abonnement Unibet Coolblue
pi_180562824
Goedemiddag allemaal,

Werk sinds een half jaar bij mijn huidige werkgever. Heb het daar erg naar mijn zin. Had 2 weken een gesprek met mijn manager die aangaf dat ze erg tevreden waren over mjj en dat mijn contract verlengt zou worden met 7 maanden per 1 augustus. Had wel gevraagd of mijn aantal werk uren verhoogd kon worden in het contract per 1 augustus. Dat was geen probleem. Ik zou wel een nieuw contract krijgen die ik moest tekenen. Krijg ik van de week een envelop waarin het contract staat waarin staat dat het voor onbepaalde tijd is. Directie manager heeft het al ondertekend. Ik had het gelijk maar ondertekend en aan HR teruggegeven. Volgens mij is het wel een foutje. Kan de werkgever hier nog op terug komen juridisch gezien? Contract is namelijk wel ondertekend door zowel mij als de directiemanager. Wat zouden jullie doen? Zal ik gewoon mijn mond houden of erover beginnen met mijn leidinggevende?
pi_180562945
Hoezo foutje, ze zijn gewoon tevreden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180563068
Ik zou er na 1 Oktober op terug komen.
.
  woensdag 18 juli 2018 @ 17:56:15 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180563179
Nice! Gefeliciteerd met je nieuwe vaste contract.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180563225
liever een vaste contract dan een bepaalde tijd. Waarbij je straks weer anders moet zoeken.
Als je toch tevreden ben. Dus niet moeilijk doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_180563387
Ik zou gewoon 6 maanden wachten. En dan naar je manager stappen met de mededeling, dat het je is opgevallen dat je een vast contract heb gekregen ipv tijdelijk. En hoe ze dit gaan oplossen
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:09:00 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_180563478
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:03 schreef GM78 het volgende:
Ik zou gewoon 6 maanden wachten. En dan naar je manager stappen met de mededeling, dat het je is opgevallen dat je een vast contract heb gekregen ipv tijdelijk. En hoe ze dit gaan oplossen
wie gaat er na het tekenen van zijn contract nog eens ernaar kijken????? dat doe je alleen als je ontslag wil nemen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:15:34 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180563652
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:03 schreef GM78 het volgende:
En hoe ze dit gaan oplossen
Wat moet er opgelost worden dan?

Vanaf nu moeten ze als ze van TS af willen naar de kantonrechter. Alleen als TS akkoord gaat met nog een contractwijziging of nieuw contract kan dit worden herzien. Ben benieuwd trouwens of, wanneer je dat dan doet, je verwijtbaar werkeloos bent als je na 7 maanden toch nog de laan uit gaat.
Dum de dum
pi_180563658
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:03 schreef GM78 het volgende:
Ik zou gewoon 6 maanden wachten. En dan naar je manager stappen met de mededeling, dat het je is opgevallen dat je een vast contract heb gekregen ipv tijdelijk.
Waarom zou je dat doen. Mondje dicht en als ze je eruit willen flikkeren ze er aan herinneren dat je een vast contract hebt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180563890
Is je aantal uren wel verhoogd?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180563972
Als het aantal uren wel klopt niets zeggen en er je voordeel mee doen wanneer ze over paar maanden je geachte bepaalde tijd contract niet willen verlengen
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2018 @ 18:32:54 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_180564050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:30 schreef Holenbeer het volgende:
Als het aantal uren wel klopt niets zeggen en er je voordeel mee doen wanneer ze over paar maanden je geachte bepaalde tijd contract niet willen verlengen
Het enige volledige antwoord :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_180564175
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:30 schreef Holenbeer het volgende:
Als het aantal uren wel klopt niets zeggen
Ook als het aantal uren niet klopt niets zeggen. Overuren dienen ook betaald te worden. ;)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180564290
Afhankelijk van het soort bedrijf en aantal werknemers, zou de sfeer er mogelijk niet bepaald beter op worden als later blijkt dat jij je mond erover hebt gehouden.

Je was blij met een verlenging, geef het gewoon aan.
Daarmee haal je juist een wit voetje zou ik zo zeggen, plus misschien ook wel betere kansen op een daadwerkelijk vast contract na die 7 maanden.

Ik zou het als werkgever niet vergeten in ieder geval.
pi_180564552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Afhankelijk van het soort bedrijf en aantal werknemers, zou de sfeer er mogelijk niet bepaald beter op worden als later blijkt dat jij je mond erover hebt gehouden.
Je moet vooral loyaal aan jezelf zijn. Loyaal zijn aan een bedrijf in de hoop dat ze in de toekomst loyaler aan jou dan aan hun aandeelhouders zijn, is geloven in sprookjes.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180564569
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Afhankelijk van het soort bedrijf en aantal werknemers, zou de sfeer er mogelijk niet bepaald beter op worden als later blijkt dat jij je mond erover hebt gehouden.

Je was blij met een verlenging, geef het gewoon aan.
Daarmee haal je juist een wit voetje zou ik zo zeggen, plus misschien ook wel betere kansen op een daadwerkelijk vast contract na die 7 maanden.

Ik zou het als werkgever niet vergeten in ieder geval.
Als je zo slordig bent dat het een foutje is zal je wel veel meer vergeten dan dit.
pi_180564576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je moet vooral loyaal aan jezelf zijn. Loyaal zijn aan een bedrijf in de hoop dat ze in de toekomst loyaler aan jou dan aan hun aandeelhouders zijn, is geloven in sprookjes.
Het gaat er niet om wat jij van mijn mening vindt.

Ik laat het aan TS over waar hij het meest prettig bij voelt.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:37:45 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_180565623
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij van mijn mening vindt.

Ik laat het aan TS over waar hij het meest prettig bij voelt.
true

Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik mijn leidinggevende bedanken voor het extraatje in mijn nieuwe contract
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_180565863
Ik zou gewoon zeggen dat het onverwacht was maar dat je er heel blij mee bent dat ze besloten hebben je een vast contract aan te bieden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:48:05 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180565903
Heb je zelf eerst nog even een kopietje gemaakt?

Gefeliciteerd met je vaste contract, pas iets zeggen als ze over 7 maanden toch niet willen "verlengen".

Betekent trouwens ook dat je nu de wettelijke opzegtermijn hebt voor zover er geen opzegtermijn was opgenomen in het tijdelijke contract. Kan afhankelijk van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt ook gunstig zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_180566435
Ik zou ook niets zeggen. Er komt pas een conflict als ze je contract niet willen verlengen en jij aangeeft dat je al een vast contract hebt. Aangezien ze dan toch van je af willen is het dan helemaal niet erg. En als die situatie niet voorkomt is er ook niets aan de hand.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:19:20 #22
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_180569651
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:42 schreef Justitie het volgende:
Kan de werkgever hier nog op terug komen juridisch gezien? Contract is namelijk wel ondertekend door zowel mij als de directiemanager.
Ik mag aannemen dat je zelf ook in het bezit bent van een wederzijds ondertekend exemplaar...?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_180570331
quote:
3s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:19 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat je zelf ook in het bezit bent van een wederzijds ondertekend exemplaar...?
Ja die heb ik! :)
pi_180572713
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
  donderdag 19 juli 2018 @ 01:42:02 #25
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_180573629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:22 schreef Queller het volgende:
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
Ik begrijp beide kanten heel goed.

Neig zelf ook meer naar niks zeggen. Als er weer eens bezuinigd moet worden sturen ze je ook zonder enige emotie de deur uit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_180575216
Ik zou ook niks zeggen. Je kan bedrijven sowieso niet vertrouwen, dus als dit soort fouten gemaakt worden zou ik er gewoon van profiteren. In mijn beroepsleven heb ik het wel vaker zien gebeuren dat ze vergaten mensen op het juiste moment weg te sturen en die dus een vast contract hadden. Gebeurt bij grote bedrijven met enige regelmaat. Die hebben vaak zo'n grote flexibele schil dat ze het vaak niet eens goed weten wanneer een bepaalde werknemer is begonnen. In mijn ervaring weet de desbetreffende werknemer het heel goed maar kiest ervoor geen slapende honden wakker te maken. Voor een vaste aanstelling mag je best wel wat smokkelen als de baas er niet op let. :D
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:04:36 #27
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180576684
Eer aan jezelf houden en gewoon zeggen. Ik snap niet dat mensen in dit soort gevallen zonder blikken of blozen verklaren niets te zeggen. Als werkgever van je af wil, komt werkgever ook wel van je af. Contract voor bepaalde tijd, of contract voor onbepaalde tijd.
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:07:30 #28
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_180576712
Gewoon niks zeggen en lekker gaan werken.

Als ze dan je contract willen verlengen of je buiten gooien heb je net je contract nog eens goed doorgelezen.

Als werkgever zou ik dit aan mezelf verwijten, nooit aan de werknemer.

Het is immers een fout van de werkgever zijn kant, en een foutje in uw voordeel

Waarschijnlijk word het gewoon verlengd aan het eind en zeg je dat je al een vast contract hebt en er niets meer hoeft te veranderen.

Beide tevreden.
winter is comming!
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:16:42 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180576822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:22 schreef Queller het volgende:
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
Hoezo shocking? Je zit daar voor jezelf. Denk je dat je werkgever aan de bel trekt als jij per ongeluk een contract tegen minimumloon tekent? :')
pi_180577012
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoezo shocking? Je zit daar voor jezelf. Denk je dat je werkgever aan de bel trekt als jij per ongeluk een contract tegen minimumloon tekent? :')
Dit idd vanaf mijn bijbaantje op mijn 15de ben ik er achter gekomen dat flexibiliteit en loyaliteit vaak maar van een kant komt en dat ik dus ook puur zakelijk zal handelen.
Anders doe je jezelf tekort.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:52:45 #31
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_180577255
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:07 schreef Piger het volgende:
Ik zou ook niets zeggen. Er komt pas een conflict als ze je contract niet willen verlengen en jij aangeeft dat je al een vast contract hebt. Aangezien ze dan toch van je af willen is het dan helemaal niet erg. En als die situatie niet voorkomt is er ook niets aan de hand.
Het enige juiste antwoord.

Daarnaast denk ik dat ze gewoon besloten hebben je toch een vast contract aan te bieden. De kans dat ze met zoiets een fout maken is immers niet zo groot.
pi_180577437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:04 schreef vinnypassy het volgende:
Eer aan jezelf houden en gewoon zeggen.
Dit. Uitgaan van je eigen kracht. Als het bedrijf tevreden over jou blijft krijg je dat vaste contract daarna wel.

Als ik werknemers had, zo'n foutje maakte, en die werknemer komt na 7 maanden aanlopen met zijn vaste contract, dan zou ik die werknemer niet meer vertrouwen.

Jammer dat hierzo per definitie de werkgever asociaal wordt afgeschilderd. Genoeg bedrijven waar wel goed voor werknemers wordt gezorgd.
pi_180577594
Ik snap niet zo goed waarom het een foutje zou zijn, er zijn nog steeds bedrijven die als eerstvolgende contract standaard een onbepaald dienstverband aanbieden.

Je hebt het ondertekende contract van je werkgever al reeds in je bezit, dus je kan veilig tegen je werkgever zeggen "bedankt voor de vaste aanstelling, doet mij veel goed!" - "Hier is mijn ondertekende versie"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_180577835
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 01:42 schreef RingBewoner het volgende:
Ik begrijp beide kanten heel goed.

Neig zelf ook meer naar niks zeggen. Als er weer eens bezuinigd moet worden sturen ze je ook zonder enige emotie de deur uit.
Dat laatste herken ik absoluut niet. Bij geen van mijn eerdere werkgevers, als werkgever niet en nu ook weer bij mijn huidige werkgever niet. Als je die ervaring wél hebt, dan kan ik me voorstellen dat je er over nadenkt niets te zeggen.
pi_180577884
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:16 schreef Nobu het volgende:
Hoezo shocking? Je zit daar voor jezelf. Denk je dat je werkgever aan de bel trekt als jij per ongeluk een contract tegen minimumloon tekent? :')
Mijn werkgever zou dat zeker doen. Zoals ik hierboven zeg: misschien heb ik het altijd goed getroffen of ben ik een uitzonderlijke werkgever (geloof er niets van), maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat zoveel mensen er op deze manier blijken in te staan. Niet erg verder, ik ben alleen verbaasd.
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:49:40 #36
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180578174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:16 schreef _serial_ het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het een foutje zou zijn, er zijn nog steeds bedrijven die als eerstvolgende contract standaard een onbepaald dienstverband aanbieden.

Je hebt het ondertekende contract van je werkgever al reeds in je bezit, dus je kan veilig tegen je werkgever zeggen "bedankt voor de vaste aanstelling, doet mij veel goed!" - "Hier is mijn ondertekende versie"
Dit ook inderdaad. Grote kans dat het bewust is, dan wil je toch ook zeker weten dat het een bewuste keuze is? Misschien is het ook wel een test, kijken hoe eerlijk je bent. :o
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:51:21 #37
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180578202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:22 schreef Queller het volgende:
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
Als werkgever zou ik een gesprek aangaan met HR over de fout die zij gemaakt hebben en het niet op de betreffende werknemer afreageren.
And so is the past
pi_180578259
Staat er opnieuw een proeftijd in? deze voltooien en daarna zou ik de werkgever bedanken voor het extra'tje in je contract en kijken hoe hij reageerd.... Als ze over 7 maanden moeilijk zouden gaan doen zou ik dit het liefst zo snel mogelijk willen weten. Zonde van mijn tijd als ze mijn contract straks toch niet zouden willen verlengen.
pi_180578881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:53 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Staat er opnieuw een proeftijd in? deze voltooien en daarna zou ik de werkgever bedanken voor het extra'tje in je contract en kijken hoe hij reageerd.... Als ze over 7 maanden moeilijk zouden gaan doen zou ik dit het liefst zo snel mogelijk willen weten. Zonde van mijn tijd als ze mijn contract straks toch niet zouden willen verlengen.
Proeftijd kan niet bij een tweede contract. Er is niks meer te verlengen want het is al onbepaalde tijd. Gewoon je werk goed doen en als ze ooit van je af willen met het contract wapperen
pi_180578972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:22 schreef Queller het volgende:
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
De werkgever weet toch niet dat deze fout ontdekt is door de werknemer?
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:31:32 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180578974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:22 schreef Queller het volgende:
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
Ik zou het ook zonder meer zeggen. Misschien ten nadele van mezelf, dat is dan jammer, maar ik hecht meer waarde aan eerlijk zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180580027
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:49 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Dit ook inderdaad. Grote kans dat het bewust is, dan wil je toch ook zeker weten dat het een bewuste keuze is? Misschien is het ook wel een test, kijken hoe eerlijk je bent. :o
Denk je?

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:42 schreef Justitie het volgende:
[...] Had 2 weken een gesprek met mijn manager die aangaf dat ze erg tevreden waren over mjj en dat mijn contract verlengt zou worden met 7 maanden per 1 augustus. [...] Volgens mij is het wel een foutje. Kan de werkgever [...]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180580891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Mijn werkgever zou dat zeker doen. Zoals ik hierboven zeg: misschien heb ik het altijd goed getroffen of ben ik een uitzonderlijke werkgever (geloof er niets van), maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat zoveel mensen er op deze manier blijken in te staan. Niet erg verder, ik ben alleen verbaasd.
Ik niet.
Je moet je relatie met de werkgever zakelijk houden. Dat doen zijn andersom ook. Als zij in een situatie zitten wanneer het goed uitkomt dat je geen vast contract hebt (bijv. reorganisatie) zullen zij daar ook gebruik van maken. Dus ook gewoon gebruik maken van de positieve meevallers. En als zij eroverheen kunnen lezen, kan jij dat ook.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:20:24 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180581078
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:13 schreef Piger het volgende:

[..]

Ik niet.
Je moet je relatie met de werkgever zakelijk houden. Dat doen zijn andersom ook. Als zij in een situatie zitten wanneer het goed uitkomt dat je geen vast contract hebt (bijv. reorganisatie) zullen zij daar ook gebruik van maken. Dus ook gewoon gebruik maken van de positieve meevallers. En als zij eroverheen kunnen lezen, kan jij dat ook.
Het is ook zakelijk om elkaar te wijzen op (mogelijke) fouten in zakelijke documenten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 19 juli 2018 @ 13:58:46 #45
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180581986
Precies. Je hebt rechten en plichten. Het is geen plicht om het te melden, maar het is nog minder je recht om er misbruik van te maken.

Maar goed. Ik vind het bijzonder om te merken dat de absolute minderheid hier eerlijk is. Als jullie met zoiets kunnen leven; heel knap, maar ik zou het niet kunnen. Eerlijkheid duurt het langst en uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat kwaliteit vanzelf boven komt drijven, dus werk ik me op die manier wel omhoog.
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:00:34 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180582024
Je manager bedanken voor het vaste contract en even vragen of hij liever heeft dat je taart of ijsjes trakteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180582244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:58 schreef vinnypassy het volgende:
Precies. Je hebt rechten en plichten. Het is geen plicht om het te melden, maar het is nog minder je recht om er misbruik van te maken.

Maar goed. Ik vind het bijzonder om te merken dat de absolute minderheid hier eerlijk is. Als jullie met zoiets kunnen leven; heel knap, maar ik zou het niet kunnen. Eerlijkheid duurt het langst en uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat kwaliteit vanzelf boven komt drijven, dus werk ik me op die manier wel omhoog.
het is natuurlijk ook wel erg makkelijk om in een situatie zoals deze als buitenstaander te zeggen dat je het altijd netjes zou melden.
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:41:48 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180583038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:58 schreef vinnypassy het volgende:
Precies. Je hebt rechten en plichten. Het is geen plicht om het te melden, maar het is nog minder je recht om er misbruik van te maken.

Maar goed. Ik vind het bijzonder om te merken dat de absolute minderheid hier eerlijk is. Als jullie met zoiets kunnen leven; heel knap, maar ik zou het niet kunnen. Eerlijkheid duurt het langst en uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat kwaliteit vanzelf boven komt drijven, dus werk ik me op die manier wel omhoog.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:43:07 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180583080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:09 schreef Questular het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook wel erg makkelijk om in een situatie zoals deze als buitenstaander te zeggen dat je het altijd netjes zou melden.
Nee hoor, ik heb dit in het verleden namelijk wel eens gedaan. En dat werd zeer gewaardeerd door de tegenpartij. Ik heb daarna nog een aantal jaren bij dat bedrijf gewerkt, de uiteindelijke reden van vertrek had niets met dit voorval te maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180588279
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:13 schreef Piger het volgende:
Ik niet.
Je moet je relatie met de werkgever zakelijk houden.
Wat is er onzakelijk aan gewoon recht voor de kar zijn en een ander op een fout wijzen?
pi_180588313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:09 schreef Questular het volgende:
het is natuurlijk ook wel erg makkelijk om in een situatie zoals deze als buitenstaander te zeggen dat je het altijd netjes zou melden.
Hebben we die dooddoener weer.
pi_180588446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Hebben we die dooddoener weer.
Hebben we het braafste kindje van de klas.
pi_180588483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:30 schreef Questular het volgende:

Hebben we het braafste kindje van de klas.
Je kan het niet uitstaan hé, maar ze bestaan. Mensen die gewoon graag eerlijk en integer zijn. Jouw probleem!
pi_180588672
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Je kan het niet uitstaan hé, maar ze bestaan. Mensen die gewoon graag eerlijk en integer zijn. Jouw probleem!
Zeg ik ergens dat ik het wel of niet zou melden? Volgens mij niet. Ik vind het alleen erg makkelijk om meteen te zeggen dat ik het wel of niet zou melden. Stel ik heb bij mn vorige 3 banen elke keer naast de pot gepist omdat ik de pech zou hebben gehad dat ik net op het verkeerde moment een aflopend contract zou hebben, dan hield ik misschien mn mond wel dicht en hoopte op het beste. Dus volmondig roepen dat je het ten alle tijde zou melden gaat voor mij en velen niet op.
pi_180588772
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:46 schreef devlinmr het volgende:
Ik zou gewoon zeggen dat het onverwacht was maar dat je er heel blij mee bent dat ze besloten hebben je een vast contract aan te bieden
Dit. Wel eerst tekenen en door een scanner halen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit idd vanaf mijn bijbaantje op mijn 15de ben ik er achter gekomen dat flexibiliteit en loyaliteit vaak maar van een kant komt en dat ik dus ook puur zakelijk zal handelen.
Mocht je werkgever besluiten buiten de overeenkomst om 5k bonus uit te keren stort je het niet zakelijk terug denk ik.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_180588878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:34 schreef Questular het volgende:
Dus volmondig roepen dat je het ten alle tijde zou melden gaat voor mij en velen niet op.
Je goed recht. Voor mij gaat dat wel op.
pi_180589296
Bedenk je wel dat je de intentie van je werkgever met dit contract kent en je weet dat het een fout is. Er is iets met overeenkomsten waar abusievelijk foutjes in zitten terwijl je weet of had kunnen weten dat het fout was
pi_180590159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:49 schreef investeerdertje het volgende:
Bedenk je wel dat je de intentie van je werkgever met dit contract kent en je weet dat het een fout is. Er is iets met overeenkomsten waar abusievelijk foutjes in zitten terwijl je weet of had kunnen weten dat het fout was
Daar komt de werkgever hier niet mee weg lijkt mij.
HR stelt het contract op, directeur/manager tekent en dan gaat het pas naar TS. Dus twee mensen hebben de aanbieding gezien. Dan mag je er als werknemer vanuit gaan dat zij kennelijk meer vertrouwen in jou hadden dan je teamleider/direct leidinggevende en daarom je een vaste aanstelling hebt.
@TS, de bijgevoegde brief, wat stond daar in?
dag
pi_180590203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:37 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dit. Wel eerst tekenen en door een scanner halen.

[..]

Mocht je werkgever besluiten buiten de overeenkomst om 5k bonus uit te keren stort je het niet zakelijk terug denk ik.
Nee dat wordt afgesproken. Heb ook wel eens 2 weken aan vakantie dagen terug gehad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180627669
In tijden zoals deze, waarin goed personeel lastiger te vinden en te houden is, zou het zomaar kunnen dat dit geen foutje is. Waarom daar vanuit gaan? O-)

Ik zou bij het inleveren van het ondertekende contract gewoon netjes bedanken voor het vertrouwen in je en beloven het vertrouwen waar te maken. Het maakt het contract niet minder geldig maar de zaken wel duidelijk. :Y)

Ik heb zelf eens meegemaakt dat achter mijn salaris het vakje 'per maand' was doorgestreept in plaats 'per uur'. :9~ Dat heb ik maar even laten corrigeren. Ondanks dat ik in mijn proeftijd een paar jaarsalarissen had kunnen verdienen, leek het mij leuker om daar wat langer te werken.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_180628604
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:25 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat is er onzakelijk aan gewoon recht voor de kar zijn en een ander op een fout wijzen?
Ik zie niet wat je er mee wint als je het wel meldt. Ja je werkgever zal er even blij mee zijn, iemand van HR krijgt op z'n flikker maar als je ze straks niet meer nodig hebben dan word je contract nog steeds niet verlengd. Dus je neemt een risico terwijl het je alleen een goed gevoel oplevert en werkgever meer. Ja dat vind ik een domme beslissing. Handelen obv emotie ipv verstand.

Ik heb ook wel eens een werkgever gehad die teveel geld uitbetaalde. Foutje, gemeld en gecorrigeerd. Vind ik echter een andere situatie. Dat is een fout waar je straks zelf last van kan krijgen, alleen ik heb niet gezien dat de werkgever er iets van geleerd heeft. Werkgever van TS zal hier wel wat van leren als hij hier in toekomst last van zou krijgen.
Eerst denken, dan typen
pi_180629704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:00 schreef Leandra het volgende:
Je manager bedanken voor het vaste contract en even vragen of hij liever heeft dat je taart of ijsjes trakteert.
Precies dit zou ik doen ^O^
Alius aliud dicit
  zaterdag 21 juli 2018 @ 14:22:16 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180629859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:49 schreef investeerdertje het volgende:
Bedenk je wel dat je de intentie van je werkgever met dit contract kent en je weet dat het een fout is. Er is iets met overeenkomsten waar abusievelijk foutjes in zitten terwijl je weet of had kunnen weten dat het fout was
Ik wens de werkgever veel plezier bij de kantonrechter. Gewoon volhouden dat je een vast contract bent overeengekomen.

Hou er wel rekening mee dat je deze werkgever niet meer als referentie kunt gebruiken later ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:27:45 #64
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180639561
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 13:07 schreef Piger het volgende:

[..]

Ik zie niet wat je er mee wint als je het wel meldt. Ja je werkgever zal er even blij mee zijn, iemand van HR krijgt op z'n flikker maar als je ze straks niet meer nodig hebben dan word je contract nog steeds niet verlengd. Dus je neemt een risico terwijl het je alleen een goed gevoel oplevert en werkgever meer. Ja dat vind ik een domme beslissing. Handelen obv emotie ipv verstand.
Het hele leven is een risico, en mijn geweten is me meer waard dan welke baan ook. Waarom altijd alleen maar van het negatieve uitgaan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180640414
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:27 schreef karr-1 het volgende:
Het hele leven is een risico, en mijn geweten is me meer waard dan welke baan ook. Waarom altijd alleen maar van het negatieve uitgaan?
Dat. Ik begrijp het oprecht niet en zou er zelfs maar niet een beetje blij van worden.
pi_180647251
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je moet vooral loyaal aan jezelf zijn. Loyaal zijn aan een bedrijf in de hoop dat ze in de toekomst loyaler aan jou dan aan hun aandeelhouders zijn, is geloven in sprookjes.
dit dus, loyaliteit aan een werkgever is naïef in deze tijd.
pi_180647345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:58 schreef vinnypassy het volgende:
Precies. Je hebt rechten en plichten. Het is geen plicht om het te melden, maar het is nog minder je recht om er misbruik van te maken.

Maar goed. Ik vind het bijzonder om te merken dat de absolute minderheid hier eerlijk is. Als jullie met zoiets kunnen leven; heel knap, maar ik zou het niet kunnen. Eerlijkheid duurt het langst en uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat kwaliteit vanzelf boven komt drijven, dus werk ik me op die manier wel omhoog.
eerlijkheid duurt helaas niet het langst uit ervaring weet ik helaas dat eerlijkheid juist afgestraft wordt.
pi_180647359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:58 schreef vinnypassy het volgende:
Precies. Je hebt rechten en plichten. Het is geen plicht om het te melden, maar het is nog minder je recht om er misbruik van te maken.

Maar goed. Ik vind het bijzonder om te merken dat de absolute minderheid hier eerlijk is. Als jullie met zoiets kunnen leven; heel knap, maar ik zou het niet kunnen. Eerlijkheid duurt het langst en uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat kwaliteit vanzelf boven komt drijven, dus werk ik me op die manier wel omhoog.
En, lukt dat een beetje, dat omhoog werken?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 22 juli 2018 @ 11:57:34 #69
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180649375
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:49 schreef goldback het volgende:

[..]

dit dus, loyaliteit aan een werkgever is naïef in deze tijd.
In de palletfabriek misschien, in mijn bedrijfstak werkt het al jaren prima
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 22 juli 2018 @ 11:58:14 #70
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180649381
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En, lukt dat een beetje, dat omhoog werken?
Bij mij gaat het uitstekend in ieder geval
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180652054
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:55 schreef goldback het volgende:

[..]

eerlijkheid duurt helaas niet het langst uit ervaring weet ik helaas dat eerlijkheid juist afgestraft wordt.
Dit in sprookjes en series op tv maar in het echte leven loont liegen meer.
  zondag 22 juli 2018 @ 15:37:13 #72
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_180653155
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En, lukt dat een beetje, dat omhoog werken?
Zeker, niets te klagen.
  zondag 22 juli 2018 @ 21:49:52 #73
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180661540
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit in sprookjes en series op tv maar in het echte leven loont liegen meer.
Ik vraag me echt af in wat voor vreselijke omgevingen mensen werken als dit je blik op de wereld is. Ik was allang vertrokken bij een dergelijk bedrijf.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180661694
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af in wat voor vreselijke omgevingen mensen werken als dit je blik op de wereld is. Ik was allang vertrokken bij een dergelijk bedrijf.
Ik bedoelde algemeen. Ik weet niet welke kleur bril je op moet zetten om de wereld anders te zien.
  zondag 22 juli 2018 @ 22:03:49 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180661819
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik bedoelde algemeen. Ik weet niet welke kleur bril je op moet zetten om de wereld anders te zien.
Geen idee, vertel het maar. Blijkbaar zijn mijn ervaringen en mijn blik op de wereld een stuk anders dan de rest van de wereld.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 23 juli 2018 @ 01:27:26 #76
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180665485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:22 schreef Queller het volgende:
Wow, ik ben verrast dat het grootste deel van de users voorstelt om niets te zeggen. Shocking! Als werknemer zou ik het absoluut zeggen. Als werkgever zou ik balen als een werknemer dit gezien had, maar besloten had er niets over te zeggen.

Het ligt vast aan mij!
Ik snap wat je zegt, maar als jij als werknemer in sommige milieus een foutje maakt, lig je er ook uit. Ik zou in dit geval ook aanraden gewoon te tekenen en net te doen of je niks gezien hebt. Je hoeft echt niet het braafste jongetje van de klas te zijn.
  maandag 23 juli 2018 @ 08:23:02 #77
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180668056
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, maar als jij als werknemer in sommige milieus een foutje maakt, lig je er ook uit. Ik zou in dit geval ook aanraden gewoon te tekenen en net te doen of je niks gezien hebt. Je hoeft echt niet het braafste jongetje van de klas te zijn.
Het heeft weinig te maken met braaf zijn, maar meer met een geweten hebben. In welke milieus lig je eruit als je een foutje maakt? Lijkt me echt waardeloos om daar te werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 23 juli 2018 @ 09:33:05 #78
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180668765
Wil je binnen nu en een half jaar een huis kopen? Dan zou ik net doen alsof ik gek was, en tekenen. Een vast contract is een hoop waard bij aankoop van een huis.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180669058
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In de palletfabriek misschien, in mijn bedrijfstak werkt het al jaren prima
houden zo !
pi_180669288
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het heeft weinig te maken met braaf zijn, maar meer met een geweten hebben. In welke milieus lig je eruit als je een foutje maakt? Lijkt me echt waardeloos om daar te werken.
Och ik heb een keer net na de jaarwisseling te horen gekregen dat ik geen contract verlenging zou krijgen. Het was al een tijd eerder besloten maar ze hadden het niet voor de feestdagen willen zeggen omdat ze niet wilde dat het mijn kerst zou verpesten. Dat ik net degene was die zou komen werken rond kerst en oud en nieuw had er helemaal niks mee te maken volgens hun. Dus er zijn bedrijven die nu niet echt het beste met je voor hebben, als zo een bedrijf die fout maakt ga ik zeker weten niks melden. Zo een bedrijf mag kijken hoe ze het gaan oplossen als ze van me af zouden willen.
Waar ik nu zit zou ik het wel melden maar dat is omdat het bedrijf netjes omgaat met het personeel.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:41:40 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_180673627
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:07 schreef Prutzenberg het volgende:
In tijden zoals deze, waarin goed personeel lastiger te vinden en te houden is, zou het zomaar kunnen dat dit geen foutje is. Waarom daar vanuit gaan? O-)

Ik zou bij het inleveren van het ondertekende contract gewoon netjes bedanken voor het vertrouwen in je en beloven het vertrouwen waar te maken. Het maakt het contract niet minder geldig maar de zaken wel duidelijk. :Y)

Ik heb zelf eens meegemaakt dat achter mijn salaris het vakje 'per maand' was doorgestreept in plaats 'per uur'. :9~ Dat heb ik maar even laten corrigeren. Ondanks dat ik in mijn proeftijd een paar jaarsalarissen had kunnen verdienen, leek het mij leuker om daar wat langer te werken.
13 jaar... mwoah die gok had ik wel genomen B:)B
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')