ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zaterdag 21 juli 2018 07:24 schreef greavy het volgende: was hier al voorbij gekomen dat gister VIRM 9577 in Venlo door een foutje even 15kV geproefd had, maar dat niet lustte?
Op zaterdag 21 juli 2018 07:49 schreef greavy het volgende: Nee, gaan ze wel repareren naar het schijnt maar er is wel wat schade aan het elektrisch circuit
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee.
Yep. In Nederland krijgt de machinist vanuit het seinstelsel geen informatie over welke kant hij opgestuurd wordt, dus pas toen de trein het spoor van de BR werd opgestuurd kon de machinist weten dat hij de verkeerde kant op ging.
In een aantal gevallen kan de richting worden afgeleid uit de seinbeelden die de machinist krijgt, maar dat hangt van de plaatselijke infrastructuur af. En dan moet de machinist de informatie ook nog interpreteren en er niet alleen naar handelen.
Een van de echt groten heb ik nog niet vast kunnen leggen, dit was echt oprecht een kleintje maar ik heb iedere keer pech Bij deze kwamen we toevallig net van de kroeg terug.
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee.
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5..
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5..
Dat zou toch niet moeten kunnen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 22 juli 2018 21:27 schreef b2py het volgende: De treinen van Florence naar Pisa, kennen die treinbinding en zitplaatsreserveringen? Kom er op de website van Trenitalia niet helemaal uit..
Wat voor type trein is het? Regionale treinen kennen nooit treinbinding en geen zitplaatsreserveringen, voor snellere verbindingen kan dat anders liggen.
Voor Regionale en Regionale Veloce geldt geen treinbinding of zitplaatsreservering, er is maar één prijs. Voor de Frecce's (hogesnelheidstreinen) geldt hetzelfde als voor Thalys en ICE.
Als je je kaartje voor een Treno Regionale online koopt moet je al een trein kiezen. Je ticket wordt dan al 'gestempeld' en je moet binnen een tijdsvak van 4 uur rond de vertrektijd van de gekozen trein reizen. Als je een kaartje uit de automaat trekt is het ongestempeld, dit moet je op het perron doen in een heuse ouderwetse stempelautomaat.
Ik ben er nog altijd niet mee naar A'pen of BXL geweest
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2017 06:51 schreef greavy het volgende: De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland.