abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:24:43 #1
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180597396
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden en uitlachen van 1-jarigen... voor zover opvoeden mogelijk is :P

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:25:24 #2
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180597410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:07 schreef WupWup het volgende:
Ik borst dreumes gewoon in slaap. Gaat vanzelf een keer over. En dan zit je naar een slapend kind te kijken met je stuwing.
Dit, maar dan tegenwoordig met een flesje.

Ella is nu bijna 16 maanden en sinds deze week lukt het om 1 slaapje te doen. Voorheen deed ze 's ochtends een kort slaapje van 30min en dan tussen de middag 1,5u. Nu doet ze alleen tussen de middag 1,5u.

Mijn oudste was volgens mij op deze leeftijd al lang over naar 1 slaapje en die sliep hooguit een uurtje.

Ik vond het met de oudste vooral super frustrerend als ze niet wilde slapen, maar wel duidelijk moe was en dat ook liet blijken in d'r humeur :X

Maar als hij het trekt met minder slaap dan zou ik het gewoon op z'n beloop laten, Tolstoi.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180604807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Tolsoi, lastige situatie. Wij laten O meestal wel een paar minuten huilen, omdat ze vaak al binnen een minuut is gaan zitten en stil is. Daarna valt ze vanzelf in slaap. Als ze na ~3 minuten niet stil is halen we haar uit bed en proberen we het na eventjes spelen opnieuw.
O slaapt bijna altijd 2x, maar heeft dus ook dagen dat ze maar 1x slaapt. Soms dan wel een lang dutje van 2 uur, maar soms maar een uur. Ik vind het wel best zo. Slaapt ze 's avonds eerder/makkelijker of de dag erna iets meer. Ga er vanuit dat ze het zelf wel regelt :s)
Warning: klaagposting!!

Een paar minuutjes huilen is OK, soms heeft ie dat ook nodig om in slaap te komen. Maar dat huiltje is heel anders dan het huilen en krijsen dat ie momenteel doet.
Probleem is ook, dat S. 's avonds dan niet eerder/makkelijker gaat slapen. Dan wordt het alleen maar meer drama.

Ikke, S. gaat op een gegeven moment ook gewoon door het lint, huilen en krijsen tot kokhalzen aan toe. Fijne relativerende opmerking dat je ze niet kunt dwingen om te slapen.

Quoi, bedankt ook voor je reactie. Het helpt echt om te lezen dat het bij jullie ook soms gedoe is.

Sylver, op zijn beloop laten vind ik dus moeilijk, omdat ik duidelijk zie dat ie wel moe is en bij te weinig slaap hij alleen maar slechter gaat slapen. Maar ja, ik kan het niet afdwingen....
Tot nu toe leidt zijn humeur er niet onder, tenzij je hem in bed doet, dan slaat zijn humeur vreselijk om 8)7 8)7 8)7 8)7

Uiteindelijk heeft ie gister anderhalf uur overdag geslapen, na heel veel gedoe. 's Avonds hebben we hem een uur eerder naar bed gebracht dan normaal, want moe. En toch wil ie dan niet slapen en lukt het uiteindelijk pas rond 21 uur. Om 07:15 vanochtend was ie alweer wakker (vannacht ook nog 2 keer wakker). Rond 9 uur begon ie weer moe te worden. Breng hem naar boven om even tot rust te komen, valt ie in no time weer op mijn arm in slaap. Maar in bed leggen lukt niet, dus weer krijsen. Nu is hij met manlief mee de deur uit en zit ik hier te janken om dit gedoe....
Ik merk dat ik zelf er redelijk gestresst door raak, een soort paniekgevoel. Dat zal ie wellicht ook oppikken.... En het zorgt ook voor discussies met manlief :'(

Hoe lang blijf je proberen of ie toch wil slapen, 10 minuten, 20 minuten, nog langer? En als het dan uiteindelijk toch niet lukt, leer je hem dan daarmee niet dat het loont om drama te schoppen, waardoor het de volgende keer alleen maar meer drama wordt?

Misschien gaat het met mij ook gewoon even niet zo goed door grote vermoeidheid en te grote drukte, waardoor ik zo gestresst reageer en meteen doordraai in gedachten als dat te weinig slaap niet goed is voor zijn ontwikkeling :'( :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 20-07-2018 12:23:26 ]
pi_180605184
Tolstoi, wij hebben met uk ook een periode enorm veel gedoe gehad met slapen. Op onze arm prima, bedje was lava. Wij hebben toen het boek van Stephanie Lampe gelezen en ik krijg nog jeuk als ik aan haar schrijfstijl denk, maar het heeft ons geholpen om een structuur in te bouwen dat we nu voor ieder slaapje doen. Heeft ons een week aan iedere avond gekrijs gekost (hoera voor oordoppen) maar binnen die week konden we haar wakker wegleggen. Het hielp ons ook om op één lijn te blijven zitten.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_180605511
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:02 schreef nectarientje het volgende:
Tolstoi, wij hebben met uk ook een periode enorm veel gedoe gehad met slapen. Op onze arm prima, bedje was lava. Wij hebben toen het boek van Stephanie Lampe gelezen en ik krijg nog jeuk als ik aan haar schrijfstijl denk, maar het heeft ons geholpen om een structuur in te bouwen dat we nu voor ieder slaapje doen. Heeft ons een week aan iedere avond gekrijs gekost (hoera voor oordoppen) maar binnen die week konden we haar wakker wegleggen. Het hielp ons ook om op één lijn te blijven zitten.
Welk boek was dat, Nectarientje? Ik zie er bij Bol eentje over baby's in een droomritme en eentje die dreumes in dromenland heet.
pi_180608311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:17 schreef TolstoiFan het volgende:
Welk boek was dat, Nectarientje? Ik zie er bij Bol eentje over baby's in een droomritme en eentje die dreumes in dromenland heet.
De dreumesversie. Again, wij vonden haar manier van schrijven vreselijk. Ik geloof absoluut in de kracht van herhaling maar ik ben geen retard dat ik het om de pagina opnieuw moet lezen. Maar goed, pik eruit wat nuttig is. De stukken over de ontwikkeling van uk en een beetje waarom maakten het voor mij heel duidelijk.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:35:28 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180638476
Stormlooptopic :7

Tolstoi, wil het vandaag een beetje lukken met slapen?

Hier lag het mannetje ein-de-lijk weer eens om een uur of 8 op bed. Dan is de avond voor jezelf weer wat langer :)
Logisch wel, want laat in bed gisteren, uitslapen vanmorgen, geen middagdut, dus snel moe. We hebben de mazzel dat hij er altijd wel gezellig onder blijft. Vanavond stond hij nog keihard te tellen buiten op het balkon :') Hij telt dus gewoon tot 10 hè? 1,2,3,5,6,7,10! We rekenen het goed.
pi_180638734
Jee quoi, al tellen! Wat knap! Hier wel elke dag nieuwe woordjes maar tellen wordt hem nog niet hoor.
pi_180638769
Gisteravond sliep de kleine man pas na 22 uur. 's Nachts ook nog een keer wakker, blijkbaar was ie daarna ook weer wakker geweest, want vanochtend vond ik hem slapend voorovergebogen over zijn eigen beentjes. Heb hem maar zo laten zitten/liggen, hij werd rond 08:45 wakker.

Vandaag overdag weer groot drama, hadden we hem eindelijk slapend in bed halverwege de middag, ging de buurman veel herrie maken in de tuin, waardoor S. weer wakker werd }:|
Nog een flink stuk met hem gewandeld in de hoop hem zo in slaap te krijgen, maar helaas :{w
Hij was wel jengeliger dan normaal, maar over het algemeen nog steeds wel vrolijk, ondanks zijn overduidelijke vermoeidheid (blauwe kringetjes en walletjes onder zijn ogen :{ )

Nu ligt ie al te slapen sinds 21 uur, het vroegst sinds een week denk ik :o .
Ik denk dat de warmte ook meespeelt, het is zo'n 25-26 graden op zijn kamertje. En er lijken zo'n 3 tanden op springen te staan, dat zal ook niet meehelpen.

Heb inmiddels heb boek aangeschaft, dat Nectarientje tipte. Meteen al discussie met manlief, want die wil absoluut niet hetzelfde ritueel doen bij alle slaapjes (dus bv. ook verhaaltje e.d. bij overdagslaapjes), want dat kost teveel tijd ;( }:|
Ga eerst een rustig het boek lezen en kijken of dat wat handvatten oplevert.

Quoi, leuk die tellende MAx! Ik reken het ook goed O+
pi_180639175
Te vroeg gesproken, hij is alweer wakker en zo te horen via de babyfoon gaat het manlief niet lukken om hem weer in slaap te krijgen. Hopelijk helpt een tiet erin en anders wordt het weer een lange avond.....
pi_180639278
Ik las je verhaal en dacht gelijk misschien zit er wat aan te komen qua tanden. Soms kunnen ze dan last hebben van de oren als ze liggen.
Maar goed dat is natuurlijk altijd gokken want het kunnen 101 dingen zijn.

Knap hoor die Max. Dat mag je voor een 1 jarige zeker goed rekenen.
Bij S is alles 6 :D Verder vindt hij praten sws nog niet zo nodig. Hij kan heel goed delegeren zonder woorden. Dat vind ik ook best knap :')

Volgens mij zijn wij aangekomen bij de peuter puber tijd :X Vandaag heb ik hem voor het eerst op de trap gezet en streng toegesproken. Zelfs mijn kleuter riep " S hou op!! ik word gek van je"
S was aan het gillen omdat ik zijn beschuitje niet snel genoeg klaar had.
Als hij iets wil dan moet het ook direct en anders gaat hij non stop kei hard gillen. Mijn lieve kleine baby is veranderd in een monster ;(
Maar verder is hij wel super schattig hoor :D :P
pi_180640835
Dat gillen dat het niet snel genoeg gaat herken ik ikke. Na maanden proberen om er iets van eten in te krijgen, is het tegenwoordig gillen dat het te lang duurt. Gisteren hebben ze voor het eerst pannenkoeken gegeten. Allebei hadden ze twee hele pannenkoeken op, en daarna nog piepen voor meer...

De 6e ziekte was overigens snel voorbij hier nadat we ontdekten wat het was. De dagen voor de vlekjes waren vervelender, ook omdat ze dan geen koorts hebben en gewoon vervelend om niets lijken te zijn.

Tolstoj sterkte ermee. Wellicht kun je voor s middags een kort boekje pakken? Een boekje van vier pagina's met een regel tekst per pagina kost je amper tijd natuurlijk. Plus dat het uiteindelijk een investering is, je steekt er vijf minuten extra in ter voorbereiding, maar uiteindelijk gaat hij daardoor wel sneller slapen (is de bedoeling). Hopelijk kun je je man overtuigen en helpt het jullie.

Knap van het tellen Quoi! En die hoge cijfers zijn ook lastig. Herkent hij de cijfers ook al?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180646125
Wat een geëmmer toch Tolstoi... Warmte helpt ook niet mee inderdaad. Ik spoel mijn mennekes nu eerst even af met lauwwarm water voordat ik ze in bed doe. En je man mot ff ophouden zeg: de hele avond met een krijsend kind is nog veel meer gedoe dan een verhaaltje of liedje, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh fijn ikke84, zo'n nijdig monstertje in huis, succes met je peubertje...

Ik reken het ook goed Quoi, wat stoer dat hij al zo telt joh! Da's echt al heel jong toch?

Hier allemaal buikgriep gehad. Vooral Tetter had het goed te pakken: spugen, spuitluiers en gejammer. Na anderhalve week eet ie eindelijk weer meer dan twee happen. Superblij mee, omdat zijn curve vlak voor zijn buikgriep nog verder bleek te zijn afgebogen. (En nu zal ie wel helemaaaaaal laag zitten) Hopelijk kunnen we nu weer proberen om wat spekkies te kweken.

Klacht onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180662240
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 05:48 schreef Sara82 het volgende:
Wat een geëmmer toch Tolstoi... Warmte helpt ook niet mee inderdaad. Ik spoel mijn mennekes nu eerst even af met lauwwarm water voordat ik ze in bed doe. En je man mot ff ophouden zeg: de hele avond met een krijsend kind is nog veel meer gedoe dan een verhaaltje of liedje, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh fijn ikke84, zo'n nijdig monstertje in huis, succes met je peubertje...

Ik reken het ook goed Quoi, wat stoer dat hij al zo telt joh! Da's echt al heel jong toch?

Hier allemaal buikgriep gehad. Vooral Tetter had het goed te pakken: spugen, spuitluiers en gejammer. Na anderhalve week eet ie eindelijk weer meer dan twee happen. Superblij mee, omdat zijn curve vlak voor zijn buikgriep nog verder bleek te zijn afgebogen. (En nu zal ie wel helemaaaaaal laag zitten) Hopelijk kunnen we nu weer proberen om wat spekkies te kweken.

Klacht onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat niet omdat jullie al doorverwezen zijn? Ik neem aan dat ze geen tegenstrijdige adviezen willen geven. Maar het is een vreemde opmerking idd, zeg dan niets.

Ik ben heel blij dat wij uiteindelijk toch zelf een weegschaal hebben gekocht. De ene keer dat ik ze extra ben gaan wegen werd ik ook nagebeld door het cb dat ze nu toch echt veel te licht waren. Wel met advies, maar dat zag ik niet zitten en echt problematisch vond ik het zelf ook nog niet, maar toch word je door zo'n opmerking onzeker. Dan ga je toch ook niet zo snel meer extra wegen (nog afgezien van het gedoe met twee baby's en een dreumes/peuter).

Fijn dat Tetter zich iig weer goed voelt! Hopelijk laat zijn gewicht dat ook snel zien.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 22 juli 2018 @ 23:48:50 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180664303
Dag met een gouden randje hier. Heen- en weer naar de verjaardag van zwager met de trein (want auto stuk :{ ). Bij Wagamama op Utrecht CS beland op de terugweg wat een toffe en gezonde kinderkaart hebben ze daar _O_ en die kleine maar lekker rondrennen en grapjes uithalen. Slapen wederom overrated, dus niet gedaan. Vanavond wel total loss in zijn bedje. Gelukkig ben ik morgen vrij, kunnen we een beetje bijkomen ;)

Ja en dat tellen is absurd! Die hersenen zijn een sponsje. De getallen herkennen doet 'ie niet hoor, FF. Hij is overigens ook bezig met kleuren en benoemt dan dus gewoon overtuigend iets als "blauw!" Waar dan vervolgens niks van klopt :') O+

Ikke, sterkte met je eigenwijze dreuter. Helpt het apart zetten?

Sara, lastig. Misschien denkt het CB dat de diëtist daar dan iets mee moet. Maar lijkt me een kwestie van duidelijk zijn (van het CB). Maak je je zelf zorgen over het gewicht van Tetter?
pi_180670391
Leuke dag Q. Is dat tentje op Utrecht CS ook wat voor kleuters denk je?
Ik blijf het zeggen, wat een super leuke leeftijd is dit toch hè.
Ga je vandaag nog wat leuks doen?

Het op de trap zetten hielp super. Door hem uit de situatie te halen kwam het binnen wat ik tegen hem zei en was het gelijk goed. Hij deed zelfs zijn vinger voor zijn mond en zei "ssst" :D
Ik heb hem niet alleen laten zitten hoor, daar vind ik hem te klein voor.

Sara dat heeft ze niet zo handig gezegd dan.
Wat voor een tips heb je van de diëtiste gekregen?
Ziek zijn helpt iig niet, gelukkig is hij weer beter en jullie ook. Buikgriep in de zomer }:| wie bedenkt het.

oooh mensen wat wordt het warm deze week :o Ik weet gewoon niet wat ik moet gaan doen met mijn 2 kinderen.
Op zolder hebben we een speelkamer met airco dus dat is wel lekker maar eigenlijk wil ik niet binnen zitten, dat kan de hele winter nog.
Wat gaan jullie met dit weer doen?
pi_180670606
Timo en ik gaan normaalgesproken iedere week zwemmen, in de zomervakantie zijn er geen zwemlessen, maar mag je wel gratis het zwembad in. Dus op de echt hete dagen wordt dat mijn toevluchtsoord. Verder is er hier een speeltuin met best wat schaduw waar we vast nog wel heen gaan. En in onze tuin is het ook goed toeven, met een badje voor Timo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 23-07-2018 11:41:48 ]
  maandag 23 juli 2018 @ 13:09:45 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180672862
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:07 schreef ikke_84 het volgende:
Leuke dag Q. Is dat tentje op Utrecht CS ook wat voor kleuters denk je?
Ik blijf het zeggen, wat een super leuke leeftijd is dit toch hè.
Ga je vandaag nog wat leuks doen?
Ik durf het niet te zeggen. Het was niet eens zo kindvriendelijk (want groot druk stationsplein ervoor), maar we werden zo lief geholpen en het eten was zo lekker. En één rondrennende dreumes over dat plein was wel overzichtelijk ;)

Goed dat het helpt. Even apart nemen en uitleggen is de crux denk ik ja. En lief dat hij dan zelf al sssst doet. Ze snappen het dondersgoed. Hier zegt hij ook vaak zelf al: mama boos. Knap, want dat ben ik niet zo snel. De enige harde grens die hij momenteel opzoekt is op de bank lopen 8)7 En dat mag gewoon niet.

Vandaag helemaal niks. Nog in slaapkloffie, net wentelteefjes gebakken en meneer ligt nu weer vroeg op zijn bedje. Leuk, twee van die dagen, maar er moet wel even bijgetankt worden. Al ligt hij tot nu toe alleen maar grote verhalen op te houden in zijn bed. Is ook een soort uitrusten :')

quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:19 schreef Gogo83 het volgende:
Timo en ik gaan normaalgesproken iedere week zwemmen, in de zomervakantie zijn er geen zwemlessen, maar mag je wel gratis het zwembad in. Dus op de echt hete dagen wordt dat mijn toevluchtsoord. Verder is er hier een speeltuin met best wat schaduw waar we vast nog wel heen gaan. En in onze tuin is het ook goed toeven, met een badje voor Timo.
Lekker waterratje heb je!

Ik geloof dat we alles maar gaan doen wat we normaal ook doen, maar dan een tempootje lager. En lekker veel en vaak water opzoeken ja :)
pi_180674722
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:09 schreef Quoi het volgende:

Lekker waterratje heb je!
Ja echt, je maakt hem niet gelukkiger dan in water. Hij is totaal niet bang en zwemt (op zijn manier) het hele badje door.
pi_180683693
Dat bank lopen is hier ook een ding, nu ook afgeleerd net als aan de audio apparatuur zitten. Maar hij heeft zelf wat kringloop platen gekregen als speelgoed En als die dan muziek wil horen loopt die met zo een plaat naar mn apparatuur. Kijk papa ik wil muziek horen. En alles vindt die best, vooral reggea en jaren 80 meuk. Maar geen peutermuziekzooi. Kan m niet bekoren.
pi_180687761
heerlijk gogo zn waterrat. Zwemmen is nu ook 1 van de weinige activiteiten die ik zie zitten met dit weer.
Buiten vind ik het echt te warm zelfs in de schaduw.

Quoi een bank is toch ook om op te lopen, springen en klimmen? Flauw dat Max dat niet mag :s)
Ik hoorde vanmiddag ineens "wow wow woooow" en daarna riep mij kleuter lichtelijk in paniek dat S aan de bank hing. Was hij erover heen geklommen en hing aan de rand van de bank :D Onze Stef stuntpiloot.
En idd ze hebben het echt zo goed door allemaal, kleine wijsneusjes O+

S past zijn zomer schoenen niet meer :{ ik heb eigenlijk geen zin om nog andere te kopen. iemand tips voor leuke betaalbare sandalen?
pi_180690271
Ikke overal is opruiming, dus misschien een bristol ofzo? Zag ik hier gisteren nog wel wat liggen.

L was om 4.55 wakker en ik duimde zo hard dat hij nog even ging slapen dat hij nu nog slaapt O+ 6 uur opstaan vind ik al een hel, maar 5 uur... Pffff. Ik ben z'n muggenspul vergeten dus ik hoop niet dat hij zo helemaal lek is geprikt.

Hij zit in een groeispurt denk ik. Gisteren om 10 uur 's ochtends had hij al 3 boterhammen, een banaan en een fles op (tegenwoordig 200 ml water en 4 schepjes :+) :o hele dag door niks anders dan vragen om eten. En om te controleren of hij zin in iets lekkers heeft of echt trek, vraag ik of hij een boterham wil, dan weet ik het snel genoeg. Hijzelf wil namelijk altijd een banaan of rozijntjes.
pi_180697547
Nazil thx voor de tip.
L eet altijd goed toch? Je zou denken dat ze met dit weer minder gaan eten maar jou L propt er gewoon meer in :D
Fijn dat hij vanmorgen nog even door sliep. 5 uur is echt geen tijd om op te staan!! 6 uur trouwens ook niet :7

S wilde vanmorgen op de wc zitten, want grote broer doet dat ook dus stoer. Gaat hij gewoon zitten poepen :D Gek kind
pi_180703764
Ja hij eet over het algemeen goed, laatste tijd wordt hij wel iets kieskeuriger. Geen korstjes, bepaalde groente etc.

Wat knap dat hij zo op het potje poept! L wil ook altijd op het potje als ik naar de wc ga, maar dan is het 'psssss' en dan 'kaaaa' :+
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:26:28 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180707416
Slapen ze bij jullie ook zo goed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
pi_180708203
:D Max is een avond mens
Hij ziet er nog gezellig uit O+
En we gaan nog niet naar bed!! nog lange niet, nog lange niet :P

Nazil op het potje wil S niet. Echt alleen op de wc. vanavond ging hij zich verstoppen om te poepen toen ik vroeg of hij naar de wc wilde poepte hij weer op de wc :D
Wat L doet dat herken ik wel haha dat doet S ook nog steeds. Zo grappig
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:29:25 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180712582
Pfff, ik leer het ook nooit. Ik 'klaagde' tegen man dat het zo balen is dat de kinderen gewoon om 6u wakker zijn in de vakantie, maakten ze er 5u van.
Nu had ik het erover met een vriendin dat 5u zo vroeg is, is Ella om 03.50u wakker en wilde niet meer slapen :o
Uiteindelijk viel zij een kwartier voordat kleuter wakker werd in slaap :O
Veel koffie dan maar vandaag.

Hoe laat ging Max uiteindelijk naar bed, Q? :D

Wow Ikke, wat goed! Ik moest even 2 keer kijken of ik echt in het dreumestopic zit :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:42:03 #28
73386 Fazz
onderweg
pi_180713004
Oei Sylver, dat is wel erg vroeg!

Wat een gezelligheid Q :+ Jammer dat ze ondanks laat opblijven meestal niet langer slapen in de ochtend oO<

Buikgriep met dit weer? Pfff gelukkig zit het er op Sara!

Wow ikke, op de wc poepen, nu al :o

Banaan en rozijnen gaan er hier ook altijd in Nazil :Y Al weet deze dame al heel goed dat koekjes ook lekker zijn :')

Gogo, lekker zwemmen!

Ik vind het wel lastig met dit weer, vandaag wel vrij maar geen idee nog wat we gaan doen :)
pi_180713247
wow dat is heel vroeg sylver. Komt het door de warmte of weet je niet waarom ze zo vroeg wakker worden?
Koffie dan maar c_/

Ik vind het ook echt lastig. Ik wil eigenlijk niet klagen over het weer maar 35 graden vind ik echt niet leuk voor een dreumes.
Vandaag dus maar weer binnen spelen denk ik. donderdag en vrijdag wordt het nog warmer :{
Ik zie gewoon regen in Zeeland en rondom Rotterdam. Ik wil ook regen :') Ik kan me niet meer herinneren wanneer hier de laatste regen viel.

poepen op de wc was toeval denk ik. hij gaat er wel vaker op zitten en dan drukt hij heel hard. nu kwam er toevallig wat mee. Het gaat hem om het doorspoelen en handen wassen. Maar hij zit er iig al op dat vind ik al heel fijn want kleuter wilde alleen maar op het potje en durfde niet op de wc.
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:06:12 #30
73386 Fazz
onderweg
pi_180716577
Het is hier gewoon lekker bewolkt! Ons stranduitje zit er alweer op 8-) O ligt nu lekker te slapen, in haar bedje vol zand :+
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:49:01 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180717479
Wij gingen gisteren naar de ikea om de warmte te ontlopen :P
Vanochtend gingen we zwemmen, maar wat we vanmiddag gaan doen weet ik nog niet.

Ik denk dat Ella zo vroeg was vanwege de warmte idd. Om half 4 werd ze wakker en wilde water. Ze was in eerste instantie weer gaan slapen, maar 20 minuten later wilde ze dus 'uit!'. Het is op haar kamer ook 27 graden (en bij grote zus zelfs 29..). Onze kamer is zit aan de andere kant van het huis en is veel koeler.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180717959
Oooh heerlijk!! Wolken _O_

Lekker hoor een zandbed :D
Wat heerlijk als je zo dicht bij het strand woont. Zelfs in de winter lijkt me dat geweldig.

Sylver 27 en 29 graden :o Dat is ook niet fijn slapen.
Slaapt je kleuter wel goed op het vroege wakker worden na dan?

Ik ga vanavond denk ik zwemmen met de jongens. Dan is het nog steeds warm maar is de zon niet meer zo krachtig. De hele dag binnen door brengen is ook niks.
Ik heb nu wel alle was weg gestreken en het huis schoon dat is dan weer een voordeel
pi_180722879
Onze babyfoon gaf gisterenavond 31 graden aan.. Maar die staat wel in een hoekje achter een mand met boeken, dus zal wel niet geheel kloppen.

Gisterenochtend gingen wij ook zwemmen, in een binnenbad. Ergens anders dan normaal met een heel groot peutergedeelte. L heeft zich prima vermaakt. Hij kon ook buiten zwemmen maar dat vond hij te koud :+
pi_180723451
Nu in dit extreme weer, zweten jullie kindjes ook? Bij mijn kereltje is nergens een zweetdruppeltje te vinden, ook niet na spelen.
pi_180725741
Zweten? Ik keek even om naar slapende dreumes en eh. Alsof ze net onder de douche vandaan komt. Allemaal druppels in t gezicht :').
Ze komt ook echt net onder de douche vandaan maar dat WAS afgedroogd :D
Het is hier in de slaapkamer ook 29 graden ofzo. Woonkamer is 28.
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:00:18 #36
73386 Fazz
onderweg
pi_180726673
Tijdens het slapen wordt O ook heel bezweet ja. Ze sliep de afgelopen nachten alleen in een luier, zo was het nog wel uit te houden voor haar :)
pi_180726982
Had het meer over overdag.

Snachts kan ik niet over meepraten, bovenverdieping heeft overal airco, 19 graden snachts. Mijn zoontje slaapt gewoon in zijn pyama en zomerslaapzak.
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:16:56 #38
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180727054
28 graden geeft de babyfoon nu aan :{

Slaapt ze zonder slaapzak, Fazz? Ella ligt met alleen een luiertje in zo'n lakendunne slaapzak, maar bij haar nekje is de slaapzak helemaal vochtig, dus toch nog wel erg warm voor haar.
Maar met haar middagslaapje probeerde ze uit het ledikantje te klimmen (en kwam ook een heel eind), dus durfde eigenlijk niet meer zonder slaapzak.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:17:29 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_180727065
Mijn kleine zweet overdag ook amper. Niks geks hoor, dat zweten gaat pas vol aan als ze wat groter zijn ;)
disclaimer
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:22:48 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180727188
Hier zweet ze overdag ook niet, ze voelt hooguit wat klam.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180730327
Mijn kleuter zweet bijna niet en dreumes wel heel erg. Die heeft ook een hoofd als een tomaat als hij buiten is met dit weer :D denk dat dat per kind verschillend is. S zweten als baby al heel veel. Zelfs in de winter had hij wel eens natte sokken van het zweten.

Wat een temperaturen bij jullie :o
Sylver S probeert ook uit bed te klimmen als hij de slaapzak uit heeft. Dus die laat ik ook niet zonder slapen.

Wij hebben vorig jaar airco aan laten leggen. Daar zijn we nu extra blij mee _O_
pi_180732762
Hier slapen ze ook gewoon in slaapzak. Em slaapt niet zonder (Lala soms wel). Hun kamer ligt ook aan de achterkant, dat scheelt een hoop qua temperatuur, peuter heeft het zwaarder aan de voorkant, daar staat de zon vol op een groot deel van de dag. Die is ook veel later met een ventilator pas gaan slapen. Zweten valt wel mee, al plakken ze wel heel erg, zeker bij het klimmen of huilen. Lala drinkt wel heel slecht momenteel, dus die heb ik net gestoord voor een extra fles water met een schepje melk er doorheen en deze keer ging hij er wel in. Morgen ga ik ook maar een extra fles geven, die krijgen ze normaal overdag niet meer (alleen hun waterflessen).

Wow ikke, nu al naar de wc :D Ik probeer peuter enthousiast daarvoor te maken maar die moet er nog niks van hebben helaas.

Ging max vandaag beter slapen Quoi?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 00:19:56 #43
269689 crew  Viv
pi_180733182
Hier nu 31 graden op ZZ's slaapkamer. :X Zowel die van haar als onze eigen slaapkamer ligt aan de zon-kant van ons huis. Oh, en die kant van het huis bestaat volledig uit ramen en kozijnen van plafond tot vloer. Ik denk niet dat de architect dit soort zomers voor ogen had. oO<

ZZ zweet trouwens wel heel veel, ook als baby al. Binnenshuis draagt ze daarom meestal alleen een romper qua kleren, ook in de winter. :') En in bed heeft ze in de winter een dunne merinowollen mouwloze slaapzak erbij, en in de overige seizoenen niks.
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:20:27 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180736789
Hier ook 29 graden op zijn kamertje :@ Is het warmste kamertje van het huis helaas. Behalve het gaan slapen (gister weer 22u), slaapt hij wel lekker door enzo.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:44:07 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180737808
Hier werd ook doorgeslapen. Tot 05.00u dan, toen vond ze het wel lang genoeg geweest :P

Beetje jammer alleen dat grote zus de hele nacht heeft overgegeven
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180738333
Dreumes slaapt vooral heel laat pas met deze hitte. 22 uur is geen uitzondering. Hij druipt wel continu van het zweet, net als zn zussen (en vader, het komt ergens vandaan ;) ). Lijkt me wel fijn als je zo je warmte kunt reguleren. Ik leg hem wel alleen in luier, echt niet met meer laagjes.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 11:02:20 #47
269689 crew  Viv
pi_180739082
Ik doe haar die romper alleen aan zodat ze haar luier niet open pulkt. :')
pi_180739467
Hele post opgesteld, verkeerde knopje ingedrukt, post weg }:| en opnieuw:

Tolstoi, wat naar dat S zo slecht slaapt! Ik kan me je wanhoop goed voorstellen, dat breekt ook echt op. Tips zijn lastig, ieder kind is toch weer anders. Ik herken het echter wel, slechte slapen van J begon rond 11 maanden en duurde tot 19 maanden (stopte met de geboorte van haar kleine zus dus in hoeverre dat nog verband houdt..). Laten huilen heeft hier nooit geholpen,werd ze ook hysterisch van. Uit bed en daarmee uit de situatie hielp soms, dan kon ik haar op een ander moment alsnog op bed leggen. Ik heb die maanden heel veel middagslaapjes geskipt omdat ze gewoon echt niet wilde. En s avonds vaak laat naar bed plus tussen ons in slapen omdat dat de enige manier was waarop ze sliep.. nu is ze 20 maanden en gaat het dus goed, zo goed zelfs dat ze vrijwillig in bed klimt. Hopelijk komt die ommekeer voor jou ook snel en is het echt enkel een fase :*

Quoi, wat knap dat Max al kan tellen. En die foto O+

Ikke, welkom in de pre-peuter-pubertijd :') J begon vrijwel direct na haar 1e verjaardag al met peuterpuberen, ik had de naïeve hoop dat het ons dan met 2 jaar bespaard zou blijven. Nu met 20 maanden is het puberen enkel toegenomen dus ik hou mijn hart vast voor wat er komen gaat als ze echt 2 wordt :')
Dat trap zitten helpt hier trouwens ook! Soms ziet ze het als spelen en werkt het dus niet, andere momenten geeft ze uit zichzelf een knuffel als ze van de trap mag en lijkt ze het toch wel te begrijpen. Maar alleen al het uit de situatie halen kan ervoor zorgen dat ze weer even in ruststand wordt gezet.

Sara, wat sneu van de buikgriep maar gelukkig gaat het nu weer beter. Hopelijk blijft het jullie nu allemaal heel lang bespaard!

Banklopen, check }:| een van de meest hardnekkige niet af te leren eigenschappen van J. Net als gooien trouwens, het liefst met eten want niks is leuker dan een over de grond kruipende moeder die alle etensresten weer bij elkaar verzamelt en van de muren en stoelen schraapt. Dus tips anyone? :')

Nazil, wat heb jij een goede eter!
O+

Ikke wat knap dat S op de wc heeft gepoept! Toeval of niet, hij heeft het toch maar mooi even gedaan O+ J poept en plast goed op het potje en sinds een week of 2 wil ze het liefst ook op de wc (met verkleiner). Daar lukt echter alleen plassen nog en geen poepen, is toch lastiger omdat ze ook niet met de beentjes bij de grond kan. Is dus echt hartstikke knap van S dat het hem is gelukt!

Sylver,ben je de dag gisteren nog doorgekomen met het slaapgebrek? En hopelijk vannacht een betere nacht gehad?

Al die warme kinderkamers, zo zielig. De babyfoon gaf hier gisteren 33 graden aan :o desondanks slaapt J nog steeds goed, wordt alleen kletsnat van het zweet ook al draagt ze alleen een luier. Arme kind, alleen daarom al hoop ik dat die extreme warmte snel overgaat. Ik ben gisteren ook binnengebleven met J op het warmste moment van de dag. Hebben we lekker samen koekjes gebakken. Verder heeft ze wel veel buiten gespeeld, in het zwembadje, met de watertafel en met de tuinslang (tegen alle sproei adviezen in :')). Zolang ze maar met water kan spelen lijkt de warmte haar niet echt wat te doen.

Sterkte voor alle dreumesen (en ouders) in dit weer :*
pi_180748990
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:16 schreef Sylver_ het volgende:
28 graden geeft de babyfoon nu aan :{

Slaapt ze zonder slaapzak, Fazz? Ella ligt met alleen een luiertje in zo'n lakendunne slaapzak, maar bij haar nekje is de slaapzak helemaal vochtig, dus toch nog wel erg warm voor haar.
Maar met haar middagslaapje probeerde ze uit het ledikantje te klimmen (en kwam ook een heel eind), dus durfde eigenlijk niet meer zonder slaapzak.
Ze slaapt zonder slaapzak ja, al een hele tijd. Ze doet geen poging te klimmen in haar ledikant (het is een oudje dus in theorie zou het kunnen) Ik had nog een lakentje over haar heen gelegd, zelf vind ik het rot slapen zonder iets over me heen, maar dat lakentje werd onder luid protest van haar af geschopt :+

Het slapen gaat hier wel heel goed, gisteren lag ze voor 1900 al knockout. Vandaag overdag heeft ze wel veel geslapen dus ben benieuwd of ze straks nog zin heeft.
pi_180751680
Het is nu overal gewoon bloedheet.. Maar Y slaapt iedere avond deze week om 19:00 - 19:30, gewoon doodop van al het spelen. O+ . Geen slaapzak of lakentje, alleen een romper aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:21:58 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_180751889
Noud slaapt in luier en hydrofiel slaapzak. Wel eens zonder slaapzak geprobeerd maar dat is een big fat nope.
disclaimer
pi_180752175
Ik post hier niet zoveel, maar het gaat ook allemaal zo goed met die Y. Blij kind dat geniet van het leven. ^O^ . En met name van schommels momenteel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:36:19 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_180752232
Schommels O+ fijn dat het zo goed gaat met Y!
Met noud gaat het ook fantastisch, het is zo'n zorgeloos, blij, ondernemend kind. Hij loopt de hele dag op zijn platte stampvoetjes. En hij eet me kaal. Mijn kleine grote vriendje O+




[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 26-07-2018 20:44:40 ]
disclaimer
pi_180755119
Franny wat lijk Y op I O+ fijn dat het zo goed gaat.

Noud met zijn krulletjes O+
Wat is hij groot geworden zeg!!

S sliep vanmiddag van 13 tot 16.30 dus we zijn vanavond nog gaan zwemmen. We kregen er gewoon een vakantie gevoel van, heerlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:54:43 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180755652
Mooie mannetjes O+
  vrijdag 27 juli 2018 @ 10:02:04 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180762413
Wat een leuke blije jongetjes O+

Zo hielden wij het gisteren ook wel uit 8-)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180763847
Wat een fijne zomerfoto's allemaal!

Hier dikke ellende. 31 graden ins ons huis dus niet te doen overdag. We wonen in brabant en gisteren was het bij ons in de tuin 39 graden, dus niet te doen met een dreumes die niet stil wil zitten in een badje maar door de tuin wil banjeren in plaats van onder de parasol te blijven.

M slaapt al dagen slecht dus is ook nog eens super chagrijnig. Oh en wil ook niks anders eten dan yoghurt en ijs. Maar goed dat laatste kan ik voor 2 of 3 dagen wel door de vingers zien.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:31:09 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180764228
Sylver, wat lief zo in dat kratje :)

RF, nog eventjes uithouden nog. En ijs en yoghurt mag. Van mij tenminste ;)

Gister Max gewoon tot een uur of 22 opgehouden, totdat het lekker ging regenen en onweren. Konden hem toen zo wegleggen. Het is weer een kwestie van meebuigen, merk ik weer.

Airco op mijn werk nog steeds stuk, dus ben aan het thuiswerken in een koffietent langs de gracht, waar een lekker windje doorheen waait. Intussen regelen den papa en de Maxer het maar samen :s)
pi_180767486
Fazzoletti en Franny, wat fijn dat het slapen zo goed gaat!

En Franny wat een heerlijke foto, schommels zijn ook geweldig O+

Stormqueen, wat een leuk kind heb je, en die krulletjes O+ O+

Ikke, heerlijk zwemmen met dit weer, en wat een knapperd!

Sylver, fantastisch in dat teiltje
O+

Regina, wat vervelend dat M zo slecht slaapt en eet! Snap die yoghurt en ijs trouwens wel, dat is ook mijn favoriete dieet in dit weer :')

Quoi, goed geregeld dat thuiswerken in een koffietent! Dit zijn ook geen temperaturen om zobder airco te moeten werken 8)7

Ik blijf vandaag even een dagje binnen met mijn meisjes, veel te warm buiten. Met J lekker spelletjes spelen, koekjes bakken en versieren en in bad spelen, terwijl N zoveel mogelijk van de tijd ligt weg te slapen O+
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:15:30 #60
73386 Fazz
onderweg
pi_180767903
Leuke foto's Franny, SQ! Wat zijn jullie jongens gegroeid!

Heerlijk in het water Ikke & Sylver, dat is volgens mij het enige dat nog iets van verkoeling brengt...

RF, mijn god, 39 graden.... daar wordt toch iedereen chagrijnig van :X

O praat nog niet maar ik heb haar nu al meerdere keren 'ijs' horen zeggen. Zodat toeval zijn of heeft ze in deze hitte haar 1e woord maar aangepast naar iets heel nuttigs :D
pi_180772147
Haha ik denk dat laatst Fazz ;)

Sylver ♡ wat schattig zo. En wat een heerlijk uitzicht.

39 graden :o niet tof RF. Ik snap dat je mannetje chagrijnig is door het weer en slaap gebrek. Arme kindjes weten niet wat ze overkomt.
Ijs en yoghurt hmmm. Zou je wat fruit door zijn yoghurt kunnen prakken? Dan krijgt hij stiekem toch wat meer binnen.

Lekker hoor Quoi. Heerlijk als je je werk ergens anders kan doen.
In het ziekenhuis is geen airco ;( dat is echt niet tof. En dan moet je ook nog zn heerlijk ademend (not!) pak aan. Voor deze keer ben ik blij dat ik nachtdienst heb.

Maarrr als het goed is gaat de temperatuur dalen *O*

Schan wij zitten ook al dagen binnen :') pas na 19 uur gaan we een keer naar buiten
pi_180774908
Vandaag de hele dag binnen gebleven maar ik had een Amazon speelgoed bestelling gedaan dus we hebben ons de hele dag vermaakt zonder driftbuiten of frustraties.

Lekker aan tafel gespeeld, ventilator aan, danoontje ijsje eten en was best te doen. *O*
M heeft een kwart stokbrood naar binnen gepropt en een banaan en spinazie smoothie. Fuck it, ik reken het goed.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180775498
Lala past zich aan aan de buitentemperatuur en heeft weer koorts. Ze is ook heel hangerig, dus lekker een kacheltje op me gehad de hele dag. Wij gaan trouwens s ochtends naar buiten en zodra het buiten warmer wordt dan binnen (rond 10:00 uur meestal) gaan we naar binnen met alle deuren dicht. Als het s avonds afkoelt liggen ze allemaal al in bed.

Die Danoontjes ijsjes zijn ook erg lekker RF! Die eet ik ook nog steeds graag :@ En smoothies zijn nu erg handig idd! Net als soep.

Leuke foto's van Y en Noud!

En alvast een welkom en gefeliciteerd Lemijn *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180775596
Ik maak meestal zelf ijsjes met fruit en yogurt in van die vormpjes. Maar ik vind het al een prestatie als ik met dit weer van de bank naar de koelkast loop. Dus geen verantwoorde pinterest moeder ijsjes vandaag.

Hij slaapt trouwens ook gewoon. O+
Bijna koude douche en bevroren flessen water een half uur op zijn matras gelegd voor hij ging slapen en hij sliep binnen 5 minuten.

En nu wegwezen met die hitte.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180776224
Ik maak altijd tig ijsjes in het voren. We hebben vormpjes voor 8 en zodra er een stuk of 5 op zijn maak ik weer nieuwe en combineer dat met het drinken van een smoothie.

Sylver wat heerlijk zo.. En dat uitzicht!

Ikke en sq ook al van die heerlijke buiten-kindjes en wat worden ze groot!!

Quoi ik wil ook in een koffietentje zitten werken! Ik loop op het werk nog meer dan normaal, om de zoveel tijd even naar achter in de winkel. Daar doet de airco het wel.

Wij zijn vandaag gevlucht naar m'n ouders, hun huis is groter en de tuin ook, dus die warmte blijft in huis minder hangen en in de tuin nog wat wind en voldoende schaduw vanochtend. Dus L kon in het zwembad vanochtend en na het slapen meende hij dat hij er wel weer in kon, ondertussen in de volle zon met 37 graden :+ jammer, mannetje.

Net ging ik nog even bij hem in bed kijken. Had hij gepoept. Ik wil hem wakker maken maar hij draait zich ook gewoon weer om en gaat verder slapen :') . Na het verschonen krijg ik hem nooit meteen weer in bed en ik hoopte voldoende te hebben aan even knuffelen en wiegen op de stoel maar hij bleef maar naar bed wijzen. Ik vroeg of hij naar bed wilde en hij knikte heel hard O+ en hij sliep gelijk verder. Die hitte haalt alle energie uit hem.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 21:11:27 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180776339
Oh we worden al verwacht, wat gezellig _O_ .

Jacob is dus 1, mijn toffe baby, en als ik jullie mag geloven gaat hij het komende jaar lopen, praten en op de grond liggen als hij het er niet mee eens is. En vaak ziek worden. En nog meer spelen. Vat ik het zo goed samen?
Ik verheug me zo *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180776989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 21:11 schreef Lemijn het volgende:
Oh we worden al verwacht, wat gezellig _O_ .

Jacob is dus 1, mijn toffe baby, en als ik jullie mag geloven gaat hij het komende jaar lopen, praten en op de grond liggen als hij het er niet mee eens is. En vaak ziek worden. En nog meer spelen. Vat ik het zo goed samen?
Ik verheug me zo *O* .
Nee joh alweer 1... :o Gefeliciteerd!!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 juli 2018 @ 22:23:15 #68
73386 Fazz
onderweg
pi_180777628
Welkom Lemijn, gefeliciteerd! *O*

O werd net wakker en had dorst, nog maar een extra fles dan :) Het lijkt hier nu wel warmer dan gisteren.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 22:47:06 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180778107
Nou, ik ben bijna gesmolten vandaag, niet normaal. Max doet het goed. Zuipt water als een malle, zweet als een otter en stuitert dan door tot een uur of 22 en gaat slapen :')

En Jacob is 1, olé olé w/
  vrijdag 27 juli 2018 @ 22:59:27 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180778315
Ik heb een klein blokje gefietst net op zoek naar die maan (nergens te bekennen), dat was heerlijk maar binnen liep ik weer tegen een muur van warmte aan :'). Jacob ligt gewoon te tukken hoor... die vindt het vermoeiend geloof ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:22:23 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180778812
Hier ook gaan fietsen. Zeer effectief en slaapverwekkend, maar te bewolkt voor de maan.
pi_180779648
Lemijn, Jacob 1 jaar *O* *O* *O* Gefeliciteerd met je dreumes O+

Gister naar het strand geweest, S. vond het helemaal leuk, lekker koel zeewater, lekker zand eten, af en toe even bij mama drinken, spelen in het zand, in de auto slapen *O*
Verder gaat het slapen nog kutter dan kut (hij sliep pas om 23 uur), overdag bij voorkeur helemaal niet. De afgelopen dagen wel op mij geslapen aan de borst, had ik weer een heerlijke plakdreumes O+ O+ O+ Voor nu slapen even belangrijker dan de manier waarop, dat komt wel weer als het op zijn kamertje wat koeler is (nu 30 graden).
Hopelijk creëren we geen groter probleem....
Probeer maar mee te buigen net al Quoi
pi_180779735
Waar hebben jullie uiteindelijk het feest gevierd Lemijn? Of komt dat nog?

Quoi, ik keek vanmiddag Billie en Bollie met peuter (is oa op NL3, de nieuwe digitale animatie-versie) en elke keer als ik Billie zie moet ik aan Max denken! Zelfde kleur haar en ondeugende blik denk ik.

Em slaapt goed, maar Lala hield het na een uurtje voor gezien. Werd wakker met rode wangen en 39.6 koorts nu. Om af te koelen maar een lauwe douche samen genomen en er staat nu een ventilator op haar bed gericht. Drinken weigerde ze helaas (de avondfles ook al). Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter! Als het goed is gaat het iig regenen vannacht en wordt het max 23 graden hier!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180780031
Beterschap voor Lala, FF!
Wij hebben bij S. nu ook een ventilator neergezet, hopelijk werkt dat!

Ik kan niet wachten tot het gaat regenen en wat koeler wordt voor een dagje!
pi_180787189
Lemijn! *O*

Ik heb vannacht tot half 5 M lopen deppen met natte doekjes en bekertjes water gebracht. Hond die bijna de hele nacht aan het hyperventileren was door de hitte. Echt hoe kwam ik die nachten door met een baby?

Nu wel een xxl koffie dus dat maakt alles goed.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180787224
Even van me af schrijven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180787367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Even van me af schrijven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad qua weinig slaap.
Bij het zien van de ledikant begon ze al moord en brand te schreeuwen. Alsof ze op het punt stond in kokend frituurvet gedoopt te worden :')
Ze slaapt nog steeds niet veel, maar valt inmiddels wel zelf in slaap in haar eigen peuterbed en in haar eigen kamer.
Dat heeft lang geduurd moet ik wel eerlijk bekennen.
pi_180787924
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:33 schreef Skittles het volgende:

[..]

Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad qua weinig slaap.
Bij het zien van de ledikant begon ze al moord en brand te schreeuwen. Alsof ze op het punt stond in kokend frituurvet gedoopt te worden :')
Ze slaapt nog steeds niet veel, maar valt inmiddels wel zelf in slaap in haar eigen peuterbed en in haar eigen kamer.
Dat heeft lang geduurd moet ik wel eerlijk bekennen.
Heb je nog iets bijzonders ervoor gedaan, slaaptraining ofzo? Of ging het vanzelf beter?
Heb jij je geen zorgen gemaakt over dat weinige slapen?
pi_180788402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:09 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Heb je nog iets bijzonders ervoor gedaan, slaaptraining ofzo? Of ging het vanzelf beter?
Heb jij je geen zorgen gemaakt over dat weinige slapen?
Geen zorgen, nee. Als newborn wel hoor, als ik las hoeveel ze zou moeten slapen en verhalen las dat baby's zo lekker veel slapen. Daarna niet meer. Het hoort blijkbaar bij haar.

Slaaptraining ook niet. Even kort hoe het bij ons ging:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180790725
Tolstoi :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180794370
Herkenbaar hoor tol. En ja het is een hele lastige periode maar hij gaat weer voorbij :*
Wel lastig dat je je niet gehoord en gesteund voelt. Praat er anders eens op een rustig moment met je man over. Vraag wat hij zou willen en hoe hij dat voor zich ziet. Misschien komen jullie dan samen wel tot een manier waarop je het kan gaan proberen.

Mijn ervaring met slaap problemen bij mijn inmiddels 4.5 jarige even onder een spoiler want lang... :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door ikke_84 op 28-07-2018 17:14:10 ]
pi_180795508
Tol, Twix sliep vanaf 5 weken door en toen verhuisde hij van de wieg bij ons naar zijn ledikant op zijn eigen kamer. Wel had hij ons nodig bij het inslapen, we bleven erbij tot hij sliep. Zaten dan naast zijn bed en hielden zijn handje vast.
Toen brak er een ziekenhuisperiode aan en nadien had hij halverwege de nacht onze nabijheid nodig. Wij veerden mee en zo hadden we ruim 2 jaar lang een jongetje wat in zijn eigen bed startte maar altijd halverwege de nacht bij ons verder sliep. Wel lukte het hem vanaf 1,5 jaar om zelfstandig in slaap te vallen dus kind in bed, knuffel en kus en klaar.

Hoogzwanger van nr. 2 was ik benieuwd hoe alles zou gaan lopen. Maar sinds de geboorte van Mars slaapt Twix door en nooit meer in ons bed. Niet omdat het niet meer mag of niet meer past (want Mars ligt in een cosleeper dus plek genoeg) maar hij vraagt er niet meer om. Geen idee hoe het kan of waarom.

Wat wil ik nu zeggen: bij ons loste het zichzelf op. Zowel het zelfstandig inslapen als het in eigen bed doorslapen. En al die tijd hebben we meegeveerd en geprobeerd ons niets aan te trekken van de mening van anderen over het samen slapen.
Slaap voor ons alledrie ging bij ons voor op de locatie van de slaap. En wat vond ik dat pamperkontje altijd heerlijk O+ .

Oh en overdag was Twix van de hazenslaapjes. In de doek, in de Tula, op de arm. Soms in bed maar dan dus met inslaaphulp. Ook dat loste zich op. Vanaf het moment dat hij nog maar één slaapje deed overdag, sliep hij ineens twee uur achtereen. En ook daarbij had hij na een tijdje geen inslaaphulp meer nodig.

Als het kan, laat het los en veer mee. Hoe frustrerend het soms ook kan zijn, hoe fijn de verhalen uit de omgeving ook klinken van zelfstandig slapende kinderen, jullie kind gaat dat ook doen. Ooit. Echt. :*
pi_180796064
Ik sluit me helemaal aan bij het meeveren van Malteser. We hebben heel veel (in)slaap drama gehad en mijn vrouw sliep bijna iedere nacht van middernacht tot de volgende ochtend bij Sjaak. We hebben toen zijn peuterbedje tegen ons bed aan geschoven. Sjaak zei letterlijk: “mama, ik vind het gezellig om bij jullie te slapen, ik wil niet alleen slapen.”
We hebben heus nog wel eens inslaapdrama, want hij blijft een peuter, maar hij slaapt door O+
pi_180796271
Hier zijn ze sinds de verhuizing ook weer veel wakker 's nachts, al moet ik tot mijn schaamte zeggen dat ik daar gewoon doorheen slaap en man er steeds uitgaat, omdat ik schijnbaar niet wakker te beuken ben. :@ :')

Maar meevaren is het beste advies inderdaad, tenzij er iemand aan onderdoor gaat. Mijn peuter sliep tot anderhalf in ons bed, maar die woelde zo vreselijk en toen raakte ik ook nog zwanger van nummer twee dat we toen wel doorgepakt hebben.

In het oude huis hadden we geen extra kamer, dus L. sliep tot 2 weken geleden ook nog op onze kamer, maar bij de verhuizing hebben we haar op de nieuwe kamer gelegd. Het was even wennen voor haar, maar met uitzondering van dus wat gepiep slaapt ze wel de hele nacht in haar eigen kamer.

Ze zijn wel beide ineens standaard om 05.30 wakker. }:|
pi_180796514
Lief, dat jullie allemaal de moeite nemen om uitgebreid te reageren :*

Ik probeer echt mee te veren, maar soms wil ik ook gewoon slapen en ben ik helemaal op en als het dan zo'n gedoe is bij naar bed brengen, dan raakt mijn geduld eerlijk gezegd ook wel eens op :@ Manlief zegt vaak meteen "haal hem maar naar beneden", maar ik wil liever niet die gewoonte ook nog erin brengen.

Als manlief 's avonds of 's nachts naar hem toegaat, dan gaat ie vaak alleen maar harder huilen en brullen. Hij lijkt dan echt mij te willen. Overdag op mijn werkdagen krijgt manlief hem ook bijna niet aan het slapen.

Vanmiddag uiteindelijk maar ervoor gekozen om samen met hem in ons bed te gaan liggen. Hij is aan de borst eindelijk in slaap gevallen en heeft 2 uur geslapen *O* Ik heb ook nog even meegedaan, dus voel me ook weer iets beter.

Vind het fijn jullie ervaringen te lezen, maar tegelijkertijd maakt het me ook een beetje bang dat het soms best wel lang kan duren deze fase :{ '
S. ook 's nachts bij ons laten slapen wil ik niet. Dan slaap ik nog slechter, hij slaapt best wel onrustig en bij wakker gaat ie dan meteen om zich heen slaan en in je gezicht prikken }:|
pi_180796797
Tolstoi geen tips want die van ons vraagt zelfs om z'n bed, maar heel veel sterkte.

L zet de speelgoedafstandsbediening tegen zijn oor. Ik wil meedoen maar bij gebrek aan telefoon in de buurt pak ik ook de afstandsbediening. 'Mama siesie' 8)7 ik word gecorrigeerd door een bijna-peuter over dat de afstandsbediening bij de tv hoort o|O
  zaterdag 28 juli 2018 @ 20:01:26 #87
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180798188
Tolstoi, het meeveren werkt natuurlijk alleen als het ook voor jou/jullie goed te doen is.

Je geeft aan dat je bang bent hem iets verkeerds aan te leren en ik denk echt niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

Zoals bijvoorbeeld het in slaap voeden, als dat voor jou en S werkt, dan zou ik dat zeker doen. En als er dan in de toekomst een moment komt dat het voor jou niet meer werkt, dan kan je daar te zijner tijd wel een oplossing (een nieuw ritueel) voor vinden.
Ik heb 't principe 'wie dan leeft, wie dan zorgt' geperfectioneerd :+

Onze oudste was ook een slechte slaper en ik heb zoveel ongevraagd 'advies' gekregen wat er op neer kwam dat we het helemaal verkeerd deden :N Op een gegeven moment was ik het zo zat van dat ik er niet eens meer op in ging en alleen maar zei dat het onze dochter is en we zelf bepalen wat werkt voor ons.

Haar slaappatroon is in die 5 jaar tijd zo vaak vanzelf veranderd. En soms was er een punt dat voor mij niet meer werkte en dan heb ik wel gezocht naar een manier om dat te veranderen, maar meestal kwam de verandering vanzelf.

Als iets voor jou(/jullie) niet werkt, zoals bij jullie in bed slapen, dan moet je dat zeker niet doen. Maar ik zou het zonde vinden als je niet kiest voor 'makkelijke' oplossingen alleen omdat je bang bent dat je hem daarmee verpest. Want dat geloof ik echt niet :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180798228
Oooh dat klinkt herkenbaar tol.
M heeft mij ooit een bloedneus geslagen in bed ;( en toen was ik zwanger en vol hormonen dus zat ik brullend op bed met een enorm stuk wc papier onder mijn neus :')
In de nacht wilde hij alleen mij, als mijn man kwam dan ging hij nog harder schreeuwen, schoppen en slaan.
(God wat hoop ik dat S deze fase over slaat :7 )

Fijn dat jullie vanmiddag samen hebben geslapen O+
Als je liever niet samen slaapt in de nacht dan zou ik samen met mijn man gaan zitten om alles op tafel te gooien waar je mee zit. Misschien lost het je probleem met slapen niet op maar zo praten jullie er wel over (op een rustig moment) en kom je er samen door heen.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 20:03:54 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180798250
Oh, wij hebben oudste ook heel lang in slaap gewiegd en daar was ik ook echt niet blij mee. Zo'n tikkende tijdbom dat je probeerde zo voorzichtig mogelijk in bed te leggen :X En ze werd natuurlijk ook steeds zwaarder..
Maar het alternatief vond ik nog veel erger, dus ik koos de weg van de minste weerstand.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 23:17:03 #90
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180803237
Oeh, ik had 't helemaal gemist, Jacob is 1! *O*

Welkom Lemijn! Heb je ineens een dreumes! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180805910
Ik krijg hier regelmatig een peuterlijfje tegen mij aan 's nachts. Ik denk dat het nu ongeveer 50/50 is. Toen hij anderhalf was raakte hij opeens in paniek 's nachts en wilde hij niet meer verder slapen in zijn ledikant. Het enige wat hielp was hem in ons bed leggen. Nu met een peuterbedje komt hij zelf naar ons toe.
Inslapen gaat hier over het algemeen gelukkig wel goed, maar in sommige fases ook echt totaal niet. Lastig Tolstoj :*

Welkom Lemijn! Gefeliciteerd jullie alsnog!
pi_180805942
Ow trouwens: Kevin loopt!!
Ik ben blij, want het begon echt frustrerend voor hem te worden
Vooral hij zelf is enorm trots nu :p
pi_180806708
Welkom Lemijn en Jacob. Nog gefeliciteerd met zijn 1e verjaardag *O*

Een lopende Kevin *O*
pi_180807142
Ik zeg echt nooit meer wat over het slapen hier :+ gisterenavond kon hij niet slapen en vanochtend was hij 5.45 wakker ;(

Wat fijn dat Kevin loopt!
pi_180808888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 18:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Lief, dat jullie allemaal de moeite nemen om uitgebreid te reageren :*

Ik probeer echt mee te veren, maar soms wil ik ook gewoon slapen en ben ik helemaal op en als het dan zo'n gedoe is bij naar bed brengen, dan raakt mijn geduld eerlijk gezegd ook wel eens op :@ Manlief zegt vaak meteen "haal hem maar naar beneden", maar ik wil liever niet die gewoonte ook nog erin brengen.
Ik denk dat het mogelijk juist kan schelen om dat los te laten dat je er geen gewoonte in wil laten slijten.
Hier is het vooral nu met de hitte gewoon slapen wanneer het gaat, hoe laat dat ook is. Ik probeer gelegenheden te creëren, wordt daar geen gebruik van gemaakt dan nog niet moe genoeg. Stukje fietsen of wandelen (zelf lopen of in drager) dan 's avonds bijv. En soms is het ook wel gevecht hoor maar dan zijn we vaak gewoon zelf toe aan rust en te vroeg begonnen met in slaap proberen te lopen/drinken.
pi_180812427
Tolstoi, dit is ook gewoon vervelend. Bespreek dit eens met je man op een moment dat S lekker aan het spelen is, wat ziet hij zelf als oplossing? Mocht je fijne mensen in je omgeving hebben dan zie ik Schanu's oplossing overigens ook als goede suggestie. Even een reset van de slaapgewoonten bij iemand anders. Slaapt hij op vakantie net zo slecht?

Een lopende Kevin *O*

Wij hebben een traplopende Em, en in hoog tempo. M'n man vond het ook leuk om haar gisteren helemaal omhoog te laten klimmen dus sindsdien zit ze bijna continu op de trap waar man dan weer over zit te mopperen, terwijl hij het dus zelf gestimuleerd heeft :') gelukkig hebben we de box nog staan...

Met Lala gaat het ook langzaam beter. Eten en drinken gaat er nog moeizaam in, maar haar temperatuur ligt nu rond de 38 graden dus dat is wel fijn!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 29 juli 2018 @ 14:39:34 #97
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_180812805
Nog gefeliciteerd Lemijn! *O*

En een lopende Kevin *O*

Fijn dat Lala weer beter is, FF. Met dit weer lijkt het me helemaal sneu als ze zo ziek zijn. Ook voor mama, waar ze dan zo lekker op plakken ;( En wat goed van Em! Hebben jullie een open trap, dat ze er zo makkelijk bij kan?

Onze O loopt opeens echt goed aan de hand. Ze loopt als een soort speedy gonzales achter de loopkar/bak/tafel/als het maar schuift, maar aan de hand vertikte ze het. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze los loopt.
Ze doet het trouwens perfect op vakantie in een tent met 39 graden _O_ Overdag geen gezeur met slaapjes in de schaduw, 's avonds zelden gezeur (al gaat ze zo'n 2 uur later slapen dan thuis door de hitte) en lekker vrolijk. Ze komt nu steeds steentjes brengen O+
pi_180818167
*O* *O* *O* voor lopende Kevin!!

En een trapklimmende Em *O* *O* *O* Ook fijn dat het langzaam iets beter gaat met Lala.

Schanu's oplossing voor een slaapreset ergens anders zou best een optie zijn, maar we hebben geen familie in de buurt wonen. Vrienden en kennissen wil ik dit niet zomaar aan doen, en zijn vaak kinderloos en zitten daar dan ook zelf niet op te wachten ;) . Mijn ouders zijn ook een no-go, want die zijn van het laten huilen, ook al zou S. het 3 uur volhouden, dan gewoon 3 uur laten huilen. Dat advies krijg ik ook steeds van hen.....
Vakantie hebben we nog niet gedaan met hem, dus geen idee...

Sylver, inderdaad het gevoel van die tikkende tijdbom, hoe lang wacht je voordat je een poging gaat wagen, nee toch te vroeg. 2e poging iets langer wachten, nog steeds te vroeg enz.

Ikke, die bloedneus :') Kan me zo voorstellen dat je hoogzwanger flink het zitten brullen :)
Ik had laatst zelf een tand door de lip, S. zat onder mij en kwam opeens met een vaart omhoog zo met zijn hoofd onder tegen mijn kin aan }:|

Vanmiddag sliep ie eindelijk om 12:30 weer samen met mij in ons bed. We hadden om 14 uur een afspraak. Hij werd om 13:40 wakker, omdat ik moest niezen }:|
Nu slaapt ie in de maxi cosi in de gang, we zijn net terug en hij was in de auto in slaap gevallen. Vind het alleen wat minder dat ie nu in de maxi cosi slaapt, want daar heeft ie het eigenlijk te warm in en wordt ie straks zwetend wakker.
Edit: hij is net wakker :')
Maar zijn kamertje is wel wat koeler: 25 ipv 30 graden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180818933
Een vriendin van me had een dreumes die niet in haar eigen bedje wilde.
Ze hebben toen elke nacht om de beurt op een matras in haar kamer geslapen. Matras tegen ledikant aan. Toch fijn bij jou maar ledikant wordt dan wel weer een veilige plek.

Toen dat goed ging overdag de kamer uit na het in slaap vallen en daarna zelfde verhaal savonds.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180819987
Als die associatie er is dan kun je ook overdag wat meer tijd in z'n kamertje gaan doorbrengen: beetje spelen, en ook in het ledikantje. Zodat het echt een leuke plek kan worden weer. Soms zijn mensen dan 'bang' dat door het spelen ze die plek niet meer goed als slaapplek zien, maar volgens mij is er ook weinig mis mee als een dreumes eerst even wat speelt in z'n ledikantje en dan in slaap valt. Het is juist fijn als ze dat uit zichzelf gaan doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_180820843
Eens met wat Franny zegt. Bij ons heeft dat met O ook geholpen. Die had een lavakamer. We hebben er toen hard aan gewerkt dat haar kamertje "eigen" werd. We waren er nml overdag nooit, alleen om te slapen 's nachts. Niet zo gek dat zij het dus maar een rare plek vond. Na wat spelen werd het een fijn plekje voor haar.
  zondag 29 juli 2018 @ 20:53:16 #102
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180821262
Tolstoi, over je spoiler: zo te lezen geeft je man wel een verklaring maar geen oplossing. Als hij al gelijk heeft, dan is dat toch geen reden om geen constructief gesprek te voeren? Zou het helpen als je hem meer bevestigt in dat het zwaar voor hem is met een niet slapend kind als jij er niet bent?

Voordat de tips kwamen over spelen in zijn slaapkamer (wat ik heel slim vind), vroeg ik me af of iets veranderen aan het kamertje nog zou kunnen helpen. Al is het maar andere indeling (dus nieuw uitzicht), of een bewegend lampje of iets nieuws om naar te luisteren of zo. Doorbreken van de huidige situatie, in ieder geval.

Maar ik heb makkelijk praten hoor... want steeds als ik bijna wanhopig ben door een slaapperikel, dan wordt het spontaan weer beter. Dus ik heb nooit echt een plan hoeven maken nog. En doordat ik die cyclus nu al zo vaak heb gehad kies ik steeds makkelijker voor meeveren.

FF, een kind met koorts met dit weer, dat klinkt wel ellendig zeg. Hopelijk komt haar zus er niet een week later achteraan met hetzelfde virus. En ik moest een beetje lachen om je man die Lala leerde trapklemmen. Ik ben dat angstvallig aan het mijden :'). Ook een beetje kansloos natuurlijk, maar voor nu wel lekker makkelijk.

Stroop, steentjes brengen klinkt superlief. En leuk van het lopen! En Kevin zelfs los, wow!

Ik vind het zo mooi dat er sinds dit weekend wat nieuw speelgoed staat tussen de bekende dingen, en dat Jacob nog steeds het liefste de vormenstoof of de stapelringen of de auto pakt. Of een pan uit het keukenkastje. Daar heeft hij nog het langste mee gespeeld vandaag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180822904
Dat van dat kamertje is nog niet eens zo gek, spelen wordt er zo goed als niet gedaan. Het is het proberen waard. Andere indeling qua meubels wordt lastig, maar we kunnen natuurlijk wel een ander uitzicht creëren door posters / schilderijtjes e.d.
Meer bevestiging naar manlief toe valt ook te proberen. Door oververmoeidheid schiet dat er wel bij in :@ .

In ieder geval iedereen weer bedankt voor alle tips, ervaringen en meedenken :*
  maandag 30 juli 2018 @ 09:32:44 #104
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_180829431
Misschien heeft iemand hier tips...

Onze kleine meid, van bijna 2, is altijd een wat korte slaper geweest. Afgelopen winter had ik hier al eens gepost met het feit dat ze heel licht sliep (dus op kousenvoeten naar boven/beneden, anders werd ze wakker), soms midden in de nacht in paniek wakker werd en vroeg wakker was.
Hoewel ik zelf niet zozeer in homeopathie geloof, hadden we met iets anders goede ervaringen gehad, en heeft homeopathie ook geholpen haar slaapritme weer op orde te krijgen. Slapen tussen 1900-7.00 uur was geen probleem meer. En ook normale middagslaapjes tussen 13.00-15.30. Maar dit zijn we vanaf april gaan afbouwen, je kunt immers niet altijd blijven gebruiken.

Voor onze vakantie werd het al vroeger. 6.00-6.30, soms 5.30. We pakten haar in bed, en ze sliep wel weer. Maar na de vakantie werd het toch minder. Met name de laatste dagen 5.00, 4.30 en vanmorgen ook weer 4.30. Bij ons in bed pakken doen we niet meer, want dat gaat een half uurtje goed, en dan wil mevrouw toch een boterham/drinken/spelen enz.

Het kan natuurlijk ook de warmte zijn, maar sowieso zit ze echt in een peuter puberfase. Hangt ontzettend aan mamma, en wil het wel even bepalen. Mamma moet dit, pappa moet doet, samen spelen op de mat moet, alleen spelen doen we niet. En heel veel lezen, lezen, lezen. Autoritjes zijn een crime, zet het op een krijsen, tenzij pappa/mamma naast haar komt zitten

Heeft iemand tips? Hoort dit allemaal bij het peuter puberen/uittesten? Wil het rustig 3 dagen aankijken, maar je leest ook dat anderen 3 maanden bezig zijn. En drie maanden een krijsend kind dat om 4.30 wakker is, trek ik niet.
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 30 juli 2018 @ 10:26:01 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_180830162
Mja, wakker is wakker, als jij vroeg klaarwakker bent kun je ook niet op commando verder slapen ;)

Mijn tips zijn: rolluiken nemen en het niet proberen te bestrijden, maar meeveren. Het zijn bijna altijd tijdelijke bevliegingen en hoe harder je in de weerstand gaat, hoe zwaarder het voor jezelf wordt.
Ga dus zelf op tijd naar bed zodat je je 6 uur slaap gewoon pakt en ga om beurten vroeg uit bed. Dik kans dat het over een paar weken gewoon weer over is.
disclaimer
  maandag 30 juli 2018 @ 10:30:12 #106
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_180830210
eens... maar vervolgens wil mevrouw om 8.00 weer naar bed... dus ze heeft haar slaap nog niet gehad...
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 30 juli 2018 @ 14:46:53 #107
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180835174
Ik kan ook wakker worden om 6 uur en om 9 uur doodmoe zijn.
Ik zou als het kan kijken voor later naar bed en eventueel een extra dutje overdag.

Maar ik zit echt hele nachten wakker met mijnes want hij heeft geen slaap nodig.

Ziekenhuis update:

Vandaag voorlopig de laatste afspraak gehad, hij lijkt de bult goed zelf te kunnen verwerken dus we gaan niet verder onderzoeken, nu bijna helemaal weg. Alleen bij groei van de bult weer terugkomen. *O* *O*
  maandag 30 juli 2018 @ 14:52:47 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_180835274
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:30 schreef greatgonzo het volgende:
eens... maar vervolgens wil mevrouw om 8.00 weer naar bed... dus ze heeft haar slaap nog niet gehad...
mijn zoon van 17 maanden slaapt meestal tot 6:30 en ligt er dan om 10 uur weer in... mijn ervaring is dat je niet kunt afdwingen dat ze langer doorslapen, het enige wat een beetje lijkt te helpen is compleet verduisteren.
disclaimer
pi_180835319
Zou die homeopaat niet weer een optie zijn?
Als je haar daar de vorige keer in een mooi ritme mee hebt gekregen helpt dat nu misschien wel weer.
4.30 zijn ook geen tijden om wakker te worden. Maar ja daar heeft je dochter geen boodschap aan. Wakker is wakker.
Maar voor jullie wel balen dat het zo vroeg is, ik snap dat je dat anders zou willen zien.

Peuter puber fase klinkt ook wel heel aannemelijk. Gelukkig gaat die vanzelf weer over (ooit :+ ) Ik zit er zelf ook in met S. Meeveren geeft hier het minste drama.
Ik merk dat S meer behoefte heeft aan lichamelijk contact en even 1 op 1 tijd. Na een half uurtje gaat hij dan wel weer zelf spelen. Als ik hem die aandacht niet geef dan is het continue drama maar als ik hem die aandacht geef is er niks aan de hand.
pi_180835372
quote:
17s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:46 schreef Budabuddumbam het volgende:

Ziekenhuis update:

Vandaag voorlopig de laatste afspraak gehad, hij lijkt de bult goed zelf te kunnen verwerken dus we gaan niet verder onderzoeken, nu bijna helemaal weg. Alleen bij groei van de bult weer terugkomen. *O* *O*
Fijn bericht *O*
Gelukkig maar :*
pi_180840712
Buda, heb het maar een beetje van de zijlijn meegekregen, maar wat een fijn bericht!

Hier overdag vandaag 2 goede slaapjes, slechts 35 minuten gedoe ipv een goed uur *O* *O* *O*
pi_180842573
Goed nieuws, Buda. Fijn dat je het nu kunt gaan loslaten.

Wat slapen betreft: Y is ook een vroege vogel. En daar baal ik met regelmaat ook van, want het is erg vermoeiend. Het lukt mij moeilijk om in de zomermaanden, nu de avonden lang en warm zijn, extra vroeg naar bed te gaan om toch genoeg slaap te pakken. Y is wisselend tussen 5:00 en 7:00 wakker. Het lukt me wel vaak om het wat te rekken door hem bij ons in bed te nemen, maar zoals als geschreven: wakker is wakker. Vanochtend ging het een keer goed en sliep hij vanaf 5:00 in ons bed door tot 7:15.

Overdag slaapt hij al niet heel veel en lukt het ook niet hem meer te laten slapen. 's Avonds gaat hij tussen 19:00 en 20:00 naar bed en dat naar bed gaan, gaat altijd wel goed. Als hij echt al om 5:00 wakker is, gaat hij meestal rond 11:00 weer slapen, maar als hij naar het kdv gaat, doet hij daar altijd alleen een middagslaap. Ik vind hem echt een bikkel, hij houdt het lang vol en vindt alles alleen maar leuk en oogt niet oververmoeid.

Ik heb me er maar bij neergelegd inmiddels, dat hij vaak vroeg wakker is en we wisselen inderdaad af wie eruit gaat. Als je dat eenmaal hebt geaccepteerd en zo hebt afgesproken, dan gaat het wel weer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 juli 2018 @ 21:43:33 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180842801
Buda, dat fijn! Hopelijk komt er nu wat rust.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:30 schreef greatgonzo het volgende:
eens... maar vervolgens wil mevrouw om 8.00 weer naar bed... dus ze heeft haar slaap nog niet gehad...
Logisch toch, dat ze dan vroeg weer naar bed wil? Ik zou zeggen: kruip er ook nog even in, als je thuis bent. Het is onwijs irritant hoor, dat wel :') . Maar ik zou niet proberen met haar logisch te redeneren in de hoop dat ze zich omdraait omdat ze niet lang genoeg heeft geslapen voor de nieuwe dag.

Jacob heeft vandaag zijn verjaardag gevierd op de opvang. Er is een foto van hem met de verjaardagsmuts op, maar je ziet wel dat iemand die vasthoudt aan de achterkant, en J kijkt niet blij _O- . Verder heeft hij het fruit dat hij uitdeelde zelf alleen maar op de grond gegooid. Maar er is voor hem gezongen, en hij kreeg een cadeautje, en nu is hij nog wat ener. *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 30 juli 2018 @ 21:50:22 #114
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_180842896
Wat een goed nieuws, Buda!

Wat leuk dat ze zijn verjaardag vieren, Lemijn! Ze deden toch niets aan moederdag toen? Wel leuk dat ze hier dan wel bij stil staan!
  maandag 30 juli 2018 @ 22:01:06 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180843136
Haha, nee dat bleek een misverstand, J had wel wat gemaakt maar ze waren vergeten het mee te geven dus ik kreeg het later alsnog :') .
Over zijn verjaardag heb ik zelf vrijdag gebeld en gevraagd wanneer hij mocht trakteren. Maar je hebt gelijk hoor, het is leuk dat ze het doen.

Zeg, dat huilen bij wegbrengen, wordt dat weer minder als ze er meer van snappen of maakt dat het juist alleen maar erger? Het is de laatste tijd altijd raak terwijl het tot een aantal maanden geleden veel makkelijker ging.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180844151
Wow, Lemijn, ik heb je helemaal nog niet gefeliciteerd! Van harte!! Leuk joh, een eenjarige. O+ .
En J deed dus zoals Y met z'n verjaardagsmuts op het kdv, haha. Grappige foto's om te bewaren.

Y huilt dus helemaal niet meer bij het wegbrengen. Alleen de eerste twee maanden deed hij dat. Nu gaat hij spelen en wuift hij me zelfs uit. Dahaaah! en het doet het hem niks. Ik vind het heerlijk. O+ . Als ik hem ophaal, kruipt hij op me af, valt me in de armen en blijft dan een paar minuten liggen met z'n hoofdje op mijn schouder en z'n armpjes om m'n nek. O+ .
Had ik al gezegd dat ik hem zo lief vind? O+ .

Maar het kan een fase van (wat ergere) verlatingsangst zijn? Dat kan ook wisselend zijn.

Op het cb laatst zei de arts iets moois. Ze maakte contact met Y en probeerde wat met hem te spelen. En Y keek steeds even naar mij, om een bevestiging te krijgen dat het goed was. De arts: "Ach, dit is echt een mooi voorbeeld van een goede hechting: hij checkt bij jou of het veilig is hier."
Dat zijn wel de dingen die je wilt horen als ouder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 juli 2018 @ 22:44:43 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180844196
Ik herinner me drama bij wegbrengen dat weer terugkwam rond die leeftijd ja. Ging weer over, ook omdat we het op een gegeven moment konden uitleggen. En toen ineens was het heel “volwassen”: dag mama!

Buda, heel fijn nieuws!

En Tolstoi, veel succes met de slaapmisère. Ik zag alleen dat vandaag weer ok was.

Vroeg wakker. Ik krijg die vent van mij dus met geen 10 paarden wakker om een uur of half acht :') Maar hij gaat ook laat naar bed de laatste weken. We zijn nu langzaam aan het vervroegen (hallo avond voor jezelf).

Deze week is de eerste van 4 zonder gastouder, vanwege haar vakantie. Twee dagen pw naar opa en oma dus en mijn vriend neemt wat daagjes vrij. Én we gaan zelf op vakantie over twee weekjes, hoera. Vandaag bij opa en oma was iig een succes.
pi_180844322
Wat een fijn nieuws Buda *O*

Hier gaat het met ups en downs Lemijn. Ze hebben nu sowieso een 'laat me niet bij die rare mensen'-fase bij iedereen (maar vooral bij m'n schoonmoeder :D). Maar die gaat gelukkig ook weer voorbij weet ik uit ervaring met super eenkennige peuter die nu tegen wildvreemden een heel verhaal kan vertellen. En nu is hij echt helemaal 1 *O*

En over trakteren gesproken, iemand enig idee waar je stokjes oid om danoontje-ijsjes te maken kunt kopen? Vroeger kreeg je die in de zomermaanden gewoon bij danoontjes...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180844574
Vanavond weer groot drama, helaas. Hij ligt nu net pas.... frustrerend en vermoeiend.
Overdag ging het gelukkig wel redelijk goed, ga bijna denken dat het aan mij ligt :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180846088
FF ik heb van die houten ijsco stokjes bij de action gekocht.
Leuk idee om te trakteren die danoontjes

Lemijn vervelend als je zo afscheid moet nemen. Hier was het een hele korte fase. En het lag er ook wel aan wie er was en hoe ze hem opvingen.

Tol wat schrikken. Hopelijk gaat het morgen goed met hem.
pi_180848092
Lemijn nog gefeliciteerd! Bij L heb ik van z'n verjaardag alleen maar een huilend kind dat probeert de muts af te krijgen op foto's :')
Bij z'n afscheid van de babygroep met 1.5 jaar ging het al beter, ik ben benieuwd hoe het volgende maand met z'n tweede verjaardag is. Leuk idee die danoontje ijsjes!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 08:40:38 #122
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_180848784
Wij hebben juist best leuke foto's van O's verjaardag. Volgens mij vond ze die feestmuts wel best. Zonnehoedjes blijven meestal ook redelijk goed zitten (na de 46e keer opzetten :+ )

Zeg, die koektrommel hè...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 47% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 31-07-2018 08:45:51 ]
pi_180848863
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180848899
*O* *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd stroopwafelmeisje! Wat ontzettend fijn!

Drama bij het wegbrengen ja. Zo hartverscheurend huilt hij nooit, behalve als ik weg ga bij het KDV. Ik word er heel ongelukkig van, ook al weet ik dat het binnen een paar seconde over is.
pi_180849100
Gefeliciteerd Stroopwafelmeisje, superleuk!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:14:21 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_180849116
Stroopwafeltje!! Gefeliciteerd!!
disclaimer
pi_180849361
Stroop O+
pi_180849438
Stroopwafelneisje,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tolstoi,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gogo,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag is crèche dag voor J maar ze gloeide van de warmte toen ze (huilend) wakker werd en heeft 38,6 graden koorts. Arme mupke blijft vandaag dus thuis en ligt nu naast mij te zweten terwijl er een baby bovenop mij ligt te zweten. Wordt een lekkere plakdag :')
pi_180850430
Wat goed stroopwafel! O+
  dinsdag 31 juli 2018 @ 11:09:58 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180850917
Een klein ijswafeltje in de maak O+
Gefeliciteerd Stroop!

Beterschap Schanu! Hopelijk wordt het vandaag niet zo warm..

Ik zou ook gewoon naar de crèche brengen, Gogo. Hier gaan ze ook gewoon als ik zelf vrij ben. Heb verder ook weinig oppasmogelijkheden, dus ik vind de crèche wel een fijne oplossing voor wat eigen tijd (of samen met man) :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180854378
Gefeliciteerd Stroopwafel! *O* O+
pi_180854428
Hier moet ik als ex-secret santa natuurlijk wel voor ontlurken! Gefeliciteeeerd O+ wat leuk!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:40:14 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180854629
Zo tof, nog een stroopwafeltje op komt O+ . Had je een goede zwangerschap de vorige keer?

Gogo, ik snap dat je verdrietig bent, als je je verheugt op tijd samen en dan valt het tegen. Ik herken het wel in het klein, op een werkdag verheug ik me altijd enorm op de volgende vrije dag, maar die is in praktijk ook vaak een combinatie van leuke en gefrustreerde en verveelde momenten... Goed dat je gaat overleggen met de crèche. Je moet eerlijk zijn tegenover jezelf en ook goed voor jezelf zorgen en je kan niet altijd voorzien hoe je dat doet. Zeker niet in combinatie met wat er op je niet-kindgerelateerde agenda staat.

Franny, wat een mooi compliment van die CB arts.

Beterschap voor J, Schanu!

Huilen bij het afscheid is wel iets dat bij Jacob past, denk ik. In een nieuwe omgeving of met andere mensen zit hij meestal een half uur op of naast me, en daarna gaat hij helemaal los. Dat halve uur heb ik simpelweg niet 's ochtends. En als de ramen openstaan dan hoor ik hem altijd nog als ik weer bij de auto ben... het is niet anders, maar toch vind ik het stom :{w .
Bij het ophalen gaat hij de helft van de keren ook huilen trouwens :o . En in me kruipen.

Oei Quoi, dat was de mindere kant van blijven bij de gastouder toch? Ik ben vooral benieuwd of hij na 4 weken daar weer opnieuw moet wennen.

Jacob was volgens mij echt moe maar ligt nu al 40 minuten te spelen in bed en intussen gaat het over op mopperen en heeft hij net per ongeluk Ewan het slaapschaap aangezet. Dat maakt hem zelden extra rustig... volgende slaapje haal ik dat ding er weer uit.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:32:40 #134
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_180855801
Bedankt voor al jullie lieve reacties! O+ Ik vind het echt enorm spannend.
@Lemijn: mijn zwangerschap was heel soepel. Alleen op het eind hield ik heel erg veel vocht vast, maar verder heb ik geen enkele klacht gehad (behalve erg moe, vooral in het begin, en de traditionele zwangerschapsdementie :+ ) De bevalling was ook erg soepel en een paar dagen later gingen we al een rondje buiten lopen. Ik teken voor een herhaling ^O^

Gogo: heel herkenbaar hoor. Zeker als O niet goed slaapt of als ik zelf veel moet doen (en dus weinig echte 'me-time' heb op een dag), vind ik een dag met dreumes eigenlijk best zwaar. Ik ben dan ook altijd blij als man 's avonds thuis komt en ik haar even kan dumpen om ongestoord de vaatwasser in te ruimen of de was te vouwen zonder 'hulp' oid :') Meerdere dagen op een rij (of zoals bij jou weken) zou ik ook pittig vinden!
pi_180856062
Stroop O+ O+ wat tof! Gefeliciteerd!

Wij moeten er echt uit met L overdag. Binnen thuis kan hij z'n energie niet genoeg kwijt en dan gaat hij vervelend doen. Even naar buiten wandelen, boodschappen doen ofzo en het is allemaal weer goed.

Straks bij de kruidvat kwam hij een elmo knuffel tegen. Hij is helemaal fan van elmo dus ehm. Nou ja nu heeft hij 3 verschillende :+ en z'n shirt voor z'n verjaardag is ook binnengekomen, ook elmo :') de knuffel elmo moest ook drinken, en lopen in de winkel :+ en hij werd voorgesteld aan de rest van z'n bedknuffels. En nu wordt het echt tijd om een hoop knuffels naar zolder te doen, want wat een collectie heeft dat kind.
pi_180856436
Stroop. Wat tof. Gefeliciteerd. *O*
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:41:59 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180858681
Stroop! Geweldig zeg. Gefeliciteerd w/

Het gastouderloze maandje zal denk ik minder impact hebben dan vorig jaar. Daarna is hij toen weer gaan huilen bij afscheid, bedenk ik me nu.

Gogo, ik hoop dat je een fijn evenwicht vindt en kunt gaan genieten van de dagen met Timo. Ik kan het goed begrijpen hoor.

Nazil, Max vindt Elmo ook leuk. Hij wil voor het slapen gaan steevast een boekje met Bert, Ernie, Elmo en Zoë (chapeau voor zijn uitspraak ook) lezen. En het boek Fabian’s Feest, kent iemand dat? Ik vind het echt een tof boek. En veeeeeeeeel knuffels, check. Hij slaapt er met zo’n 11 :')

Morgen Maxenmamadag!
pi_180858775
Fabians feest ken ik niet. L heeft wel 3 elmo boekjes met flapjes, voor een euro bij de action ^O^ favoriet is een stom rommelmarkt boek over het bouwen van een huis. Lars (whats in a name) en Lisa gaan dan elke keer op de bouwplaats kijken. Die tekst ken ik uit mijn hoofd en er komen woorden in voor die ik nog nooit gehoord had. Maar vrachtwagens en hijskranen dus je weet het wel. Elke avond 'auto auto auto seesuh'

Ik heb hem net een stuk komkommer gegeven en hij wil alles nazeggen. 'Kokoki kokoka' :')
pi_180858992
Stroop, wat een supergaaf nieuws!! Gefeliciteerd O+ :*
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:39:10 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180860654
Zo leuk om te lezen jullie dagelijkse dingen! Nazil, hoe oud is L ook alweer?
Jacob is fan van zijn flapjesboek van Gonnie, maar dat is heel mooi en nog nieuw, dat wil ik nog even proberen zo te houden... als er goedkope bij de Action liggen ga ik daar eens kijken ^O^ . Ben allang blij dat hij iets anders doet met een boek dan zijn tanden erin zetten namelijk.
En wat is een leuk boek op rijm? Misschien helpt dat ook om zijn aandacht langer dan 1 blz vast te houden. Dan ga ik binnenkort weer eens langs de bieb.
Ter compensatie van dit matige voorleesbegin ga ik er gewoon mee door straks tot hij naar de middelbare school gaat :P.

Verder heb ik vandaag eindelijk een fietszitje gekocht, hoezee *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180861328
Gefeliciteerd stroop *O* Wel apart straks, dan zijn je kinderen eigenlijk even oud :P Hopelijk heb je weer zo'n fijne zwangerschap! En qua leeftijdsverschil is dit ook echt leuk, zie ik aan mijn drietal.

Gogo, ik begrijp het wel, wat tijd voor jezelf is ook erg belangrijk, zeker na zo'n intensieve tijd. En je moet maar zo denken, met wat tijd voor jezelf kun je uiteindelijk meer qualitytime aan hem besteden op de andere dagen! Ik heb die drie uurtjes per week voor mezelf ook echt nodig.

Wij hebben een tijd geleden Bertje-boeken gekocht bij de action, die zijn hier heel lang populair geweest. Simpel met veel kleurtjes en voor een of twee euro. En op Koningsdag halen we veel nieuwe boekjes en daarvan vind ik het dan ook niet zo erg als ze kapot gaan. Favoriet is hier het grote cars zoekboek en het even grote dierenzoekboek. Die pagina's omslaan is vooral erg leuk!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180861783
Lemijn L wordt over 3 weken 2. En bij de action regelmatig leuke boekjes. We hebben ook een wat dikker boek met dieren op rijm.

Vanmiddag teletubbies op tv (hij was chagrijnig dat ik 'm wakker had gemaakt). Ging dat filmpje op hun buik aan. Zegt die realist naast mij: sjiesjie baik kannie :') televisie op de buik kan niet O+
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:23:57 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180862468
We hadden het over knuffels hè?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En boekjes, die worden verslonden. En toen was ineens zijn gratis Boekstart abonnement verlopen. Vandaag dus verlengd. Kreeg hij een rugzakje en heeft hij de hele avond met zijn rugzak met boekjes erin door de kamer gelopen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat was weer een Max overload :) Hij is namelijk zo leuk!
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:26:18 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180862511
Heerlijk Nazil, zo'n relativerend mannetje. You don't fool him :+
pi_180862721
Quoi ok dan heeft L het nog bescheiden. Ik heb vanmiddag een vuilniszak vol knuffels die niet favoriet zijn naar zolder gezet.

Boekstart abo afgelopen? Hier loopt dat automatisch en gratis door tot z'n 16e ofzo, wanneer je moet betalen. Maar ik vind dat we te veel boeken hebben en ik ben te lui om ze terug te brengen. Ook al zit de bieb op 2 minuten lopen en kom ik er elke dag praktisch langs :') af en toe gaan we nog, maar meestal pakken we gewoon thuis een van de 8592 boeken.
pi_180867761
Ach, die Max met zijn knuffels, wat een superlieve foto O+ O+

Met manlief gaat het wel, wat stijf en stram en een pijnlijke heup, rug en arm, maar gelukkig niets ernstigs.
pi_180868662
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:39 schreef Lemijn het volgende:
Zo leuk om te lezen jullie dagelijkse dingen! Nazil, hoe oud is L ook alweer?
Jacob is fan van zijn flapjesboek van Gonnie, maar dat is heel mooi en nog nieuw, dat wil ik nog even proberen zo te houden... als er goedkope bij de Action liggen ga ik daar eens kijken ^O^ . Ben allang blij dat hij iets anders doet met een boek dan zijn tanden erin zetten namelijk.
En wat is een leuk boek op rijm? Misschien helpt dat ook om zijn aandacht langer dan 1 blz vast te houden. Dan ga ik binnenkort weer eens langs de bieb.
Ter compensatie van dit matige voorleesbegin ga ik er gewoon mee door straks tot hij naar de middelbare school gaat :P.

Verder heb ik vandaag eindelijk een fietszitje gekocht, hoezee *O* .
Ik ben echt fan van de boekjes van lucy cousins. Niet alleen muis, maar vooral de andere boekjes van haar (Spet, spat, eendje. Klop klop klop, Vrolijke vogels, Hoera voor vis). Op rijm en hele mooie tekeningen.
pi_180868668
Max overload O+
pi_180870877
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:43 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik ben echt fan van de boekjes van lucy cousins. Niet alleen muis, maar vooral de andere boekjes van haar (Spet, spat, eendje. Klop klop klop, Vrolijke vogels, Hoera voor vis). Op rijm en hele mooie tekeningen.
Ik heb een aantal boekjes van haar gelezen (peuter vindt muis erg leuk), maar het meerendeel is niet op rijm... sowieso vaak niet zoveel tekst.

Ik vind de rijm en simpele plaatjes uit Nijntje-boekjes erg fijn, die lezen wij dus regelmatig. De meiden vinden die ook al leuk. Plus dat je die fijn bij een bepaalde situatie kunt kopen. Kleine pluis toen er een baby bij kwam, Fien en Pien toen het zusjes bleken, Nijntje in het museum nadat we daar geweest waren etc. En voor peuter ben ik erg fan van de boeken van Harmen van Straaten. Met name he wie zit er op de wc (ook op rijm) en kleintje beer.

Zo sliep peuter ook toen hij klein was Quoi, maar op een gegeven moment heb ik er een lading uitgegooid en dat was ook prima.

De meiden geven nog niks om knuffels en daar ben ik blij mee. Ik heb er al een aantal kunnen lozen in de oude kledingbak voor school. Nu kan het nog, en er komt nog genoeg bij vooral omdat m'n ouders het leuk vinden om ze elke keer weer nieuwe knuffels kado te doen omdat wij daar niet op zitten te wachten :') Als er een week niet naar omgekeken wordt gaan ze weg, nu kan dat nog...

[ Bericht 20% gewijzigd door FlyingFish op 01-08-2018 10:58:20 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180871728
Timo heeft ook niet veel met knuffels. Hij heeft er twee in zijn bedje liggen, maar als we die eens vergeten bij een logeerpartijtje ofzo, dan gaat het ook prima.

Ik heb trouwens voor volgende week en de week daarna een dag extra opvang geregeld. Dus dat is wel een fijn vooruitzicht. Vandaag gaan man en Timo naar vrienden, kan ik even bijkomen. Meneer heeft vannacht tussen 23.00 en 2.00 een feestje gehouden, dus ik denk dat ik maar even een dutje ga doen straks.
pi_180872571
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb een aantal boekjes van haar gelezen (peuter vindt muis erg leuk), maar het meerendeel is niet op rijm... sowieso vaak niet zoveel tekst.

Ik vind de rijm en simpele plaatjes uit Nijntje-boekjes erg fijn, die lezen wij dus regelmatig. De meiden vinden die ook al leuk. Plus dat je die fijn bij een bepaalde situatie kunt kopen. Kleine pluis toen er een baby bij kwam, Fien en Pien toen het zusjes bleken, Nijntje in het museum nadat we daar geweest waren etc. En voor peuter ben ik erg fan van de boeken van Harmen van Straaten. Met name he wie zit er op de wc (ook op rijm) en kleintje beer.

Zo sliep peuter ook toen hij klein was Quoi, maar op een gegeven moment heb ik er een lading uitgegooid en dat was ook prima.

De meiden geven nog niks om knuffels en daar ben ik blij mee. Ik heb er al een aantal kunnen lozen in de oude kledingbak voor school. Nu kan het nog, en er komt nog genoeg bij vooral omdat m'n ouders het leuk vinden om ze elke keer weer nieuwe knuffels kado te doen omdat wij daar niet op zitten te wachten :') Als er een week niet naar omgekeken wordt gaan ze weg, nu kan dat nog...
Ow echt. Wij hebben nu Spet Spat eendje in huis van de bieb en dat is op rijm. Misschien ben ik dan in de war en denk ik dat haar andere boeken ook op rijm zijn :)
pi_180875684
Gogo lekker een dutje doen nu het kan. Heeft hij vannacht na 2 uur wel goed geslapen?

Boekjes O+ ik vind voorlezen zo leuk.
Hoe ouder ze worden hoe langer ze de aandacht erbij kunnen houden.
Bij S zijn korte verhaaltjes vooral leuk.
Snel naar huis kleine muis, Nijntje boekjes of gewoon boekjes met plaatjes erin die hij dan kan benoemen. Zoek boeken zijn ook de bom hier.

Max spam O+ heerlijk manneke

Wij zijn druk bezig om de 2e verjaardag van S voor te bereiden. Cadeautjes zijn binnen, boodschappen besteld en ik heb de tuin vanmorgen even netjes gemaakt (:7 was nodig, alles is al bruin en uitgebloeid) vrijdag avond alles versieren en zaterdag vieren we het. Onze kleine man alweer bijna 2 jaar O+
pi_180883582
Ja, heerlijke middag gehad! Wat geven jullie als verjaardagscadeau ikke?

Timo krijgt ook steeds meer interesse in boekjes. Vooral uitschuifboekjes zijn favoriet momenteel. En de gaten in rupsje Nooitgenoeg zijn ook leuk om mee te spelen. Vanmiddag stond ie ook zelf een boekje uit te zoeken, wat hem niet beviel werd op de grond gemikt.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:50:17 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180883783
Leuk, al die boekentips! Ik ga ermee aan de slag.

Oeh ikke aan de voorbereidingen voor verjaardag nr 2, dat was een korte periode in hetzelfde topic dus (8> . Ben benieuwd hoe hij zijn verjaardag gaat vinden, of dat hij er niks van vindt zoals bij de eerste keer. Zijn zoekboeken al lang interessant? Ik kreeg die mooie van Nederland maar ik moet 'm voorlopig alleen bekijken. Jacob is wel geïnteresseerd in open-dicht maar dat doe ik liever met kartonnen boekjes dan iets moois.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:51:59 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180883824
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:52 schreef FlyingFish het volgende:
Nu kan het nog, en er komt nog genoeg bij vooral omdat m'n ouders het leuk vinden om ze elke keer weer nieuwe knuffels kado te doen omdat wij daar niet op zitten te wachten :')
Grootouderlogica :D.

Prachtig, Max met de knuffels!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180885569
Lekker hoor gogo. Soms heb je dat even nodig.

Lemijn hier hebben we een kartonnen zoekboek met oa visjes en jungle dieren. Die is van de kruidvat geloof ik, is echt een heel leuk boek.
In het volgende topic zitten we langer samen ;)

S krijgt een grote kiepwagen met shovel (1:16 van bruder), een loopin launcher van cars met auto's en voorleesboekjes. De leeuw in de muis en ik wil de maan.
Lemijn ik denk dat hij er deze keer net zo veel aan vindt als de eerste keer :D Hij heeft er echt nog geen benul van dat hij jarig is.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:19:48 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180885857
Lastig, die kado's. Eerlijk gezegd kan ik echt niks bedenken voor zijn verjaardag. Vorig jaar hebben we ook niks gegeven ofzo, maar zijn we iets leuks gaan doen. Dat doen we ook voor elkaar, vriend en ik. Voor mijn verjaardag vraag ik ook nooit iets, maar zet ik een grote spaarpot neer. Doe daar maar wat in. Misschien ook wel een idee voor Max. Ik denk er nog ff over na :)

Oja, behalve dus dat Nederland boek, uit de serie van de gele ballon. Die lijkt me tof voor 'm O+
Lemijn, hier wordt pas sinds kort interesse getoond in het boek (en zoekt hij de ballon).

Zaterdag al, Ikke! :o w/ En een kiepwagen! Ja, dat zou hier ook wel een succes zijn maar met maisonette met balkon zou het hier een lichtelijke overkill zijn
pi_180886203
Wij hebben de meiden speelgoed dat we een tijd geleden hadden gekregen gegeven en peuter kreeg een dagje Plopsaland toen hij twee werd. Over twee weken wordt hij drie en krijgt hij ons oude tablet. Voor z'n eerste verjaardag heeft hij niets gekregen van ons.

Maar dubbel on topic was peuters beste kado voor zijn tweede verjaardag het grote Bumba zoekboek. De loopfiets past hij nog steeds niet goed op, die was een maatje te groot gekocht :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180886697
Dat is wel een nadeel van de jongste zijn. Alles van M schuift door naar S of ze spelen er nu samen mee. Dingen als een loopfiets, knutsel spullen, toet toet auto's of duplo hebben we al genoeg.
Voor S zijn eerste verjaardag kreeg hij (geloof ik) niks. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om weer niks te halen.
Zijn broer heeft de cadeautjes uitgezocht :D En hij kan niet wachten tot hij er zelf mee mag spelen :')
pi_180890218
Wij hadden ook geen idee voor een cadeau maar we geven wat uitbreidingen op z'n treinset. Hij is nog net te jong voor die trein, maar hij vindt het wel heel leuk. Alleen het feit dat je die trein over de rails moet duwen is lastig te begrijpen, hij tilt hem elke keer van de rails af en even verderop moet de trein er weer op. En dan boos worden dat de wagentjes er af vallen.
pi_180890644
M. is morgen jarig, we hebben een soort waterbaan voor haar gekocht :P Mijn moeder heeft ook wat besteld en laten bezorgen voor haar, ben benieuwd :+

M. is groot fan van "Raad eens hoeveel ik van je hou". Elke avond wel minimaal 2 keer :Y)

Oh en hoi :W :P
pi_180902271
:W M&M
Hoe is het met jullie?
2 jaar alweer, wat gaat het snel hè
Mijn moeder heeft ook zn waterbaan voor S zijn verjaardag gekocht. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Nazil is dat de duplo treinset?
Wat ook leuk is zijn van die Thomas de trein treintjes die je met magneetjes achter elkaar kan koppelen. Daar wordt hier door beide jongens veel mee gespeeld.
pi_180904074
Al die verjaardagen op komst, leuk!
Wij gaven F voor z’n 2e verjaardag een loopfiets waar hij pas op paste toen hij 3 was :+

Hier ook een leesgrage dreumes O+ Favoriet zijn Kikker, Nijntje en alle boeken van haar broer. Zo bladert ze geregeld door LEGO boekjes :')

Deze week zette O haar eerst losse stapjes *O* Nu wil ze alleen wel continu lopen (aan de hand) en zorgt de drager voor heel hard brullen :X
pi_180905818
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:40 schreef ikke_84 het volgende:
:W M&M
Hoe is het met jullie?
2 jaar alweer, wat gaat het snel hè
Mijn moeder heeft ook zn waterbaan voor S zijn verjaardag gekocht. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Nazil is dat de duplo treinset?
Wat ook leuk is zijn van die Thomas de trein treintjes die je met magneetjes achter elkaar kan koppelen. Daar wordt hier door beide jongens veel mee gespeeld.
Nee Duplo hedeft hij de treintjes wel al een tijd van maar de baan niet. Blijft een grote hit trouwens. Dit is de trein van Ikea. Hij heeft nu zo weinig delen dat alles op 1 manier aan elkaar moet om hem sluitend te krijgen. Die van Thomas past ook op de ikea, zelfde principe. Alleen is L zo gewend aan rondje en staafje als trekhaak zeg maar, dat hij niet kan geloven dat dit zo blijft zitten :')
pi_180917531
Al die jarige binnenkort! Wat gaat het snel he? Het grootste cliché wel.

Hier ook al wel beetje bezig met kadootjes voor zijn verjaardag en kerst (1 dag verschil dus kado tsunami). Hebben nog genoeg tijd voor zijn verjaardag maar omdat we gaan emigreren wil ik niet teveel spullen meeverhuizen. Dus perfecte tijd om uit te zoeken wat nog leuk is om mee te nemen en wat we met zijn verjaardag kunnen vervangen voor meer uitdaging.
Nou dat is uit de hand gelopen, op zijn Amazon wishlist nu zo'n 60 items als idee voor zijn verjaardag en kerst. Laten we dat maar niet doen. Maar mocht iemand nog inspiratie nodig hebben.. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180918384
Miezziej, gefeliciteerd met je M!!

Vanaf wanneer zijn die zoekboeken leuk? S. is nu 13 maanden en heb niet het idee dat hij ze nu zou snappen, maar bekijken kan altijd natuurlijk en is ook al leuk. Ik zag ze voor weinig bij het Kruidvat liggen, veel verschillende, dus waarschijnlijk zal ik niet kunnen kiezen en kom ik er met meer dan 1 thuis :+

Afgelopen nacht hadden we een doorslaper :o :o :o
Ok, hij lag er pas rond 23 uur in vanwege drama gedoe in de avond, maar daarna sliep ie tot 06:45, toen gevoed en daarna nog een uurtje geslapen *O*
Eerder deze week was ie een keer zo moe, dat ie al om 20 uur in bed lag zonder gedoe en met 3 keer wakker worden toch tot 8 uur de volgende ochtend geslapen heeft. Hij kan het dus wel, maar nog helaas nog steeds vaker drama gedoe dan niet, maar af en toe die lichtpuntjes geeft weer hoop :D
Blijft jammer dat ik zelf bij zo'n doorslaapnacht dan wel meerdere keren wakker was en ook moeite had om weer in slaap te komen -O-

Veel jarigen binnenkort, leuk *O*
Regina, inspiratie is altijd welkom, al is de onze net jarig geweest :+
pi_180919849
T wordt ook bijna 2 en ik zit ook met het 'we hebben alles al' probleem. Vorig jaar kreeg hij een watertafel. W kreeg een loopfiets en een partij little ppl spul toen hij 2 werd, maarja, dat heeft T dus al :').
pi_180923034
Een nieuwe pyjama, dekbed(overtrek), 2e fietsstoeltje of een rugzak? Badverf doet het hier ook goed. Als ze 1 of 2 worden hoeven zo niet perse speelgoed te krijgen, dan is uitpakken nog leuker dan het kado zelf.

Bij een 3-jarige wellicht ook nog, op de vraag wat voor kado peuter voor zijn verjaardag wil was zijn antwoord: "een gele" en na doorvragen wat er in moest "taart".
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_180927951
Entree voor dierentuin of zwembad of zo?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:31:22 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180928957
Cadeaus voor tweede verjaardag - ik lees geïnteresseerd mee. Verder heeft Jacob besloten dat het nu echt te lang te warm is, en is in slaapstaking gegaan. Overdag lijkt het nergens op en 's avonds ook niet. Hij is net eindelijk omgevallen. Arm kind! En arme moeder! Ik veer braaf mee hoor maar toch... :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180930339
Respect voor alle meeverende mama's!
Door de warmte is mijn meeveerkracht bij tijd en wijlen echt zoek.

Vanochtend een dutje van 45 minuten, rond 12:30 wakker. Hele middag niet meer willen slapen, rond 18:30 viel ie bijna om, dus toen naar bed, weer wakker rond 20 uur. Toen nog maar een lange wandeling gemaakt voor en door de frissere lucht, want 28 graden op zijn kamertje. Uiteindelijk slaapt ie net pas rond 23 uur. Pfffff.

Wel nog even snel 2 zoekboeken gekocht, die bij het Kruidvat zijn echt leuk en geen geld, ¤ 4 per stuk *O* *O* *O* Ik had van alle varianten wel 1 willen kopen :D
pi_180930858
Miezz gefeliciteerd met M O+ *O*
Wanneer vieren jullie het?
Hoe is je vakantie naar je moeder eigenlijk gegaan? Of moet die nog komen?

Tol ik was bij de eerste ook niet altijd goed in meeveren ;) want hij moest toch slapen en ik wilde dat ook en en en. Nu kan ik dat veel beter, misschien ook omdat S veel makkelijker is. (Of misschien is hij makkelijker omdat ik dat ben...zeg het maar)
Zoek boeken zijn tof!!

Wij zijn nu alles aan het versieren voor de verjaardag van S. Ik ben benieuwd naar zijn reactie morgen vroeg.
Kleuter kan niet wachten tot de cadeautjes van S komen :D
pi_180933357
Had voor mr.t voor zijn 2e verjaardag zo'n kartonnen-pagina-boekje laten maken. (Ff googelen voor de site) Met foto's van iedereen die dichtbij staat, van zichzelf, de poezen, ons huis, plaatjes van andere dieren, bladzijde met alle letters en getallen, bladzijde met allemaal soorten voertuigen, wat je maar wil.

IKEA keukentje wordt hier ook veel mee gespeeld. Prentenboeken. (ssst tijger slaapt en Nog even achter je ook oortjes kriebelen en Dikkie Dik zijn hier de favorieten.)

Waterbaan hebben we hier ook, maar een grote emmer met een paar plastic bakjes is blijkbaar veel leuker. :+
pi_180937152
Al die boekentips... word er helemaal koopziek van :D
Maar ben dan ook een echte boekenwurm. En die kinderboeken zijn helemaal leuk natuurlijk O+

S. ging net zomaar zonder gedoe slapen :o :o :o :o :o :o
Hij was ook echt moe, gister pas om 23 uur slapen, wel pas rond 5 wakker en na voeding nog geslapen tot 7:30.
Ik denk alleen dat ie al veel langer wakker is, voordat ie zich verbaal meldt (en dus minder slaapt dan ik denk). Hij zit altijd overeind, hij heeft geloof ik weer een fase, waarbij hij meteen en onmiddellijk in bed moet gaan zitten zodra hij ook maar een beetje wakker begint te worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180938186
Ikke, gefeliciteerd met S.! Een hele fijne dag vandaag!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:59:46 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180949423
Ikke, van harte gefeliciteerd! (is het vandaag?) w/ Ik hoop dat het een doldwazegezelligeknettergekkeleuke dag was en dat broerlief de kadootjes ook leuk vond ;)

Tolstoi, blijft een lastig issue tussen jou en je man hè? Heel fijn dat hij het middagdutje beter onder de knie heeft, lekker blijven verdelen, zeg ik. En deze fase blijft echt geen maanden meer duren. Die dreumesen gaan alles ook beter begrijpen.

Over slapen gesproken. Of over niet slapen :O ..... Vandaag potverdikkie netjes de dag in tweeën gedeeld, zodat Max halverwege ff zijn tukkie kon doen thuis, bleef hij knetterwakker in zijn bedje liggen. Er maar weer uitgehaald en 's middags maar weer op pad. Tot net heeft hij de he-le dag door gestuiterd. Ook de klimfunctie lijkt aangezet, en het weglopen, verstoppen voor je vader en moeder :') Alles gelukkig met een stralende lach erbij O+

Met die functies krijgt een bezoekje Ikea trouwens ook een andere dimensie. We hebben de winkel een keer of 3 gezien en meneertje moest onder elke douche staan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 augustus 2018 @ 21:39:19 #177
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180968017
Quoi wat is-ie groot opeens :D.

Tolstoi, als je man hem naar bed brengt voor het dutje, is hij dan lang bezig? Ik vraag dat omdat ik probeer te begrijpen waarom je man het zo erg vindt om 'm een poosje telkens naar bed te brengen, als dat ervoor zorgt dat hij beter slaapt. Zeker omdat jij er niet te lui voor bent, maar er stress van krijgt. Ik zie zelf voor mijn kind zorgen niet als 'ergens voor opdraaien'. Maar dat kan ook komen omdat er geen alternatief is natuurlijk. Gelukkig wordt het na dinsdag weer wat koeler, dat helpt misschien ook wel.

Ikke, ik hoop dat jullie een fijne verjaardag hadden! Gefeliciteerd nog *O* .

Raad wat hier in huis zijn intrede heeft gedaan:
"Kom je spelen, ik ben een vrolijk hert. Ik ben altijk waakzaam en alert".

En verder kan Jacob een paar stapjes lopen achter een stoel of achter de loopkar. Hij vind t leuk maar nog steeds is zand eten het allerleukste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 5 augustus 2018 @ 22:08:20 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180968722
OK, misschien is dit een hiaat in onze opvoeding, want ik ken 'm niet, maar wat is dat voor een hert, Lemijn?

En ja, hij wordt groot. Cliché, maar het gaat ineens zo hard.
  zondag 5 augustus 2018 @ 22:22:04 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180969187

Ik bedoelde dat er toch iets van de batterij-categorie het huis is binnengeslopen. Zelf gekocht, omdat ik benieuwd was wat hij ervan zou vinden :o. Als ik spijt krijg mag Hein in het kader van co-ouderschap een hele poos bij Jacobs vader gaan wonen. Handig joh.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180969199
Ik kom hier afscheid nemen.
We hebben gisteren een super verjaardag gehad en S vond het helemaal geweldig. Toen hij 'smiddags uit bed kwam was alle visite er al en wat heeft hij genoten. Al zijn vriendjes waren er dus dat was dolle pret.
Hij heeft zelf alle cadeautjes uitgepakt en bij elke cadeau kwam er een "Oooh waaauuwww" en weer door naar het volgende cadeau :D Grote broer had geluk want die kreeg zelf ook wat cadeautjes, bofkont
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Max onder de douche :D wat is hij toch leuk.

Lemijn wat leuk die eerste stapjes. Dat lijkt voor mij alweer een eeuw geleden. Ik moet even googlen wat bij jullie zijn intreden heeft gedaan :7

Tot snel in het peutertopic :W
pi_180969987
Wat een vrolijke jarige job, ikke! O+
  zondag 5 augustus 2018 @ 23:29:46 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180971319
Oh wat een heerlijk blij ventje, Ikke! Dat klinkt erg goed allemaal :) Tot bij de peuters :)

Lemijn, je bent aan de v-tech! Poe, weet waar je aan begint ;) En lekker in zijn tasje meegeven als je het zat bent, als hij naar zijn vader gaat :P Er zit hopelijk ook een knop op?
pi_180971400
Gefeliciteerd met je peuter ikke!

Max onder de douche, heerlijk mannetje is het toch!

Lemijn: niet te versmaden toch, zo'n lekker zandtaartje?

Hier is het speelgoed een mooie afwisseling tussen (vooral) stil speelgoed, maar er zijn hier in huis ook meerdere Vtech-dingen. Ik dacht dat ik het verschrikkelijk zou vinden, maar hij speelt er toch niet de hele dag mee. En het is gewoon te schattig om hem op sommige liedjes te zien meebewegen.
  zondag 5 augustus 2018 @ 23:39:14 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180971534
Wij hebben dus de toet toet gezelligheid van V-tech, maar hij wil nooit dat de wagentjes aan gaan. Lekker rustig dus :s)
pi_180971969
Oh, dat is dan inderdaad lekker rustig!
pi_180975813
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:40 schreef ikke_84 het volgende:
:W M&M
Hoe is het met jullie?
2 jaar alweer, wat gaat het snel hè
Mijn moeder heeft ook zn waterbaan voor S zijn verjaardag gekocht. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Nazil is dat de duplo treinset?
Wat ook leuk is zijn van die Thomas de trein treintjes die je met magneetjes achter elkaar kan koppelen. Daar wordt hier door beide jongens veel mee gespeeld.
Actief meeposten is nog steeds lastig voor me zoals jullie merken :7 Nog gefeliciteerd met S. Ikke!
Hier gaat het goed! M. lijkt het slapen 's nachts steeds beter door te krijgen dus dat is fijn. Nu met de warmte en verjaardagsdrukte enzo is het ritme een beetje weg, maar dat komt wel weer goed.
Vakantie was ook goed, op de heenvlucht hele tijd wakker maar gewoon lekker spelen of filmpje kijken. Terugvlucht was een nachtvlucht en heeft ze wel wat uurtjes geslapen dus dat was ook fijn. M. gruwelijk verwend door mijn moeder natuurlijk :P

De waterbaan is een hit hier 8-)

Wat vervelend van het slapen Tolstoi. Hier slaapt M ook sneller als man haar naar bed brengt. Al doe ik het nog steeds vaker, omdat man vaak in de avonden/weekenden werkt. Hij kan haar gewoon neerleggen en weglopen en dan gaat ze gewoon slapen, dat lukt bij mij echt niet :P Maar er zit echt wel verbetering in :Y

Wat een leuke foto's van Max en S O+
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:28:21 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181008733
Miezziej, afscheidsfoto van M dan? ;)

Ik krijg de hele dag allemaal blote Max foto’s van mijn ouders, die vandaag oppassen. Hij doet alles geweldig daar, zo fijn.

Gister de uitnodiging voor Max’ verjaardag verstuurd. Komt dichtbij zo! Eens nadenken over taart en versiering. Ik vrees dat ik niet ontkom aan een tractor/helikoptertaart ofzoiets. Als iemand nog leuke besteladresjes kent? Ik ben geen taartenbakker.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:03:53 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181009499
Gefeliciteerd Ikke en Miez met jullie peuters! *O*

Wat een leuke foto's van S O+
En de douchefoto van Max :D O+

Q, een oud-collega van mij heeft een uit de hand gelopen hobby :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181012687
Ik ga een fototaart bij de Hema bestellen met Elmo er op, dat wordt het 'thema'.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:35:55 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181013352
Miezziej gefeliciteerd met jullie promotie naar het peuterdom!
En ikke, wat mooi die blik op zijn eerste foto, dat is echt bewuster jarig zijn dan de eerste keer :D.

Jacob en ik zijn tot nu toe allebei nogal fan van Hein het hert :o. Hij drukt steeds op het hoofd en is dan zo trots dat er geluid uit komt, en als het een muziekje is ga ik dansen en dan moet hij zo hard schateren, echt te gezellig. Het enige dat ik jammer vind, is dat het hert nog nasputtert als hij aan de kant is gegooid, dus J komt wel wat moeilijk van 'm los. Maar daarvoor gebruik ik dan wel de uitknop inderdaad. En zoals een vriendin zei: dit heb je echt voor hem gekocht - zij kocht die prachtige Grimms regenboog voor haar dreumes en daar heeft ze vooralsnog alleen zelf plezier van.

Zeg, die kiezen, gaan die bij iedereen zo langzaam? Er komen er 4 tegelijk maar dat is al een maand bezig. Weer een puntje ergens bij, en dan stopt het weer, en dan komt het weer, etc. Het enige voordeel is dat ik al het afwijkende gedrag met recht op deze doorkom-ellende kan gooien.

Verder sloeg hij het tweede dutje over en ligt daarom al bijna een uur in bed. Te slapen. Halleluja. Wat zal ik eens gaan doen met mijn avond? Ik ga natuurlijk alleen maar op de bank liggen met een boekje omdat het 100 graden is hier binnen. En mijmeren over wat zo'n lange kindloze avonden voor mogelijkheden zou kunnen bieden.

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181014369
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:28 schreef Quoi het volgende:
Miezziej, afscheidsfoto van M dan? ;)

Ik krijg de hele dag allemaal blote Max foto’s van mijn ouders, die vandaag oppassen. Hij doet alles geweldig daar, zo fijn.

Gister de uitnodiging voor Max’ verjaardag verstuurd. Komt dichtbij zo! Eens nadenken over taart en versiering. Ik vrees dat ik niet ontkom aan een tractor/helikoptertaart ofzoiets. Als iemand nog leuke besteladresjes kent? Ik ben geen taartenbakker.
Toepasselijke foto dan :9 Sinds man een motor heeft zwaait ze elke keer wanneer ze er eentje hoort of ziet. Fotocredits naar de leidsters op het kdv :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben ook van die zoef zoef dieren. Als ik per ongeluk tegen de bak aanstoot waar er 1 inzit.. 'ik ben een panda Patty is mijn naaammmm' :+

Goed. Tot snel allen! :9
pi_181014638
Gefeliciteerd nog alle jarigen!

Wat een mooie meid heb je daar Miez!

Lemijn: het krijgen van kiezen duurde bij mijn peuter ook zo lang. 10 weken lang ellende 's nachts (ik was toen net weer zwanger :X ), maar toen had ze er wel 4 nieuwe bij. Ook 4 hoektanden overigens. Bij L. gaat het nog niet zo snel, ze heeft pas 1 kies geloof ik, ik hou het niet zo bij. :@

Wij hebben zowel Zoef Zoef als de Grimm's regenboog, die laatste staat vooral mooi te zijn. :+

L. is eindelijk niet meer bang voor water, het ging snel nadat we hier kwamen wonen. *O* Ze speelt nu elke keer lekker in bad, al durft ze nog steeds niet te gaan zitten. Ze durft nu ook voorzichtig te spetteren als we gaan zwemmen, dus vooruitgang is er zeker. :Y

Ze begint nu (1,5 is ze) ook echt te praten. Naast een paar simpele woorden (mama, papa, bal, boom, bad) ook gelijk een aantal next-level woorden zoals stofzuiger (totuituh), adelaar (aajejaa), speeltuin (teetui) en boekenkast (toetuhta). _O- Het is zo'n lekker ding he. O+
pi_181014845
Ikke nog gefeliciteerd met je peuter!

Enne hoi :W Ik weet niet eens meer of ik me hier al met J. had gemeld sinds zijn verjaardag een maand geleden. Het was nogal druk hier, dus bijlezen en posten lukte even niet.

Tolstoi vervelend dat het slapen bij jullie ook nog zo rot gaat. J. slaapt overigens ook nog steeds ruk, maar soms hebben we een goede nacht en kunnen we even bijtanken. We zijn er sinds een paar dagen achter dat het helpt om de tweede dut heel kort te houden (dan slaapt hij ‘s avonds sneller in) en als hij gaat jammeren helpt het soms om het muziekje van de babyfoon aan te zetten. Dat deden ze bij het kdv ook, dus wij proberen en J. ging tot 3x toe ondanks een huilbui gewoon slapen :o Het trucje werkt ‘s nachts niet helaas.

Lemijn: je had het over kiezen. Bij peuter duurde het wel even voordat ze doorkwamen. Zij had er meestal geen last van.

J. heeft trouwens alleen nog maar 2 ondertanden :')
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:50:04 #194
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181015355
Gefeliciteerd nog voor alle peuters (en hun ouders ;) )!

Nog steeds slaapperikelen voor Tolstoi... Hopelijk gaat het de komende dagen beter, de warmte zal ook niet helpen denk ik!

Hier zag ik een tijdje terug dat O opeens een kies had (ze lag heel hard te huilen op de commode :') ) ; een week later zie ik dat er recht onder nóg een zit. Helemaal geen last van gehad, maar kan dus ook niet zeggen hoe lang die al aan het doorkomen waren :'). Ziet er trouwens wel echt gek uit: onder twee voortanden, boven 4 (een stuk grotere) en dan opeens een stukje verder nog wat kiezen..

O stapte net uit bad (babybadje dat op de grond staat), loopt op mij af en als ik vraag of ze klaar is met bad, zegt ze "ja". Wat maakt ze opeens enorme sprongen, zeg :o

Trouwens, O bijt de laatste tijd. Bij voorkeur in buik of arm. Met die scherpe tanden is het gewoon pijnlijk. Als ik boos of verdrietig reageer in de hoop het af te leren, gaat ze alleen maar heel hard lachen :X Herkenbaar? Iemand tips of valt een kind van 13 maanden zoiets nog niet te leren?
pi_181016007
L bijt ook, als hij boos is en zijn woede niet kwijt kan. We proberen hem rustig te krijgen door te zeggen dat we hem begrijpen en proberen het op te lossen. Maar L is bijna 2 dus begrijpt al heel veel.

Overigens hoeft hij nog maar 2 kiezen en dan is zijn volledige gebit compleet!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:35:14 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181016856
Jacob bijt bij voorkeur in mijn schouder. Van honger/dorst/moeheid. Ik probeer het onderliggende probleem meestal op te lossen, ik heb het idee dat leren om anders met zulke emoties om te gaan echt nog te hoog gegrepen is. Toch zeg ik er wel altijd bij dat ik bijten niet zo tof vind en doe suggesties: “Zeg de volgende keer maar mam, mag ik een boterham alsjeblieft?”. Werpt nog niet echt z’n vruchten af :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:07:53 #197
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181017950
Wat schattig Miez dat ze bij elke motor die ze hoort gaat zwaaien :D

De kiezen heb ik bijna niet gemerkt bij Ella. Ik zag op een dag dat ze er 2 had, niks van gemerkt. Nummer 3 heb ik een beetje gemerkt, maar duurde niet zo lang en nummer 4 was toen ook al in aantocht maar zat er in no time na nummer 3.

Ben benieuwd hoe het met de hoektanden zal gaan. Kleuter had daar destijds erg last van, maar Ella doet ongeveer alles anders dan grote zus dus ik hou hoop :P

Wat fijn Selv dat L niet meer bang is voor water!
En knappe woorden!
Ik vind dat praten ook zo tof he.. En ook om te zien hoeveel er ineens 'klikt'. Ik vind d'r ook zo wijs ineens met haar pogingen tot rennen en met 2 woorden spreken ('Nohwa huiljen', 'Ella boem' ( <-- die gebeurt nogal vaak, we zaten op kleuters feestjes 's ochtends eerst weer bij de Hap nadat Ella knock out ging na een val :X))

Ik weet niet meer of ik je al welkom had geheten, maar bij deze: welkom Kazy!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:35 schreef Lemijn het volgende:
Jacob bijt bij voorkeur in mijn schouder. Van honger/dorst/moeheid. Ik probeer het onderliggende probleem meestal op te lossen, ik heb het idee dat leren om anders met zulke emoties om te gaan echt nog te hoog gegrepen is. Toch zeg ik er wel altijd bij dat ik bijten niet zo tof vind en doe suggesties: “Zeg de volgende keer maar mam, mag ik een boterham alsjeblieft?”. Werpt nog niet echt z’n vruchten af :P.
_O-

Hier hetzelfde verder als bij Lemijn. Ze heeft nu een paar keer gebeten in mijn schouder bij heftige emoties, maar nog niet ál te hard en onderliggende motivatie oplossen helpt.

Meer dreumesjes hier die heeeeel hard (maar dan ook echt heeeeeeel hard, nee nog harder dan je nu denkt...) kunnen gillen? :X
Vooral bij boos of frustratie gilt ze of heel hoog (en hard) of gewoon extreem hard.
Daar is vast nog niet veel aan te doen, hè?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:11:26 #198
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_181018052
Gildreumes present. Vooral Ikke!!! Word redelijk vaak geschreeuwd.
Ik zeg haar elke keer wel dat ze dat ook normaal kan zeggen en bij gillende eisen vraag ik of het normaal kan en wacht ik met optillen bijv. tot het normaal gevraagd wordt.
pi_181018342
Gillende dreumesen O+ Doet de mijne ook als ze verderop haar broer of vader ziet staan, zo laat ze even weten dat ze er ook is :D

O is nu 16 maanden en afgelopen week bedachten we ons dat ze nu baby af is en een echte dreumes O+ Ze lijkt erg gegroeid ook, haar haren groeien, ze gaat zelf staan, heeft haar eerste stapjes gezet, wil zelf eten met bestek, loopt aan de hand door de zee O+ , speelt in de zandbak, en niet onbelangrijk, het piepen is nu ingeruild voor lachen O+ *O*
pi_181020281
Wat een mooie meid Miezziej! En duidelijk geen dreumes meer.

Welkom Kazy!

Gillen hebben ze een tijd gedaan (aangemoedigd door peuter) maar valt nu heel erg mee gelukkig! Peuter compenseert dat overigens ruimschoots -O- Maar lachen ipv piepen is een fijne feature!

Hier nog geen kiezen en geen bijten, wel sindskort een Mama-zegger. En die zegt dat ook gelijk de hele dag zodra ik uit zicht ben. En drie fans van lawaaispeelgoed hier. Toettoet is leuk, maar vooral het keyboard is populair, dat is onderwerp van menig ruzie. Maar samen een beetje dansen op de muziek die ze daarmee maken doen ze ook wel weer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:57:11 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181020530
Sylver, dankje voor de tip! Mijn nichtje doet ook zoiets, maar iets met een klein 3d tractortje erop maken zie ik haar nog niet doen. Nog maar even over nadenken of misschien toch zelf crea bea aan de slag.

Nazil, voor jullie schiet het ook op!

Lemijn, die kiezen, ik heb geen idee hoeveel en hoelang nog, weet je dat? We hebben 1 hell of a week gehad vorig jaar. Toen poepte hij zo’n 5 horrorluiers per uur en had hij van die apenbilletjes. Sindsdien is het rustig aan het front. Je avond nog nuttig ingevuld? Ook niet nuttig en een beetje hangen reken ik goed hoor ;)

Miezziej, wow! Tijd niet gezien en dus zo’n wereld van verschil. Wat een mooi meisje is M toch.

Gillen nee, bijten soms hier, ook bij emoties/moeheid en dan in je schouder. Al is dat ook alweer een tijdje niet gebeurd.

FF, wat tof dat ze zo samen kunnen spelen zeg.

Over lawaai. Ik probeerde weer eens zo’n toet toet autootje aan te zetten, maar ik kreeg het ijskoude verzoek: politieauto uit? Natuurlijk, meneer de directeur :+
pi_181024480
Quoi, je kunt ook gewoon een (Duplo) vrachtwagen oid er op zetten natuurlijk, het hoeft niet perse van marsepein. Maar goed, ik ben ook geen fan van marsepein dus mijn kinderen moeten het voorlopig nog doen met slagroomtaart met foto erop. En die foto is dan meestal een zelf gepersonaliseerde afbeelding van Bumba of Nijntje.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181024822
L kreeg vorige week blauwe fondant van een bruidstaart en de volgende dag poepte hij groene klei :+ dus dat krijgt hij echt niet meer :')
pi_181028298
Quoi:

Je kunt inderdaad ook gewoon een speelgoedje er op zetten zoals dit.




M is op het moment helemaal fan van dino's en Bob de bouwer. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:42:52 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181028947
Ha, dat zijn goeie suggesties. Ook een leuk kado meteen. Hij heeft nog geen voertuigen :')

Net de kleine man op bed gelegd en ik ga voor een klassieke middagdut. We zijn allebei een beetje afgepeigerd :O Al 2 gebroken nachten en verder best volle dagen. Vanaf volgende week woensdag vakantie. Aftellen :s)
pi_181041787
Quoi, heb je lekker gedut?

Verder alles bijgelezen en bijzonder weinig onthouden, iets met V-Tech en Hein..
V-Tech heeft hier sinds de verjaardag van S. ook meermaals zijn intrede gedaan. Gelukkig zit er een uitknop op. S. zijn interesse erin is wisselend.

Hier een paar zware dagen gehad. Maandag wilde S. helemaal echt niet slapen, tot half 1 's nachts bezig geweest en hij wilde alleen maar mama. Ook 's nachts nog 3-4 keer wakker en rond half zeven echt wakker. Pffffffff
Toen ik dinsdag thuis kwam van mijn werk schrok ik echt een beetje van hoe hij eruit zag, helemaal afgepeigerd, wallen en kringen. Gelukkig lag ie dinsdag "al" om 21:30 in bed.
Wel weer een aantal keer wakker 's nachts.
Hij gaat ''s nachts meteen zitten als ie wakker wordt en het lukt hem dan niet om weer te gaan liggen. Iemand tips daarvoor? Vastbinden is vast geen optie, toch :7 :+ :7 :+ ???

*O* *O* voor het koelere weer. Vandaag gingen de slaapjes overdag beter, 2x keer 45 minuten geslapen. En hij lag vanavond al om 21 uur.

En om al mijn geklaag te compenseren:
O+ O+ Vandaag gaven manlief en ik elkaar een zoen. S. zag dat en ging kusgeluidjes maken. Meteen maar even wat meer zoenen met manlief uitgewisseld en S. echt lachen en kusgeluidjes maken bij elke kus O+ O+ O+
  woensdag 8 augustus 2018 @ 22:25:02 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181041917
Goed voorbeeld Tolstoi en een mooi excuus ;)

Helaas geen gedut. Meneer had er geen zin. Eenmaal beneden had hij eigenlijk ook nergens zin in en uiteindelijk viel hij op de bank in slaap voor een half uurtje. Lichtelijk overprikkeld, i guess. En nu ik dit tik vraag ik me af waarom ik nog niet op bed lig. Maarja, die avond voor jezelf is ook altijd wel even lekker.
pi_181041960
Quoi, datzelfde vraag ik me ook af, maar ik ga echt naar bed nu, helemaal op :Z :Z :Z
pi_181044516
Ik zou die eerste taart kiezen Quoi, dan valt het ook niet op als hij mislukt is :P

RF, ik had van de week een epifanie toen friends op de achtergrond aan stond (een herhaling van eerder die week zelfs, ik had er blijkbaar twee keer voor nodig...) waar je naam vandaan komt
:D

Dat vinden ze hier ook altijd geweldig, kusjes geven en knuffelen, zelfs al is het niet met hen :D Goed excuus om dat meer te doen Tolstoi, is ook altijd goed voor de relatie.

Peuter was een middagje bij m'n zus spelen en kwam moe thuis. De meiden gingen hard huilen toen de deurbel ging want bezoek (zelfs al kwamen ze niet binnen...) en hebben toen een uur lang een huilestafette om niets gehouden terwijl peuter op m'n schoot lag te slapen. Zo relaxt als de vroege middag was zonder peuter, zo'n drama was het daarna. Ik heb ze uiteindelijk maar in hun bed gelegd om m'n oren wat rust te geven en wonderbaarlijk genoeg gingen ze daar rustig spelen zodat ik toch nog rustig kon koken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 9 augustus 2018 @ 06:54:36 #210
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181046258
Ai, dat klinkt niet fijn FF. Gaan ze altijd huilen als er bezoek komt?

Boh Tolstoi, dat slechte slapen is echt rot zeg. Wonderbaarlijk dat hij dat ook volhoudt, een hele dag niet slapen tot 00.30 uur :X
Ik heb geen tips voor het gaan zitten helaas. Gaat hij wel weer slapen als je 'm dan neerlegt?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181048066
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 06:54 schreef Sylver_ het volgende:
Ai, dat klinkt niet fijn FF. Gaan ze altijd huilen als er bezoek komt?

Boh Tolstoi, dat slechte slapen is echt rot zeg. Wonderbaarlijk dat hij dat ook volhoudt, een hele dag niet slapen tot 00.30 uur :X
Ik heb geen tips voor het gaan zitten helaas. Gaat hij wel weer slapen als je 'm dan neerlegt?
Nee, als ik dan een hand op zijn rug leg, dan gaat ie wel weer liggen en dan vervolgens weer huilen :? :?
Ben aan het overwegen om even langs de huisarts te gaan om zijn oortjes te laten checken, maar wil ook niet als een overbezorgde voor-niks-komende moeder zijn..... Maar dan kunnen we dat hopelijk uitsluiten.

FF, dat is niet fijn! Wel goed dat ze in bedjes rustig gingen spelen.
pi_181051017
Tolstoi ik zou toch even bellen. Miss kan de assistente wel even kijken en heb je dat iig uitgesloten. Ik kwam een keer voor wat anders, zei: wil je misschien even voor de zekerheid kijken? En ging weg met een dubbele oorontsteking.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:02:30 #213
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181051804
Ja, bellen om de oortjes te laten checken lijkt me geen 'overbezorgde moeder'-actie. Sowieso vind ik dat al niet snel, maar een oorontsteking is makkelijk te missen bij die kleintjes.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181062254
Gewoon naar de huisarts gaan hoor Tolstoi! Wij zijn twee maanden terug ook ‘voor niks’ gegaan om J’s oren te laten checken ivm slecht slapen. Ik was juist alleen maar blij te horen dat hij fysiek niets leek te hebben.

De fokwet deed hier zijn werk weer! Zeg ik van de week hier nog dat J. nog maar twee tandjes heeft. Komen er nu ineens twee boventanden door! Nouja ineens.. we hadden deze week weinig slaap, koorts, tig poepluiers en een chagrijnige eetweigerende dreumes, dus het was ergens wel te verwachten :+
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:09:31 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181062658
Naar de huisarts gaan zonder vraag. Of met iets dat over is. Dat is voor niks gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181070080
Ik denk ook dat je de overbezorgde moeder stempel pas krijgt als je er wekelijks staat met een kind dat niks mankeert. Toen Em twee dagen koorts had en s nachts alleen maar lag te huilen is man ook langs gegaan om iig oorontsteking uit te sluiten, zelfs al waren de vlekjes van de ziekte die ze hadden toen net zichtbaar geworden.

Sylver, ze gaan hier idd momenteel huilen als er bezoek komt. Als het meevalt duurt dat zo'n tien minuten (bij schoonvader), als het tegenvalt 1,5 uur (bij schoonmoeder). Alleen bij mij op schoot is dan goed, maar niet als ze die samen moeten delen. Ze huilen dan dus om en om :') En zelfs dan hoeft oma alleen maar te kijken en het is weer huilen. Geen idee waar dat vandaan komt, maar vooral sneu voor m'n schoonmoeder. Maar goed, peuter heeft die fase ook gehad dus ook dit gaat weer voorbij. Maar hopelijk wel binnenkort...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181073715
Toen ik voor de tweede keer met een kerngezonde huilbaby bij de huisarts was voelde ik me best wel lullig. "Adrian4, de baby is kerngezond, maar we zitten hier niet alleen voor hem, maar ook voor jou en als jij je op een of andere manier ongerust maakt dan moet je niet twijfelen en gewoon komen. Al is het alleen maar voor de bevestiging dat ie kerngezond is"
Ik ben dit altijd blijven onthouden. Zo fijn.
pi_181074851
Voor niks gaan is ook dat op het moment van de afspraak de huisarts weg moet voor een spoedgeval :+
Spoedgeval is natuurlijk op zich al vervelend genoeg, dus vanmiddag dus nog een keer in de herhaling.

Ik ben het wel echt zat aan het worden, dat die kleine man 's nachts steeds rechtop gaat zitten en dan gaat huilen en blijft huilen als je hem weer neerlegt. Vannacht zo'n 4 keer eruit geweest, waarvan 1 keer van 5 tot 6:15 bezig geweest om hem weer in bed te krijgen 8)7 8)7 8)7
Bij manlief gaat ie alleen nog maar harder huilen en ontroostbaar. Bij mij is ie wel bijna meteen stil, maar goed ik heb die borsten natuurlijk altijd bij me......
pi_181075001
Pff dat is wel een rotnacht tolstoi. Hopelijk vanmiddag wel gewoon de afspraak.

Wij hebben een logeerkonijn. Dat wist L niet, dus vanochtend toen hij beneden kwam was het: woooooo! Ijn! Ijn ete? En meneer pakte brokjes en ging een brokje in de mond van het konijn stoppen.
Even later toen we het konijn op de grond gezet hadden kreeg die een auto en moest het konijn de auto opeten :+ ijn auto ete? O+ omdat hij er aan zat te snuffelen.
pi_181075742
Nazil, hoe schattig en lief!
pi_181076934
Tol wat rot zeg. Goed dat je het even laat controleren. Volgens mij waren er ook veel tandjes in opkomst toch? Zijn die inmiddels al door?
Misschien een keer een pcm proberen voor de nacht?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:32:41 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181076988
Gaat hij slapen als je 'm gevoed hebt Tolstoi?
Mijn oudste kreeg tot 1,5 jaar nog 1 of 2 nachtvoedingen, want dat was eigenlijk het enige dat werkte.

Bij Ella was het zo dat als ze niet direct weer ging slapen of na 10 min al weer kwam, dat ze honger had (of dorst?). Toen was ze alleen iets jonger, maar later hielp water ook.
Nu is dat nog steeds het geval, alleen kan ze zelf zeggen 'tinken' als ik de kamer weer uit waag te gaan voordat ik haar de rietjesbeker heb gegeven.

Kan het ook dorst zijn? Of helpt dat helemaal niet?


Nazil wat schattig :D
Ella zou ook in de wolken zijn als we ineens een 'nonijn' in huis zouden hebben :P

Wat betreft het brokjes in de mond stoppen, misschien is het verjaardagscadeau van mijn kleuter iets voor hem :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181077175
Sylver hij heeft al zo'n keffertje, wat blaft en loopt. Irritant ding :+ is (heel erg jammer) kwijt nu ik er over nadenk. Zonde.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:02:21 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181077574
Is hij 'kwijt'? Of echt kwijt? :P
Kleuter heeft ook zo'n keffertje, maar daar 'vergeet' ik elke keer batterijen voor te kopen O-)

Deze 'poepende kat' miauwt wel, maar niet de hele tijd, dat scheelt. Maar Ella is er vooral fan van omdat je 'm brokjes moet voeren (en die komen er aan de achterkant weer uit, heel handig!) :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181077834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:02 schreef Sylver_ het volgende:
Is hij 'kwijt'? Of echt kwijt? :P
Kleuter heeft ook zo'n keffertje, maar daar 'vergeet' ik elke keer batterijen voor te kopen O-)

Deze 'poepende kat' miauwt wel, maar niet de hele tijd, dat scheelt. Maar Ella is er vooral fan van omdat je 'm brokjes moet voeren (en die komen er aan de achterkant weer uit, heel handig!) :+
Ik weet oprecht niet waar hij nu is, maar ik heb ook nog niet gezocht.

Ik denk dat L zoiets idd wel leuk vindt ja :+
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:24:43 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181082533
Nazil, wat leuk voor L! Nijnnnnn!

Over ‘s nachts wakker worden. Ik kom de slaapkamer echt niet uit bij Max hoor, zonder ‘m iets te drinken “aan te bieden” :') Ook altijd maar gedaan tot nu toe. 9/10 keer is het ook ‘comforting’.

Na een weekje nachtbraken slaapt Max nu weer lekker door btw. Pfft, hadden wij ook wel ff nodig.

Tolstoi, uitstekend idee om oortjes te laten checken! Hopelijk weet je al meer.

Mijn vriend heeft al vakantie en ik niet :{ Krijg dus alleen maar toffe foto’s doorgestuurd, dat is wel weer leuk. En heel leuk dat die twee wat tijd samen hebben, zonder mama op hun lip ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181086647
Sinds de standaard nachtvoeding er af is (en het ook einde bv was) heb ik denk ik nog vijf keer een fles gegeven s nachts als ze echt ontroostbaar waren s nachts, maar verder nooit. Met die hitte heb ik ze bij s nachts wakker zijn wel een waterfles aangeboden, maar die wordt weggeduwd. Ze krijgen voor het naar bed gaan een kleine papfles (130ml) en daar moeten ze het de hele nacht op doen. Peuter krijgt tegenwoordig wel s nachts een waterfles op z'n kamer voor als hij s ochtends wakker wordt.

Wat een mysterieuze spoiler Quoi :D heeft diegene wel een account? Anders wordt spoilers lezen lastig... En leuke foto's maken de werkdag toch een stuk beter!

Nazil, ik dacht dat je het over zo'n logeerbeer van het kdv had maar dan als konijn, maar na herlezen denk ik dat het toch om een echt konijn gaat, klopt dat? :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181087638
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:29 schreef ikke_84 het volgende:
Tol wat rot zeg. Goed dat je het even laat controleren. Volgens mij waren er ook veel tandjes in opkomst toch? Zijn die inmiddels al door?
Misschien een keer een pcm proberen voor de nacht?
Vanmiddag naar de huisarts geweest, oortjes waren goed, geen ontstekingsverschijnselen. Huisarts vond ook dat S. er goed uit zag, levendig en een nieuwsgierige en onderzoekende houding O+ Ze vond ook niet dat hij er erg vermoeid uitzag, maar hij had die ochtend wel een slaapje gedaan, ze vond hem hooguit een beetje bleek.
Oortjes kunnen we voor nu dus uitsluiten.

Er is in ieder geval 1 tandje nu door en er lijken er nog een paar op doorkomen te staan, maar we mogen niet echt in zijn mondje kijken....

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:32 schreef Sylver_ het volgende:
Gaat hij slapen als je 'm gevoed hebt Tolstoi?
Mijn oudste kreeg tot 1,5 jaar nog 1 of 2 nachtvoedingen, want dat was eigenlijk het enige dat werkte.
Bij slaapjes overdag voed ik hem niet van tevoren als ik thuis ben. Tenzij ik echt gefrustreerd en wanhopig ben, dan probeer ik of de borst hem in slaap krijgt. Maar eerlijk gezegd: ik durf hem niet eens meer naar bed te brengen overdag :'( Ik raak helemaal in de stress ervan door alle drama van de afgelopen weken. Vanochtend heeft manlief hem naar bed gebracht nadat ik aangaf dat ik dacht dat S. moe was. Manlief krijgt hem dan wel in bed, al moet ie er wel even naast blijven zitten.

's Avonds als we hem voor de nacht naar bed brengen, dan voed ik hem wel in slaap. Meestal lukt dat in zo'n 8 van de 10 keren. De andere 2 keer geeft het heel veel drama. Als ie dan uiteindelijk aan de borst in slaap is gevallen, dan lukt het meestal om hem slapend in bed te leggen, maar soms wordt ie toch wakker en is er weer drama. Of ik leg hem in de herkansing nog aan de andere borst aan. Met het warme weer van de afgelopen weken lukte het bijna nooit, nu het iets koeler is, lijkt het weer iets beter te gaan.

's Nachts probeer ik niet eens iets anders qua troosten, hij krijgt meteen de borst en dan kunnen we weer redelijk snel verder slapen. En soms lukt dat niet en dan ben je 's nachts zo 1-2 uur bezig om hem weer in slaap en in zijn bed te krijgen 8)7
Dus als het dorst is, dan wordt dat op die manier wel opgelost.

Sylver, hielden die nachtvoedingen zomaar opeens op? Of heb je ze afgebouwd en bv. je man 's nachts gestuurd? Was je niet bang dat de kleine nooit zou leren zelf in slaap te vallen?
Daar ben ik soms bang voor, dat ik nu lekker voor de makkelijke oplossing kies en dat dat later tegen me gaat werken.

Vanmiddag zijn we voor het eerst met S. naar de dierentuin geweest, we hebben ook maar meteen een abonnement genomen. Hij heeft daardoor wel zijn middagslaapje gemist. In de auto terug was ik bij hem achterin gaan zitten om te voorkomen dat ie in slaap zou vallen en dan vervolgens weer niet voor 22 uur in bed zou willen. Thuis nog even snel een boterham gegeten en zijn bed in . Hij slaapt al sinds 19:45 *O* *O* Het vroegst sinds een paar weken.
Hij zal wel snel wakker worden, want zo goed kan het natuurlijk nooit gaan 8)7 8)7
pi_181090221
FF gelukkig geen logeerberen, gewoon een echt konijn inderdaad. Hij is dat beest echt zo aan het pushen om te eten :')

Tolstoi iig fijn dat het geen oorontsteking is. Hopelijk gaat het snel beter en zijn het de tanden.

Ik: L, zullen we boodschappen doen? L: oppe sjiets? Ik: nou, eigenlijk wilde ik gaan wandelen.. L: oppe sjiets? Papa sjiets *loopt naar achterdeur (wandelwagen staat aan de andere kant van het huis* ik: ja, papa is op de fiets naar het werk. oké, fietsen dus. Alleen al door die lieve ogen O+

Vandaag ook een volledige zin: dieke ijn gak auw. Ofwel: door de deken (dieke) van het konijn heeft L (hij noemt zichzelf gak) auw. Hij gleed uit over die deken.
pi_181100299
Nazil, die kleine L. weet wat ie wil :) En wat leuk die zinnetjes!
Hoe oud is L?

Hier slaapt S. weer, manlief heeft hem in bed gekregen :) Vannacht ben ik er wel 3 keer uit geweest, maar het ging redelijk snel allemaal. Ik vond hem vanochtend wel weer voorover over zijn eigen beentjes in slaap gevallen, dus hij is na de laatste voeding nog weer wakker geweest en gaan zittend en uiteindelijk slapend voorover gekukeld.

Vanmiddag lekker met S. naar de bieb :)
pi_181103729
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Nazil, die kleine L. weet wat ie wil :) En wat leuk die zinnetjes!
Hoe oud is L?

Hier slaapt S. weer, manlief heeft hem in bed gekregen :) Vannacht ben ik er wel 3 keer uit geweest, maar het ging redelijk snel allemaal. Ik vond hem vanochtend wel weer voorover over zijn eigen beentjes in slaap gevallen, dus hij is na de laatste voeding nog weer wakker geweest en gaan zittend en uiteindelijk slapend voorover gekukeld.

Vanmiddag lekker met S. naar de bieb :)
Hij wordt over 2 weken 2. Een echte kletskous. Zo leuk O+

Fijn dat het slapen relatief goed ging.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:01:03 #232
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_181111873
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha zal ik dan maar even uit de lurk-modus komen? :P
Sinds januari lurker in dit topic en sinds juli collega van de vriend van Quoi! :D :D Ik zag een foto van hem met Max en het kwartje viel direct. Er is maar 1 zo'n Max dus niet te missen _O_

Zelf heb ik een dames dreumesje van (morgen) 19 maanden, Fi. Vind het fijn en gezellig om hier mee te lezen, maar helaas te weinig tijd om uitgebreid te reageren, vandaar het lurken.

Maar :W dus
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:04:50 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181113775
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 21:01 schreef Ienepien het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha zal ik dan maar even uit de lurk-modus komen? :P
Sinds januari lurker in dit topic en sinds juli collega van de vriend van Quoi! :D :D Ik zag een foto van hem met Max en het kwartje viel direct. Er is maar 1 zo'n Max dus niet te missen _O_

Zelf heb ik een dames dreumesje van (morgen) 19 maanden, Fi. Vind het fijn en gezellig om hier mee te lezen, maar helaas te weinig tijd om uitgebreid te reageren, vandaar het lurken.

Maar :W dus
Jaaaaaa, tof dat je reageert ^O^ En wat een grappige samenloop zo :)
Lekker meelurken dus en bij alles wat mijn meneer over Max vertelt dan dus zeggen: wist ik!

Vandaag schoonfamilie op bezoek gehad, dus op pad naar kinderboerderij, lopen in bos en erna uit eten. Heerlijk dagje wel. En de knoppen "weglopen" en "NEE!" staan nu echt aan. Hij liep ook als een dolle achter de geiten aan. En maar ouwehoeren.

En poseren :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 augustus 2018 @ 05:32:16 #234
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181121263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:32 schreef TolstoiFan het volgende:
Sylver, hielden die nachtvoedingen zomaar opeens op? Of heb je ze afgebouwd en bv. je man 's nachts gestuurd? Was je niet bang dat de kleine nooit zou leren zelf in slaap te vallen?
Daar ben ik soms bang voor, dat ik nu lekker voor de makkelijke oplossing kies en dat dat later tegen me gaat werken.
Nee, ze hielden niet vanzelf op. Op een gegeven moment waren de nachten dramatisch of ik nou een voeding gaf of niet. Toen ben ik er direct mee gestopt en alleen nog water gaan geven.

Ik moet zeggen dat ik niet meer precies wist hoe het ging, maar vond een oude post van mij :)

quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de fles geven voelt als het probleem verleggen, maar misschien is het een goede tussenstap? Dan is het in ieder geval losgekoppeld van jou idd.

Hier werd er nog wel 2-4 keer per nacht om een flesje melk op schoot gevraagd, dus idd een beetje het probleem verleggen.
Op een gegeven moment heb ik de melk vervangen voor water (daar was ze het eerst niet mee eens). Ze was toen 1,5. Ze kwam met een flesje water nog 1-2 keer per nacht. Mijn hoop was dat ze het flesje water zelf zou pakken, maar ze wilde 'm op schoot. Het was echt wel een knuffelmoment voor haar en ook haar (enige) manier om weer in slaap te vallen. Niet heel handig voor mij.
Toen ze met 2 jaar een groot bed kreeg ben ik gestopt met de fles op schoot geven, maar ging er naast liggen terwijl ze dronk. Ik merkte wel dat ze het zuigen aan de fles terwijl je buikje wordt gevuld (met water dan in dit geval) ook een gewoonte werd. Ze dronk de fles altijd helemaal leeg, ongeacht hoe vol ik 'm deed.
Met 2,5 zijn we gestopt met de flessen. We hebben ze weggegooit en zijn samen een mooie rietjesbeker gaan uitzoeken. Nu drinkt ze bijna nooit meer 's nachts, ondanks dat de rietjesbeker altijd binnen handbereik staat.
En ja, ik was zeker bang voor slechte slaapassociaties etc, maar koos toch voor de manier waarop iedereen weer het snelst sliep.

Of het heel handig was weet ik niet. Heb bij tijd en wijle er ook stevig van gebaald, maar niet genoeg om het anders te doen.
En het kwam dus wel weer goed :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Sylver_ op 12-08-2018 05:52:37 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 12 augustus 2018 @ 05:34:58 #235
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181121265
Fotogenieke Max! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:53:22 #236
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181135418
Hier ineens dramanachten en half 5 's ochtends al wakker. Altijd weer ff wennen als het slapen juist zo goed ging.
Ze is sowieso wat uit d'r hum vandaag en eet ook veel minder dan anders. Maar ik zag vanmiddag een puntje van een hoektand, dus das wel fijn: een zondebok gevonden :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181135710
Levensgenieter Max!

Hier is het ook een beetje drama in de nachten en overdag plakkind. Maar da's niet zo gek, want er staat een kies op doorbreken en toen ik even goed in z'n mondje tuurde, zag ik nog meer aankomen. Hij heeft het opgespaard geloof ik, om nu in ene even een boel nieuwe tanden/kiezen te krijgen. ;( .

Grappig wel om te zien hoe in twee weken vakantie en heel veel tijd samen doorbrengen je je kind ineens ontwikkelingen ziet doormaken en ook bijna letterlijk voor je ogen ziet groeien. Wat een vreetmachine hebben we nu met Y. _O- . Een nieuwe ontwikkeling is dat hij alles aanwijst en dan 'die die die da da' zegt en met zo'n blij gezicht naar ons kijkt dat ik denk dat hij zelf echt overtuigd is dat wij wel begrijpen wat hij zegt. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:11:11 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181140913
Waterpokken :( |:( }:| :{w 8)7 .

Of eigenlijk moet ik zeggen waterpok, enkelvoud want ik denk dat hij morgen gewoon 1 grote blaas is geworden. Arm kind en arme moeder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 22:32:01 #239
269689 crew  Viv
pi_181141485
Wat sneu Lemijn! :* ZZ kreeg het al rond de 6 maanden, niet al te veel pokjes. Ze heeft er helemaal niet aan gekrabd (geen idee of ze dat concept nog niet snapte, of dat de jeuk meeviel), toch zijn bijna alle pokjes littekentjes geworden. Gelukkig niet midden op haar gezicht ofzo. :X
pi_181142994
Balen Lemijn, maar dan kun je die iig afstrepen van het 'nog mee te maken'-lijstje. Hopelijk is het snel weer verdwenen en heeft hij er niet zoveel last van. Ik wist overigens niet dat dat zomaar littekens achter kan laten, dat is wel vervelend.

Opvallend dat je juist door meer tijd met elkaar door te brengen die ontwikkeling ziet Franny. Meestal zeggen mensen hoe minder ze ze zien, hoe harder het lijkt te gaan. Maar wel erg leuk idd die ontwikkelingen nu!

Wij vierden vandaag de verjaardag van grote broer, en na een uurtje ontdooiden ze en Lala heeft zelfs een tijd lang bij enge oma gezeten en gelachen! Em vond het prima zolang ze maar niet in de buurt kwam :') Veel te laat hun dutje gedaan maar daarna (toen iedereen al weg was) ook weer enorm vrolijk.

Ze kunnen zo leuk zelf spelen tegenwoordig! Gisteren kwam de grote doos Duplo blokken even naar beneden en Em ging helemaal los. Eerst alle blokken door de doos smijten, daarna broer helpen met het bouwen van een toren (werd niet gewaardeerd). En Lala zat ondertussen trots blokken los te maken. Ook mocht Em voor het eerst alleen mee boodschappen doen (de rest sliep) en voor het eerst in maanden in het winkelwagentje. Was ook het leukste ooit! Behalve dan toen de kassiere heel lief iets tegen haar zei en een vlaggetje aanbood, die negeerde ze compleet :')

En welkom Ienepien! Ook incidenteel meeposten mag gewoon!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:57:34 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_181152545
Beterschap Lemijn :*

En Franny, ja mooi is dat he :D Noud praat ook hele dagen tegen me aan en kijkt daar zó ongelooflijk blij bij. Hij komt me ook de hele dag allemaal zooi brengen en zegt dan "DADOE!!!!" om vervolgens nóg meer zooi te gaan halen.
Verder is 't gewoon een ontzettend tevreden kind. O+



Voor het geval mijn man nog twijfelde, Noud at van 't weekend een bakje mayo leeg met zijn vingers. Definitely een zoon van hem.

En hij wordt zo'n speeltuinhooligan :')

disclaimer
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:01:15 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181154006
Oja, hier ook zo één SQ. Glijbanen zijn ook veel leuker van beneden naar boven :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 augustus 2018 @ 17:21:08 #243
269689 crew  Viv
pi_181157087
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
Hij komt me ook de hele dag allemaal zooi brengen en zegt dan "DADOE!!!!" om vervolgens nóg meer zooi te gaan halen.
ZZ bracht gisteren mijn schoenen toen ik even op de bank lag met een tijdschrift. Één voor één, dus 4 tripjes (kruipend) tussen de bank en ons schoenenrek bij de voordeur. Ik moest ze ook nog aantrekken van haar. :')

En zie ik daar nagellak bij Noud? O+
  maandag 13 augustus 2018 @ 17:25:16 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_181157172
Ja, grote zus vertelde me (na het lakken van haar nagels met roze glitterkots) dat noud ook héél graag hagellak wilde, dus toen kon ik natuurlijk niet weigeren. :+

Hij heeft wel heel mannelijke mat navy lak.
disclaimer
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:55:38 #245
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_181161556
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 22:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

Jaaaaaa, tof dat je reageert ^O^ En wat een grappige samenloop zo :)
Lekker meelurken dus en bij alles wat mijn meneer over Max vertelt dan dus zeggen: wist ik!

Haha ja , ik dus laatst al over de tractor op de taart :D

Ontopic: over troosten met borstvoeding, Fi heeft altijd flesjes gehad, maar ook bij haar werkt een klein flesje melk goed als troost in de nacht. Misschien een goede optie om ipv de borst een flesje te geven. Kan papa ook eens troosten...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_181162135
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

ZZ bracht gisteren mijn schoenen toen ik even op de bank lag met een tijdschrift. Één voor één, dus 4 tripjes (kruipend) tussen de bank en ons schoenenrek bij de voordeur. Ik moest ze ook nog aantrekken van haar. :')

En zie ik daar nagellak bij Noud? O+
Ik zat heel goed naar de glijbaanfoto te kijken en dacht: die heeft die foto staan te bestuderen... En toen zag ik de foto er boven _O-

Mijn oma haakt knuffels. Zo veel dat iedereen die daar komt maar een knuffel uit moet zoeken. Alles wat blijft staan inclusief dozen gebreide truien, gaan naar een goed doel. Mooi hè. L heeft zijn collectie uitgebreid met een aap en een mini-nijntje. Nijntje werd door hemzelf omgedoopt tot baby ijn O+
pi_181163110
Hooligans unite. *; . Die van mij doet het ook, en hij kan nog niet eens lopen. Maar kruipend de glijbaan op is ook het proberen waard. De looppogingen gaan wel onvermoeibaar voort, maar als ik probeer hem los te laten of maar één hand te geven in plaats van twee, dan is hij uiterst verontwaardigd. :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net wakker van een loom middagdutje tijdens de vakantie. Ik moet zo om hem lachen als hij zo kijkt. _O- . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lemijn, beterschap en sterkte. Mijn beide kinderen hebben het nog niet gehad, en het lijkt me best rot voor I als ze het nu nog zou krijgen. In die zin kun je het misschien maar beter gehad hebben? En ik hoor ook wel dat ze er soms helemaal niet zo veel last van hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:58:14 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181163818
O heerlijk, zo'n grumpy look :D

Wij hebben de waterpokken ergens in zijn eerste jaar gehad en dan de milde variant. Kans dus dat we nog een keertje mogen.

@Nazil: superlief van je oma! Bij mijn schoonfamilie breit volgens mij de hele Friese gemeenschap daar voor Max. We krijgen regelmatig knuffels waar je heel goed moet kijken tot welk diersoort ze horen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:55 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Haha ja , ik dus laatst al over de tractor op de taart :D

Ontopic: over troosten met borstvoeding, Fi heeft altijd flesjes gehad, maar ook bij haar werkt een klein flesje melk goed als troost in de nacht. Misschien een goede optie om ipv de borst een flesje te geven. Kan papa ook eens troosten...
Hier ook de flessenbrigade en die bieden zeker troost :Y Kan me bij bv goed voorstellen dat een baby/dreumes dat alleen niet pikt als er ook een borst in de buurt is.

Te grappig hoor. En ook de reactie van mijn vriend toen hij thuiskwam en het vertelde. Het scheelt dat Fok en werkelijkheid toch al aardig met elkaar zijn vermengd na al die jaren. Dus geen problemen ermee.
pi_181188219
Ach, Lemijn, vervelend die waterpokken! Hoe gaat het nu met Jacob?

Weer mooie foto's van Max, Noud en Franny's Y O+
Sylver, balen van je dramanachten!

Hier een leuk weekend gehad: dierentuin, bieb, pannenkoekhuis, kinderboerderij, fietsen en wandelen O+
pi_181193043
Hoeveel dagen duurt jouw weekend Tolstoi? :P

Mooie blik idd Franny :D

Lala stond vandaag opeens drie tellen los! En dat terwijl ze normaal zo'n twee weken achter loopt op Em qua motoriek. Vreemd genoeg loopt Em op platte voeten maar staat stil op haar tenen, terwijl Lala juist op haar tenen loopt en op platte voet stil staat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181195960
Mijn weekend duurt 4 dagen :+ :o

*O* *O* voor Lala en Em. Grappig dat verschil in staan/lopen :)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:31:50 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181198546
Lala en Em, de Yin Yang twins ;)

Lekker, zo'n weekend Tolstoi! En goeie activiteiten.

Ik heb vakantie O+ Alhoewel ik nog wat kleine thuiswerkdingetjes moet doen (en natuurlijk de hele zooi in moet pakken). Vanmorgen moesten Max en zijn vader alleen wel even vertrekken, want ik kreeg voor het laatst bezoek van het onderzoek waar we aan meedoen. Ik heb dus vanmorgen voor een babypop gezorgd :') terwijl ik op allerlei manieren werd afgeleid. Echt absurd. En wat is een baby alweer onwennig als je zo'n tientonner gewend bent.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 augustus 2018 @ 10:35:12 #253
269689 crew  Viv
pi_181198623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:31 schreef Quoi het volgende:
Ik heb dus vanmorgen voor een babypop gezorgd :') terwijl ik op allerlei manieren werd afgeleid. Echt absurd. En wat is een baby alweer onwennig als je zo'n tientonner gewend bent.
:D
En, ging je ervan rammelen?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:38:33 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181198693
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D
En, ging je ervan rammelen?
Zo verschrikkelijk niet-realistisch, dus nee, niet echt :P
Er ging wel een soort zorg-modus aan die ik was vergeten. Dat je bij huilen dan zo'n checklist afloopt: luier ok? honger? krampjes? ok, dan dus liefde en aandacht. Hoe simpel is zo'n baby eigenlijk :7 :+

Hoe gaat het met ZZ en jou?
pi_181203253
Krijg je nog een terugkoppeling van het onderzoek Q? Lijkt me wel tof om te zien wat er nu gebeurt met al die observaties die ze gedaan hebben :)

Hoe gaat het met Jacob en de pokken Lemijn? Beterschap :*

Wat goed FF!

4 dagen weekend, wil ik ook wel :7
Maar ik mag niet klagen want ik ben vandaag en morgen vrij, vrijdag werken en dan ook weekend :+
O'tje zegt wel woordjes maar nog niet erg gericht, haar eerste woordje was 'ijs' ( :') ), nu zegt ze ook 'op, uit, die' en vandaag ook 'mama' O+

Ze kan sinds 2 weken een paar stappen los lopen maar lijkt niet echt geïnteresseerd in het oefenen naar meer lopen. Kruipen gaat gewoon veel sneller :D
pi_181205942
:W
Wij komen ons melden in dit topic.
Wat is het jaar voorbij gevlogen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 18:30:42 #257
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181209097
Ai Lemijn, waterpokken. Gaat het al wat beter?

Klinkt als een goed lang weekend, Tolstoi! 8-)

Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van dat onderzoek, er komen wonderlijke dingen voorbij soms Q :D

Oeh, 'mama' is toch wel het leukste woord he Fazz O+
Dat van het lopen had Ella ook een hele tijd! Van de ene op de andere dag liep ze van de keuken de gang door naar de woonkamer.. En toen ineens gewoon heel lang niks meer 8)7

Welkom Flav! Wauw, ook al 1 gewoon!
Leuke foto O+

Ik vind het erg handig dat ik Ella nu dingen kan vragen. Niet alleen of ze iets wil pakken oid, maar ook waar iets gebleven is. Zo handig!
Vanochtend waren we klaar met tandenpoetsen en liep zij nog met haar Tandenborstel rond. Na een tijd wilde ik 'm opbergen maar ze had 'm niet meer, dus ik vroeg waar ze 'm had gelaten. Loopt ze naar de prullenbak en doet de deksel open. Lag hij idd daar in :P
Toen ik vroeg waarom hij in de prullenbak ligt zei ze: 'klaahh'. Logisch wel :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181212104
Gefeliciteerd Flav *O*
en krijgen we niet zo'n toffe overzichtsfoto van al die maandelijkse bordjes foto's? :@

Lekker vakantie Quoi! Waar gaan jullie heen? Dat inpakken kijk ik nu al tegenop, ik heb twee maanden geleden al een verzoek ingediend of ze de dag ervoor extra naar de opvang kunnen, maar dat kunnen ze pas zo'n twee weken ervoor beoordelen omdat ze standaard vol zitten.

IJs is ook wel een mooi eerste woordje Fazz :D Hier alleen nog maar Mama (x100).

Op zich een erg logische plek idd Sylver, maar wel een beetje jammer :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181213807
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:20 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Flav *O*
en krijgen we niet zo'n toffe overzichtsfoto van al die maandelijkse bordjes foto's? :@
Tuurlijk wel! :D
Had hem al in het babytopic geplaatst maar heb even een betere gemaakt hihi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:32:32 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181216494
Flav, wat gaaf gedaan! Discipline _O_ En nog gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:20 schreef FlyingFish het volgende:
Lekker vakantie Quoi! Waar gaan jullie heen? Dat inpakken kijk ik nu al tegenop, ik heb twee maanden geleden al een verzoek ingediend of ze de dag ervoor extra naar de opvang kunnen, maar dat kunnen ze pas zo'n twee weken ervoor beoordelen omdat ze standaard vol zitten.
Oja, inderdaad. Met 3 kan ik me voorstellen dat je ze even "uit de weg" wil. Ik moest nog best wat werk doen en vriend was al vrij, dus die had de afgelopen dagen al van alles klaargezet. En vandaag was het eigenlijk weinig moeite. En het kan me ook weinig schelen moet ik zeggen :@ Vergeten we iets, dan kopen we het. We gaan naar Zuid-Frankrijk.

quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Krijg je nog een terugkoppeling van het onderzoek Q?
Die kreeg ik meteen na afloop al ja. Al was diegene niet de daadwerkelijke onderzoeker, dus kon de ins en outs niet echt uitleggen. Ik houd de publicaties van de betreffende promovenda gewoon een beetje in de gaten de komende jaren :+

Wat tof dat O'tje 'mama' zegt!
pi_181218144
Erg tof Flav! Je kan ook precies zien dat hij met 8 weken echt al gaat lijken op hoe hij er nu uit ziet. De duidelijke gelaatstrekken zijn dan al aanwezig. En die statistiekjes en feitjes erbij zijn ook tof! Respect dat je dat consequent hebt volgehouden!

Wel lekker Quoi, zuid Frankrijk. Daar ging ik als kind ook altijd naar toe, aan de Middellandse zee. Geniet er van en we zien de leuke Max-foto's wel weer verschijnen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181226930
Flav, wat een gave collage O+ !

Quoi, wat lekker vakantie!

Fazz, leuk die woordjes O+

Hier alweer weekend :+ S. was net met manlief boodschappen doen en in de tussentijd heb ik snel de badkamer en de wc beneden gepoetst.
Nu ligt ie lekker te slapen :)
pi_181227606
Nog een beetje vreemde vraag misschien:

Hoe lang duurt het voordat tandjes volgroeid zijn? S. heeft nu al tijden zowel boven als onder 2 tandjes. Maar ze worden maar niet echt groter/langer heb ik het idee. Is het normaal dat dat zo lang duurt? Of kan het door tandenknarsen zo zijn dat er al stukken afgesleten zijn :X (en dat ie dus met halve tandjes door het leven moet de eerste jaren :o :o :o :o )?

Boven is nu een 3 tandje door en onder lijkt ook een tandje door te zijn. Boven nu nog in afwachting van een hoektand, soms lijkt het alsof ik een klein puntje zie, maar ik mag niet lang genoeg kijken :+
Volgens mij is dan de tandenellende weer even voorbij.....
pi_181230988
De tandarts zal wel kunnen beoordelen of er slijtage is van tandenknarsen...

Maar melktandjes zijn ook een stuk kleiner dan het gewone gebit he? Mijn oudste heeft ook best kleine voortandjes bijvoorbeeld en ik zie het ook op de foto's van mezelf als vierjarige. Echt veel kleiner dan de normale tanden die ik kreeg. Y heeft veel ruimte nu tussen z'n boventanden: een spleetje tussen de beide voortanden en bij de tandjes die ik nu zie doorkomen, zie ik ook vrij veel ruimte ertussen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 16 augustus 2018 @ 15:51:20 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181231448
Het gaat inderdaad langzaam, en ook nog eens onregelmatig. Zo heeft Jacob echt al weken de bovenste kiezen een klein stukje door met sindsdien stilstand, een een kies onder is opeens helemaal door en die lijkt ook nog steeds verder te komen. Los daarvan zijn de eerste 8 tanden volgens mij wel op volle lengte en veel meer naar elkaar toe gegroeid dan in het begin.

De waterpokken lijken alweer aan het indrogen gelukkig, ik zie nog wel nieuwe blaasjes maar niet veel. Een deel van de pukkels van afgelopen dagen leken toch meer huidreactie dan pokken in wording! Die zijn gewoon weer weggetrokken. Hoera. En hij slaapt weer, nog meer hoera. Vooral omdat hij nu gewoon van mijn arm zowat het bed in duikt, knuffels pakt en met een tevreden gezicht op zijn buik draait, een beetje schommelt en dan in slaap valt. Echt, ik kan wel huilen iedere keer dat hij dat doet. Het grote kind, tevreden in zijn bed en lekker in slaap vallen. Het gaat heus niet elke keer goed, maar in grote lijnen ben ik zo trots op die kleine slaper.

Nieuwe ontwikkelingen:
• nog harder gillen (bijvoorbeeld in de bieb met veel werkende mensen)
• gaan staan met alleen de muur als steun (en dan niet zo goed weten hoe verder want geen grip)
• saus eten met de handen waarbij meer in zijn mond belandt dan ergens anders
• dingen in mijn mond stoppen (oké, die is niet nieuw, maar wel heel leuk)

---

Fijne vakantie Quoi! Ik verheug me ook op veel vakantieplaatjes.

Welkom Flav & V. Ik heb ook bewondering voor je discipline, supertof die serie. Ga je dit jaar gewoon door?

FF ik hoop dat het lukt met die extra opvangdag. Hier hoor je het ook altijd pas laat, op die momenten wou ik dat we op een minder populaire plek zaten.

Die woorden en vooral dat begrijpen van Sylver ea, dat lijkt me toch zo tof. Jacob zegt soms 'ja' als ik wat vraag maar met begrip heeft dat niks te maken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:08:01 #266
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181231893
Hoi Flav :W Tof die collage, maar is die 1 jaar nou een ander bord? :?

Goede plek voor de tandenborstel van Ella ^O^

Jacob staat *O* En slaapt uit zichzelf *O*

Vraagje: wat ontbijten jullie dreumesen?
Wij zijn in de vakantie overgestapt van hele fles (210+7) naar halve fles (120+4) en een snee brood aanbieden. Brood gaat steeds meer op, maar ze laat wel nog korsten liggen. Voor thuis werkt dit prima, we doen later op de ochtend fruit en rond 1 uur lunch.
Op de opvang loopt het niet zo lekker. Zij doen rond 9 fruit en om half 12 lunch. O heeft dan nog geen honger dus ze eet dan nog geen boterham. Ze eten daar rond half 3 een tussendoortje en als ze dan thuis is om half 6 heeft ze schreeuwende (letterlijk :') ) honger.
Misschien moeten we haar minder laten ontbijten (zodat ze haar lunch eet)? Maar hoeveel dan? Meer brood? Ik ben benieuwd naar wat die van jullie eten! O is trouwens bijna 14 maanden.
pi_181233051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoi Flav :W Tof die collage, maar is die 1 jaar nou een ander bord? :?

Goede plek voor de tandenborstel van Ella ^O^

Jacob staat *O* En slaapt uit zichzelf *O*

Vraagje: wat ontbijten jullie dreumesen?
Wij zijn in de vakantie overgestapt van hele fles (210+7) naar halve fles (120+4) en een snee brood aanbieden. Brood gaat steeds meer op, maar ze laat wel nog korsten liggen. Voor thuis werkt dit prima, we doen later op de ochtend fruit en rond 1 uur lunch.
Op de opvang loopt het niet zo lekker. Zij doen rond 9 fruit en om half 12 lunch. O heeft dan nog geen honger dus ze eet dan nog geen boterham. Ze eten daar rond half 3 een tussendoortje en als ze dan thuis is om half 6 heeft ze schreeuwende (letterlijk :') ) honger.
Misschien moeten we haar minder laten ontbijten (zodat ze haar lunch eet)? Maar hoeveel dan? Meer brood? Ik ben benieuwd naar wat die van jullie eten! O is trouwens bijna 14 maanden.
Wij beginnen altijd met een papfles (5 streepjes water, 4 scheppen melk, 3 scheppen pap) zodra iedereen verschoond en beneden is (meestal rond 8:30)
10:00 uur 1 boterham pp. Eerst de korstjes los eten
12:00 uur 1 boterham pp. Eerst de korstjes los. Evt gevolgd door nog een krentenbol, cracker of fruit
15:00/16:00 uur fruit
18:00 uur avondeten
19:00 uur papfles, zelfde als s ochtends. Lala laat soms ruim de helft staan.

Fijn dat het mee lijkt te vallen met de waterpokken Lemijn! En nieuwe features *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_181233641
Stroop, S. krijgt 's ochtends bij wakker worden altijd eerst de borst, geen idee hoeveel hij dan drinkt. Dan is het verschonen en aankleden en ontbijten. Hij eet dan een boterham met korstjes en soms ook nog fruit.
Vanochtend had ie blijkbaar trek, want hij dronk goed bij mij en vervolgens at ie nog anderhalve boterham en een hele banaan :o

Lemijn, wat fijn dat Jacob zelf in slaap valt O+ Hoe blij je daar van kan worden hè! En ook fijn dat de waterpokken mee lijken te vallen!

Die lieve kleine S. kan tegenwoordig zo lekker meeswingen op muziek O+ O+
  donderdag 16 augustus 2018 @ 17:36:29 #269
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181233846
07:30 ontbijten we met zn allen aan tafel, hij eet dan 1 a 2 boterhammen zonder korstjes en vaak nog een eierkoek of een beetje ontbijtkoek
tussen 9 en 10 een bak vol fruit, denk aan 200gr aardbeien, + een banaan
rond 12 uur lunch, ik maak vaak wat lekkers maar hij eet zeker 3. boterhammen

Als hij niet slaapt dan rond 15:30 een tussendoortje of wat lekkers als iedereen uit school is.
tussen 17:00 en 18:00 avondeten en dan eet hij gewoon een kinderportie van alles.

Hij heeft nog onbeperkt toegang tot borstvoeding overdag.

Kinderen hebben rond de 1 echt zeker 5 eetmomenten nodig ( onbijt,lunch en avondeten. en 2 tussendoortjes) Ik zou absoluut niet het ontbijten er af halen, ik zou ze vragen om te kijken naar een ander schema, of meer melkvoeding extra.
pi_181235772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoi Flav :W Tof die collage, maar is die 1 jaar nou een ander bord? :?
Ja *)
Het 12 maanden bord kan ik pas maandag maken dan zijn we bij het cb geweest en kan ik de stats erop zetten hihi.

Ik ga er niet mee door Lemijn.
Ben blij dat ik het hele eerste jaar erop heb :@
  donderdag 16 augustus 2018 @ 20:21:47 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181237288
Jacob ontbijt niks of een boterham of een rijstewafel of een beetje pap. Het hangt af van wanneer hij voor het laatst heeft gedronken en hoe snel we daarna aan tafel zitten (opvang-technisch). Maar het hangt ook af van hoe de wind staat geloof ik, oftewel geen peil op te trekken.

Ik probeerde hem te laten wennen aan pap, omdat het zo handig leek om dat naar binnen te lepelen op mijn haastige werkdagen. Dat ging 2 weken goed en nu weigert hij zelfs om zijn vingers erin te stoppen. Dus tja.

Ik zou trouwens best iets meer een schema willen maar het slapen is zo wisselend dat dat simpelweg niet lukt. Dus we doen gewoon 3 maaltijden en tussendoor een keer fruit en ook nog bv maar daar komt hij eigenlijk steeds minder voor overdag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181237451
's ochtends krijgt L een fles met halfvolle melk (willekeurige hoeveelheid) en een boterham. Dan ergens fruit als hij er om vraagt, eventueel tussendoor nog een soepstengel, koekje or what ever. Dan weer boterham en naar bed. Als hij wakker is krijgt hij weer fruit, daarna zelfde verhaal als hij nog ergens zin in heeft een tussendoortje en 's avonds avondeten. En de hele dag door drinken.
Tussendoortjes proberen we te beperken, maar het scheelt dat L liever fruit dan iets van een koekje wil. Onderweg wel sneller rozijntjes enzo.
pi_181239023
Fijne vakantie Q!

Hoop dat het lukt FF, zo'n inpakdag is ook wel nodig voor zo'n vakantie O-)

Flav _O- Gevalletje van missie volbracht dus :D

Leuk, ontbijtverhalen. Hier krijgt O bij wakker worden een fles 150/5 die helemaal opgaat. Daarna ontbijt ze mee met ons, soms havermoutpap soms brood.

Stroop, zijn ze dan zo star met die tijden? Het lijkt mij ook niet prettig als om half 3 al het tussendoortje is en je pas rond half 6/6 je kind kunt halen. Nogal logisch dat ze dan honger hebben :X
Ons kdv geeft een warme lunch en als O te moe is bewaren ze nog wat voor na haar slaapje. In de middag als ik haar kom ophalen staat er vaak nog een bak fruit of heeft ze een cracotte mocht ze nog honger hebben.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:32:48 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181239338
Nou inderdaad, bespreken dat ze haar in de loop van de middag nog wat aanbieden lijkt mij ook een veel logischere oplossing dan minder laten ontbijten om haar in hun schema te proppen. Dat laatste tussendoortje is bij ons ook 16 a 17 uur maar vaak slaapt Jacob dan, en dan krijgt het na het opstaan. Of niet, en dan valt hij me letterlijk aan bij het ophalen :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:35:23 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181239404
Bij ons zijn ze ook heel soepel met de tijden. Ze proberen natuurlijk wel iedereen zoveel mogelijk in een redelijk vast schema te krijgen, maar allebei de kinderen hebben nogal een tijd afgeweken van de norm en daar werd helemaal niet moeilijk om gedaan.

En wat Fazz zegt idd, bij ons krijgen ze rond 16.30/17.00 nog soepstengels of cracotte oid.

Ik zou ook niet minder ontbijt geven Stroop. Dan zou ik eerder een tussendoortje meenemen die ze op de terugweg kan eten zodat ze het wellicht wat beter trekt tot etenstijd.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:55:40 #276
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181240009
Bedankt voor jullie schema's en tips! Ik bedoelde niet per definitie minder aanbieden zodat ze maar in het schema past, maar meer: wat eet een kind van haar leeftijd? Proberen we er niet gewoon te veel in te stoppen? Misschien is een fles én brood wat veel van het goede. Maar volgens mij valt dat wel mee als ik jullie schema's zo zie.
Ik vind het nog wel een idee om bijvoorbeeld gewone melk/minder kv bij het ontbijt te geven en brood op verzoek. Misschien eet ze dan wel 2x zo veel brood bij het ontbijt en eet ze nog niets bij de lunch, maar wie weet is dit het magische punt waarop alles samenvalt. Voor twee weken ofzo, tot mevrouw het weer helemaal anders wil :') En als de lunch zo lastig blijft, kunnen we zeker bespreken of ze niet een uitgebreider tussendoortje kan eten.
En de terugweg = 4 minuten fietsen, dus dat is de moeite niet :P ze krijgt nu inderdaad iets van rozijnen of rijstwafeltjes om op te snacken tijdens het koken.

Buda, hoe oud is jouw dreumes?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:18:14 #277
269689 crew  Viv
pi_181243270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:38 schreef Quoi het volgende:
Hoe gaat het met ZZ en jou?
Goed hoor! :Y)

Aan de ene kant is ze al zó wijs:

Laatst zag ze zo'n Ikea-inbussleutel liggen thuis en wilde ze die hebben. Ik dacht: nou, veel plezier ermee dan. :') Kruipt ze toch regelrecht op haar loopfietsje af (dat we ruim een maand eerder in elkaar hebben gezet) en stopt ze die sleutel meteen precies waar het hoort. :o ! The fuck, 2 jaar geleden bestond ze nog niet eens en nu snapt ze al waar een inbussleutel voor bedoeld is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En aan de andere kant komt ze pas net kijken:

Laatst zaten we aan tafel te eten, toen ze naar buiten begon te wijzen en "eitje!" zei. Ik zag niks wat op een ei leek behalve misschien de lamp in de serre (zo'n extra grote cottonball), dus ik vroeg of ze die lamp bedoelde, maar nee. Ze bleef zo doelgericht wijzen en "eitje!" zeggen dat ik uiteindelijk op haar ooghoogte ben gaan kijken wat ze nou bedoelde:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne vakantie! w/

[ Bericht 3% gewijzigd door Viv op 17-08-2018 08:30:41 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 01:37:46 #278
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181244600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Buda, hoe oud is jouw dreumes?
Bijna 2 :o :'(

Haha die inbussleutel, F is ook dol op alles technisch, stekkers, kabels schroevendraaiers.
Zijn favoplek in huis is de nerdcave vol met allemaal technische dingen.

Wat gaat het hard he! F. is nu druk bezig met tellen en praat nu zinnen van 4 a 5 woorden.
Wel alleen als hij je mag, anders zwijgt hij gewoon tot de persoon uit beeld is. _O-
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:45:06 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181249011
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 01:37 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Wat gaat het hard he! F. is nu druk bezig met tellen en praat nu zinnen van 4 a 5 woorden.
Wel alleen als hij je mag, anders zwijgt hij gewoon tot de persoon uit beeld is. _O-
O+ O+ heerlijk zo'n eigenwijsje O+

Wow, knap van zz en de inbussleutel! Die gaat later alles slopen en weer in elkaar zetten, dus O+ fijne vakantie!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:14:55 #280
269689 crew  Viv
pi_181249578
Dat ga ik voortaan zeggen als iemand vraagt of ze al loopt: nee, maar ze kan wél heel goed overweg met inbussleutels. 8-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
fijne vakantie!
Dat was aan Quoi gericht. ;)
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:54:39 #281
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181255565
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dat ga ik voortaan zeggen als iemand vraagt of ze al loopt: nee, maar ze kan wél heel goed overweg met inbussleutels. 8-)

[..]

Dat was aan Quoi gericht. ;)
:@ ik heb nu al zo'n zwangerschapsdementie.. Fietste gisterochtend bijna zonder kind naar het kdv.. :|W
pi_181256198
Lijkt me best relaxed hoor zo'n dagje bij het kdv. De hele dag spelen en eten/drinken wordt verzorgd :D
pi_181260675
Terwijl je kind het hele huis aan de kant maakt. :7
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:34:27 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181261948
Jacob heeft vandaag van z'n vader geleerd hoe de afwasmachine open en dicht moet, dus ik ga die ruil binnenkort voorstellen! Vergeet ook niet dat gespreide bedje *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:36:18 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181262000
Vivi ik vind 't superknap, dat van die inbussleutel. En het eitje ook, trouwens. Lopen kan je hele leven nog, ZZ :{w .

Buda zwijgen bij onbekenden is alleen maar slim! Heerlijk toch dat ze zich niks aantrekken van hoe het hoort.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:56:28 #286
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181262555
Hij heeft vandaag in de schoenenwinkel ook de vrouw die ons hielp niet aangekeken en doodgezwegen.
Ze deed zo erg haar best _O-
Hij heeft alleen zijn mond open gedaan om te zeggen dat hij vissen schoenen zag.
Dat de vissen schoenen mooi zijn en dat hij die die koos.
(lijkt een beetje op schubben van een vis)

Pas na het kopen ontdekte ik de onderkant van de schoenen :{ :')

Ik heb nog nooit zo snel schoenen gekocht *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:16:20 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181266721
Wat een slimpies hebben jullie, mensen. Inbussleutels, tactisch zwijgen, de vaatwasser open doen (en dan je vuile vaat eruit halen? :') ) :)

Met je babyfoon beneden in de tuin van je overnachtingsadres wijntjes drinken O+ (met andere babyfoons en hun eigenaars) Vakantie dus. Max sliep vooralsnog altijd dramatisch op vakantie, nu gaat het goed, ondanks dat zijn laatste kiezen nú lijken door te komen (horrorluiers, weer kwijlen en op zijn vingers bijten). Timingggg.

We zijn hier trws 3 dagen ipv 2, omdat we dus per ongeluk te vroeg zijn vertrokken |:( Extra vakantiedag *O*
pi_181270149
Flav een beetje laat maar nog gefeliciteerd! Toffe collage ook zo.

Wat een hendige dreumessen hier allemaal. En het ‘eitje’, geweldig :D

Mijnes helpt graag met het uitruimen van de vaatwasser. Liggen er ineens overal borden en bestek op de grond. Gelukkig begon hij met de plastic bordjes haha. Als ik ga stofzuigen, kruipt hij ook gefascineerd achter het apparaat aan om vervolgens op de aan- en uitknop te drukken.

J. lijkt ineens een soort omslag te hebben gemaakt qua slaap. Echt bizar. We zijn iedere dag een beetje ‘bang’ dat het tijdelijk was :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen op vakantie. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Spuit elf misschien maar J. ontbijt met een boterham en een fles melk (van de koe :+ ) Bv heb ik bijna afgebouwd.
pi_181273691
Buda, coole schoenen voor je mannetje, vooral die onderkant :D

Quoi, per ongeluk een dag te vroeg vertrekken _O- _O- Nou ja, wel langer vakantie *O* *O* Veel plezier!

Kazy, wat ontzettend fijn dat J. beter slaapt!! Onze 2 mannetjes hadden het slechte slapen echt vaak in dezelfde periodes. Misschien kan de jouwe wat goede slaapvibes richting de onze sturen :D
Waar gaan jullie naartoe met vakantie?

Het lukt manlief echt zo ontzettend goed om S. overdag te laten slapen. OK, het is per dag maar 1 slaapje van 45 minuten, maar dat is al weer meer dan een aantal weken geleden.
Ik durf hem overdag nog steeds niet naar bed te doen, krijg gewoon acute stress bij het denken aan bedtijd voor S. :'( :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:48:24 #290
269689 crew  Viv
pi_181287344
Quoi een dag te vroeg op vakantie. :D O+

TolstoiFan helpt het misschien om te bedenken wat het allerergste is dat er kan gebeuren? Namelijk dat het naar bed brengen mislukt en dat hij dus die middag geen dutje doet? :*
pi_181288180
Haha die inbussleutel is hier ook bekend en stekkers in de juiste gaatjes of gaatjes die toevallig passen stoppen en gewoon willen spelen met kabels :D.


Eten en kdv is hier ook wel een dingetje. Thuis onbeperkt borstvoeding beschikbaar maar afgekolfde melk wil ze niet. Ontbijt gaat er zelden in want mij al leeggedronken ofzo. En dan bij thuiskomst moet er echt eten op tafel staan en bij ophalen dus wat te snacken meenemen. Anders drama. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ze er wel steeds meer eet (en slaapt) dus het beter gaat mettertijd.
pi_181291853
Wij leven ook nog na deze helse zomer. :')

Dreumes is blijkbaar gegroeid want hij kan nu alle buiten deuren zelf open doen. Dan zou je denk doe de deur op slot. Maar hij stopt dan de sleutel in de deur en doet dan een stervende zwaan omdat de deur toch niet open gaat.

Verder inmiddels ruzie met de buren dus pannen drum concerten in de vroege ochtend uurtjes mogen nu.

Volgende week horen we of we ons huis in Schotland door gaat.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 19 augustus 2018 @ 10:14:31 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181293301
Na alle enthousiaste verhalen over baby's die al van de dierentuin genieten dacht ik gisteren: ik doe eens gek, we gaan naar de kinderboerderij. Jacob vond het helemaal niks, het enige dat hij deed was piepen en zijn apenklem om mij heen vervolmaken. :'). *; .

RF spannend van het huis! Kan hij mooi nieuwe deuren gaan openen.

Tolstoi, ik vind Vivi's gedachte-experiment wel een mooi idee. Want enerzijds is het fijn als je man het vaak overneemt, maar anderzijds zou je toch niet in paniek moeten raken bij naar bed brengen want het is zo vaak nodig.

Kazy _O_ voor je spoiler.

En Quoi, een dag te vroeg vertrokken :? . Hoe doe je dat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181294901
Haha een dag te vroeg had ik overheen gelezen. Skills :D. Meer vakantie!
pi_181295421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 23:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
TolstoiFan helpt het misschien om te bedenken wat het allerergste is dat er kan gebeuren? Namelijk dat het naar bed brengen mislukt en dat hij dus die middag geen dutje doet? :*
Voor die dag is dan inderdaad het ergste dat ie geen dutje doet. Als het bij 1 dag blijft geen probleem, maar dat doet het dus niet. En ik heb momenteel door oververmoeidheid nogal de neiging om meteen door te draven. Want als ie te weinig slaapt dag na dag na dag, loopt ie dan geen problemen met zijn groei en ontwikkeling op? Slaap is immers hard nodig voor die dingen.
En een kind met blauwe kringen en wallen onder zijn ogen, dat ziet er toch niet uit :{w

Ik moet echt werken aan dat paniekgevoel. Manlief brengt hem nu naar bed as we speak. Hij ging huilend en brullend naar boven. Ik hoorde alles natuurlijk via de babyfoon, mijn stresslevel was al helemaal omhoog, terwijl ik gewoon beneden bleef :'( :'( :'( Inmiddels heeft manlief hem helemaal rustig gekregen en slaapt ie waarschijnlijk al. Als ik dan vraag hoe hij dat doet en hij legt het uit en ik probeer dat vervolgens ook, dan mislukt het bij mij. Volgens manlief omdat ik toch niet echt de rust uitstraalt en dat S. die paniek/strress bij mij voelt en dat het daardoor dus ook niet veilig voelt om te gaan slapen. Klinkt heel logisch, maar die stress wordt er niet minder door.

"s Avonds laat en 's nachts lukt het mij dan weer beter, want dan gaat ie bij manlief alleen maar harder brullen. Maar ik heb m'n tieten die ik dan inzet 8)7 Maar het zou beter voor iedereen zijn als het ook zonder die tieten lukt....
pi_181295632
Tolstoi, ik ontlurk even. Ik heb geen dreumes meer/nog geen dreumes, maar die paniek die jij beschrijft, herken ik zo erg. Ook bij ons was het zo dat mijn man de kleine zo weg kon leggen ‘s middags of hem en bij mij was het altijd een drama. Ik wilde dat ook vermijden, maar dat wilde mijn man pertinent niet. Ik heb hem daarom vervloekt, want ik stond al stijf van de stress bij alleen al de gedachte aan een slaapje en voor hem was het easypeasy. Om maar aan te geven dat je niet de enige bent :)

Ik ben achteraf mijn man wel dankbaar, eerlijk gezegd. De gedachte van Vivi hielp mij uiteindelijk enorm: als niet, dan niet. Na een tijdje werd het ‘We gaan ns kijken of hij wil/kan slapen’ in plaats van ‘Hij móet nú slapen! Want hij is moe en nog zo klein en hij kan toch niet zonder slaap (en ik wil zelf ook zo graag even rust :@) en en en en en..’ En soms sliep hij dan inderdaad niet, of maar drie kwartier of dan kwam nét de vuilniswagen onder zijn raam vier kliko’s legen als hij een keer wel gewoon was gaan slapen o|O... en dan baalde ik en kon wel janken. Maar het werd echt beter. De druk moet er even af; ik weet niet of vermijden daar uiteindelijk aan bijdraagt.
pi_181298191
Tolstoi ik denk dat stress idd heel erg meehelpt. Als ik moe en geprikkeld ben, pakt L dat gelijk op en gaat dan draken. Hoe gaat het als jullie het samen doen? Even rustig een boekje lezen voor het slapen gaan om hem rustig te krijgen en jouzelf even afleiding te geven?

Lemijn eerste keer kinderboerderij dit seizoen vond L ook vreselijk, maar elke keer als we vaker gingen, werd het leuker. Echt gewenning dus. Gewoon vaker gaan!
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:31:15 #298
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181299724
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:05 schreef TolstoiFan het volgende:
En een kind met blauwe kringen en wallen onder zijn ogen, dat ziet er toch niet uit

Hier rockt hij ze enorm! staan hem heel goed van de oogjes.
Slecht slapende dreumes, zelfde issues. als je er over wil pm'en en mopperen kan dat hoor.
(ik post er maar niet over want dan post ik elke dag mijn slaapmoppers. en zijn attachment probleem)

Hij wil 24/7 bij mij zijn als ik in de buurt ben, ben ik niet in de buurt is er geen probleem.
Ben ik niet in de buurt doet hij gewoon goede dutjes en slaapt heel goed.
Slaapt ook in bed gewoon de nacht door naast papa, maar naast mij dus niet.

6 dagen op vakantie geweest in de hoop dat hij van de borst af was en ik kon bijtanken hielp ook niet.

Ik wil zo graag een avondje kunnen chillen en dat hij gewoon lekker slaapt, maar hij slaapt nooit.
Of overdag kunnen stofzuigen zonder enorm gebrul. :{
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 augustus 2018 @ 16:09:42 #299
269689 crew  Viv
pi_181300437
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor die dag is dan inderdaad het ergste dat ie geen dutje doet. Als het bij 1 dag blijft geen probleem, maar dat doet het dus niet. En ik heb momenteel door oververmoeidheid nogal de neiging om meteen door te draven. Want als ie te weinig slaapt dag na dag na dag, loopt ie dan geen problemen met zijn groei en ontwikkeling op? Slaap is immers hard nodig voor die dingen.
En een kind met blauwe kringen en wallen onder zijn ogen, dat ziet er toch niet uit :{w
Maar het gebeurt niet meer dag na dag na dag, want als het bij jou een keer mislukt schakel je de volgende dag gewoon manlief weer in. ;)

En dat het jou 's avonds en 's nachts vooral lukt dankzij borstvoeding is toch prima voorlopig? Je maakt het jezelf lastig door te stellen dat het toch ook zonder die borsten zou moeten lukken. Ik lees tenminste niet dat je er vanwege die voedingen bijna aan onderdoor gaat, dan is het weer een ander verhaal (zoals bij Budabuddumbam :* :* ).
pi_181307737
Die nachtvoedingen op zich vind ik inderdaad niet zo'n probleem, als het bij 1 of max. 2 blijft. Maar 3 tot 4 keer per nacht wakker zoals de afgelopen weken, dat trek ik op termijn ook echt niet. Zeker niet als je per keer een uur bezig bent om hem weer in bed te krijgen en ik ook gewoon nog moet werken.

Heel erg bedankt voor jullie tips en eigen ervaringen! Jentin, zo herkenbaar van die vuilniswagen. Hier waren het de overburen die gingen heien in hun tuin }:| }:| }:|
Buda :* :*

Een kleine *O* *O* want hij ligt nu al lekker te slapen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua kinderboerderij: de eerste keer heeft S. alleen maar geslapen _O- , daarna werd het wel leuker. De laatste keer heeft ie ook voor het eerst konijntjes geaaid. Daar moest ie zo vreselijk lief om lachen, omdat het blijkbaar kriebelde aan zijn vingertjes als het konijntje eraan snuffelde O+ O+
pi_181308090
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')