichten, waarnaar ze om half 1 of later in de nacht thuis komt. Ik zit dan echt de hele avond op de klok te kijken en zorgen te maken en iedere dag is dan ongewis over hoe de avond voor mij gaat verlopen. Dit alles tot nu toe zonder overleg en zonder empathie voor mijn gevoelens en gedachtes.
Ze gaat 3 à 4 keer per week de hort op tot minimaal half 1, dus ik snap niet helemaal waar dat ongewisse hem dan inzit. Ben je bang dat ze niet meer thuis komt of..?

quote:
Die vriend heb ik nu 3 keer ontmoet. De eerste keer tijdens een scene dat ik haar ging ophalen in de beginfase van de vriendschap, omdat ze niets liet horen van zichzelf, de tweede keer bij ons thuis een uurtje om hem beter te leren kennen waarna ze daarna weer de hele avond gevlogen was. Die vriend gaf toen duidelijk aan dat 1 a 2 keer per week meer dan voldoende was omdat het anders ongezond werd. Heel verstandig vondt ik dat. De dagen erna heeft ze weer afspraken gemaakt ondanks mijn bezwaren over de hoeveelheid aan afspraakjes.
Heeft hij ook geen ruggengraat? Ondertussen staat z'n deur kennelijk nog steeds wagenwijd open voor een 3e en een 4e date, dus voor die sussende woorden koop je eigenlijk ook geen kut. Is niet zijn verantwoording, want hij is niet met jou getrouwd.

quote:
De derde keer heb ik met hem alleen gesproken omdat ze haar eigen plan trekt in de vriendschap en ze zelf wilt bepalen hoe vaak, wanneer en hoe lang. Het is volgens haar, haar leven. De vriend zelf gaf toen aan dat hij zelf dit ook nooit zou accepteren en voor hem reden zou zijn om een relatie te beeindigen.
De vriend zelf heeft dus m.i. alleen maar positieve intenties en wilt niet tussen ons instaan. Sterker nog, als ik het wil beeindigt hij de vriendschap, maar van mij hoeft dat niet. Ik wil mijn vrouw dit niet ontnemen als dit haar gelukkiger maakt.
Zij blijft haar eigen egoïstische plan trekken en jij gaat in gesprek met hem? Als zij totaal geen rekening wil houden met jou, dan moet ze ook de ballen hebben om de stekker eruit te trekken. Kan ze naar hartelust alles doen zoals zij dat wil.
Verder is het natuurlijk onzin om te stellen dat die mooie woorden van hem zijn positieve intenties weergeven. Ten eerste heb je beter haar intenties wat hoger op je prioriteitenlijstje dan die van hem. Ten tweede, nogmaals, aan die mooie woorden heb je dus geen kut, want hij kapt het contact vooralsnog niet af als ze voor de 3e keer op zijn stoep staat en hij stuurt haar ook niet naar huis voor middernacht.
Daarnaast, wat voor huwelijk heb je als haar vriend meer loyaliteit naar jou vertoond dan zijzelf en de vriendschap opzegt? Is ook alleen maar symptoombestrijding, want wat zou het zeggen dat ze zonder vriend ineens wel aandacht heeft voor jouw gevoelens? En hoe lang zou dat duren voor er nu weer een ander in de plaats komt?

quote:
Ook al hebben ze alleen maar positieve intenties het geeft me ontiegelijk veel stress dat ze geen rekening houdt met mij terwijl het gekke is dat ze mij altijd kort heeft gehouden. Niet dat ik daar behoefte aan heb maar het toevallig kijken naar een passant wat in haar ogen een aantrekkelijke vrouw is wordt dan al afgestrafd.
Zoals de waard is..

quote:
Afgelopen maanden op een lieve rustige manier en later op wanhopige hysterische manier duidelijk proberen te maken dat ik hier onderdoor ga en dat ons huwelijk zo kapot gaat. Ik vindt dus dat het in overleg moet zodat je rekening houdt met elkaar. Door de stress de afgelopen maanden 10 kilo afgevallen en slapeloze nachten ivm onderbuik gevoelens en logisch nadenken dat het hele verhaal niet klopt. Immers, wat nu een vriendschap is, hoe is dit over een half met deze frequentie aan bezoekavonden en haar gebrek aan empathie voor mij. Ze begrijpt totaal niet dat ik hier problemen mee heb.
Er is best een middenweg te vinden lijkt me, maar die lijkt ze niet te willen vinden. Je hoeft ook niet meteen te begrijpen waarom je partner ergens een probleem mee heeft, maar er ook geen kut aan willen doen als je wanhopige partner 10 kilo afgevallen is en aangeeft dat het huwelijk op springen staat geeft toch te denken.. Of ben je wel vaker aan het stressen en/of afvallen?

Waarom speelt dit nu pas eigenlijk? Hadden jullie geen sociaal leven afzonderlijk van elkaar of überhaupt? Had ze toen wel aandacht voor jouw gevoelens of viel het gewoon niet op zonder kapers op de kust?

Je geeft ook aan iedere keer thuis op haar te wachten. Heb je geen hobby's en of maatjes 's avonds? Niet de beste tactiek doorgaans, maar je zou een oog om oog en tand om tand kunnen doen. Haar laten weten dat je niet thuis op haar gaat zitten wachten tot zij voor de 4e keer deze week klaar is met die andere gozer. En dan lekker naar de kroeg met een maat ofzo en lekker de tijd vergeten. Of als ze nog wel thuis is op pad gaan. Kan wel de deur openzetten naar over en weer proberen te kwetsen zo, maar dat zegt wellicht ook genoeg om een knoop door te hakken..

quote:
Na afgelopen keer, toen ze om 01.15 thuis kwam heb ik haar heel duidelijk gemaakt dat we gaan scheiden als dit niet verandert. Een paardemiddel misschien maar voor het eerst een beetje begrip. Ze gaf aan dat ze dan het contact zou verbreken als ze de afspraken niet zelf kon maken wanneer ze maar wilde maar dit is geen optie voor mij. Ze mag hem blijven zien van mij maar dan het liefst maximaal 1 keer per week en een beetje op een normaal tijdstip thuiskomen. Het liefst op een vaste dag maar als er iets tussen komt is een andere dag ook goed.
Daarnaast wil ik graag dat hij bv 1 keer per maand bij ons thuis komt zodat ik hem ook wat beter leer kennen. Na een uur koffie drinken kan ik me dan bv terugtrekken en hen alleen laten. Ik denk dat ik op deze manier kan wennen aan hen vriendschap en dat dit ook positief kan uitpakken voor ons huwelijk.
Ben benieuwd na de reacties over de situatie en of mijn voorstel een redelijke is of andere meningen.
De vaste dag lijkt me wat overdreven aan één kant, maar de eis om het bij 1 à 2 keer per week te houden lijken me niet heel onredelijk. Maar dat is dan denk ik ook niet de grootste issue hier. Waarom moet je eerst met scheiden dreigen voor ze je serieus neemt? Dat los je zo niet op, maar misschien vindt jij dat wel voldoende.

Verder lijkt het me ook niet geheel onbelangrijk dat je zelf ook activiteiten hebt met anderen en dus niet iedere avond op de bank zit te wachten zeg maar.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:57:10 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180635421
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Goede vraag. Als jullie nog seks hebben is het geen probleem.
:')
Nee, want als je seks hebt met je echtgenoot dan kun je geen seks hebben met een ander... right.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180635471
Ik zou dit echt niet pikken.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:36:24 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_180636041
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

:')
Nee, want als je seks hebt met je echtgenoot dan kun je geen seks hebben met een ander... right.
Ik snap dat TS graag ziet dat zijn vrouw gelukkig is. Ik neem aan dat TS kan aanvoelen wanneer iets niet klopt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:47:34 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180636245
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik snap dat TS graag ziet dat zijn vrouw gelukkig is. Ik neem aan dat TS kan aanvoelen wanneer iets niet klopt.
Wat heeft dat in godsnaam te maken met je bewering dat het wel goed zou zitten als ze nog seks hebben.
Heb je ook een mening over relaties waarin mensen geen seks meer hebben, of betekent dat automatisch dat een van beiden vreemdgaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180637199
Je kunt toch als ze thuiskomt ff peilen? Geiligheid ruik je sowieso wel.

En serieus, die zit meerdere keren per week op de paal hoor. Geen twijfel mogelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180637254
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

:')
Nee, want als je seks hebt met je echtgenoot dan kun je geen seks hebben met een ander... right.
Het kan zelfs tegelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:48:27 #60
286575 Roces18
Chef de party
pi_180637461
3x per week je vrouw met een ander laten neuken

gaat het verder goed in je bovenkamer?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180637468
Wat een rare reacties hier zeg, mijn moeder is ook zo vaak avonden weg naar een vriendin toe.
Is dat zo raar, dat je niet elke avond thuis op de bank wilt zitten?
pindazakje
pi_180637539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:42 schreef Cockwhale het volgende:
Hoeveel liter zaad zal ze ongeveer hebben doorgeslikt tot dusver?
Want zaad is vloeibaar?
pindazakje
pi_180637568
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat een rare reacties hier zeg, mijn moeder is ook zo vaak avonden weg naar een vriendin toe.
Is dat zo raar, dat je niet elke avond thuis op de bank wilt zitten?
Je lokt reacties uit :(
pi_180637601
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:54 schreef ABombali het volgende:

[..]

Je lokt reacties uit :(
Dus afwijkende meningen mogen hier niet geventileerd worden?
Ik reageer juist vaak alleen als ik een andere mening heb dan de mening die al 100x gepost is.

Wat dat betreft hebben de fokkers nog een jaren '50 mentaliteit als het aankomt op rullasies.
De vrouw moet maar thuisblijven en hooguit 1 avond in week naar de kaartclub.
pindazakje
pi_180637638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus afwijkende meningen mogen hier niet geventileerd worden?
Ik reageer juist vaak alleen als ik een andere mening heb dan de mening die al 100x gepost is.

Wat dat betreft hebben de fokkers nog een jaren '50 mentaliteit als het aankomt op rullasies.
Afwijkende meningen worden meestal gewoon verwijderd idd, dat is niet toegestaan, dat is trollen
pi_180637663
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:58 schreef ABombali het volgende:

[..]

Afwijkende meningen worden meestal gewoon verwijderd idd, dat is niet toegestaan, dat is trollen
ok, dan blijft er van een discussieforum weinig over als iedereen hetzelfde zegt.
pindazakje
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:59:30 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180637667
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het kan zelfs tegelijk.
Ja, maar dan weet TS het wel zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180637820
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat een rare reacties hier zeg, mijn moeder is ook zo vaak avonden weg naar een vriendin toe.
Is dat zo raar, dat je niet elke avond thuis op de bank wilt zitten?
3x per week naar dezelfde mannelijke vriend?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180637826
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus afwijkende meningen mogen hier niet geventileerd worden?
Ik reageer juist vaak alleen als ik een andere mening heb dan de mening die al 100x gepost is.

Wat dat betreft hebben de fokkers nog een jaren '50 mentaliteit als het aankomt op rullasies.
De vrouw moet maar thuisblijven en hooguit 1 avond in week naar de kaartclub.
ketting, aanrecht.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_180638280
Als je wil wil ik best een paar keer een avondje bij je op de bank gewoon vrienden komen spelen hoor. Denk dat ze er dan heel snel klaar mee is.
pi_180638497
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:28 schreef Myrr het volgende:
Als je wil wil ik best een paar keer een avondje bij je op de bank gewoon vrienden komen spelen hoor. Denk dat ze er dan heel snel klaar mee is.
Je zal zien dat ze dan begint te klagen dat hij het alleen maar doet om hem te pesten en iets zegt in de trant van "ik vertrouw mezelf, maar kan bij jou niet zeker zijn".
pi_180638632
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je zal zien dat ze dan begint te klagen dat hij het alleen maar doet om hem te pesten en iets zegt in de trant van "ik vertrouw mezelf, maar kan bij jou niet zeker zijn".
Tsja, wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Misschien wel een beetje raar als er ineens een exotisch grietje van in de 20 op de bank zit, maar dat terzijde. Beetje olie op het vuur gooien. :9
pi_180638659
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Tsja, wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Misschien wel een beetje raar als er ineens een exotisch grietje van in de 20 op de bank zit, maar dat terzijde. Beetje olie op het vuur gooien. :9
De vrouw van ts is sowieso erop uit om de boel te laten klappen, zonder dat het haar schuld is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180638705
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De vrouw van ts is sowieso erop uit om de boel te laten klappen, zonder dat het haar schuld is.
Juist daarom. Eerbiedig voorstel van Myrr wel :9
Ben benieuwd naar de updates.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2018 21:49:02 ]
pi_180638729
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De vrouw van ts is sowieso erop uit om de boel te laten klappen, zonder dat het haar schuld is.
Vuile mevrouw.

Snel scheiden dan ja. 12 jaar alimentatie dokken. :')
pi_180638742
Wie schuld heeft maakt voor de wet toch niets uit.

Wanneer kan ik komen, TS? Zal ik een rokje aan doen?
pi_180638789
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:50 schreef Myrr het volgende:
Wie schuld heeft maakt voor de wet toch niets uit.

Wanneer kan ik komen, TS? Zal ik een rokje aan doen?
Zonder slip dan wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180638798
Dit topic heeft pics nodig. En snel.
pi_180638807
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dit topic heeft pics nodig. En snel.
Ts zn vrouw heeft blijjbaar ook pik nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180638833
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ts zn vrouw heeft blijjbaar ook pik nodig.
Daar lijkt ze genoeg van te krijgen, zij het niet bij TS.
pi_180638834
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zonder slip dan wel.
Ja halloe ik ben geen overspelige hoer zoals de vrouw van TS he, er zijn grenzen. :P Het is puur vrindschappelijk.
pi_180638847
Heb je al een advocaat TS?
pi_180638852
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Tsja, wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Misschien wel een beetje raar als er ineens een exotisch grietje van in de 20 op de bank zit, maar dat terzijde. Beetje olie op het vuur gooien. :9
Oh ik ben helemaal voor hoor, daar niet van. En dan een nét te verhullend zomerjurkje aan doen :9
pi_180638962
En dan net als ze begint te ontploffen heel mijn gezin binnenhalen om voor te stellen.

En Andre Rieu, voor het effect.
pi_180638967
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:54 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja halloe ik ben geen overspelige hoer zoals de vrouw van TS he, er zijn grenzen. :P Het is puur vrindschappelijk.
Jij vindt ondergoed nu eenmaal niks toch? Puur vriendschappelijks niks om druk over te maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_180638985
Maak het uit dit gaat niet werken
  Spellchecker zaterdag 21 juli 2018 @ 22:07:37 #87
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180639082
Ben nog steeds benieuwd wat de TS vindt van de reacties.
pi_180639461
Neuk haar lekkere nicht ofzo
pi_180639773
Leren kennen via marktplaats... Heet Tinder tegenwoordig marktplaats :')
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:40:24 #90
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_180639869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leren kennen via marktplaats... Heet Tinder tegenwoordig marktplaats :')
Op beide sites proberen mensen elkaar uit te kleden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_180639877
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:00 schreef Myrr het volgende:
En dan net als ze begint te ontploffen heel mijn gezin binnenhalen om voor te stellen.

En Andre Rieu, voor het effect.
Zou voor Caroline Tensen gaan, voor het Het Spijt Me-effect.

Ontopic: TS dit is géén normaal gedrag. Daar mag je best het nodige van vinden, en je hoeft geen afspraken met die kerel te maken.
pi_180640041
Ik vind het pijnlijk om TS zijn OP te lezen. TS klinkt als een te goed iemand waar keihard misbruik van gemaakt wordt. Vooral die zin dat TS een uurtje met die kerel wil zijn om elkaar te leren kennen om zich vervolgens terug te trekken zodat zijn vrouw met die vent alleen is. Echt hoor, je bent veel meer waard. Je zo wegcijferen moet je gewoon echt niet willen.

Ik snap dat je je vrouw een vriendschap gunt, maar dit gaat veeeeeel te ver.
pi_180640079
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het pijnlijk om TS zijn OP te lezen. TS klinkt als een te goed iemand waar keihard misbruik van gemaakt wordt. Vooral die zin dat TS een uurtje met die kerel wil zijn om elkaar te leren kennen om zich vervolgens terug te trekken zodat zijn vrouw met die vent alleen is. Echt hoor, je bent veel meer waard. Je zo wegcijferen moet je gewoon echt niet willen.

Ik snap dat je je vrouw een vriendschap gunt, maar dit gaat veeeeeel te ver.
Rt
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:57:57 #94
54408 Parzival
Where it happens
pi_180640314
Gewoon lekker met zn 3en op vakantie gaan.. en dan twee hotelkamers.. een voor TS en een voor haar en hem
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_180640721
Arme vent.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:16:19 #96
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180640803
quote:
De vriend zelf gaf toen aan dat hij zelf dit ook nooit zou accepteren en voor hem reden zou zijn om een relatie te beeindigen.
De vriend zelf heeft dus m.i. alleen maar positieve intenties en wilt niet tussen ons instaan.
Hij fluistert je zelfs in dat je het moet uitmaken lol
pi_180640868
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hij fluistert je zelfs in dat je het moet uitmaken lol
Dit ja.

Ik zou lekker de eer aan mezelf houden en dit huwelijk afkappen. Het is een grote stap, maar je zet jezelf compleet voor lul. Die twee pissen in hun broek achter je rug om.
pi_180641941
Ah ja, of zo snel mogelijk voor de 5 jaar, en als dat dit jaar is dan rekken tot 1 januari dan wordt die 12 naar partneralimentatie zeer waarschijnlijk teruggebracht naar de helft van het huwelijk.
  zondag 22 juli 2018 @ 00:00:15 #99
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180642019
HALLO TS, GA JE NOG EENS REAGEREN?
  zondag 22 juli 2018 @ 00:02:15 #100
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180642094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:32 schreef Strani het volgende:
Serieus TS, dit kan dus echt niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')