Wat men nu de C-klasse noemt was toen de instapper.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij zat Mercedes toen nog minder in het betaalbare segment.
Dat idd....quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat men nu de C-klasse noemt was toen de instapper.
Waarom zou je leasen als je zelf DGA bent en over genoeg middelen beschikt?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 10:02 schreef Leandra het volgende:
Kun je je nu amper meer voorstellen dat de directeur geen leasebak heeft maar gewoon een eigen Fiat.
Fiscaal gunstig?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 16:41 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Waarom zou je leasen als je zelf DGA bent en over genoeg middelen beschikt?
Fiscaal niet echt.quote:
Waarom zijn die oude bakken dan zo populair?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fiscaal niet echt.
Je hebt een goedlopend bedrijf, als je daar geld uit trekt om een auto te kopen mag je eerst belasting betalen. Vervolgens betaal je btw over die aanschaf, en dan mag je wegenbelasting gaan betalen en brandstof accijns.
Tweede scenario: je hebt een goedlopend bedrijf, je laat je bedrijf een tesla leasen voor jou. Je betaald nauwelijks bijtelling als je privé rijdt, en hebt verder privé geen kosten. Btw betaal je niet
Derde scenario je hebt een goedlopend bedrijf, je laat je bedrijf een dikke BMW leasen voor jou. Je betaald geen bijtelling als je deze niet privé rijdt, en hebt verder privé geen kosten. Btw betaal je niet
Blijkbaar geen goedlopende firmaquote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waarom zijn die oude bakken dan zo populair?
Ik rentenier een beetje en ben eruit.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkbaar geen goedlopende firma
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:45 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n elektrisch ding. Ik schaam me er kapot voor, want dat hoort bij bejaarde auto's. Maar hij werkt perfect.
Waarom zou dat bij de cabrio lastiger zijn?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 00:44 schreef sig000 het volgende:
Een normale 900 uit 94 met dak in goede conditie op de weg houden is al een uitdaging.
De cabrio is nog wat lastiger.
Geen Saab en geen cabrio-ervaring, zo te zien.quote:Ik heb enige ervaring na.
Citroën GS
Ford Taunus.
Vauxhall Magnum
Simca 1308
Citroën DS 1900
Citroën DS 2100 Pallas.
Alfa Romeo Guilia 1600
Opel Manta 1900
Citroën CX 2000 Pallas.
Volvo Amazone 123 GT
BMW 2002 Oranje
BMW 2500 Blauw met leer en schuifdak.
Volvo 244 GLI met alle opties.
Alfa Guilietta 2.0
BMW 525i
VW Transporter T4 TDi
Ford F250 XLT Camper Special 487 Cobra Jet.
Hoofdzakelijk kosten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 09:45 schreef tailfox het volgende:
Oké ik ben verliefd op een saab 900 cabriolet.
Wat zijn de nadelen van zo een bak?
Je rijdt business class voor weinig. Maar heel weinig mensen willen zo'n grote bak niet, want ze lusten een slok, en dat is waar. Maar als je dat geen probleem vindt dan is het niks fijner om onderuitgezakt in het leer te zitten en te luisteren naar het stille geronk van een V6 of V8, terwijl alle knoppen en klokken op het dashboard je toelachen. Niks mooiers dan dat.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waarom zijn die oude bakken dan zo populair?
Idd, ze verbruiken een hoop, ze zijn duur in de wegenbelasting en verzekering, onderhoud is duur. Het is simpelweg niet goedkoop rijden, het enige dat (relatief) goedkoop is is de aanschaf.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:29 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je rijdt business class voor weinig. Maar heel weinig mensen willen zo'n grote bak niet, want ze lusten een slok, en dat is waar. Maar als je dat geen probleem vindt dan is het niks fijner om onderuitgezakt in het leer te zitten en te luisteren naar het stille geronk van een V6 of V8, terwijl alle knoppen en klokken op het dashboard je toelachen. Niks mooiers dan dat.
Ik heb mensen die in die kleine kutwagentjes rondrijden als Corsa's en Pinda's helemaal nooit begrepen.
Die kleine auto's zijn goedkoop en veel mensen geven nou eenmaal niks om auto's. Mijn chick rijdt een Peugeot 107 en lijkt er geld bij te krijgen gezien haar uitgavepatroon.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:29 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je rijdt business class voor weinig. Maar heel weinig mensen willen zo'n grote bak niet, want ze lusten een slok, en dat is waar. Maar als je dat geen probleem vindt dan is het niks fijner om onderuitgezakt in het leer te zitten en te luisteren naar het stille geronk van een V6 of V8, terwijl alle knoppen en klokken op het dashboard je toelachen. Niks mooiers dan dat.
Ik heb mensen die in die kleine kutwagentjes rondrijden als Corsa's en Pinda's helemaal nooit begrepen.
Gaat niet om de aanschaf maar om de TCOquote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:45 schreef Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld erg leuk spul. 5.000 euro ongeveer. Als hij kapot gaat verkoop je hem weer.
Maar dit rijdt....oh oh oh oh, dat wil je niet meemaken.
Nou ja, als hij kapot gaat dan is hij (afhankelijk van hoe kapot hij is) niets meer waard, dan valt er weinig te verkopen, tenzij je hem zelf in onderdelen uit elkaar haalt en de onderdelen aanbiedt.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:45 schreef Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is bijvoorbeeld erg leuk spul. 5.000 euro ongeveer. Als hij kapot gaat verkoop je hem weer.
Maar dit rijdt....oh oh oh oh, dat wil je niet meemaken.
Total Cost of Ownershipquote:
Dit dus, en dan zit ik met de mijne op zo'n 450 per maand.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Total Cost of Ownership
De totale kosten, aanschaf, afschrijving, verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud etc etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |