abonnement Unibet Coolblue
pi_180628519
Hi,

Ik heb niet veel verstand van potten e.d. en alles wat ik heb is wintervast (omdat ik ze van vaders voorraad gekaapt/ gekregen heb en hij dat geld er voor over heeft).

Nu heb ik bij de Action een plastic bak gekocht en daarin komt een palm die -15 kan verdragen. Die kocht ik omdat handig, dan hoeft hij niet naar binnen. Is het mogelijk die bak zo te manipuleren dat hij wel buiten kan blijven? Lees over afwatering, noppenfolie. Zou dat voldoende zijn?

Ik verwacht hier nog twee jaar te wonen, dus zo lang moet de pot het volhouden. Vind dit formaat echter een beetje te prijzig om in vorstvaste vorm te kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2018 13:05:12 ]
pi_180628644
Noppenfolie aan de binnenkant
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180628799
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 13:09 schreef halfway het volgende:
Noppenfolie aan de binnenkant
Okay, hoop dat het voldoende is. :D
pi_180629353
terechte klacht
Ik zeg niets meer, dat was het.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:52:21 #5
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_180631597
Gaatjes in de onderkant boren van de pot.
Het eerste jaar dat ik alles buiten had heeft 't flink geregend en is alles kapot gevroren omdat een een grote ijsklomp geworden is.
Afgelopen 2 jaar gaatjes erin geboord en alles ging goed ^O^
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_180948163
Gaatjes boren en op ieder gaatje een scherf van zo'n terracotta-binnenpot leggen. Dan spoelt het water wel weg maar de grond niet.
pi_180949329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 20:49 schreef Agronoom2 het volgende:
Gaatjes boren en op ieder gaatje een scherf van zo'n terracotta-binnenpot leggen. Dan spoelt het water wel weg maar de grond niet.
Heb gaatjes gemaakt, binnenzijde bekleed met noppenfolie, ook gaten in gemaakt, hydrokorrels erin gegooid, getest op doorloop en daarna aarde en plant erin.

Als het nu nog kapot gaat...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')