abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:57:11 #1
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_180589555
Nou ben ik weer terug met een vragen .. vandaag op de autobahn waren wij lekker aan het toeren en ineens knalde er een steen van voren en ja hoor een barst.
Nou is de auto wel verzekerd voor ruitschade gelukkig maar nu zit er wat roest om de rand van het raam en dat zou mooi zwijn om dat ook meteen aan te pakken. Of hoeft het raam er nou niet uit met deze barst? Verder is het ook wel soms dat ze bij het verwijderen van ruiten de lak beschadigen en dan gaat het alleen maar meer roesten.

Zou wel handig zijn om meteen aan te pakken anders zit ik misschien over 5 of 10 jaar met een doorgeroest gat. Of gewoon afwachten? Ik heb het wel ingevet dat helpt wel.

Wat zijn uw meningen hier over wat het beste te doen is?



GR,

[ Bericht 4% gewijzigd door 1marcelfilms op 19-07-2018 18:27:11 (oops ) ]
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_180589619
Ik denk dat het handig is om een voorraam boer langs. Ze kunnen misschien laten repareren.
Zou doen voordat volgende regen komt. Bij de temperatuur verschil kan de ruit van barst door lengte gaan groeien.

Vaak is repareren gratis of goedkoper dan hele ruit vervangen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_180590027
Klodder hpx4 hars erop en klaar.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_180590074
in die 2e foto is je kenteken te zien hoor :+
quote:
anders zit ik misschien over 5 of 10 jaar met een doorgeroest gat
optimistisch met een swift uit 98 :Y
pi_180590092
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:12 schreef -AMG- het volgende:
Klodder hpx4 hars erop en klaar.
En die ruit aan de bovenkant afkitten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180590195


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2018 18:58:29 ]
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:20:37 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180590212
Is dit rock, paper, scissors? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_180590325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:14 schreef Maegrim het volgende:
in die 2e foto is je kenteken te zien hoor :+

[..]

optimistisch met een swift uit 98 :Y
Ach hoeveel zijn er zo ook niet begonnen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:27:19 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180590362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:20 schreef HeatWave het volgende:
Is dit rock, paper, scissors? :').
Steen!!
And so is the past
pi_180590523
Toevallig ben ik er gisteren nog geweest, wel uitkijken of je bij een nieuwe ruit geen eigen risico hebt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:46:31 #11
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_180590696
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:25 schreef halfway het volgende:

[..]

Ach hoeveel zijn er zo ook niet begonnen?
Het is anders wel mijn zomer auto hoor. ;) normaliter zet ik die dan ook droog in de garage maar daar staat helaas de polo voor andere redenen.
Maar dat was niet mijn punt. Heb even gekeken bij carglas en bij een locaal en kan zijn dat die barst te ver bij de rand is. Verder stuk witte tape op gedaan zodat er geen vuil in komt.
Weet eimand toevallig hoe dat met de verzekering gaat?
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_180590765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:14 schreef Maegrim het volgende:
in die 2e foto is je kenteken te zien hoor :+

[..]

optimistisch met een swift uit 98 :Y
Hij heeft ook nog een tomos die het ook maar blijft doen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:23:40 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180591461
Dat wordt een nieuwe ruit, meestal heb je een eigen risico van een tientje of 6 - 7. roest doen ze niks aan, als je dat wilt zul je zelf de ruit eruit moeten halen en dat eerst (laten) fiksen. wel even overleggen met de verzekering vooraf, anders zou je problemen kunnen krijgen als je zonder ruit bij een ruitenboer komt.

en blijf weg van Carglass.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180591480
Ik zou er een Duitse milieu sticker overheen plakken. En als het dan verder scheurt een milieu sticker van een ander land.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180591547
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Dat wordt een nieuwe ruit, meestal heb je een eigen risico van een tientje of 6 - 7. roest doen ze niks aan, als je dat wilt zul je zelf de ruit eruit moeten halen en dat eerst (laten) fiksen. wel even overleggen met de verzekering vooraf, anders zou je problemen kunnen krijgen als je zonder ruit bij een ruitenboer komt.

en blijf weg van Carglass.
Ben gisteren anders super netjes geholpen (casco)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:35:12 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180591727
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:27 schreef halfway het volgende:

[..]

Ben gisteren anders super netjes geholpen (casco)
Gefeliciteerd met je nieuwe dunne goedkope ruit ^O^

Ze hebben tot 2 keer toe een auto van me verziekt, toen was ik er klaar mee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180591856
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Dat wordt een nieuwe ruit, meestal heb je een eigen risico van een tientje of 6 - 7. roest doen ze niks aan, als je dat wilt zul je zelf de ruit eruit moeten halen en dat eerst (laten) fiksen. wel even overleggen met de verzekering vooraf, anders zou je problemen kunnen krijgen als je zonder ruit bij een ruitenboer komt.
Dat is alleen met wa+ of all Risk.
Met gewoon wa, wat TS zal hebben, geen vergoeding.
quote:
en blijf weg van Carglass.
Hangt helemaal van de vestiging af. Verder zijn Autotaalglas, Glasgarant, Carglass etc allemaal van dezelfde moedermaatschappij.

Al is Carglass de 'blitse' die ook bij je thuis komt.
Bij Autotaalglas heb je een franchisenemer. Die vaak wel hart voor z'n zaak moet hebben, anders overleeft ie niet. Dat ziet er vaak ook best wel ZZP uit
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_180592058
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe dunne goedkope ruit ^O^

Ze hebben tot 2 keer toe een auto van me verziekt, toen was ik er klaar mee.
Was alleen een ster reparatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door halfway op 19-07-2018 19:53:39 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:57:26 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180592291
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat is alleen met wa+ of all Risk.
Met gewoon wa, wat TS zal hebben, geen vergoeding.

[..]

Hangt helemaal van de vestiging af. Verder zijn Autotaalglas, Glasgarant, Carglass etc allemaal van dezelfde moedermaatschappij.

Al is Carglass de 'blitse' die ook bij je thuis komt.
Bij Autotaalglas heb je een franchisenemer. Die vaak wel hart voor z'n zaak moet hebben, anders overleeft ie niet. Dat ziet er vaak ook best wel ZZP uit
TS zei dat hij ervoor was verzekerd, dus ik neem aan WA+, al moet je wel zoeken naar een maatschappij die dat doen bij oudere auto's.

Dat van die andere toko's wist ik niet.. ben bij 2 verschillende Carglass vestigingen geweest, en bij allebei vond ik het niks.. hoe kan een knulletje van 18 - 20 jaar een goede ervaren monteur zijn? De ene keer hadden ze met de draadzaag de lak van de auto geraakt, de 2e keer hadden ze het raamrubber teruggekit, dat was kapotgegaan met demonteren. Normaliter zou je dan dus verwachten dat ze er een nieuwe in doen, maar nee, gewoon vastkitten en hopen op het beste..
2 weken later waaide de boel dus los op de snelweg, en wederom had ik lakschade, want met het demonteren van het rubber kwam er overal lak mee, en het stuk rubber wat loswaaide had een flink stuk van het dak bekrast.

Bij mijn werkgever om de hoek zat een klant van hen; Glasgarage, daar hebben ze me laten zien wat het verschil is tussen een OEM ruit en een Carglass ruit, dat scheelt soms wel 30% dikte.. dwz dat een carglass ruit wel prima zorgt voor de continuiteit van CG, want elke vlieg met een helmpje sloopt je ruit, nog niet te spreken van het het feit dat bij veel auto's de ruit deel uitmaakt van de structurele stijfheid van de carrosserie. Daarom zitten ze tegenwoordig gelijmd ipv in een rubber.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:57:48 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180592298
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:48 schreef halfway het volgende:

[..]

Was alleen een ster reparatie.
Ah, dan valt het nog mee ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180592714
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, dan valt het nog mee ;)
Klopt maar ik heb nog even gecheckt en mag ook naar een Fokwa Bovag of andere glasboer die in de lijst staat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:31:56 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180593132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:14 schreef halfway het volgende:

[..]

Klopt maar ik heb nog even gecheckt en mag ook naar een Fokwa Bovag of andere glasboer die in de lijst staat.
Netjes! Heel veel verzekeringen schrijven bij ruitschadedekking voor naar welke toko je mag, en vaak is dat CG, die hebben blijkbaar een goede deal in verzekeringsland.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:53:55 #23
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_180595279
Beste vrienden.

Ik heb even gekeken op de site van central beheer en heb keus uit Autotaalglas, Glasgarage, Autoglaz, AAS of ABS. Dat is gratis bij reparatie maar niet bij vervanging dan kost het 150 euris.
Als het zo zit dan doe ik het zelf wel.
Ik zal wel even vragen bij glasgarage in iedergeval dank allen voor uw hulp weer :9
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_180596149
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

TS zei dat hij ervoor was verzekerd, dus ik neem aan WA+, al moet je wel zoeken naar een maatschappij die dat doen bij oudere auto's.

Dat van die andere toko's wist ik niet.. ben bij 2 verschillende Carglass vestigingen geweest, en bij allebei vond ik het niks.. hoe kan een knulletje van 18 - 20 jaar een goede ervaren monteur zijn? De ene keer hadden ze met de draadzaag de lak van de auto geraakt, de 2e keer hadden ze het raamrubber teruggekit, dat was kapotgegaan met demonteren. Normaliter zou je dan dus verwachten dat ze er een nieuwe in doen, maar nee, gewoon vastkitten en hopen op het beste..
2 weken later waaide de boel dus los op de snelweg, en wederom had ik lakschade, want met het demonteren van het rubber kwam er overal lak mee, en het stuk rubber wat loswaaide had een flink stuk van het dak bekrast.

Bij mijn werkgever om de hoek zat een klant van hen; Glasgarage, daar hebben ze me laten zien wat het verschil is tussen een OEM ruit en een Carglass ruit, dat scheelt soms wel 30% dikte.. dwz dat een carglass ruit wel prima zorgt voor de continuiteit van CG, want elke vlieg met een helmpje sloopt je ruit, nog niet te spreken van het het feit dat bij veel auto's de ruit deel uitmaakt van de structurele stijfheid van de carrosserie. Daarom zitten ze tegenwoordig gelijmd ipv in een rubber.
Toch vreemd. Glasgarage valt ook onder Carglass..
Zie: https://www.carglass.nl/o(...)0dd5c07fdd4f5eeea7a6

:')

Ik heb iig geen problemen met mijn Autotaalglas raam. Al is ie wel iets minder mooi dan oem. Vooral de airbag icoontjes..
Merk is Nordglass

[ Bericht 3% gewijzigd door Glijdt_licht op 19-07-2018 22:42:45 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:32:55 #25
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_180597546
Wss is het al een nep ruit want het steentje was niet veel groter dan een dikke korrel zand.
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:16:58 #26
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_180739354
Het is al weer gemaakt. En gratis ook. _O_


EINDE
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_180745829
Graag gedaan. :D
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:33:40 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180748061
Netjes! had ik niet verwacht, dat ze dat konden fiksen.. was een best sterretje _O_

Ziet het er ook nog een beetje uit? foto's? Ik vind vaak dat je er een wazige plek aan overhoudt, en daar kan ik écht niet tegen.. als er een insect crasht in mijn blikveld vind ik het al irritant :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 27 juli 2018 @ 01:46:05 #29
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_180758720
Kan van de grote er niks van zien behalve die middelste die was mogelijk al eerder gerepareerd maar dat is nou meer zichtbaar maar zit precies achter de spiegel.

GR,
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')