abonnement Unibet Coolblue
pi_180563551
Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok heeft op een besloten bijeenkomst opmerkelijke uitspraken gedaan over migratie, vluchtelingen en de multiculturele samenleving. Dat blijkt uit videobeelden die in handen zijn van televisieprogramma Zembla.

Op de opnames zegt Blok dat hij geen land kent waarin mensen uit verschillende culturen vreedzaam samenleven. "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

Hij voegt eraan toe dat hij zijn medewerkers de opdracht heeft gegeven om uit te zoeken of zo'n samenleving bestaat.

Suriname 'failed state'
Op de bijeenkomst in Den Haag ging de minister in gesprek met zo'n tachtig Nederlanders die werkzaam zijn bij internationale organisaties. Als iemand uit de zaal Suriname als voorbeeld noemt, stelt Blok dat Suriname een failed state is. "Dat heeft ernstig te maken met de etnische opdeling", zegt hij erbij.

Blok gaat verder ook in op de opvang van schrijf zebra als je dit leest. vluchtelingen, migratie en xenofobie.

https://nos.nl/artikel/22(...)vreedzaam-samen.html

https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling
pi_180563554
Kunnen jullie landen noemen waar het goed is gegaan?
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:11:51 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180563566
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Omdat zijn uitspraken niet passen bij zijn positie. Zelfs zijn eigen partij heeft het al afgekeurd. Ik zie niet hoe hij zich in het debat hieruit zou kunnen lullen.
Ik citeer de post waarop ik reageerde:
"Met z'n dedain gedoetje over de "gekleurde mensen" "
Heeft hij iets over gekleurde mensen gezegd? Of vullen mensen maar wat in?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180563591
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik citeer de post waarop ik reageerde:
"Met z'n dedain gedoetje over de "gekleurde mensen" "
Heeft hij iets over gekleurde mensen gezegd? Of vullen mensen maar wat in?
Yup, staat hier.

https://www.volkskrant.nl(...)-xenofobie~b9bf741e/
pi_180563630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:11 schreef Starmanelon het volgende:
Kunnen jullie landen noemen waar het goed is gegaan?
Friesland gaat toch wel goed ?
pi_180563649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Friesland gaat toch wel goed ?
Was wel grappig geweest als iemand daadwerkelijk Friesland had geroepen :')
pi_180563655
Intussen heeft de minister z'n keutel alweer ingetrokken begrijp ik.

Ik snap dat de verleiding groot is om zulke uitspraken te doen, maar een minister zou toch beter moeten weten. Enorme uitglijder, als dat is wat het is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180563674
geertwilderspvv twitterde op woensdag 18-07-2018 om 14:04:34 Kamervragen aan Premier Rutte over de uitspraken van Minister Blok over de multiculturele samenleving. https://t.co/6YNNyIETOf reageer retweet
Geertgod *O*
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180563687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:11 schreef Starmanelon het volgende:
Kunnen jullie landen noemen waar het goed is gegaan?
Amerika, Nederland?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:18:26 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180563715
quote:
Nou, als dit niet meer mag:
quote:
Blok wijkt in zijn ongelukkige toespraak ook af van het kabinetsstandpunt over het spreiden van migranten in Europa. Volgens Blok gaat het niet lukken om met Oost-Europese landen binnen de EU afspraken te maken over de opvang van vluchtelingen. Hij vindt ook dat daar niet op moeten worden aangedrongen, want ‘gekleurde mensen’ hebben daar volgens hem geen enkele kans op een normaal leven.
Als dit niet meer mag, dan houdt elke inhoudelijke discussie op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:19:03 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_180563732
Zebra?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_180563742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou, als dit niet meer mag:

[..]

Als dit niet meer mag, dan houdt elke inhoudelijke discussie op.
Uiteraard mag het. In de gehele context van zijn praatje geeft het namelijk prima weer hoe hij erover denkt en daarom zal hij ook moeten wieberen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:21:14 #13
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180563780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:11 schreef Starmanelon het volgende:
Kunnen jullie landen noemen waar het goed is gegaan?
Zoals de minister z'n 'hypothese' verwoordt:

"Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

verdient het wel enige uitleg. Wat verstaan we bijvoorbeeld onder 'de oorspronkelijke bevolking'? En wanneer kunnen we zeggen dat 'die er nog woont'?

En zoals gezegd, de minister heeft inmiddels z'n zeer onhandige uitspraken weer ingetrokken. Dus die uitleg gaan we vrees ik ook niet meer krijgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180563816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou, als dit niet meer mag:

[..]

Als dit niet meer mag, dan houdt elke inhoudelijke discussie op.
Precies, een kenmerk van een open, vrije samenleving is het publieke debat. Ga je dit smoren, dan toorn je aan kernwaarden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180563822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals de minister z'n 'hypothese' verwoordt:

"Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

verdient het wel enige uitleg. Wat verstaan we bijvoorbeeld onder 'de oorspronkelijke bevolking'? En wanneer kunnen we zeggen dat 'die er nog woont'?

En zoals gezegd, de minister heeft inmiddels z'n zeer onhandige uitspraken weer ingetrokken. Dus die uitleg gaan we vrees ik ook niet meer krijgen.
Blok is nog wel even druk nu. Moet langs bij al die Oost-Europese landen om uit te leggen wat-ie precies bedoelde met de uitspraak dat mensen met een donkere huidskleur daar simpelweg in mekaar geslagen worden.
I´m back.
pi_180563840
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Amerika, Nederland?
In de VS is de oorspronkelijke bevolking vrijwel uitgeroeid en hier is het proces nog aan de gang en het gaat nou niet echt de goede kant op.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180563849
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Blok is nog wel even druk nu. Moet langs bij al die Oost-Europese landen om uit te leggen wat-ie precies bedoelde met de uitspraak dat mensen met een donkere huidskleur daar simpelweg in mekaar geslagen worden.
Je hoeft mij trouwens niet op m'n woord te geloven mbt mono-culturele staten:

The First World War, the great empire-destroying war, brought down the Russian Empire, the Austro-Hungarian Empire, the German Empire, and, of course, the Ottoman Empire,” Landis says. “But the people were all mixed together, an ethnic-religious mosaic. They were left within these borders.”

This changed with World War II.

“In the Second World War you get a ‘Great Sorting Out’,” Landis says. “Poland was 64 percent Polish before the war, but by the end of the war was almost entirely Polish. Czechoslovakia was 33 percent minorities, but almost all of those are gone by the end of the Second World War. This process goes on right down Central Europe.”

The process continued after the war.

“Six percent of Crimeans were Germans, for example, before World War II when Hitler occupied it,” Landis says. “They became collaborators in the eyes of many people when Stalin retook it, and all those six percent were driven out. And this process has gone on: 12-13 million Germans were ethnically cleansed through Central Europe between 1945 and 1947, right after the Second World War, because they were seen as the guilty minor

http://kgou.org/post/land(...)t-sorting-out-europe
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180563857
Wat een man :'). Eindelijk een politicus die eens directe taal gebruikt voor wat hij wil zeggen. Weet je eindelijk wat er in het koppie omgaat. Ik lees dagelijks joop.nl en ze hebben het regelmatig erover dat taboes worden doorbroken die vroegah ondenkbaar waren. Hebben ze toch gelijk. Dat een minister van een van de machtspartijen zo'n uitspraak doet. Ben trouwens wel benieuwd naar de multiculturele staat waar er geen grote of groeiende etnische problemen zijn.
pi_180563878
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Amerika, Nederland?
Niet veel over van de oorspronkelijke bewoners van Amerika :')
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:26:53 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180563880
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de VS is de oorspronkelijke bevolking vrijwel uitgeroeid en hier is het proces nog aan de gang en het gaat nou niet echt de goede kant op.
Ah, kun jij me dan wellicht vertellen wat 'de oorspronkelijke bevolking' van Nederland is? Wat zijn de criteria daarvoor?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180563918
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Amerika, Nederland?
Al decennia rassenrellen en ook vandaag zijn er zwaar racistische zwarte en blanke mensen die openlijk discrimineren of graag willen dat de overheid het gaat doen.

In Nederland is het nog niet zo ver, maar ook hier gebeuren dingen die 20 jaar geleden nog ondenkbaar waren.
pi_180563956
Blok zegt wat elke Nederlander al weet. Blok4president
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:30:10 #24
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180563959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Nederland is het nog niet zo ver, maar ook hier gebeuren dingen die 20 jaar geleden nog ondenkbaar waren.
PVV en FvD waren 20 jaar geleden inderdaad ondenkbaar. Buiten dat is er niet heel veel veranderd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:31:37 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180564007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:30 schreef kurk_droog het volgende:
Blok zegt wat elke Nederlander al weet. Blok4president
Lijst Blok dalijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')