Wat voor werk deed je?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:05 schreef -mosrednA het volgende:
Ik heb er gelopen en wat een dramaput was dat zeg. Eerst fietsten we naar onze werkplek (15 min), maar nadat er iemand op zn muil was gegaan mocht dat niet meer; moesten we lopen: 45 minuten.
Kom je op je werkplek, is het gereedschap niet of deels aanwezig; moet je weer een kilometer of 2-3 terug om het op te halen en mee te sjouwen (soms > 30kg).
Laat staan alle onderbrekingen i.v.m. (kankerverwekkende) stofontwikkeling i.v.m. uitval van airco. Of het brandalarm dat zonder reden 2 uur bleef loeien.
Nog niet te spreken over bijna opsluiting, in de brand gevlogen bouwstofzuiger, ontstane scheuren in de tunnelbuis waar water doorheen sijbelde, kort onder stroom gestaan te hebben wegens lekstroom, ontspoorde lorries en kranen.
Ben wel blij dat het eindelijk af is nu. Toch wel trots dat ik eraan heb mogen meewerken. Ondanks alle chaos en opstoppingen een leuke tijd gehad
Ga ik maandag doenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ga ik morgen doen. Half dagje Amsterdam er aan vast, beetje toeristen kijken enzo, beetje vast zitten in de metro omdat niks werkt enzo. Leuk!
Klopt. En dat is wat iedere reiziger wil.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Schiphol naar een willekeurig hotel met de NS duurt minstens een uur. Met de metro zou een fractie daarvan zijn. Plus de nodige ontlasting van het spoor/tram/busnet.
Zijn daar goede voorbeelden van? Buiten Utrecht staat zo’n enorme P+R vanwaar je de tram/bus pakt, maar volgens mij doet geen hond dat, altijd is ik er langs rijd staat dat vrijwel leeg.quote:Op zondag 22 juli 2018 00:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij.
Hoezo? Er rijden 12 treinen van Sloterdijk naar Amsterdam CS per uur, daarnaast rijd er ook nog tram 12 en heel veel bussen, ik denk dat met name de nieuwe route van lijn 1 wel toegevoegde waarde heeft, want 7 is nu de enige Oost-West lijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:34 schreef Bleie het volgende:
Ik zou het wel een goed idee vinden om het stukje Sloterdijk-CS af te maken met lijn 50. Dat zou voor West heel veel schelen. En verder de 52 doortrekken naar het noorden. Naar Schiphol lijkt me minder nodig. Er rijden genoeg treinen.
Noordquote:Op zondag 22 juli 2018 00:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij.
Maar als je niet op Sloterdijk begint is dat dus een overstap En een GVB abonnement werkt niet meer in de trein (toch ?)quote:Op zondag 22 juli 2018 01:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo? Er rijden 12 treinen van Sloterdijk naar Amsterdam CS per uur, daarnaast rijd er ook nog tram 12 en heel veel bussen,
In Groningen is dat best goed geregeld. Doordeweeks gaan er vanaf alle P+R plekken buiten de Stad om zowat 6 bussen per uur naar het hoofdstation. Maakt niet uit vanaf welke hoek je de stad 'binnen komt', je hebt altijd de keuze om je auto aan de rand, goedkoop te parkeren en met het OV verder te gaan.quote:Op zondag 22 juli 2018 00:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij.
Daar heb je alleen wat aan als je vanuit NH komt.quote:
20 procent van de Amsterdammers gaat er op achteruit.quote:Op zondag 22 juli 2018 09:11 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat deze ene buslijn die eens in het kwartier gaat vanaf de Prins hendrikkade, héél druk gaat worden, dat wordt vechten om mee te kunnen:
https://9292.nl/reisadvie(...)trek/2018-07-23T1928
Want al die mensen die in het centrum werken oostelijke kant, en dichter bij de Prins Hendrikkade zitten dan bij het CS, willen deze bus naar Noord.
Voor de rest, voorzover ik het kan bekijken, is het in de stad aardig geregeld.
Dit was 10 jaar geleden prima geregeld in Amsterdam. Er waren meerdere P+R waar je voor ¤10 per dag kon parkeren inclusief voor iedereen een OV-retour met bus, tram, metro of trein. Tegenwoordig is het ¤8 per dag na 10 uur zonder OV.quote:Op zondag 22 juli 2018 09:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Amsterdam kan daar nog wel heel veel van leren.
Mjah ik zie die lijn er niet zo snel komen, ik denk Eerder dat Purmerend aangesloten zal worden vooral omdat daar relatief weinig gegraven hoeft te worden. Waarschijnlijk zal de komende jaren ook massaal gebouwd worden in het stuk tussen Amsterdam Noord en Purmerend, er zijn immers geen andere opties meer en de grond is nu toch voornamelijk landbouw.quote:Op zondag 22 juli 2018 07:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar als je niet op Sloterdijk begint is dat dus een overstap En een GVB abonnement werkt niet meer in de trein (toch ?)
Dat sloeg niet echt aan, volgens mij kan het nog steeds op Sloterdijk, waar het overigens in het verleden gratis parkeren was. Maar goed, de meeste mensen kunnen prima naar Amsterdam komen met het OV lijkt me.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit was 10 jaar geleden prima geregeld in Amsterdam. Er waren meerdere P+R waar je voor ¤10 per dag kon parkeren inclusief voor iedereen een OV-retour met bus, tram, metro of trein. Tegenwoordig is het ¤8 per dag na 10 uur zonder OV.
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/
Wat is er mis met de arena?quote:Op zondag 22 juli 2018 09:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar heb je alleen wat aan als je vanuit NH komt.
Olympisch Stadion hebben ze op een gegeven moment het aantal P+R plekken verlaagd naar 300 (?), de rest is dan het normale tarief.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat sloeg niet echt aan, volgens mij kan het nog steeds op Sloterdijk, waar het overigens in het verleden gratis parkeren was. Maar goed, de meeste mensen kunnen prima naar Amsterdam komen met het OV lijkt me.
Dat is toch een beschermd landschap / natuurgebied?quote:Op zondag 22 juli 2018 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ik zie die lijn er niet zo snel komen, ik denk Eerder dat Purmerend aangesloten zal worden vooral omdat daar relatief weinig gegraven hoeft te worden. Waarschijnlijk zal de komende jaren ook massaal gebouwd worden in het stuk tussen Amsterdam Noord en Purmerend, er zijn immers geen andere opties meer en de grond is nu toch voornamelijk landbouw.
Machinisten? Rijdt deze metro niet autonoom ?quote:Op zondag 22 juli 2018 11:32 schreef Qunix het volgende:
Wat ook een probleem is, is station Zuid. De machinist moet naar de andere kant lopen en dan wegrijden. Dit duurt ook eventjes. Dus die 2 minuten gaat niet lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |