abonnement Unibet Coolblue
pi_180610607
Toen ik gisteren die idioten zag op de alpe d'huez dan denk ik bij mezelf : tijd voor van begin tot einde voor dranghekken. Maar dat lijkt me onhaalbaar



Ik weet niet precies hoe ver het is van de voet tot boven. Maar 17km aan dranghekken lijkt me enorm veel. Voor het gemak kunnen we langs 1 kant dranghekken zetten en de andere kant volk verbieden

Het is 2.5 meter voor 1 hekken . Dat wil zeggen zo'n 6800 dranghekkens

Of hoe zullen julllie het oplossen?
pi_180610635
Nee hoort er nou eenmaal bij
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2018 @ 16:43:00 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180610654
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:42 schreef Geerd het volgende:
Nee hoort er nou eenmaal bij
Ook het feit dat Froome bijna een oplawaai krijgt van zo'n vieze gore kutfransoos?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180610690
Dranghekken :')
Het zijn nadars, zou Michel Wuyts zeggen
En laten we het vooral zo blijven noemen.
pindazakje
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:44:34 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180610695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ook het feit dat Froome een oplawaai krijgt van zo'n vieze gore kutfransoos?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij en ik zullen dat niet normaal vinden maar onder de "liefhebbers" schijnt het wel geoorloofd te zijn. Hell, voor de start stond het op het forum al bol van de verwensingen.
And so is the past
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 juli 2018 @ 16:47:08 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180610755
Ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_180610802
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ook het feit dat Froome bijna een oplawaai krijgt van zo'n vieze gore kutfransoos?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg ook een beetje een hekel aan Froome.
Maar nu iedereen zich tegen hem lijkt te keren ben ik er weer voor.
Moeten ze hem maar niet zo fucken. Hoop nu zelfs dat hij wint, 100x liever Froem dan die kut-thomas :r
pindazakje
pi_180613048
Gewoon de berg afzetten tot de renners voorbij zijn gesjeesd, dan kunnen die malloten de berg wel weer op. Niet zo moeilijk lijkt me...
pi_180613260
Als iemand een renner moedwillig wat aan wil doen kan dat altijd. Dus daarvoor zou ik geen dranghekken neer gaan zetten.
Buiten de individuele gek om zie ik vooral het gevaar in het meerennen (en vaak ook nog in een 'leuk' gek drakenpak ofzo). In combinatie met al die motoren. Dat is gewoon wachten op de volgende aanrijding/val.

Misschien eens een campagne beginnen dat er niet meer meegerend mag worden. Medewerking van overige publiek vragen om in te grijpen als het gebeurd, en er een boete op leggen (hele berg staat vol met politie). Voor de tour campagnetje op social media met toprenners die emo-praatje doen met leuk muziekje erbij dat dit niet gewenst is, en vooraf tijdens tourcaravan dit omroepen bij publiek. Volgens mij ben je er dan snel vanaf
pi_180617799
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Dranghekken :')
Het zijn nadars, zou Michel Wuyts zeggen
En laten we het vooral zo blijven noemen.
Ik ging eerst dat woord gebruiken, maar ik durfde niet. Nadar is vooral iets Vlaams dacht ik ...
  zaterdag 21 juli 2018 @ 10:42:08 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_180626250
Helemaal mee eens, Sunfield is het ook met TS eens trouwens :)

Dit kan zo niet langer :N
  zaterdag 21 juli 2018 @ 11:07:52 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180626687
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 10:42 schreef RedFever007 het volgende:
Helemaal mee eens, Sunfield is het ook met TS eens trouwens :)

Dit kan zo niet langer :N
Sunfields dacht ook dat een man-made berg in het midden van de flevopolder een haalbaar idee was. Het valt allemaal wel mee, heel af en toe is er eens een incident. 20 jaar geleden overkwam Guerini min of meer hetzelfde als Nibali. Met hekken koop je een heel klein beetje extra fair play en veiligheid tegen een prijs van heel veel minder sfeer en heroiek.

Nu heeft het Franse wielerpubliek gedurende de jaren wel een enigszins bedenkelijke reputatie opgebouwd maar de excessen zijn lang niet zo extreem als vroeger. Het zou ook helpen als die Skydebielen niet zo extreem gedopeerd in de rondte zouden rijden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180627535
ja
U MAD?
pi_180628505
quote:
’Nibali wil organisatie Tour aanklagen’

De Italiaanse sportkrant La Gazzetta Dello Sport meldt dat Vincenzo Nibali en zijn team Bahrain-Merida van plan zijn om de ASO, de organisatie van de Tour de France, aan te klagen.

„Het is duidelijk dat er niet genoeg controles zijn”, aldus teammanager Brent Copeland van Bahrain-Merida. „Er moet meer geïnvesteerd worden in het verbeteren van de veiligheid. Dit is onacceptabel.”

„De Tourorganisatie doet gewoon niet genoeg. Hoe anders is dit in de Giro, waar de veiligheid wel wordt gewaarborgd. Exemplarisch is de valpartij van Nibali. De toeschouwers hadden de hekken weggeduwd, waardoor de valpartij kon ontstaan.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180630299
Kilometers dranghekken plaatsen kost geld. Veel geld. Politie (of supposten of vrijwillige handhavers of whatever) overal installeren ook.

Toch ben ik vóór dranghekken.

Het loopt de laatste jaren de spuigaten uit. Er is zelfs sprake van onvervalste koersvervalsing soms. Wat dacht je bv van Nibali dit jaar? Hoort er bij? Neu, dacht het niet.
Guerini knalde in 1999 ofzo ook tegen een supporter op; kon gelukkig alsnog winnen maar het had net zo goed anders afgelopen.

Idioten die dronken half naakt rondlopen, met renners meerennen met gevaar voor iedereen, graag in beeld komen om stoer te doen voor vrienden en familie; ik ben er wel klaar mee. Stom circus. Ga gewoon carnaval vieren dan.

Laat de bezoekers tijdens bergritten lekker geld betalen, ¤ 1, ¤ 2,50 of ¤ 5, en betaal daarmee de dranghekken en handhavers. Simpel toch?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 juli 2018 @ 15:18:26 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180630867
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Sunfields dacht ook dat een man-made berg in het midden van de flevopolder een haalbaar idee was. Het valt allemaal wel mee, heel af en toe is er eens een incident. 20 jaar geleden overkwam Guerini min of meer hetzelfde als Nibali. Met hekken koop je een heel klein beetje extra fair play en veiligheid tegen een prijs van heel veel minder sfeer en heroiek.

Nu heeft het Franse wielerpubliek gedurende de jaren wel een enigszins bedenkelijke reputatie opgebouwd maar de excessen zijn lang niet zo extreem als vroeger. Het zou ook helpen als die Skydebielen niet zo extreem gedopeerd in de rondte zouden rijden.
Ja, leg een deel van de schuld van het gedrag van totaaldebielen bij een ploeg neer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:23:50 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180631007
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, leg een deel van de schuld van het gedrag van totaaldebielen bij een ploeg neer.
Geweld mag natuurlijk nooit, maar Sky sloopt wel het wielrennen. Mensen zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen, zien een decennium na Armstrong een soort gemuteerd US Postal en weten dat ze weer bedonderd worden. Als sommigen dmv met bier te gaan gooien hun frustratie uiten is dat niet netjes maar wel een beetje begrijpelijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180631102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:41 schreef capuchon_jongen het volgende:Maar 17km aan dranghekken lijkt me enorm veel.

Het is 2.5 meter voor 1 hekken . Dat wil zeggen zo'n 6800 dranghekkens

Of hoe zullen julllie het oplossen?
Dan staan ze nog maar aan 1 kant vd weg
pi_180631435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Geweld mag natuurlijk nooit, maar Sky sloopt wel het wielrennen. Mensen zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen, zien een decennium na Armstrong een soort gemuteerd US Postal en weten dat ze weer bedonderd worden. Als sommigen dmv met bier te gaan gooien hun frustratie uiten is dat niet netjes maar wel een beetje begrijpelijk.
Maar het ligt natuurlijk niet aan Sky dat tienduizenden randdebielen carnaval vieren op de bergen, half dronken en half naakt, met de renners meerennen met gevaar voor iedereen, pruik op, gekke outfit aan, alleen maar om even in beeld te komen voor mams, paps en vrienden.

Ik begrijp je standpunt wat betreft de antipathie jegens Sky, maar het probleem op de bergen is veel groter dan Sky alleen.

Dit jaar gaat het even om de veiligheid van Sky, maar eigenlijk zou het elk jaar moeten gaan om veiligheid, koersvervalsing en dergelijke. Gewoon dranghekken plaatsen, alcoholverbod instellen en publiek laten betalen. Zul je zien dat alles stukken prettiger wordt voor de renners.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:06:15 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180631845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:43 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar het ligt natuurlijk niet aan Sky dat tienduizenden randdebielen carnaval vieren op de bergen, half dronken en half naakt, met de renners meerennen met gevaar voor iedereen, pruik op, gekke outfit aan, alleen maar om even in beeld te komen voor mams, paps en vrienden.

Ik begrijp je standpunt wat betreft de antipathie jegens Sky, maar het probleem op de bergen is veel groter dan Sky alleen.

Dit jaar gaat het even om de veiligheid van Sky, maar eigenlijk zou het elk jaar moeten gaan om veiligheid, koersvervalsing en dergelijke. Gewoon dranghekken plaatsen, alcoholverbod instellen en publiek laten betalen. Zul je zien dat alles stukken prettiger wordt voor de renners.
Dat meerennen is irritant en kan ten koste gaan van een eerlijk koersverloop, net als die rookbommetjes trouwens. Echter, als je kijkt naar wat er daadwerkelijk echt misgaat valt het allemaal nogal mee en het wielrennen (ronderennen) is ook afhankelijk van dit soort heroïek en benaderbaarheid. Die stukken Alpe d' Huez met hekken midden op de berg vond ik er ook niet uizien, hadden iets heel gekooids. Op de Tourmalet is het ook veel leger en dat vind ik ook altijd veel minder leuke etappes.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180632077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

en het wielrennen (ronderennen) is ook afhankelijk van dit soort heroïek en benaderbaarheid.
Maar is dit echt wel zo? Dat het wielrennen afhankelijk is van de benaderbaarheid ervan?

Iedereen blijft dat maar zeggen, journaille, volgers, publiek en insiders zelf.
Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn.

Als er veranderingen plaatsvinden, zal het publiek heus wel mee (moeten) veranderen. Wees maar niet bang. Wat dat betreft is het wielrennen eigenlijk helemaal niet zo'n zichzelf continue vernieuwende sport. Door continue maar te blijven hameren op het adagium dat wielrennen heroisch en benaderbaar moet zijn.
Waarom zou je wielrenners letterlijk moeten kunnen benaderen en kan je voetballers alleen zien als je tientallen euro's betaald?

Waarom krijgen wielrenners uberhaupt, in vergelijking met voetballers, Amerikaanse sporters uit de NBA en NFL en tennissers, veel minder geld voor veel meer koersuren?
Misschien omdat iedereen gratis kan genieten van de wielersport? Het voelt een beetje alsof wielrenners een soort moderne sportslaven zijn die zich voor weinig geld moeten uitputten ter vermaak van de juichende, bier zuipende, verklede bevolking die zich in vol carnavalspak te goed doet aan nog ene lekker stuk gegrilde worst en een glas wijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')