abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 juli 2018 @ 11:13:28 #126
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180648542
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:29 schreef deedeetee het volgende:
Dus mijn vermoeden was juist. Men probeert met wel bewuste opzet te verbergen dat de moordaanslag een aanslag was op het Duitse-westerse volk. Omdat meneer moeite heeft om zich te schikken in onze maatschappij, zoals heel veel arabieren. Want want andere cultuur en andere gewoonten en er wordt op hem neergekeken....
Als ik er naast zit met mijn gok op wat hem bezig houdt hoor ik dat graag. Heb altijd interesse om te horen wat iemand beweegt om mensen overhoop te steken. Voorlopig houdt ik t hierop.
En met jou vele anderen...maar dat mag je niet denken, laat staan zeggen.

Hilarisch blijft het gekronkel om er een psychotische draai aan te geven. Ik heb nooit eerder zoveel 'excuses' of ' verzachtende omstandigheden' voorbij zien komen als het om 'verwarden' gaat.
En iedereen moet zich daarnaar schikken. of beter gezegd; we moeten het allemaal slikken en de mond dicht!

Deze mongool was boos omdat hij zijn kind[eren] niet zag, dat heeft zijn vader duidelijk gemaakt.
Overigens altijd apart dat zo'n familielid snel weet te zeggen dat het niks met religie te maken heeft, maar zo'n figuur dan wel de fratsen uithaalt waar zijn extremistische vrienden van bv IS om bekend staan...Juist, ja.

Overigens vind ik het persoonlijk een belediging om mensen, die wél weten waar de klepel hangt, weg te zetten als achterlijk, dom. Want als er iets dom is dan is het wel om dit gedrag weg te wuiven als zielige psychiatrisch patient!
En nog wat; iemand kan wel een paspoort hebben van het land van keuze, maar dat maakt iemand nog geen Duitser, in dit geval!
´
  zondag 22 juli 2018 @ 11:28:08 #127
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180648810
Hij was niet politiek geradicaliseerd dus geen terrorist. Hij kwam tot zijn daad uit woede/wraak jegens het Duitse volk. Dat is dus niet zó erg. Gewoon doorgaan met ademhalen en vooral voor ogen houden dat dit gewoon een eenmalig niet belangrijk incidentje is. Mensen die er aandacht besteden en hun ongerustheid uitspreken over dit soort zaken zijn zijn xenofoben. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180648828
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:28 schreef deedeetee het volgende:
Hij was niet politiek geradicaliseerd dus geen terrorist. Hij kwam tot zijn daad uit woede/wraak jegens het Duitse volk. Dat is dus niet zó erg. Gewoon doorgaan met ademhalen en vooral voor ogen houden dat dit gewoon een eenmalig niet belangrijk incidentje is. Mensen die er aandacht besteden en hun ongerustheid uitspreken over dit soort zaken zijn zijn xenofoben. :Y
Jezus, zoek ff krampachtig anders naar iemand die beweert heeft dat hij Allahu Akbar riep, hebben we dat ook weer meteen gehad. :')
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 11:40:45 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180649017
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:28 schreef deedeetee het volgende:
Hij was niet politiek geradicaliseerd dus geen terrorist. Hij kwam tot zijn daad uit woede/wraak jegens het Duitse volk. Dat is dus niet zó erg. Gewoon doorgaan met ademhalen en vooral voor ogen houden dat dit gewoon een eenmalig niet belangrijk incidentje is. Mensen die er aandacht besteden en hun ongerustheid uitspreken over dit soort zaken zijn zijn xenofoben. :Y
volgens wie is dat eigenlijk niet zó erg?

ik zou eerder de andere kant op kiezen tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 juli 2018 @ 11:44:30 #130
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180649097
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus, zoek ff krampachtig anders naar iemand die beweert heeft dat hij Allahu Akbar riep, hebben we dat ook weer meteen gehad. :')
Wie is hier krampachtig ? Ik zit niet op radicalisme te wachten. Integendeel, dit maakt gewoon weer eens duidelijk dat mensen uit dergelijke culturen hier grote problemen kunnen krijgen met aanpassen. Dus de grote groep die niet radicaal is levert net zo goed meer problemen op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 22 juli 2018 @ 11:50:24 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180649223
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens wie is dat eigenlijk niet zó erg?

ik zou eerder de andere kant op kiezen tbh
Ja jij wél.
Maar de manier waarop t verzwegen moet worden dat een man met zijn achtergrond wat tegen Duitsers had vind ik zorgwekkend. Je gaat je dan afvragen of/wat er nog meer verzwegen wordt. Ik vind t dus dom van de media/politiek om zo te handelen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180649378
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:28 schreef deedeetee het volgende:
Hij was niet politiek geradicaliseerd dus geen terrorist. Hij kwam tot zijn daad uit woede/wraak jegens het Duitse volk. Dat is dus niet zó erg. Gewoon doorgaan met ademhalen en vooral voor ogen houden dat dit gewoon een eenmalig niet belangrijk incidentje is. Mensen die er aandacht besteden en hun ongerustheid uitspreken over dit soort zaken zijn zijn xenofoben. :Y
Of gewoon vanwege psychische problemen?
  zondag 22 juli 2018 @ 11:59:20 #133
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180649398
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jezus, zoek ff krampachtig anders naar iemand die beweert heeft dat hij Allahu Akbar riep, hebben we dat ook weer meteen gehad. :')
Nou, dat laten ze nu wel uit hun hoofd. Met een psychiatrisch etiketje op hun ziel komen ze er veel beter van af, hebben ze geleerd. :X
´
pi_180649414
Maar jullie geloven dus oprecht dat er niets anders mis was met deze man, maar dat hij het Westen een lesje wilde leren en dus een terrorist is. Gewoon helemaal bij zinnen, klopt dat?
pi_180649424
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nou, dat laten ze nu wel uit hun hoofd. Met een psychiatrisch etiketje op hun ziel komen ze er veel beter van af, hebben ze geleerd. :X
Oprechte vraag, heb je wel eens iemand met schizofrenie of een andere waanstoornis van dichtbij meegemaakt?
  zondag 22 juli 2018 @ 12:03:52 #136
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180649448
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:02 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oprechte vraag, heb je wel eens iemand met schizofrenie of een andere waanstoornis van dichtbij meegemaakt?
Jup, dat heb ik.
Ik ken veel mensen met stoornissen. een stoornis.
´
pi_180649475
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jup, dat heb ik.
Ik ken veel mensen met stoornissen. een stoornis.
En dan heb ik het echt over de waanstoornissen he? Heb je wel eens geluisterd naar de ideeën van dit soort mensen? Dat hele verhaal over dat hij afgeluisterd dacht te worden door de muren heen, vind je dat klinken als iemand die helder is? Of dat hij zo onverzorgd leek en een winterjas aanhad, klinkt dat uitgekiend, volgens jou?
  zondag 22 juli 2018 @ 12:10:15 #138
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180649515
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En dan heb ik het echt over de waanstoornissen he? Heb je wel eens geluisterd naar de ideeën van dit soort mensen? Dat hele verhaal over dat hij afgeluisterd dacht te worden door de muren heen, vind je dat klinken als iemand die helder is? Of dat hij zo onverzorgd leek en een winterjas aanhad, klinkt dat uitgekiend, volgens jou?
Jup, die verhalen heb ik aangehoord. En nee, dat klinkt niet helder.
Toch zijn ze nooit op het idee gekomen om in een volle bus mensen neer te steken als het plan om de bus in de fik te laten gaan mislukt..Over een uitgekiende actie gesproken..
´
pi_180649525
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De vraag is: wat is oorzaak en wat gevolg
Worden deze figuren door inteelt (neven en nichten trouwen daar vaak samen) en de islam indoctrinatie gestoord of zijn ze al gestoord om andere redenen en zien in de islam een welkome rechtvaardiging voor hun daden. Ik denk zelf beide en de islam en andere achterlijke gebruiken zijn de katalysator voor dit soort terorisme
Er zijn meerdere redenen waarom psychiatrische aandoeningen iets vaker voorkomen bij allochtonen. Migratie an sich lijkt een katalysator te zijn. Daarnaast gaat psychiatrie vaker onbehandeld bij allochtonen, deels omdat in de thuislanden minder aandacht is voor psychiatrie en de gang naar de psychiater minder snel wordt bewandeld. Daarnaast is er uit onderzoek gebleken dat jongeren met psychiatrische problematiek bij in ieder geval marrokkanen minder snel naar jeugd-GGZ worden doorgestuurd en sneller naar de forensische GGZ (vergeleken met allochtone jongeren met soortgelijke issues). Daardoor lijkt criminaliteit in de hand te worden gewerkt.

Zeker bij schizofrenie bijvoorbeeld, zie je vaak dat mensen zich sneller vastklampen aan conspiracy-denken. Als hierbij een religieuze opvoeding hoort, zie je dat ze sneller terugvallen in hun religie en dat in het extreme doortrekken. Niet-religieuze mensen in hetzelfde schuitje gaan op zoek naar andere uitingsvormen. Bij beide groepen zie je echter een agressief deel terug, die dat op één of andere manier naar zichzelf of naar buiten uiten (die groep is goddank klein, als je iedereen met de aandoening bekijkt.).
  zondag 22 juli 2018 @ 12:12:26 #140
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180649542
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Er zijn meerdere redenen waarom psychiatrische aandoeningen iets vaker voorkomen bij allochtonen. Migratie an sich lijkt een katalysator te zijn.
Hoe zit het met kinderen verwekken met familieleden?
´
pi_180649548
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:10 schreef Kim-Holland het volgende:

Toch zijn ze nooit op het idee gekomen om in een volle bus mensen neer te steken als het plan om de bus in de fik te laten gaan mislukt..Over een uitgekiende actie gesproken..
Maar denk je dan dat hij dat vanwege zijn mogelijke aandoening zou doen, of ben je er van overtuigd dat dit puur en alleen met zijn religie te maken heeft?

Overigens zou je, als je mensen met die aandoeningen kent, niet verbaasd moeten zijn over hoe intelligent de plannen er uit kunnen zien. Moet je eens kijken wat voor manieren mensen bedenken om onder het slikken van hun medicijnen uit komen bijvoorbeeld. Dat het een plan met voorbedachte rade is, spreekt niet tegen dat er psychiatrische problematiek kan zijn. En zal zijn, in dit geval, maar dat is m'n mening.
pi_180649639
quote:
5s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Hoe zit het met kinderen verwekken met familieleden?
Dat is een vaak-genoemde aanname en is imo realistisch, maar niet wetenschappelijk bewezen. Ook lijkt het er op dat sommige cijfers uit de reet worden getrokken. zo was er een tijd geleden een NL medisch onderzoek waaruit zou blijken dat 75% van de Nederlandse Turken en Marokkanen binnen de familie trouwen, gebaseerd op cijfers van het CBS. Blijkt niet waar te zijn. (en als je een beetje bekend met met NL Turken en Marokkanen wéét je dat dit niet waar is).

Hier heb je wat leesvoer daarover: https://www.medischcontac(...)een-bloedverwant.htm

Neef-nicht huwelijken kwamen en komen voor ja, maar zo grootschalig als men wil doen vermoeden is dat niet.
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 12:36:36 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180649876
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja jij wél.
Maar de manier waarop t verzwegen moet worden dat een man met zijn achtergrond wat tegen Duitsers had vind ik zorgwekkend. Je gaat je dan afvragen of/wat er nog meer verzwegen wordt. Ik vind t dus dom van de media/politiek om zo te handelen.
ik haal dat er allemaal echt niet uit hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:39:44 #144
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180649935
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Maar denk je dan dat hij dat vanwege zijn mogelijke aandoening zou doen, of ben je er van overtuigd dat dit puur en alleen met zijn religie te maken heeft?

Overigens zou je, als je mensen met die aandoeningen kent, niet verbaasd moeten zijn over hoe intelligent de plannen er uit kunnen zien. Moet je eens kijken wat voor manieren mensen bedenken om onder het slikken van hun medicijnen uit komen bijvoorbeeld. Dat het een plan met voorbedachte rade is, spreekt niet tegen dat er psychiatrische problematiek kan zijn. En zal zijn, in dit geval, maar dat is m'n mening.
Ik ken de smoezen en leugens om de medicijnen te omzeilen. In veel gevallen hebben ze liever drugs, dat uiteraard zorgt voor nog meer waanzin.
Ik ken ook een geval van een verkeerde dosis medicijnen gegeven door een crisisdienst/arts..ook dat komt voor.

Het is allemaal leuk en aardig die 'verzachtende omstandigheden' omdat iemand een psychiatrische achtergrond heeft, maar daar kopen we niks voor. Het wordt tegenwoordig standaard gebruikt als excuus.
Achteraf, in de meeste gevallen, lezen we terug dat zo'n figuur wel vaker de beest heeft uitgehangen..het zal ook niet voor niks zijn dat deze man zijn kind[eren] niet mocht zien..toch?

Het zal mooi wezen als iedereen [en dat zijn er heeeeel veel, incl mezelf] met een al dan niet lichte/zware stoornis gewoon lekker om zich heen kan steken of de boel gaat opblazen, want ja, die stoornis, he..?

Het is niet echt een Westers dingetje om met een brandende rugzak in de bus te stappen en vervolgens de reizigers neer te steken. De vraag is; hoe komen deze mensen op het idee? Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen..
´
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 12:41:20 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180649969
maar niemand gebruikt het als excuus

het is gewoon relevante informatie hier, het is ook niet alsof psychische problemen terreur uitsluiten ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:53:57 #146
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180650156
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Of gewoon vanwege psychische problemen?
Je hebt idd een psychisch probleem als je er op uit gaat om met voorbedachte rade zoveel mogelijk mensen om te brengen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180652006
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik ken de smoezen en leugens om de medicijnen te omzeilen. In veel gevallen hebben ze liever drugs, dat uiteraard zorgt voor nog meer waanzin.
Ik ken ook een geval van een verkeerde dosis medicijnen gegeven door een crisisdienst/arts..ook dat komt voor.

Het is allemaal leuk en aardig die 'verzachtende omstandigheden' omdat iemand een psychiatrische achtergrond heeft, maar daar kopen we niks voor. Het wordt tegenwoordig standaard gebruikt als excuus.
Achteraf, in de meeste gevallen, lezen we terug dat zo'n figuur wel vaker de beest heeft uitgehangen..het zal ook niet voor niks zijn dat deze man zijn kind[eren] niet mocht zien..toch?

Het zal mooi wezen als iedereen [en dat zijn er heeeeel veel, incl mezelf] met een al dan niet lichte/zware stoornis gewoon lekker om zich heen kan steken of de boel gaat opblazen, want ja, die stoornis, he..?

Het is niet echt een Westers dingetje om met een brandende rugzak in de bus te stappen en vervolgens de reizigers neer te steken. De vraag is; hoe komen deze mensen op het idee? Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen..
In veel gevallen hebben ze liever drugs? Wat? Zet je nou mensen met psychiatrische problematiek weg als drugsgebruikers?

En werkelijk niemand zegt dat het een goede smoes is om, als je psychiatrische patiënt bent, geweld te vertonen. Je trekt het argument weer naar het belachelijke. Het enige way gezegd wordt, is dat er een groep patiënten in de psychiatrie is, die gewelddadige acties kan vertonen. Dat is geen smoes, dat is gewoon een feit. En als we door blijven gaan met drammen op dat het door religie komt, in plaats van de achterliggende pathologie aan te pakken, zullen we dit steeds vaker gaan zien. Je post staat vol met aannames die op geen enkele manier wijzen op kennis van het probleem of ideeën om tot een oplossing te komen. Niemand heeft het bijvoorbeeld over verzachtende omstandigheden, daar begin jij over. Er is niets verzachtends aan, maar het strookt niet met het beeld wat je hebt, dus is blijkbaar geen waarheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 14:38:31 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 14:44:27 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180652170
quote:
Zelfs de psychiatrisch patiënten die door de aard van hun stoornis het meest geneigd zijn tot geweld – mensen met schizofrenie of een bipolaire stoornis – zijn in werkelijkheid maar een heel ietsje gewelddadiger dan de de doorsnee man of vrouw. Voor de rest van de patiënten geldt zelfs dat ze helemaal niet verschillen van Jantje Doorsnee, of zelfs minder gewelddadig zijn. Bovendien: als iemand met schizofrenie of bipolaire stoornis daarbij geen drugs of alcohol gebruiken, en keurig hun medicijnen nemen, dan verdwijnt zelfs dat laatste beetje bovengemiddelde gewelddadigheid.

Dat blijkt ook uit de cijfers1, laten Lilienfeld & co zien. Meer dan 90 procent van de mensen met een zware mentale stoornis plegen nooit een gewelddadig delict. En van alle geweldsmisdrijven wordt maar 3 tot 5 procent door psychiatrisch patiënten gepleegd. Sterker nog: schizofrenen hebben veel meer kans om slachtoffer te zijn van geweld dan dader. Een film waar een jongeman met schizofrenie op de loop moet voor een mentaal volstrekt gezonde moordenaar, zou dus veel realistischer zijn.
Apart dat geweld bij deze patiënten uit bepaalde niet westerse landen dan toch wel vaker schijnt voor te komen ( hier in de EU) en al helemaal dat dit geweld zich dan doelbewust op autochtonen richt.

https://www.nemokennislin(...)estoorde-moordenaar/

[ Bericht 6% gewijzigd door deedeetee op 22-07-2018 15:17:57 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 22 juli 2018 @ 14:51:05 #149
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180652282
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

In veel gevallen hebben ze liever drugs? Wat? Zet je nou mensen met psychiatrische problematiek weg als drugsgebruikers?

[knip]
Euh ja, velen toch wel. Niet dan?

Vertel eens, hoe komen niet Westerse psychiatrische patienten op het idee om dezelfde handelingen te verrichten als hun terroristen-broeders?
Dat komt echt niet door het kijken naar 'Die sendung mit der maus'! Of wel?
´
pi_180652741
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Apart dat geweld bij deze patiënten uit bepaalde niet westerse landen dan toch wel vaker schijnt voor te komen ( hier in de EU) en al helemaal dat dit geweld zich dan doelbewust op autochtonen richt.
1: een bronvermelding bij je quote zou fijn zijn

2: uit je gequote stuk blijkt nergens wat je er onder als conclusie neerzet. Dus waar baseert je je uitspraak op?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')