Criminaliteit is in een afgeleide van ongelijkheid tussen (sub)culturen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:30 schreef Slayage het volgende:
het geweld in midden zuid amerikan heeft niks van doen met multi etniciteit/multi culti te maken, maar met criminaliteit
Hoe kom je tot die conclusie? Het kan ook gewoon zitten in puur welvaartsverschillen en armoede.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:59 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Criminaliteit is in een afgeleide van ongelijkheid tussen (sub)culturen.
Suriname wordt gerund door de Chinezen. Dat weten de meesten hier dan weer niet.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Blok heeft gelijk over de segregatie onder de Surinamers, ondanks dat de verschillende bevolkingsgroepen wel elkaar omgaan, blijven ze voor een groot deel vrijwillig gesegregeerd.
Ik kan me nog herinner dat ik vakantiewerk in een distributiecentrum werkte en ik Surinamers van verschillende herkomst achter elkaar rug over de ander hoorde praten. Daar schrok ik behoorlijk van. Ze zijn over het algemeen behoorlijk racistisch maar vinden dat niet van zichzelf en zijn behoorlijk in de kuif gepikt als ze denken zelf te worden gediscrimineerd
Als je dat vergelijkt met Nederland dan is het in Suriname zeer vreedzaam. In Paramaribo hebben ze zelfs een synagoge en een moskee naast elkaar zonder problemen al jaren. In Nederland zou dat een groot probleem zijn. Dat roddelen doen ze in de provincie ook, alleen is dat niets iets wat met bevolkingsgroepen te maken heeft.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Blok heeft gelijk over de segregatie onder de Surinamers, ondanks dat de verschillende bevolkingsgroepen wel elkaar omgaan, blijven ze voor een groot deel vrijwillig gesegregeerd.
Ik kan me nog herinner dat ik vakantiewerk in een distributiecentrum werkte en ik Surinamers van verschillende herkomst achter elkaar rug over de ander hoorde praten. Daar schrok ik behoorlijk van. Ze zijn over het algemeen behoorlijk racistisch maar vinden dat niet van zichzelf en zijn behoorlijk in de kuif gepikt als ze denken zelf te worden gediscrimineerd
Dit. De meeste weten dat niet eens, maar die zijn ook nog nooit in Suriname geweest.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Suriname wordt gerund door de Chinezen. Dat weten de meesten hier dan weer niet.
SGP'ers hebben door onze grote vriend Rutte anders toch wat redelijk dingen van hun programma kunnen uitwisselen. En wou jij echt beweren dat die waarden aanhangen, die de rest van het land aanhangt?quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:25 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ik heb het over cultuur niet over etniciteit.
Dat etniciteit geneuzel vind ik zoals eerder vemeld ook onzin. Onhandig dat Blok dat aanhaalt.
Maar aangezien het lijkt alsof hij de monoloog zo uit zijn mouw schudt zal ik hem daarom niet tot op zijn enkels afzagen. Vooral niet omdat als je de factor etniciteit buiten beschouwing laat hij een valide punt heeft.
Verder kan ik in Mexico maximaal 1 week vreedzaam tussen de lokale bewoners leven. Daarna zijn al mijn familieleden ontvoert.
[..]
Het grote verschil is dat SGP'ers waarden aanhangen waarop onze samenleving is gebaseerd. Daarnaast vertegenwoordigen ze een relatief marginale subcultuur. Dat geldt niet voor de islam.
[..]
Waarom?
er heeft blijkbaar weer iemand toegang gekregen tot het internet in het Pieter Baan Centrum.quote:Op donderdag 19 juli 2018 12:22 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag of Suriname een drugsstaat (narco state) is, is geen vraag, maar een feit
Feiten bevestigen echter, dat Suriname een 'narco-state' genoemd mag worden
Deze week was het weer eens zover. Suriname werd door een Amerikaanse organisatie beschuldigd een 'gecriminaliseerde staat' te zijn. De organisatie Secure Free Society (SFS) in Washington publiceerde een paar pagina's tellend artikel (zie hieronder) waarin onder andere is te lezen, dat illegale transacties geformaliseerd worden, dat transnationale georganiseerde criminaliteit een veilig onderdak wordt geboden en dat drugscriminaliteit en witwaspraktijken via de goudhandel oogluikend worden toegestaan.
En, zoals te verwachten, de Surinaamse autoriteiten en een goudraffinaderij – waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Dubai – reageerden als aangeschoten wild, schoten meteen in de verdediging en wild om zich heen. Immers, om als gecriminaliseerde en narco staat te worden neergezet is natuurlijk niet echt positief voor het land, heeft gevolgen voor haar betrekkingen. Maar, waarom zo in de kramp schieten voor de realiteit, voor de waarheid?
https://suriname-tribune.(...)aag-of-suriname.html
Maar hoe kan het dan dat Suriname niet hoog op de lijst van failed state-landen staat?
Ik spreek weinig Nederlanders die het over kk-brabanders of kutkatholieken hebben wanneer ze het over hun collega hebben. Roddel en achterklap heb je overal, maar ik bedoelde het duidelijke racisme dat ik ervoer bij deze mensen richting hun landgenoten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Als je dat vergelijkt met Nederland dan is het in Suriname zeer vreedzaam. In Paramaribo hebben ze zelfs een synagoge en een moskee naast elkaar zonder problemen al jaren. In Nederland zou dat een groot probleem zijn. Dat roddelen doen ze in de provincie ook, alleen is dat niets iets wat met bevolkingsgroepen te maken heeft.
Misschien dat we ook beter van een pan-europese cultuur kunnen spreken, met wat verschillen onderling.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik vind het een definitie waar veel haken en ogen aan zitten, juist omdat cultuur zich constant ontwikkelt en er ontzettend veel lokale verschillende nuances en verschillen zijn. Heel kort door de bocht: zet maar eens een Fries en een Brabander naast elkaar.
Ik weet dus (!) niet of je sec mag spreken van 'de' Nederlandse cultuur, hoewel er ongetwijfeld kenmerken of gebruiken zijn die mogelijk voor zowel de Fries als de Brabander gelden. Ik zou in elk geval niet weten hoe ik 'de' Nederlandse cultuur zou moeten concretiseren. Iemand die dat destijds volgens velen wél voor elkaar kreeg, is Simon Schama (The embarrassment of riches), hoewel dat vooral een studie van de zeventiende-eeuwse Amsterdamse elite is. Israel was er vrij kritisch over, geloof ik.
Het Nederlandse cultuurgebied, wat dat ook moge zijn, stopt niet mijns inziens per se bij de grens. Is taal bijvoorbeeld een uiting van cultuur? Hoe zit het dan met de Vlamingen, die een dialectvorm van Nederlands spreken? (Of is Vlaams een eigen taal?) En volksfeesten die wij 'typisch Nederlands' vinden, zoals Sinterklaas en carnaval, worden in Vlaanderen en delen van Duitsland met evenveel overtuiging gevierd. Hoe moeten we dat dan zien? Zijn dat dan voorbeelden van een gedeelde (lokale) cultuur, of kunnen we er uit afleiden dat 'onze' cultuur misschien niet zo vastomlijnd is als we graag zouden willen? Het zijn mogelijk wat banale voorbeelden, maar ze geven het punt wel aan, denk ik.
Zoals ik al eerder schreef zijn onze ideeën over nationale identiteit, cultuur en collectief geheugen grotendeels een construct uit de negentiende eeuw. Tot pakweg 1830 behoorde zo'n Rembrandt bijvoorbeeld ook gewoon tot de Vlaamse school.
En dat is voornamelijk omdat er een zwakke / corrupte overheid is. En dat komt vanwege een gebrek aan eenheid / nationaliteit. Wat weer zijn roots heeft in de multiculti.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
het geweld in midden zuid amerikan heeft niks van doen met multi etniciteit/multi culti te maken, maar met criminaliteit
In het live eredivisietopic in VBL zijn er genoeg mensen die het hebben over kk brabanders wanneer PSV weer geluk heeft. Met betreft dat kut(geloof) zijn er elke dag wel mensen die vooral islam(voorbeeld) bashen. Moet je dit topic eens bekijken met voorbeelden. Verder is je vriend/collega geloof bashen niet iets wat elke dag aan de hand is in Suriname.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik spreek weinig Nederlanders die het over kk-brabanders of kutkatholieken hebben wanneer ze het over hun collega hebben. Roddel en achterklap heb je overal, maar ik bedoelde het duidelijke racisme dat ik ervoer bij deze mensen richting hun landgenoten.
