Wat is daar raar aan?quote:wat blijkt is dat het aanbod van auto's in de VS vergeleken met Nederland enorm is
Neem je toch de Hollandse Honda Civic of Lexus IS ?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:35 schreef vigen98 het volgende:
Ik zag de Toyato Camry 2018 edition en de Honda Accord 2018 edition als potentiële aankopen. Wat blijkt is dat Toyato en Honda deze auto's niet eens in Nederland verkopen
We zijn een relatief rijk land en een succesvolle kapitalistisch land. Dat het aanbod hier minder is, is best vreemd vind ik. Ik zal de redenen wel kunnen bedenken hoor, Nederlanders zijn sowieso niet echte grote fans van sedans or wat grotere auto's.quote:
Liever geen Lexus maar die kost ook nog 40.000 2e handsquote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Neem je toch de Hollandse Honda Civic of Lexus IS ?
Want die lijken verdomd veel op die alternatieven die je zo super vindt.
Ja allemaal kut-auto's hier in Nederland qua motorisering.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Liever geen Lexus maar die kost ook nog 40.000 2e hands
En de Honda Civic begint met een prijs van 27.000 met een 1.0 liter motor Een 1.5L motor is dan al gelijk 32.000 euro.
Dit.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja allemaal kut-auto's hier in Nederland qua motorisering.
Wil je een beetje doorgassen dan ben je eigenlijk al verplicht om voor een Duits merk te gaan, de enige die nog dikke 200+pk motoren leveren hier. Japan levert hier vrijwel alleen truttenschudders en bejaardenmobielen. Best jammer want verder bouwen ze prima wagens daar.
Je kan zelfs in Nederland ook niet fatsoenlijk harder dan 100 rijden. Al die vermogen voor niks staan.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja allemaal kut-auto's hier in Nederland qua motorisering.
Wil je een beetje doorgassen dan ben je eigenlijk al verplicht om voor een Duits merk te gaan, de enige die nog dikke 200+pk motoren leveren hier. Japan levert hier vrijwel alleen truttenschudders en bejaardenmobielen. Best jammer want verder bouwen ze prima wagens daar.
Ze bouwen wel zeker goede auto's die Japanners inderdaad. Maar een Volkswagen is weer zo standaard ook pest klein tenzij je een passat haalt die weer rond de 31.000 euro kost en niet zo luxe is vergeleken met de Honda of de Toyota.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja allemaal kut-auto's hier in Nederland qua motorisering.
Wil je een beetje doorgassen dan ben je eigenlijk al verplicht om voor een Duits merk te gaan, de enige die nog dikke 200+pk motoren leveren hier. Japan levert hier vrijwel alleen truttenschudders en bejaardenmobielen. Best jammer want verder bouwen ze prima wagens daar.
Wat eigenlijk heel raar is want de Toyato Camry en de Honda Accord zijn best zuinig. Zo'n 15 kilometer per liter. ( Nou ja zuinig in de VS omdat benzine niet zo duur is daar Rond 60 cent per liter. )quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:56 schreef FUUUU het volgende:
Is de schuld van de milieu lobby. Hier betaal je zo belachelijk veel co2 belasting dat de leukere/grotere motoren onbetaalbaar zijn. Voor een Mustang GT (de V8) betaal je hier ¤120000,- terwijl hij nieuw in de VS ¤60000,- kost. Maar zelfs voor de relatief bescheiden ecoboost 2.3 is hier fors duurder.
Wij hier dus allemaal skeer doen terwijl de rest van de wereld gewoon lekker schijt heeft.
Wel jammer maar Nederland is nou eenmaal geen auto vriendelijk land.
Dat zijn ze denk ik wel, maar de overheid belast autobezit (wegenbelasting) en gebruik (accijns op benzine) in dit land zoveel dat het financieel voor de meeste mensen onhaalbaar is. En dus maar in een kleine frikandel van 850 kilo zodat hij in een lage categorie wegenbelasting valt en zuipt hij minder. En dan is er nog de BPM die veel hoger ligt dan bv Duitsland, waar je misschien wel 20-30% minder betaalt voor een nieuwe (dezelfde) auto dan in Nederland.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:42 schreef vigen98 het volgende:
[..]
We zijn een relatief rijk land en een succesvolle kapitalistisch land. Dat het aanbod hier minder is, is best vreemd vind ik. Ik zal de redenen wel kunnen bedenken hoor, Nederlanders zijn sowieso niet echte grote fans van sedans or wat grotere auto's.
Ja maar importeren van Duitsland is geen optie omdat je toch importbelastingen moet betalen waardoor het eigenlijk geen nut heeftquote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat zijn ze denk ik wel, maar de overheid belast autobezit (wegenbelasting) en gebruik (accijns op benzine) in dit land zoveel dat het financieel voor de meeste mensen onhaalbaar is. En dus maar in een kleine frikandel van 850 kilo zodat hij in een lage categorie wegenbelasting valt en zuipt hij minder. En dan is er nog de BPM die veel hoger ligt dan bv Duitsland, waar je misschien wel 20-30% minder betaalt voor een nieuwe (dezelfde) auto dan in Nederland.
Het kan nog achterlijker, exact dezelfde sites ook, alleen een prijsverschil van 66k tussen NL en BEquote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:56 schreef FUUUU het volgende:
Is de schuld van de milieu lobby. Hier betaal je zo belachelijk veel co2 belasting dat de leukere/grotere motoren onbetaalbaar zijn. Voor een Mustang GT (de V8) betaal je hier ¤120000,- terwijl hij nieuw in de VS ¤60000,- kost. Maar zelfs voor de relatief bescheiden ecoboost 2.3 is hier fors duurder.
Wij hier dus allemaal skeer doen terwijl de rest van de wereld gewoon lekker schijt heeft.
Wel jammer maar Nederland is nou eenmaal geen auto vriendelijk land.
Nee dankjequote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:27 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Daarom op de motor. 150 pk voor nog geen 10k nieuw. Of 2e hands makkelijk 100pk voor 1500 euro.
Wtf Dat is toch niet normaal meer Jammer dat we hier geen Europese regelgeving over hebben dan zouden we niet zulke enorme bedragen betalen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het kan nog achterlijker, exact dezelfde sites ook, alleen een prijsverschil van 66k tussen NL en BE
In België de GT V8 vanaf 46k:
https://www.nl.ford.be/sh(...)alogID/00S/?code=DSX
In Nederland GT V8 vanaf 112k:
https://www.ford.nl/handi(...)alogID/00S/?code=DSX
Voor dat prijsverschil kun je er een mooi vakantiehuis op een vakantiepark oid in België bijkopen, om die auto op Belgische platen daar aan te kunnen schaffen, en alsnog goedkoper uit zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wtf Dat is toch niet normaal meer Jammer dat we hier geen Europese regelgeving over hebben dan zouden we niet zulke enorme bedragen betalen.
Baarle-Nassau?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:39 schreef Roces18 het volgende:
Stel je woont hier:
[ afbeelding ]
Je buurman is een belg en en jij Nederlander.
Jij mag voor dezelfde auto die hij koopt 70 duizend euro meer aftikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |