abonnement Unibet Coolblue
pi_180572804
Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok heeft op een besloten bijeenkomst opmerkelijke uitspraken gedaan over migratie, vluchtelingen en de multiculturele samenleving. Dat blijkt uit videobeelden die in handen zijn van televisieprogramma Zembla.

Op de opnames zegt Blok dat hij geen land kent waarin mensen uit verschillende culturen vreedzaam samenleven. "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

Hij voegt eraan toe dat hij zijn medewerkers de opdracht heeft gegeven om uit te zoeken of zo'n samenleving bestaat.

Suriname 'failed state'
Op de bijeenkomst in Den Haag ging de minister in gesprek met zo'n tachtig Nederlanders die werkzaam zijn bij internationale organisaties. Als iemand uit de zaal Suriname als voorbeeld noemt, stelt Blok dat Suriname een failed state is. "Dat heeft ernstig te maken met de etnische opdeling", zegt hij erbij.

Blok gaat verder ook in op de opvang van schrijf zebra als je dit leest. vluchtelingen, migratie en xenofobie.

https://nos.nl/artikel/22(...)vreedzaam-samen.html

https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling
I´m back.
pi_180572808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat, zoals hoop ik ook bekend is, moreel gezien een volstrekt verwerpelijk boekje is.
Desalniettemin:
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat grappig is, aangezien dat een westers/christelijk uitgangspunt is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180572814
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie dat wel als een cultuuruiting toch hoor. Ook al is dit wellicht iets van het laatste deel van de 20ste eeuw en vooral een westers dingetje.
Nee, ik niet. Het is een tijdelijk iets, je ziet het nu al heel erg afzwakken. Het is vorig jaar een tjidje gigantisch ding geweest maar nu verdwijnt het allemaal alweer in de marge.
pi_180572820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het gaat ook om medemenselijkheid. We moeten hier met een paar miljard op een steenklomp zien te overleven en dan heb je elkaar soms nodig. Als je moet vluchten omdat je je leven niet zeker bent dan mag je toch hopen dat er ergens iemand is die je kan opvangen. En ja: degenen die misbruik maken van dat soort opvang, die niet op de vlucht zijn, die vormen zeker een groot probleem. Maar dat betekent niet dat iedereen die voor hulp aanklopt een kansenmisbruikende onaangepaste halve crimineel is. Helaas ook is dit een voorbeeld van problematiek die niet heel zwart-wit is, maar die in het debat wel altijd weer tot heel zwart-witte tegenstellingen leidt: aan de ene kant de conservatieven die vooral wijzen op degenen die misbruik maken van de vluchtelingenopvang en aan de andere kant de progressieven die vooral oog hebben op de mensen die oprecht voor hun leven moeten vrezen en daarom huis een haard hebben moeten verlaten.
Je verward mijn kritiek geloof ik met onwil om oprechte vluchtelingen op te vangen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180572822
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Desalniettemin:

[..]

1) De oorsprong daarvan is veel ouder dan dat.
2) Het oude testament waar je naar verwijst is niet bepaald iets om mee te pochen, moreel gezien.

Zoals Richard Dawkins zei:

"The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully."
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180572839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ik niet. Het is een tijdelijk iets, je ziet het nu al heel erg afzwakken. Het is vorig jaar een tjidje gigantisch ding geweest maar nu verdwijnt het allemaal alweer in de marge.
Ja, goed ik zou dat zonde vinden dus wel. Ik bedoel het streven is naar een minder wrede wereld toch, althans volgens mij is dat wel een goed streven. Ik zou niet willen dat we afdwalen naar een stammencultuur in ieder geval.
I´m back.
pi_180572842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

1) De oorsprong daarvan is veel ouder dan dat.
2) Het oude testament waar je naar verwijst is niet bepaald iets om mee te pochen, moreel gezien.

Zoals Richard Dawkins zei:

"The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully."
God in het oude testament is dus gewoon een mens, weten we dat ook weer.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180572852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, akkoord, maar dan acht je toch die linksige feministische cultuur als een hoger plan wrs?

Ik heb de ervaring natuurlijk niet. Ik kan ook altijd enorm schrikken van wrede cultuuruitingen ook, moet ik zeggen.
Het is niet de feministische cultuur maar meer de onderlinge gelijkheid die we in het westen best wel hoog in het vaandel hebben staan.
pi_180572858
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

God in het oude testament is dus gewoon een mens, weten we dat ook weer.
En een psychologisch onevenwichtige massa-moordenaar.
I´m back.
pi_180572873
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En een psychologisch onevenwichtige massa-moordenaar.
Klinkt als een gemiddelde Khan, Mao, Hitler, Pol Pot of Stalin.

Maar vrede zij met hem joh.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180572896
Daarom is religie geen goede graadmeter voor dit soort discussies, welke invalshoek dan ook het zijn allemaal zwakzinnigen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 19 juli 2018 @ 00:35:29 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180572898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed ik zou dat zonde vinden dus wel. Ik bedoel het streven is naar een minder wrede wereld toch, althans volgens mij is dat wel een goed streven. Ik zou niet willen dat we afdwalen naar een stammencultuur in ieder geval.
Idd, dus kun je best wel spreken van verschillende culturen. Ik zou hier ook geen stammencultuur willen. Alhoewel, als alle Friezen vanuit de oudheid weer verenigd kunnen worden het niet zo verkeerd zou uitpakken. :P
pi_180572899
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je verward mijn kritiek geloof ik met onwil om oprechte vluchtelingen op te vangen.
Nee, ik zeg dat in het debat nauwelijks genuanceerde opinies aan bod komen. Er wordt vrijwel alleen nog maar gefocust op één aspect van het probleem, het aspect dat het allerbeste past bij de eigen persoonlijke of politieke overtuiging. Daarmee ontstaat in het publieke debat al snel een beeld van de problematiek dat geen recht doet aan de veel genuanceerdere werkelijkheid.
pi_180572906
Overigens voor de ontkenners van de Nederlandse cultuur hier nog deze serie van 3, interview van Max Pam met historicus Jonanthan Israel, die veel geschreven heeft over Dutch culture:


Deel 1 is helaas geblokkeerd.

Echt boeiend hoor, Molurus.
I´m back.
pi_180572920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat in het debat nauwelijks genuanceerde opinies aan bod komen. Er wordt vrijwel alleen nog maar gefocust op één aspect van het probleem, het aspect dat het allerbeste past bij de eigen persoonlijke of politieke overtuiging. Daarmee ontstaat in het publieke debat al snel een beeld van de problematiek dat geen recht doet aan de veel genuanceerdere werkelijkheid.
QFT.

Het regent simplisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180572925
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat in het debat nauwelijks genuanceerde opinies aan bod komen. Er wordt vrijwel alleen nog maar gefocust op één aspect van het probleem, het aspect dat het allerbeste past bij de eigen persoonlijke of politieke overtuiging. Daarmee ontstaat in het publieke debat al snel een beeld van de problematiek dat geen recht doet aan de veel genuanceerdere werkelijkheid.
De verwarring zit hem in de extremen aan beide kanten.

Ik kan enkel spreken vanuit mijn persoonlijke opinie, en daarin kan ik zeggen dat ik de echte vluchteling prima wil opvangen, mits ze weer vertrekken indien het veilig is en de economische vluchteling zonder geldig visum gewoon meteen weer moet oprotten. Tevens denk ik dat het merendeel van Nederland zich daarin wel kan vinden, maar de moraalridders overstemmen nogal. Elke keer als we trachten wel dit principe te hanteren (wat ook gewoon in de wet staat) hebben ze door bureaucratie en traagheid alweer 3 kinderen uitgepoept en maken we wederom een uitzondering, enzovoorts. Daar zit de ergernis.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180572932
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, dus kun je best wel spreken van verschillende culturen. Ik zou hier ook geen stammencultuur willen. Alhoewel, als alle Friezen vanuit de oudheid weer verenigd kunnen worden het niet zo verkeerd zou uitpakken. :P
Ja, mijn oma was Fries, heb er wel een beeld bij. :P.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 00:41:10 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180572969
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:37 schreef Molurus het volgende:

QFT.

Het regent simplisme.
Absoluut niet.

Ik weet verder niet wat jouw afkomst is maar het is toch wel heel erg bijzonder om te zien dat externen wel even gaan bepalen voor de stamboekers dat hun cultuur gewoon niet bestaat...
pi_180572980
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Klinkt als een gemiddelde Khan, Mao, Hitler, Pol Pot of Stalin.

Maar vrede zij met hem joh.
Ja, is niet best.
I´m back.
pi_180572992
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Absoluut niet.

Ik weet verder niet wat jouw afkomst is maar het is toch wel heel erg bijzonder om te zien dat externen wel even gaan bepalen voor de stamboekers dat hun cultuur gewoon niet bestaat...
Geen zorgen, ik ben geen 'nieuwkomer' die jou even komt vertellen dat jouw cultuur niet bestaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180573012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is niet best.
Daarom is de renaissance het beste wat ons ooit is overkomen.

En al die mensen die anno 2018 nog dingen uit naam van "God", "Allah", of wat dan ook denken te moeten doen heb ik 0.0 respect voor. En je kan zeggen wat je wilt, maar dat is de hoofdmoot van de huidige discussies, nog steeds.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 19 juli 2018 @ 00:45:09 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180573017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:43 schreef Molurus het volgende:

Geen zorgen, ik ben geen 'nieuwkomer' die jou even komt vertellen dat jouw cultuur niet bestaat.
Oh...

Of het moet om "nieuwkomer" gaan...

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:42 schreef Molurus het volgende:

De Nederlandse cultuur bestaat niet.
  donderdag 19 juli 2018 @ 00:47:37 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180573043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens voor de ontkenners van de Nederlandse cultuur hier nog deze serie van 3, interview van Max Pam met historicus Jonanthan Israel, die veel geschreven heeft over Dutch culture:


Deel 1 is helaas geblokkeerd.

Echt boeiend hoor, Molurus.
Mooie reeks. Israel blijft een grote meneer in het wereldje. Zijn boek over de Republiek is nog altijd een standaardwerk.
pi_180573059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh...

[..]

Ik denk dat deze opvatting een uiting kan zijn van:
1. intellectuele luiheid. (happy go lucky, the sky is the limit).
2. ideologie (no borders).
3. zelfhaat (zoals joden ook hebben soms).
4. arrogantie (NL is the best).
5. onbekendheid (geen notie).
6. een essentialistische benadering ipv een pragmatisch benadering.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 19-07-2018 03:02:07 ]
I´m back.
pi_180573061
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh...

Of het moet om "nieuwkomer" gaan...

[..]

Sja, jij begint over afkomst en externen.

Niet dat ik van mening ben dat ik als niet-nieuwkomer meer recht heb om iets te zeggen over het wel of niet bestaan van de Nederlandse cultuur, maar dat lijkt jouw idee daarvan te zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')