Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:26 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb mijn eerste mod geinstalleerd. De 30 science pack mod _!
Speel voor de 1e keer met biters.
220 uur in totaal gespeeld, waarvan inmiddels zo'n 8 uur in huidige game. Nog geen eens staal kunnen researchen, laat staan red belts.
Na 1000 speeluren moet ik nog steeds aan Bob's & Angels beginnenquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Ik was in vanilla eerst 5 minuten aan het zoeken naar de ore crushers enzo, zit dat er niet inquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:12 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Na 1000 speeluren moet ik nog steeds aan Bob's & Angels beginnen
Oei, dat is pittig jaquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Vanilla is een bus goed te doen. Het meest gebruik je ijzer, staal, koper en groene circuits. Genoeg smelterijen maken en zorgen dat alles samenkomt. Zorg dat je per soort minimaal 6 of het liefst 10 volle belts heb. 4 of 5 naast elkaar en dan wat tussenruimte voor undergrounds en splitters en voor je het weet kan je alles vanaf je bus halen naar zijstraten om te produceren. Ideaal systeem.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik heb gemerkt dat werken met blueprints voor mij wel essentieel is.
Zo'n bus zoals jij in je screens hebt gepost daar waag ik me nog niet aan, zou niet weten waar te beginnen
Biters kan je gewoon uitzetten, toch?quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik was in vanilla eerst 5 minuten aan het zoeken naar de ore crushers enzo, zit dat er niet in
Enige minpunt aan de game blijf ik de biters vinden. Ik heb meer met het bouwen, niet echt met combat.
Beginnen met Bobs+Angels. Gekkenhuis.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik ben 2 weken terug begonnen met Factorio en op aanraden van wat maten zijn we met Bobs en Angels mods (hele collectie) begonnen.
Tot ik vorige week een offline vanilla map begon. Met zulke mods beginnen is wel een beetje zelfkastijdiging
Hoe is die science mod?
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet het allerbeste als je net met het spel begintquote:Op maandag 8 oktober 2018 15:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Beginnen met Bobs+Angels. Gekkenhuis.
Ja ik kom eens weer op multiplayer, Ik heb er een tijdje geen tijd voor gehad.quote:Op maandag 8 oktober 2018 15:29 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet het allerbeste als je net met het spel begint
Overigens, de Foktorio muliplayer server draait nog steeds, ondertussen iedere 8 minuten een raket ofzo, alleen gaat science echt rete-traag op het moment. Ben begonnen met een soort van storage hub, en losse smelter modules om daarmee weer science modules te kunnen voeren, maar goed, zoals altijd raak ik weer afgeleid door iets anders wat weer gedaan moet worden
niet onbelangrijk, wat voor servertje was het?quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 00:32 schreef cablegunmaster het volgende:
Hoppa verslag van 3 maanden Foktorio! op en aan samen met Lifeblind, de server ligt plat.
[ afbeelding ]
na 1x gepoogd te herstarten hebben we toch de top bereikt van onze arme servertje. meer konden we er niet uit trekken. Het heeft wat mogen duren. maar we zitten nu op de medium Fase van onze basis. net niet meer de kleine basis maar we zijn volledig over op treinen. Alles moet nu met treinen bereden worden.
We zoeken naar alternatieve nieuwe servers .
Niet heel spannend, had maar 1GB ram waar we nu tegenaan zaten te hikken. Had m een tijdje terug voor de helft van 't normale geld voor 3 maanden kunnen krijgen vanwege een zomeractie bij Nodecraft namelijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 00:49 schreef mschol het volgende:
[..]
niet onbelangrijk, wat voor servertje was het?
loopt dit nog bij jullie?quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 01:03 schreef lifeblind het volgende:
En nog even snel een screenshot/overview van wat we tot nu toe hebben
We zaten op zo'n 10 minuten per raket, maar de andere science is dermate traag dat space science gewoon niet weggewerkt kon worden. Dat was eigenlijk het volgende punt om op te gaan schalen.
[ afbeelding ]
Dat is een beste updatequote:Op vrijdag 28 december 2018 15:28 schreef lifeblind het volgende:
https://factorio.com/blog/post/fff-275
HO-LY SHIT
Werd ook wel eens tijd dat science wat meer balanced werd
Precies de reden waarom ik het (nog) niet heb aangeschaft. Ben bang dat ik m’n gezin zo weinig meer ga zien...quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
One of us!quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
Opzich valt dat wel mee, zo lang je maar gaat zitten als je er echt tijd voor hebt. Halfuurtje spelen heeft dus echt geen zin. Probeer het maar niet, red je niet.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:15 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik het (nog) niet heb aangeschaft. Ben bang dat ik m’n gezin zo weinig meer ga zien...
Waarschijnlijk koop ik em toch als ik straks een keer een paar dagen vrij ben en me ‘verveel’.
quote:Op zondag 6 januari 2019 16:50 schreef Djurres het volgende:
Ze hebben me verslaafd gemaakt. Trap er niet in!
Momenteel niet , maar we kunnen het wel weer aanzetten / schakelen. we zijn nu alweer verder met ideeen en andere ongein .quote:
kan je "uitzetten"quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Net demo uitgespeeld, lijkt mij een toffe game alleen die vijanden vind ik maar irritant.
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel.quote:
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimtequote:Op vrijdag 11 januari 2019 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, ik ga zo eens kijken met de echte versie van het spel.
Het logistieke puzzelen trekt mij wel.
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'quote:Op vrijdag 11 januari 2019 22:24 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan ze volgens mij niet helemaal uitzetten, wel ervoor zorgen dat ze niet aanvallen en alleen passief zijn, volgens mij is evolutie e.d. ook uit te schakelen, dus dan kan je altijd later als je overpowered bent alsnog wat nesten makkelijk opruimen voor meer ruimte
ah, laatst dat ik keek kon dat volgens mij niet.. ah well, mooi meegenomenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 22:26 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Jawel, in de map settings is voor enemy bases nu ook onder frequency size de optie 'None'
Ah even kijken wat dat doet.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker
Ah de plaatjes erbij.quote:Op zondag 13 januari 2019 17:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
protip: druk op alt, en maak dan je screenshots, dan is het allemaal wat duidelijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |