abonnement Unibet Coolblue
pi_180566889
Een 20-jarige inwoner van het Drentse Beilen heeft een einde aan zijn leven gemaakt nadat hij werd gechanteerd door een man (23), die onder valse voorwendselen naaktbeelden van hem had gekregen. De verdachte had zich op dating-app Tinder voorgedaan als jonge vrouw.

Dat bleek gisteren in de rechtbank in Groningen. De verdachte uit het Gelderse Ulft bekende dat hij honderd mannen op soortgelijke wijze heeft gechanteerd.

De verdachte deed zich op Tinder voor als een vrouw van 20 jaar. De student uit Beilen kwam met de 'vrouw' in contact. Er volgden al snel berichten via WhatsApp. De verdachte maakte seksuele toespelingen en bewoog de Beilenaar ertoe naaktbeelden te sturen.

Met deze beelden werd de man vervolgens gechanteerd. Het slachtoffer kreeg een bericht dat de beelden op zijn school, de Hanzehogeschool in Groningen, zouden worden verspreid als hij niet 100 euro zou overmaken. Direct na de eerste betaling vroeg de man weer om geld. Na twee keer te hebben betaald gaf de Beilenaar aan dat hij geen geld had. De man schreef ook aan de verdachte, van wie hij nog steeds dacht dat het een meisje was, dat hij een einde aan zijn leven zou maken.

Hij had naar de universi­teit gekund en hij zou ook naar China gaan. Hij had ambities in de politiek. Iedereen mist hem verschrik­ke­lijk.

Toch volgde op 13 januari 2017 een nieuwe bedreiging. Een uur later sprong de jongen voor het verkeer op de A28. Hij werd geraakt door een auto en twee vrachtwagens en was op slag dood. Na de zelfdoding ontdekte de politie dat het slachtoffer werd gechanteerd en werd een groot onderzoek gestart.

De Ulftenaar heeft verklaard dat hij gokschulden had en zegt dat hij zich kapot schaamt. Vijf andere slachtoffers uit Gelderland en Zuid-Holland hebben ook aangifte gedaan.

De vader van het slachtoffer uit Beilen maakte gebruik van het spreekrecht voor nabestaanden: ,,Mijn zoon is door jou zo tot wanhoop gebracht dat hij niet meer verder kon. Hij had naar de universiteit gekund en hij zou ook naar China gaan. Hij had ambities in de politiek. Iedereen mist hem verschrikkelijk.''

Volgens de officier van justitie heeft het slachtoffer zeer waarschijnlijk zijn telefoon bewust achtergelaten in de slaapkamer, omdat hij wilde dat de verdachte vervolgd zou worden. Dat stond ook in één van zijn laatste appberichten. De officier zegt dat de verdachte niet wordt vervolgd voor dood door schuld. ,,Maar de dood van het slachtoffer is onlosmakelijk met deze zaak verbonden.''

De zaak is voor onbepaalde tijd aangehouden. De rechtbank wil de verdachte eerst psychiatrisch laten onderzoeken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-naaktfoto~a3a08853/

Als je dit nou wél eens als doodslag typeert?
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:36:53 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180567225
Heel triest dit natuurlijk maar hoe dom ben je als je gaat betalen? Je weet toch dat zo’n mongool je hele bankrekening leeg trekt en de betaalverzoeken nooit zullen ophouden.

Ondanks dat RIP in peace.
#KICKOUTZP
pi_180567295
Niet normaal. Wat zijn sommige mensen toch verrot in hun hoofd :{
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:40:26 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180567307
Waren die naaktfoto's zo lelijk dan? :')

Wat een bizarre reden om voor een auto te springen.
Ik denk dat hij nog meer problemen heeft gehad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180567330
Triest natuurlijk.

Hij had naar de universi­teit gekund en hij zou ook naar China gaan.
Het is niet slim om aan vreemden naaktfoto's te sturen, dus de universiteit lijkt me ietwat overdreven.

Tsja..zoveel ellende en drama door het gebruik van de immens populaire datingapps. Blijkbaar houden veel mensen wel van dit soort vage spanning...[...]
´
pi_180567414
quote:
Hij had naar de universi­teit gekund en hij zou ook naar China gaan.
Ja, dus? Maakt dat het extra erg of zo?
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:46:38 #7
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180567464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:40 schreef Harvest89 het volgende:


Wat een bizarre reden om voor een auto te springen.
:')
quote:
Ik denk dat hij nog meer problemen heeft gehad.
:') :')
#KICKOUTZP
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:47:47 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180567486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, dus? Maakt dat het extra erg of zo?
Tuurlijk. Die jongen had tenminste ambieties en wilde iets van zijn leven maken in plaats zoals jou je je hele leven aftrekken in je rukbunker
#KICKOUTZP
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:48:20 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180567498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, dus? Maakt dat het extra erg of zo?
Echt he. _O-
Als het maar een vmbo'er was dan werd er feest gevierd op zijn begrafenis. :+
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:51:00 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180567560
quote:
13s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:46 schreef wollah het volgende:

[..]

:')

[..]

:') :')
Ja ik vind het echt een overdreven actie.
Het is natuurlijk hartstikke klote als die foto's verspreid zouden worden, maar zo erg om voor een auto te springen? Gaat wel een beetje te ver.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180567574
Nou als je daarom al een einde maakt aan je leven vind ik het knap dat hij überhaupt 20 was. /s
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:52:32 #12
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180567593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja ik vind het echt een overdreven actie.
Het is natuurlijk hartstikke klote als die foto's verspreid zouden worden, maar zo erg om voor een auto te springen? Gaat wel een beetje te ver.
Jij en ik kunnen ons niet voorstellen wat dat met iemand kan doen. Zeker in zo’n ons kent ons dorp in de provincie is het snel zo dat iedereen het weet. Je hebt dan geen leven meer denk ik. Dus ik snap het wel
#KICKOUTZP
pi_180567655
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:52 schreef wollah het volgende:

[..]

Jij en ik kunnen ons niet voorstellen wat dat met iemand kan doen. Zeker in zo’n ons kent ons dorp in de provincie is het snel zo dat iedereen het weet. Je hebt dan geen leven meer denk ik. Dus ik snap het wel
De jongeman is was 20 jaar. Tijd om uit huis te gaan en lekker in de grote stad anoniem gaan rotzooien. ^O^
´
pi_180567695
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:55 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

De jongeman is was 20 jaar. Tijd om uit huis te gaan en lekker in de grote stad anoniem gaan rotzooien. ^O^
Randstad :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_180567951
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:52 schreef wollah het volgende:

[..]

Jij en ik kunnen ons niet voorstellen wat dat met iemand kan doen. Zeker in zo’n ons kent ons dorp in de provincie is het snel zo dat iedereen het weet. Je hebt dan geen leven meer denk ik. Dus ik snap het wel
Ja maar iedereen is bloot geboren toch en je kan zeggen dat het photoshop is.
5 Ferrari's op videoband!
pi_180567959
Tsja. Dat de chanteur fout zat staat buiten kijf maar de vraag is natuurlijk in hoeverre hij daadwerkelijk verantwoording draagt voor de zelfmoord. Lijkt me onlogisch om hem daarvoor te straffen.
Conscience do cost.
pi_180568003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:08 schreef ems. het volgende:
Tsja. Dat de chanteur fout zat staat buiten kijf maar de vraag is natuurlijk in hoeverre hij daadwerkelijk verantwoording draagt voor de zelfmoord. Lijkt me onlogisch om hem daarvoor te straffen.
Mensen met zo weinig ethisch besef mogen wat mij betreft dubbel gestraft worden. Mensen chanteren is toch wel één van de laagste dingen die je kunt doen.
pi_180568019
Een Chinees met een gokverslaving en schaamtecultuur richting zijn Chinese familie maakt er een einde aan, is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn.
pi_180568038
Is de naam van de verdachte niet te achterhalen?
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:12:56 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180568049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:23 schreef Loekie1 het volgende:
Een 20-jarige inwoner van het Drentse Beilen heeft een einde aan zijn leven gemaakt nadat hij werd gechanteerd door een man (23), die onder valse voorwendselen naaktbeelden van hem had gekregen. De verdachte had zich op dating-app Tinder voorgedaan als jonge vrouw.
Naaktfoto's sturen. :N
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180568097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:11 schreef JubaUrbicus het volgende:
Een Chinees met een gokverslaving en schaamtecultuur richting zijn Chinese familie maakt er een einde aan, is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn.
De dader was toch gokverslaafd en wilde zo geld verzamelen om af te betalen??
5 Ferrari's op videoband!
pi_180568121
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:08 schreef ems. het volgende:
Tsja. Dat de chanteur fout zat staat buiten kijf maar de vraag is natuurlijk in hoeverre hij daadwerkelijk verantwoording draagt voor de zelfmoord. Lijkt me onlogisch om hem daarvoor te straffen.
Tja als je 20 bent en net de meisjes leert ontdekken kan je in een dronken bui je piemel opsturen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_180568125
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:36 schreef wollah het volgende:
Heel triest dit natuurlijk maar hoe dom ben je als je gaat betalen? Je weet toch dat zo’n mongool je hele bankrekening leeg trekt en de betaalverzoeken nooit zullen ophouden.

Ondanks dat RIP in peace.
Hoe was het op de uni en in China?
pi_180568127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

De dader was toch gokverslaafd en wilde zo geld verzamelen om af te betalen??
Mensen die anno 2018 nog het Communisme adoren moet je sowieso niet serieus nemen, nadenken en begrijpend lezen kan 'ie immers niet. Maar inderdaad, het was de dader die juist gokverslaafd was.

[ Bericht 2% gewijzigd door aSickMindIsAJoyForever op 18-07-2018 21:26:56 ]
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:19:50 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180568210
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Tuurlijk. Die jongen had tenminste ambieties en wilde iets van zijn leven maken in plaats zoals jou je je hele leven aftrekken in je rukbunker
Het is alleen nogal raar om dat ineens in wat het AD een nieuwsbericht noemt te zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:21:38 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180568257
Zucht...... de zoveelste idioot die een naaktfoto van zichzelf op internet gooit..........
Het is blijft enorm sneu.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180568315
Wat een diep trieste reacties hier.. Hoe halen jullie het in je hoofd die jongen (en zijn vader) belachelijk te maken?!

Dat jullie het niet zo erg zouden vinden als het jullie zou overkomen, prima. Maar deze jongen is erdoor zodanig tot wanhoop gedreven dat hij een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Zo erg was het dus voor hem.

En wbt de woorden van zijn vader. Als iemand op jonge leeftijd overlijdt is het heel erg normaal dat er gesproken wordt over de toekomst die de overledene gehad zou (kunnen) hebben als deze niet was overleden. In dit geval is het leven van deze jongen vroegtijdig geëindigd als gevolg van wat hem werd aangedaan. Zijn vader benoemde wat hem (het slachtoffer) is ontnomen door toedoen van de dader.
pi_180568343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:10 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Mensen met zo weinig ethisch besef mogen wat mij betreft dubbel gestraft worden. Mensen chanteren is toch wel één van de laagste dingen die je kunt doen.
Dat het verwerpelijk is ben ik absoluut met je eens. Maar kan je hem echt de zelfmoord kwalijk nemen? Chantage mag niet en daar kan je hem op pakken, maar wat betreft de dood van die jongen denk ik dat je hem weinig kan maken.
Conscience do cost.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:26:35 #29
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180568359
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is alleen nogal raar om dat ineens in wat het AD een nieuwsbericht noemt te zien.
Hoezo? Hij moet wel homoseksueel zijn, anders stuur je geen naaktfoto naar een kerel toch?
#KICKOUTZP
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:26:44 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180568365
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:24 schreef madam-april het volgende:
Wat een diep trieste reacties hier.. Hoe halen jullie het in je hoofd die jongen (en zijn vader) belachelijk te maken?!

Dat jullie het niet zo erg zouden vinden als het jullie zou overkomen, prima. Maar deze jongen is erdoor zodanig tot wanhoop gedreven dat hij een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Zo erg was het dus voor hem.

En wbt de woorden van zijn vader. Als iemand op jonge leeftijd overlijdt is het heel erg normaal dat er gesproken wordt over de toekomst die de overledene gehad zou (kunnen) hebben als deze niet was overleden. In dit geval is het leven van deze jongen vroegtijdig geëindigd als gevolg van wat hem werd aangedaan. Zijn vader benoemde wat hem (het slachtoffer) is ontnomen door toedoen van de dader.
Hear, hear ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:27:31 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180568385
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:26 schreef wollah het volgende:

[..]

Hoezo? Hij moet wel homoseksueel zijn, anders stuur je geen naaktfoto naar een kerel toch?
Hij stuurde die naar een 20-jarige studente (dacht hij)...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180568400
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat het verwerpelijk is ben ik absoluut met je eens. Maar kan je hem echt de zelfmoord kwalijk nemen? Chantage mag niet en daar kan je hem op pakken, maar wat betreft de dood van die jongen denk ik dat je hem weinig kan maken.
Ja, dat kun je zeker. De zelfmoord was het directe gevolg van de idioot die hetzelfde geintje al bij 100(!!!) anderen geflikt heeft. Maar goed, als ik de vader was had ik de dader allang doodgeslagen. Alhoewel een leven in een rolstoel ook wel een leuk vooruitzicht zou zijn...

Maar goed, voor de één is het enkel wat chantage, voor de ander is het een verwoest gezin omdat iemand gokschulden had. Zo ziek hè.
pi_180568404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat het verwerpelijk is ben ik absoluut met je eens. Maar kan je hem echt de zelfmoord kwalijk nemen? Chantage mag niet en daar kan je hem op pakken, maar wat betreft de dood van die jongen denk ik dat je hem weinig kan doen.
Hij bleef doodleuk doorgaan met het sturen van bedreigingen nadat die jongen had aangegeven dat hij zelfmoord ging plegen..
pi_180568451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:28 schreef aSickMindIsAJoyForever het volgende:

[..]

Ja, dat kun je zeker. De zelfmoord was het directe gevolg van de idioot die hetzelfde geintje al bij 100(!!!) anderen geflikt heeft.
Dat lijkt me heel lastig om hard te maken in de rechtszaal.

Als een willekeurige idioot mij op straat opeens uitmaakt voor dikzak doet mij dat persoonlijk helemaal niets maar iemand die onzeker is over zijn formaat misschien des te meer en dat kan net de druppel zijn die de emmer doet overlopen om er een eind aan te maken. Er komen nogal wat nuances bij kijken.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij bleef doodleuk doorgaan met het sturen van bedreigingen nadat die jongen had aangegeven dat hij zelfmoord ging plegen..
Ook daar kan je allerlei variabelen bij bedenken. Nogmaals, ik ben het ermee eens dat wat hij doet verwerpelijk is, het gaat me puur om de vraag of je het hem ook maar een greintje (gerechtelijk) kwalijk kan nemen dat die jongen zelfmoord heeft gepleegd. Zelfs als hij dat in de chat had aangekondigd.
Conscience do cost.
pi_180568504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat het verwerpelijk is ben ik absoluut met je eens. Maar kan je hem echt de zelfmoord kwalijk nemen? Chantage mag niet en daar kan je hem op pakken, maar wat betreft de dood van die jongen denk ik dat je hem weinig kan maken.
Er is geen direct verband nee...
pi_180568524
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij bleef doodleuk doorgaan met het sturen van bedreigingen nadat die jongen had aangegeven dat hij zelfmoord ging plegen..
Als dat zo is, dan is het wel laakbaar wat mij betreft.
pi_180568533
Door zo'n dom schermpje en wat tikacties ga je van grote vreugde (leuk meisje) naar diepe diepe ellende.
Probeer je daar eens in te verplaatsen. Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt.
Dat leuke meisje gaat geld vragen. Je ziet hoe de komende weken eruit gaan zien. Je moet weer slapen en opstaan. Je moet naar school. Alles is in 1 bericht verwoest. Je gaat door, hoopt op enig gevoel bij die onbekende achter het scherm maar die onbekende kent geen genade.
Die autoweg, het moet resoluut, hij wacht tot er in elk geval een vrachtauto aankomt.

Allemaal door dat schermpje en een paar ogenblikken van onbedachtzaamheid.

Had hij maar iets gehad van: fuck iedereen, dan maar naaktfoto's naar school, maar zo werkt het helaas niet.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:39:58 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180568648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:16 schreef aSickMindIsAJoyForever het volgende:
Mensen die anno 2018 nog het Communisme adoren moet je sowieso niet serieus nemen
:'(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:40:46 #39
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180568669
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij stuurde die naar een 20-jarige studente (dacht hij)...
Dat dacht hij ja.
#KICKOUTZP
pi_180568702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

:'(
pi_180569001
Wat een snowflake.

quote:
Hij had naar de universi­teit gekund en hij zou ook naar China gaan. Hij had ambities in de politiek. Iedereen mist hem verschrik­ke­lijk.
Duidelijk geen stamina, SAD!
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:56:44 #42
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_180569049
Ik vind het altijd zo vreemd dat zulke extreme gevolgen dan voor 100% aan de dader worden toegewezen.
Iemand die gewoon een beetje stabiel is gaat toch niet zelfmoord plegen...
Beetje hetzelfde als dat een 12-jarig kind geheimen uit een dagboek van een ander gaat voorlezen, als dat slachtoffer dan z'n polsen doorsnijdt omdat ie het zó vervelend vindt kan je die extreme reactie toch niet voor 100% doorschuiven op de 'dader' :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_180569218
Vind het heel erg voor de nabestaanden van die jongen, rip

De dader zal er wel met een taakstrafje vanaf komen maar ik hoop dat hij zichzelf nog eens tegen komt in zijn verdorven leven
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180585675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik vind het altijd zo vreemd dat zulke extreme gevolgen dan voor 100% aan de dader worden toegewezen.
Iemand die gewoon een beetje stabiel is gaat toch niet zelfmoord plegen...
Beetje hetzelfde als dat een 12-jarig kind geheimen uit een dagboek van een ander gaat voorlezen, als dat slachtoffer dan z'n polsen doorsnijdt omdat ie het zó vervelend vindt kan je die extreme reactie toch niet voor 100% doorschuiven op de 'dader' :')
Kijk daar gaat het al mis, het voorlezen uit iemands privé boeken.

En dat "goedkeuren", da's onze maatschappij.
pi_180585734
Tja euh... sneu verhaal maar wel heel erg drastische maatregel van die jongen.
pi_180585738
Mag hopen dat die een mooie straf krijgt. :r

Agur bero bat Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:14:27 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180585801
Sorry hoor, maar als je zelfmoord pleegt vanwege een naaktfoto is er wel meer aan de hand. :{w
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:15:58 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180585847
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:52 schreef wollah het volgende:

[..]

Jij en ik kunnen ons niet voorstellen wat dat met iemand kan doen. Zeker in zo’n ons kent ons dorp in de provincie is het snel zo dat iedereen het weet. Je hebt dan geen leven meer denk ik. Dus ik snap het wel
Dan verhuis je lekker. Je hebt maar één leven en daarna is het klaar. Waarom alles weggooien om zoiets onnozels?

Gewoon laten verspreiden en zelf lekker meelachen.
pi_180585997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sorry hoor, maar als je zelfmoord pleegt vanwege een naaktfoto is er wel meer aan de hand. :{w
Dat is niet aan jou om te bepalen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:21:04 #50
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180586014
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou om te bepalen.
Ik heb het zojuist bepaald. En nu?
pi_180586060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dan verhuis je lekker. Je hebt maar één leven en daarna is het klaar. Waarom alles weggooien om zoiets onnozels?

Gewoon laten verspreiden en zelf lekker meelachen.
Nou laat zien, dan zorgen wij hier wel voor de verspreiding!

Gaan we daarna samen lekker lachen in een nieuwe topic om alle reactie's op Social media...
pi_180586157
Als dit geen dood door schuld is dan kunnen we die term beter helemaal afschaffen.
pi_180586224
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Tuurlijk. Die jongen had tenminste ambieties en wilde iets van zijn leven maken in plaats zoals jou je je hele leven aftrekken in je rukbunker
Haramzoef
pi_180586249
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:41 schreef Kim-Holland het volgende:

Hij had naar de universi­teit gekund en hij zou ook naar China gaan.
Het is niet slim om aan vreemden naaktfoto's te sturen, dus de universiteit lijkt me ietwat overdreven.

Meen je dit nu echt? :')
Weggegaan en opgerot
pi_180586362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:26 schreef nickhguitar het volgende:
Als dit geen dood door schuld is dan kunnen we die term beter helemaal afschaffen.
Afschaffen omdat jij er je eigen draai aan geeft lijkt me niet nodig. Er zijn er ook genoeg die het verschil tussen een overtreding en een misdrijf niet kennen.
pi_180586381
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Afschaffen omdat jij er je eigen draai aan geeft lijkt me niet nodig. Er zijn er ook genoeg die het verschil tussen een overtreding en een misdrijf niet kennen.
Wat zeg jij dan? 2 weken schoffelen voor het boefje in kwestie?
pi_180586419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:34 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat zeg jij dan? 2 weken schoffelen voor het boefje in kwestie?
Weet je wat dood door schuld inhoudt of niet?
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:35:48 #58
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180586440
Voor de chauffeurs die over hem heen zijn gereden ook een akelig voorval. De schade van dit gedrag reikt ver.

Ik hoop dat dit soort chanteurs stevig wordt aangepakt.
Non possumus non loqui
pi_180586486
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Weet je wat dood door schuld inhoudt of niet?
Zeker. Maar laten we hier even ons gezonde verstand op los laten i.p.v. zo'n monster vrij te spreken door de mazen in de wet.
pi_180586644
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:37 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zeker. Maar laten we hier even ons gezonde verstand op los laten i.p.v. zo'n monster vrij te spreken door de mazen in de wet.
Jij wil iets afschaffen waar je de betekenis niet van weet en nu de hele wet en rechtspraak terzijde schuiven. Dus zo gezond is dat verstand van je niet.
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:42:57 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180586721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, dus? Maakt dat het extra erg of zo?
Nee, het AD heeft de berichtgeving weer eens verneukt door halfslachtige weergave; de vader van de jongen die zelfmoord gepleegd heeft heeft gebruik gemaakt van zijn spreekrecht, die zinnen kwamen daar ook in voor, maar door de manier waarop het AD dit weergegeven heeft komt het nogal vreemd uit de verf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180586727
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jij wil iets afschaffen waar je de betekenis niet van weet en nu de hele wet en rechtspraak terzijde schuiven. Dus zo gezond is dat verstand van je niet.
Dat ik er de betekenis niet van weet zijn jouw woorden, niet de mijne. Ik krijg eerder indruk dat jij het niet weet.

Irritant altijd, die users die de grootst mogelijke criminelen altijd de handen boven het hoofd houden door de regeltjes in het wetboek allemaal letterlijk te interpreteren.
pi_180586764
Je kunt je ook afvragen of Tinder niet meer verantwoordelijkheid kan nemen, bijvoorbeeld door duidelijk te waarschuwen voor valse profielen. Ik weet niet hoe ze nu reclame maken, maar het zal zijn met: allemaal leuke meisjes! etc terwijl zij ook wel weten dat er mannen zijn die zich voordoen als leuke meisjes met het doel te chanteren.
We willen allemaal het aantal zelfmoorden onder jongeren omlaag hebben en dan moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen.
pi_180586811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:43 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat ik er de betekenis niet van weet zijn jouw woorden, niet de mijne. Ik krijg eerder indruk dat jij het niet weet.

Irritant altijd, die users die de grootst mogelijke criminelen altijd de handen boven het hoofd houden door de regeltjes in het wetboek allemaal letterlijk te interpreteren.
Misschien kun je op je huidige niveau en je natte vinger Shariarecht gaan spreken in een land naar keuze.
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:46:41 #65
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180586890
Misschien raar, maar ik had echt een meisje in plaats van een gozer verwacht toen ik op de topic drukte.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180586951
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien kun je op je huidige niveau en je natte vinger Shariarecht gaan spreken in een land naar keuze.
Jammer dat je niet normaal kunt discussiëren, maar maakt niet uit verder :)
pi_180587225
Net zoals je steeds hoort bij reclames over lenen: 'successen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst' zou op datingsites en apps het bericht moeten verschijnen: 'degene waarmee u chat hoeft niet degene te zijn die hij of zij zegt dat hij is'. Is dat nodig? Ja dat is nodig want nog steeds worden ontelbaar veel mensen erin geluisd doordat ze met een oplichter chatten.
Ik denk dat mensen er een beetje van uitgaan dat het goed geregeld is op de site waar ze op zitten, omdat er geen waarschuwingen komen. Ze denken misschien dat mensen gescreend worden of dat het heel weinig voorkomt dat er een oplichter tussen zit.
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:58:17 #68
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180587305
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dan verhuis je lekker. Je hebt maar één leven en daarna is het klaar. Waarom alles weggooien om zoiets onnozels?

Gewoon laten verspreiden en zelf lekker meelachen.
Ja daar heb je ook wel weer een punt, maar sommige mensen zijn denk ik te zwak om zoiets aan te kunnen. En dat blijkt ook wel, want anders doe je het niet.
#KICKOUTZP
pi_180588466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dan verhuis je lekker. Je hebt maar één leven en daarna is het klaar. Waarom alles weggooien om zoiets onnozels?

Gewoon laten verspreiden en zelf lekker meelachen.
Zolderkamerautist in optima forma dit.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:32:04 #70
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180588523
Zal best wel dat niet iedereen hier zelfmoord om pleegt, maar als je iemand chanteert en blijft doorgaan nadat die heeft gezegd zelfmoord te zullen plegen, dan valt die zelfmoord je aan te rekenen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180588667
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zal best wel dat niet iedereen hier zelfmoord om pleegt, maar als je iemand chanteert en blijft doorgaan nadat die heeft gezegd zelfmoord te zullen plegen, dan valt die zelfmoord je aan te rekenen.
Dat lijkt me ontzettend sterk.
Conscience do cost.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:38:01 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180588799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me ontzettend sterk.
Dat het hem aan te rekenen is? Juridisch of moreel?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180589149
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat het hem aan te rekenen is? Juridisch of moreel?
Juridisch. Moreel kan natuurlijk altijd maar blijft vaag en zal in de rechtszaal denk ik niet veel zoden aan de dijk zetten.
Conscience do cost.
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:08:57 #74
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180589921
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Juridisch. Moreel kan natuurlijk altijd maar blijft vaag en zal in de rechtszaal denk ik niet veel zoden aan de dijk zetten.
Kan, ik heb niet genoeg juridische kennis om daar wat over te zeggen
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:21:45 #75
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180590238
Vreemd verhaal. Zelfmoord plegen om een naaktfoto? Daar lijkt meer aan de hand te zijn.

Waarom niet gewoon de politie op de hoogte brengen van de chantage?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180590671
Wat een sukkeltje :')
  zondag 22 juli 2018 @ 12:38:13 #77
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180649905
Het lijkt mij ook dat er overige problematiek moet zijn geweest.

Als de naaktfoto's waren verspreid op zijn school, dan was het een ander verhaal geweest en zou ik een zelfmoord eerder begrijpen.

Maar nu werd hij (enkel) gechanteerd met verspreiding als ie niet zou betalen.
Het is heel erg sneu natuurlijk, maar ik snap niet dat ie niet heeft afgewacht of die foto's daadwerkelijk verspreid zou worden voor zichzelf iets aan te doen.
Het lijkt er voor mij niet op dat die foto's echt verspreid zouden worden.
De dader liet hem een tijd met rust nadat ie zei zelfmoord te plegen en als ie daarna niet meer had gereageerd op het latere bericht van de chanteur, was er, denk ik, helemaal niets meer gebeurd.
De chanteur was niet uit op het openbaar maken van naaktfoto's, maar op geld.

Het zijn natuurlijk alleen maar mijn aannames.

En dan ook op een snelweg. De kans is behoorlijk groot dat je (alleen) ernstig gewond raakt als je zelfmoord wil plegen door voor auto's te springen.

Het lijken mij geen keuzes van iemand die geen andere problemen heeft.
pi_180650081
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:38 schreef SugeLucky het volgende:
Het lijkt mij ook dat er overige problematiek moet zijn geweest.

Als de naaktfoto's waren verspreid op zijn school, dan was het een ander verhaal geweest en zou ik een zelfmoord eerder begrijpen.

Maar nu werd hij (enkel) gechanteerd met verspreiding als ie niet zou betalen.
Het is heel erg sneu natuurlijk, maar ik snap niet dat ie niet heeft afgewacht of die foto's daadwerkelijk verspreid zou worden voor zichzelf iets aan te doen.
Het lijkt er voor mij niet op dat die foto's echt verspreid zouden worden.
De dader liet hem een tijd met rust nadat ie zei zelfmoord te plegen en als ie daarna niet meer had gereageerd op het latere bericht van de chanteur, was er, denk ik, helemaal niets meer gebeurd.
De chanteur was niet uit op het openbaar maken van naaktfoto's, maar op geld.

Het zijn natuurlijk alleen maar mijn aannames.

En dan ook op een snelweg. De kans is behoorlijk groot dat je (alleen) ernstig gewond raakt als je zelfmoord wil plegen door voor auto's te springen.

Het lijken mij geen keuzes van iemand die geen andere problemen heeft.
Het gevoel van vernedering is natuurlijk ook niet mis hè. Natuurlijk, hij had hulp moeten inroepen maar hij heeft dat niet gedaan.

Ik denk dat die telefoon, 113, te weinig houvast biedt aan dit soort pubers. Misschien is het beter een plek te maken, een hulpcentrum, maar pubers te allen tijden naartoe kunnen als ze zo in paniek zijn dat ze zelfmoord willen plegen. Dat je dan weet ik heb de keus, ik kan het nu gaan doen, of ik ga naar dat hulpcentrum en word a la minuut geholpen en opgevangen, zonder dat mijn familie op de hoogte wordt gesteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 22-07-2018 12:55:04 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 12:53:19 #79
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180650147
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gevoel van vernedering is natuurlijk ook niet mis hè. Natuurlijk, hij had hulp moeten inroepen maar hij heeft dat niet gedaan.
Dat ben ik met je eens. Maar zelfmoord is daar wel een erg heftige reactie op natuurlijk.
pi_180650159
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:53 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar zelfmoord is daar wel een erg heftige reactie op natuurlijk.
Hij heeft denk ik het gevoel gehad dat hij het misselijke gevoel van vernedering nooit meer te boven zou komen.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:56:58 #81
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180650213
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij heeft denk ik het gevoel gehad dat hij het misselijke gevoel van vernedering nooit meer te boven zou komen.
Dat lijkt me iets zeggen over zijn geestelijke gesteldheid, maar het goed. We zijn beiden maar aan het gissen.
  zondag 22 juli 2018 @ 13:14:09 #82
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180650506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:24 schreef madam-april het volgende:
Wat een diep trieste reacties hier.. Hoe halen jullie het in je hoofd die jongen (en zijn vader) belachelijk te maken?!
Tja.

Ik ga naar huis.
pi_180650578
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gevoel van vernedering is natuurlijk ook niet mis hè. Natuurlijk, hij had hulp moeten inroepen maar hij heeft dat niet gedaan.

Ik denk dat die telefoon, 113, te weinig houvast biedt aan dit soort pubers. Misschien is het beter een plek te maken, een hulpcentrum, maar pubers te allen tijden naartoe kunnen als ze zo in paniek zijn dat ze zelfmoord willen plegen. Dat je dan weet ik heb de keus, ik kan het nu gaan doen, of ik ga naar dat hulpcentrum en word a la minuut geholpen en opgevangen, zonder dat mijn familie op de hoogte wordt gesteld.
Ja, dat zou wel goed zijn, denk ik, maar wrs is daar geen geld voor. Daar hebben ze geen geld voor over, moet ik zeggen.
I´m back.
pi_180650629
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel goed zijn, denk ik, maar wrs is daar geen geld voor. Daar hebben ze geen geld voor over, moet ik zeggen.
Er komen miljoenen extra voor die telefoon, terwijl in deze tijd mensen meer behoefte hebben aan echte mensen dan aan onpersoonlijke telefoongesprekken.
pi_180652931
quote:
De rechtbank wil de verdachte eerst psychiatrisch laten onderzoeken.
Tering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')