abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180587746
registreer om deze reclame te verbergen
Dus. Ik heb een bestelling gedaan bij fast furious scooters. Een standaard scooter zonder toevoegingen van accessoires of wat anders. Nu kreeg ik argwaan door alle slechte reviews over deze zaak op het internet. En aangezien het te lang duurde wilde ik het stopzetten.

Ik heb de scooter via een lease gekocht dus nu gijzelen ze mijn contract bij de lease maatschappij. Pas als ik 250 euro administratiekosten heb betaalt zetten ze het stop bij de maatschappij (Ik kan dat dus niet zelf doen moet via fast furious gebeuren). Tot die tijd kan ik dus geen nieuwe scooter bestellen bij een wel heugelijke zaak.

Ik heb al contact gehad met het juridisch loket en ook hun zeggen dat fast furious tegen de wet in handelt. Leuk en aardig dat ze dat in hun algemene voorwaarden hebben gezet maar als het tegenstrijdig is met de wet geld dit dus niet. Als consument heb je de tijd om een bestelling zonder opgave van reden stop te zetten. Hadden ze maar geen webshop moeten beginnen.

Maar nu dus het ding. Wat kan ik het beste doen? Ze rekken dit al een week uit en volgende week dinsdag zou er pas een leidinggevende aanwezig zijn en ik heb echt een scooter nodig.

Ik ben trouwens niet de enigste die problemen hiermee ondervind. Andere klanten sturen incasso bureaus op hen af met succes, maarja in mijn geval gaat dat moeilijk door de lease gijzeling.
hoi
pi_180588371
quote:
Ja dit dus. Probleem bij mij is alleen dat ik via de lease heb besteld. Ze willen niet annuleren totdat ik betaald heb.
hoi
pi_180589068
registreer om deze reclame te verbergen
Is gewoon een verdienmodel.

Het gros van de mensen gaat echt geen juridische procedure starten voor 250. Ze wachten lachend de standaard brieven van een incassobureau af en gaan over tot de orde van de dag.

Ik kan me wel voorstellen dat er af en toe wat ruiten uitvliegen op kantoor. Maar daar zullen ze wel voor verzekerd zijn.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_180589871
heb jij wel iets met ze te maken? moet jij niet bij de lease jouw contract opzeggen ipv bij f&f?

jou leasemaatschappij heeft hem bij ze besteld neem ik aan. niet jij.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_180591040
fast furious scooter de naam alleen al
pi_180591510
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:07 schreef Speekselklier het volgende:
heb jij wel iets met ze te maken? moet jij niet bij de lease jouw contract opzeggen ipv bij f&f?

jou leasemaatschappij heeft hem bij ze besteld neem ik aan. niet jij.
Dat is dus het vervelende.. lease maatschappij wilt wel stop zetten, omdat zij het ook bullshit vinden maar kunnen niet. Het moet via f&f aan hun doorgegeven worden.
hoi
pi_180591517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:09 schreef nieuwehier het volgende:
(Ik kan dat dus niet zelf doen moet via fast furious gebeuren).
Hoezo dat? Wie heeft jou dat verteld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180591558
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wie heeft jou dat verteld?
Lease bedrijf zelf. Ze zijn daar ook al bekend met f&f dat ze zo moeilijk doen en het nog heel lang kan duren. Ik hoefde de naam van de scooter zaak niet eens te vermelden toen ik begon met uitleggen, ze wisten precies over wie het ging!
hoi
pi_180591592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:28 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Lease bedrijf zelf. Ze zijn daar ook al bekend met f&f dat ze zo moeilijk doen en het nog heel lang kan duren. Ik hoefde de naam van de scooter zaak niet eens te vermelden toen ik begon met uitleggen, ze wisten precies over wie het ging!
Maar wat staat er precies in het contract dat je met dat lease bedrijf hebt? Zou je misschien een geanonimiseerde kopie van dat contract kunnen plaatsen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180591809
Even voor ze zekerheid: wanneer heb je besteld en wanneer heb je de bestelling herroepen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180591887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:28 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Lease bedrijf zelf. Ze zijn daar ook al bekend met f&f dat ze zo moeilijk doen en het nog heel lang kan duren. Ik hoefde de naam van de scooter zaak niet eens te vermelden toen ik begon met uitleggen, ze wisten precies over wie het ging!
Dat is toch niet jouw probleem. Jij leased bij hun en ze bestellen de scooter bij f&f neem ik aan. Als de daar slecht zaken mee doen dan hadden ze hem elders moeten bestellen.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_180592453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar wat staat er precies in het contract dat je met dat lease bedrijf hebt? Zou je misschien een geanonimiseerde kopie van dat contract kunnen plaatsen?
Dit staat er in de algemene voorwaarde:

Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden. Acties gelden niet in combinatie met andere aanbiedingen. U krijgt slechts 1 couponcode per bestelling. Alleen bij betaling via iDeal ontvangt u gratis een ART3 goedgekeurd slot van 120cm.

Daar is ooit naar verwezen bij het bestellen maar die heb ik niet in zoverre aandachtig gelezen, is ook even goed zoeken waar ze staan. Staat verder ook niet op de factuur, contract, webpagina van scooter etc.
hoi
pi_180592538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is toch niet jouw probleem. Jij leased bij hun en ze bestellen de scooter bij f&f neem ik aan. Als de daar slecht zaken mee doen dan hadden ze hem elders moeten bestellen.
Het is anders dan autolease bijvoorbeeld. De scooterzaak heeft als partner een bedrijf, Santander in dit geval, die de financiering op zich neemt en betaald aan f&f. f&f is dus degene die over de scooter gaat en Santander is alleen degene aan wie ik maandelijks betaal. Je kan het eigenlijk zien als kopen op afbetaling. Daarom moet f&f ook degene zijn die de scooter annuleert en Santander weer terug betaald.
hoi
pi_180592599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:38 schreef baskick het volgende:
Even voor ze zekerheid: wanneer heb je besteld en wanneer heb je de bestelling herroepen?
19 juni besteld.
5 juli was het definitief goedgekeurd en gingen ze de scooter bestellen.
12 juli heb ik een mail gestuurd met verzoek tot annuleren.
hoi
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:14:31 #16
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_180592731
Een scooter op afbetaling............
Daar ging het al mis.
pi_180595515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:09 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

19 juni besteld.
5 juli was het definitief goedgekeurd en gingen ze de scooter bestellen.
12 juli heb ik een mail gestuurd met verzoek tot annuleren.
Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
pi_180595688
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
Speciaal voor aangemeld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:13:09 #19
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_180595770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:09 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Speciaal voor aangemeld?
F&F begint vast met schoonpraten. :')
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:28:38 #20
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_180598610
Lease is geen koop en kopen op afbetaling is geen lease.

Je hebt dus een koop gedaan bij F&F en een lening bij Santander om die scooter te betalen.
So we just called him Fred
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:29:48 #21
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_180598632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:09 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

19 juni besteld.
5 juli was het definitief goedgekeurd en gingen ze de scooter bestellen.
12 juli heb ik een mail gestuurd met verzoek tot annuleren.
Dus "duurt lang" is eigenlijk maar een week?
Die eerste periode voor goedkeuring was voor Santander om te bedenken of ze de lening wel gingen geven voor die scooter.
So we just called him Fred
pi_180601457
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dus "duurt lang" is eigenlijk maar een week?
Die eerste periode voor goedkeuring was voor Santander om te bedenken of ze de lening wel gingen geven voor die scooter.
Op hun site adverteren ze met lease, snelle goedkeuring binnen 2 uur etc. Erg misleidend vind je niet? Je word eerst goedgekeurd op je inkomen (ja dat is snel) en daarna moet je de bewijsstukken opsturen. Ik heb dit nog dezelfde dag gedaan maar heeft dus tot 5 juli geduurd. Dit heeft dus uiteindelijk veeel langer dan geadverteerd geduurd. Staat nergens op de site, dus ja duurt lang.

Overigens, andere scooter webshops kunnen binnen 2-3 dagen gratis leveren.
hoi
pi_180601505
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Product moeten bestellen is geen maatwerk
Heb je de producten niet standaard op voorraad, maar staan ze wel in je webshop genoemd en gepresenteerd? Dat je een product niet standaard op voorraad hebt, maar telkens moet bestellen, maakt het nog geen maatwerk. Het gaat namelijk niet om die bestelling, maar om het product en om de manier waarop dat product gepresenteerd en gekocht wordt. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw(...)uct-op-maat-gemaakt/
Charlotte's Law
hoi
pi_180601553
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
Jullie spenderen erg veel tijd en geld in neppe 5 sterren reviews. Ik ben er toentertijd in getrapt, maar nu, nu ik beter oplet zie ik het heel duidelijk. Even een voorbeeld:

Eergisteren bij google reviews;
13 nieuwe 5 sterren beoordelingen binnen een uur,
De profielen hebben voor precies dezelfde random zaken een 5 sterren review achtergelaten,
Ook veel zaken in Australi waarop ze massaal reviewed hebben,
Spik splinter nieuwe accounts,
Zelfde zinsopbouw.

Zelfde liedje op KiyOh: bij elke onvoldoende komen er opeens meerdere 10'en achteraan.

Als er nou meer tijd gespendeerd zou worden aan werkelijke klanttevredenheid ipv dit lijkt me dat veel meer belonend.
hoi
pi_180601591
https://uitspraken.rechts(...)1751&showbutton=true

En dit, zelfde soort situatie (geld vragen voor annuleren). Bedrijf heeft de zaak vies verloren en moet alle extra kosten betalen.
hoi
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:11:02 #26
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_180607388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:41 schreef nieuwehier het volgende:
Op hun site adverteren ze met lease, snelle goedkeuring binnen 2 uur etc. Erg misleidend vind je niet?
Dat ze kopen op afbetaling "lease" noemen is inderdaad misleidend. Bij leasen wordt je nooit eigenaar van de scooter.

Om d misleiding zou ik me drukker maken als ik jou was, dan om het feit dat de levering langer duurt dan je verwacht had.
So we just called him Fred
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:13:40 #27
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_180607443
Staat trouwens duidelijk dat je niet moet verwachten dat je scooter a la minute voor je klaar staat zodra je financile goedkeuring hebt.
So we just called him Fred
pi_180607791
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat ze kopen op afbetaling "lease" noemen is inderdaad misleidend. Bij leasen wordt je nooit eigenaar van de scooter.

Om d misleiding zou ik me drukker maken als ik jou was, dan om het feit dat de levering langer duurt dan je verwacht had.
Zou dat niet juist in het voordeel kunnen zijn van TS?
pi_180608128
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?
Omdat? Dat maakt namelijk helemaal niet uit voor WKOA.

quote:
Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?
Achteraf.....

[ Bericht 24% gewijzigd door Armani XL op 20-07-2018 15:48:43 ]
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:50:50 #30
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_180608208
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

Dus ze hebben de scooter speciaal voor jou besteld?

Overigens raar dat je na een week reviews gaat zoeken, zoiets doe je toch eerst?

Mijn scooter komt trouwens ook bij f&f vandaan, werd door een keurige bezorger voor de deur afgeleverd.
Als ik hier lees hoeveel schijt fast and furious scooters aan de wet heeft, en zijn klanten dus in feite gewoon probeert op te lichten, is voor mij al een heeele goede reden heel ver bij die toko vandaan te blijven.
pi_180608477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:53 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Jullie spenderen erg veel tijd en geld in neppe 5 sterren reviews. Ik ben er toentertijd in getrapt, maar nu, nu ik beter oplet zie ik het heel duidelijk. Even een voorbeeld:

Eergisteren bij google reviews;
13 nieuwe 5 sterren beoordelingen binnen een uur,
De profielen hebben voor precies dezelfde random zaken een 5 sterren review achtergelaten,
Ook veel zaken in Australi waarop ze massaal reviewed hebben,
Spik splinter nieuwe accounts,
Zelfde zinsopbouw.

Zelfde liedje op KiyOh: bij elke onvoldoende komen er opeens meerdere 10'en achteraan.

Als er nou meer tijd gespendeerd zou worden aan werkelijke klanttevredenheid ipv dit lijkt me dat veel meer belonend.
jullie? Ik ben gewoon toevallig klant geweest daar h, heb verder niks met t bedrijf te maken.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:07:25 #32
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_180608520
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:05 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

jullie? Ik ben gewoon toevallig klant geweest daar h, heb verder niks met t bedrijf te maken.
En je hebt je hier speciaal geregistreerd om dat even te laten weten natuurlijk.
pi_180608713
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat ze kopen op afbetaling "lease" noemen is inderdaad misleidend. Bij leasen wordt je nooit eigenaar van de scooter.
Financial lease
pi_180610708
Je kan wel annuleren maar alleen niet gratis,je moet eerst even zoeken of de lease maatschappij goed bekend staat voordat je iets afsluit,en Lease is een duur woord voor huren zonder dat je eigenaar word.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_180611049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:53 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Jullie spenderen erg veel tijd en geld in neppe 5 sterren reviews. Ik ben er toentertijd in getrapt, maar nu, nu ik beter oplet zie ik het heel duidelijk. Even een voorbeeld:

Eergisteren bij google reviews;
13 nieuwe 5 sterren beoordelingen binnen een uur,
De profielen hebben voor precies dezelfde random zaken een 5 sterren review achtergelaten,
Ook veel zaken in Australi waarop ze massaal reviewed hebben,
Spik splinter nieuwe accounts,
Zelfde zinsopbouw.

Zelfde liedje op KiyOh: bij elke onvoldoende komen er opeens meerdere 10'en achteraan.

Als er nou meer tijd gespendeerd zou worden aan werkelijke klanttevredenheid ipv dit lijkt me dat veel meer belonend.
Dit is hoe 't bedrijf reageert op een van de vele negatieve Google-reviews:
quote:
Reactie van de eigenaar4 uur geleden
Kan de concurrentie dan echt niets anders verzinnen? Fake reveiws pfff
_O-. Wat een bedrijf :'). Hoop echt dat je niet alleen je geld terugkrijgt, maar dit bedrijf ook nog wat extra (juridische) kosten oplevert ^O^.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_180611057
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:05 schreef Wave-7 het volgende:

[..]

jullie? Ik ben gewoon toevallig klant geweest daar h, heb verder niks met t bedrijf te maken.
Toevallig net nieuw hier :')
pi_180611140
Ook typisch dat alle positieve Google-reviews komen van mensen met n of een paar reviews (fake accounts dus), terwijl de negatieve Google-reviews komen van mensen met tientallen reviews (echte accounts dus). Zelfs in 't inkopen/genereren van (geloofwaardige) positieve reviews falen ze :').
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_180620555
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:03 schreef 2thmx het volgende:
Ook typisch dat alle positieve Google-reviews komen van mensen met n of een paar reviews (fake accounts dus), terwijl de negatieve Google-reviews komen van mensen met tientallen reviews (echte accounts dus). Zelfs in 't inkopen/genereren van (geloofwaardige) positieve reviews falen ze :').
Als je op die profielen klikt zie je idd dat ze allemaal bij de zelfde bedrijven reviews achter laten.

In dit geval dus fastfurious, nubuiten.nl en een of andere tent in sydney.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 00:36:15 #39
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_180620777
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 00:29 schreef 111210 het volgende:

[..]

Als je op die profielen klikt zie je idd dat ze allemaal bij de zelfde bedrijven reviews achter laten.

In dit geval dus fastfurious, nubuiten.nl en een of andere tent in sydney.
En FOK.nl is nu ook trotse eigenaar van 1 reviewer. *O*
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_180638557
Dit heb ik uiteindelijk op mijn laatste mail ontvangen zojuist:

"bedankt voor u bericht.
Ik zie dat het een reeds definitief goed gekeurde leaseovereenkomst betreft.
Het annuleren van de order kan helaas niet meer kosteloos, wegens administratie en hendelingskosten.
U bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden op onze website, waarin dit tevens vermeld staat."


Spellen is blijkbaar al moeilijk, niet heel professioneel maar dat terzijde.

Ze blijven dus hameren op de AV.. slaat nergens op natuurlijk, want je kan niet alles wat je hartje begeert daarin opnemen zonder in acht neming van de wet.

De lease constructie in dit geval is gewoon een lening bij Santander die ik als consument ben aangegaan. Santander heeft het bedrag van de scooter dus betaald aan F&F en die twee hebben niks meer met elkaar te maken. Het is een betaalmethode en er zijn geen aparte regels in de wet hiervoor opgesteld.

De wet schrijft voor dat de consument dit kosteloos mag doen binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgaaf van reden. Nog voor de consument het product ontvangen heeft mag dus ook. Er mogen geen ‘administratiekosten’ in rekening gebracht worden. Mits duidelijk vermeld op de website en in de voorwaarden, mag de webwinkel wel de consument op laten draaien voor de kosten van de retourzending. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw(...)en-rekening-brengen/
Charlotte's Law


Oftewel: Je mag geen administratiekosten en handelingskosten in rekening brengen, en al helemaal geen onredelijke 250 euro.

Ik zit nu wel met mijn handen in het haar! Hoe de fuck kan ik ze nog overtuigen??
hoi
pi_180639165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:39 schreef nieuwehier het volgende:
Hoe de fuck kan ik ze nog overtuigen??
Zulke lui laten zich enkel door de rechter overtuigen. Ik hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180639423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:39 schreef nieuwehier het volgende:
Ik zit nu wel met mijn handen in het haar! Hoe de fuck kan ik ze nog overtuigen??
Onderken dat je hier te maken hebt met een stel eersteklasklapmongolen die reeds velen voor jou op dezelfde manier hebben genaaid en verbind er de logische conclusie aan dat alleen juridische stappen je verder gaan helpen. Waarschijnlijk is n brief van een jurist al genoeg voor dit clubje om eieren voor hun geld te kiezen, aangezien ze zelf ongetwijfeld ook wel weten dat wat ze doen niet is toegestaan.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:25:12 #43
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_180639479
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:23 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Onderken dat je hier te maken hebt met een stel eersteklasklapmongolen die reeds velen voor jou op dezelfde manier hebben genaaid en verbind er de logische conclusie aan dat alleen juridische stappen je verder gaan helpen. Waarschijnlijk is n brief van een jurist al genoeg voor dit clubje om eieren voor hun geld te kiezen.
Dit. Allerlei bronnen en wetsartikelen sturen heeft geen zin, die gasten achter Fast and Furious Scooters weten zelf ook wel dat ze schijt hebben aan de wet en hun klanten.
pi_180647242
Gewoon aangeven dat je afziet van de koop, aangeven dat je de wet koop op afstand ziet als dwingend recht wat deze tekst uit de AV nietig maakt.
En aangeven dat als ze het daar niet mee eens zijn je dit met alle plezier bij een rechter wilt toetsen.
Kopietje maken van alle corrospondentie, vooral ook hun reacties: die tonen namelijk aan dat ze de mail gelezen hebben.
Op het moment dat ze de eerste incasso op je af sturen de hele reutemeteut verzenden. Als het goed is geeft de incasso dan op. Je hebt ook foutere bedrijven, kuch, Intrum Justitia, die je gaan stalken door je dagelijks te bellen en of te mailen; na 2 keer je zaak uitleggen ze aangeven dat je dit als stalking en spam ziet en bij de bevoegde instanties gaat klagen, dan houden ze wel op.
Dan wachten tot F&F je voor de rechter daagt, daar op je fietsje naartoe gaan (die scooter heb je immers niet) je verhaal doe en je de ballen uit de broek lachen over die idioten.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180648861
Wat als je gewoon aangifte doet? Zou dat niet werken?
pi_180677388
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:32 schreef 111210 het volgende:
Wat als je gewoon aangifte doet?
Aangifte waarvan?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180677462
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:48 schreef shazaam het volgende:
Op het moment dat ze de eerste incasso op je af sturen
Ik heb dit topic maar half gelezen (onduidelijke OP etc), maar was het hier niet zo dat de verkoper de koopsom van de kredietverstrekker heeft ontvangen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180679215
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:44 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik heb dit topic maar half gelezen (onduidelijke OP etc), maar was het hier niet zo dat de verkoper de koopsom van de kredietverstrekker heeft ontvangen?
In dat geval stort TS het geld toch gewoon linea recta terug naar de verstrekker? Wel even contact opnemen daar.

Dan nog moet F&F de 250 komen halen bij TS, en gaan ze alsnog bot vangen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180680039
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:15 schreef shazaam het volgende:

[..]

In dat geval stort TS het geld toch gewoon linea recta terug naar de verstrekker?
huh wat? De TS heeft het geld toch helemaal niet gehad van de kredietverstrekker? Die hebben dat toch rechtstreeks overgemaakt naar die scootertoko?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180680299
Je hebt toch nog niets getekend van Santander? Dan is het contract nog niet in gegaan. Zo'n aanvraag doen bij santander duurt voor f&f 5 a 10 minuten. De administratiekosten komen vanuit f&f en niet Santander. Ik zou zorgen dat je niets tekent en de aanvraag nogmaals duidelijk annuleren in een nette brief.
pi_180680815
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

huh wat? De TS heeft het geld toch helemaal niet gehad van de kredietverstrekker? Die hebben dat toch rechtstreeks overgemaakt naar die scootertoko?
Ik las het verkeerd ;) Lange werkdag enzo :P
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180695838
Klopt, f&f heeft het geld ontvangen van kredietverstrekker Santander. f&f is dus ook degene die het geld weer terug moet storten naar Santander. Ik heb al een overeenkomst getekend van Santander, waar ook weer andere algemene voorwaarden aan gekoppeld zijn van hun zelf. Hierin staat dat je gewoon kosteloos kan annuleren binnen 14 dagen.

f&f blijft alsnog hameren op hun eigen verzonnen algemene voorwaarden met 250 euro kosten.

Dus ik ga vandaag voor de laatste keer bellen met de leidinggevende van f&f. Mocht dit weer op niks uitkomen dan ga ik vervolg stappen nemen.

Ik heb al een advocaat gekregen van het Juridisch loket en zal ze voor de kanton rechter slepen, op hun kosten natuurlijk. Heb zelfs al contact gehad met het youtube programma 'boos', Tim weet er ook vast wel raad mee!
hoi
pi_180696483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:45 schreef nieuwehier het volgende:
Tim weet er ook vast wel raad mee!
Ik zou vooral geen illusies hebben. Die Tim slaat nog geen deuk in een pakje boter, die maakt enkel schijtlollige televisie. Die scootertoko gaat evenveel schijt aan Tim hebben, dan dat ze aan jou hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180697271
Het inhouden van 250 euro is in alle gevallen volledig illegaal. Ze hebben geen poot om op te staan, die baggerzaak uit Alphen. En dan ook nog een sneu accountje aanmaken om hier te doen alsof ze klant zijn.

Volgens mij hebben ze daar een volle FTE lopen die bezig is met het verspreiden van leugens op het internet en het posten van nepreviews. Wellicht kunnen ze die volle FTE beter steken in klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.

Wat een paupertent, daar lusten de honden nog geen brood van.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_180697371
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Aangifte waarvan?
Verduistering kan je proberen.
pi_180697480
Zojuist contact gehad met f&f leidinggevende. Die blijft hameren op het feit dat hij die scooter speciaal voor mij heeft besteld en daarom administratie kosten in rekening gebracht moeten worden. Hij had een 'coulante' oplossing door de kosten te delen, ieder 125 euro.

Dacht het niet! Herroepingsrecht gaat hier streng boven, ZONDER administratiekosten.

De accountmanager van Santander gaat vandaag of morgen ook contact opnemen met f&f, omdat dit gewoon niet de juiste manier is.
hoi
pi_180697497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Verduistering kan je proberen.
Wat is er verduisterd dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180697504
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat is er verduisterd dan?
geld.
pi_180700206
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Verduistering kan je proberen.
_O- :') :') :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180701261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

_O- :') :') :')
Het hoeft niet haalbaar te zijn. Immers het geld is civielrechtelijk en blabla. Maar er hoeft maar een wout niet op te letten en die toko heeft extra werk 😀
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:01:39 #63
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180701730
Vijf minuten googlen leert mij al dat dit een ontiegelijk schijtbedrijf is. Volgende keer wat beter vooronderzoek doen TS!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:26:20 #64
2629 Juup
Zelden serieus, soms wel.
pi_180702321
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:01 schreef Twiitch het volgende:
Vijf minuten googlen leert mij al dat dit een ontiegelijk schijtbedrijf is. Volgende keer wat beter vooronderzoek doen TS!
Sowieso geld lenen (tenzij voor een huis) voor gebruiksvoorwerpen :{ Waar is de tijd van sparen voor iets gebleven?
pi_180704233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het hoeft niet haalbaar te zijn. Immers het geld is civielrechtelijk en blabla. Maar er hoeft maar een wout niet op te letten en die toko heeft extra werk 😀
Anders houd je voortaan gewoon wijselijk je mond als je niets nuttigs te melden hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180704262
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:26 schreef Juup het volgende:

[..]

Sowieso geld lenen (tenzij voor een huis) voor gebruiksvoorwerpen :{ Waar is de tijd van sparen voor iets gebleven?
In de tijd dat mensen nog zelf dingen konden uitrekenen, zonder een wizard in te vullen op hun AaiFoon of AaiPet. ;(

* oranjevogel1 voelt zich nu een oude vogel.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180705662
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:26 schreef Juup het volgende:

[..]

Sowieso geld lenen (tenzij voor een huis) voor gebruiksvoorwerpen :{ Waar is de tijd van sparen voor iets gebleven?
Het is wel een luxe om nu alvast te kunnen rijden ipv maanden sparen. Moet wel zeggen dat ik ondertussen genezen ben en nu sowieso een scooter op marktplaats ga aanschaffen.
hoi
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:09:35 #68
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_180708555
Ben benieuwd naar de afloop.. Wat een stumpers daar.
pi_180711207
quote:
Trieste vertoning, als je je een beetje verdiept in die profielen zie je dat de meeste 5 sterren gevers allemaal de zelfde bedrijven beoordelen.. Ik begrijp alleen niet dat Google dit geneuzel niet de kop indrukt, als je 5 minuten onderzoek doet dan is het gewoon overduidelijk aan te tonen dat veel recensies nep zijn..
pi_180712218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 03:20 schreef Visualthinker het volgende:

[..]

Trieste vertoning, als je je een beetje verdiept in die profielen zie je dat de meeste 5 sterren gevers allemaal de zelfde bedrijven beoordelen.. Ik begrijp alleen niet dat Google dit geneuzel niet de kop indrukt, als je 5 minuten onderzoek doet dan is het gewoon overduidelijk aan te tonen dat veel recensies nep zijn..
Vraag me ook af waarom google dit laat staan.
pi_180712751
Gekochte reviews, damn.

Dan is het 100% een rotzaak/bedrijf met 'foute trekjes'
pi_180718388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:01 schreef Pap89 het volgende:
Gekochte reviews, damn.

Dan is het 100% een rotzaak/bedrijf met 'foute trekjes'
Ja! En op facebook https://www.facebook.com/(...)ters/225168610956303 doen ze het ook.. Als je daar de "5 sterren" reviews checkt zie je ook overeenkomsten tussen bepaalde profielen, Naast de vergelijkbare tijdlijnen met alleen links en weinig "prive" interactie zie je ook dat deze profielen vaak dezelfde (wazige) bedrijven "beoordelen". Dit laat zien dat deze profielen beheerd worden door een persoon/bedrijf welke deze aanbied voor fake reviews.

Dit zijn geen ondernemers maar oplichters.. De Dotans van de scooterwereld..
pi_180718549
als de scooter speciaal is besteld kan hij dan ook aangeven wat er precies speciaal aan is?
of is het gewoon een standaard scooter met het risico van ondernemerschap?
pi_180739731
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:38 schreef kovenant het volgende:
als de scooter speciaal is besteld kan hij dan ook aangeven wat er precies speciaal aan is?
of is het gewoon een standaard scooter met het risico van ondernemerschap?
Dat laatste natuurlijk. Ik hoop dat de vraag retorisch was.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180765778
Update: Ik had nog een laatste mail gestuurd en daar hebben ze op gereageerd vandaag: 'uw bestelling is geannuleerd!' Dus even volhouden heeft gewerkt, geen onnodige kosten betalen en kan de advocaat en boos wel afzeggen nu :D
hoi
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:10:19 #76
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_180766186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:48 schreef nieuwehier het volgende:
Update: Ik had nog een laatste mail gestuurd en daar hebben ze op gereageerd vandaag: 'uw bestelling is geannuleerd!' Dus even volhouden heeft gewerkt, geen onnodige kosten betalen en kan de advocaat en boos wel afzeggen nu :D
Jammer dat het zoveel moeite moest kosten, maar verstandig besluit van Fast & Furious Scooters.
pi_180766509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:09 schreef nieuwehier het volgende:

[..]

Het is wel een luxe om nu alvast te kunnen rijden ipv maanden sparen. Moet wel zeggen dat ik ondertussen genezen ben en nu sowieso een scooter op marktplaats ga aanschaffen.
Doe dit voortaan voor alles behalve een huis.
It All Goes Back in the Box
pi_180766672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:48 schreef nieuwehier het volgende:
Update: Ik had nog een laatste mail gestuurd en daar hebben ze op gereageerd vandaag: 'uw bestelling is geannuleerd!' Dus even volhouden heeft gewerkt, geen onnodige kosten betalen en kan de advocaat en boos wel afzeggen nu :D
Maar heb je het geld al terug dan?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180766835
Wat een pauperzaak is het toch ook :')
pi_180882712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:29 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Maar heb je het geld al terug dan?
Ze wilde 250 euro betaald krijgen voor het annuleren van mijn order. Niet betaald natuurlijk, maar ze hebben het gelukkig wel uiteindelijk zonder kosten geannuleerd.
hoi
pi_180882935
Trouwens, ze proberen nu om mijn slechte review van kiyOh te krijgen door te zeggen dat ze mij niet kennen. Ik moet helemaal bewijs sturen naar KiyOh dat ik wel klant was xD Er zijn opeens ook een aantal 1 sterren google reviews verdwenen.
hoi
pi_180883589
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jammer dat het zoveel moeite moest kosten, maar verstandig besluit van Fast & Furious Scooters.
En ook jammer dat ze hun werkwijze waarschijnlijk niet aanpassen maar het bij de volgende weer proberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:14 schreef nieuwehier het volgende:
Trouwens, ze proberen nu om mijn slechte review van kiyOh te krijgen door te zeggen dat ze mij niet kennen. Ik moet helemaal bewijs sturen naar KiyOh dat ik wel klant was xD Er zijn opeens ook een aantal 1 sterren google reviews verdwenen.
Bewijs even leveren en de review gewoon handhaven. Wat er staat klopte toch op de publicatiedatum?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:45:33 #83
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_180883692
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:41 schreef baskick het volgende:

[..]

En ook jammer dat ze hun werkwijze waarschijnlijk niet aanpassen maar het bij de volgende weer proberen.

Jep. Belangrijk dus dat zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd worden voor de werkwijze van Fast & Furious Scooters
pi_180891184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:14 schreef nieuwehier het volgende:
Trouwens, ze proberen nu om mijn slechte review van kiyOh te krijgen door te zeggen dat ze mij niet kennen. Ik moet helemaal bewijs sturen naar KiyOh dat ik wel klant was xD Er zijn opeens ook een aantal 1 sterren google reviews verdwenen.
Gewoon je mail contact/factuur opsturen en misschien een printscreentje van je mail contact op google reviews (als foto uploaden)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')