abonnement Unibet Coolblue
pi_180627270
Het voorschrijven van oxycodon en andere verslavende pijnstillers is een ongewenste trend die is komen overwaaien vanuit de farmaceutische industrie uit Amerika die puur uit geldgewin drugs pillen (want dat zijn deze verslavende pijnstillers) aan mensen voorschrijven die dit totaal niet nodig hebben.

Let wel, ik ben er totaal niet op tegen dat mensen die op sterven liggen of op korte termijn totaal creperen van de pijn oxycodon voorgeschreven krijgen. Maar op langere termijn moeten er niet verslavende alternatieve pijnstillers voorgeschreven worden voor patienten, en alleen oxycodon voorgeschreven worden als er totaal geen enkel alternatief is. Op het moment gaan er duizenden mensen dood in Amerika door overdoseringen van deze pijnstillers, als men niet zwaar op de rem gaat staan en het willekeurig uitschrijven van verslavende pijnstillers niet verbied, zullen we ook in Nederland tientallen doden tegemoet kunnen zien.

Het zal je eigen kind maar zijn of geliefde die aan deze pillen doodgaat.

Deze pillen dienen alleen dus voor schrijnende gevallen uitgeschreven te worden en alleen als er geen alternatief is, voorkomen moet worden dat de farmaceutische industrie een op geld beluste machine wordt die zijn primaire doel , namelijk het beter maken van mensen uit het zicht verliest en alleen geld gaat verdienen ten koste van de mensen, i.p.v ten bate van de mensen.

https://nos.nl/artikel/22(...)opt-uit-de-hand.html
  Moderator zaterdag 21 juli 2018 @ 11:49:07 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180627370
Eh, mijn vrouw kreeg dit als pijnstiller na een zware operatie, alle pijnstillers van dit nivo zijn verslavend en een verbod op verantwoord gebruik is stupide
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_180628295
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef zetalore het volgende:
Het voorschrijven van oxycodon en andere verslavende pijnstillers is een ongewenste trend die is komen overwaaien vanuit de farmaceutische industrie uit Amerika die puur uit geldgewin drugs pillen (want dat zijn deze verslavende pijnstillers) aan mensen voorschrijven die dit totaal niet nodig hebben.

Let wel, ik ben er totaal niet op tegen dat mensen die op sterven liggen of op korte termijn totaal creperen van de pijn oxycodon voorgeschreven krijgen. Maar op langere termijn moeten er niet verslavende alternatieve pijnstillers voorgeschreven worden voor patienten, en alleen oxycodon voorgeschreven worden als er totaal geen enkel alternatief is. Op het moment gaan er duizenden mensen dood in Amerika door overdoseringen van deze pijnstillers, als men niet zwaar op de rem gaat staan en het willekeurig uitschrijven van verslavende pijnstillers niet verbied, zullen we ook in Nederland tientallen doden tegemoet kunnen zien.

Het zal je eigen kind maar zijn of geliefde die aan deze pillen doodgaat.

Deze pillen dienen alleen dus voor schrijnende gevallen uitgeschreven te worden en alleen als er geen alternatief is, voorkomen moet worden dat de farmaceutische industrie een op geld beluste machine wordt die zijn primaire doel , namelijk het beter maken van mensen uit het zicht verliest en alleen geld gaat verdienen ten koste van de mensen, i.p.v ten bate van de mensen.

https://nos.nl/artikel/22(...)opt-uit-de-hand.html
Natuurlijk zijn er mensen die op een onverantwoorde manier met deze medicijnen omgaan. Maar je doet net alsof deze medicijnen geen functie hebben. In veruit de meeste gevallen vervullen deze medicijnen een belangrijke functie.

De farmaceutische industrie heeft winst als belangrijkste oogmerk, zeker. Maar daarom is de rol en macht van deze industrie dan ook beperkter dan in het voorbeeld wat jij noemde, Amerika.

In Amerika kan je, in sommige staten, makkelijk tegen betaling een recept voor deze medicijnen krijgen. In Nederland is dat heel wat moeilijker. Sowieso delen ze in sommige Amerikaanse staten makkelijk zulke recepten uit aangezien dokters daar grote bonussen voor kunnen krijgen.

Daarom moeten we ook blijven inzetten dat deze medicijnen niet zo makkelijk in verkeerde handen vallen. Verbieden van deze medicijnen is natuurlijk onzinnig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180628415
Hoe kan je verslaafd hieraan raken als je ze na verloop van de behandeling niet meer voorgeschreven krijgt? Is er een illegaal circuit in omloop? Kunnen ze beter dat gaan aanpakken.
pi_180628693
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:54 schreef Karig_Hutje het volgende:
Hoe kan je verslaafd hieraan raken als je ze na verloop van de behandeling niet meer voorgeschreven krijgt? Is er een illegaal circuit in omloop? Kunnen ze beter dat gaan aanpakken.
Voor elk denkbaar medicijn is er wel een illegale versie. Maar die vormt maar een fractie van het grote probleem in de VS. Grootste oorzaken van het massale misbruik daar:
1. Artsen schrijven veel te makkelijk deze medicijnen uit omdat ze grote bonussen daarvoor krijgen van de fabrikanten.
2. Sommige dokters in bepaalde Staten vragen gewoon een flink bedrag aan hun patienten om zo'n recept voor te schrijven. Er zijn complete painclinics waar men niets anders doet dan deze recepten uitdelen. Als klant weet je dat een behandeling behoorlijk duur is en dat je binnen een paar minuten met zo'n recept weer buiten staat.
3. Deze medicijnen zijn veelvuldig in handen van mensen die ze niet nodig hebben dus de onderhandse handel daar van deze medicijnen is groot.
4. Met een beetje zoekwerk kan je ze ook online illegaal krijgen. Je betaald alleen de hoofdprijs, je weet dat het illegaal is en je weet nooit precies wat je krijgt.

De eerste 3 redenen zijn niet van toepassing op Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 21 juli 2018 @ 15:53:24 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180631615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:54 schreef Karig_Hutje het volgende:
Hoe kan je verslaafd hieraan raken als je ze na verloop van de behandeling niet meer voorgeschreven krijgt? Is er een illegaal circuit in omloop? Kunnen ze beter dat gaan aanpakken.
Ja, er is een illegaal circuit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_180631740
Oxycodon krijg je standaard, volgens protocol, voorgeschreven na een knieprothese operatie. Wanneer dit tijdig wordt afgebouwd en mensen geen onnodige herhaalrecepten krijgen, lijkt mij dit prima.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:31:19 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180632324
We praten wel verder zodra TS zelf chronische pijn heeft. :W.
And so is the past
pi_180633269
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, er is een illegaal circuit.
Dan is iemand daar zelf verantwoordelijk voor. Diegene gaat zelf actief op zoek. Daar heeft een docter geen schuld aan als die zich aan de voorgeschreven regels houd. Ik kreeg methadon spuitjes in het ziekenhuis met een verbrijzelde been. Ben toch ook niet op zoek gegaan naar meer toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis.
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 11:52:30 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180649253
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:19 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Dan is iemand daar zelf verantwoordelijk voor. Diegene gaat zelf actief op zoek. Daar heeft een docter geen schuld aan als die zich aan de voorgeschreven regels houd. Ik kreeg methadon spuitjes in het ziekenhuis met een verbrijzelde been. Ben toch ook niet op zoek gegaan naar meer toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis.
Ik ben het volledig met je eens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2018 @ 14:13:42 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180651559
Mensen krijgen het om de pijn te verzachten. Er zou wat kritischer naar gekeken kunnen worden, maar verbieden is echt onzin. Het helpt mensen een menselijk bestaan te hebben ipv. omkomen in pijn. Een goede uitleg, dus niet alleen de bijsluiter, helpt daar zeker bij. Dat ze bv. niet lekker biertjes gaan kantelen terwijl ze die pijnstiller nemen.
Carpe Libertatem
pi_180652766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
ler na een zware operatie, alle pijnstillers van dit nivo zijn verslavend en een verbod op verantwoord gebruik is stupide
Lezen wat ik heb geschreven is moeilijk blijkbaar. |:(
  zondag 22 juli 2018 @ 15:33:29 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180653067
oxycodon Is een pijnstiller die 2 keer zo goed werkt als morfine (welke ook verslavend is)
Dat je er terughoudend mee moet zijn met voorschrijven is logisch, maar verbieden is onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2018 @ 15:40:36 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180653208
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
oxycodon Is een pijnstiller die 2 keer zo goed werkt als morfine (welke ook verslavend is)
Dat je er terughoudend mee moet zijn met voorschrijven is logisch, maar verbieden is onzin.
In de meeste gevallen krijg je het ook enkel bij ziekenhuisbezoek, dus na een ongeluk bv. om de pijn weg te nemen. Voor chronische dingen als rugpijn krijg je iets als oxazepam. In de VS. zijn ze wat makkelijker met het voorschijven van dat zwaardere spul.
Carpe Libertatem
  zondag 22 juli 2018 @ 17:27:02 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180656021
Dus iedereen weer lekker aan de heroïne.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_180664975
Welk alternatief stel je zelf voor
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 00:52:48 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180665207
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:16 schreef zetalore het volgende:

[..]

Lezen wat ik heb geschreven is moeilijk blijkbaar. |:(
Je schreef dit:
quote:
Het voorschrijven van oxycodon en andere verslavende pijnstillers is een ongewenste trend die is komen overwaaien vanuit de farmaceutische industrie uit Amerika die puur uit geldgewin drugs pillen (want dat zijn deze verslavende pijnstillers) aan mensen voorschrijven die dit totaal niet nodig hebben.
Ik zeg dat in Nederland dit soort medicatie terecht voorgeschreven word, jij beweert iets anders.

Snap je zelf wel wat je schrijft?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_180676046
Kende iemand met pancreatitis die massa's MS Contin (en tranco-buscopan, wat blijkbaar niet meer bestaat) had liggen (heeft me goed geholpen toen ik m'n voet verzwikte de avond voor Rock Werchter). Gebruikte het al jaren, had ook een morfinepomp. Moest wel regelmatig in het ziekenhuis afkicken...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_180696475
Ik heb nog een verpakking liggen, oxycodon, overgehouden, alles is zo verslavend als dat men zelf is.
Het zit tussen de oren een verslaving, is mijn mening.
Als men geen pijn meer voelen doet hoe weet men dan waar de grens is?
pi_180699271
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:38 schreef crystal_meth het volgende:
Kende iemand met pancreatitis die massa's MS Contin (en tranco-buscopan, wat blijkbaar niet meer bestaat) had liggen (heeft me goed geholpen toen ik m'n voet verzwikte de avond voor Rock Werchter). Gebruikte het al jaren, had ook een morfinepomp. Moest wel regelmatig in het ziekenhuis afkicken...
Klinkt echt chill ja dit.

Nee dus.
Met extra vezels!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:36:40 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180702542
In veel landen voegt met bv codeine aan paracetamol of ibuprofen toe. In nieuw Zeeland is dat bv toegestaan. De hoeveelheid is zodanig dat het geen pijnstillend effect heeft, maar wel verslavend werkt.
Dat vind ik veel kwalijker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180707226
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:10 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Klinkt echt chill ja dit.

Nee dus.
Tegen de pijn van pancreatitis helpt geen paracetamol, daar moet je sowieso opiaten gebruiken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_180712685
Dit artikel verheldert een boel:

https://www.volkskrant.nl(...)-epidemie-~b7012083/
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:57:16 #24
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_180712719
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
We praten wel verder zodra TS zelf chronische pijn heeft. :W.
Dit dus.

En verder wordt het in Amerika in veel staten juist niet (meer) zo makkelijk voorgeschreven. Zelfs bij speciale pijnklinieken krijg je niks voorgeschreven. Dus het ligt er echt aan in welke staat je woont.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_180713418
Verbieden lijkt me niet nodig maar ook in NL wordt het soms lang uitgeschreven. Mijn oma zit al een jaar aan de oxycodon en begint ook ontwenningsverschijnselen te vertonen nu het wordt afgebouwd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')