abonnement Unibet Coolblue
pi_181842620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:49 schreef ThisName het volgende:

[..]

Jij als Nederlander zou dat graag zien? Ik denk dat geen enkele Belg 'Nederlander' genoemd wilt worden...
Grote rechtse denkers als Filip Dewinter en Bart De Wever zijn nochtans uitgesproken aanhangers van het grootneerlandisme. Huidig Vlaams Belang voorzitter, Tom Van Grieken, heeft een Nederlandse vriendin. Het is op lange termijn zeker het overwegen waard ter vervanging van de mismeesterde EU. Op korte termijn moeten we eerst streven naar een Vlaamse republiek.
pi_181843959
Opnaarutrecht; mijn profiel is al van 2014. Ik reageer hier enkel nooit omdat het hier voornamelijk toch vol onzin staat en ik liever meelees dan me te mengen in zo'n soort zaken. Maar goed als jij denkt dat ik een trol ben is dat jouw mening zeker. Als Belg zit ik op Nederlandse forums omdat dit volgens mij de grootste forums ook gewoon zijn? Ik ken geen enkel Belgisch forum en ik zie geen reden waarom ik daar specifiek naar zou zoeken.

En ik ben gewoon van Vlaanderen hoor, geboren en getogen. Jij noemde inderdaad alleen Vlaanderen en Nederland, waarom Wallonië dan niet? Wallonië hoort ook gewoon bij België ondanks dat er veel kritiek op komt. Daarom zeg ik ook gewoon een vereniging met België en niet enkel met Vlaanderen.

Woon jij zelf in België? Wat een onzin schrijf je jezus... Er zijn drie officiële talen, Frans, Duits en Nederlands.
"België ligt op de breuklijn van de Germaanse en de Latijnse culturen. Dit verklaart waarom het land drie officiële talen telt: het Nederlands, het Frans en het Duits. Daarom heeft België vandaag drie gemeenschappen: de Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap. Deze gemeenschappen stemmen dus overeen met de bevolkingsgroepen."
https://www.belgium.be/nl/over_belgie/overheid/federale_staat

Alsjeblieft zeg, wat een onzin. :') Ik zeg 'België heeft drie officiële talen' en dan begin jij vervolgens over Vlaanderen? Dat je voornamelijk Vlaams spreekt in Vlaanderen is vrij logisch, dat zullen de meeste mensen wel weten... In de Franstalige gemeenschappen wordt er voornamelijk Frans gesproken, en in de Duitstalige Duits... Samen vormen die dus één geheel en heeft België drie officiële talen.

Natuurlijk zullen er scholen zijn in België die zuigen. Ik ben zelf vier jaar in Brussel naar een Nederlandse school geweest. Vlak naast mijn deur was er zelfs een school maar wij moesten elke dag met de auto in de file staan omdat de school (die letterlijk dus naast onze deur lag) volzet was en ouders op straat sliepen om hun kinderen in te kunnen schrijven lol.
Uiteindelijk ben ik daar toch naar school kunnen gaan in het 5de leerjaar (geen idee welke groep dat in Nederland is, de voorlaatste in het lager onderwijs alleszins om het wat duidelijk te maken) en die school was nog slechter dan de vorige. Laten we voorop stellen dat ze er vanuit gingen dat je Frans kon omdat je in Brussel woonde met het gevolg dat ik eens een 0,5 op mijn rapport haalde voor Frans...x)
Toen ik het laatste jaar (6de dus) naar Hasselt verhuisde schoten al mijn punten terug de lucht in en was ik gewoon goed in Frans. Het lag daar puur aan de slechte begeleiding van leerlingen en de verwachting dat je al twee talen kon spreken.

Dus ja, er zullen zeker wel slechte scholen zijn in België. Misschien zijn de Franstalige scholen nog slechter maar daar heb ik dus persoonlijk geen ervaring mee. Alleen mijn neef en nicht zijn Franstalig en zijn dus ook naar en Franstalige school geweest (in Brussel). Zij kunnen hier in België ook gewoon verder naar het unief of hogeschool, dus echt leerachterstand zullen ze niet hebben. De enige kritiek die je kan hebben is dat Franstalige mensen geen verplicht Nederlands krijgen op school, terwijl Nederlandstalige mensen dat dus wel krijgen. (Heel vervelend als je dan in een Franstalig gebied bent -en mijn Frans is niet meer geweldig- en je dan ook nog eens moet gaan vragen of ze wel Engels kunnen, want dat kunnen velen ook nog eens niet...)

Maar van het Nederlands systeem snap ik niks. De dingen die ik ervan hoor komen erg vaag over. Mensen die moeten zakken van richting omdat ze niet genoeg punten hebben, en het komt over alsof je al vrij snel van richting moet zakken. Terwijl je in België meer kansen krijgt volgens mij. In het tweede middelbaar waren mijn punten bijvoorbeeld rotslecht door omstandigheden, toen zeiden ze ook 'Is deze richting niet wat te hoog gegrepen,' maar ik ben toen koppig geweest en ben gewoon nog een richting hoger gegaan... En ja dat heb ik ook gewoon afgemaakt. Maar in Nederland hadden ze mij dus waarschijnlijk verplicht om te zakken? En zo ben je in Nederland niet door als je onder de 5,5 haalt, in België is een 5 voldoende. Wat op zich logisch is want dat is de helft.

Gezondheidszorg heeft overal zijn voor- en nadelen. Nederland heeft voor zover ik hoor een betere zorg mensen met mentale problemen. Al lees ik ook regelmatig mee op een ander forum (van Nederland) waar mensen al een jaar zitten te wachten op een fatsoenlijke behandeling voor hun mentale problemen. Dus of het per se altijd beter is in Nederland? Ik zou zeggen dat het vrij gelijkwaardig is.

"Waarschijnlijk wordt België op korte termijn een grotendeels confederale staat, maar het liefst zie ik als Nederlander een verenging van Nederland en Vlaanderen."
Een quote, van jou. Hoezo heb je niet geschreven dat Vlaanderen beter bij Nederland zou kunnen komen? Oké ja, ik zei België, want Wallonië hoort er nog steeds gewoon bij, zolang Wallonië en Vlaanderen niet splitsen zijn ze gewoon één en is er geen sprake van 'aansluiten' bij een ander land.

Maar goed, ik ben niet van Vlaanderen volgens jou, daarom dat ik ook schrijf dat ik zou verhuizen moesten België en Nederland samenkomen, logisch toch. :') Het is duidelijk dat jij uit Nederland komt met je "9) Franse politieagenten en Fransen? Bedoel je de Franstaligen?" Gros van de mensen hier zeggen gewoon Fransen tegen Franstalige mensen in België. Als ik over mijn neef en nicht (en tante) spreek zeg ik ook gewoon dat ze Frans zijn, ondanks dat ze dus wel gewoon Belg zijn maar gewoon Frans spreken. Als ze uit Frankrijk kwamen stond er wel 'ze komen uit Frankrijk.'
Maar goed, voor de post een beetje duidelijk te houden heb ik maar Franstalig geschreven...

Dat sommige wijken in België een probleem zijn dat kan je niet ontkennen. Zoals Molenbeek en sommige streken in Genk. Of andere streken staan dan weer bekend voor hun marginale mensen en de drugshandel.
In Hasselt was er onlangs ook een protest (een straat verder van mijn huis) tegen de moskee die ze willen bouwen (tegenover mijn appartement dan, dag uitzicht, gelukkig gaan we verhuizen). Als je dan een protestmars door je straat ziet lopen en iemand hoort roepen 'Wacht maar tot die moskee hier staat dan zult ge wel anders piepen!' Begin ik al direct een gevoel te krijgen alsof we in Amerika zitten met al die protesten... (Als je even bekijkt hoeveel mensen daar protesteren op straat.)
En overal zullen wel wat dingetjes zijn. Nederland zal ook zijn eigen problemen hebben. Als je alles uit gaat vergroten kan je altijd slechte dingen vinden.
Kijk naar Amerika, wat er daar allemaal aan de hand is, en nog zoveel landen. Denk dat je in het algemeen gewoon kan zeggen dat de wereld gewoon een grote faal is. Mensheid verpest veel helaas.

Maar om te zeggen dat België een failed state is omdat er wat dingen mislopen en dan al direct te roepen dat ze (ofja enkel Vlaanderen dus) maar bij Nederland moeten komen, ja daag... Er zullen zeker wel mensen zijn die daar voorstander van zijn, maar ik dus niet.
[size=9][b][i][color=#BF0000]W[/color]hen you judge another, you don't define them, you define [color=#BF0000]y[/color]ourself.[/i][/b][/size]
pi_181844075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:55 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Duidelijk toch:
failed state

noun

noun: failed state; plural noun: failed states

a state whose political or economic system has become so weak that the government is no longer in control.
Nah, geen failed state. Ze hebben wel problemen, maar zijn zeker de controle niet kwijt.
Whatever...
pi_181844868
ThisName, je geeft een uitgebreide reactie. Om de pagina leesbaar te houden krijg je puntsgewijs antwoorden.

1) Ik vind het ontstaan van België van een historische vergissing. Vlaanderen en Nederland hadden wat mij betreft één land moeten worden na het congres van Wenen en Wallonië onderdeel van Frankrijk. De culturele, politieke, economische en taalkundige verschillen tussen de Vlamingen en de Franstaligen zorgen ervoor dat er in België grote separatistische partijen bestaan.
2) Daaruit volgt dat ik voorstander ben van een vereniging van Vlaanderen en Nederland, nadat België uiteen is gevallen. De Belgische problemen wil ik niet naar een nieuwe staat importeren.
3) Reden dat ik vermoedde dat je een troll was, was omdat jij constant België en Vlaanderen door elkaar haalde. Dat doen Nederlanders helaas veel.
4) Belgisch onderwijs bestaat bijvoorbeeld niet: onderwijs is een bevoegdheid van de deelstaten. Het Nederlandstalig onderwijs heeft een goede reputatie, maar het Franstalige een slechte. Of het Nederlandse of Vlaamse onderwijs beter is, is een interessante discussie, maar niet voor deze draad.
5) Hetzelfde geldt voor de gezondheidszorg: ook die is gedeeltelijk de verantwoordelijkheid van de deelstaten. Welk systeem beter is, is interessant maar niet voor deze draad.
6) België is als land niet drietalig. Elke deelstaat heeft een eigen officiële taal.
7) Ik heb niet geschreven dat België een failied state is. Ik stelde juist dat er te veel regeringen zijn.
8) Ik heb evenmin gezegd dat Vlaanderen bij Nederland moet komen. Ik spreek bewust van een vereniging. Geen aansluiting of fusie.
pi_181844937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:02 schreef berko13 het volgende:

[..]

Grote rechtse denkers als Filip Dewinter en Bart De Wever zijn nochtans uitgesproken aanhangers van het grootneerlandisme. Huidig Vlaams Belang voorzitter, Tom Van Grieken, heeft een Nederlandse vriendin. Het is op lange termijn zeker het overwegen waard ter vervanging van de mismeesterde EU. Op korte termijn moeten we eerst streven naar een Vlaamse republiek.
Helaas zijn Dewinter en jij geen Vlaamse voorstanders om wie ik sta te springen. Van Grieken is overigens ook Groot-Nederlander, maar ook voor hem steek ik de prinsenvlag niet uit. De Wever is overigens niet heel rechts en hem vind ik een uitstekend politicus.
pi_181848143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Wever is overigens niet heel rechts en hem vind ik een uitstekend politicus.
Uitstekende politici komen hun beloftes na. De Wever heeft deze niet gehaald.

Het ziet er dus niet naar uit dat we een regering Michel 2 zullen krijgen.
pi_181868347
Opnaarutrecht; Jij vindt het ontstaan van België een grote vergissing maar dat is dus jouw mening. Er zijn meerdere redenen waarom België en Nederland vroeger 'één' waren en nu niet meer. Ik vind het net erg fijn dat deze splitsing er is en welke invloed het gehad heeft op zowel voornamelijk de taal, stukjes cultuur, onderwijs en dergelijke...
Je gaat er al vanuit dat België uiteen zal vallen, terwijl daar geen sprake van is. Waarom denk je trouwens dat alle problemen dan weg zullen zijn? Er zitten ook grote probleemwijken in Vlaanderen (en Brussel, maar daar later meer over x)). Dat krijg je er dus ook bij en dat probleem gaat zichzelf niet oplossen. Ofja, je wilt Vlaanderen er enkel bij als het geen problemen meer heeft, veel geluk daarmee. :') Dan is het natuurlijk ook nog de vraag of Brussel bij Vlaanderen hoort of bij Wallonië moest die splitsing er ooit komen, en bij wie Brussel zal 'verenigingen'. Aangezien je dus het Vlaamse, Waalse en Brusselse Gewest hebt. En Brussel zowel bij de Vlaamse Gemeenschap als de Franse gemeenschap behoort... En de meeste mensen die in Brussel wonen zijn Franstalig (van moedertaal). Maar aangezien Brussel de probleemgemeente Molenbeek heeft neem ik aan dat jullie die er liever niet bijnemen? :p

Overigens zeg je dat Wallonië dan een onderdeel van Frankrijk zou moeten worden. Ik hoop dat je ook beseft dat er daar mensen wonen die Duitstalig zijn? Dan is het 'taalprobleem' nog steeds niet opgelost.

Ik lees nochtans dat er veel Nederlanders zijn die in Vlaanderen naar school komen omdat het onderwijs hier beter is. Ook Vlaamse mensen die hun kinderen gewoon naar een Franse school sturen (om Frans te leren), dat zou niet gebeuren als het allemaal blijkbaar zo slecht is volgens jou. Overal kunnen er natuurlijk dingen beter gedaan kunnen worden, dat zal altijd wel zo zijn.
Je neemt alles wel heel letterlijk hé? 'Belgisch onderwijs bestaat niet'. Dat zijn dus gewoon de scholen die er in België zijn. Ofja, voor mij specifiek Vlaanderen (en Nederlandstalig) dan aangezien ik hier woon en ik er vanuit ga dat de meeste mensen weten dat wanneer ik over onderwijs in België spreek dat het (in mijn geval) over Vlaanderen gaat. Misschien moet ik daar op Nederlandse forums dus duidelijker over zijn aangezien er anders misverstanden ontstaan.
Overigens zijn scholen niet enkel de bevoegdheid van de deelstaten.
"De grondwet geeft ook aan elke natuurlijke persoon of rechtspersoon het recht om onderwijs te
organiseren en daarvoor instellingen op te richten. In België richten verschillende overheden
onderwijs in: de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschap, de provinciebesturen, de gemeente- of
stadsbesturen. Daarnaast treden ook individuen, vrije verenigingen of private instanties als inrichtende
macht op. In de wandelgangen spreekt men dan ook van officiële scholen (gemeenschapsscholen,
provinciale scholen, stads- of gemeentescholen) en vrije scholen.

Het gemeenschapsonderwijs beantwoordt als officieel onderwijs én door zijn actief pluralisme het
meest aan het grondwettelijk recht op de vrije keuze van onderwijs. " En dan zijn er nog verschillende onderwijsnetten. En dit zijn dus niet de deelstaten samen die beslissen zoals jij zegt, de gemeenschappen beslissen hierover en zijn een onderdeel van de deelstaten.
http://www.gemeenschapson(...)ringInVlaanderen.pdf

Er staat letterlijk op de site van de Belgische overheid dat België officieel drie talen heeft en dan ga jij dit ontkennen? Ja logisch dat ze in elke gemeenschap hun eigen taal spreken, en samen vormen die dus één geheel en heeft België er drie. Nederlands is niet de enige officiële taal. Het is enkel de officiële taal van de Vlaamse Gemeenschap

Verenigen; "afzonderlijke delen tot één geheel maken", "samenvoegen". Dat is in mijn ogen dus dat Vlaanderen bij Nederland komt, een aansluiting. België dus niet meer bestaan en Vlaanderen en Nederland één geheel vormen op de kaart om het zo even te zeggen. Dezelfde vorm van politiek en onderwijs delen. Of wat zou een vereniging dan specifiek voor jou inhouden aangezien je zo'n waarde hecht aan dat woord?

Volgens jou is het geen failed state maar je schrijft er wel al over dat 'wanneer België uiteen valt' Vlaanderen mag verenigen met Nederland?

Beter te veel regeringen en dan te weinig in mijn ogen. Kijk hoe het eraan toegaat in Amerika, één mannetje voor zo'n groot land en zoveel verschillende meningen (oke ja, natuurlijk heeft Trump geen dictatuur en zit het niet zo simpel in elkaar, maar er is één iemand die spreekt voor zo'n groot land). (Oké hier hebben we de koning als hoofd, maar die heeft basically geen macht.) Dat kan nooit goed blijven gaan in mijn ogen. Dat er wat wrijvingen zijn tussen Vlaanderen en Wallonië is het einde van de wereld nog niet. Hier is er niet wekelijks een protest op straat tegen het slechte beleid (volgens sommigen). Ik zou nu zeggen dat als er zoals in Amerika zoveel protesten waren dat er zeker wel iets groots mis is. Maar zover zijn we niet. (En nee ik ik wil hier nu natuurlijk niet mee zeggen dat alles in België perfect is. Enkel als je kijkt naar de algemene tevredenheid van de bevolking lijkt het goed mee te vallen.)

Maar ik denk niet dat het nog veel nut heeft om hier nog verder op in te gaan. De toekomst zal wel uitwijzen of België een failed state is en wel/niet zal aansluiten bij Nederland (ofja enkel Vlaanderen dus :+).
[size=9][b][i][color=#BF0000]W[/color]hen you judge another, you don't define them, you define [color=#BF0000]y[/color]ourself.[/i][/b][/size]
pi_181868466
De Wever een goede politicus, mha :') Sinds dat hij burgemeester van Antwerpen is, zijn de districten van die stad nog meer naar zijn malle moer gegaan. Men neme bijvoorbeeld een Borgerhout waar het tegenwoordig vergeven is van drugsdealende (Marokkaanse) bendes.
pi_181872093


Dit zijn 2 analyses over België waar ik me volledig achter schaar!
pi_181918433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:57 schreef KingRoland het volgende:
België is de budget Nederland.

Als nederland AH is dan is belgië een soort lidl of aldi
Ach, onwetendheid. Ik zou zeggen: wandel eens door de Vlaamse kunststeden. Steden die qua pracht en praal hun Nederlandse collega's achter zich laten (en dan hebben we het nog niet eens over de gastronomische cultuur die er heerst).

Als dit de budgetversie van NL is...



pi_181918849
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:16 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Ach, onwetendheid. Ik zou zeggen: wandel eens door de Vlaamse kunststeden. Steden die qua pracht en praal hun Nederlandse collega's achter zich laten (en dan hebben we het nog niet eens over de gastronomische cultuur die er heerst).

Als dit de budgetversie van NL is...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ga eens lekker huilen in een hoekje
pi_181922705
Er word hier veel poep gepost, Overigens heeft de user die het had over 1 taal (Nederlands) en dat de rest extra is gelijk, Frans restantje, En die 3 duitstalige dorpen spreken Nederlands en Engels.
pi_181924399
de wereld is een failed state, haha
pi_181925978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:59 schreef Torstein het volgende:
Er word hier veel poep gepost, Overigens heeft de user die het had over 1 taal (Nederlands) en dat de rest extra is gelijk, Frans restantje, En die 3 duitstalige dorpen spreken Nederlands en Engels.
Lol, we waren in 1968-1970, 3 zomers in La Planc, en vacences in de voerstreek. Weet het nog goed, mijn vader vroeg wat in het NLs aan iemand daar, man draaide zich om en antwoordde niet.

Maar dat is nu niet meer aan de orde?
(Was vorige week toevallig in Maastricht, moest daaraan denken...)
I´m back.
pi_181930058
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:59 schreef Torstein het volgende:
Er word hier veel poep gepost, Overigens heeft de user die het had over 1 taal (Nederlands) en dat de rest extra is gelijk, Frans restantje, En die 3 duitstalige dorpen spreken Nederlands en Engels.
Lol, volgens mij is het Franstalige deel van België groter dan het Vlaamse gedeelte hoor.

Economisch gezien zorgt Vlaamstalig België wel voor het gros van het BNP. Wallonië is echt stukken armer gebied dan Vlaanderen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181934273
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, we waren in 1968-1970, 3 zomers in La Planc, en vacences in de voerstreek. Weet het nog goed, mijn vader vroeg wat in het NLs aan iemand daar, man draaide zich om en antwoordde niet.

Maar dat is nu niet meer aan de orde?
(Was vorige week toevallig in Maastricht, moest daaraan denken...)
Ja dat is wat anders nu met de jeugd, Die trekt noorderlijker volgens een aangetrouwde tante, Klinkt ook wel logisch aangezien zuid belgië nog steeds volhangt van de uitkeringstrekkers (no pun intended) en er ook niks te halen valt.
pi_181943876
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Lol, volgens mij is het Franstalige deel van België groter dan het Vlaamse gedeelte hoor.

Economisch gezien zorgt Vlaamstalig België wel voor het gros van het BNP. Wallonië is echt stukken armer gebied dan Vlaanderen.
Wallonië is dan ook grotendeels ruraal gebied. Logisch dat dit economisch gezien niet zo'n sterke prestaties levert. Bomen brengen niet veel op. Is trouwens niet anders in andere rurale gebieden in Europa, hoor. En je krijgt er natuurlijk wel wat voor terug: prachtige natuur. Als land zijn zo'n gebieden een verrijking, imo.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ga eens lekker huilen in een hoekje
Deze Amerikaanse toeristen bezoeken de budgetversie van Nederland. Al kunnen deze Lidl-landschappen niet tippen aan de Nederlandse weilanden van de AH natuurlijk. :')


O+
pi_181944500
Ik snap niet dat Wallonië zo ver achterblijft bij Vlaanderen wat betreft economisch vlak. Je zou zeggen dat het toerisme ook aardig wat geld in het laadje brengt.

En de Ardennen zijn gewoon prachtig. Het is jammer dat het kwa wonen gewoon niks is voor jongere mensen. Vervoer snert, werkgelegenheid snert. Het lijkt me wel heerlijk om je oude dag door te brengen.
pi_181967299
Belgie is een failed state.
Woon hier al 14 jaar als NLer eigenlijk wil ik terug.

Bijna alles is hier slechter geregeld als in NL.
Er is tevens een groot cultuurverschil tov NL.

Er is geen eigendoms kadaster in BE. Dus als je een huis koopt heb je geen zekerheid wat van jouw is. Jouw grond kan zowel van jouw als van de buren zijn. Het barst van de corruptie en vriendjespolitiek. Privacy bescherming kennen ze in de praktijk niet.
De instelling van de overheid is nog iets zoals dat was 50 jaar geleden.
De liberalisatie door de hippie tijdperk jaren 60 hebben ze hier gemist.
De overheid heeft zich op een voetstuk gezet ten opzichte van de bevolking.

Het % buitenlanders is erg groot. Al dan niet genationaliseerd tot Belg.
Denk dat het er meer zijn dan deze samenleving kan dragen.

Financieel staat deze overheid er niet al te best voor.
De overheidsbegroting klopt niet er worden dingen gedaan die gewoon niet kunnen om maar kiezers binnen te halen. Er is geen CPB of iets dergelijks dat deze narekend

Het is ook net een politie staat. overheid controleerd de bevolking waar het maar kan.
Overal op elke hoek van de straat staan camera's. Er rijden hier veel meer politieauto's rond als in NL. Dit alle om het maar onder controlle te houden.

Als je in de wetboeken en dergelijke gaat kijken dan zijn deze bijna niet te lezen door de vele veranderingen. Hier leven zonder advocaat kan ook bijna niet. Zeker als je van origine geen Belg bent. ProDeo (denk zelfde als in NL) werken slecht. In mijn geval nam deze zelfs een keer partij voor mijn tegenpartij???

Genoeg geschreven groet Rudolf
pi_181968487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:16 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Ach, onwetendheid. Ik zou zeggen: wandel eens door de Vlaamse kunststeden. Steden die qua pracht en praal hun Nederlandse collega's achter zich laten (en dan hebben we het nog niet eens over de gastronomische cultuur die er heerst).

Als dit de budgetversie van NL is...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gent stikt tegenwoordig van de toeristen :r
pi_181975229
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:36 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:

Het is ook net een politie staat. overheid controleerd de bevolking waar het maar kan.
Overal op elke hoek van de straat staan camera's. Er rijden hier veel meer politieauto's rond als in NL. Dit alle om het maar onder controlle te houden.

Ik dacht even dat je serieus was, maar dit haalt heel je betoog onderuit. Om je te bescheuren _O- _O- _O-
pi_182000024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:56 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je serieus was, maar dit haalt heel je betoog onderuit. Om je te bescheuren _O- _O- _O-
Uhm daar heeft hij gelijk in. Het viel mij laatst ook op dat er bij de wegen op de grensovergang van Belgie overal camera's hangen tegenwoordig. Tevens hangen er op toegangswegen naar steden veel meer plekken camera's met herkenning. Is blijkbaar beleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182010819
En ze bewaren die gegevens waar je gereden hebt jaren.
In NL mogen ze het maar een korte termijn bewaren.

Is een kwestie van hoe de overheid over hun burgers denkt en hoe ze ermee om gaan.
Privacy bescherming in Belgie is fake.
Als stadhuis iets wil weten bellen ze vaak gewoon rechtstreeks die ambtenaar op.
In plaats van de formele weg te bewandelen.
pi_182017797
^^ Wat een onzin. Gegevens van (ANPR) camera's worden ook in België slechts tijdelijk bewaard en zijn enkel te raadplegen door gerechtelijke diensten in het kader van een onderzoek en/of op vraag van een onderzoeksrechter.

In België heb je een (machtige) Privacycommissie, onlangs herdoopt tot Gegevensbeschermingsautoriteit GBA, een onafhankelijke federale instelling die strikt toeziet op de naleving van de privacywetgeving. Er zijn al wetten gesneuveld die de GBA-toets niet doorstonden. https://www.gegevensbesch(...)oriteit-een-notendop

Trouwens, zo'n anpr-camera's zorgen voor een redelijk spectaculaire daling van de criminaliteit. Een stad als Mechelen is hier een mooi voorbeeld van. En dan nog is het allemaal niets in vergelijking met CCTV-land Engeland.

Misschien eens stoppen met dingen uit je duim te zuigen?
pi_182047720
.

[ Bericht 86% gewijzigd door berko13 op 21-09-2018 14:58:27 ]
pi_182047794
.

[ Bericht 99% gewijzigd door berko13 op 22-09-2018 01:38:45 ]
pi_182088509
quote:
Het Belgisch Planbureau schat in dat delen van België volgende maand uren geen stroom hebben door werkzaamheden aan kernreactoren. Vanwege het onderhoud zou slechts een van de zeven reactoren stroom kunnen leveren. Als de Belgen dan niet minder elektriciteit verbruiken, wordt de situatie penibel.
Jongens, dit kan toch niet.
  zondag 23 september 2018 @ 18:56:54 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_182088957
Wel een klassiek voorbeeld van zuivere institutionele incompetentie, inderdaad.
pi_182103858
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 18:56 schreef Reya het volgende:
Wel een klassiek voorbeeld van zuivere institutionele incompetentie, inderdaad.
Afrika waardig idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 27 september 2018 @ 21:38:48 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182172806
Eerlijk is eerlijk. Ze maken er vaak wel een zooi van
https://www.hln.be/nieuws(...)584701118.1534356290

Toch bizar dat ze er maar niet in slagen gewoon de energievoorziening op orde te krijgen
  donderdag 27 september 2018 @ 21:59:33 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182173624
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap niet dat Wallonië zo ver achterblijft bij Vlaanderen wat betreft economisch vlak. Je zou zeggen dat het toerisme ook aardig wat geld in het laadje brengt.

Dat komt door jarenlang politiek wanbeleid. Wallonie is verarmd door het verdwijnen van de zware industrie en daar is niets voor in de plaats gekoken. Nog heel lang zijn ze daar krampachtig aan vast blijven houden. Mede door een corrupte politieke cultuur.

Al lijkt het de laatste jaren wel de goede kant op te gaan daar
  donderdag 27 september 2018 @ 22:18:19 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182174108
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2018 18:56 schreef Reya het volgende:
Wel een klassiek voorbeeld van zuivere institutionele incompetentie, inderdaad.
Wat ook bizar is dat ze in de jaren dat dit probleem er al is ook niet met een plan komen voor nieuwe centrales
  vrijdag 28 september 2018 @ 15:34:34 #133
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_182186503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat komt door jarenlang politiek wanbeleid. Wallonie is verarmd door het verdwijnen van de zware industrie en daar is niets voor in de plaats gekoken. Nog heel lang zijn ze daar krampachtig aan vast blijven houden. Mede door een corrupte politieke cultuur.

Al lijkt het de laatste jaren wel de goede kant op te gaan daar
Het is ook de vraag hoe succesvol je zo'n industrieel gebied kunt verbeteren door overheidssturing van bedrijven. Het is in Nederland ook maar matig gelukt om Limburg te transformeren naar een economisch bloeiende regio.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_182186706
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 september 2018 15:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is ook de vraag hoe succesvol je zo'n industrieel gebied kunt verbeteren door overheidssturing van bedrijven. Het is in Nederland ook maar matig gelukt om Limburg te transformeren naar een economisch bloeiende regio.
Naja corruptie en vriendjespolitiek uitbannen zou al wat helpen. En ik denk dat je geen enkele stad in Nederland kunt vergelijken met Charleroi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182186736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:38 schreef Hexagon het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Ze maken er vaak wel een zooi van
https://www.hln.be/nieuws(...)584701118.1534356290

Toch bizar dat ze er maar niet in slagen gewoon de energievoorziening op orde te krijgen
Mooie quote:

quote:
“De regering vertikt het gewoon om in alternatieven te investeren”, meent de socialiste. “We hebben meer ministers van energie dan werkende kerncentrales en toch slaagt men er niet in om te besturen.
En update:
https://www.hln.be/nieuws(...)n-februari~a9954bc4/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')