abonnement Unibet Coolblue
pi_180578701
quote:
Deskundigen willen dat het in Nederland – naar Zweeds en Spaans voorbeeld – verplicht wordt om vóóraf toestemming te geven voor seks. Geen toestemming? Dan is sprake van een strafbaar feit en kan iemand worden veroordeeld voor verkrachting.

Nu staat in de wet dat iemand schuldig is aan verkrachting als een persoon is gedwongen tot seks door geweld of intimidatie. ,,Dat is niet genoeg”, zegt Willy van Berlo van kenniscentrum voor seksualiteit Rutgers. ,,Bij veel verkrachtingen zien we dat een slachtoffer verlamd is van schrik. Dan verzet het slachtoffer zich niet en is dwang dus niet nodig. Maar iemand wordt wél verkracht.”

Spanje voert om die reden een strengere sekswet in. Deze week maakte de Spaanse premier Sanchez bekend dat seks zónder nadrukkelijke toestemming in de nieuwe wet als verkrachting wordt gezien. Ook Zweden voerde begin deze maand een vergelijkbare wet in, net als eerder onder meer België en Engeland.

18-jarige vrouw verkracht
In Spanje werd een 18-jarige vrouw verkracht door vijf mannen. Zij kregen alleen celstraf voor seksueel misbruik en niet voor verkrachting, omdat volgens de rechter geen geweld was gebruikt. Spanjaarden gingen massaal de straat op uit protest tegen het vonnis.

,,Het is niet zo bijster ingewikkeld”, vindt publiek theoloog Janneke Stegeman. ,,Seks is een activiteit waaraan iedereen wil meedoen. Als dat niet zo is, dan is het geen seks. Ik vind dat een gezonde opvatting, maar het is nu niet zo in de wet geregeld.”

Verbaal toestemming
Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid komt binnenkort met een nieuwe zedenwet. ,,Uiteraard kijken we daarvoor ook naar ontwikkelingen in het buitenland”, zegt een woordvoerder van de minister. ,,Maar daarover zijn nu nog geen keuzes gemaakt.”

PvdA-Kamerlid Attje Kuiken vindt dat de toestemming in de wet moet worden opgenomen. Het CDA ‘aarzelt nog, maar is positief kritisch’, laat Kamerlid Madeleine van Toorenburg weten.

,,Het is niet zo dat je verbaal toestemming moet geven, of dat je in de weer zou moeten met contracten”, zegt Stegeman. ,,Dat zou ook lustonderbrekend zijn. Als je intiem met iemand wordt, en die ander doet daaraan mee, dan geldt dat als toestemming.”
https://www.ad.nl/politiek/roep-om-strengere-sekswet~a29613ae/

Wat een dom SJW gelul weer. Die toestemming is verbaal/non-verbaal nu toch al benodigd? Als die er immers niet is, is het aanranding/verkrachting.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:05 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180578794
Totaal onnodig en gevaarlijk voor de rechtsstaat. Slachtoffers van verkrachting hebben nu al genoeg rechten, het moet niet zo zijn dat je straks iedereen een oor kunt aannaaien uit wraak voor een slechte wip.

quote:
,,Het is niet zo dat je verbaal toestemming moet geven, of dat je in de weer zou moeten met contracten”, zegt Stegeman. ,,Dat zou ook lustonderbrekend zijn. Als je intiem met iemand wordt, en die ander doet daaraan mee, dan geldt dat als toestemming.”
Laten we daar dan maar op hopen. Mijn ergste nachtmerrie is dat Nederland in een soort Canada verandert, waar op het verkeerde tempo ademen in de trein al een misogyne hatecrime is.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:28:16 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180578920
Rechter: "Gaf ze verbaal toestemming?"

Verdachte 1: "Ja"
Verdachte 2: "Ja"
Verdachte 3: "Ja"
Verdachte 4: "Ja"
Verdachte 5: "Ja"
Verdachte 6: "Ja"
Verdachte 7: "Ja"
Slachtoffer: "Nee"

Rechter 1: "7 tegen 1, dame... je liegt"

Rechter 2: "7 leugenaars, allemaal de cel in"

Dat lijken bij beiden onwenselijke situaties. Onzinnige wet dus.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180579007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/politiek/roep-om-strengere-sekswet~a29613ae/

Wat een dom SJW gelul weer. Die toestemming is verbaal/non-verbaal nu toch al benodigd? Als die er immers niet is, is het aanranding/verkrachting.
Waar baseer je dat op?
pi_180579049
Moet je dan bij gangbangs in de toekomst vooraf een formulier ondertekenen?
U MAD?
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:44:24 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_180579207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:36 schreef de_boswachter het volgende:
Moet je dan bij gangbangs in de toekomst vooraf een formulier ondertekenen?
Nee, dat is "lustonderbrekend", meedoen is toestemming.

Dat betekend dus, dat als ze er als een zak aardappelen bij ligt, je in de gevarenzone zit! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_180579290
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, dat is "lustonderbrekend", meedoen is toestemming.

Dat betekend dus, dat als ze er als een zak aardappelen bij ligt, je in de gevarenzone zit! :D
Niemand ooit hier z'n vrouw wakker geneukt?

Hop: verkrachting.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:49:19 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180579301
oké, ik ga mijn filmapparatuur wel weer aanslingeren die ik voor de AVG uit heb gezet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:50:42 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_180579320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
Niemand ooit hier z'n vrouw wakker geneukt?

Hop: verkrachting.
Dat ligt eraan;
a) of ze meedoet daarna of niet
b) of ze aangifte doet of niet

Wanneer jouw vrouw aangifte doet van verkrachting op het moment dat je haar 'wakker neukt', dan heb je andere problemen dan 'een SJW wetgeving' :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:51:09 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180579333
Maar dit is wel typisch zo'n 'goed principe maar gaat niet werken'.
Aan de andere kant gaat het uiteindelijk om eventueel kwaadwillenden aan te pakken die op verlegen dames azen denk ik?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 11:51:55 #11
74056 crew  ToT
pi_180579348
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:49 schreef jogy het volgende:
oké, ik ga mijn filmapparatuur wel weer aanslingeren die ik voor de AVG uit heb gezet.
Jezelf filmen om aan te tonen dat je onschuldig bent?

Damn, hoe heette die film ook al weer.....
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:52:36 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180579362
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Jezelf filmen om aan te tonen dat je onschuldig bent?

Damn, hoe heette die film ook al weer.....
Was het geen Black mirror afelevering? ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:53:04 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180579369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niemand ooit hier z'n vrouw wakker geneukt?

Hop: verkrachting.
Ik mag hopen dat je toch wel kan inschatten of je vrouw daar ok mee is.
En dat als je dat niet kan, je bang bent dat ze je gaat aangeven bij de politie erom, je het niet doet zonder eerst te weten hoe ze over dat soort zaken denkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180579372
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:49 schreef jogy het volgende:
oké, ik ga mijn filmapparatuur wel weer aanslingeren die ik voor de AVG uit heb gezet.
Krijg je dat weer ja. Als bewijs.

Maar ja, dat is dan ook weer een soort aanranding en idd de AVG.

Ik word oud, de moderne wereld mag de tyfus krijgen van mij zo onderhand.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 11:53:53 #15
74056 crew  ToT
pi_180579382
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Was het geen Black mirror afelevering? ;(.
pi_180579391
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:49 schreef jogy het volgende:
oké, ik ga mijn filmapparatuur wel weer aanslingeren die ik voor de AVG uit heb gezet.
Er is in Nederland eens een zaak geweest waarbij een stiekeme filmopname de jongen (mogelijk) gered heeft tegen een aanklacht wegens verkrachting. Ik zal eens kijken of ik die kan terugvinden.

Als ik me niet vergis is die vrouw toen vervolgd voor het doen van een valse aangifte.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 11:54:46 #17
74056 crew  ToT
pi_180579395
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Krijg je dat weer ja. Als bewijs.

Maar ja, dat is dan ook weer een soort aanranding en idd de AVG.

Ik word oud, de moderne wereld mag de tyfus krijgen van mij zo onderhand.
Agreed, hoe ouder je wordt, hoe meer je terugverlangt naar de tijd waarin je opgegroeid bent.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:55:11 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180579408
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef jogy het volgende:
Maar dit is wel typisch zo'n 'goed principe maar gaat niet werken'.
Aan de andere kant gaat het uiteindelijk om eventueel kwaadwillenden aan te pakken die op verlegen dames aast denk ik?
Seks en verkrachtingszaken zijn in de basis vaak een he-said-she-said aangelegenheid.

Ik zie niet hoe dit daar een verandering in gaat brengen. Het enige wat je doet is zorgen dat mannen dus in zulke zaken 100% van de tijd gaan claimen dat ze een ja hebben gehoord. Niemand die kan bewijzen dat er geen ja is geweest, zelfs niet als het op video staat want de microfoon hoort niet alles.

Dus... wat doet deze wet behalve dan normale seksuele interacties awkward as fuck maken. Als jij als man wil voldoen aan deze wetgeving moet je ineens (waarschijnlijk ook nog op verschillende punten) tijdens de seks steeds verbaal toestemming vragen.

Probeer dat de volgende keer eens bij een meid die je oppikt in de club. En zie hoe snel haar kutje droog wordt van "zo'n onzeker figuur die blijkbaar geen lichamelijke cues kan lezen".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180579438
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Agreed, hoe ouder je wordt, hoe meer je terugverlangt naar de tijd waarin je opgegroeid bent.
Al die onzin nu: metoo, SJW, wit privilege, transgenderqueerpoly-non-binary, een bonnetje voor de dagen dat je met je eigen wijf hebt leggen wippen ( TM Van Kooten en de Bie in 1984), houtkachel en BBQ-verbod, verplicht halal-vreten usw :[
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579494
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:49 schreef jogy het volgende:
oké, ik ga mijn filmapparatuur wel weer aanslingeren die ik voor de AVG uit heb gezet.
quote:
Het is dankzij de filmbeelden die [slachtoffer] aan de politie heeft laten overhandigen, dat hij zijn onschuld heeft kunnen aantonen, hetgeen heeft geleid tot een sepot van zijn zaak met daarbij de aantekening dat hij “ten onrechte als verdachte is aangemerkt.” Indien verdachte geen filmbeelden had gehad, dan was niet uitgesloten dat zijn zaak op een zitting van de rechtbank was gekomen. Los van de vraag of daaruit dan een veroordeling dan wel vrijspraak zou zijn gevolgd, zou een dergelijke zitting verdere nadelige gevolgen voor hem kunnen hebben gehad nu deze openbaar is en van dit soort zaken door de pers ook vaak in nieuwsbladen dan wel andere sociale media verslag wordt gedaan.
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBZWB:2013:BZ9927
pi_180579512
quote:
,,Het is niet zo dat je verbaal toestemming moet geven, of dat je in de weer zou moeten met contracten”, zegt Stegeman. ,,Dat zou ook lustonderbrekend zijn. Als je intiem met iemand wordt, en die ander doet daaraan mee, dan geldt dat als toestemming.”
..dus wat er precies anders dan, met zo'n sekswet :?
Conscience do cost.
pi_180579530
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef jogy het volgende:
Maar dit is wel typisch zo'n 'goed principe maar gaat niet werken'.
Aan de andere kant gaat het uiteindelijk om eventueel kwaadwillenden aan te pakken die op verlegen dames azen denk ik?
Je hoeft geen verlegen type te zijn om op zo’n moment te verstijven en niet meer te weten wat je moet doen. Vrouwen (en mannen) snappen achteraf vaak van zichzelf ook niet waarom ze niet ‘terugvochten’. Dat is echt iets wat je van te voren niet kan inschatten.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:04:57 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180579575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:01 schreef ems. het volgende:

[..]

..dus wat er precies anders dan, met zo'n sekswet :?
Niets, hier niet althans. Het is alleen een benadrukking van wat al is eigenlijk.

In het zweedse model (waar naar verwezen wordt) was het wel zo dat een expliciete weigering voorwaarde was voor vervolging. Net zoals in Spanje er geweld aangetoond most worden.
Dat is beide hier in Nederland in principe niet aan de orde. Wat dit niet meer maakt dan symboolpolitiek.

Het is niet meer dan even opnieuw zeggen dat het normaal is om te weten dat je bedpartner seks met je wil. Dat ik wist het niet geen goede smoes is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:07:02 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180579597
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je hoeft geen verlegen type te zijn om op zo’n moment te verstijven en niet meer te weten wat je moet doen. Vrouwen (en mannen) snappen achteraf vaak van zichzelf ook niet waarom ze niet ‘terugvochten’. Dat is echt iets wat je van te voren niet kan inschatten.
En zeker in zo'n geval als in Spanje. 5 man, wat doe je dan? Dan kan je alleen nog maar proberen de schade een klein beetje te beperken. Tegenwerken is dan potienteel levensgevaarlijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:07:42 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180579607
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niets, hier niet althans. Het is alleen een benadrukking van wat al is eigenlijk.

In het zweedse model (waar naar verwezen wordt) was het wel zo dat een expliciete weigering voorwaarde was voor vervolging. Net zoals in Spanje er geweld aangetoond most worden.
Dat is beide hier in Nederland in principe niet aan de orde. Wat dit niet meer maakt dan symboolpolitiek.

Het is niet meer dan even opnieuw zeggen dat het normaal is om te weten dat je bedpartner seks met je wil. Dat ik wist het niet geen goede smoes is.
Jij vind het normaal om wetgeving te gebruiken als symbolische public service announcement?

Ik dacht dat we daar postbus 51 voor hadden. Of andere voorlichtingsmiddelen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')