abonnement Unibet Coolblue
pi_180764108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende ;(
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in :D
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg

[ afbeelding ]

zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende :+
Goed begin O+ ik denk dat je nu alles een beetje moet uitbreiden als in , meer ruimte tussen al je fabrieken maken en ervoor zorgen dat je groen infinitief kan uitbreiden . :D Ergens een plek voor stations maken. :Y) ? Nog best weinig smelters voor Ore :o datzou ik verdriedubbelen . O+
Redacted
pi_180764193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:59 schreef mschol het volgende:
hier overigensd nog een overzichtje van wat ik heb staan in mijn laatste save,
#spaghettibeltbende ;(
niet echt grootschalig, daar ben ik echt beroerd in :D
ik bouw altijd enorm compact, met rare belt oplossingen tot gevolg

[ afbeelding ]

zoals je kan zien is mijn base wel voorbereid op robots (deels) maar ik moet nog even de juiste manier vinden om robots zelf te craften in deze bende :+
Pff, dit is pas spaghetti:



M'n 1e setup voor wat copper, iron en steel. Links hiervan komt straks m'n echte fabriek, en als dit allemaal op is gaat het plat en komt er m'n energie farm :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:28 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Pff, dit is pas spaghetti:

[ afbeelding ]

M'n 1e setup voor wat copper, iron en steel. Links hiervan komt straks m'n echte fabriek, en als dit allemaal op is gaat het plat en komt er m'n energie farm :P
Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen :')
Get on this level:



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 11:40:23 ]
pi_180764461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen :')
Get on this level:

[ afbeelding ]
:o Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocd :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

:o Oke, dit triggered wel een beetje m'n ocd :D
Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers _O_ _O-
pi_180764509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers _O_ _O-
Developer did it on purpose :D hoop ik.
Redacted
pi_180764573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zal ik het nog erger maken? Dit is geen screenshot van mij, dit is een screenshot van een van de developers _O_ _O-
:'( :'(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:45 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Developer did it on purpose :D hoop ik.
Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.

Juist dat puzzelen of je nog net ergens een belt of pipe langsgewurgd krijgt, vindt ie zelf leuk. Valt wat voor te zeggen :T
pi_180764607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:50 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ooit gelezen op een van die developer-blogs, hij vindt dit gewoon leuker dan van die steriele main bus-omgevingen.

Juist dat puzzelen of je nog net ergens een belt of pipe langsgewurgd krijgt, vindt ie zelf leuk. Valt wat voor te zeggen :T
dat is echt iets van hang mezelf op :7 Maarja developers zijn dan ook van het type.. wat doe ik mezelf toch weer aan. :D .
Redacted
pi_180764614
Ik begin doorgaans wel met zo'n strakke main bus, maar omdat ik meestal met bob's of Angel's mods speel, en niet aan vooruit plannen doe, eindig ik vaak ook met van die rare belts en pipes overal doorheen. O-)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180764803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik begin doorgaans wel met zo'n strakke main bus, maar omdat ik meestal met bob's of Angel's mods speel, en niet aan vooruit plannen doe, eindig ik vaak ook met van die rare belts en pipes overal doorheen. O-)
uiteindelijk zal ik daar ook weer naartoe gaan, science 3 loopt er nu ook kriskras doorheen

metal ore moet ik uitbreiden, maar dat moet ik nog even plannen
overigens kan ik horizontaal perfect uitbreiden, allles kan ik in het zicht houden :+
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:28:01 #92
159966 lifeblind
pi_180765347
Dacht toch echt dat ik die link niet op expire gezet had voor discord :@ Maar goed, als mensen eenmaal op discord zitten komt het wel goed als je me daar even op aanspreekt.

Met betrekking tot power, solar is voor megabases een must, omdat de fluid mechanics van het spel de performance dermate naar beneden trekken dat het onspeelbaar wordt, en solar heeft daar geen last van. Nuclear is leuk, maar gewoon te zwaar daarvoor omdat het spel continu bezig is met de water mechanics.

En natuurlijk altijd stroom langs je powerrails, gewoon zorgen dat je de biters per definitie al op afstand houd :P Ik doe sowieso ook altijd mn groene en rode wire langs mn treinrails, zodat ik daar dan ook overal gebruik van kan maken. Zoals dit:

pi_180765465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:28 schreef lifeblind het volgende:
En natuurlijk altijd stroom langs je powerrails, gewoon zorgen dat je de biters per definitie al op afstand houd :P Ik doe sowieso ook altijd mn groene en rode wire langs mn treinrails, zodat ik daar dan ook overal gebruik van kan maken. Zoals dit:
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:37:32 #94
159966 lifeblind
pi_180765537
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_180765545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef lifeblind het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap gewoon nog steeds de ballen van die circuits. Dit weekend ben ik er weer ^O^
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:41:33 #96
159966 lifeblind
pi_180765628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:37 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik snap gewoon nog steeds de ballen van die circuits. Dit weekend ben ik er weer ^O^
Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt O+ ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanilla :7

pi_180765646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:41 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik ben er zelf zondag weer, als we dan treinen hebben, en wat outposts (er is een heel mooi oilfield met 11.000% yield in de buurt O+ ), kan ik wel eens uitleggen hoe je dit soort dingen maakt: (supply/demand automatisch berekenen en de juiste hoeveelheid treinen sturen, eigenlijk wat LTN doet maar dan in vanilla :7

[ afbeelding ]
aargh wat doet dat ik aargh

Ik krijg het al niet voor elkaar om een treinkruising te maken :')
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 12:45:46 #98
159966 lifeblind
pi_180765719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

aargh wat doet dat ik aargh

Ik krijg het al niet voor elkaar om een treinkruising te maken :')
Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken :+
pi_180765751
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken :+
Ja dat zal ik uiteindelijk ook maar moeten doen ja :+
pi_180766136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:45 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Mja hoe signals werken is eigenlijk ook heel slecht uitgelegd in het spel. Heb t zelf gewoon geleerd door met trial en error op een heel klein spoor te lopen kloten. Uiteindelijk heb ik voor mn hoofdrails gewoon een hele set blueprints gemaakt met allerlei junctions en weet ik wat, zodat ik 't niet iedere keer opnieuw hoef te doen, en mn bots zich daar lekker druk over mogen maken :+
Klinkt bekend :P

M'n trein boek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 13:17:36 #101
159966 lifeblind
pi_180766335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Sure. Dit is 'spaghetti'. Allemaal strakke lijnen :')
Get on this level:

[ afbeelding ]
Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo :')
pi_180766446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo :')


:D :D :D
Redacted
pi_180767192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Was dit niet wat ze gebruikt hadden voor een poster die ze nodig hadden voor een of andere gamebeurs? Was laatst een #FFF over dacht ik. Idee was om zoveel mogelijk elementen uit het spel op 1 afbeelding te krijgen ofzo :')
Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil :+
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 13:55:33 #104
159966 lifeblind
pi_180767366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil :+
Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de war :P

Op zich snap ik wl waarom spaghetti aantrekkelijk kan zijn,, zeker omdat je korte lijnen enzo hebt (naja...), maar ik kan er echt totaal niet tegen in mn eigen bases :')
pi_180767541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee dit was een testbase voor een update, toen ze een of andere big change hadden doorgevoerd. Ik kan evt wel de blogpost voor je terugzoeken, als je dat echt wil :+
Graag O+ ,
Redacted
pi_180767558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:55 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Oh zou ook kunnen, dan was ik ff in de war :P

Op zich snap ik wl waarom spaghetti aantrekkelijk kan zijn,, zeker omdat je korte lijnen enzo hebt (naja...), maar ik kan er echt totaal niet tegen in mn eigen bases :')
Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes. O+
Redacted
pi_180767562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:02 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Graag O+ ,
godverkut ik hoopte dat je dat niet zo vragen ;(

Naja, ff zoeken dan maar :+
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2018 @ 14:09:37 #108
159966 lifeblind
pi_180767728
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:02 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Handig op korte termijn, kut op langere . net als software bugs voor kleine fixes. O+
Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRL :D
pi_180767851
Hebbes:

Dit artikel: https://www.factorio.com/blog/post/fff-187
En in dit artikel verwijst hij naar dit imgur-album: https://imgur.com/a/qDDs1

In dat album legt hij dus zijn hele basis uit. De reden voor die spaghetti?

quote:
You can probably tell that I hate the typical straight main bus factories. The system in here is the same, everything is always split by a splitter when going somewhere, but the organic layout is what makes it feel my own. It also gives me at least some space constraints. Since the map is infinite, the problematic points are always inside of the factory, and I love finding extra few tiles here and there to be able to drag an extra belt or pipe through the whole factory.

This to me is the core of all this mayhem. This base has existed from basically the start of the game, except at that point it was relatively cute and simple. Now it is a gluttonous monstrosity, waiting to devour any and all you feed to it. It also produces almost everything craftable in the game. Refinery products in solid form are delivered by train whenever possible, but lubricant has to be produced locally. Due to that I am using basic oil processing as that gives more heavy oil.
pi_180767990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Merk ook dat er best veel overeenkomsten zijn met Factorio en m'n werk, aangezien ik namelijk ook software developer ben IRL :D
ik ook O+
Redacted
pi_180768162


did I ever tell you the definition of spaghetti?



[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 14:28:04 ]
pi_180771040
zo, even naar een flamethrower toe gewerkt.., burn all forests })
pi_180782040
De FOK!torio server in al zijn huidige glorie:

No amount of money ever bought a second of time.
pi_180803029
Ook ff een screenshotje van mijn basis. Eilandstart, heb net een eerste brug gemaakt naar het vasteland en de olievelden veiliggesteld.

There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_180803121
Die railsignals snap ik echt voor geen meter. Klinkt heel simpel gewoon zo'n chain signaal voor je kruispunt en die andere erna, maar mijn treinen staan maar stom te wachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180822805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:10 schreef Monolith het volgende:
Die railsignals snap ik echt voor geen meter. Klinkt heel simpel gewoon zo'n chain signaal voor je kruispunt en die andere erna, maar mijn treinen staan maar stom te wachten.
Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?
pi_180822922
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Is de boel verstopt geraakt of kunnen ze geen path vinden?
Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.

Nu nog even weer een nieuwe route voor steenkool en ondertussen nucleaire energie onderzoeken en eens aan de slag met uranium. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180823893
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral verstopt, maar ben er inmiddels uitgekomen. Had een drietal lijnen die elkaar niet raakten en toen een nieuwe die door die drie anderen heenging. Had eerst niet helemaal door hoe chain vs normale signalen werkten en vervolgens was het nog een puzzelen om overal de juiste signalen te plaatsen. Inmiddels rijdt alles weer soepel.

Nu nog even weer een nieuwe route voor steenkool en ondertussen nucleaire energie onderzoeken en eens aan de slag met uranium. :P
zijn we ook net met uranium aan de slag eerste Giga reactor is onderweg. O+
Redacted
pi_180825301
Giga reactor staat inmiddels bijna en is deels in bedrijf genomen. Straks in al zijn glorie 1,76 gigawatt aan stroom productie _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2018 @ 00:08:10 #120
159966 lifeblind
pi_180825342
*O*

En onze huidige basis in al zijn glorie :7

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')