Is een beetje hetzelfde als kleuren definiëren. Waar houdt blauw op en begint groen?quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Cultuur IS subjectief vent!
Dit is geen exacte wetenschap, daarom kan je autistenbrein er ook blijkbaar niet mee omgaan!
Daar kan je dan niets van zeggen nee. Je kan er ook niets van zeggen dat de Indianen hun cultuur uitgevaagd is en hun land afgepikt. Want he: originele bewoners bestaan niet.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Is een beetje hetzelfde als kleuren definiëren. Waar houdt blauw op en begint groen?
Maar ach, met dezelfde logica van Molorus was de kolonisatie van Afrika prima, de Bantu's waren immers ook niet de oorspronkelijke bevolking toch. En grenzen zijn ook maar bedacht.
-geen sterk centraal gezag meer bestaatquote:Op donderdag 19 juli 2018 10:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De een zegt: failed state, de ander zegt van niet, maar wat is het nu?
Kan je dan zeggen over heel noord- en zuid-amerika.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Daar kan je dan niets van zeggen nee. Je kan er ook niets van zeggen dat de Indianen hun cultuur uitgevaagd is en hun land afgepikt. Want he: originele bewoners bestaan niet.
Correct.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Kan je dan zeggen over heel noord- en zuid-amerika.
Rare conclusies trek jij uit wat ik zeg. Kolonisatie is niet goed of fout vanwege ideeen over wat 'de oorspronkelijke bevolking' was. (Wat nog steeds een onzinnig begrip is trouwens.)quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Is een beetje hetzelfde als kleuren definiëren. Waar houdt blauw op en begint groen?
Maar ach, met dezelfde logica van Molorus was de kolonisatie van Afrika prima, de Bantu's waren immers ook niet de oorspronkelijke bevolking toch. En grenzen zijn ook maar bedacht.
Ja, nou ja Blok denkt wrs gewoon dat het apenlanden zijn, maar dat kan hij niet maken, dat weet-ie zelf ook wel, en dus herinnerde hij zich ineens de term failed states, zonder er sjoege van te hebben dat aan die term natuurlijk een hele discussie vast zit onder meer ook over definities.quote:Op donderdag 19 juli 2018 12:41 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Failed state, shithole country, het is in ieder geval alles behalve een fantastisch multicultureel paradijs. Ik snap wat Blok tracht aan te geven. Dat mierenneuken over definities vind ik minder van belang.
Ochjee, en dat terwijl hij een paar dagen geleden nog vond dat Erdo het bij het juiste eind had.quote:Op donderdag 19 juli 2018 13:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]Ja, Trump is overduidelijk een fan van Ome Erdo.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 19-07-2018 om 03:35:33 A total disgrace that Turkey will not release a respected U.S. Pastor, Andrew Brunson, from prison. He has been held hostage far too long. @RT_Erdogan should do something to free this wonderful Christian husband & father. He has done nothing wrong, and his family needs him! reageer retweet
Wel gek, Trump verandert eigenlijk nooit van mening over iets .quote:On "CBS This Morning" Monday, Ian Bremmer, president of the Eurasia Group and a CBS News senior global affairs contributor, said that backstage at the NATO meeting there were elements that were even more eyebrow-raising than reports have suggested.
"One is that emergency session where they asked the Georgian and Ukrainian presidents to leave in the middle of their presentation. Apparently Trump said, 'OK, we're done with you now,'" Bremmer said.
"Trump was very frustrated; he wasn't getting commitments from other leaders to spend more. Many of them said, 'Well, we have to ask our parliaments. We have a process; we can't just tell you we're going to spend more, we have a legal process.' Trump turns around to the Turkish president, Recep Erdogan, and says, 'Except for Erdogan over here. He does things the right way,' and then actually fist-bumps the Turkish president."
Kortom, hij heeft zichzelf compleet klem geluld. Ik ben wel benieuwd hoe hij dit nu precies gaat uitleggen aan de tweede kamer. Wat mij betreft mag hier (na het reces) een stevig debat over komen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja Blok denkt wrs gewoon dat het apenlanden zijn, maar dat kan hij niet maken, dat weet-ie zelf ook wel, en dus herinnerde hij zich ineens de term failed states, zonder er sjoege van te hebben dat aan die term natuurlijk een hele discussie vast zit onder meer ook over definities.
Ja, kijkt wat jij aanhaalt raakt dan de discussie of je dat begrip cultuur dan essentieel of meer pragmatisch moet benaderen, vind ik. Ik kies dat laatste dus. Maar vanuit historisch perspectief zoals Israel de zaak bekijkt kun je dus ook spreken over een Dutch Culture, ontstaan specifiek vanaf de Opstand.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik vind het een definitie waar veel haken en ogen aan zitten, juist omdat cultuur zich constant ontwikkelt en er ontzettend veel lokale verschillende nuances en verschillen zijn. Heel kort door de bocht: zet maar eens een Fries en een Brabander naast elkaar.
Ik weet dus (!) niet of je sec mag spreken van 'de' Nederlandse cultuur, hoewel er ongetwijfeld kenmerken of gebruiken zijn die mogelijk voor zowel de Fries als de Brabander gelden. Ik zou in elk geval niet weten hoe ik 'de' Nederlandse cultuur zou moeten concretiseren. Iemand die dat destijds volgens velen wél voor elkaar kreeg, is Simon Schama (The embarrassment of riches), hoewel dat vooral een studie van de zeventiende-eeuwse Amsterdamse elite is. Israel was er vrij kritisch over, geloof ik.
Het Nederlandse cultuurgebied, wat dat ook moge zijn, stopt niet mijns inziens per se bij de grens. Is taal bijvoorbeeld een uiting van cultuur? Hoe zit het dan met de Vlamingen, die een dialectvorm van Nederlands spreken? (Of is Vlaams een eigen taal?) En volksfeesten die wij 'typisch Nederlands' vinden, zoals Sinterklaas en carnaval, worden in Vlaanderen en delen van Duitsland met evenveel overtuiging gevierd. Hoe moeten we dat dan zien? Zijn dat dan voorbeelden van een gedeelde (lokale) cultuur, of kunnen we er uit afleiden dat 'onze' cultuur misschien niet zo vastomlijnd is als we graag zouden willen? Het zijn mogelijk wat banale voorbeelden, maar ze geven het punt wel aan, denk ik.
Zoals ik al eerder schreef zijn onze ideeën over nationale identiteit, cultuur en collectief geheugen grotendeels een construct uit de negentiende eeuw. Tot pakweg 1830 behoorde zo'n Rembrandt bijvoorbeeld ook gewoon tot de Vlaamse school.
Van mij mag hij weg, mooier zou zijn dat-ie dat zelf ook inziet eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kortom, hij heeft zichzelf compleet klem geluld. Ik ben wel benieuwd hoe hij dit nu precies gaat uitleggen aan de tweede kamer. Wat mij betreft mag hier (na het reces) een stevig debat over komen.
Hij zou natuurlijk de eer aan zichzelf kunnen houden voordat het debat uberhaupt begint, ook goed.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van mij mag hij weg, mooier zou zijn dat-ie dat zelf ook inziet eigenlijk.
Daarmee wordt het begrip wel heel erg fuzy lijkt me. Op z'n best krijg je dan de eerder besproken 'culturele diversiteitsindexen'.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kijkt wat jij aanhaalt raakt dan de discussie of je dat begrip cultuur dan essentieel of meer pragmatisch moet benaderen, vind ik. Ik kies dat laatste dus. Maar vanuit historisch perspectief zoals Israel de zaak bekijkt kun je dus ook spreken over een Dutch Culture, ontstaan specifiek vanaf de Opstand.
Vlaanderen kun je wat mij betreft toch zien als een onderdeel van die cultuur. Tot aan 1830 dan. Je hebt het dan over de Zuidelijke Nederlanden, met weer veel raakpunten met de generaliteitslanden.
Dit ja. Het is vrijwel onmogelijk om daar in algemene termen iets over te zeggen. We kunnen niet de boel op 1 grote hoop gooien en dan zeggen "dit is nou De Nederlandse Cultuur". Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 19 juli 2018 14:22 schreef Nibb-it het volgende:
Ik vind het een definitie waar veel haken en ogen aan zitten, juist omdat cultuur zich constant ontwikkelt en er ontzettend veel lokale verschillende nuances en verschillen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |