abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:39:01 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180628197
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nogal een groot gebied tussen het nationalisme van Wilders en Le Pen en 'buitenlanders knuffelen'.
Maar bij voortduring niet ingaan op mijn vraag, hoe het dan in z'n werk zal gaan hé, die teloorgang van het nationalisme. :W
&lt;signature here&gt;.
pi_180628226
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar bij voortduring niet ingaan op mijn vraag, hoe het dan in z'n werk zal gaan hé, die teloorgang van het nationalisme. :W
Kort samengevat: op den duur zal het gros inzien dat nationalisme en xenofobie onwenselijk en contraproductief zijn. Beetje zoals gebeurde na WOII.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180628228
Een Duitse politicus uit de jaren 30 kwam ook op voor de rechten van zijn mensen. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen :{w
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180628247
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Gast, je kan geen eens een definitie van dat begrip geven.
We leven in een multiculturele samenleving.

quote:
Nee, aan mijn kant is het meer een observatie, bepaalde factoren ID'en en proberen te extrapoleren waar we naar toe gaan.

Dat is heel want anders dan:

[..]


[..]


[..]

Jij bent degene die droomt, niet ik.
Neuh. Van jouw kant is het net zo goed wensdenken. Dat plannetje om criminele allochtonen het land uit te trappen, zie ik hier al tien jaar voorbijkomen. Het is intussen nog geen stap dichterbij gekomen.

Dus nogmaals: keep dreaming.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180628271
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

CDA, VVD en D66 zijn partijen die je kunt classificeren als (centrum-)rechts. Het zijn tevens partijen die het giftige nationalisme van figuren zoals Wilders, Orban en Le Pen verwerpen.
Het zijn toch partijen waar steeds meer stemmen op gaan voor een stringenter beleid en terugsturen van mensen die zich misdragen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180628299
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het zijn toch partijen waar steeds meer stemmen op gaan voor een stringenter beleid en terugsturen van mensen die zich misdragen.
Er is nog helemaal niet veranderd aan ons uitzetbeleid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:48:07 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180628317
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kort samengevat: op den duur zal het gros inzien dat nationalisme en xenofobie onwenselijk en contraproductief zijn. Beetje zoals gebeurde na WOII.
Er is an sich niks mis met nationalisme, nee, jouw aangepraatte trauma dat nationalisme automatisch leid tot treinen die gaan rijden, is jouw handicap, normale mensen hebben daar geen last van, en xenofobie is überhaupt amper sprake van.
&lt;signature here&gt;.
pi_180628345
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er is an sich niks mis met nationalisme, nee, jouw aangepraatte trauma dat nationalisme automatisch leid tot treinen die gaan rijden, is jouw handicap, normale mensen hebben daar geen last van, en xenofobie is überhaupt amper sprake van.
Ik doel dan ook op de kwaadaardige variant van het nationalisme. Iemand die graag het Wilhelmus zingt en trots is op Nederland, moet dat helemaal zelf weten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:50:09 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180628352
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We leven in een multiculturele samenleving.
_O- _O- _O-

Je wilde ff bevestigen hoe weinig kleren de keizer aan heeft?

quote:
Geef dan eens een definitie van?
quote:
JA MAAR WE ZIJN ECHT MULTI-CULTI HOOR! *)
quote:
Neuh. Van jouw kant is het net zo goed wensdenken.
Mooi dat je erkent dat je aan het wensdenken bent.

En: zou je zeggen dat ik de tijdgeest mee heb, of zou je zeggen dat jij die mee hebt? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_180628378
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik doel dan ook op de kwaadaardige variant van het nationalisme. Iemand die graag het Wilhelmus zingt en trots is op Nederland, moet dat helemaal zelf weten.
Die nuancering is wel iets te belangrijk om te vergeten dat erbij te schrijven.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:51:50 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180628382
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik doel dan ook op de kwaadaardige variant van het nationalisme.
Uh huh.

Maar dat er ergens blijkbaar sprake is van de 'kwaad aardige variant', is jouw geadopteerde trauma, heeft met de realiteit niks van doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_180629556
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uh huh.

Maar dat er ergens blijkbaar sprake is van de 'kwaad aardige variant', is jouw geadopteerde trauma, heeft met de realiteit niks van doen.
Dat is inderdaad mijn perceptie.

Het nationalisme van politici zoals Le Pen en Wilders komt niet voort uit een gevoel van trots voor je land en de waarden waar onze driekleur voor staat, maar uit afkeer van vreemdelingen. Dat is, in mijn optiek, de kwaadaardige vorm.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180629580
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Je wilde ff bevestigen hoe weinig kleren de keizer aan heeft?

[..]


[..]


[..]

Mooi dat je erkent dat je aan het wensdenken bent.

En: zou je zeggen dat ik de tijdgeest mee heb, of zou je zeggen dat jij die mee hebt? :)
Onze samenleving is multicultureel, of je het nou leuk vindt of niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180630435
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze samenleving is multicultureel, of je het nou leuk vindt of niet.
Dat betekent niet dat je maar iedereen binnen moet laten. Ik heb niets tegen een multiculturele samenleving, ik heb iets tegen massaimmigratie van mensen die onze waarden niet delen en niets bijdragen. Het is geen package deal.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:04:29 #115
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180630562
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die situatie heeft Duitsland zelf gecreëerd door op eigen houtje, zonder enig overleg, de hele wereld uit te nodigen. Laat ze zelf dan ook maar de hele wereld opvangen.
Ben het met je eens hoor dat DLD zelf al die ‘vluchtelingen’ uitgenodigd heeft.
Maar het werd direct het probleem van Europa gemaakt. Ben ik ook niet blij mee, maar ik besef wel dat dit in het huidige klimaat niet meer gaat veranderen. Pragmatisme vs. wensdenken.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:06:36 #116
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180630610
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, het begrip root cause, root van wortel, dicteert dat je naar die situatie kijkt waar het allemaal begon.

In casu: al die oost-europese landen hadden gewoon niet bij de EU mogen komen.

Maar onze machtsgeile, of nationaal niveau compleet afgeserveerde policiti die de EU bevolken zitten met een paal in hun broek als ze denken aan dat grote mooie rijk dat ze aan het bouwen zijn, en al die mooie baantjes die er uit voort vloeien.

En dan kunnen we terug: die oost-europese landen gaan niet uit de EU geknikkerd worden, en ze korten is zelfs geen optie. Want anders gaan ze heel simpel dreigen met zelf de EU verlaten.

En dan zien de machtsgeile junckertjes en timmerfransjes hun mooie dromen in duigen vallen.

Zo liggen de kaarten op tafel, take it or leave it.

Heel zielig gaan proberen te appelleren aan hun eerlijkheid: "JOEHOE, JE HEBT GETEKEND, DOE EENS EEN PAAR 10.000 MOHAMMEDS OPNEMEN!" is precies dat, zielig.

En, geconfronteerd met deze situatie,

Wat stel je voor dat we er aan gaan doen? :)
Wat laat jou denken dat ik deze problemen veroorzaakt heb, dat ik met een oplossing moet komen?
Ik pleitte al eerder voor sancties tegen onwelwillende oostbloklanden.

Met de rest van je rant kan ik niet zo veel.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:09:44 #117
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180630667
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan ben je waarschijnlijk nog steeds een factor 10 goedkoper uit dan wanneer hordes kansarme uitkeringstrekkers binnen haalt. De meerjarige kosten van asielmigratie liggen veel en veel hoger dan wat de EU oplevert.

De wal keert het schip. Hoe eerder hoe beter. En dat moment komt gelukkig steeds dichterbij.
De instroom van kansloze asielmigranten kost vermogens inderdaad.
Zie hier in de buurt steeds meer Eritreërs op straat hangen. Compleet nutteloos, die zullen nooit wat gaan bijdragen. Ja, bijstand, aan hun moederland waar ze ook op vakantie gaan.

Laat de wal snel het schip keren.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_180630731
Het Bulgaarse parlement weigert nu dus om de Dublin-afspraken, waar ze zelf eerder mee hebben ingestemd, uit te voeren? Schandalig.

Hetzelfde geldt voor Italië.

Afijn, uiteindelijk wil dus niemand de asielzoekers hebben. Duitsland wil minder asielzoekers en wil ze dus (conform de Dublin-afspraken) terugsturen naar Italië, Griekenland, Bulgarije etc. Maar die landen willen óók minder asielzoekers. Libië heeft ook al gezegd geen EU-opvangkampen te willen hebben, ook niet tegen geld. Algerije zet teruggestuurde asielzoekers in de Sahara ergens vlak bij de zuidelijke landgrens neer en zegt dat ze maar naar Mali o.i.d. moeten lopen.

Blijft eigenlijk Turkije als enige land over dat op grote schaal bereid is om vluchtelingen op te vangen.
pi_180630984
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je maar iedereen binnen moet laten.
Wie beweert dat dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180631158
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie beweert dat dan?
Vanwege Schengen kan iedereen het land binnen komen wandelen, en als we dan merken dat iemand hier illegaal is, dan werken andere landen vaak niet mee met het terugsturen (zie de OP voor een voorbeeld) en de EU-regels staan het niet toe om illegalen onbeperkt in vreemdelingendetentie te houden.

Wij hebben dus niks te willen, het zijn de landen aan de Schengen-buitengrens, zoals Hongarije, Italië en Spanje, die voor ons kiezen of "we" iedereen binnenlaten of niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2018 15:33:56 ]
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:37:28 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180631305
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:12 schreef Igen het volgende:
Het Bulgaarse parlement weigert nu dus om de Dublin-afspraken, waar ze zelf eerder mee hebben ingestemd, uit te voeren? Schandalig.

Hetzelfde geldt voor Italië.

Afijn, uiteindelijk wil dus niemand de asielzoekers hebben. Duitsland wil minder asielzoekers en wil ze dus (conform de Dublin-afspraken) terugsturen naar Italië, Griekenland, Bulgarije etc. Maar die landen willen óók minder asielzoekers. Libië heeft ook al gezegd geen EU-opvangkampen te willen hebben, ook niet tegen geld. Algerije zet teruggestuurde asielzoekers in de Sahara ergens vlak bij de zuidelijke landgrens neer en zegt dat ze maar naar Mali o.i.d. moeten lopen.

Blijft eigenlijk Turkije als enige land over dat op grote schaal bereid is om vluchtelingen op te vangen.
Ik denk eerlijk gezegd dat Turkije ze ook liever kwijt dan rijk is.
pi_180631862
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie beweert dat dan?
Dat beweer ik. Of dacht jij dat we eerst een check deden wie het zijn als we ze uit de Middellandse zee opvissen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180632068
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat beweer ik. Of dacht jij dat we eerst een check deden wie het zijn als we ze uit de Middellandse zee opvissen?
Binnenlaten betekent niet automatisch dat ze ook mogen blijven. Het is bovendien niet zo dat immigranten actief binnen worden gehaald.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180632236
Gewoon sancties op leggen. Van de EU profiteren maar niet delen in ellende.
pi_180632329
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:25 schreef Chadi het volgende:
Gewoon sancties op leggen. Van de EU profiteren maar niet delen in ellende.
Gewoon zelf de poorten eens dichtgooien en actief werken aan beleid waarbij je een veel groter draagvlak creëert voor immigratie. Voorbeelden zijn er wel in de wereld met bijv. Australië en Canada.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')