abonnement Unibet Coolblue
pi_180568581
Zo hier de paupervariant van politieke correctheid...
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:48:06 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180568855
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kijk even het filmpje en edit je post in schaamte.
Eh nee? Hij heeft het over zijn huidskleur maar moeten we hem (mind you, hij heeft dus een verstandelijke beperking) daarom maar weer allerlei trieste dingen over hem zeggen?

Is een beetje empathie nou teveel gevraagd?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:58:29 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180569102
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kijk even het filmpje en edit je post in schaamte.
Ga jij je eens diep schamen man :'(
Krekker is de bom!
pi_180569359
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En al die andere mensen die ook met deze temperaturen buiten werken? Of boeit dat niet omdat zij niet zwart zijn?
Dit dus! Wat denk je van kassenmedewerkers, wegwerkers, brandweer etc etc
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180569440
Ook binnen werken kan best heet zijn deze week, niet overal hebben ze goede ventilatie of airco.
.
pi_180569727
Jezus hee, ik heb ook ooit als verkoper gewerkt en moest soms ook kutklusjes doen zoals stoffen, ramen zemen en de wc schoonmaken. Hoorde erbij. Het is een ander verhaal als deze man constant alle kutklusjes moet doen en zijn collega’s niet. En ja, tis warm maar er zijn meer mensen die de hele dag buiten moeten werken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180569879
Het schijnt dat één of andere kerel hem daar vorig jaar zag zitten bij die Dirk met een vork in zijn handen om daar onkruid mee te wieden.

Lees nu op een nicht haar fb dat Marcel, familie, jobcoach en kader van Dirk een gesprek hebben. Overigens wordt hij ook ingezet om ramen te lappen en wc's schoon te maken #reporter

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-07-2018 22:34:30 ]
pi_180570844
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:11 schreef Fer het volgende:
Ook binnen werken kan best heet zijn deze week, niet overal hebben ze goede ventilatie of airco.
Aan een papiermachine is het in de winter al meer dan 40 graden en een vochtigheid waar je U tegen zegt. Gelukkig hebben ze nu meetkamers maar in de tijd dat ik er stage liep was dat nog niet pm5. Vraag mij nog steeds af hoe een van mijn ooms dat 40 jaar heeft kunnen volhouden. Hij is niet oud geworden dat wel. Bovendien gebruikten ze een coating waar je hoofdpijn van kreeg. Na een maandje was je dat zo gewend dat je het niet eens meer merkte. Maar gezond is het allerminst. En als je in het onderhoud waar ik stage liep en stoomkoppen moest verwisselen, dit door via een mangat te kruipen in de walsen van een droogpartij kon je op een asbest matje liggen. Ondanks dat die machine al uren stil lag waren die walsen nog heet. Perslucht slang maar binnen voor verse lucht.
Het zou nu verboden zijn om nog zo te werken.
Vanaf dat moment wist ik dat ik nog maar beter kon blijven studeren. Het is ook een leermoment geweest waarvan ik nu nog steeds denk dat er geen eenvoudig werk bestaat en heb ik mij altijd proberen te verdiepen in iemand anders zijn werk. Het is misschien ook daarom dat ik zowel op een hoger en lager niveau met iedereen overweg kan.

Maar goed dat werk is wat mij betreft het punt niet. Het is de ophef om nu een klagende man met een beperking waarvan we niet weten hoe hij dagelijks zijn werk moet uitvoeren afbranden.
pi_180570917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens Dirk hoort het bij zijn taak. Ik werk ondertussen alweer 20 jaar bij AH en ik heb nog nooit een vakkenvuller dergelijk werk zien doen. Dit is puur pesten.
Stoep sneeuwvrij maken, troep opruimen rond de winkel als er een zooi gemaakt is, dat heb ik toch wel eens winkelmedewerkers zien doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_180571494
:') :') :') :') :') :') :')

Wat een onzin
pi_180573541
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, ik zou het gewoon weigeren. Ik ga niet zittend op straat andermans rotzooi opruimen, dat hoort gewoon niet bij mijn werk. Ik vind dit gewoon kleinerend. Geef die kerel een bezem, laat hem alles bij elkaar vegen en klaar is Kees.
Bezem staat gewoon tegen de muur aan...
  donderdag 19 juli 2018 @ 06:12:56 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180575150
Maar goed, ik heb ook gehoord dat men hem met de zweep slaat. En tijdens de lunch moet hij aan een aparte tafel zitten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180578702
Ik snap de ophef wel, iemand onkruid weg laten halen hoeft geen probleem te zijn maar niet in de brandende hitte, dan ben je als manager gewoon niet goed bij je paasei
pi_180580120
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Van buiten werken in de zon krijg je wel een mooi kleurtje plus aanmaak van vitamine D.
Hij heeft al een kleurtje.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 12:45:10 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180580250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:16 schreef LanaMyst het volgende:
Ik snap de ophef wel, iemand onkruid weg laten halen hoeft geen probleem te zijn maar niet in de brandende hitte, dan ben je als manager gewoon niet goed bij je paasei
Hij staat in de schaduw _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180580321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En al die andere mensen die ook met deze temperaturen buiten werken? Of boeit dat niet omdat zij niet zwart zijn?
Wil niet weten wat dakbedekkingsbedrijven te horen krijgen.

Հարգանքներով Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180594403

Supermarkt Dirk in Alblasserdam zet extra beveiliging in na ophef filmpje


Bij supermarkt Dirk van den Broek in Alblasserdam is vandaag extra beveiliging aanwezig in de winkel. Aanleiding hiervoor is de ophef en boosheid die is ontstaan over een filmpje dat deze week op Facebook werd geplaatst.

De supermarkt is naar aanleiding van de beelden door meerdere personen (online) bedreigd. Een woordvoerster van Dirk van den Broek laat desgevraagd weten: ,,De beveiliging in Alblasserdam wordt ingezet om onze medewerkers en onze klanten een gevoel van veiligheid te geven.”

Eerder deze week plaatste iemand op Facebook een filmpje. In de video was te zien hoe een verstandelijk beperkte Dirk-medewerker buiten onkruid rondom het filiaal moest verwijderen. De man, die al dertien jaar als vakkenvuller bij de supermarkt zou werken, zou worden gebruikt voor 'rotklusjes’.

Op de vraag van de filmer waarom de man de tegels moet schoonmaken, antwoordt de Dirk-medewerker dat hij geen idee heeft. ,,Misschien omdat ik donker ben.” De maker van de video reageert verontwaardigd dat hem dit niet een taak voor de man lijkt. ,,Ik vind het niet leuk, maar ik luister liever”, geeft de Dirk-medewerker aan.
Vrije dagen

De betreffende medewerker, die niet wist dat het filmpje werd gemaakt, heeft de komende dagen vrij. De Dirk-woordvoerster vertelt hierover: ,,We hebben hem een paar dagen vrijgegeven. Het is ongelofelijk wat de man en zijn familie overkomt. We willen zo goed mogelijk voor hem zorgen en we hopen dat hij volgende week weer kan starten.” De supermarkt heeft gisteren haar excuses aangeboden.

Een familielid van de medewerker uitte eerder deze week via Facebook kritiek op de supermarkt. Volgens de vrouw klaagde haar oom vaker dat hij zich als slaaf behandeld voelt. Vandaag heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen de familie en Dirk van den Broek. In dit gesprek zijn duidelijke afspraken gemaakt over de werkzaamheden van de man bij Dirk van den Broek.
Verzoek

De heer en zijn familie verzoeken iedereen met klem om het betreffende filmpje te verwijderen. Dirk meldt hierover: ,,Hierdoor keert de rust terug en kan hij weer ongestoord en met veel plezier zijn werkzaamheden hervatten. Daarnaast wordt het dringende verzoek gedaan om de man en zijn collega’s verder met rust te laten.”

Bron
---------------------

:')

Bedreigingen
pi_180594506
Deze meneer wist niet dat hij gefilmd werd. Pleegt die idioot die filmde hiermee geen strafbaar feit? Ongevraagd iemand filmen en op internet gooien?
Geeft maar weer aan dat de filmer geen greintje respect voor die man heeft en sensationeel belust is. Hij filmde dit puur om rellen uit te lokken.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:36:57 #94
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_180594815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:35 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Want iets moeten doen dat niet in je werkbeschrijving staat is meteen misbruik? :')
Zo bedoelde ik het ja. :’) snap wel dat je moest vegen ipv vullen.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_180595318
Man moet dingen doen op werk die niet altijd even leuk zijn. Stop de persen.
Conscience do cost.
pi_180595904
Pff in een supermarkt heb je altijd kut klusjes. En ja het zonnetje schijnt, maar dan nog zal er gewerkt moeten worden. Het is al weken goed weer, je kan niet uit blijven stellen. En soms moet je eens dingen doen die minder leuk zijn, dat hoort er bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 19-07-2018 22:31:43 ]
pi_180595971
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Deze meneer wist niet dat hij gefilmd werd. Pleegt die idioot die filmde hiermee geen strafbaar feit?
In Nederland niet.
quote:
Ongevraagd iemand filmen en op internet gooien?
In bijvoorbeeld Frankrijk en Oostenrijk is de wetgever strenger.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180596038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

In Nederland niet.

[..]

In bijvoorbeeld Frankrijk en Oostenrijk is de wetgever strenger.
Zou hier ook wel strenger aangepakt mogen worden. Zijn absoluut geen manieren.
pi_180596271
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Pff in een supermarkt heb je altijd kut klusjes. En ja het zonnetje schijnt, maar dan nog zal er gewerkt moeten worden. Het is al weken goed weer, je kan niet uit blijven stellen. En soms moet je eens dingen doen die minder leuk zijn, dat hoort er bij.
Het wordt wat anders als jij altijd degene bent die de kutklusjes moet doen.
pi_180596320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het wordt wat anders als jij altijd degene bent die de kutklusjes moet doen.
Iedereen die in een supermarkt heeft gewerkt heeft dit soort klusjes moeten doen. Hij mag best ergens anders gaan werken hoor.. maar ook daar zal je eens iets moeten doen wat niet altijd even leuk is.

Tevens geeft hij zelf aan dat hij bijna altijd binnen werkt. Dus hij doet dit niet dagelijks nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')