Die muurquote:Op maandag 30 juli 2018 00:08 schreef lifeblind het volgende:
En onze huidige basis in al zijn glorie
[ afbeelding ]
Leuke map wel, zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ook ff een screenshotje van mijn basis. Eilandstart, heb net een eerste brug gemaakt naar het vasteland en de olievelden veiliggesteld.
[ afbeelding ]
Ik moet nog wel uitzoeken hoe dat precies werkt. Volgens mij is er wel een tutorial voor.quote:Op zondag 29 juli 2018 22:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg.
Hoe gaan we hierna om met de biters? Want ze worden steeds groter in aantallen. Wat is onze strategie en wat werkt? en note we hebben meer "repairs" nodig voor de muur er zitten nog geen bots om de muur om de muur te versterken / repairen.quote:Op maandag 30 juli 2018 00:08 schreef lifeblind het volgende:
En onze huidige basis in al zijn glorie
[ afbeelding ]
Nice , ik zie het nu pasquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:26 schreef Vanillekwark het volgende:
[ afbeelding ]
did I ever tell you the definition of spaghetti?
Volgende stap is flamethrowers, en het bot netwertk van de muur compleet los houden, en volgooien met bots, met op enkele plaatsen een supply depot. En daarna artilleryquote:Op maandag 30 juli 2018 12:16 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Hoe gaan we hierna om met de biters? Want ze worden steeds groter in aantallen. Wat is onze strategie en wat werkt? en note we hebben meer "repairs" nodig voor de muur er zitten nog geen bots om de muur om de muur te versterken / repairen.
En dat laten draaien op Zonne-energie? .quote:Op maandag 30 juli 2018 12:42 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Volgende stap is flamethrowers, en het bot netwertk van de muur compleet los houden, en volgooien met bots, met op enkele plaatsen een supply depot. En daarna artillery
Nice, daar ga ik eens op verder. Leuke mapquote:Op maandag 30 juli 2018 09:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, gejat van een reddit-post.
https://www.reddit.com/r/(...)start_railworld_map/
Yup, uiteindelijk een gebied wat de helft is van waar we nu een muur om hebben volplempen met solar en gaanquote:Op maandag 30 juli 2018 13:32 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
En dat laten draaien op Zonne-energie? .
Muur is in het zuiden alweer uitgebreid, ik vond ze iets wat te dichtbij komen, vervolgens viel de stroom uit en ik maar foeteren dat de stroom weg was. Zo van waarom werkt dat nuclear design niet Water bleek op te zijn en de nuclear power ging niet aan. Vervolgens werd de basis aangevallen van ALLE kanten xD. Na verloop van tijd rond 23:00 kwam Lifeblind terug en die kickte de stroom aan, weet nog niet geheel zeker wat de druppel deed overlopen , maar door meer solar panels te plaatsen lijkt de stroom weer te werken. Tjernobyl (onze nuclear mining grond) wordt vanavond aangesloten.quote:
Ik denk dat we eerst stroom moeten stabiliseren (dus uranium aanvoer constant enzo), en in ieder geval moeten zorgen dat de resources in de basis fatsoenlijk lopen, zodat we kunnen werken richting in ieder geval wat raketten lanceren. Echter is dat wel iets wat schaalbaar moet zijn, dus wellicht daar vandeweek een keer over op discord wat over overleggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:10 schreef cablegunmaster het volgende:
Nieuwe screenshot van de kaart ? we gaan namelijk best snel nu met zijn 3 a 4en ?
we missen nog :
- Groot Zonnepaneel gebied.
- Groot smelting gebied
- Green circuits area
- Trein depot voor Ore aanlevering.
- Upgraded defense line met Oil.
- Auto expansion? (Turret train idee)
Welke prioriteit hebben is mij nog de vraag? Maar we komen er wel
[..]
Muur is in het zuiden alweer uitgebreid, ik vond ze iets wat te dichtbij komen, vervolgens viel de stroom uit en ik maar foeteren dat de stroom weg was. Zo van waarom werkt dat nuclear design niet Water bleek op te zijn en de nuclear power ging niet aan. Vervolgens werd de basis aangevallen van ALLE kanten xD. Na verloop van tijd rond 23:00 kwam Lifeblind terug en die kickte de stroom aan, weet nog niet geheel zeker wat de druppel deed overlopen , maar door meer solar panels te plaatsen lijkt de stroom weer te werken. Tjernobyl (onze nuclear mining grond) wordt vanavond aangesloten.
Er zijn minstens 900 lasers aan de brownout doodgegaan de basis zelf heeft amper schade. De muur wel, daarbij zijn we een stuk langs gegaan om de muur weer te repareren.
De zuidmuur uitbreiding in zijn glorie is een goed begin .
Wat heb ik ervan geleerd? Altijd nood stroom ergens hebben. Kortom meer solar panels EVERYWHERE!
Roads gaan Carven. en dan geen onlogische roads aanmaken. Altijd opelkaar laten aankloppen en anders spul verplaatsen? Zoals je gister zei : "Goh de weg klopt niet aan elkaar" Dan juist of niet aanleggen of verplaatsen?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
En langzaam alle tijdelijke dingen in de hoofdbasis opruimen (lees: ik rij te veel met een auto tegen zooi op/naast de paden aan )
Inderdaad, al zal de basis vrij weinig echt groeien nog. Het enige grote wat er nu nog bij komt is een groot station en een stacker daarvoor, en alles wat we nodig hebben om raketten te kunnen lanceren. De rest zal toch per trein moeten, en de treinsporen in duidelijke blokken verdelen vind ik persoonlijk iets belangrijkerquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:57 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Roads gaan Carven. en dan geen onlogische roads aanmaken. Altijd opelkaar laten aankloppen en anders spul verplaatsen? Zoals je gister zei : "Goh de weg klopt niet aan elkaar" Dan juist of niet aanleggen of verplaatsen?
Kost moeite maar in de long run hebben we er zoveel profijt van Dat we niet plots raar moeten rijden.
Helder, daarom hebben we allemaal een andere prio En toch komt het allemaal "af".quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:01 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Inderdaad, al zal de basis vrij weinig echt groeien nog. Het enige grote wat er nu nog bij komt is een groot station en een stacker daarvoor, en alles wat we nodig hebben om raketten te kunnen lanceren. De rest zal toch per trein moeten, en de treinsporen in duidelijke blokken verdelen vind ik persoonlijk iets belangrijker
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben mijn basis juist aan het spaghettify-en. Weg met logica en plannen, hoera organisch groeien!
Heb je al de mods erin gezet? Eeuwig levend corps?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef lifeblind het volgende:
Overigens wil ik nog een death counter gaan bouwen, ben gisteren (natuurlijk) al weer overhoop gereden door een trein toen ik wat werk aan het spoor aan het doen was
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring .
[..]
Heb je al de mods erin gezet? Eeuwig levend corps?
ik zat eerst te denken aan far reach? maar of dat nou goed is, dan versla je het nut van "bots" een beetje.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )
Ik zou zeggen: "Dead corpse infinite welke mod dat ook was? staat in discord, en waypoint voor je dooie lichaam "quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )
als je megabase gaat altijd solar, fluid mechanics zijn een bitch op grote schaal, dan kan je je UPS gedag zeggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:49 schreef Monolith het volgende:
Wat is eigenlijk handig qua power?
Nuclear ben ik nog aan het onderzoeken, maar zou snel klaar moeten zijn.
Solar is wel ideaal omdat je niet afhankelijk bent van aanvoer, maar je lijkt toch wel heel veel panels / capacitators en ook ruimte nodig te hebben voor een beetje fatsoenlijke stroomoutput.
Sowieso wordt het weer tijd om de muur van m'n basis een stuk te verleggen voor wat meer lebensraum.
Ik vind outposts ook nog wel tricky. Zo langzamerhand worden alle outpost wel steeds iets zwaarder aangevallen door biters en met gewone turrets raakt de ammo wel ergens een keer op. Misschien dat eens een flinke veegactie moet doen langs alle biternests die in de buurt liggen.
Jawel joh. Maar sowieso is het voor mij na het lanceren van een raket ook wel weer snel klaar meestal.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:06 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Veel "Groei" komt er na spaghetti niet is mijn ervaring .
oh dan juist moet je een giga fabriek beginnen en keiharde aanval op de biters beginnen .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jawel joh. Maar sowieso is het voor mij na het lanceren van een raket ook wel weer snel klaar meestal.
Geef mij godverdomme mijn Squeek Through Even distribution mod zou ook erg welkom zijn, en Auto Fill.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nee dat ga ik vanavond doen. Overigens, hebben mensen hier nog goede ideeën voor quality of life mods zoals dat? (en dan bedoel ik niet squeek through of dat soort dingen, gebruik maar gewoon underground pipes )
Dat was vrij veel jargon, maar volgens Google betekent dit dat je bak het dan gewoon niet meer trekt.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:51 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
als je megabase gaat altijd solar, fluid mechanics zijn een bitch op grote schaal, dan kan je je UPS gedag zeggen.
ja dan trekt je bak het niet meer jaquote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was vrij veel jargon, maar volgens Google betekent dit dat je bak het dan gewoon niet meer trekt.
Denk dat ik maar eens even flink wat panels en capacitators moet gaan bouwen. Volgens Google is de ratio 20:24 per MW benodigde power.
Dan moet die meer danoontje hebben .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
ja dan trekt je bak het niet meer ja
Oke, okequote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Geef mij godverdomme mijn Squeek Through Even distribution mod zou ook erg welkom zijn, en Auto Fill.
Top! dan even een lijstje maken en in de changelist van de server zetten naast het WW? ben vanavond wel wat later in verband met ikea kasten in elkaar zetten. 4 trolleys van Ikea gehaald , de helft hoef ik niet in elkaar te zetten omdat schoonouders dat voor me doen .quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:52 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Oke, oke
Even distribution is overigens wel gigantisch handig ja
Kiezen jullie maps met extra veel resources? Ik had zo'n standaard railmap en de patches in m'n startgebied waren pakweg 500K per stuk en daar was ik toch al vrij snel doorheen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 11:01 schreef lifeblind het volgende:
Onze base begint inderdaad vorm te krijgen, nog een paar orefields in het startgebied leegtrekken en we kunnen beginnen aan resources per train binnen halen.
Ben nu eigenlijk voornamelijk bezig met de voorbereiding daarvoor, oftewel langzaam de transitie naar megabase. Ondertussen begonnen met een buildtrain-station, aangezien de mall ver klaar is. Tijd voor de echte fun
Ja, heb voor deze map een keer geen trainworld gekozen (doe ik singleplayer wel altijd, dan heb je gewoon hele grote patches, maar ver uit elkaar), maar nu alles op normale frequency, met very high richness en size.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kiezen jullie maps met extra veel resources? Ik had zo'n standaard railmap en de patches in m'n startgebied waren pakweg 500K per stuk en daar was ik toch al vrij snel doorheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:51 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja, heb voor deze map een keer geen trainworld gekozen (doe ik singleplayer wel altijd, dan heb je gewoon hele grote patches, maar ver uit elkaar), maar nu alles op normale frequency, met very high richness en size.
Map setttings:Is dat de huidige map waar we op spelen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Redacted
Yup! En voor de volledigheid nog de world settings (biters enzo)quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Is dat de huidige map waar we op spelen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |