ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zaterdag 21 juli 2018 07:24 schreef greavy het volgende: was hier al voorbij gekomen dat gister VIRM 9577 in Venlo door een foutje even 15kV geproefd had, maar dat niet lustte?
Op zaterdag 21 juli 2018 07:49 schreef greavy het volgende: Nee, gaan ze wel repareren naar het schijnt maar er is wel wat schade aan het elektrisch circuit
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee.
Yep. In Nederland krijgt de machinist vanuit het seinstelsel geen informatie over welke kant hij opgestuurd wordt, dus pas toen de trein het spoor van de BR werd opgestuurd kon de machinist weten dat hij de verkeerde kant op ging.
In een aantal gevallen kan de richting worden afgeleid uit de seinbeelden die de machinist krijgt, maar dat hangt van de plaatselijke infrastructuur af. En dan moet de machinist de informatie ook nog interpreteren en er niet alleen naar handelen.
Een van de echt groten heb ik nog niet vast kunnen leggen, dit was echt oprecht een kleintje maar ik heb iedere keer pech Bij deze kwamen we toevallig net van de kroeg terug.
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee.
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5..
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5..
Dat zou toch niet moeten kunnen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 22 juli 2018 21:27 schreef b2py het volgende: De treinen van Florence naar Pisa, kennen die treinbinding en zitplaatsreserveringen? Kom er op de website van Trenitalia niet helemaal uit..
Wat voor type trein is het? Regionale treinen kennen nooit treinbinding en geen zitplaatsreserveringen, voor snellere verbindingen kan dat anders liggen.
Voor Regionale en Regionale Veloce geldt geen treinbinding of zitplaatsreservering, er is maar één prijs. Voor de Frecce's (hogesnelheidstreinen) geldt hetzelfde als voor Thalys en ICE.
Als je je kaartje voor een Treno Regionale online koopt moet je al een trein kiezen. Je ticket wordt dan al 'gestempeld' en je moet binnen een tijdsvak van 4 uur rond de vertrektijd van de gekozen trein reizen. Als je een kaartje uit de automaat trekt is het ongestempeld, dit moet je op het perron doen in een heuse ouderwetse stempelautomaat.
Ik ben er nog altijd niet mee naar A'pen of BXL geweest
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2017 06:51 schreef greavy het volgende: De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland.
De "liefdesslotjes" aan de Keulse Hohenzollernbrücke zullen worden weggehaald. De brug moet een nieuwe anti-roestlaag krijgen en dat is niet mogelijk wanneer er voor 45 ton aan slotjes aan hangt.
Het Duitse theatergezelschap Das Letzte Kleinod reist rond met hun theatertrein. Nadat twee weken terug de voorstelling Wilhelm*ina al in Bad Bentheim opgevoerd was had Utrecht afgelopen week de eer. Vorige week dinsdag was de trein daarom overgebracht naar Utrecht Maliebaan. Vandaag ging het weer terug naar Duitsland, om vanaf morgen in Worpswede (ten noorden van Bremen) hun voorstelling op te voeren.
Het transport in Nederland wordt verzorgd door Rail Force One. Vorige week werd de tractie verzorgd door de nog in Locon-kleurstelling rijdende 1828, maar vandaag was het de beurt aan de sinds kort in RFO-grijs gestoken 1829. Mooi op tijd passeert de trein hier bij de Zandsteenweg in Oldenzaal, waar het normaal zo groene gras flink geel gekleurd is.
Nadat de trein gepasseerd was werd naar Duitsland gereden, omdat het transport hier overgenomen zou worden door de D20 van de Bentheimer Eisenbahn. Op het station van Bad Bentheim ontnam een containertrein een groot deel van het zicht op de theatertrein, dus werd wat verder gereden tot achter Schüttorf. Vlakbij de overweg Schümersmühle rijdt de V200 met de trein hier voorbij een maïsveld, waar het toch net allemaal iets groener is dan bij ons.
Ik denk niet dat ze erin zitten tijdens het transport: het was treinnummer 42751 las ik en dat is een nummer voor een goederentrein, waarbij dus geen reizigersvervoer is toegestaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet jij toevallig iets over het moeten omnummeren van treinen om 7 uur 's ochtends vanwege 'dagrotatie'(?)?
Ik was vanmorgen met mijn trein opeens compleet uit het systeem verdwenen om 7 uur en het duurde even voor ik de goede treindienstleider te pakken kreeg. Die had het over moeten omnummeren. Toen ik vroeg hoe dat dan zat (de hele rit werd gewoon onder hetzelfde treinnummer gereden) kon zij mij geen duidelijke uitleg geven, dus ik dacht, ik vraag het ff hier
Ik meende dat het voor de bijsturing vanaf 2 uur 's nachts was en voor de andere systemen om 4 uur 's nachts, maar blijkbaar is er dan dus nog een grens om 7 uur 's ochtends? En geldt dat dan voor alle treinen? Mijn trein was verder niet heel bijzonder: even voor zessen was ik met de rit gestart, dus het is duidelijk ook geen nachtnettrein geweest.
Weet jij toevallig waar het hier over gaat en wat er mis zou kunnen zijn gegaan?
ach die trdl's zijn wel vaker van het padje af (pun intended) ik werd laatst gebeld of ik richting een stoptonend sein reed bij delft zuid. toen ik zei dat ik net uit schiedam was vertrokken zei die "oh dan zit je toch achter die sprinter" en had ie het ook over omnummeren. nou het zal wel
Lekker wel NS, Ik plan via de NS-app een reis voor morgenochtend, klik eronder op de knop 'koop kaartje', zie ik na afloop dat hij de datum voor vandaag op het kaartje heeft gezet.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Op dinsdag 24 juli 2018 20:59 schreef WebHawk het volgende: Lekker wel NS, Ik plan via de NS-app een reis voor morgenochtend, klik eronder op de knop 'koop kaartje', zie ik na afloop dat hij de datum voor vandaag op het kaartje heeft gezet.
Het staat er niet heel duidelijk, nee. Bij het invullen van de gegevens staat standaard de datum van vandaag en die lijkt vreemd genoeg niet te wijzigen.
Edit: heb 'm doorgestuurd naar de ontwikkelaars.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 24-07-2018 21:30:28 ]
Leuk, duurder uit zijn als je reis ergens onderbreekt voor een (flinke) bak koffie.
Nee, self-loading cargo. Je moet gewoon reizen zoals NS dat van je wil, dan ben je al vervelend genoeg. Als je ook zelf nog dingen wilt: betaluhbetaluh. Niemand is blij met je.
Het heeft me wat overtuigingskracht gekost, maar ik heb een vouchercode voor een nieuwe gekregen. Eigenlijk kon het niet, want ik had het kaartje al ingeladen op m'n telefoon. Want eh, dit ging automatisch. Maar o.a. omdat ik meteen 3 minuten na aanschaf al aan de lijn hing en het nu al laat op de avond is zijn ze coulant geweest. Al heeft het me wel 3 maal niet akkoord gaan met "hier kunnen we niks aan doen" gekost. Volgende keer maar wat beter opletten.
Wellicht een idee dat als je op de knop drukt na het plannen van een andere datum dan vandaag, er een melding oid bij zetten "Let op: momenteel is datum X geselecteerd". Dat valt zelfs bij idioten als ikzelf op.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Nou moet ik morgen naar 's Hertogenbosch op en neer, en het is dat ik niet uit kan sluiten dat het wellicht ergens intern extra geld kan kosten. Anders had ik puur om te kutten de vouchercode die ik net van de klantenservice kreeg zo ingevuld:
[ Bericht 0% gewijzigd door WebHawk op 24-07-2018 22:46:40 ]
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
dit is het bruggetje van onderen wat je in de thumbnail ziet, ben wel benieuwd wat ze met dit stukje spoor gaan doen. het hoofdstation van Belgrado is recent ook gesloten: https://www.b92.net/eng/n(...)&dd=02&nav_id=104524
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Wellicht een idee dat als je op de knop drukt na het plannen van een andere datum dan vandaag, er een melding oid bij zetten "Let op: momenteel is datum X geselecteerd". Dat valt zelfs bij idioten als ikzelf op.
Probleem is in de volgende release opgelost volgens de ontwikkelaars
Edit: heb de update binnen en het werkt inmiddels weer naar behoren
[ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 26-07-2018 06:26:28 ]
dit is het bruggetje van onderen wat je in de thumbnail ziet, ben wel benieuwd wat ze met dit stukje spoor gaan doen. het hoofdstation van Belgrado is recent ook gesloten: https://www.b92.net/eng/n(...)&dd=02&nav_id=104524
Wij kunnen dan wat te zeuren hebben over de noord/zuidlijn, aan de bouw van het 'nieuwe' Centraal station van Belgrado zijn ze volgens mij onder Tito al begonnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Wij kunnen dan wat te zeuren hebben over de noord/zuidlijn, aan de bouw van het 'nieuwe' Centraal station van Belgrado zijn ze volgens mij onder Tito al begonnen.
Jep, en het is bijna af! Er missen nog faciliteiten en overstap mogelijkheden maar verder is ie bijna af!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Toelating niet goedgekeurd? Oeps. Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven.
Toelating niet goedgekeurd? Oeps. Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven.
wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?
Die waren inderdaad uitgesteld toen. De trein had in september moeten rijden, maar zou nu december moeten zijn (buiten de verrassingsritten om). Of dit is dus heel oud nieuws, of dit is echt vers van de pers
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?
Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.
Daar zijn een paar opties: - Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken. - Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject. - Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.
Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken. Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.
Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
De Luxemburgse- en Belgische spoorwegen onderhouden tussen Liers, Luik en Luxemburg-stad gezamenlijk een Intercity-dienst. Terwijl de Belgische spoorwegen (NMBS) de rijtuigen stellen, wordt de trein door een locomotief van de Luxemburgse spoorwegen (CFL) getrokken. De treindienst rijdt dagelijks iedere twee uur in beide richtingen. Vanuit het hoofdstation van Luik (Liège-Guillemins) reis je in zo'n 2,5 uur naar de hoofdstad van Groothertogdom Luxemburg, een prachtige rit dwars door de Ardennen.
Onderweg is tussen Kautenbach en Ettelbrück het fraaie uit het jaar 1000 stammende kasteel Bourscheid te zien. Deze stenen burcht is de grootste van Luxemburg en is in de middeleeuwen verder uitgebouwd met onder andere enkele wachttorens en een ringmuur. Het kasteel ligt op een strategisch punt in het noorden van Luxemburg.
Alhoewel maandag 9 juli 2018 zeer zonnig begon, ontstonden er in de loop van de dag veel stapel- en sluierwoiken. Omdat de weersverwachting voor de dagen erna ook niet al te best waren, werd toch een kans gewaagd om een Intercity naar Luxemburg-stad in het dorpje Michelau vast te leggen. Het lukte zowaar de trein én het kasteel in de zon te krijgen.
CFL-lok 3014 rijdt hier met slechts drie IC-rijtuigen als trein 112 het dorpje Michelau binnen en zal na een korte stop verder rijden naar Ettelbrück en Luxembourg.
Op donderdag 26 juli 2018 21:14 schreef greavy het volgende: Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?
Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.
Daar zijn een paar opties: - Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken. - Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject. - Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.
Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken. Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.
Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...
[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 27-07-2018 06:38:01 ]
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...
ik was sowieso de trein van plan, ookal was het vliegtuig goedkoper. Denk dat het inderdaad Sleeper Plus wordt op de terugreis, daar ik dan al 5 weken aan het rondtrekken ben.
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.
Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land: https://www.amsterdamlakedistrict.com
Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt
Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende: We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.
Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a.
Luxemburg is de hoofdstad en grootste stad van het Groothertogdom Luxemburg. De stad is een van de rijkste steden van Europa en een belangrijke stad voor de internationale financiële sector. Een aantal instanties van de Europese Unie zijn gevestigd in de zakenwijk Kirchberg, dat op de achtergrond te zien is.
Bij een bezoek aan Luxemburg hoort ook een stadswandeling over de Passarelle en de Kazematten, de vroegere verdedigingswerken van de stad. Vanaf hier heb je zicht op drie spoorwegviaducten over de lager gelegen wijk Grund. Deze viaducten zijn gebouwd in 1862 en onderdeel van de spoorlijn Luik-Luxemburg.
Het Viaduc du Pfaffenthal is de middelste en met 257 meter tevens de langste van de drie viaducten. Op woensdag 11 juli 2018 kon CFL-loc 3014 met IC 112 uit Liers (B) op het viaduct worden vastgelegd. De trein heeft nog slechts enkele kilometers te gaan tot het centraal station. Geheel rechts is de in 1865 gebouwde kerk van stadsdeel Clausen te zien.
Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende: We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.
Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land: https://www.amsterdamlakedistrict.com
Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt
Ik vind Disneyland ook bij Parijs horen.
Alleen is de afstand metrohalte Louvre-Rivoli - Marne-la-Vallee - Chessy op 50 meter net zo lang als Dam - Station Hoorn SHM.
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt??
Op zaterdag 28 juli 2018 08:15 schreef RobinaHoed het volgende: hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt??
ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys. Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder.
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
Op zaterdag 28 juli 2018 09:08 schreef Ireyon het volgende: Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
oh nee, dan maar liever de volle pond betalen en direct naar Parijs
Ja daar haal ik ze ook, maar ik had nu even de specifieke moeilijkheid omdat dalvrij ingang halverwege de rit naar Venlo. Als je je internationale ticket al hebt hoef je niet in t checken. Uiteindelijk heb ik via een derde partij via bahn.de wel die 15 euro kunnen betalen met een kleine opslag.
3 jaar geleden was ik met 2 vrienden op fotosafari in Tsjechië en Slowakije. In Tsjechië heeft de Tsjechische Spoorwegen nog steeds een smalspoorlijntje in gebruik met regulier treinverkeer. Omdat we toch in de buurt waren, even foto's wezen maken. De spoorlijn loopt van Třeme¨ná ve Slezsku naar Osoblaha met in Třeme¨ná ve Slezsku overstapmogelijkheden op het normaalspoornetwerk van de Tsjechische Spoorwegen. Bij Osoblaha zit je al bijna in Polen.
Hier is een dagelijkse combi net vertrokken uit Bohu¨ov naar Třeme¨ná ve Slezsku. De oplettende kijker zal misschien wel afvragen waar die borden langs het spoor voor zijn met 80 en een rode 5, als voorbeeld. Dit betekent "een afdaling met 5 promille over 80 meter". Staat de pijl naar boven, is het een klim. Even verderop staat een bord met enkel 100 en een rechte witte streep. Hier is over 100 meter geen helling of afdaling.
Aangekomen in Třeme¨ná ve Slezsku bij het depot had men net een rijtuig op een normaalspoorwagen geladen, en is men druk bezig om de boel vast te zetten. Er worden bokken ondergezet ter voorkomen van kantelen, maar ook met kettingen wordt het vast gezet zodat er niet gerold kan worden. Een tijdrovende klus, maar geen haast omdat pas later in de week het rijtuig opgehaald zal worden door een buurtgoederentrein die over deze normaalspoorlijn rijdt. Het rijtuig moet op reis voor een revisie in een werkplaats elders in het land.
Vrij rondlopen was geen probleem, net als foto's maken. Zoals op deze foto te zien is, is de railsverbinding tussen de heuvel en de wagon al verwijderd. Dit is een los stuk rails die men er tussen legt. Om die reden mag men ook niet met een locomotief het rijtuig op de wagon plaatsen, omdat dit erg voorzichtig moet gaan en men dus al duwend te werk gaat.
Op zaterdag 28 juli 2018 23:00 schreef James1988 het volgende: In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar.
Lekker duidelijk artikel ook, dan is het weer compost en dan weer kunstmest
Die wagons waren ook niet bepaald waterdicht dan trouwens. Als kunstmest onbruikbaar is. Meestal zit dat spul in plastic zakken dus was de wagon goed lek
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.
quote:
Nach dem Unfall kam auch die Frage auf, ob oder inwieweit menschliches Versagen zum Verlauf beigetragen hat. Ein Fahrgast aus Wagen 1, in dem der abgesprungene Radreifen durch den Boden geschossen war, meldete den Vorfall zwar einem Zugbegleiter in Wagen 3, gab aber nur eine sehr ungenaue Schilderung ab. Sowohl der Zugbegleiter als auch der Fahrgast hätten den Unfall durch eine sofortige Betätigung der Notbremse verhindern können. Aus diesem Grund erstatteten Hinterbliebene gegen den Zugbegleiter Anzeige. Sein Handeln war aber vorschriftsgemäß, da er sich zuerst selbst vom Schaden überzeugen musste.
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
Staat ook op de Nederlandse Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen. Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver
Dat is ook niet mijn bedoeling. Die reiziger heeft naar eer en geweten gehandeld - dat Duitsland nog altijd een sterk hiërarchische maatschappij is zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in zijn beslissing om eerst treinpersoneel op te zoeken.
Staat ook op de Nederlandse Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen. Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
Dat gebeurde ook, maar de machinist dacht aan een technisch defect:
quote:
Der vordere Triebkopf stoppte durch automatische Bremsung zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer, der bei dem Unfall leicht verletzt wurde, gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unfall erfuhr er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?
Het heeft er alle schijn van dat het werk nog niet is afgerond. Nieuwe dwarsliggers langs het hele traject, bij zaandam slechts een klein bergje oude dwarsliggers.
Voor de treinspotters is er in het weekend van 17,18 en 19 augustus weer wat te beleven. Vanwege een evenement in Leeuwarden gaan er 4 stellen D-GTW uit Limburg in het noorden rijden en ook 4 stellen D-GTW uit de Achterhoek.
Dat laatste is niet helemaal uniek, want stel 10262 heeft in de Ellen ten Damme uitmonstering al eens gependeld tussen Groningen en Delfzijl.
Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Met Italo gereisd, 11 euro per ticket in comfort en 1,5 uur reizen. Waarom is NS zo duur 😭
Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Doe jij het even voor ze, en betaal het ook. Kujjelache
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de hand
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de hand
Misschien moet je het woord ‘komkommertijd’ eens opzoeken
Het probleem is dat ze steeds weer iets brengen als sensatieverhaal, terwijl het allemaal veel genuanceerder ligt. Oorzaak is dat met name regionale media alleen nog willen scoren op aantal lezers van het artikel en de journalistieke hoor en wederhoor uit het oog verliezen.
Ik kan me goed voorstellen dat deze Zwitserse spoorvervoerder daar aardig moe van wordt....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 2 augustus 2018 22:35 schreef dennistd het volgende: Het probleem is dat ze steeds weer iets brengen als sensatieverhaal, terwijl het allemaal veel genuanceerder ligt. Oorzaak is dat met name regionale media alleen nog willen scoren op aantal lezers van het artikel en de journalistieke hoor en wederhoor uit het oog verliezen.
Ik kan me goed voorstellen dat deze Zwitserse spoorvervoerder daar aardig moe van wordt....
De regionale media bestaan effectief niet meer. Het is allemaal van De Persgroep. Ik vind dit een ontzettend ondemocratisch en gevaarlijk iets maar ik ben geloof ik een roepende in de woestijn wat dit betreft. Je kan van de insteek van De Groene Amsterdammer vinden wat je wilt, maar ze zijn wel daadwerkelijk journalistiek onafhankelijk én doen aan goede onderzoeksjournalistiek. Zelfs Elsevier, waarvan de inhoud mij totaal niet aanspreekt, is tegenwoordig onderdeel van een grotere groep en ik kan nergens vinden wie de aandeelhouders zijn.
Ik vond GeenStijl ooit een prettig shockblog, tegenwoordig is het een TMG-uitlaatklep waarin men geen kritiek meer mag leveren op andere TMG-media. Want bedrijfsbeleid.
De regionale media bestaan effectief niet meer. Het is allemaal van De Persgroep. Ik vind dit een ontzettend ondemocratisch en gevaarlijk iets maar ik ben geloof ik een roepende in de woestijn wat dit betreft.
Ik dacht wel eens op de site van het AD te zitten als ik op de site van de Stentor zat, maar dat kan dus ook kloppen.
LeeuwarderCourant en DvhN zijn opzich ook nog zelfstandig volgens mij (NDC, waaronder ook veel lokale media vallen overigens)
Heb het ff nagevraagd. SNG toelating (nu nog beperkt tot enkele stellen) is binnen. Toelating voor gekoppelde stellen is onderweg, maar daar worden ook geen problemen voor verwacht. De eerste 4 treinen zijn inmiddels (onder voorwaarden) overgedragen aan NS.
Ik blijf me er toch over verbazen dat spoorvervoerders anno 2018 nog steeds niet in staat zijn een fatsoenlijk sluitsein op dit soort transporten te zetten.
ochja. sporadisch zie ik een VIRM met een defect sluitsein op de baan. dan ligt er een lampje in de cabine als sluitsein. bij de Plan V was dat in het laatste jaar eerder regel dan uitzondering.
[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-08-2018 15:10:30 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
saggerijn. de Mac? met de trein door de McDrive zou alleen bij SGM, DDAR en DDM kunnen. bij elk ander materieeltype kun je niets bestellen want er kan geen raampje open
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 3 augustus 2018 14:59 schreef MTL het volgende: Die hangt er toch? Als je een ander sluitsein met lamp bedoelt moet je bij de regelgever aankloppen. Die gaat daar over.
Hm, je hebt helemaal gelijk. Ik was in de veronderstelling dat één schild voldoende was. Gelukkig maar dat ik niet in het goederenvervoer werk En vreemd dat het zo vaak gedaan wordt, want ik zie het ook regelmatig voorbij komen bij goederenvervoer. Dan vraag ik mij af of het eerder wel voldoende was en of het dus niet nog een oude methode is.
Edit: wtf, ga je ook nog eens de klantenservice lastig vallen met zoiets?
[ Bericht 17% gewijzigd door MTL op 04-08-2018 00:15:25 ]
Op vrijdag 3 augustus 2018 15:26 schreef MTL het volgende: Hm, je hebt helemaal gelijk. Ik was in de veronderstelling dat één schild voldoende was. Gelukkig maar dat ik niet in het goederenvervoer werk En vreemd dat het zo vaak gedaan wordt, want ik zie het ook regelmatig voorbij komen bij goederenvervoer. Dan vraag ik mij af of het eerder wel voldoende was en of het dus niet nog een oude methode is.
Laksheid/verkeerde zuinigheid. Blijkbaar heeft men nog niks geleerd van 1962.
Vermoedelijk moet er eerst een personentrein op een goederentrein met gevaarlijke stoffen rijden met 39km/h in de mist voordat hier weer eens een keer op gelet gaat worden.
het lijkt erop alsof ik de reclame gevonden heb, die onlangs is opgenomen. Echter is de chromakey bewerking nog niet uitgevoerd, overal zijn nog witte rondjes met kruisjes te zien. je ziet de groene panelen nog gewoon in de video. leuk kunnen we de McDrive in monteren.
Dit weekend staan er 4 Achterhoekse GTW's in Leeuwarden op reserve ivm drukte naar Harlingen Haven (Tall Ships) en de grote defectenstand van de Noordelijke GTW's.
Overigens kon Arriva vandaag de drukte naar Harlingen niet aan en moesten er ter versterking bussen rijden
Op vrijdag 3 augustus 2018 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende: het lijkt erop alsof ik de reclame gevonden heb, die onlangs is opgenomen. Echter is de chromakey bewerking nog niet uitgevoerd, overal zijn nog witte rondjes met kruisjes te zien. je ziet de groene panelen nog gewoon in de video. leuk kunnen we de McDrive in monteren.
Zitten wel rare dingen in. Midden op de weg fietsen lijkt me niet echt veilig. Tevens stapt ze in een reviseerde VIRM en rijdt ze vervolgens in een niet gereviseerde over de Moerdijkbrug.
Zitten wel rare dingen in. Midden op de weg fietsen lijkt me niet echt veilig. Tevens stapt ze in een reviseerde VIRM en rijdt ze vervolgens in een niet gereviseerde over de Moerdijkbrug.
niet echt details die Henk &ingrid gaat opmerken tijdens een reclameblok van Utopia
Volgens de reisplannert heeft die ergens tussen Wolfsburg en Hannover +100 opgelopen ja.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja duh, dan zit die James de hele tijd naar je te kijken vanachter z'n gordijnen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gister is er een Flixtrain met +530 minuten uit Stendal vertrokken naar Stuttgart. De lok was voor Wolfsburg stuk gegaan, waarna men een wegsleeplok uit Berlijn heeft laten aanrukken en terug gesleept naar Stendal. Daarop heeft Flixtrain een vervangende lok moeten zoeken, die in dit geval uit Hamburg moest komen ..... De laatste tijd schijnt de punctualiteit bij Flixtrain niet heel denderend te zijn.
Op zondag 5 augustus 2018 10:52 schreef greavy het volgende: Gister is er een Flixtrain met +530 minuten uit Stendal vertrokken naar Stuttgart. De lok was voor Wolfsburg stuk gegaan, waarna men een wegsleeplok uit Berlijn heeft laten aanrukken en terug gesleept naar Stendal. Daarop heeft Flixtrain een vervangende lok moeten zoeken, die in dit geval uit Hamburg moest komen ..... De laatste tijd schijnt de punctualiteit bij Flixtrain niet heel denderend te zijn.
Dat zal toch wel over dozenschuiverij gaan neem ik aan
Vanaf het spoor kijk je alleen maar uit op geluidsschermen tegenwoordig. Man man man, wat een droefnis is dat
Jep. Of dat maanlandschap waar ooit de CSM stond. Ik heb weinig met Tilburg maar qua spoorzone hebben ze het daar toch een stuk fraaier voor elkaar.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gister werd de loods die de Belgische TSP lang mocht gebruiken, leeg gehaald. Er was al langere tijd discussie over, maar nadat in februari een brand in de elektra had gewoed en de loods enige tijd niet te bereiken was (de deuren konden niet open, geen verlichting ed) en de steeds in slechtere staat verkerende loods is er haast achter gezet door NMBS. Op 14 augustus moest de loods leeg zijn, daarna gaat de sloophamer erin. TSP heeft tijdelijk een onderkomen kunnen huren in Kinkempois, maar ook deze is tijdelijk. Daarna zijn er vrijwel geen alternatieven. De TSP is daardoor dus, zoals allicht al bekend, enkele items van de collectie te verkopen. Die staan nog te koop, waaronder de 2551, die voorheen ook van- en naar Nederland reed.
Gister werd dus de loods leeggetrokken met al het rijdend materieel. Omdat TSP ook al niet op de hoofdbaan mag rijden met museummaterieel, werd de hulp van HSL Polska ingeroepen. Deze ging zaterdagochtend erg vroeg eerst vanuit Eeklo met enkele rijtuigen naar Schaarbeek, en na het samenstellen en uitgebreid beproeven van de trein, werd er met 40 minuten vertraging toch vertrokken. De rijtuigen die uit Eeklo kwamen, gingen na Kinkempois door naar Ciney, alwaar aanstaand weekend een groot festival is op de Chemin Fer du Bocq.
Het overgebrachte materieel van TSP: CFL802, 5922 en 5927, 5216, 5305, 5315, 5318, 202020, 7402 en rijtuigen: 2x generatorwagen type 77, 6 rijtuigen type K, 1xK1, M1 en K3 en 2 rijtuigen type 42. De volgorde van bovenstaande kan anders zijn als er daadwerkelijk gereden werd.
Waarom kansloos? Over 9 dagen moest de loods in Schaarbeek leeg van NMBS, dus ze moesten wel.
Straks als Saint Ghislain werkzaamheden klaar zijn, wil men al het materieel daar stallen (en bij de Chemin Fer du Bocq). Daarom moet er iets aan materieel weg.
Zij willen maar van alles bewaren, maar daar komt veel bij kijken. O.a. stalling. En dat kunnen ze niet. Dus gaat driekwart van de tijd en de energie zitten in het bedelen langs allerlei instanties of ze hun troep ergens mogen stallen en is er geen tijd en energie meer over voor fatsoenlijk herstel. Niemand vindt het belangrijk genoeg anders was er wel geld voor.
Ze hebben jaren de loods tegen een prikkie in Schaarbeek mogen gebruiken omdat NMBS die niet gebruikte, maar NMBS wil nu van die loods af. Er gaat dus wat materieel weg, zodat er ruimte komt en de rest gaat naar Saint Ghislain.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
HSL Nederland is vorig jaar van het Nederlandse spoor verbannen. Inmiddels heeft HSL Duitsland, het moederbedrijf van HSL Nederland en met een heel ander bewind, de papieren in orde om zelf in Nederland te mogen rijden. Gister was de eerste rit van HSL Duitsland in Nederland. De trein kwam via Bad Bentheim naar Nederland, maar kon vanwege werkzaamheden niet langs Gouda. Men verkoos echter niet om via Deventer Goederen kop te maken en bij Elst de Betuweroute op te rijden, maar bij Amersfoort via Utrecht, Den Bosch, Breda en Dordrecht naar de Kijfhoek en uiteindelijk de Botlek te rijden.
De trein werd bij de bunker van Willemsdorp opgewacht door een 5-tal fotografen. In een heerlijk zonnetje passeert de trein, beladen met ethanol, de fotografen.
Er zouden nog 2 leuke treinen vanuit Kijfhoek komen, dus werd naar een andere stek gereden waar de zon goed stond voor treinen vanuit Kijfhoek.
DBC 6463 met een lege styreentrein passeert hier nabij Dordrecht Zuid, en is opweg naar Antwerpen-Kiel en de andere ochtend door naar Hemiksem.
CapTrain heeft sinds een aantal weken 6 gloednieuwe Traxx-locomotieven en in eigen huisstijl bestickerd. Dit is voor Nederland al een lange tijd terug dat die hier reden, Duitsland rijden er veel meer.
Vrijdag gaat Ryanair (zeer waarschijnlijk) staken, even oriënteren op de alternatieven. Kan iemand hier een prijs vinden voor een treinreis Florence - Utrecht (vertrek donderdag ca 15-16:00) of voor een reis Milaan - Utrecht (vrijdag vertrek rond zeven of acht)? Krijg ze mobiel niet echt eruit en weet niet waar ik moet zoeken..
NJ en ICE Venezia Mestre - München - Düsseldorf Venetië v 21:16 - a 6:10 München München v 6:48 - a 11:36 Düsseldorf 146 euro voor een zitplek. www.oebb.at
Düsseldorf v 12:55 - a 15:20 Utrecht en vanaf Köln of Düsseldorf uiteraard www.bahn.de
----
Of voor de snelle reis
16:00 Firenze S.M.N. (Main station) 17:42 Milano Centrale FR 9536
18:23 Milano Centrale 22:37 Basel SBB (Main station) EC 56 Boeken via www.trenitalia.com - 117 euro
NJ en ICE Venezia Mestre - München - Düsseldorf Venetië v 21:16 - a 6:10 München München v 6:48 - a 11:36 Düsseldorf 146 euro voor een zitplek. www.oebb.at
Düsseldorf v 12:55 - a 15:20 Utrecht en vanaf Köln of Düsseldorf uiteraard www.bahn.de
----
Of voor de snelle reis
16:00 Firenze S.M.N. (Main station) 17:42 Milano Centrale FR 9536
18:23 Milano Centrale 22:37 Basel SBB (Main station) EC 56 Boeken via www.trenitalia.com - 117 euro
Vueling vliegt die avond wel voor 184/pp van FLR naar AMS. Is ook een optie? (en zondag vliegen ze ook voor die prijs).. Al is de trein ook leuk. (En vergeet niet je claim in te dienen bij Ryanair als ze echt staken, verdien je zo je tickets terug.)
Vueling vliegt die avond wel voor 184/pp van FLR naar AMS. Is ook een optie? (en zondag vliegen ze ook voor die prijs).. Al is de trein ook leuk. (En vergeet niet je claim in te dienen bij Ryanair als ze echt staken, verdien je zo je tickets terug.)
Wat kost een retour? Gewoon niet vliegtuig terug pakken. Enkele reizen zijn soms vier tot twintig keer duurder dan een enkeltje.
Ik geef je gelijk. Veiligheid is een cultuur die door de hele organisatie moet lopen, als zowel Projecten als de VL wisten dat men zich niet aan de voorschriften hield maar er niet op acteerde, schort er iets op een hoger niveau dan op projectniveau alleen.
Ach, is dit nog nieuws? Als je sowieso de cowboyverhalen hoort van de Kijfhoek en bijvoorbeeld de afhandeling van goederentreinen die stranden in de Sofiaspoortunnel, dan verbaas ik mij er niet over.
Op maandag 6 augustus 2018 22:41 schreef James1988 het volgende: Ik geef je gelijk. Veiligheid is een cultuur die door de hele organisatie moet lopen, als zowel Projecten als de VL wisten dat men zich niet aan de voorschriften hield maar er niet op acteerde, schort er iets op een hoger niveau dan op projectniveau alleen.
Het is met veiligheid in de spoorwereld gewoon hetzelfde als met seks: iedereen praat erover, niemand doet het.
Veiligheid is bijzonder belangrijk binnen de spoorsector. Maar de manier van werken is te weinig gericht op risico's en teveel op ervaring (of onderbuik, vul in wat van toepassing is). Daardoor is het wel eens niet zo effectief als het zou kunnen zijn of schiet het door.
Op dinsdag 7 augustus 2018 10:26 schreef b2py het volgende: Heren u wordt bijzonder vriendelijk bedankt! Nu afwachten tot donderdagmiddag als ze laten weten of de vlucht niet doorgaat
Als je dan nog een kaartje gaat kopen is de kans groot dat de prijs hoger is hè
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
Maar veel success hoor b2py
Aantal stakingsdagen is desalniettemin nog altijd aanzienlijk lager dan bij de NMBS, dus zo kan je ook redeneren dat spoorwegbedrijven schijtorganisaties zijn waar je vooral niet mee zou moeten reizen.
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
Maar veel success hoor b2py
Zo waar! Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan blijkt dat ze niemand behalve de aandeelhouders één cent gunnen en daarom gaan er dingen stuk
Op dinsdag 7 augustus 2018 10:42 schreef Mr_Klaasje het volgende: Veiligheid is bijzonder belangrijk binnen de spoorsector. Maar de manier van werken is te weinig gericht op risico's en teveel op ervaring (of onderbuik, vul in wat van toepassing is). Daardoor is het wel eens niet zo effectief als het zou kunnen zijn of schiet het door.
Ik had als buitenstaander juist de indruk dat de spoorwereld alle risico's probeert uit te bannen met voorschriften en richtlijnen. Waardoor er juist maar weinig ruimte over blijft voor handelen op basis van kennis en ervaring.
Nu lees ik het tegenovergestelde.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Ik had als buitenstaander juist de indruk dat de spoorwereld alle risico's probeert uit te bannen met voorschriften en richtlijnen. Waardoor er juist maar weinig ruimte over blijft voor handelen op basis van kennis en ervaring.
Nu lees ik het tegenovergestelde.
Niet helemaal. Wat jij hier definieert als "risico's", is datgene waar Kloazien uut Zalk over bept; het zijn de maatregelen die genomen zijn naar aanleiding van incidenten, reactief dus. Een hele hoop échte risico's, die voor mensen die wat inzicht hebben in risicomanagement duidbaar zijn, wordt verder niet zoveel aan gedaan.
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
Maar veel success hoor b2py
Klopt. moet je niet willen, laatst nog een mooi voorbeeld bij vrienden, waren vertraagd vertrokken vanuit Portugal naar Eindhoven, ze konden de nacht curfew 'niet halen' en hebben de passagiers toen op Düsseldorf gedumpt met de mededeling dat personeel aanwezig zou zijn, en er bussen zouden gaan rijden. Daar aangekomen natuurlijk geen bussen en personeel te vinden(ook niet na enige tijd) Uiteindelijk hebben veel passagiers zelf vervoer (trein/bus) moeten regelen als ze geen familie/vrienden konden vinden die ze kon ophalen (van veel stond natuurlijk de auto op eindhoven) en wachten nu nog altijd op de vergoeding die Ryanair niet wil betalen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
DB_Bahn twitterde op donderdag 09-08-2018 om 21:40:35#Nadine im NordenUpdate 9.9 21:15 Uhr:Für morgen erwarten wir im Norden Deutschlands auf einigen Strecken noch i. d. Morgenstunden Sperrungen oder einen eingeschränkten Betrieb. Es ist generell i. Fernverkehr m. Verspätungen zu rechnen. Mehr Infos: https://t.co/PwtvjiHUTOreageerretweet
Overigens wel te koste van het complete fietscompartiment. Er zou officieel nog plaats zijn voor 2 fietsen
Alsof je afgezien van die opvouwbare roestbakken ooit nog een fiets in de trein ziet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vraagje aan jullie allen. Fotografen die naast het spoor en soms op een trapje staan. Op welke site's plaatsen ze de foto's. Zit regelmatig op Flickr. Railmagazine op Facebook. Maar ben mij zelf nog niet tegen gekomen
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Op vrijdag 10 augustus 2018 21:16 schreef WcPot het volgende: Vraagje aan jullie allen. Fotografen die naast het spoor en soms op een trapje staan. Op welke site's plaatsen ze de foto's. Zit regelmatig op Flickr. Railmagazine op Facebook. Maar ben mij zelf nog niet tegen gekomen
Op vrijdag 10 augustus 2018 21:16 schreef WcPot het volgende: Vraagje aan jullie allen. Fotografen die naast het spoor en soms op een trapje staan. Op welke site's plaatsen ze de foto's. Zit regelmatig op Flickr. Railmagazine op Facebook. Maar ben mij zelf nog niet tegen gekomen
Ik neem aan dat jij machinist bent dan? Meeste staat toch wel op Flickr denk ik, al wordt er volgens mij ook heel veel gedeeld binnen (deels besloten) groepen op Facebook. Dat laatste heb ik niet zoveel mee, ik gooi de boel altijd op Flickr: https://www.flickr.com/photos/dennistd/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er zijn er ook honderden die hun hele tijd op onze kosten (Wajong) langs de baan staan en tienduizenden foto's per jaar maken. En dan het gore lef hebben om zie niet eens met anderen te delen. Wat ze er mee doen? Geen idee.
Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef Bitlord het volgende: Er zijn er ook honderden die hun hele tijd op onze kosten (Wajong) langs de baan staan en tienduizenden foto's per jaar maken. En dan het gore lef hebben om zie niet eens met anderen te delen. Wat ze er mee doen? Geen idee.
Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef Bitlord het volgende: Er zijn er ook honderden die hun hele tijd op onze kosten (Wajong) langs de baan staan en tienduizenden foto's per jaar maken. En dan het gore lef hebben om zie niet eens met anderen te delen. Wat ze er mee doen? Geen idee.
Fappen natuurlijk.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En er zijn PIRATEN die het gore lef hebben om vanaf de openbare weg FOTO'S te maken van een museumtrein terwijl die een rondje rijdt. ZONDER TE BETALEN
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 11-08-2018 01:12:21 ]
Op zondag 12 augustus 2018 23:00 schreef James1988 het volgende: De hoek van waaruit de foto is genomen is ook wel de slechtst denkbare voor dat model trein
Tja, het is inderdaad een beetje de Multipla onder de treinen... Die Multipla was trouwens ook van een Italiaanse fabrikant. Patroon is duidelijk...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Als je ineens een kind op een spoorbrug ziet lopen terwijl jij met 130 km/u aan komt stormen zou jij niet schrikken?
Ik had vanochtend ineens bijna iemand op m'n motorkap. Die pipo vond het verstandig om vlak achter een vrachtwagen langs de weg over te steken... gelukkig reed ik niet hard en kon ik op tijd stoppen, maar m'n hart zat in m'n keel hoor.
nou nou nou, we stonden dus al bijna stil voor Zutphen. Reden nog 30 km/h of zo. Denk niet dat veel mensen gemerkt hebben dat dat laatste stukje nog een snelremming was
ProRail_VL twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 18:17:18 Dieren - Zupthen > personen op de Ijsselbrug > Treinverkeer kort stilgelegen > 1 persoon door machinist gepakt > 2 andere personen worden door politie gezocht. reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven