Goed begin ik denk dat je nu alles een beetje moet uitbreiden als in , meer ruimte tussen al je fabrieken maken en ervoor zorgen dat je groen infinitief kan uitbreiden . Ergens een plek voor stations maken. ? Nog best weinig smelters voor Ore datzou ik verdriedubbelen .quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg
[ afbeelding ]
zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende
Pff, dit is pas spaghetti:quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg
[ afbeelding ]
zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Pff, dit is pas spaghetti:
[ afbeelding ]
M'n 1e setup voor wat copper, iron en steel. Links hiervan komt straks m'n echte fabriek, en als dit allemaal op is gaat het plat en komt er m'n energie farm
Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocdquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen
Get on this level:
[ afbeelding ]
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developersquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocd
Developer did it on purpose hoop ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers
Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:45 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Developer did it on purpose hoop ik.
dat is echt iets van hang mezelf op Maarja developers zijn dan ook van het type.. wat doe ik mezelf toch weer aan. .quote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:50 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.
Juist dat puzzelen of je nog net ergens een belt of pipe langsgewurgd krijgt, vindt ie zelf leuk. Valt wat voor te zeggen
uiteindelijk zal ik daar ook weer naartoe gaan, science 3 loopt er nu ook kriskras doorheenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik begin doorgaans wel met zo'n strakke main bus, maar omdat ik meestal met bob's of Angel's mods speel, en niet aan vooruit plannen doe, eindig ik vaak ook met van die rare belts en pipes overal doorheen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:28 schreef lifeblind het volgende:
En natuurlijk altijd stroom langs je powerrails, gewoon zorgen dat je de biters per definitie al op afstand houd Ik doe sowieso ook altijd mn groene en rode wire langs mn treinrails, zodat ik daar dan ook overal gebruik van kan maken. Zoals dit:
Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanillaquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik snap gewoon nog steeds de ballen van die circuits. Dit weekend ben ik er weer
aargh wat doet dat ik aarghquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:41 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanilla
[ afbeelding ]
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen makenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
aargh wat doet dat ik aargh
Ik krijg het al niet voor elkaar om een treinkruising te maken
Ja dat zal ik uiteindelijk ook maar moeten doen jaquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken
Klinkt bekendquote:Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzoquote:Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen
Get on this level:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wilquote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo
Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de warquote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil
Graag ,quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil
Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:55 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de war
Op zich snap ik wl waarom spaghetti aantrekkelijk kan zijn,, zeker omdat je korte lijnen enzo hebt (naja...), maar ik kan er echt totaal niet tegen in mn eigen bases
godverkut ik hoopte dat je dat niet zo vragenquote:
Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRLquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:02 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes.
quote:You can probably tell that I hate the typical straight main bus factories. The system in here is the same, everything is always split by a splitter when going somewhere, but the organic layout is what makes it feel my own. It also gives me at least some space constraints. Since the map is infinite, the problematic points are always inside of the factory, and I love finding extra few tiles here and there to be able to drag an extra belt or pipe through the whole factory.
This to me is the core of all this mayhem. This base has existed from basically the start of the game, except at that point it was relatively cute and simple. Now it is a gluttonous monstrosity, waiting to devour any and all you feed to it. It also produces almost everything craftable in the game. Refinery products in solid form are delivered by train whenever possible, but lubricant has to be produced locally. Due to that I am using basic oil processing as that gives more heavy oil.
ik ookquote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRL
Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:10 schreef Monolith het volgende:
Die railsignals snap ik echt voor geen meter. Klinkt heel simpel gewoon zo'n chain signaal voor je kruispunt en die andere erna, maar mijn treinen staan maar stom te wachten.
Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.quote:Op zondag 29 juli 2018 21:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?
zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg.quote:Op zondag 29 juli 2018 22:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.
Nu nog even weer een nieuwe route voor steenkool en ondertussen nucleaire energie onderzoeken en eens aan de slag met uranium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |