abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 12:54:12 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180606115
quote:

Er zit een steekje los als je wildvreemde vrouwen benadert in het park




Het zijn slechts woorden. Stel je niet aan. Dat probeer ik mezelf voor te houden. Toch ben ik er verontwaardigd over. Gisteren zat ik in het park. Op het gras. Het was lunchtijd en ik at een salade. Schuin achter mij kwam op links een man zitten op een kleedje. Rechts zat een gezin. Het gezin vertrok. Ik genoot van de zon. De man links achter mij zat te bellen. Toen hij uitgebeld was, richtte zijn aandacht zich op mij.

Kennelijk had hij gezien dat ik iets in de prullenbak gooide, want hij zei: ‘Kun je nog eens zo bukken? Dan kan ik lekker onder je rokje kijken.’ Het overviel me zo. Ik had een keurige office-outfit aan met een rok tot op de knie en ik had niet hoeven bukken om iets in de prullenbak te gooien. Dat was ‘zijn fantasie’ kennelijk. En dan nog, ook al had ik moeten bukken…. Flikker op zeg!

Nog overdonderd kwam rap het volgende voorstel al: of ik me om wilde draaien en mijn benen wijd wilde doen, zodat ‘zijn fantasie uit kon komen’. Verbluft pakte ik mijn spullen en vluchtte naar huis.

Mijn vriend vroeg waarom ik niet boos was geworden. Maar de hele situatie had me zo overvallen, dat ik daar niet eens aan had gedacht.

Aangifte
Het is maar een incident. Niet iets waar je aangifte van gaat doen. Het zijn ‘maar’ woorden.

Zeven jaar lang sprak Mauro in Utrecht meisjes aan. Zeven jaar lang kon hij ongestoord zijn gang gaan. Het was toch ‘onschuldig’? Hij deed toch ‘niets’? Tot iemand melding maakte op Twitter en er zich steeds meer vrouwen en meisjes meldden die vertelden dat ze door hem waren lastiggevallen. En zich daar niet prettig bij hadden gevoeld.

Vies
Hebben we niet allemaal een Mauro in ons dorp of in onze stad? En voelen we ons niet allemaal heel vies na afloop? Hebben we niet allemaal een keer zo’n voorstel gehad?

Achteraf voelde ik me heel onprettig over de hele situatie. Ik was ook een beetje boos op mezelf, omdat ik niet adequaat had gereageerd. En voelde ik me vies. Alsof ik verbaal was aangerand.

Contact
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je als jonge vrouw trapt in het Mauro-verhaal, dat altijd begon met: “Ik ben nieuw hier en leg niet zo makkelijk contact.” Ook onze stagiaire die in Utrecht woont heeft het meegemaakt. Hoe de sfeer ineens omslaat in zo’n gesprek als hij je nummer vraagt en aanbiedt om je te ‘ontpotten’ als je niet op zijn avances ingaat.

Hoe je dan wegloopt met een rotgevoel dat de hele dag een beetje blijft hangen. Hoe je het vertelt aan je vriendinnen en zij dezelfde ervaring hebben. Hoe zoveel vrouwen ervaringen zoals deze hebben. Waar we eigenlijk niet eens over praten, omdat het veel voorkomt. Omdat het maar ‘woorden’ zijn.

Kinderen
De vent in het park heeft misschien ook tientallen vrouwen op die manier benaderd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ik vind het maar een raar idee dat iemand dat doet.

Hij gaat in de avond wellicht ook terug naar zijn vrouw, die vraagt hoe zijn dag was. Brengt zijn kinderen naar bed en kletst nog even na met zijn vrouw over de dag. Gaat hij vertellen dat hij bot ving bij die keurige dame in het park in haar office-outfit? Ik denk het niet.

Wildvreemde
Er zit toch duidelijk een steekje bij je los als je wildvreemde vrouwen benadert in het park of op straat. Of je nu Mauro heet of Wim. Denk je nu echt dat je punten scoort bij de vrouwen? Dat er ooit iemand is die wel op je verzoek ingaat? Zoek hulp.

https://vrouw.nl/artikel/(...)benadert-in-het-park
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2018 @ 13:02:48 #2
231686 budvar
budvar
pi_180606241
Oh nee, een man ziet een aantrekkelijke vrouw en zegt iets ;(
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:04:07 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180606252
Hoog lief dagboek gehalte.
And so is the past
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:04:16 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180606254
quote:
Er zit een steekje los als je wildvreemde vrouwen benadert in het park
:')
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:05:17 #5
446658 A.C.R.
We salute you
pi_180606266
Ik weet nooit zo goed wat ik van de nieuwswaarde van die ik-persoon-verhalen moet denken.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:05:54 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180606276
En natuurlijk de belangrijkste vraag: Welke FOK!ker was dit?
And so is the past
pi_180606277
Nog overdonderd kwam rap het volgende voorstel al: of ik me om wilde draaien en mijn benen wijd wilde doen, zodat ‘zijn fantasie uit kon komen’.

Yeah, right...
Zeker weer een lulverhaal van Vleeseter. :')
´
pi_180606292
Geyl
pi_180606360
Ik zie een artikel. Van Vrouw. Met een irritante manier van schrijven. Veel korte zinnetjes. Veel irrelevante info ook. Ik eet een broodje ei terwijl ik dit typ.
pi_180606389
Lullig dat die trut hem zijn fapje niet gunt -O-
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 13:17:27 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180606451
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En natuurlijk de belangrijkste vraag: Welke FOK!ker was dit?
In dit topic zitten er veel:

NWS / Serveerster gooit man tegen muur omdathij aan haar billetjes friemelde

Vandaar ook dat ik dit verhaal post. Dan weten ze eens hoe een vrouw zich voelt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180606480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik zie een artikel. Van Vrouw. Met een irritante manier van schrijven. Veel korte zinnetjes. Veel irrelevante info ook. Ik eet een broodje ei terwijl ik dit typ.
Dat gedeelte van Telegraaf is bij voorbaat al om te janken.
Smakelijk! c_/
´
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:21:45 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180606509
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In dit topic zitten er veel:

NWS / Serveerster gooit man tegen muur omdathij aan haar billetjes friemelde

Vandaar ook dat ik dit verhaal post. Dan weten ze eens hoe een vrouw zich voelt.
Niet echt vergelijkbaar, in dat topic is er daadwerkelijk sprake van aanraken. En de dame in kwestie lost het zelf perfect op. Beter dan een vaag stuk op internet te pleuren waar niemand echt iets mee kan.
And so is the past
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:21:54 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_180606514
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:17 schreef Nikonlover het volgende:
Vandaar ook dat ik dit verhaal post. Dan weten ze eens hoe een vrouw zich voelt.
Er zijn er vast genoeg die daarover ook een hoop fantasieen hebben en vanalles willen weten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 13:23:28 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180606547
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Niet echt vergelijkbaar, in dat topic is er daadwerkelijk sprake van aanraken. En de dame in kwestie lost het zelf perfect op. Beter dan een vaag stuk op internet te pleuren waar niemand echt iets mee kan.
Nee want deze man vraagt het netjes _O- 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:26:37 #16
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180606586
Jammer dat sommige mensen geen onderscheid kunnen maken tussen iemand benaderen en oneerbare voorstellen doen. Dat geldt zowel voor Mauro als de persoon die dit geschreven heeft. Dat het niet hoort om op die manier vreemde vrouwen aan te spreken betekent niet dat het verleidingsspel zich slechts af mag spelen in de aangewezen zone. Het is toch niet meer de jaren 30 met die malle zedelijkheidsnormen. :N
pi_180606628
Ach... kan gekker. Uit de oude doos:

'Tenenlikker' belaagt vrouwen in Rotterdam

ROTTERDAM - Een man van ongeveer 35 jaar oud valt vrouwen in Rotterdam op een wel heel aparte manier lastig. Hij zoekt ze op, als ze in een park liggen te zonnen en begint, als ze even niet opletten, aan hun tenen te likken.

De politie kon de man afgelopen weekeinde in het Vroesenpark aanhouden, nadat hij een vrouw had belaagd. Op last van het Openbaar Ministerie (OM) is de 'tenenlikker' vrijgelaten, omdat hij geen strafbaar feit heeft gepleegd. De man is al zeker drie jaar actief in diverse parken.

De jonge vrouw in het Vroesenpark kreeg de schrik van haar leven toen de tenenlikker zijn tong over haar voet liet gaan. Ze liet hem duidelijk merken daar niet van gediend te zijn en belde de politie. Die kon de man even verderop inrekenen.

Geen vervolging

De tenenlikker kwam weer snel op vrije voeten, omdat het OM geen aanknopingspunt zag om hem te vervolgen. "De centrale vraag is of hij ontuchtig heeft gehandeld. Naar onze inschatting is dat niet zo", zegt persofficier C. van Spierenburg.

In het Wetboek van Strafrecht is volgens Van Spierenburg geen artikel te vinden waar dit gedrag onder valt. Ook is tenen likken niet verboden volgens de Algemene Plaatselijke Verordening. "Wel hopen we dat van de aanhouding een preventieve werking uitgaat. Het is natuurlijk niet normaal wat deze man doet."

Bron

Edit: Dit zou nu zeker een vorm van aanranding zijn, lijkt me.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2018 13:31:29 ]
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:40:07 #18
447318 Kikkerkaas
Kaas met kikkers
pi_180606791
Ik heb net gescheten, fftjes vrouw.nl mailen of ze hier een artikel over willen maken.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:53:46 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180607055
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:02 schreef budvar het volgende:
Oh nee, een man ziet een aantrekkelijke vrouw en zegt iets ;(
[ afbeelding ]
Met een normaal praatje is niets mis. Maar de teksten die nu zijn mond ontsproten gaan wel meer dan een grens over.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180607082
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:04 schreef Nobu het volgende:

[..]

:')
Dit.
pi_180607094
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Met een normaal praatje is niets mis. Maar de teksten die nu zijn mond ontsproten gaan wel meer dan een grens over.
Volgens de titel van het artikel wel.
pi_180607118
quote:
Er zit toch duidelijk een steekje bij je los als je wildvreemde vrouwen benadert in het park of op straat. Of je nu Mauro heet of Wim. Denk je nu echt dat je punten scoort bij de vrouwen? Dat er ooit iemand is die wel op je verzoek ingaat? Zoek hulp.
:')

Behalve als het een Brad Pitt is dan zal het geen probleem zijn zeker. Wat een overtrokken reactie. Ik spreek regelmatig vrouwen aan in het openbaar. Je moet het ook goed doen en niet als en creep te werk gaan zoals die Mauro en deze gozer.

Wat willen die vrouwen dan? Dat je alleen in bepaalde "safe zones" als man een vrouw mag benaderen? Wat mag een man dan WEL doen? Lekkere samenleving leven we in zeg :N
"Der Ruin der Völker beginnt bei den Geld- und Staatsmächtigen."
SSSC, 8. Februar 2012 16.08 h, Billy
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:57:09 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180607126
Sowieso dat aanspreken van wildvreemde mensen op straat om een praatje te maken :r
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:58:42 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180607154
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:55 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Volgens de titel van het artikel wel.
De titel van een artikel is niet perse DE waarheid, of vind je wel?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:00:09 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180607180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:56 schreef freeman1 het volgende:

[..]

:')

Behalve als het een Brad Pitt is dan zal het geen probleem zijn zeker. Wat een overtrokken reactie. Ik spreek regelmatig vrouwen aan in het openbaar. Je moet het ook goed doen en niet als en creep te werk gaan zoals die Mauro en deze gozer.

Wat willen die vrouwen dan? Dat je alleen in bepaalde "safe zones" als man een vrouw mag benaderen? Wat mag een man dan WEL doen? Lekkere samenleving leven we in zeg :N
Het gaat niet om het aanspreken, maar om de manier waarop.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')