abonnement Unibet Coolblue
pi_180614918
Situatie:

Dader rijd met scooter tegen bestuurdersdeur aan van een Jeep terwijl die op 1 wiel rijd, bestuurdersdeur raakt beschadigt. Direct daarna rijdt de dader weg met zijn scooter. Omdat de bestuurder net wou instappen klapt de deur van de bestuurdersdeur tegen hoofd van bestuurder en die gene raakt gewond aan zijn gezicht , behoorlijk snee in de wang en hersenschudding. Blauwe plekken links rechts. Persoon moest naar de eerste hulp na de ongeluk. De bestuurdersdeur stond al open , scooter kwam van ongeveer 50 tot 100 m afstand op 1 wiel aanrijden. De bestuurder riep de passagier om in de auto te stappen. En net toen de bestuurder in de auto wou instappen klapt de scooter tegen de deur aan.

Er zijn in totaal 3 getuigen waarvan 1 persoon de vriend is van de bestuurder. Vriend was buiten de auto , en wou net instappen toen de bestuurder hem riep. En 2 getuigen waren dichtbij de auto toen de ongeluk gebeurde. Er is een foto gemaakt van de kenteken + scooter terwijl dader erop zit. Foto is genomen enkele uren nadat de ongeluk heeft plaats gevonden.

De dader is al bekend, waarvan de instagram gegevens bekend zijn met foto's enal. Ook adres gegevens is bekend. Er is aangifte gedaan.

Scooter staat wel op iemand anders zijn naam.

Hoe groot is de kans dat de dader wordt bestraft voor onder andere de schade die hij heeft gemaakt + voor het wegrijden na het ongeluk?

extra toevoeging: dader is een bekende bij de politie , heeft al een behoorlijke strafblad.

[ Bericht 8% gewijzigd door Esbartaomerta op 20-07-2018 22:11:38 ]
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180614979
3 getuigen is wel sterk, maar die foto achteraf is wel raar.
.
pi_180615016
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:12 schreef Fer het volgende:
3 getuigen is wel sterk, maar die foto achteraf is wel raar.
Dader kwam na een aantal uur terug naar de plek van de ongeluk. Toen heeft een getuige foto's gemaakt van zijn scooter met kenteken terwijl de dader erop zat.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180615106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:13 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Dader kwam na een aantal uur terug naar de plek van de ongeluk. Toen heeft een getuige foto's gemaakt van zijn scooter met kenteken terwijl de dader erop zat.
En hoe weet je dat dit dezelfde persoon is?
(ik geloof je wel maar doet een rechter dat ook?)
pi_180615110
Je sta iedere geval in sterk. Laat de verzekeraar en politie zijn werk doen. Je auto en hoofd wordt toch vergoedt..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:19:09 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180615114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:13 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Dader kwam na een aantal uur terug naar de plek van de ongeluk. Toen heeft een getuige foto's gemaakt van zijn scooter met kenteken terwijl de dader erop zat.
Maar hoe kun je bewijzen dat die specifieke scooter ook bij het ongeval betrokken was?
#KICKOUTZP
pi_180615130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:18 schreef yoppybt het volgende:

[..]

En hoe weet je dat dit dezelfde persoon is?
(ik geloof je wel maar doet een rechter dat ook?)
Alle 3 de getuigen hebben de dader herkend , incl slachtoffer als 4de persoon, ook de scooter is herkend.
Wie goed doet goed ontmoet
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:21:05 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180615151
Discutabel. De ene overtreding streept de andere niet weg. Tegen een deur rijden is negen van de tien keer de schuld van de niet oplettende autobestuurder.
And so is the past
pi_180615171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je sta iedere geval in sterk. Laat de verzekeraar en politie zijn werk doen. Je auto en hoofd wordt toch vergoedt..
Dat auto en hoofd vergoedt wordt staat vast. Alleen de dader moet ook bestraft worden voor wat die aangericht heeft. Vooral het wegrijden is ernstig. Want zover ik het weet wordt je direct de gevangenis in gezet als je word gepakt bij wegrijden na ongeluk.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180615197
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Discutabel. De ene overtreding streept de andere niet weg. Tegen een deur rijden is negen van de tien keer de schuld van de niet oplettende autobestuurder.
Scooter rijdt met 1 wiel terwijl de auto geparkeerd is langs de auto heen. Bestuurder doet deur open , en daarop volgt de klap. Scooter rijder ziet het niet want hij zat op 1 wiel te rijden als een malloot. En dat die daarna weg rijdt is toch fout?
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180615395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:23 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Scooter rijdt met 1 wiel terwijl de auto geparkeerd is langs de auto heen. Bestuurder doet deur open , en daarop volgt de klap. Scooter rijder ziet het niet want hij zat op 1 wiel te rijden als een malloot. En dat die daarna weg rijdt is toch fout?
Dat hij wegrijdt van een plaats van ongeval mag niet i.d.d., maar de bestuurder van de auto had beter moeten opletten of er IETS aan zou komen voordat hij de deur opende.
pi_180615433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:23 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Scooter rijdt met 1 wiel terwijl de auto geparkeerd is langs de auto heen. Bestuurder doet deur open , en daarop volgt de klap. Scooter rijder ziet het niet want hij zat op 1 wiel te rijden als een malloot. En dat die daarna weg rijdt is toch fout?
Bij het uitstappen mag je passerende verkeersdeelnemers niet hinderen. Of die nu op 1 wiel of 28 wielen rijden, doet er toch niet toe?
pi_180615493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:23 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Scooter rijdt met 1 wiel terwijl de auto geparkeerd is langs de auto heen. Bestuurder doet deur open , en daarop volgt de klap. Scooter rijder ziet het niet want hij zat op 1 wiel te rijden als een malloot. En dat die daarna weg rijdt is toch fout?
Waarom maakt bestuurder de deur open als er een scooter aankomt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180615521
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Bij het uitstappen mag je passerende verkeersdeelnemers niet hinderen. Of die nu op 1 wiel of 28 wielen rijden, doet er toch niet toe?
De auto stond geparkeerd aan de andere kant van de weg. Scooter rijd als een malloot op 1 wiel en knalt volop tegen de deur van auto aan. Als de auto nou aan de zelfde kant van de weg geparkeerd was begrijp ik het nog wel. Alhoewel wegrijden na ongeluk blijft zover ik het weet een misdaad.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180615545
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom maakt bestuurder de deur open als er een scooter aankomt?
Als je aan de andere kant van de weg geparkeerd bent dan mag je de deur toch wel openen? Heen en terug weg passen er 2 auto's naast elkaar. En dan aan beide kanten van de weg kun je parkeren.
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180615667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:40 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Als je aan de andere kant van de weg geparkeerd bent dan mag je de deur toch wel openen? Heen en terug weg passen er 2 auto's naast elkaar. En dan aan beide kanten van de weg kun je parkeren.
Je moet geen nieuwe feiten brengen en doen alsof ze al bekend waren bij ons. Als ik er overheen gelezen heb, sorry.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180615822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:40 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Als je aan de andere kant van de weg geparkeerd bent dan mag je de deur toch wel openen? Heen en terug weg passen er 2 auto's naast elkaar. En dan aan beide kanten van de weg kun je parkeren.
Nee, helaas moet je AL het verkeer voor laten. Dit is een keer aan de orde geweest net voorrangsweg en iemand die botste met een inhalende, links rijdende auto op de voorrangsweg. Het kwam erop neer, dat zelfs een straaljager, die ondersteboven over de voorrangsweg vloog voorrang had.
.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:50:33 #18
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_180615827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:40 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Als je aan de andere kant van de weg geparkeerd bent dan mag je de deur toch wel openen? Heen en terug weg passen er 2 auto's naast elkaar. En dan aan beide kanten van de weg kun je parkeren.
Dan nog, je kijkt toch of er wat aan komt voordat je de deur opent?
pi_180615912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:50 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Dan nog, je kijkt toch of er wat aan komt voordat je de deur opent?
Dit. Op het moment dat je de deur open trekt en er klapt iemand tegenaan is het jouw schuld. Je mag hopen dat de eigenaar van die scooter niet de schade probeert te verhalen van zijn scooter op jou.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180616049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:54 schreef shazaam het volgende:

[..]

Dit. Op het moment dat je de deur open trekt en er klapt iemand tegenaan is het jouw schuld. Je mag hopen dat de eigenaar van die scooter niet de schade probeert te verhalen van zijn scooter op jou.
En wat als de gene weg rijdt? Is die dan ook niet schuldig?
Wie goed doet goed ontmoet
pi_180616239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:23 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

Scooter rijdt met 1 wiel terwijl de auto geparkeerd is langs de auto heen. Bestuurder doet deur open , en daarop volgt de klap. Scooter rijder ziet het niet want hij zat op 1 wiel te rijden als een malloot. En dat die daarna weg rijdt is toch fout?
De automobilist is fout, geen wonder dat het slachtoffer terug kwam.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180616242
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:59 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

En wat als de gene weg rijdt? Is die dan ook niet schuldig?
Die kan goed in shock zijn...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180616253
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:59 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

En wat als de gene weg rijdt? Is die dan ook niet schuldig?
Nee natuurlijk niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180616446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:59 schreef Esbartaomerta het volgende:

[..]

En wat als de gene weg rijdt? Is die dan ook niet schuldig?
_O-

Nee natuurlijk niet. Door rijden na een aanrijding is zijn enige schuld maar goed dat was misschien maar beter ook want "Scooter staat wel op iemand anders zijn naam. " en "De dader is al bekend, waarvan de instagram gegevens bekend zijn met foto's enal. Ook adres gegevens is bekend. Er is aangifte gedaan. " Klinkt niet echt als mensen waarmee ik ter plekken in discussie wil gaan.
It All Goes Back in the Box
pi_180616710
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:14 schreef Aventuras het volgende:

[..]

_O-

Nee natuurlijk niet. Door rijden na een aanrijding is zijn enige schuld maar goed dat was misschien maar beter ook want "Scooter staat wel op iemand anders zijn naam. " en "De dader is al bekend, waarvan de instagram gegevens bekend zijn met foto's enal. Ook adres gegevens is bekend. Er is aangifte gedaan. " Klinkt niet echt als mensen waarmee ik ter plekken in discussie wil gaan.
Trouwens heb even snel wat navraag gedaan. En het blijkt zo te zijn dat de deur van de bestuurder al langer open stond. De scooter kwam van 50m tot 100m afstand aan en de deur van de auto was toen al open. Dus het is niet zo van dat de deur open ging en boem ongeluk. Bestuurder en passagier stonden op punt van vertrek.

En wat als dit het geval is?
Wie goed doet goed ontmoet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')