abonnement Unibet Coolblue
pi_180565384




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brand los allen!
pi_180565475
Froome.
sig verwijderd door FA
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:35:33 #3
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180565562
EN WE GAAN NAAR LINKS
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180566195
Froome pakt 2 min op de rest
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:09:10 #5
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_180566483
Die mensonterende bocht 7 :{
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 20:19:46 #6
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180566772
Verdomme, dat Telegraaffilmpje. Wat een volk ;(
pi_180566821
Zolang ze niemand omver duwen of bespugen vind ik het prima.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_180567053
TourDeJose twitterde op woensdag 18-07-2018 om 19:29:00 Morgen Alpe d’Huez: Primoz Roglic #TDF2018 reageer retweet
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:34:01 #9
317370 Spies
They're gonna find us
pi_180567165
Heb een schijthekel aan die hele kermis bij bocht 7 maar als een paar van die idioten een aantal Skybots van hun fiets trekken klaag ik niet.
pi_180567192
Hopen op een UK Postal imitatie morgen:


_O_ O+ _O_
Jack does it in real time...
pi_180567198
Froome wordt denk ik door Mani van z'n fiets getrokken in bocht 7 en rent in recordtempo door naar de finish.
Jack does it in real time...
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:36:12 #12
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180567208
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:35 schreef DeeBee het volgende:
Froome wordt denk ik door Mani van z'n fiets getrokken in bocht 7 en rent in recordtempo door naar de finish.
NAAR RECHTS
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:37:29 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180567238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:34 schreef Spies het volgende:
Heb een schijthekel aan die hele kermis bij bocht 7 maar als een paar van die idioten een aantal Skybots van hun fiets trekken klaag ik niet.
Dan zou je er perfect tussen passen.
pi_180567293
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:36 schreef Mani89 het volgende:

[..]

NAAR RECHTS
WAAR IS DAT FEESTJE?
Jack does it in real time...
pi_180567317
Goeie TT
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:41:45 #16
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180567344
JALALALALALA LALALALALA
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:44:52 #17
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180567431
Fok meet in bocht 7? Mani zit al vroeg aan de Corona's heb ik het idee.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:49:45 #18
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_180567531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:44 schreef maxi-mus het volgende:
Fok meet in bocht 7? Mani zit al vroeg aan de Corona's heb ik het idee.
Bij hem is het onduidelijk waar hij stopt met drinken en waar hij weer begint.
pi_180567610
Gesink zal wel weer in n kopgroep zitten :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:56:13 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:57:28 #21
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180567716
Speciaal voor Wim om vast in de stemming te komen:
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:01:34 #22
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180567801
Zou me niks verbazen als er een kopgroep gaat lopen, SKY vindt dat wel best, Nibali was niet zo best vandaag en Movistar ook niet.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:13:58 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180568082
Gesink gaat het sowieso proberen, hoop in bange dagen, wellicht dat Tolhoekje ook een poging mag doen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:37:56 #24
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_180568598
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:35 schreef DeeBee het volgende:
Hopen op een UK Postal imitatie morgen:


_O_ O+ _O_
Geschke in de Beltran-rol

(zou wel betekenen dat niet TOMGOD wint, maar een Spaanstalig vliegje (toch niet Nairito he gvd)...
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:40:40 #25
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_180568668
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:35 schreef DeeBee het volgende:
Hopen op een UK Postal imitatie morgen:


_O_ O+ _O_
Moet nog steeds hardop lachen om die opgeblazen Vino die lachend in het wiel van de Posttrein zit _O-
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:54:06 #26
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180568977
**** Geraint Thomas
*** Chris Froome, Tom Dumoulin
** Daniel Martin, Nairo Quintana, Primoz Roglic
* Vincenzo Nibali, Pierre Rolland, Romain Bardet, Steven Kruijswijk
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:54:47 #27
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180568998
Ik vond PI-AIR vandaag niet echt in vorm, maar soit.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:56:24 #28
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180569039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:54 schreef maxi-mus het volgende:
Ik vond PI-AIR vandaag niet echt in vorm, maar soit.
Je zou misschien zeggen dat Kalmejan, Gesink, Rein en Gaudu het weer kunnen proberen. De mannen die vandaag hebben aangevallen zie ik het niet volhouden morgen als ze weer in aanval gaan
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:57:44 #29
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180569080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je zou misschien zeggen dat Kalmejan, Gesink, Rein en Gaudu het weer kunnen proberen. De mannen die vandaag hebben aangevallen zie ik het niet volhouden morgen als ze weer in aanval gaan
Denk ik ook niet nee. Martinez misschien morgen in de aanval, die was vandaag wel aardig sterk. Of Majka ineens met een lollerdag.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:59:26 #30
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180569128
Tinus****
Ik gok echt morgen op een Nederlandse overwinning. Mollema heeft tijd genoeg nu om weg te mogen Denk ik. Poels ook wel en die mag misschien 1 keer zelf gaan van die froome. Gesink of tolhoek zie ik wel in de ontsnapping meegaan en minaard ook wel. Misschien zelfs ten dam. En die gaan,onderling elkaar helpen vanwege de alpe

Tinus is al vroeg aan de drank gegaan.
pi_180569151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:59 schreef maxi-mus het volgende:
Tinus****
Ik gok echt morgen op een Nederlandse overwinning. Mollema heeft tijd genoeg nu om weg te mogen Denk ik. Poels ook wel en die mag misschien 1 keer zelf gaan van die froome. Gesink of tolhoek zie ik wel in de ontsnapping meegaan en minaard ook wel. Misschien zelfs ten dam. En die gaan,onderling elkaar helpen vanwege de alpe

Tinus is al vroeg aan de drank gegaan.
Groenewegen wint morgen zijn derde etappe w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_180569291
Er is overigens ook een Ierse bocht
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_180570095
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:05 schreef franklop het volgende:
Er is overigens ook een Ierse bocht
En een Welshe
pi_180570997
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:05 schreef franklop het volgende:
Er is overigens ook een Ierse bocht
Bocht 10 blijkbaar.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180571052
Hopelijk blijft de aids van de Hollandse bocht beperkt.
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:11:34 #36
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180571081
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hopelijk blijft de aids van de Hollandse bocht beperkt.
NOS meldde 50 man van Franse gendarmerie aanwezig klaar om klappen uit te delen
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 juli 2018 @ 23:22:44 #37
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180571398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

NOS meldde 50 man van Franse gendarmerie aanwezig klaar om klappen uit te delen
Vergeet de twee Nederlandse agenten niet (lol)
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:28:31 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180571572
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Vergeet de twee Nederlandse agenten niet (lol)
Detail ;(
pi_180572331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:59 schreef maxi-mus het volgende:
Tinus****
Ik gok echt morgen op een Nederlandse overwinning. Mollema heeft tijd genoeg nu om weg te mogen Denk ik. Poels ook wel en die mag misschien 1 keer zelf gaan van die froome. Gesink of tolhoek zie ik wel in de ontsnapping meegaan en minaard ook wel. Misschien zelfs ten dam. En die gaan,onderling elkaar helpen vanwege de alpe

Tinus is al vroeg aan de drank gegaan.
Deze Mollema heeft 10 minuten nodig aan de voet van de Alpe om nog te kunnen winnen ;(
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 00:44:22 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180573008
Etappe 12: Bourg-Saint-Maurice - Alpe d'Huez, 175,5 km

De tweede bergrit van deze Tour werd gelukkig een stuk leuker dan de eerste. Al zal het resultaat niet voor iedereen bevredigend zijn geweest, waaronder uiteraard ondergetekende. Lang leek de vlucht van de dag weer voor de zege te mogen strijden en van de mannen vooraan was Baskische god Mikel Nieve de sterkste. Mede dankzij een aanval van Valverde op meer dan 50 kilometer van de streep schoot de koers toch in gang in het peloton, waardoor de voorsprong van de koplopers snel slonk. Tom Dumoulin ging in de afdaling van de Cormet de Roselend in het wiel van een blijkbaar goed dalende Soren Kragh Andersen zitten en reed zo weg uit het peloton, richting Valverde. Dat was een aanval waar toch flink wat lef voor nodig is, vooral omdat ook deze keer de afdaling van de Roselend een slachtoffer eiste. In die ene lastige bocht ging deze keer Mathias Frank het ravijn in. Ook deze keer weer zonder erg, dat scheelt dan weer. Op de slotklim had Dumoulin een mooie voorsprong op het peloton, waar Sky toch maar besloot om weer te doen wat ze altijd doen. Met z'n allen hard op kop rijden, erg verrassend recept. Ook nu weer succesvol. Vooral dankzij een ijzersterke Kwiatkowski kon Dumoulin nooit een grote voorsprong bij elkaar fietsen. Het hielp ook niet echt mee dat Valverde blijkbaar slechte benen had. Het brommertje van Piti sputterde opzichtig en aan het eind van de dag verloor hij drie minuten. Andere renners die veel tijd verloren waren onder meer Mollema en Uran, daar kan nu wel definitief een streep door. Ook Zakarin, Majka, Yates, Fuglsang en Landa kregen weer een gevoelige tik te verwerken. Klimmer Thomas had dan weer nergens last van. Nadat het laatste wagonnetje van de trein was opgerookt ging hij in de aanval en hij reed in een vloek en een zucht naar Dumoulin toe. Froome bleef verbijsterd achter, niet echt wetend wat te doen. Uiteindelijk profiteerde hij van een aanval van Dan Martin. Daar kon hij mooi in het wiel blijven zitten, terwijl Martin hem richting Thomas en Dumoulin reed. In de laatste kilometer deed Froome vervolgens een poging om het gat zelf te dichten, maar toen Thomas dat in de gaten had slingerde hij snel de brommer aan en zo reed hij in een meter of 800 20 seconden weg van Dumoulin en Froome. Helaas haalde hij door dit hallucinante manoeuvre ook Mikel Nieve bij, op 300 meter van de streep. Overwinning voor Thomas en ook meteen de gele trui. Froome op twee. Er is dan eindelijk een concurrent voor Froome, maar die komt dan weer uit de eigen ploeg. Het gaat nog ongezellig worden binnen Team Sky. Eigenlijk is het de bedoeling dat Froome wint, maar op deze manier kan dat nog wel eens een lastig verhaal worden. Of ze al een strategie hebben bedacht kunnen we tijdens de laatste rit van het drieluik in de Alpen misschien gaan merken.




De rit gaat van start in een plaats die tijdens de vorige etappe al gepasseerd werd. Bourg-Saint-Maurice is een dorp met 7000 inwoners in de Savoie. In dit dorp valt echt niets te beleven, al hebben ze er wel een appelmuseum. Bourg-Saint-Maurice moet het vooral van Les Arcs hebben, een zogenaamd mega-resort met belachelijk veel pistes. In totaal 108 pistes blijkbaar, met een totale lengte van 200 kilometer. Sinds een aantal jaar is dit skigebied ook verbonden met La Plagne en de naam die dit gezamenlijke gebied krijgt is Paradiski. In totaal 450 kilometer aan piste, dat is echt fantastisch. Vanuit Bourg-Saint-Maurice kun je via een kabelspoorweg Les Arcs bereiken, dat is wel hip. Je moet hier dus vooral in de winter zijn, maar ook in de zomer valt er wel wat te beleven. Zo'n beetje iedere sport kun je hier wel beoefenen, tot aan BMX en skaten toe. Het dorp ligt in de vallei van de Isère en dat heeft dan weer tot gevolg dat je hier ook prima kan kanoën en kayakken. In Bourg-Saint-Maurice is de Tour wel eens vaker langsgeweest. In 1939 bijvoorbeeld, toen won de Belg Sylvère Maes hier een rit. Hij zou later ook voor de tweede keer de Tour winnen, leuk voor 'm. In 1996 kwam de Tour nog eens terug, voor een aankomst boven in Les Arcs. Die rit werd dan weer gewonnen door Luc Leblanc. De meest recente aankomst in Bourg-Saint-Maurice dateert van 2009 en leverde een fantastische winnaar op. Baskische god Mikel Astarloza ging na een zware etappe met de zege aan de haal. Een kleine kanttekening daarbij is dat hij niet veel later op EPO werd betrapt en de overwinning daardoor nu officieel op naam staat van de man met het hoofd dat altijd op huilen stond, Sandy Casar. Maar een kniesoor die daar op let, de laatste winnaar in Bourg-Saint-Maurice blijft natuurlijk gewoon een god van Euskaltel.



Na de start in Bourg-Saint-Maurice rijden de renners een aantal kilometer geneutraliseerd verder, door de vallei van de Isère. Ook als de neutralisatie voorbij is blijft dat zo, we gaan voor de gein 30 kilometer door de vallei afwerken. Dit steeds in licht dalende lijn, terwijl er over een brede weg gereden wordt. Links en rechts zien we de ene na de andere col liggen, maar we slaan ze allemaal over en gaan zo snel mogelijk naar de Madeleine. Het gaat een razendsnelle start worden, als er tenminste renners zijn die zin hebben om te ontsnappen. Deze start in dalende lijn is in het voordeel van de wat grotere en zwaardere jongens, dus een type Gaudu hoeven we niet zo snel vooraan te verwachten. In Aime, na 4,5 kilometer, loopt het even kort omhoog, maar verder gaat het toch echt vooral naar beneden, terwijl de renners door een toch best wel fraaie omgeving fietsen. Af en toe komen ze ook nog een leuk bouwwerkje tegen, zoals Château Sainte-Anne. Willekeurig kasteeltje bovenop een willekeurige rots, moet kunnen. Verder valt hier weinig over te vertellen. Het gaat heel geleidelijk naar beneden over een brede snelweg. De vallei van de Isère is fraai en na 19 kilometer passeren we Moutiers. We rijden wel nog door een tunneltje, maar daar hebben ze wat lampjes opgehangen, dus ook dat is prima. In Moutiers, wat best een prima dorpje is, verlaten we even de snelweg voor een toch door het dorp. Het is hier even vlak, al gaat het buiten Moutiers weer vrolijk verder in licht dalende lijn. De wegen blijven breed, het is eigenlijk een afgrijselijk begin van de rit. Ondertussen is er een groep met erkende hardrijders weggereden ofzo, niet te doen. Via Aigueblanche rijden we nog steeds langs de Isère verder richting de voet van de eerste klim van de dag. Een paar kilometer verderop komen we weer uit bij de snelweg waar we eerder over reden en als we onder een viaduct door zouden rijden komen we er via een oprit weer op uit. Doen we niet, we blijven de linkerkant van de Isère volgen en daar wordt de weg ineens een stuk smaller en bochtiger. Deze weg loopt ook stiekem een klein beetje omhoog. Zo kronkelen we ons richting Notre-Dame-de-Briançon en buiten dit gehucht begint de eerste verschrikking van de dag. Na 28 kilometer koers is het tijd voor het betere klimwerk.



We beginnen aan de Col de la Madeleine, een fameuze beklimming van de buitencategorie. Wat moet ik als simpele ziel in hemelsnaam over de Madeleine vertellen? Nou, bijvoorbeeld dat we 'm tijdens de Tour al een keer of 25 beklommen hebben. Een van de klassiekers onder de bergpassen. Al is de klim de afgelopen jaren wel een beetje uit de gratie geraakt, want in 2013 kwam de Madeleine voor het laatst voor in de Tour. Grootheden als Lucien Van Impe, Pedro Delgado en Jan Ullrich kwamen hier ooit als eerste boven. Richard Virenque kwam zelfs drie jaar achter elkaar als eerste boven. In 2002 slechtte Michael Boogerd hier als eerste de top, toen hij op weg was naar de overwinning op La Plagne. De Madeleine valt vooral op wegens de lengte, vanuit Notre-Dame-de-Briançon is de klim 25,3 kilometer lang en in deze kilometers gaat het gemiddeld aan 6% omhoog. Technisch gezien loopt de weg zelfs omhoog vanuit Aigueblanche, in z'n totaliteit spreek je dus over 28 kilometer aan 5,3%. Het is bijna ondoenlijk om zo'n lange klim te bespreken, maar ik wil wel graag de open deur intrappen dat het een onregelmatige klim is. Het begint vanuit Notre-Dame-de-Briançon met een kilometer aan 5%, maar al snel krijgen we te maken met een aantal haarspeldbochten, waar het twee kilometer omhoog gaat aan 9%. Vervolgens twee kilometer aan 7%, waarna de makkelijkste fase van de berg volgt. Vier kilometer aan 5%, gevolgd door een kilometer die zo goed als vlak is. Daarna gaat het zelfs nog een kilometer licht naar beneden. Dit stukje afdaling kent een paar bochtjes, maar zou toch weinig problematische situaties mogen opleveren. Na de afdaling gaat het weer omhoog, een kilometertje aan 3%. Vervolgens wordt de Madeleine steeds lastiger. Twee kilometer aan 7%, met daarna oplopende percentages. 8%, 8,5% en dan twee keer 9,5%. Het is nu nog zeven kilometer fietsen tot de top en de eerste drie daarvan zijn makkelijk. Van 6,5% zwakt het af naar 2,5%, waarna het in de volgende kilometer met 3,5% ook vrij makkelijk is. De laatste vier kilometer van de klim is het dan wel weer flink aanpoten, met drie kilometer aan 9% en een slotkilometer van 6,5%. Na 53,5 kilometer komen we dan boven op de top van de Madeleine, nadat we de afgelopen 25 kilometer mooie vergezichten hebben gehad, een aantal skidorpjes hebben gepasseerd en af en toe wat bochtige fases hebben meegemaakt op de weg die niet overal even breed en goed was. Al moet ik zeggen dat het aantal haarspeldbochten op deze klim nog wel meevalt, het zijn meer korte en kleine bochtjes, naast een groot aantal rechte stukken.




De klim is lang, dus de afdaling ook. Al is de afdaling wel een stukje korter, het gaat 20 kilometer naar beneden richting La Chambre. Dat de afdaling wat korter is merken we ook aan het gemiddelde stijgingspercentage, of in dit geval eerder het dalingspercentage. Het gaat gemiddeld aan 7,7% naar beneden, dat is fors. Toch zou ik deze afdaling niet enorm lastig willen noemen. De weg is ondertussen behoorlijk breed en het asfalt ziet er redelijk behoorlijk uit. Net als aan de andere kant van de Madeleine gaat het hier ook een aantal keer behoorlijk lang rechtdoor, al komen we onderweg ook genoeg bochten tegen. De meeste bochten zijn evenwel goed in te schatten, omdat er niet veel bomen aanwezig zijn. De renners komen wel nog door een aantal skidorpjes, zoals Saint-François-Longchamp. Hier passeren ze na acht kilometer in dalende lijn en er liggen hier wel wat rotbochtjes. Buiten dit skidorpje wordt de afdaling niet meer lastig. Nog genoeg bochten en ook wat haarspeldbochten, maar de weg is zo breed dat het voor de profs gesneden koek zou moeten zijn. Richting het eind van de afdaling, bij Saint-Martin-sur-la-Chambre, komen de coureurs nog een x-aantal haarspeldbochten tegen. Het blijft dus wel opletten en de jongens met meer techniek en meer bereidheid om risico's te nemen kunnen hier echt wel wat verschil maken, maar al bij al zou iedereen toch heelhuids La Chambre moeten kunnen bereiken. Hier passeren we na 72 kilometer, op iets meer dan 100 kilometer van het eind. In La Chambre slaan de renners linksaf, waarna ze een aantal kilometer door de vallei gaan rijden, op weg naar een stukje wegenbouwkunst waar ze bij de ASO een knellende panty van krijgen.



Het stuk door de vallei na de passage in La Chambre duurt zeven kilometer. Buiten wat bochtjes en rotondes in en rond La Chambre gaat het volledig rechtdoor, terwijl we langs de de rivier l'Arc rijden. Na een aantal kilometer komen ze uit in het nietige Pontamafrey, waar langs de kant van de weg twee uitgestorven tankstations te vinden zijn. Hier verlaten ze de brede doorgaande weg middels een bocht naar rechts, direct gevolgd door een bocht naar links. Ze rijden onder de doorgaande weg door en komen in het dorp terecht, waar er een bocht naar links volgt. Dit is het startsein voor de beklimming van Lacets de Montvernier. Een beeldschone klim die door de organisatie in 2015 werd ontdekt en een rol speelde in de slotfase van de 18e rit met aankomst in Saint-Jean-de-Maurienne. Het werd een rit voor de Fransen, Romain Bardet zou uiteindelijk winnen voor Pierre Rolland. In het peloton werd ook nog wel gekoerst, onder meer Alberto Contador probeerde aan te vallen. Daar had alleen niemand echt aandacht voor, we waren te druk bezig met het bewonderen van de klim. Lacets de Montvernier is met 3,4 kilometer aan 8,2% geen bijzondere klim, zou je zeggen. Het gaat anderhalve kilometer omhoog aan 8%, daarna iets meer dan een kilometer aan 9% waarna het richting de top afzwakt naar 5%. Niet heel boeiend, normaal gesproken. Maar, Lacets de Montvernier beschikt over een stuk of 17 haarspeldbochten, die dicht tegen elkaar aanliggen. Dat levert hele fraaie beelden op. Zagen we in 2015 al en dat zien we nu weer. Nu ze bij de ASO zo'n geweldige ontdekking hebben gedaan gaan ze 'm ook maximaal uitmelken hoor, geen enkel probleem. En dan daarna elkaar weer lekker afberen. Wat is het toch ook allemaal geweldig. Na 83 kilometer koers zijn de renners boven op deze klim.





Boven op de top van het klimmetje gaat het niet meteen naar beneden. We rijden langs het dorp Montvernier en daar volgt nog een kort knikje naar boven. Als dat knikje gedal is wordt er gedaald richting Hermillon over een weg met aanzienlijk minder haarspeldbochten. Alsnog wel een stuk of vier, dus helemaal simpel is deze korte afdaling niet. Buiten Hermillon steken de renners na een tweetal rotondes de Arc over en zetten ze koers richting Saint-Jean-de-Maurienne. Hier kwam de 18e etappe van de Tour van 2015 aan, gewonnen door Bardet. Die rit had dus een beetje dezelfde finale als dit deel van de etappe, met dat verschil dat we een ander rondje door het dorp rijden. We zoeken de doorgaande weg, om zo snel mogelijk door te kunnen rijden richting de volgende klim van de dag. In Saint-Jean-de-Maurienne komt na 91 kilometer de tussensprint van de dag. Na de tussensprint krijgen de renners te maken met vier rotondes en twee bochten, de doorgaande weg in dit dorp is niet zo heel doorgaand. Als we de laatste bochten en rotondes hebben gehad begint de weg buiten het dorp omhoog te lopen. Een van de beklimmingen waar ik ondertussen een punthoofd van krijg staat op het punt van beginnen. De Col de la Croix de Fer. Leuke naam, mooie klim, maar waarom komt ie ieder jaar weer terug? Vorig jaar nog van de andere kant beklommen, in 2015 zelfs drie dagen op een rij beklommen, ik word daar heel moe van. De finale van deze rit is exact hetzelfde als rit 19 van de Tour van 2015. Toen werd de rit op het laatste moment aangepast, eigenlijk zouden we richting Alpe d'Huez over de Galibier gaan, maar daar was wat instortingsgevaar. Daarom reden we via Saint-Jean-de-Maurienne over de Croix de Fer richting Bourg-d'Oisans en de Alpe d'Huez. Doen we nu ook. Creatief, inventief.



29 kilometer aan 5,2% dus. Een klim die onder te verdelen is in meerdere stukjes. Het eerste stuk van vijf kilometer gaat omhoog, met tussendoor een kilometer aan 10%. Daarna gaat het even een kilometer naar beneden, waarna het zwaarste deel van de klim gaat beginnen. Zes kilometer waarin het niet onder de 7% komt, met een paar kilometer aan 9 en 10%. Als de klim hier zou stoppen was het ook prima geweest, maar zoveel mazzel hebben we niet. Het is een kilometer vlak, het gaat een tweetal kilometer licht naar beneden en daarna is het weer een kilometer vlak. Om het leuk te houden krijgen we daarna nog een keer met zeven makkelijke kilometers te maken, waarin het nooit moeilijker wordt dan 5%. Pas in de laatste kilometers richting de top krijgen we met iets te maken wat op een klim lijkt, het stijgt vijf kilometer aan 8% gemiddeld, waarna het in de laatste kilometer van de klim aan 6% omhoog gaat. Na 121 kilometer, op 54 kilometer van de streep, bereiken we dan voor de 20e keer de top van deze col van de buitencategorie.



De afdaling van deze kant van de Croix de Fer kennen we, als we een beetje over een goed geheugen beschikken. In 2015 reden we hier naar beneden en vorig jaar reden we hier omhoog. Daarom pak ik m'n oude aantekeningen er maar bij, als de ASO aan het kopiëren slaat dan mag ik dat ook natuurlijk. Oog om oog, tand om tand. In 2015 dacht ik er zo over: De eerste kilometers van de afdaling zijn vrij makkelijk, de renners dalen af richting het Lac du Grand Maison en dit stuk kent weinig lastige bochten. Het is hier ook nog niet echt een steile afdaling, bovendien is er bij het Lac du Grand Maison weer een heel stuk waar het even omhoog zal lopen. Tijdens deze afdaling van 28 kilometer gaat het zeker niet alleen maar naar beneden. Eenmaal voorbij het stuwmeer begint het wat bochtiger te worden. De renners krijgen te maken met een paar haarspeldbochten, maar de weg is hier best breed dus dat zou verder geen problemen op mogen leveren. Het begint wat steiler naar beneden te lopen, maar echt moeilijk wordt het nog niet. De meeste bochten zien er redelijk simpel uit. Na bijna 16 kilometer afdaling krijgen de renners nog een kilometer waar het serieus omhoog gaan aan een procent of zes. Vier haarspeldbochten lang gaat het omhoog, daarna is het een kilometer lang vlak, om daarna nog een kilometer of 9 af te dalen richting Allemont.



De laatste kilometers van de afdaling zijn niet zo heel bijzonder. Wel nog wat bochtenwerk, maar de renners hebben erger meegemaakt deze Tour. De laatste bochten van de afdaling zijn bij het Lac du Verney, net voor Allemont. Beneden in Allemont hebben de renners 150 kilometer afgelegd en is het nog iets meer dan 25 kilometer tot de top van Alpe d'Huez. Voor de renners aan die klim beginnen moeten ze eerst nog 10 kilometer door de vallei fietsen. Ze fietsen door de vallei van de rivier Le Romanche richting Bourg-d'Oisans. Deze kilometers door de vallei zijn volledig vlak. Na 159 kilometer komen de renners uit in Bourg-d'Oisans, een dorpje waar we de komende tijd nog veel van gaan horen. Bijvoorbeeld omdat de volgende rit hier van start zal gaan. Bourg-d'Oisans is een dorpje dat ook wel ieder jaar voorkomt in de Tour en nu zelfs twee keer, beetje vervelend. Als je goed luistert kun je heel in de verte de dronken Nederlanders al Schatje mag ik je foto horen zingen. Pak je je verrekijker erbij dan zie je al die idioten met een campingstoel boven hun hoofd staan. Enfin, Bourg-d'Oisans dus. De vertrekplaats van de klim richting Alpe d'Huez. De extreem overgewaardeerde en veel te vaak gebruikte 'Nederlandse' berg.



Na Bourg-d'Oisans is het nog een paar kilometer vlak, maar op 13,8 kilometer van de streep gaat de slotklim dan toch echt beginnen. Het is weer eens tijd voor Alpe d'Huez, de klim met de vele haarspeldbochten. 21 bochten in totaal, waarbij vooral bocht zeven altijd extra veel aandacht krijgt. De Alpe d'Huez is een beklimming van de buitencategorie en is gemiddeld 8,1%. Het is niet de langste klim van allemaal, maar wel best steil. De klim begint meteen met twee kilometer aan 10%. Door de brede weg lijkt het altijd minder steil dan het in werkelijkheid is. Langzaam wordt de klim iets minder zwaar, maar het blijft kilometerslang tussen 9,5 en 7,5% zitten. Na negen kilometer klimmen krijgen de renners met het zwaarste stuk te maken, een kilometer aan 11,5%. De kilometer daarna stijgt het nog aan 9%, maar de laatste drie kilometer is het ineens niet meer zo zwaar. Op drie kilometer van de streep zwakt het af tot een procent of 5 en dat zal zo blijven tot de finish.



L'Alpe d'Huez heeft een fantastische historie in de Tour. Vooral omdat deze berg zo vaak wordt beklommen, dan krijg je al snel een grote historie. In 2015 stond Alpe d'Huez voor het laatst op het programma. Thibaut Pinot wist toen de Fransen blij te maken. Hij ging vroeg in de aanval en wist aan het eind de opstomende Nairo Quintana voor te blijven. Daarvoor waren we er nog eens in 2013. De Alpe d'Huez werd zelfs twee keer beklommen tijdens die rit. Lange tijd leek Tejay van Garderen op weg naar de overwinning, maar hij viel in de slotkilometers volledig stil en werd ingehaald door de grillige Fransman Christophe Riblon. Hij bezorgde de Fransen een mooie dag. De Fransen hadden ook een mooie dag in 2011, een rit die toen ook zou starten in Modane en over de Galibier naar de Alpe d'Huez zou gaan werd gewonnen door Pierre Rolland. De laatste jaren is het dus niet zozeer een Nederlandse berg, maar eerder een Franse berg. In 2008 was Carlos Sastre de sterke op Alpe d'Huez, hij legde op deze berg de basis voor zijn Tourwinst. Twee jaar eerder was Frank Schleck aan het feest. Ook in 2004 kwam Alpe d'Huez voor, er was een tijdrit van Bourg-d'Oisans naar deze klim. Lance Armstrong won die bergtijdrit. Dan zijn we aanbeland bij 2003, mijn favoriete beklimming van de Alpe d'Huez. Alles aan die editie was fantastisch. US Postal begon aan de klim alsof het een massasprint betrof. Op de brommer begonnen ze aan de klim en al snel waren er niet veel renners meer over. Vooral renners van US Postal zelf haakten nogal snel af, door deze sprint. Armstrong kwam al vrij snel alleen te zitten en werd flink bestookt. Hamilton, Beloki, Vinokourov, Mayo, allemaal waagden ze wel een poging om weg te komen. Het lukte niemand, tot Iban Mayo een keer serieus aanzette en alles gaf. Met zijn shirtje open vloog hij als superman naar boven. Niemand kwam in de buurt van Mayo. Vinokourov zou nog de achtervolging inzetten, maar hij kwam een kleine twee minuten later binnen. De groep Armstrong zou meer dan twee minuten verspelen op Mayo. Het werd een prachtige overwinning voor Euskaltel en voor Iban Mayo. Het was een demonstratie.



Helaas hebben we na die overwinning niet veel meer van Mayo gezien in de Tour. De Bask, die altijd vrij flamboyant leek, kon niet omgaan met de druk die ontstond na deze overwinning. Hij haalde nog goede resultaten in voorbereidingskoersen, maar zodra hij rond moest gaan rijden in de Tour lag hij vaak vrij snel op de grond en verdwenen zijn kansen om goed te presteren. Een positieve dopingtest en een paar depressies verder leeft hij nu een leven in totale anonimiteit. Alpe d'Huez is natuurlijk ook de klim waar een van de beste klimmers ooit twee keer won, Marco Pantani. In 1995 en 1997 was hij de sterkste. De tijd die Pantani in 1997 noteerde staat nog steeds, in de tussentijd is niemand sneller geweest. We noemen Alpe d'Huez ook wel eens de Nederlandse berg, in een ver verleden kwam dat door de prestaties van de Nederlanders op deze berg. Acht keer won een Nederlander op Alpe d'Huez. Joop Zoetemelk, Hennie Kuiper, Peter Winnen, Steven Rooks en Gert-Jan Theunisse, allemaal wonnen ze op Alpe d'Huez. Zoetemelk, Kuiper en Winnen wonnen zelfs twee keer. Na de overwinning van Theunisse in 1989 was het wel gedaan met de pret. Tegenwoordig moeten we het van bocht 7 hebben, waar alle Nederlandse kanalenvegers kachellam staan te zijn met een stoel boven hun hoofd. Gesink mag ik een demarrage? En doe er ook een ritwinst bij.



Voor de jongens in de bus is het geen probleem. Al willen de mensen nog wel eens zo dronken zijn dat ze gaan slaan in plaats van duwen, dat is dan toch net een tikkeltje minder. Om het ongemak wat minder groot te maken krijg je dan wel weer een biertje, is ook wat waard. Voor de jongens vooraan is dit eigenlijk geen leuke klim. Het is zo druk dat je op bepaalde punten niemand in kan halen en van het geluid gaan je oren kapot. Bovendien leef je continu met de angst dat er iets gaat gebeuren. Tot nu toe is het altijd best goed gedaan, maar dat kan niet blijven duren. Zeker niet nu Froome de afgelopen tijd nogal negatief in het nieuws is gekomen vrees ik het ergste. In het verleden kreeg hij al bekers urine en rochels naar z'n hoofd en dat was nog zonder salbutamol. Nu zou het zomaar kunnen zijn dat een dronken Nederlandse debiel hem van z'n fiets trekt. Enige voordeel daarvan is dat het gunstig is voor ONZE Tom dat we dan de onvermijdelijke Alpe d'Huez nooit meer gaan bezoeken. Vanuit dat oogpunt ben ik eigenlijk wel voor wat incidenten, want ik heb die berg in ieder geval wel gezien. 2003 was fantastisch, maar we hoeven er niet zo vaak weer terug te keren. Er zijn nog zoveel bergen in de buurt die het ook wel verdienen om een keer bezocht te worden. Het wintersportgebied L'Alpe d'Huez kennen we ondertussen wel. Heel leuk dat er meer dan 250 kilometer aan pistes is, maar dat is op andere plaatsen ook wel te vinden. Laten we het qua bezoeken van Alpe d'Huez gewoon bij de Alpe d'HuZes houden. Verder niets meer mee doen. Leuk geweest, dag.



De renners vertrekken om 12:10 vanuit Bourg-Saint-Maurice. Het is dan weer eens tijd voor een neutralisatie van een kwartier, waardoor men pas om 12:25 echt begint. De NOS en Sporza zenden de rit integraal uit, jawel. De uitzending van Sporza wordt wel even hinderlijk onderbroken door het nieuws, maar dan kunnen we zappen naar Canvas. Ook Eurosport is erbij, maarja, Eurosport. De aankomst boven in Alpe d'Huez wordt verwacht tussen 17:30 en 18:19, behoorlijk late finish. In startplaats Bourg-Saint-Maurice wordt het mokerwarm. 32 graden in de middag, dat zijn toch geen temperaturen meer. Weinig wind ook nog eens, jongens toch. In Bourg d'Oisans, waar de voet van Alpe d'Huez ligt wordt het ook 31 graden, voor de gezelligheid. Ook daar weinig wind. Boven op Alpe d'Huez is het iets koeler, 22 graden. Al met al weer een niet al te prettige dag voor de meeste renners.

Het is weer een lastige rit om te voorspellen. Het scheelde niet veel of de tweede bergrit was ook al naar de vluchters gegaan. In principe lijkt er dus bij de klassementsrenners weinig ambitie te zijn om voor de rit te gaan. De overwinning van Thomas kwam min of meer toevallig tot stand. Door die overwinning is de buit voor hem en Sky wel binnen. De gele trui is er en de renners van Sky staan op 1 en 2. De kans is dus best groot dat Sky helemaal geen poging meer gaat doen om de boel te controleren. Waarom zouden ze? Nouja, omdat het Sky is. Dat dan weer wel. Toch zal het waarschijnlijk vooral van andere ploegen moeten komen, maar er zijn behoorlijk wat mondjes gesnoerd. Movistar probeerde iets met Valverde, maar die heeft de benen niet. Landa is ook nog niet helemaal fit en dus blijft van de helige drie-eenheid alleen Quintana nog over, maar die is laf. Weer een grote kans voor de vluchters dus, als je het mij vraagt. Vooral ook omdat de laatste twee aankomsten op Alpe d'Huez voor de vluchters waren. Riblon in 2013 en Pinot in 2015. Je zou dan voor deze rit aan een Barguil of een G. Martin kunnen denken, al is vooral Barguil echt ranzig slecht. Dat is dan wel weer het nadeel voor de vluchters, de meeste jongens hebben we de afgelopen dagen al vooraan gezien. Een Alaphilippe bijvoorbeeld heeft twee dagen achter elkaar met z'n krachten gesmeten, dat zal voorlopig wel even klaar zijn. De aanloop is ook nog eens in dalende lijn, waardoor de lichtgewichten wat in het nadeel zijn. Net iets moeilijker om in de vlucht van de dag te zitten. Enfin, als ik vijf namen voor de vlucht mag noemen kom ik uit bij Dani Martinez, Ion Izagirre, Omar Fraile, Kindsoldaat en Van Garderen. Tejay moet nog even wraak nemen nadat Riblon hem lachend voorbij fietste in 2013. Noem ik daarna nog even vijf klassementsrenners, want dat kan.
1. Froome. Bij iedere vlakke rit noteer je Gaviria en bij iedere bergrit Froome. Ook al werkt die tactiek nog niet echt lekker. De geniepige Thomas ging er op een mooi moment vandoor en Froome kon niets doen. Dat zal hem niet lekker zitten en hij zal zinnen op wraak. Dus zal hij op Alpe d'Huez voor de zekerheid maar vast gaan aanvallen voor het laatste wagonnetje van de trein verdwenen is. Spanning en sensatie. Hij moet natuurlijk ook wel hard gaan fietsen wil hij heelhuids door bocht 7 komen. Lachen man.
2. Quintana. De Capibara is altijd sterk op Alpe d'Huez. In 2015 werd hij tweede achter Pinot, omdat hij net te laat in de aanval ging. In 2013 werd hij vierde, achter drie vluchters. Eigenlijk is hij op deze berg dus steeds de beste van de favorieten, maar fietst er altijd nog iemand voor. Zal nu vast niet anders zijn. Hij liet tijdens de vorige rit zien dat de benen best goed zijn, nu alleen de tactiek nog.
3. Thomas. Klimmer Thomas gaat die gele trui natuurlijk verdedigen, al wordt het ingewikkeld als Froome vroeg in de aanval gaat. Dan maar hopen dat andere renners in de achtervolging gaan, waar hij dan op de trekhaak kan gaan zitten. Echt lachwekkend, deze gozer. Paar kilo verliezen en je kan de Tour winnen, ik ga zelf ook maar eens een rondje extra fietsen.
4. Roglic. De Roog had slechte benen en alsnog wist hij 11e te worden, 8e van de favorieten. Als de beentjes wat beter gaan aanvoelen zal de voormalig schansspringer (ja, echt) niet meer te stoppen zijn. En Kruijswijk zag dat het niet goed was. Dat wordt knechten, Steven.
5. Dumoulin. ONZE Tom, op de Nederlandse berg. Wordt helemaal niks natuurlijk. Of nouja, geen tweede plaats in ieder geval. Na die lange inspanning van een dag eerder toch een kleine terugslag. Wat verder zijn prestaties niet minder indrukwekkend maakt. Vooralsnog lijkt het er sterk op dat hij minstens bij de eerste vijf gaat rijden, misschien zelfs op het podium. Twee grote rondes achter elkaar een podium, dat zou gekkenwerk zijn. Beetje beangstigend ook, misschien moeten we voorzichtig wat bekers met urine gaan verzamelen voor Tom.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Forum Admin / PR donderdag 19 juli 2018 @ 00:48:38 #41
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180573062
De Nederlanders rijden minuten weg nadat ze vlak voor bocht 7 demarreren en de kudde het peloton tegenhoudt
pi_180573720
Ik denk net als Rellende_Rotscholier ook dat Tejay van Garderen wraak neemt op 2013 en verschroeiend uit gaat halen, nadat hij vandaag in de kopgroep zat en als een baksteen moest lossen onder het verschroeiende tempo van Elie Gesbert en Amael Moinard!
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 02:05:37 #43
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180573787
Zou het wat uitmaken?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180573810
Net zoals gister ben je de Hollandse jongens weer onmiskenbaar aan het onderschatten RR.

Slim natuurlijk, want als je het mis hebt kunnen we sjanant hard juichen met een nederlands vlaggetje en maalt niemand er meer om.

Tolhoek wordt natuurlijk onvermijdelijk de opvolger van Gert-J. morgen.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 05:04:39 #45
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180574688
Misschien gaat Ten Damme wel schroeien, wie weet.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  User die overal opduikt 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 05:05:34 #46
186611 Haags
pi_180574693
Gaan dit de 1e kilometers van de tour worden die ik kan zien?
Zonder wrijving geen glans
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 05:12:00 #47
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180574804
Maar, serieus, ik ben bang dat Tom te diep is gegaan gisteren om vandaag ook een kunststukje neer te zetten. Daarbij zit hij natuurlijk te geïsoleerd en knappen zelfs andere ploegen het werk voor de Skytrain op. Kruijswijk oogde niet al te sterk gisteren, Roglic zat wel lekker, wat waarschijnlijk betekent dat de eerste zich voor de laatste moet opofferen indien nodig. Mollema, tja, hopelijk hersteld genoeg om in de aanval te gaan, wie weet. Samen met Gesink? Wie zal het zeggen. Ik vind de notering van Minnaard eigenlijk wel prima, gaat hij in de aanval? Uiteindelijk wint er gewoon geen Nederlandse god hier denk ik. Ik schrijf weer een Franse god op. Bardet gaat hier laten zien dat hij toch wel kan klimmen.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_180575169
Mollema en Gesink, lol. Samen in de bus ja...
Jack does it in real time...
pi_180575191
Mollema gaat winnen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_180575356
Als je zware aankomsten bergop in de Giro en Vuelta kan winnen kan Tom het hier ook, ik heb vertrouwen in Tom _O_ w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 19 juli 2018 @ 07:05:05 #51
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180575394
BOCHT 7 *O*
pi_180575561
2003 genot
pi_180576197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 07:27 schreef byah het volgende:
2003 genot
Die hele boevenbende, boh. Wat een coureurs. _O_

Nu alleen natte winden, janken.
Jack does it in real time...
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 08:22:45 #54
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180576202
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 05:12 schreef naatje_1 het volgende:
Maar, serieus, ik ben bang dat Tom te diep is gegaan gisteren om vandaag ook een kunststukje neer te zetten. Daarbij zit hij natuurlijk te geïsoleerd en knappen zelfs andere ploegen het werk voor de Skytrain op. Kruijswijk oogde niet al te sterk gisteren, Roglic zat wel lekker, wat waarschijnlijk betekent dat de eerste zich voor de laatste moet opofferen indien nodig. Mollema, tja, hopelijk hersteld genoeg om in de aanval te gaan, wie weet. Samen met Gesink? Wie zal het zeggen. Ik vind de notering van Minnaard eigenlijk wel prima, gaat hij in de aanval? Uiteindelijk wint er gewoon geen Nederlandse god hier denk ik. Ik schrijf weer een Franse god op. Bardet gaat hier laten zien dat hij toch wel kan klimmen.
Deze post :'). Kruijswijk was prima.
pi_180576222
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:59 schreef maxi-mus het volgende:
Mollema heeft tijd genoeg nu om weg te mogen Denk ik. .
Weg te mogen ja, maar gister nog vol pijn en kon hij nog niets en dan moet hij vandaag al hersteld zijn om wat te kunnen? No way.
pi_180576250
Gesink gaat sowieso proberen.
Alaphillipe zal voor punten wel mee zitten. Barquil vast ook.
+wat vaste aanvallers van afgelopen dagen.

Sky zal wel weer heerlijk gaan ownen en de rest kapot maken.
Dan maar afwachten hoe de benen zijn van de anderen.
Tommetje gaat tijd verliezen overigens. Kruiswijk ook.
Quintana zou wel eens kunnen gaan vandaag. Of hij ook wint op Froome is 2.
  donderdag 19 juli 2018 @ 08:29:16 #57
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180576297
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Weg te mogen ja, maar gister nog vol pijn en kon hij nog niets en dan moet hij vandaag al hersteld zijn om wat te kunnen? No way.
Goh, je meent het? Lees die post nog even goed.
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:01:06 #58
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_180576638
Hoe laat is ongeveer de finish?
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:04:09 #59
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180576673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:01 schreef fetX het volgende:
Hoe laat is ongeveer de finish?
'De aankomst boven in Alpe d'Huez wordt verwacht tussen 17:30 en 18:19, behoorlijk late finish'.
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:36:29 #60
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180577044
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:22 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Deze post :'). Kruijswijk was prima.
Dagjesmensen...
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:43:38 #61
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180577140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dagjesmensen...
Dit topic wordt een digitale Bocht 7 vanmiddag
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:47:44 #62
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:48:25 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180577197
Ik ben wel heel teleurgesteld in de feesttentcovercapaciteiten van Rellende Rotscholier
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:49:14 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180577207
Tolhoekje sneakt met de karavaan mee door onopvallend tussen de kinderen op racefietsen mee te rijden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:51:57 #65
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_180577249
Deze etappe is wel vintage-Tour-kijk-genot _O_

Heerlijk man, door de weidse Alpenweiden van de Madeleine en Croix-de-Fer O+

Denjel gaat overigens winnen.
pi_180577411
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit topic wordt een digitale Bocht 7 vanmiddag
SCHATJE MAG IK JE FOTO
pi_180577546
2003 was inderdaad heerlijk. We mogen dankbaar zijn dat US Postal nog geen wattagemeters had, dan waren ze nog vervelender geweest.
pi_180577591
Deze rit wordt er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een voor de vluchters. Sky gaat zo rustig mogelijk aan doen om zo veel mogelijk knechtjes over te houden om die hele Alpe zo lam als bocht 7 te kunnen leggen. Elk ander team heeft gister een aardige deuk in het zelfvertrouwen gekregen. Enige hoop is Movistar, dat er na gister opeens twee prima knechten bij heeft.
pi_180577933
Sta klaar in bocht 7. De eerste 3 liter Schultenbrau naar binnen geklapt. De pis sparen we op voor straks.
pi_180577986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:35 schreef Ericr het volgende:
Sta klaar in bocht 7. De eerste 3 liter Schultenbrau naar binnen geklapt. De pis sparen we op voor straks.
Aha jij gebruikt bier op een circulaire manier. Klasse man, lekker duurzaam. Smakelijk alvast
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 10:43:03 #71
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180578054
Welke muziek zetten jullie op om jezelf op te warmen voor deze NEDERLANDSE dag?
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:44:04 #72
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_180578071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:04 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

'De aankomst boven in Alpe d'Huez wordt verwacht tussen 17:30 en 18:19, behoorlijk late finish'.
Ik dank u zeer.
pi_180578085
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:43 schreef Slobeend het volgende:
Welke muziek zetten jullie op om jezelf op te warmen voor deze NEDERLANDSE dag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:45:32 #74
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180578097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:35 schreef Ericr het volgende:
Sta klaar in bocht 7. De eerste 3 liter Schultenbrau naar binnen geklapt. De pis sparen we op voor straks.
Ik heb al 5 voorbij fietsende vrouwen op hun kont geslagen, mijn maten kwamen echt niet meer bij.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180578184
Nu maar hopen dat iedereen zich kan gedragen. Sky verpest voor mij de Tour, maar ze fysiek aanvallen gaat te ver en zal de Tour in de toekomst nog meer verpesten. Een ludieke blokkade a la A7/Joure zou mij misschien wel doen gniffelen.

Laat het maar een mooie rit worden, zit er al klaar voor.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_180578215
In poule waar ik goed voor sta mag ik nog 1 keer wisselen, sta top20 van de 15.000. Twijfel nu om StevenK in de te brengen of D. Martin voor het klassement. A.s. zaterdag is een typische rit voor D. Martin, tijdrit verwacht ik dat StevenK wel een minuut pakt op D. Martin. Nadeel van Steven is dat hij niet vaak top10 rijdt in een etappe. Of Landa inbrengen al is die ook behoorlijk wisselvallig en behoorlijke tik gehad gisteren plus zijn tijdrit is niet in het voordeel van bovenstaande mannen. Wie zouden jullie inbrengen?

Overige mannen die ik heb zijn Froome, Thomas, Yates, Tom, Nibali Roglic, Bardet, Quintana, Valverde.
pi_180578323
TJ van Garderen gaat schroeien
Jack does it in real time...
pi_180578332
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:45 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik heb al 5 voorbij fietsende vrouwen op hun kont geslagen, mijn maten kwamen echt niet meer bij.
Dus je bent hersteld van afgelopen zaterdag?

klik om te spelen
pi_180578415
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:43 schreef Slobeend het volgende:
Welke muziek zetten jullie op om jezelf op te warmen voor deze NEDERLANDSE dag?
Ricky op repeat
Jack does it in real time...
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:01:30 #80
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180578419
Abandon Uran Uran.
pi_180578575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:52 schreef poiuytr het volgende:
In poule waar ik goed voor sta mag ik nog 1 keer wisselen, sta top20 van de 15.000. Twijfel nu om StevenK in de te brengen of D. Martin voor het klassement. A.s. zaterdag is een typische rit voor D. Martin, tijdrit verwacht ik dat StevenK wel een minuut pakt op D. Martin. Nadeel van Steven is dat hij niet vaak top10 rijdt in een etappe. Of Landa inbrengen al is die ook behoorlijk wisselvallig en behoorlijke tik gehad gisteren plus zijn tijdrit is niet in het voordeel van bovenstaande mannen. Wie zouden jullie inbrengen?

Overige mannen die ik heb zijn Froome, Thomas, Yates, Tom, Nibali Roglic, Bardet, Quintana, Valverde.
Iemand?
pi_180578599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:01 schreef maxi-mus het volgende:
Abandon Uran Uran.
Mollema zal snel volgen denk ik
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:12:48 #83
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180578638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Iemand?
Hangt een beetje van de puntentelling af maar ik zou voor D. Martin gaan. (En er is een pouletjestopic)
pi_180578748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:12 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Hangt een beetje van de puntentelling af maar ik zou voor D. Martin gaan. (En er is een pouletjestopic)
Dank. Weet ik maar daar reageert vaak niemand, vandaar hier de vraag aan de kenners. Ga voor D. Martin.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:17 #85
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_180578796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:01 schreef maxi-mus het volgende:
Abandon Uran Uran.
Easy way out. Vol voor Buelta en WK
pi_180579136
Ik ben echt benieuwd vandaag wat Movistar gaat doen... alle drie de troeven nog in de top 10..... wie gaat vandaag door het ijs klappen.
Verwacht zelf Valverde. Hoop ook voor ze dat iemand een mindere dag gaat hebben, anders krijg je echt gezeik :')
U MAD?
pi_180579210
Kan de etappe vandaag niet zien ivm werk. Heb medelijden met mij.
pi_180579222
Valverde is niet goed genoeg, Landa valt (erg) tegen ten opzichte van enkele jaren terug, en Quintana koerst net zo dom als altijd (zoals gisteren toen hij een gaatje liet nadat Thomas ontsnapte).

Movistar gaat de Tour echt niet winnen dit jaar. Zal me zelfs verbazen als iemand van hun het podium haalt. Helaas voor de spanning.

Vanaf nu zal Sky vooral tegen zichzelf koersen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180579313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:45 schreef Salina het volgende:
Valverde is niet goed genoeg, Landa valt (erg) tegen ten opzichte van enkele jaren terug, en Quintana koerst net zo dom als altijd (zoals gisteren toen hij een gaatje liet nadat Thomas ontsnapte).

Movistar gaat de Tour echt niet winnen dit jaar. Zal me zelfs verbazen als iemand van hun het podium haalt. Helaas voor de spanning.

Vanaf nu zal Sky vooral tegen zichzelf koersen.
Ja dit.
Het grootste gevaar voor Sky zijn interne spanningen en toeschouwers :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_180579384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dit.
Het grootste gevaar voor Sky zijn interne spanningen en toeschouwers :')
Hoe vervelend ik Sky ook vind, hoop dat die idioten op de Alpe wel normaal blijven doen. Denk wel dat Froome vandaag de rit pakt, helaas.
pi_180579414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:53 schreef AMCA het volgende:

[..]

Hoe vervelend ik Sky ook vind, hoop dat die idioten op de Alpe wel normaal blijven doen. Denk wel dat Froome vandaag de rit pakt, helaas.
Yep, dit. Froome was ijzersterk gisteren. Hij zal de rit wel winnen, als alles goed gaat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:57:20 #92
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180579444
Landa is gevallen dus goh dat hij wat minder is... Scheelt nog dat het niet zo erg is als bij Bauke of Uran
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:57:33 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180579449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:55 schreef Salina het volgende:

[..]

Yep, dit. Froome was ijzersterk gisteren. Hij zal de rit wel winnen, als alles goed gaat.
Ben bang dat het ook nog eens een één-tweetje met Thomas gaat worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180579497
Ik vrees ook voor de toeschouwers vs Sky.
pi_180579529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:00 schreef KappenBakken het volgende:
Ik vrees ook voor de toeschouwers vs Sky.
Ik vrees dat er gewoon niets gaat gebeuren.
pi_180579542
Hopelijk vallen ze Barguil aan
U MAD?
pi_180579543
quote:
Boasson Hagen betaalt Knaven...
Een duistere betaling? Nee, netjes van Edvald Boasson Hagen. De Noor kreeg woensdag aan de voet van de beklimming van La Rosière een fiets van Sky-ploegleider Servais Knaven, omdat zijn eigen ploegleiders van Dimension Data niet in de buurt waren en er ook geen neutrale wagen was. Daarvoor kreeg Knaven een boete van 200 euro van gekregen van de UCI en die komt Hagen nu aan Knaven betalen.
Bron NOS :P

Over regels gesproken en sportiviteit
pi_180579547
Als Mani in bocht 7 op de weg gaat staan hebben we een groot probleem, dan komt er niemand boven door die blokkade.
Jack does it in real time...
pi_180579563
Ik walg van de vallei richting l'Alpe.

Overigens zijn we live op Sporza.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:05:00 #100
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_180579576
Mobistar vliegt pas na de tweede rustdag, dus zal wel sky worden of bardet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_180579591
Eerste 5 30 minuten even kijken op de Belg
pi_180579626
Ben benieuwd of Thomas achter Froome aangaat, of dat hij het op dezelfde manier probeert als Froome gister. Froome had nog enorme mazzel met de blunder van Quintana (en in mindere mate Bardet en Nibali), wat als ze hem niet hadden laten rijden had hij nog veel meer tijd verloren - hij leek ze niet te kunnen lossen.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:10:40 #103
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180579644
Saganact met een rouwband omdat ie gaat scheiden? :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:10:55 #104
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180579649
Uran DNS, dus alle ballen op mooie Dani. Gisteren 14e van de mannen die niet uit de vlucht kwamen. Voor Valverde, voor Fuglsang, voor Jungels, voor Yates, voor Majka. Goed man.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180579656
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Uran DNS, dus alle ballen op mooie Dani. Gisteren 14e van de mannen die niet uit de vlucht kwamen. Voor Valverde, voor Fuglsang, voor Jungels, voor Yates, voor Majka. Goed man.
Voor Mollema ook.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:11:40 #106
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180579661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Uran DNS, dus alle ballen op mooie Dani. Gisteren 14e van de mannen die niet uit de vlucht kwamen. Voor Valverde, voor Fuglsang, voor Jungels, voor Yates, voor Majka. Goed man.
Hoop dat hij meeglipt vandaag.
pi_180579665
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Voor Mollema ook.
Zou Mollema wat uitmaken?
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180579670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Uran DNS, dus alle ballen op mooie Dani. Gisteren 14e van de mannen die niet uit de vlucht kwamen. Voor Valverde, voor Fuglsang, voor Jungels, voor Yates, voor Majka. Goed man.
Toch is het bijna altijd zonde als je dan zo lang mogelijk aan gaat haken.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:13:00 #109
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180579679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:12 schreef showtimer het volgende:

[..]

Toch is het bijna altijd zonde als je dan zo lang mogelijk aan gaat haken.
Hij staat toch al op drie kwartier.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180579680
Froome gaat vandaag winnen. ONZE Tom tweede.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:13:30 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180579690
20 km valleiaids voor de Alpe. Hadden ze dan niet iets anders kunnen kiezen na de Croix de Fer?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180579699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hij staat toch al op drie kwartier.
Duh, daarom ;) Nu is hij net zo moe als de rest, terwijl hij een bonus kon hebben.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:15:10 #113
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180579721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
20 km valleiaids voor de Alpe. Hadden ze dan niet iets anders kunnen kiezen na de Croix de Fer?
Had gekund. Maar het is de Tour he.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:18:36 #114
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180579769
Ik val in de herhaling, maar die goednieuwsshows van Mikkel Conde en Matt Rendell zijn echt enorm vermoeiend.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:19:25 #115
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180579784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik val in de herhaling, maar die goednieuwsshows van Mikkel Conde en Matt Rendell zijn echt enorm vermoeiend.
Wie is dan weer in hemelsnaam Matt Rendell?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:20:08 #116
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180579792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
20 km valleiaids voor de Alpe. Hadden ze dan niet iets anders kunnen kiezen na de Croix de Fer?
20 is wat overdreven toch? Eerder tussen de 10 en 15. Valt best mee.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:21:10 #117
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180579804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wie is dan weer in hemelsnaam Matt Rendell?


Een of andere engnek die zich eerder al bij Trek en Movistar naar binnen heeft geglibberd.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180579812
hendriksmj twitterde op donderdag 19-07-2018 om 12:19:29 Anderhalve bocht onderweg op de Alpe d’Huez. Hoogtepunt tot nu toe: een groep mensen verkleed als smurf. reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juli 2018 @ 12:23:08 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180579831
Karsten *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:23:28 #120
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180579837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:21 schreef Alcatranz. het volgende:
hendriksmj twitterde op donderdag 19-07-2018 om 12:19:29 Anderhalve bocht onderweg op de Alpe d’Huez. Hoogtepunt tot nu toe: een groep mensen verkleed als smurf. reageer retweet
Ik verwacht een aantal mensen verkleed als puffer
pi_180579840
Opgelet mensen, bijna!
pi_180579845
En lossssssssss *O*
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:24:28 #123
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:25:02 #124
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180579860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:21 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een of andere engnek die zich eerder al bij Trek en Movistar naar binnen heeft geglibberd.
Hij ziet er inderdaad eng uit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180579864
AG2R gaat bruggenhoofden doen?
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180579884
Hier ben ik dan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_180579892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hij ziet er inderdaad eng uit.
Zijn Pantani boek ken je ook niet? :o
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:27:46 #128
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180579900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:27 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zijn Pantani boek ken je ook niet? :o
Nee.

2,5 miljoen voor Kittel trouwens. _O- Dan snap je ineens wel waarom zo'n Konychev uit z'n string springt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180579917
Onmogelijk weg te komen in deze dalende lijn _O-
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:31:16 #130
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180579949
Gesink zit al klaar. :P
pi_180579954
De ploeg van die zwarte-gele gekleurde ploeg, zijn elke dag in de aanval ^O^ . Weet de team naam niet.

Geen Lotto-Jumbo :P
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:31:50 #132
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180579961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:31 schreef StephanL het volgende:
De ploeg van die zwarte-gele gekleurde ploeg, zijn elke dag in de aanval ^O^ . Weet de team naam niet
Lotto-Jumbo
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:31:55 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180579962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:31 schreef StephanL het volgende:
De ploeg van die zwarte-gele gekleurde ploeg, zijn elke dag in de aanval ^O^ . Weet de team naam niet.

Geen Lotto-Jumbo :P
Michelton-Scott
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180579974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Michelton-Scott
Direct Energie Hans
pi_180579979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Michelton-Scott
Deze dan ja :P Wat een bazen, lekker aanvallen elke dag _O_
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:32:56 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180579982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Direct Energie Hans
Joh

Ik heb Tamaré gespeeld in CM
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180579988
Wie heeft deze aanloop verzonnen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:33:28 #138
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180579994
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:33 schreef marcodej het volgende:
Wie heeft deze aanloop verzonnen?
De parcoursbouwer
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180579999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Joh

Ik heb Tamaré gespeeld in CM
Zelfs Lance noemt hem zo :)
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:34:13 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580014
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:33 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zelfs Lance noemt hem zo :)
Ja. Ik verwacht weer een mongolenaanval van hem, dus.
We moeten ergens beginnen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180580024
Ik ga voor Pierre Rolland vandaag.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_180580045
Theuns alleen in de aanval.

Geeft het al op :P
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:36:34 #143
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580069
Roglic lijkt me wel een kanshebber met zijn tijdrit hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:36:41 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180580072
R_R en ik juichen voor Fraile vandaag.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:37:13 #145
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580082
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:36 schreef Slobeend het volgende:
R_R en ik juichen voor Fraile vandaag.
Ik ook.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:37:39 #146
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ook.
En ik.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:38:17 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580103
Ik juich vandaag ook voor Dani Martinez. Die gaat schroeien nu Uran Uran Uran Uran zoek is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180580110
Je moet 130 rijden om hier weg te komen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:39:28 #149
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180580125
Ik verwacht een leuke etappe :)
pi_180580153
Movistar ook actief.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:41:37 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180580158
Kindsoldaat halve minuut achter peleton
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:42:14 #152
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:41 schreef Momo... het volgende:
Kindsoldaat halve minuut achter peleton
Oei, die gaat dus niet winnen vandaag. ;(
pi_180580179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:41 schreef Masterminded het volgende:
Movistar ook actief.
Eus kennende gaan ze vol voor de gele helmpjes, de held.
pi_180580183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:42 schreef LekkerWeertje het volgende:

[..]

Oei, die gaat dus niet winnen vandaag. ;(
Een mechanisch defect, zegt Wuyts net.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:42:42 #155
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580185
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:41 schreef Masterminded het volgende:
Movistar ook actief.
Waarschijnlijk voor het altijd nutteloze ploegenklassement ja.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180580189
Gelezen dat de kans dat Tom wint 50% is, jammer dat de kans dat hij niet wint ook 50% is
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:43:18 #157
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580201
Yates had last van de warmte.
pi_180580203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Waarschijnlijk voor het altijd nutteloze ploegenklassement ja.
Ik zag in mijn timeline dat Raul Alarcon al aan het warmdraaien is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 juli 2018 @ 12:43:30 #159
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180580206
EBH op een Skyfiets, ging meteen als een gek vooruit zeker.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:43:56 #160
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180580217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:43 schreef maxi-mus het volgende:
Yates had last van de warmte.
Jammer dat onze Keniaan daar geen last van heeft
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:44:04 #161
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:43 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Ik zag in mijn timeline dat Raul Alarcon al aan het warmdraaien is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je loopt achter.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:44:13 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:43 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Ik zag in mijn timeline dat Raul Alarcon al aan het warmdraaien is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De La Fuente _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180580231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:44 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Je loopt achter.
Wow :{.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:44:40 #164
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:43 schreef Momo... het volgende:

[..]

Jammer dat onze Keniaan daar geen last van heeft
Zou wel lastig zijn als je Kenia woont en altijd last van de warmte hebt.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:45:32 #165
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580259
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:45:34 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180580260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:43 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Ik zag in mijn timeline dat Raul Alarcon al aan het warmdraaien is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom kunnen ze W52 niet een keer uitnodigen in de tour? en dat ze zich dan tot de nok toe hebben volgegooid.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:46:03 #167
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580267
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:45 schreef Momo... het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze W52 niet een keer uitnodigen in de tour? en dat ze zich dan tot de nok toe hebben volgegooid.
W52 en Sporting zijn wel godenteams.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 juli 2018 @ 12:46:06 #168
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180580269
Kindsoldaat > Bokkema
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:46:39 #169
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180580288
Onvermijdelijke Chavanel
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:46:42 #170
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580289
quote:
"Evenepoel? Ik heb niet met hem gesproken"
En dan was er nog het gespreksonderwerp Remco Evenepoel. Het toptalent wordt vanaf 1 januari al prof bij Quick-Step. Het contract kwam er nu al - dixit Evenepoel - nadat Sky met "een enorm gek bod was afgekomen".

"Ik heb hem nooit ontmoet of gesproken", reageerde Dave Brailsford bij onze camera. "Er wordt wel veel over hem gesproken. Maar soms wordt zoiets gebruikt aan de onderhandelingstafel. "Ik heb een geweldig bod van Sky." En dan krijgt een renner elders een goeie deal."

"Maar Remco is een geweldig talent. Dat geeft deze sport en België mooie vooruitzichten. Jullie hebben een goed voetbalteam en goeie jonge renners. Maar wielrennen heeft vooral grote sterren nodig. Of hij nu bij ons rijdt of bij een ander team, dat maakt niet uit."

"Of hij de overstap naar de profs niet te vroeg maakt? Ik ken hem niet goed genoeg. Bij Quick-Step weten ze hoe ze moeten winnen en hoe ze een team moeten runnen. Als zij denken dat de tijd rijp is, dan is het zo."
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:47:16 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580300
Waarom noemen we Antwan kindsoldaat? #dtv
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:47:25 #172
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Slimme jongen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:48:16 #173
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580324
Die schreeuw, lol.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180580326
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Slimme jongen.
Zijn pa vooral, heel uitgekookt. :D
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:48:48 #175
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom noemen we Antwan kindsoldaat? #dtv
Omdat ie eruit ziet als een kindsoldaat.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:49:36 #176
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:48 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zijn pa vooral, heel uitgekookt. :D
Is dat ook het brein achter de T-shirts?
pi_180580399
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:49 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Is dat ook het brein achter de T-shirts?
Geen idee, maar hij heeft deze week wel alles in gang gestoken.

quote:
“Ik ben blij dat Remco tekent bij de ploeg van zijn hart”, reageerde vader en ex-prof Patrick Eve­nepoel, die met mama Agna in de Tour was uitgenodigd door het VRT-programma Vive le Vélo.

Na zijn dubbele Europese ­titel – weg- en tijdrit – in het Tsjechische Brno kwam de familie Evenepoel in een zottenkot terecht. “Ineens hing Team Sky aan de lijn, net als Mitchelton-Scott. Ik heb dan onmiddellijk Patrick Lefevere ingelicht, en we zijn heel snel tot een deal gekomen. Het was onwaarschijnlijk welke bedragen Sky naar het hoofd van Remco slingerde, maar dat is voor ons niet het belangrijkste."
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:52:28 #178
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:51 schreef showtimer het volgende:

[..]

Geen idee, maar hij heeft deze week wel alles in gang gestoken.

[..]

Pat die zich laat flikken, altijd mooi.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:52:29 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180580419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:51 schreef showtimer het volgende:

[..]

Geen idee, maar hij heeft deze week wel alles in gang gestoken.

[..]

Ah staaltje blufpoker van pa Evenepoel
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:53:13 #180
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580437
Die familie is wel knettergek hoor. Eerst een jaartje bij d'n Axel was beter geweest.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:53:16 #181
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580440
Saai dit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180580473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:43 schreef maxi-mus het volgende:
Yates had last van de warmte.
Fuglsang ook
pi_180580476
De Gees nog wel onzichtbaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:55:46 #184
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:55 schreef marcodej het volgende:
De Gees nog wel onzichtbaar.
Ik zie hem steeds voorin zitten anders. Hij springt zo wel mee als er een groep gaat rijden.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:56:20 #185
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580501
De Gees zit mooi voorin hoor.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:56:38 #186
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580508
Daar is Gesink! HAHA!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:56:54 #187
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580513
Soler weer mee.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:56:57 #188
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580514
Taaramae wil ook weer mee.
pi_180580516
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:54 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Fuglsang ook
Matige excuses hoor, dat je seizoensdoel in rook opgaat zorgt al voor hyperventilatie.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:57:13 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580519
Tamaree _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:57:45 #191
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580533
Pozzo. :o
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:57:49 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580535
Wtf Pozzovivo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180580537
Pozzo is ziek blijkbaar
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:57:56 #194
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180580538
Tame-re-a
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:58:13 #195
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580543
Arme Domenico. ;(

Alsjeblieft jongen, fiets door.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:58:35 #196
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580550
Démare is echt vreselijk dit seizoen hoor.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180580553
Daar is de kansloze aanval van Barkiel
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:58:45 #198
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580555
TJ
pi_180580564
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Arme Domenico. ;(

Alsjeblieft jongen, fiets door.
Hoi Thijs.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 12:59:31 #200
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580575
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:58 schreef LekkerWeertje het volgende:
TJ
Wimderon vindt dit niet leuk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580581
Speciaal voor jullie een foto van Karrel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 12:59:48 #202
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Démare is echt vreselijk dit seizoen hoor.
Tot aan de scheldeprijs was het prima, maar sindsdien gaat het echt nergens over _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:59:50 #203
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580585
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wimderon vindt dit niet leuk.
Hij kan Gesbert nu wel volgen.
pi_180580586
Carl is vreselijk lang van stof.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:00:14 #205
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580596
Oh toch niet.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:00:47 #206
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580608
Barguil blijft toch wel een grappenmaker.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580612
Jemig die clichés van Carl _O-
pi_180580614
Tony Gallopin is ook maar pelotonvulling, helaas.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180580615
Waarom zit Kruiswijk 2min achter de kop?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180580616
Gelukkig hebben Kris en Tom geen last van die zware Giro.
Citius, Altius, Fortius.
pi_180580618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:00 schreef Masterminded het volgende:
Tony Gallopin is ook maar pelotonvulling, helaas.
Malade
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:01:16 #212
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580619
Doe eens aanvallen Sjon.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:01:37 #213
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580622
Wat deed Nairo daar, wil 'ie mee of zo
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:01:39 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180580624
Het was serieus langs me heen gegaan dat Gallopin meereed.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180580625
Niemand bij Dillen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:01:42 #216
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180580626
Benieuwd of Dn Groenewegen het redt vandaag.
pi_180580627
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:01 schreef showtimer het volgende:

[..]

Malade
Weet ik, maar vooraf was hij ook al kreupel.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180580630
Gallopin is vaak pas een week na de Tour goed
pi_180580640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:01 schreef Steven184 het volgende:
Waarom zit Kruiswijk 2min achter de kop?
Aangepast, blijkbaar klopt er geen klote van die livetracking
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:08 #220
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580641
Gallopin heeft een kleine blessure gehad.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:21 #221
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580642
Tering regie, doe normaal.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:22 #222
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:01 schreef marcodej het volgende:
Niemand bij Dillen.
Hij is er deze keer niet als eerste af, dat scheelt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:23 #223
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580644
Majka. Natuurlijk, die gaat gewoon winnen vandaag.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:41 #224
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580652
Nairo is mee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180580655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:01 schreef marcodej het volgende:
Niemand bij Dillen.
Prima, want hij lost laat genoeg om in een mooie bus terecht te komen.

Majka gaat aanvallen vandaag.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:02:53 #226
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580657
Oh god, Majka.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Nairo is mee.
Er is niemand weg
pi_180580662
Prima tempo al.
Citius, Altius, Fortius.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:03:15 #229
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580665
Majka -lijkt- me nog niet goed genoeg
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:03:34 #230
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180580670
DIK BOVEN DE 30 GRADEN, hij staat op 31
pi_180580679
JAJAJA
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:03:57 #232
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580683
El tie dee
pi_180580687
Quintana rijdt vooraan
pi_180580690
Rowe eraf. En dat is 1.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:04:21 #235
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580695
De Gees en Ten Dam _O_

Is het zo'n dag?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:04:31 #236
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:04 schreef Maver24 het volgende:
Quintana rijdt vooraan
Welkom terug!
pi_180580707
Lau en Gees kunnen deze versnellingen niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_180580708
Vogelcam genot _O_
pi_180580710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Gees en Ten Dam _O_

Is het zo'n dag?
Throwback naar de LTD-Radlerreclame.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:05:14 #240
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580712
Het is nu officieel. Barguil is de nieuwe Voeckler met z'n kansloze aanvallen elke keer.
pi_180580713
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:04 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Welkom terug!
Ben er maar even. Go zo de deur uit. Ben rond half 6 weer terug
pi_180580717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:05 schreef marcodej het volgende:
Lau en Gees kunnen deze versnellingen niet.
Gesink kon het vroeger wel. -O-
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:05:41 #243
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580719
Als Majka wint word ik echt ziedend.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:05:47 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580721
Ik word wel moe van Majka.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180580722
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:05 schreef maxi-mus het volgende:
Als Majka wint word ik echt ziedend.
Ik doe met je mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:05:57 #246
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580723
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:05 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Throwback naar de LTD-Radlerreclame.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitstekende mening.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:05:59 #247
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580725
Dani wil mee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180580726
Majka en Barguil zijn wel een olijk duo.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:06:06 #249
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580729
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:05 schreef maxi-mus het volgende:
Als Majka wint word ik echt ziedend.
Ik ook.

Dit heeft niets te maken met pooltjes.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin / PR donderdag 19 juli 2018 @ 13:06:07 #250
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180580730
Majka heeft zijn supervorm alweer teruggevonden
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:06:18 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580731
RIP Bauke
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580732
Bauke jongen, ga lekker naar huis
pi_180580740
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
RIP Bauke
Verstandig dat hij niet overdreven lang blijft aanklampen om niks.
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:09 #254
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580748
Nairo, zeer attractieve renner.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:14 #255
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580751
Doei, Twan.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:19 #256
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580753
De ene na de andere Skybot overboord. :D
pi_180580754
Wout weg, prima.
Citius, Altius, Fortius.
pi_180580755
TWAN is rotslecht
pi_180580757
PoelSS weg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_180580758
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Uitstekende mening.
Zaterdagavond ben ik op een verjaardag met Radler-adepten. Gelukkig is er eentje daar die zeeën speciaalbiertjes inkoopt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:24 #261
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580759
Twan _O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580762
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die familie is wel knettergek hoor. Eerst een jaartje bij d'n Axel was beter geweest.
Dit lijkt mij zo'n pa als die van Wesley Lommers en Rumsas jr., lekker je kids volspuiten genot.

Ook dat geldwolvengedrag, daar blijkt echt uit dat je het beste wilt voor z'n ontwikkeling en carriere...
Jack does it in real time...
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:33 #263
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580763
Rare etappe, nu al
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:35 #264
451829 crew  H.Vviv
pi_180580767
Poels eraf, mooi
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:36 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180580770
Doei slaaf Twan
pi_180580777
Twan kan er niks meer van.
Al zal hij in week drie wel weer vlammen.
:')
pi_180580778
Poels is echt slecht deze tour.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:55 #268
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580780
Fraile gaat niet winnen.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:00 #269
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580784
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:07 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Zaterdagavond ben ik op een verjaardag met Radler-adepten. Gelukkig is er eentje daar die zeeën speciaalbiertjes inkoopt.
Speciaalbier _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580786
Gees en Lau mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:09 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180580787
Poels zal wel weer derdeweek schroeigenot worden...
We have always been at war with Eastasia.
pi_180580789
De Poels-haat zit diep.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:11 #273
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_180580790
Poels z'n raketbrandstof is op.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:20 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_180580795
Wout rijdt straks liever niet bij Froome in de buurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_180580799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:08 schreef Masterminded het volgende:
De Poels-haat zit diep.
Gewoon een gezonde afkeer van alles wat met team Sky te maken heeft.
Citius, Altius, Fortius.
pi_180580800
Sky nog maar met drie?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:45 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180580802
Lekker hoor
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:52 #278
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580804
Flopland. Tering. :")
pi_180580811
Rolland. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_180580812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:08 schreef Masterminded het volgende:
De Poels-haat zit diep.
Zit bij de verkeerde ploeg.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:07 #281
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180580813
Valverde probeert weer.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:16 #282
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_180580814
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:08 schreef marcodej het volgende:
Sky nog maar met drie?
Kwiat kan er ook nooit lang meer bij blijven, als die er uberhaupt nog is. Wat die gisteren deed _O-
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:38 #283
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580821
Sky heeft een slechte dag. Dit is het moment.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:38 #284
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180580822
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dit lijkt mij zo'n pa als die van Wesley Lommers en Rumsas jr., lekker je kids volspuiten genot.

Ook dat geldwolvengedrag, daar blijkt echt uit dat je het beste wilt voor z'n ontwikkeling en carriere...
Genant ja.

Ze zitten bij die familie nog iets teveel in de voetbalsferen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180580823
Ten Dam zit vooruit om Dumoulin straks naar voren te rijden in de afdaling!

Oh, misschien toch niet..
pi_180580827
Volgens mij is Roglic mee.
pi_180580828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:08 schreef Aguero het volgende:

[..]

Gewoon een gezonde afkeer van alles wat met team Sky te maken heeft.
Er was een groepje mensen dat liep te juichen toen hij in Parijs tegen Nice een harde val beleefde.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180580830
Sky hergroepeert.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:53 #289
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180580832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:09 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Kwiat kan er ook nooit lang meer bij blijven, als die er uberhaupt nog is. Wat die gisteren deed _O-
Kwiatkowski parkeert altijd op die manier
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 13:09:57 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180580835
Laat G en Vroem maar als enigen overblijven
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:10:08 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180580840
Sky alweer met 6 hoor
pi_180580843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:09 schreef TheArt het volgende:
Volgens mij is Roglic mee.
Roog snapt er niet veel van.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:10:23 #293
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180580845
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:09 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Er was een groepje mensen dat liep te juichen toen hij in Parijs tegen Nice een harde val beleefde.
Die mensen moet je het stemrecht afnemen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:10:28 #294
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_180580848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kwiatkowski parkeert altijd op die manier
Ik bedoel meer hoeveel en hoe lang die kopwerk heeft gedaan, dat moet je de volgende dag toch gaan kosten lijkt mij.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_180580858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:09 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Kwiat kan er ook nooit lang meer bij blijven, als die er uberhaupt nog is. Wat die gisteren deed _O-
Denken dat Skybots moe worden :')
Jack does it in real time...
pi_180580859
Krachtwijk mee.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:11:28 #297
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_180580864
Poels is weer terug dus.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:11:37 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180580866
Jungels viesslecht
pi_180580867
Er komt een zwikkie terug. Groep Gees is weg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_180580868
Castroviejo had gisteren ook een vrij korte, krachtige inspanning.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:11:59 #301
40566 Ericr
Livewrong
pi_180580871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:09 schreef Marcoss het volgende:
Ten Dam zit vooruit om Dumoulin straks naar voren te rijden in de afdaling!

Oh, misschien toch niet..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')